Alla kategorier Restaurang Stockholms län Solna Bockholmengruppen Bockholmen Hav & Restaurang

Bockholmen Hav & Restaurang, sid 2

Bockholmen, 170 78 Solna — Visa karta

I Stockholms innerskärgård hittas guldklimpen Bockholmen Hav & Restaurang. Vår meny erbjuder god variation av fisk och skaldjur även klassiska kötträtter som ni sedan avnjuter i en vacker och behaglig skärgårdsmiljö nära stan. Vi fokuserar på högklassig service som alltid ser till att sätta gästens önskemål i fokus. Välsmakande viner och omsorgsfullt lagad mat av hög kvalitet i kombination med harmonisk interiör och atmosfär kommer göra er kväll fulländad! Utöver vår excellenta restaurang kan vi även arrangera så väl konferens som bröllop. Välkommen ut ur storstadspulsen!

Dags att planera årets julbord? Här på Bockholmen Hav & Restaurang serveras ett klassiskt julbord i Skärgårdsmiljö mellan 2-22 december. På julbordet välkomnas ni med hemkryddad glögg och sedan fortsätter kalaset med hela nio omgångar julmat, om ni följer guiden om hur alla läckerheter på buffén bäst avnjuts. Om ni istället föredrar en färdigkomponerad meny serveras även en julinspirerad trerättersmeny i det härliga orangeriet. Är ni ute efter fart och fläkt innan maten? Passa på att ta en RIB-båtstur från Nybrokajen som start på julfirandet. Varmt välkommen att boka via bokningsknappen längst upp till höger!

Läs vad 3619 kunder tycker om Bockholmen Hav & Restaurang

• Klara A
    Klara A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bockholmen Hav och Restaurang var en myckrt mysig liten restaurang som låg fint till vid vattnet. Brunchen vi åt var prisvärd och maten överlag av väldigt hög kvalitet. Personalen var trevlig och närvarande. Det enda minuset var musiken, det hade varit trevligare med lite lugn klassisk eller akustisk (lugnare) musik istället för pophits från radio, det förstörde den annars väldigt mysiga stämningen lite grann.
  • Anders G
    Anders G skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fem plus!
    Strålande service och fantastisk mat!
  • Annika S
    Annika S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Toppenmat och bra service! Åt skaldjursmiddag som var mycket välkomponerad.
  • Adam W
    Adam W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Helt otrolig lokal med enastående personal. Orangeriet är magiskt.
  • Lena S
    Lena S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra och varierad meny samt trevlig personal!
  • Erik W
    Erik W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra mat och fin service. Intim miljö. Svårt att ta sig dit
  • Torbjörn C
    Torbjörn C skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevligt ställe med god mat och bra dryckesråd.
  • Malin I
    Malin I skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Det var jättebra, god mat, trevlig personal och fin miljö.
  • Linda W
    Linda W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Charmigt ställe vid havet. God mat och super bra service
  • Emelie F
    Emelie F skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevligt bemötande, god mat. Perfekt brunch!
  • Michael A
    Michael A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi var på Bockholmen och åt en mycket god söndagsmiddag. Trevlig miljö, bra bemötande och framförallt mycket god mat.
  • Ylva T
    Ylva T skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevligt, gott, trevlig och kunnig personal!
  • Jimmy N
    Jimmy N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra bemötande när vi kom,
    lite för lite Hummer soppa,
    Lite för lite ostar,
    Lite för lite vin i våra vinpaket...
    Totalt en trevlig kväll!
  • Jenny W
    Jenny W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket trevligt och väldigt god mat.
    Liten restaurang med känsla av att "vara hemma hos någon".
    Bra service och trevligt bemötande.
  • Arne M
    Arne M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Allt har fungerat bra ända tills jag beställde en Wisy Weisse öl.
    Döm om min förvåning när servitrisen kommer in med ölflaska men inte ett glas!!
    Meningen var att jag skulle dricka en Veteöl ur ett vitvinsglas!!!???
    Hon lyckades till sist hitta ett lite större rödvinsglas.
    Jag tycker att det är fruktansvärt dåligt att man på en sådan restaurang inte har ölglas som passar till det öl man serverar.
  • William N
    William N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fint läge, snofsig personal och lagom stort utbud av den bra maten!
  • Ebba F
    Ebba F skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket god brunch och trevlig personal!
  • Ulf S
    Ulf S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    +toppenkäk (förutom räkorna)
    +trevlig servitris
    +prisvärt erbjudande
    +mysig lokal o omgivning

