Alla kategorier Restaurang Stockholms län Solna Bockholmengruppen Bockholmen Hav & Restaurang

Bockholmen Hav & Restaurang, sid 2

Bockholmen, 170 78 Solna — Visa karta

I Stockholms innerskärgård hittas guldklimpen Bockholmen Hav & Restaurang. Vår meny erbjuder god variation av fisk och skaldjur även klassiska kötträtter som ni sedan avnjuter i en vacker och behaglig skärgårdsmiljö nära stan. Vi fokuserar på högklassig service som alltid ser till att sätta gästens önskemål i fokus. Välsmakande viner och omsorgsfullt lagad mat av hög kvalitet i kombination med harmonisk interiör och atmosfär kommer göra er kväll fulländad! Utöver vår excellenta restaurang kan vi även arrangera så väl konferens som bröllop. Välkommen ut ur storstadspulsen!

Läs vad 4261 kunder tycker om Bockholmen Hav & Restaurang

• Per-Magnus E
    Per-Magnus E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fick inget bord på den tid vi önskade/ kunde och kan därför inte ge betyg på mat/ upplevelse. Verkar fint. Lite knepigt att man måste uppge kreditkortsnummer för stt kunna boka. Det vill jag inte göra. Var därför hänvisad till telefon och där var borden slut. Så min totalupplevelse blev dessvärre i den lägre skalan. Har annars varit och ätit lunch och varit mycket nöjd. Läs mer
  • Märta L
    Märta L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket fin miljö, med grönska och utsikt över vattnet. Trevlig personal. Riklig buffé, med bigott om både vegetariskt, fisk och kött. Ingen större kulinarisk upplevelse men gott ändå. Härliga och maffiga efterrätter - både tårtor, pajer, kakor och frukt. Läs mer
  • Maria C
    Maria C skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi åt en jättegod middag på Bockholmen. Dock hade vi en smartbox som skulle innebära en 5-rätters meny men vi fick bara 4-rätter. Detta pga något tjafs i köket. Det känns inte som att de hade en bra plan för gäster via Smartbox. Läs mer
  • Tina H
    Tina H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Dryg personal som medvetet serverar ljummet kaffe o dessutom tar betalt för det. Läs mer
  • Helene S
    Helene S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket god mat, trevlig personal och miljö. Vi hade bokat bord på uteserveringen. Läs mer
  • Sandra L
    Sandra L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Supergod mat! Löjrom och pilgrimsmusslor till förrätt, anka, biff och röding till varmrätt. Alla var jättenöjda! Omgivningen är fantastisk och personalen uppe på restaurangen så himla trevlig. Man önskar att alla restaurangen kunde ha så trevlig personal. Tusen tack för en fin upplevelse! Läs mer
  • Birgit P
    Birgit P skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi var ett större sällskap och fick en bra placering, men upplevde att serveringen av maten var sen. Detta var viktigt för oss då några i sällskapet hade en tid att passa. Det ordnade sig dock. Vi blev vänligt bemötta, men vi upplevde att personalen var stressade. Maten utföll till belåtenhet hos de flesta i sällskapet och som helhet var vi nöjda. Läs mer
  • Lotta L
    Lotta L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Skärgårdsbrunch med familjen. Mysigt ställe! Skärgårdshandlarna trots närheten till stan. Maten var god och vällagad men på tok för mycket folk till det pyttelilla buffe’-rummet. Stod lika mycket tid i kö som ätandes kändes det som. Men skön miljö gjorde att helhetsupplevelsen än var positiv. Läs mer
  • Sue K
    Sue K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Hej!
    Vi var i Bockholmen hav& restaurang och åt 2 middagar inom drygt en månad under denna sommar.
    Allt var bra, maten, drink, plats som vi fick, bra personal, bra service och inte minst den fantastiska utsikten. Magiskt!
    Det som var mindre bra var den musik som spelades högt och kanske val av musiken också spelade roll.
    För att höra varandra var vi tvungna att höja rösten och efter ett tag blev man trött i huvudet.
    Det har jag aldrig upplevt på våren, inomhus på Bockholmen.
    MVH
    Sue Khoshamooz Läs mer
  • Oliver T
    Oliver T skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    great setting, average food & average service Läs mer
  • Elin H
    Elin H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Besöket på restaurangen och sommarbrunchen levde inte riktigt upp till mina förväntningar. Läs mer
  • Yanna C
    Yanna C skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    bra service och bra mat!
    underbart utsikt! Läs mer
  • Meg D
    Meg D skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastisk mat och underbart utsikt! Varmt rekommenderar! Läs mer
  • Mats E
    Mats E skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Middag för 5. Trevligt bemötande i fantastisk miljö , men maten och kvaliten på serveringen lever ej upp till förväntningarna. Har tappat! Läs mer
  • Niklas A
    Niklas A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastiskt läge. I början av kvällen var personalen lite oengagerad och ouppmärksam, men vart efter blev det bättre. Rekommenderar Bockholmen varmt. Läs mer
  • Helen W
    Helen W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi bokade Orangeriet för våra nära o kära - där firade vi kärleken och vårt giftemål! Magisk stämning, service och mat! Gärna igen - man firar alldeles för sällan och att få bli omhändertagen och komma till dukat bord är underbart! Läs mer
  • Johanna A
    Johanna A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Avsevärd försämring av matkvaliteten sedan förra sommaren. Läs mer
  • Lillian J
    Lillian J skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vacker, lite sliten restaurang. Maten bara ljummen, något smaklös. Service ok. Läs mer
  • Claes Å
    Claes Å skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Servicen var mycket bra. Däremot var ryggbiffen vi åt mycket seg. Om jag inte hade varit så hungrig hade jag klagat på köttet vi fick, båda två i sällskapet. Läs mer
  • Marion F
    Marion F skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Åt Brunch där, härlig miljö och härlig personal.😊 Läs mer
  • Lelle C
    Lelle C skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi har Bockholmen som vår kvarterskrog efter 26 år som boende i Stocksund. Detta är första gången vi är missnöjda. Och det var mycket som var mindre bra.

- vi hinner knappt beställa och få in vår fördrink innan förätten står på bordet.

- ingen chans att beställa vin till förrätten således.

- innan vi knappt ätit färdigt förrätten så kommer varmrätten.

- dvs, vi har varit på plats i 30 min och sitter redan med huvudrätt. Känns som tempot på Mc Donalds.

- vi vill nu beställa vin till varmrätten och väljer två olika glas. Inte nöjda när vi provar och väljer därför ett rosé. Men när det vinet kommer in så är det inte det vinet vi förväntade oss. Servitrisen försöker hitta det vinet vi ville ha, men det är tyvärr slut. Slutsaten är att vi inte hinner få något vin innan innan vi är klara med varmrätten.

- en av varmrätterna var hängmörad biff som kommer in med en fettkappa som täcker 40% av köttbiten. Dessutom är köttet så segt och eländigt att kniven kappt klarar av utmaningen att få till en bit. Näst intill omöjlig att tugga och smakar inte bra. Oacceptabel köttbit att släppa ut till en gäst.

- så vi blir nöjda där. Efter 53 minuter lämnar vi med en flaska champagne under armen och sätter oss vid vattnet.

Restaurangupplevelsen var under all kritik och att vi ger 2 i betyg är enbart för läget och stunden vid vattnet.

Vi är mycket vana restaurangbesökare och importerar själva vin, då mat och dryck är vårt största intresse, så vi var mycket besvikna av det Bockholmen denna gång presterade.

Sammanfattningsvis så levde Bockholmen inte upp till de förväntningarna vi hade, och vi har som sagt varit där många gånger.

