Alla kategorier Restaurang Stockholms län Solna Bockholmengruppen Bockholmen Hav & Restaurang

Bockholmen Hav & Restaurang, sid 2

Bockholmen, 170 78 Solna — Visa karta

I Stockholms innerskärgård hittas guldklimpen Bockholmen Hav & Restaurang. Vår meny erbjuder god variation av fisk och skaldjur även klassiska kötträtter som ni sedan avnjuter i en vacker och behaglig skärgårdsmiljö nära stan. Vi fokuserar på högklassig service som alltid ser till att sätta gästens önskemål i fokus. Välsmakande viner och omsorgsfullt lagad mat av hög kvalitet i kombination med harmonisk interiör och atmosfär kommer göra er kväll fulländad! Utöver vår excellenta restaurang kan vi även arrangera så väl konferens som bröllop. Välkommen ut ur storstadspulsen!

Läs vad 4433 kunder tycker om Bockholmen Hav & Restaurang

• Christina J skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Maten var, som alltid på Bockholmen, fantastisk. Skaldjursmeny i toppklass. Servicen var inte som den vi tidigare upplevt på Bockholmen. De var uppenbarligen för få för att klara av en fullsatt restaurang och ett större party i orangeriet. Det blev osynk mellan mat och dryck (vinpaketet) och för långa väntetider mellan rätterna. Läs mer
  • Ragnar t skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra mat och bra personlig service!
    Tack! Läs mer
  • Dan M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Kanon mysigt! Tack för en trevlig kväll och god mat! Läs mer
  • Johan N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig miljö och god mat, en aningens trångt vid själva brunchen men inte så störande Läs mer
  • Carolina M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Var på brunch på en söndag. Maten var ok och servicen vid bordet bra. Däremot tog det tid för köket att fylla på när saker i buffén tog slut. De verkade inte hålla koll på vad som saknades. Som gäst fick man säga till och vänta på påfyllning. Dessutom tog minst två efterrätter slut när vi var där och inga kex fanns till ostarna, vilket gjorde att jag även avstod från dem. För 349kr förväntar man sig att man ska få det man betalar för, dvs det som står på menyn. Det som är plus är miljön och att det fanns möjlighet att sitta ute men annars hade jag nog gett en 2:a i betyg. Läs mer
  • Cecilia L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi var fyra personer som åt middag. Vi blev mycket trevligt bemötta och fick sitta i "chambre separé".

Kanske var den sk "söndagsmenyn" lite enkel i synnerhet förrätten.
    Men mycket fint och trevligt ställe att ta med familjen på! Läs mer
  • Ulrika K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Brunch, inte värt pengarna. Borde vara mycket mer på meny samt någon dryck med tanke på priset.

Dåligt bord och inte trevligt bemötande trots att vi bokat bord i förväg.

Men en vacker och avkopplande miljö som höjde upp betyget. Läs mer
  • Susanne R skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Brunch 14 okt. Svårt att veta vad det är för maträtt när det inte finns skyltar på buffén.
    Trevlig personal och snabb service. Läs mer
  • Gunnar N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi köpte en skaldjursmeny men tyvärr var det övervägande andra rätter som strömming gurksoppa. Vi hade förväntat oss räkor, krabba, musslor mm. Menyen var i och för sig god men borde heta något annat. Läs mer
  • Andreas L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi bsökte Boclholmen och åt skaldjursmiddagen (5 rätter). Vi har tidigare år ätit liknande erbjudanden på Bockholmen men denna gång var menyn lite annorlunda.

Bemötandet: Vi mottogs bra av personalen och sattes till bords. Lokalen är fin och "gammeldags" vilket skapar en gemytlig miljö.

Sevice: Vi hade förväntat oss något mer av servicen då vi kände att den inte riktigt höll den nivå som restaurangen bör ligga på. Det var relativt lite folk i restaurangen och vi blev aldrig erbjudna ex med dricka i våra tomma glas etc. Personalen presenterade maten bra men avplock och bordsuppassningen känndes sämre.

Maten: I sällskapet hade vi en kock som dagligen arbetar undr en Michelin stjärne kock samt att han själv är en prisad seafood kock. Som man alltid gör när man äter mat så diskuterar man uplägg, smaker och komposition av maten och vi var alla överens om att kompositionen av rätterna var en aning ojämn. Deet var tex olika typer av fisk rom i de tre första serveringarna. Vi gjorde en liknelse om att do tex får tre varianter av korv "kokt korv", "stekt korv" och "stuvad korv" så är det för många likheter i en sammansatt meny. Varje enskild rätt var dock ok men saknade det lilla extra.

I första serveringen var "Gurka" det bästa allternativet med sin syrlighet i kombination med störrommen.

I andra sittningen var Pilgrimsmusslorna mycket bra tillagade och detta var den bästa rättnen

I den tredje sittningen saknades det smaker som motsvarar menyns innehåll. Höstäpplerna försvann och det fanns inte den syrlighet man kunde ha förväntat sig medans mussolrna och strömmingen lite försvann i upplägget. Speciellt strömmingen som låg underst.