-räkorna i skaldjurplateaun var upptinade tidigare frysta. Våta och sladdriga utan spröt. Hade vi betalat fullt pris för plateaun så hade jag klagat. Nu var helheten helt O.K. Kanske just därför litet synd att snåla på räkorna.
    -svag ljust (övervåningen)
    -"hovmästaren" inte speciellt välkomnande vid ankomst. Inte "välkomna!" utan "har ni en voucher?"
  • Cecilia M
    Cecilia M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket bra bemötande.
    God mat
    Bra service
  • Bill B
    Bill B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket trevlig personal och god mat samt ett trevligt vinpaket.
  • Markus A
    Markus A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastik kväll i härliga lokaler med proffsig och trevlig personal.
    Maten var dessutom riktigt bra !!
  • Sarah B
    Sarah B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fin mat och fint vin. Trevlig personal och trevlig ställe !
  • Åsa L
    Åsa L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Var nyligen där på brunch, underbar miljö, god mat, mycket trevlig personal men kanske lite långa köer när man skulle hämta mat.
  • Carina H
    Carina H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi hade en perfekt middag hos er, god mat och dryck med riktigt bra service
  • Susan D
    Susan D skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastiskt bra bemötande, härlig miljö och god mat. Kan verkligen rekommendera.
  • Anna L
    Anna L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Brunch. Trevligt bemötande, mysigt och gemytligt. Maten inte makalös, men helt ok.
  • Anna S
    Anna S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket trevlig och proffsigt bemötande.
    Väldigt god mat- snabbt påfylld.
    Dessertbordet var inte så bra. Torra sockerkakor och brownies gör ingen glad...
  • Johan T
    Johan T skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Genomgående positiv upplevelse. Bra servicenivå, både administrativt kring bokningen och på plats. Bokningen gällde brunch på söndag e.m. 15 oktober.
  • Thomas X
    Thomas X skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Ni gjorde våran kväll!!
    Fantastiskt mat och service!
    ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
  • Irene S
    Irene S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Det var trevlig miljö o god mat
  • Annika K
    Annika K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Hej
    helheten av vår dag hos er är positiv med ett mkt bra bemötande på plats av Mariella och andra i restaurangen. Däremot är jag inte nöljd med bokningsförfarandet, mkt strul fram och tillbaka tex kunde man inte ordna ett extra bord för det lilla rummet, man tog tid på sig att svara på våra konferensbehov (projektor, blädderblock). Strul i bokningen med frågan om vi ska ha middag när den redan var bokad samt ett mail sent dagen innan där vi hälsas välkomna kl 9 trots att vi var inbokade kl 8, vilket orsakade onödig oro för mig samt extra arbete under kvällen genom att jag då utan att lyckas försökte komma i kontakt med restaurangen på kvällen för att säkerhetsställa att vi kunde komma in kl 8. Nu löste det sig tack vara Marielle på morgonen. Men inte bra.
  • Karolina S
    Karolina S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Jättebra service. Maten var okey. Fick torra ostar till desert samt ett äppelkakan som inte gick att sköra för den var torr/seg
  • Ulrika H
    Ulrika H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Ett mycket vänligt och serviceinriktat mottagande från början och under hela sittningen.
    Buffén var fantastiskt god med en välkomponerad meny.
    Ett riktigt mysigt ställe i höstrusket vilket det var när vi var där.
    Vi åt buffé med ett glas cava och ett glas rödvin (kan tycka att priserna på vinet var i överkant)
    Vi tog vår privata båt dit, en resa på nästan två timmar så det var skönt att komma in i den mysiga värmen.
    Bockholmen hade väldigt fina egna bryggor med y-bommar, ett plus.
  • Kjell-Åke R
    Kjell-Åke R skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket gott.
  • Lolo W
    Lolo W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Väldigt trångt vid buffén och lång kö. Tråkig och ointresserad servitris. Dragigt från ytterdörren. Efterrätterna var goda men i övrigt var det medelmåttig mat. Ingen restaurang jag skulle rekommendera. Tyvärr!
  • Margi A
