Bockholmen Hav & Restaurang

• Badge2021
7 915
4.3
Boka bord Ring 08-122 253 81 Dela

I Stockholms innerskärgård hittas guldklimpen Bockholmen Hav & Restaurang. Vår meny erbjuder god variation av fisk och skaldjur även klassiska kötträtter som ni sedan avnjuter i en vacker och behaglig skärgårdsmiljö nära stan. Vi fokuserar på högklassig service som alltid ser till att sätta gästens önskemål i fokus. Välsmakande...

7915 omdömen om Bockholmen Hav & Restaurang

Sedan starten hos Reco 2015

Terese N
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Mycket god brunch och väldigt trevlig personal. Allt var vällagat och fräscht. Vi kommer gärna tillbaka!

Linda A
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Maten är ambitiös med man sitter för nära varandra. Visa gäster verkar inte fatta att de befinner sig inomhus och deras högljudda konversationer stör andra som kom dit för att njuta av den goda maten.

Tobias W
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Åt julbord mellan lunch och middagstid kl 14:00. Inte mycket folk men personalen var aldrig framme o h kollade våra glas. Maten var "trött" och kändes som att den stått framme sedan lunch. Kommer inte tillbaka.

Lars B
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Unikt läge vid den gamla sjöleden till Mälaren och Sigtuna på 1000-1200 talet (Värtan. Ålkistan, Brunnsviken, Råstasjön, Lötsjön, Bällstaån, Bällstaviken, Essingefjärden, Essingesundet, Mälaren.

Annika J
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Världens trevligaste personal men mycket av maten var en fullständig katastrof den som äger Bockholmen skulle jag vilja prata med av välvilja. För att hjälpa till. Vårt sällskap var mycket besvikna när vi var där sist var maten i en mycket hög klass.

Johan H
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Vi blev bra bemötta av personalen. Vi åt julbordet med speciell uppskattning av sillen.

Ulrika N
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Vi kunde inte fått en bättre upplevelse och julbord än på Bockholmen! Stort tack för fin service och utsökt mat! Spädgrisen var bäst.

Viggbyholms IK FF
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Ha gärna någon som alltid berättar om sillarna som redan står på bordet när man kommer. Det ger lite trevligare start att få lite info om dem.

Mia E
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Mysigt inne och ute. Idén med sillåda var inte bra, bättre att man får välja vad man vill ha för sillsort själv. Saknade gräddfil och gräslök och vanligt knäckebröd och riktigt smör. God fläsksida

Britt A
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Maten var helt ok, men servicen var dålig. När vi kom för att äta julbord vid vår bokade tid kom ingen och tog emot. Vi väntade längre , till slut fick vi gå in och hämta en servitör och säga att vi gärna ville ha litet välkomstglögg. Vid bordet var servicen också dålig, fick in sillbricka men var tvungen att säga till om potatis och bröd, borde ha kommit med automatik. Störde oss på att flera i personalen enbart talade engelska.

Fredrik H
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Lokalen är gammal och sliten. Toaletten har ett avlopps problem som påverkade oss där vi satt. Personalen upplevdes trevlig men ovan. Avdelningen för julbordet var liten och det blev snabbt stökigt bland de olika maträtterna. Efterrättsbordet var mycket gott.

Magnus H
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Super trevlig och proffsig personalen

Gabriel Ö
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Mycket bra julbord, lagom med rätter och väl avvägt mellan tradition och modern twist. Tyvärr var personalen lite tafatta och inte så professionella, vi ville beställa dryck med fick aktivt jaga efter dem trots att restaurangen bara var halvfull. Tråkigt dryckesutbud med Mellerud och Mariestad som enda öl, roligare alternativ borde finnas. Och samma sak när det gällde vinet, vi ville beställa en bourgogne men de hade bara en på vinlistan och de sade att den var korkskadad, så då fanns det inget bra vinalternativ. Med bättre dryck och proffsigare serveringspersonal hade det blivit en femma.

Mattias T
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Låg nivå på julbord. Mycket av maten var torr/tillagad för länge. Bra efterrättsbord men i övrigt undermåligt.