I den fjärde sittningen var salladen väldigt god, hummern bra gjord men räkorna hade en för stark "rökt paprika" smak och tilsammans med pommes lucet var det en mindre bra kombination.

I den femte sittningen kändes rätten inte "färdig" komponerad. Så presentationen av rätten känndes lite mindre passande till övrig. Min första reaktion var att snart kommer de med såsen eller någt annat som de lägger upp vid sidan av för att komplementera hjortrontartartletten.

Jag jämför lite också med de övriga skaldjursmiddagarna som Bockholmen tidigare haft då jag då kände en bättre variation och smakupplevelse.

Andreas Läs mer
  • Mats K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mysig brunch men härlig mat och trevlig stämning! Läs mer
  • Antje T skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Avslappnad stämning och mycket trevligt och serviceinriktat bemötande (och god mat). Läs mer
  • Linda K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Brunch. Fantastisk miljö, men om man vill ha tillbaks gäster räcker inte det. Trångt, personal som hela tiden passerade med disk etc. maten var medioker. Inget som stack ut. Läs mer
  • Martin J skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mitt första besök på Bockholmen och jag blev inte besviken. Vi åt brunch och allt smakade jättebra, extra plus till fisk- och skaldjursdelen. Trevlig personal, snabb service och underbar miljö såväl inomhus som utomhus. Läs mer
  • Christina N skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Brunch - fräsch modern men ändå klassisk brunch. I kombination med miljön en oslagbar söndag! Läs mer
  • Anna S
    Anna S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi åt Brunch som var god. Sortimentet var inte så stort men det behövdes inte
    Personalen var trevlig, bra att man hade direktkontakt med kockarna Läs mer
  • Martin C skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Skaldjursmeny. Bra service och bra emottagande. En del av rätterna var riktigt bra, medan andra lämnade en del övrigt att önska. Potential finns men finessen saknades bitvis. Generöst dryckespaket och bra vinkällare. Läs mer
  • Gunnar D skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Kreativt varierad skaldjursmiddag, personligt och engagerat presenterat för oss i det trivsamma huset med utsikt mot fjärden. Vi nappade på ett erbjudande om 2 pers till priset av en (995 kr). Det dubbla hade förstås varit lika gott, men givetvis inte lika prisvärt. Läs mer
  • Camilla B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastisk mat, Trevlig personal, Underbart läge
    Vi kommer tillbaka Läs mer
  • Anders S
    Anders S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra miljö, utmärk service. God mat som fylls på med nytt hela tiden.
    Lite trångt där man hämtar sin mat till brunchen. Läs mer
  • Pelle L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Åt Grosshandlarlunch. Allt var mycket gott personalen liksom miljön var bra. Kan dock tycka att det kaffekostnaden på 34:- kunde ingått i priset. Dryck i övrigt var det ju inte snålt med. Läs mer
  • Anders S
    Anders S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mkt god mat samt perfekt vinrekomendationer!
    Trevlig och uppmärksam service.
    STORT MINUS dock för avsaknaden av parkering och heller ingen information om detta på hemsidan. 450 m backig grusväg t.o.r. i ösregnet förtog mkt av positiva känslan!!! Läs mer
  • Åsa L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastisk miljö. Bra personal. Supergod mat. Läs mer
  • Rebecka P skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fotografering för ett dryckesvarumärke i Orangeriet. kanonservice från bokning till utförande av Hilla & Javier. Ser väldigt mycket fram emot fler besök :) /Rebecka Läs mer
  • Caroline Ridderstad F skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi kom med båt till Bockholmen och åt en underbar middag på restaurangen. Råvarorna var perfekt tillagade och komponerade och atmosfären var varm och härlig! Perfekt service! Väl värt ett besök! 💚 Läs mer
  • Gunnar C skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Jag o ett par gamla arbetskamrater åt lunch på Bockholmen. Tidigare har jag bara ätit middag där, men lunchen bekräftade bara intrycket av en restaurang med hög klass på mat, service o miljö Läs mer
  • Lotta B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi var 7 st vänner som åt Dagens Rätt med kaffe till
    Vi fick ett trevligt bemötande.Det var första gången vi var där och hade inga särskilda förväntningar utan det är roligt att upptäcka nya restauranger som vi fått oss rekommenderade