Hälsningar
    Lelle och Stina Cryssanthander Läs mer
  • Sandra G
    Sandra G skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig och hjälpsam personal. God mat i en mycket mysig miljö. Läs mer
  • Johanna F
    Johanna F skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Servicen var dålig och maten var helt ok men inte fantastisk. Mycket obekväma stolar på uteserveringen. Läs mer
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi firade vår yngste sons 50-årsdag och vi var mycket nöjda med både maten och bemötandet! Trevlig personal, fantastisk mat och härlig miljö! Kan verkligen rekommenderas! Läs mer
  • Elahe R
    Elahe R skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Väl bemötande av personal. Underbar plats och utsikt.
    Vi åt dagens, kyckling. Det var lite mat, inga grönsaker på talriken. En kycklingslår plus några få små potatisar. Man blir inte mätt på den mängden av maten. Priset för den lilla maten var väldigt dyrt. Jag kallar inte denna koncept för DAGENS.. Läs mer
  • Ulrica H
    Ulrica H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mysigt ställe. God mat. Snabb servering. Dock missades att få köttkniven, fick be om den. Samt beställda vinet till maten kom när halva måltiden va uppäten.
    Kanske hade dom mycket att göra och det va därför det missades?! Läs mer
  • Camilla S
    Camilla S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket trevligt bemötande o underbar miljö!
    Jag vill dock alltid ha mer grönsaker/rotfrukter till rätterna, o en mer spännande sidesallad! Läs mer
  • barbro r
    barbro r skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Lågt betyg på hovmästare. Första intrycket var mycket dåligt. Däremot var den som tog hand om oss vid bordet bra. Var från Makedonien. Jag kommer gärna tillbaka. bbro Läs mer
  • Jacob R
    Jacob R skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket god mat och fantastisk miljö. Maten serverades snabbt. Men själva serveringen kan bli ännu bättre. Personalen verkar stressad och var klart svåra att få kontakt med när vi försökte få hjälp med mer/nytt vatten, glutenfritt bröd, etc. Kanske inte så trivsamt av den anledningen. Läs mer
  • Maria W
    Maria W skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra service och han som serverade oss var väldigt serviceminded och lyhörd för våra önskemål. Vi åt middag med våra barn (5, 2.5 och 0 år) och då kan det ju vara några stycken specialönskemål...! Maten kom in snabbt och var god. Möjligen var våra köttbitar för ”rare” för att vara ”medium-rare”. Bra rekommendation på vin till köttbiten! Läs mer
  • Per M
    Per M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevligt och bra. Kommer gärna tillbaks. Läs mer
  • Joachim T
    Joachim T skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Coolt och charmigt ställe med trevlig personal. Rekommenderas klart. Läs mer
  • Ulrika T
    Ulrika T skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Superbra service, god mat och trevligt ställe!! Läs mer
  • Elisabeth H
    Elisabeth H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Härlig miljö och god mat. Lite få rätter att välja på. Läs mer
  • Gunnar A
    Gunnar A skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Snabb service, bordet klart i tid. Möjligen fick vi vänta lite länge på varmrätten som annars smakade bra. En missuppfattning vid beställandet gjorde att några fick fel efterrätt. Detta åtgärdades snabbt och se som fått fel efterrätt fick den felaktiga gratis. Bra jobbat. Läs mer
  • Lena S
    Lena S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket god mat, varit där förut så visste vad jag förväntade mig. De motsvarades. Bra bemötande Läs mer
  • Brita S
    Brita S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi fick vårt bord men fick vänta länge på att beställa något att dricka. Det byttes servitörer. De verkade inte ha koll på vem som skulle ha vårt bord. Vi fick inte den dessert vi hade beställt. Men maten som serverades när vi väl fått beställa smakade bra. Läs mer
  • Mia M
    Mia M skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bockholmen är fantastiskt mysigt och ligger i en vacker lantlig miljö med skärgårdskänsla. Man har höga förväntningar när man går dit. Vi hade bokat bordet flera månader innan för att fira en jämn födelsedag. Tyvärr blev vi besvikna när vi visades till ett litet bord med vingliga, hårda caféstolar. Det fanns gott om bekväma korgstolar i restaurangen, men vi fick höra att vi inte kunde byta bord, de var för större sällskap (vi var fyra). Det fanns även tvåor med sådana såg vi. En servitör kom dock ut med filtar som lades över stolsryggarna, som gjorde det något mer bekvämt. Maten var det inget fel på, rödingen var jättegod och vällagad och chokladmoussen med crisp och hallon var ljuvlig. Däremot glömde dem vår beställda förrätt. Blandade känslor efter besöket, men vi hade haft mer att önska, tyvärr. Läs mer
  • Monica H
    Monica H skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Trevlig miljö.
    Synd att det inte gick att beställa alkoholfri drink i restaurangdelen. Läs mer
  • Sammy L
    Sammy L skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Bra service, riktigt bra mat och en svårslagen ”skärgårds”-miljö väldigt nära stan gör detta till en klar favorit Läs mer
  • Erik T
    Erik T skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket trevlig restaurant och läge. Maten var väldigt god men service över lag något bristfällig (uppmärksamhet). Läs mer
  • Claes Ö
    Claes Ö skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Charmig miljö. Riktigt bra lunch.
    Trevlig personal. Läs mer
  • Monica J
    Monica J skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    "Mycket trevlig uteservering men något ojämn kvalitet på rätterna"