Björn B
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

800kr per person julbord! Maten var sådär Servicen usel, tog lång tid innan vi fick ngn stans att sitta. Välkomst glöggen var slut. Fick inte beställa dricka på över 30 min Jättekö till maten Helt ärligt, förvånad av den låga kvaliten på hela upplevelsen

Ingvar E
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Jättemysig miljö, och bra kvalitet på julbord. Vi satt 23 personer i ett enskilt rum på övervåningen, och det var väldigt trevligt. Serveringen var vänlig men aningen virrig, personalen talade inte svenska, och det tog ganska lång tid att få fram dryck till alla. En del dryckesbeställningar fick vi påminna om. Men miljön vägde upp för de små skavankerna. Kan rekommenderas

Carl S
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Lite förvirrad kommunikation veckorna innan. Vi fick först ett Mail om att vi kunde komma en halvtimme innan för ett glas bubbel. När jag svarade på det och påpekade att det var lite ovanligt som en start på ett julbord och att glögg borde passa bättre, så fick jag svaret att det var glögg det gällde. Samma dag som julbordet skulle äga rum så fick jag ett nytt mail där vi uppmanades komma kl 12 eftersom vi inte skulle bli insläppta tidigare… Eftersom alla gäster inte kom samtidigt blev serveringen av glöggen väldigt ”hackig” .Maten höll bra kvalitet!

Helen M
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Julbordet med familjen blev en besvikelse tyvärr. Två timmars sittning och vi fick sillbrickan och drycken först efter 30 min. Lång kö till maten, stressad personal och ibland kändes det nästan som man var i vägen när man skulle ta mat. Maten var halvbra, hade förväntat mig så mycket mer med tanke på prislappen.

Marcus B
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Mysig miljö & god mat. Med ett tydligt välkomnande med instruktioner inför måltiden hade betyget varit högre.

Desiree P
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Riktigt fint och intimt julbord. Kändes som man var hemma hos vänner. +++

Marie M
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Saknade vegetariska alternativ till varmrätt och helt till förrätt, tex auberginsill. Jansson var vattnig och smakade endast potatis. Trångt vid maten. Trist att eldkorgarna inte var tända ute.

Andre R
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Allt var bra Snabb smidig personal och riktigt vällagad mat

Johan A
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Vi blev mycket väl bemötta av restaurangens personal. Vi hade höga förväntningar, eftersom vi hade varit där tidigare och alltid haft goda erfarenheter. Vi åt ett fantastiskt julbord.

Per-olof G

Per R
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Trångt, litet utbud som saknade det lilla extra. Varma rätterna var kalla.

Nayane G
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Jättemysig plats att köra julbord med gruppen från jobbet. Bra mat med mycket att välja och bra service!

Egon J
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Trevlig service.. överlag välagad mat.

Vicky A
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Ingen personal välkomnade oss, ingen mysig belysning. Visst inte vem som var personal. Supertorrt gammalt bröd, satt med ryggen mot julbordet . Ingen ansvovis, osaltad i jansson. Besvikna. flera saker smakade inte gott. Torr kaka mm. Dyrt för det man fick. Positiva var att det var väldigt mysigt utanför miljö.

Majlis L
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Trevligt mottagande av mycket trevlig personal. Vi förväntade oss ett fint julbord. Det var praktiskt, och gott, med sill serverad vid bordet. Buff’en innehöll många rätter, kalla rätterna smakade bra. De varma rätterna var tyvärr kalla. Stuvad savoykål är inte god kall! Janssons frestelse var en besvikelse, ansjovisen hade visst simmat bort.

Rickard F

Topp. Bra service och julbord

Alexander L
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Väldigt mysigt ställe med superb service och extremt god mat!

Charles L
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

De ändrade min reservation från brunch till julbord utan att fråga eller informera mig. Ganska kasst tycker jag.

Anne F
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Vilken fantastisk kväll hos Bockholmen! Julbordet dignande, personalen så vänliga. Miljön som ur en vintersaga. Vacker belysning, klädda granar och eldar tända utomhus. Vi var så nöjda!

Jan B
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Trevlig miljö och trevlig personal.

Tina T
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Härlig miljö, känns äkta och som hemma hos någon. Mycket bra!

