Ikea

Olof O:

Läs vad 13 kunder tycker om Ikea

• Annie W
    Annie W skrev om Ikea
    Kom inte ens med leveransen mellan 17-21 som de skulle och hörde inte heller av sig. Satt hela kvällen i onödan. Ringde upp mig dagen efter då jag ringt Ikea och klagat på Brings service och var inte direkt trevliga i telefonen när det var Bring som inte levererade enligt beställning. Attityden = var glad att du ens får dina varor som du betalt för och glöm att vi skickar skriftlig bevis på att vi lovat leverera dina varor. Undrar nu om jag ens kommer få min beställning med tanke på att det är Bring som levererar.
  • em m
    em m skrev om Ikea
    Riktigt uselt bemötande sentpå kvällen (21:10) med leverans. Suckande och trötta Bring-killar som kom med vår säng och garderob och som inte ens ville låta oss räkna kollin ordentligt eller kolla fraktskador (2 upptäcktes!). Inte OK Bring att förstöra IKEAs leverans på detta sätt.
  • Josefin L
    Josefin L skrev om Ikea
  • Kim S
    Kim S skrev om Ikea
  • Tatiana N
    Tatiana N skrev om Ikea
    Bästa stället att handla smågrejer till hemmet, handdukar och plastlådor. Toppen!
  • Charlotta T
    Charlotta T skrev om Ikea
  • Julia S
    Julia S skrev om Ikea
    Beställde ett kök från Ikea och betalade 1500 i hemleverans. När vi väl fick hem köket upptäckte vi att det var fel på en stomme och att vi fått fel front till en lucka hemlevererad. Enligt ikea var detta "kundens fel" då vi tydligen ska ha stenkoll och kolla igenom alla artikelnummer när man får köket hemlevererat. Ringer Ikea och dom säger att det tar 7 - 10 dagar att få det hem via posten. Vilket kommer att försena hela vårt kök i 7 - 10 dagar, vi har hantverkare inplanterat och måste bygga på. Får ändå åka och hämta grejer på ikea för att vi behöver dom. Det var just detta vi ville undvika med hemleverans då vi inte har bil. Så mycket för den hemleveransen.. Sedan tycker jag att vissa personer på ikea kundservice gärna kunde vara lite mer trevliga och bemötesgående mot sina kunder! Mycket besviken!
  • Johan B
    Johan B skrev om Ikea
    Liksom alla andra Ikea-butiker en butik med låga priser, trevlig personal och underbar korv! Värt att åka dit bara för att titta, även om det är omöjligt att åka därifrån utan att köpa med sig något...
  • Emma K
    Emma K skrev om Ikea
    Det här är flyttfirman som man kan anlita på Ikea för att få hemtransport för en 500ing. Varorna kan förvaras i max 2 dagar. Fungerar mycket smidigt och bra, när vår last kom var jag dessutom sen (Förlåt, förlåt förlåt..) men killen från Box var shysst och väntade vilket jag verkligen inte kräver. Alltid trevligt med lite extra tillmötesgående när man inte räcker till hela vägen själv.
  • Thomas M
    Thomas M skrev om Ikea
    Ikea är enligt min mening ett bra ställe, som vanligt med alla ikea så finns ett oerhört stort utbud av vardagsrums möbler, sovrumsmöbler, köksmöbler och saker till hallen. finns även köksredskap och lampor till alla rum man kan tänka sig. tack vara att det finns allt i en butik så kvittar det vad man behöver så kan man åka till iken. med andra ord, behöver man inredning av något slag så finns det antagligen på ikea för en billig peng.
  • Martina R
    Martina R skrev om Ikea
    Finns det roligare shopping än en dag på IKEA? =)
    Billigt, lätt att hitta och roligt helt enkelt!
  • victoria c
    victoria c skrev om Ikea
    lokalerna är mycket rymliga, sortimentet är stort och varorna är belagda i logisk ordning vilket underlättar shoppingen. Trots att Ikea/Kungenskurva har många besökare är personalen tillmötesgående, därav det höga betyget.
  • Christian K
    Christian K skrev om Ikea
    Under förra året köpte jag en säng från IKEA Kungens Kurva.
    Läger var som så att jag själv inte kunde få hem den då vår transport blev försenad.
    Jag anlitade då IKEA´s hemkörning som bedrivs av Box Delivery Sverige.
    Transporten gick smidigt och budkillen som körde var vänlig och hjälpsam.
    Han erbjöd bärhjälp upp till lägenheten vilket inte många andra chauförer hade erbjudit.
    5 Glober för den fina hjälp och service jag fick.

Ekgårdsvägen 1, 141 75 Kungens kurva