Skall bli roligt att besöka Bockholmen nästa sommar när det är högsäsong och mycket liv och rörelse
    Mycket trevlig miljö Läs mer
  • Ulrika A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Ett supermysigt ställe med härlig utsikt, god mat och trevlig personal. Läs mer
  • Stefan A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    jag Gillar Bockholmen och har varit kund där de sista 8 åren. Vi har vår representation ofta på Bockholmen. Kocken kan sin sak. Servicen perfekt. Men något har hänt. Hängmörad entrecote, nej det var det inte. Vinkunskap lite pinsam kan jag tycka. Med de priser som gäller måste det bli bättring. Läs mer
  • Emma Å skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Alltid supergo mat, mysig atmosfär och proffsig personlig service Läs mer
  • Curt B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Hade besök från USA och ville visa våra gäster en lite annan sida av Stockholm. Vi vart alla väldigt positivt överraskade vad gäller platsen, bemötandet av personalen och den fantastisk goda maten. Kommer definitivt tillbaks - tack! Läs mer
  • Josefine J skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket folk på en liten buffé, vi blev lite stressade eftersom brunch sittningen är 2h. Läget är magiskt. Maten ok, dock 20min innan vi blev erbjudna någon dricka Läs mer
  • Katarina R skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fin service och god mat.Rökigt i lokalen pga öppen eld.Var lunchrestsurangbesök. Läs mer
  • Nikolajs P skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket bra! Mycket bra! Mycket bra! Läs mer
  • Jens G
    Jens G skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Kanske 10:e gången jag var där. Hade bokat bord för 4 personer för söndagsmenu. Väl framme informerades vi att söndagsmenun var slut fast vi där 18.00. Man ville inte erbjuda något alternativ så det var bara att välja ala carte istället. Dåligt start. Så vi valde annan mat som dock smakade mycket bra och hovmästaren var snäll mot min dotter på 7 år. Läs mer
  • Annika L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Jättegod mat och kanonbetjäning i en underbar miljö Läs mer
  • Kerstin V skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bokat övervåningen på Bockholmen för 30 pers. Det var fint att vi kunde ta drink på bryggan först i det fina vädret. Det var flexibelt.
    Uppe i rummet var dukningen inte klar trots genomgång innan.
    Det blev mycket trångt och väldigt hög ljudvolym, några material för att dämpa ljudet vore bra.
    Maten var god och uppskattades av alla dock besvärande med den branta trappan ned och köerna till maten.
    Flexibelt att personalen dukade efterrätter i lilla rummet bredvid vårt men de efterrätterna (choklad tårta, paj och en tårta med mjuk maräng kändes som om de var färdigköpta, inte kul.) Kaffet tog slut flera gånger.

vi blev mycket bra bemötta och personalen var trevlig.

Generellt matchade våra förväntningar (vi har haft brunch där för 12 gäster flera gånger och även ätit middag) med vad vi fick, men jag är nog inte beredd att boka för 30 pers igen pga trängseln m.m. som jag nämner ovan.

Tyvärr slutade det med att vi bara blev 29 pers men betalade för 31. Det borde vi nog själva ha kollat.

Hälsar Kerstin Läs mer
  • Lisa S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra service och mycket god mat. Fin miljö. Läs mer
  • Dag S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig plats, men köket behöver nog gå en kurs i vegetarisk matlagning. Välsmakande, men det är konstigt att den som komponerar måltiden inte funderar på sammansättning. Potatis och sparris blir väldigt mycket kålhydrater, men resten då? Och hur kan man som enda vegetariska alternativ ha en förrätt baserad på sparris och en huvudrätt baserad på sparris? Läs mer
  • Lena D
    Lena D skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    God mat o fin miljö o trevlig personal Läs mer
  • Kerstin G skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevligt bemötande och mycket god mat och dryck på vår lyxbrunch, som vi hade på brunchens dag i solsken.Besöket motsvarade alla mina förväntningar, även vädret! Läs mer
  • Therese K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Härligt ställe, trevlig personal och god sundaybrunch Läs mer
  • Karin Ö skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket trevligt och god mat, bra antal rätter. Varmrätterna var inte jättebra tyckte jag. Mkt trevligt bemötande. Vi kommer tillbaka😁 Läs mer
  • Tommy A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Suverän kombination av mycket god mat, charmig personal och härlig skärgårdskänsla, både inne och ute. Läs mer
  • Bengt L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastiskt trevlig miljö och otroligt trevlig servis.
    Maten lagad med kärlek och omsorg. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Björn S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    En väldigt trevlig brunch. Härligt bemötande från personalen! Läs mer
  • Salim K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Utmärkt brunch, trevlig uteservering och riktigt bra service. Läs mer
  • Magdalena B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig personal, maten smaklös. Åt brunchen. Revbensspjällen torra och utan smak. Tråkiga tillbehör, smaklös Skagen på ngt bröd, smaklöst pocherat ägg...oklart vad som passade med vad. Tråkigt helt enkelhet.

Desserterna samma sak...smaklöst, tråkigt gammal ost, Citronpajen med ”maräng”...smakade inget. Chokladtårtan va god...kakorna smaklösa.

Trevlig ren och fin lokal, fin personal! Men det är ju maten man går ut och äter för. Känslan va att man kunde gjort det bättre själv... Läs mer
  • Anna T skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    God mat och fantastik personal! Jättemysigt ställe. Rekommenderas! Läs mer
  • Helena S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Smidigt och trevligt bemötande att boka bord för lunch. Vänligt bemötande när jag med mitt större sällskap kom till restaurangen. Fräsch meny med goda alternativ för alla. Ett mycket lyckat besök i fantastisk inramning. Bockholmen visade sig från sin bästa sida. Bra jobbat! Hälsningar Helena Selin, If. Läs mer

Bockholmen, 170 78 Solna