Margaretha O
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Vi åt en brunch kl 14.00 den 26:11 personalen var helt ok, men maten var ingen höjdare Hade blivit rekommenderade av vänner att äta deras Skagenröra, vilken de inte hade i går För övrigt var rätterna snålt tilltagna, inte minst med tanke på det höga priset Restaurangen var svårtillgänglig, trappor utan räcke och trappa med räcken, som var svårtillgängliga pga marschaller Eftersom det dessutom var halt fick vi gå köksvägen hem Det är verkligen en trevlig sommarkrog Min sambo har gångsvårigheter, så det är ytterligare en nackdel...

Jamaldin J
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Mysig miljö. God mat och väldigt trevlig personal!

Ronny K
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Väldig trevligt bemötande och smakfullt, dock lite speedat, stressigt när vissa rätter skulle serveras.

Abbott Medical Sweden Ab A
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Så vacker upplagt och vilka smakkombinationer - mums! Tyvärr uppskattade vi inte "Chefs table" lika mycket, men det var helt ok.

Eva M
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Fantastisk mat o service. Lite knasigt med notan men det löste sig.

Karolin N
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Vi har varit där tidigare och hade förväntningar som inte riktigt uppfylldes. Tidigare har vi känt en familjär känsla hos Bockholmen. Denna gång var det mer stressig miljö, maten slängdes snabbt fram och berättades vad vi skulle äta som tidigare gjorts, 4 olika servitörer gjorde mer känslan av gå-härifrån-så-fort-som-möjligt i denna övrigt väldigt fina och vackra miljö. Maten och dryck var god, men känslan av ”stressen” gjorde lite att en inte fick njuta fullt ut.

Erika A
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Vi var där på Skaldjursfrossa. Spännande rätter som serverades men de var alldeles för kalla. Hade uppskattat ett vinalternativ till ett lägre pris.

Irené B
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Trevlig personal, maten var helt ok. men vissa av rätterna ganska smaklösa, och lite kalla. Skaldjuren var bra, det är de andra rätterna som drar ner betyget.

Carina Ö
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Trevlig personal och mysig lokal. Maten levde inte upp till mina förväntningar! Fanns några höga toppar men även riktigt djupa dalar smakmässigt! Vinerna var oväntat dyra! Vi kommer nog inte tillbaka…

Madeleine A
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

God mat, fantastisk miljö och trevlig service

Sofi T
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Hade svårt att hitta bord till en lördag då det var fullsatt. Jag kontaktade restaurangen och Melinda fixade ett bord åt oss :) Detta var andra gången vi besöker stället, och denna gången var maten samt servicen mycket bättre än förra året. Årets hummer och havskräftor var mycket bättre. Kan varmt rekommendera.

Jesper M
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Väldigt vacker omgivning, trevligt bemötande och härlig lokal, vi satt hela sällskapet i rum Oscar som vi fick för oss själva (8 pers) Maten var överlag vacker och god, några rätter höll klart högre kvalitet och smak än andra. Vi åt skaldjursmenyn. Ett bra dryckesutbud och en servitör med glimten i ögat, mötte upp på våra dryckesönskemål på ett bra sätt. Vi lämnade restaurangen glad och nöjda, rekommenderar varmt Bockholmens hav & restaurang.

Amanda C
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Vi har varit där tidigare på skaldjursdagarna. Denna gång var mycket sämre än tidigare. Maten brukar hålla en hög nivå men den här gången var det inte så! Själva platån var ok men rätterna innan var tyvärr dåliga. T ex kokt potatis i en liten skål med typ gräddfil med tomat i var t ex en rätt. Och det var inte så att den skulle ätas med en annan rätt. Nej tyvärr kommer vårt sällskap inte gå tillbaka. Måste varit en ny kock där.

Frida Ä
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

Personalen var trevlig. Maten var god men inga wow smaker rätt så bleka smaker. Skaldjuren var kanon. Hade inte förväntat oss så många rätter vilket var en kul överraskning.

Ingrid N
Skrev om Bockholmen Hav & Restaurang

God mat, men hade hoppats mer på skaldjursmiddagen. Vissa smårätter smakade inte så mycket och hade istället kunnat var färre. Var lite för mätt när skaldjursplatån kom. En fantastisk miljö att var i.