    Margi A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Allt var jätte bra! Maten var super!
  • Stefan E
    Stefan E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra service, god mat och en bra stämning på restaurangen.
    trots regn och blåst så är det ett mysigt ställe med hög kvalite på maten.
  • Sara O
    Sara O skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Toppenbra service, mysig miljö och ett suveränt utbud på brunchen!
  • Georgios F
    Georgios F skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Inte som jag hade förväntat mig. Väldigt lite att välja mellan, kallt och högljud
  • Niklas B
    Niklas B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket god mat, personlig service med supertrevlig personal. Helt enkelt ett mycket bra ställe för en trevlig stund både som stor eller liten grupp.
    Vi var en grupp på 24 med all från pensionärer till bebisar som bokat en brunchsittning. Vi fick ett eget rum på denna charmiga villas övervåning som passade oss perfekt.
    Skall man nämna något som kan förbättras så var det uppdelning av notan då vi var flera som skulle dela på betalningen, men det skulle ev. kunna varit ett tillfälligt tekniskt problem.
  • Anders I
    Anders I skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Grosshandlarlunchen är alltid en trevlig upplevelse. Och Bockholmen tar alltid väl hand om dig.
  • Lillemor O
    Lillemor O skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Brunchen var helt ok! Men bemötandet av en servitris var mindre bra. Oprofessionellt. Förtog något av stämningen. Fick vänta jätte länge att beställa och när vi påkallade hennes uppmärksamhet med ett "Hallå", på ett trevligt sätt blev hon irriterad av ordvalet. Sträckte fram handen och presenterade sig vid namn på ett demonstrativt sätt. Tydligen skulle vi ha använt ett annat ord som "ursäkta" eller... Man ska väl inte behöva ursäkta sig för att få uppmärksamhet! När vi
    frågade efter dryckesmenyn för att beställa en flaska vin fick vi inte rätt meny (stod endast glas priser). Ville hon inte förstå, utan det blev lite onödigt frågande på ett något provocerande sätt. Kommer ihåg hennes namn men behöver ej namnge henne. Men för övrigt ett mysigt ställe o god mat.
  • Jenny P
    Jenny P skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Väldigt mysigt. God och fräsch buffé. Lite stressande personal på slutet. Men återkommer gärna
  • Margareta H
    Margareta H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket trevligt god mat och service
  • Isabel F
    Isabel F skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Superb brunch och service! Kommer tillbaka minst en gång i höst!
  • Lars R
    Lars R skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevligt bemötande och god mat. Det hade varit bra att kunna beställa köttbullar som en vuxenportion för att kunna ge mat till ett barn (1.5 år) men det gick inte. Det visades ingen smidighet i den frågan.
  • Ulla M
    Ulla M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi var verkligen nöjda med den fantastiskt goda söndagsmenyn och det goda bemötandet och service som kom oss till del. Vi återkommer gärna till Bockholmen för nya goda matupplevelser.
  • Ulf P
    Ulf P skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bokade bord för bröllopsdagsmiddag.
    Middag för 2. (sön 1/10)
    Fanns bara en söndagsmeny. Av oklara skäl gällde inte a la carte sidan.
    En av oss avbeställde förrätten, eftersom den inte passade.
    Vi fick dock betala.
    Portionsstorleken på förrätten (soppa) var även löjligt liten.
    Vi kände oss inte särskilt välkomna.
  • Gunnar C
    Gunnar C skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket gott och vällagat utan krusiduller. Trevlig inredd i klassisk svensk skärgårdsvillamiljö. Bra service. Priset känns rätt för det man får.
  • Elin S
    Elin S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Jag och min sambo åt en trevlig brunch på Bockholmen. Maten var väldigt god och det fanns mycket att välja på. Personalen var trevlig och tog väl hand om oss, de var snabba med att plocka undan använda tallrikar och liknande. Det som ligger på minus är ljudnivån, det var inte en lugn och gemytlig brunch, utan ganska mycket liv och rörelse omkring oss. Vi båda föredrar när det är lite lugnare miljö, men jag förstår att det kan vara svårt på en relativt liten yta.

Bockholmen, 170 78 Solna