Vi var ett sällskap på 5 personer som åt trerätters middag.
    Mycket trevlig uteservering och god service. Förrätt och varmrätt höll inte helt måttet. Förrätten med löjrom blev lite kladdig och
    den krispiga potatisen till var några smala potischips istället för en förväntad rösti. Rödingen var något underkokt och konfitterade anklåret var inte så mör som vi önskat. Men chokladtryffeln var egengjord och helt underbar. Gott kaffe. Läs mer
  • Monica D
    Monica D skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vänlig och omtänksam personal, fantastiskt läge och mycket god mat.
    Alla var dock inte lika förtjusta i det confiterade anklåret, vilket gör att vi bara ger 4 av 5 .
    Men rödingen var den bästa en av oss ätit, så vi skulle helst vilja ge 4,5 Läs mer
  • Liisa P
    Liisa P skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi, 2 personer, firade födelsedag med middag på den härliga verandan. Vi åt både förrätt, huvudrätt och efterrätt och allt
    smakade gott och det var generösa portioner.
    Vi fick väldigt bra service och blev fint bemötta av servitören.
    Kvällen var fin och middan var lyckad, vi kommer säkert tillbaka! Läs mer
  • Thomas B
    Thomas B skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Lunch
    Bra bemötande
    Lever upp till förväntningar

Bra totalupplevelse. Vi kommer göra ett besök igen. Läs mer
  • Curt C
    Curt C skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Mycket god mat och mycket trevlig serveringspersonal. Blev dock lite snorkigt bemött av hovmästaren (? den tatuerade). Var 7:e året i rad som vi åt sommarlunch på Bockholmen. Läs mer
  • Nina S
    Nina S skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Vi åt på stora restaurangen o tre rätter av fyra var mediokra dvs röding o tonfisken köttbullarna var super o inte värda sitt pris. Maten brukar vara mycket bra!
    Servitören var nonchalant o notan var fel.
    Servicen brukar vara mycket trevlig o bra!
    Vi gör ett nytt försök nästa sommar o hoppas på bättre mat o bemötande. Läs mer
  • Reza K
    Reza K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Hade höga förväntningar på vårt först besök hos er den 22/7. Vi bokade bord i god tid men fick det sämst placerade bordet (bord 241 för 2), det kändes som om ni just tog fram picknick 2 stolar för 2 extra gäster! Gick inte att slappna av då stressade servitörer (vår servitör, en ung kille, var mycket vänlig) ålade runt oss hela tiden i det trånga utrymmet så man fick väja hela tiden. Maten var god men såg tråkig ut. Bra kvalitet på läget och utsikten men kan tyvärr inte säga samma sak om resten. Läs mer
  • Anneli K
    Anneli K skrev om Bockholmen Hav & Restaurang
    Fantastiskt god mat och jättebra service i en trevlig miljö! Läs mer

Bockholmen, 170 78 Solna