Bokus AB

Läs vad 2 kunder tycker om Bokus AB

• Martin S

2020-09-26

Martin S skrev om Bokus AB
    Har beställt böcker av Bokus i flera år och det har fungerat smärtfritt fram tills nu. Den beställda boken kom inte den tid som var utlovad utan 4 dagar försent. Sådant kan hända och jag är förstående så länge det inte händer varje gång. Dock är det kundhanteringen jag reagerar på. När jag inte fick boken i tid mejlade jag Bokus och frågade när boken kommer samt bad dem skjuta fram fakturadatum 1 vecka då det är kutym att kunden har ett visst antal betalningsdagar på sig efter att varan har anlänt. Någon dag senare får jag ett svar från Bokus om att boken kommer den 18/9. Inget beklagande överhuvudtaget om att den är sen. Gällande fakturafrågan får jag svaret att jag skall kontakta Klarna för att lösa detta. Då felet ligger hos Bokus skall jag som kund absolut inte behöva rodda i detta överhuvudtaget. Mitt avtal är med Bokus. Om Bokus använder Klarna istället för att hantera fakturor själva så är det också Bokus som får reglera felaktigheter som de själva är upphov till. Tyvärr verkar kundhantering och kundbemötande bli sämre och sämre hos företagen i allmänhet. Kanske är det den digitala framväxtens fel då det är lättare att avspisa en kund som du varken ser eller talar direkt med. Där tappade Bokus en dittills trogen kund. Läs mer
  • Jennie I

2018-11-29

Jennie I skrev om Bokus AB
    Undvik om det går! Beställde kurslitteratur 1½ vecka innan kursstart. När kursen på 10 veckor var inne i vecka 7 hade de fortfarande inte lyckats leverera mer än 1 av 8 beställda böcker och klarade dessutom inte av att räkna ut retursumman korrekt för de böcker som de redan tagit betalt för och som i det läget avbeställdes då jag varit tvungen att köpa dem på annat håll. Försökte med andra ord svindla mig på närmare 2000 kr.

Vad ni än gör, håll er till Adlibris eller traditionella fysiska bokhandlar. De här vet överhuvudtaget inte vad de håller på med. Läs mer

Bästa webshopparna i Göteborg:

Jonas N Jonas N tycker:
“Fin dialog innan köp och super...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte