Brokr Fastighetsmäklare

Swedenborgsgatan 2, 118 48 Stockholm — Visa karta

Brokr hjälper dig från start till mål i försäljningen av din bostad. Med nytänkande, kraft och energi tar vi oss an alla typer av objekt, stora som små, över hela Stockholm.

Vi har valt att organisera oss på ett lite annorlunda sätt. Hos Brokr är alla mäklare knutna till verksamheten som konsulter. På så sätt får du alltid träffa extra motiverade mäklare, där alla uppdrag blir viktiga. Vi tror på rak och ärlig kommunikation, bra villkor och personliga relationer.

Med Brokr har vi hittat receptet för framtidens bostadsaffärer. Målet är att ge dig en upplevelse och ett resultat som du är mer än nöjd med. Så nöjd att du kan tänka dig att rekommendera oss till dina vänner och välja oss även vid nästa försäljning. Och nästa.

Läs vad 238 kunder tycker om Brokr Fastighetsmäklare

• 2019-12-05

Henrik L skrev om Oscar Hammenstål en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Oscar Hammenstål på Brokr Fastighetsmäklare bemötte oss väl och verkade kunnig. Läs mer
  • 2019-12-05

Reem T skrev om Oscar Hammenstål en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Jag har köpt en lägenhet i kista område.
    Oscar är aktiv och duktig och han var hjälpsam och hanterade med våra ärende smart.
    Han var medveten på alla papper och dokument som vi behövde
    Allting gick på bra sätt och snabbt och i tid !
    Alltså, Med Brokr : Att köpa lägenhet var inte så svårt som vi tänkte ! Och vi är nöjda .

Reem Läs mer
  • Frej L

2019-12-04

Frej L skrev om Oscar Hammenstål en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Trevligt och professionellt bemötande! Läs mer
  • 2019-12-03

Josefine F skrev om Oscar Hammenstål en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Har köpt min första bostad och känner mig trygg och nöjd med mitt köp. Läs mer
  • 2019-12-03

Forsberg John F skrev om Oscar Hammenstål en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Köpte en lägenhet med tre rum, mäklaren var mycket hjälpsam. Läs mer
  • 2019-11-25

Ellen E skrev om Sofie Vikström en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Sofie var från första kontakt till avslutad försäljning trevlig, tydlig och förtroendeingivande. Mycket bra bemötande av både oss som säljare och spekulanter. Bra råd om styling etc inför försäljning, samarbetar med bra fotograf, proffsiga trycksaker, tydlig och bra vid genomgång av kontrakt osv.

Jag har redan rekommenderar henne till flera vänner och kommer absolut fortsätta göra det! Läs mer
  • 2019-11-19

Kerstin S skrev om Louise Kelly en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Vi har köpt en bostadsrätt
    Trevligt bemötande.
    Lite skumt med dold budgivning Läs mer
  • 2019-11-18

Jan-Erik D skrev om Louise Kelly en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Sålt 2 rum kök

Bra

Mycket bra

Perfekt Läs mer
  • 2019-11-17

Hanna E skrev om Jonas Danielsson en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Mycket kompetent och trevligt bemötande. Bra guidning genom processen. Denna gång var vi köpare men vi kommer antagligen att själva anlita Jonas i framtiden. Läs mer
  • 2019-11-17

Björn Åke B skrev om Oscar Hammenstål en del av Brokr Fastighetsmäklare
    sålt en villa. blev bemött jättebra av Oscar Hammenstål. Läs mer
  • 2019-11-16

Mikael C skrev om Sofie Vikström en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Sofie är en mycket professionell mäklare som alltid svarar i telefon och är snabb att återkoppla vid frågor eller funderingar.
    Hon var väldigt kunnig och engagerad vilket resulterade i en lyckad försäljning.
    Mikael C Läs mer
  • 2019-11-15

Mathilda S skrev om Oscar Hammenstål en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Proffsig, kunnig och väldigt trevlig. Hoppas vi ses snart igen. Läs mer
  • 2019-11-15

Martina F skrev om Sofie Vikström en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Super duktig och väldigt engagerad!
    Sofie sålde min lägenhet och jag var väldigt osäker och okunnig men med hennes hjälp kände jag mig trygg och lugn!

LÄTT den bästa mäklaren jag mött!
    TACK!!!! Läs mer
  • 2019-11-14

Stefan M skrev om Sofie Vikström en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Sålde en tvåa med Sofie. Är mycket nöjd med hennes professionalitet, kunskap och snabba återkoppling under hela försäljningsprocessen. Läs mer

Elin J skrev om Oscar Hammenstål en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Köpt bostadsrätt. Oscar var trevlig och professionell och svarade snabbt på frågor.
    Pålitlig och lättsam. Läs mer

Max R skrev om Tomas Andersson en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Tomas har hjälpt mej sälja två lägenheter. Han är hjälpsam, ärlig,professionell, alltid lugn och löser vad som än kommer upp. Dessutom är han trevlig att ha att göra med!
    Rekommenderar Tomas till vem som helst som skall sälja sin bostad! Läs mer

Jimmy N skrev om Oscar Hammenstål en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Andra gången jag sålde en fastighet med oskar och har varit lika nöjd båda gångerna! Läs mer
  • 2019-11-10

Josefin V skrev om Louise Kelly en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Jag har fått hjälp med kontraktskrivning vid försäljning av lägenhet.
    Louise var mycket trevlig och professionell. Jag kände mig trygg med henne. Jag skulle varmt rekommendera henne/Brokr. Läs mer
  • 2019-11-04

David S skrev om Oscar Hammenstål en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Jag har sålt min 1a på Edsvägen 6 i Huddinge, Oscar var professionell genom hela processen. Han var väldigt hjälpsam och han uppfyllde mina förväntningar till fullo. Jag skulle absolut rekommendera honom för andra som söker mäklare! Läs mer
  • 2019-10-29

Erica E skrev om Emmy Blinke en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Sålde en bostadsrätt på 55kvm söder om Stockholm och hade Emmy som mäklare! Mycket trevlig och professionell! Flexibel och enkel att kommunicera med! Ordning och reda i kombination med ett fint bemötande gör att vi definitivt kommer anlita henne igen nästa gång vi ska flytta! Läs mer
  • 2019-10-29

Marcus S skrev om Emmy Blinke en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Vi har nu sålt för andra gången med Emmy! super nöjda och kommer fortsätta sälja med henne i framtiden!

Hon är väldigt kunnig och super bra bollplank under en försäljning där det ofta uppkommer frågor endast mäklare hört om förut.

Både hon och Brokr gjorde ett jätte bra jobb och jag kan starkt rekommendera Emmy om ni söker en bra erfaren mäklare och en lite mer personlig mäklarbyrå! Läs mer
  • 2019-10-28

Maria N skrev om Emmy Blinke en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Köpte en lägenhet i Vendelsö genom Emmy. Jättebra bemötande från första stund. Lugn, trygg och utstrålar säkerhet. Kunnig. Förväntningar är ju alltid att affären ska gå smidigt och att mäklaren hjälper inblandade, vilket oxå skedde. Jättenöjd och kan verkligen rekommendera Emmy! Läs mer
  • 2019-10-28

Sandra G skrev om Oscar Hammenstål en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Trevlig. Proffsig. Skulle önska att han informerade lite mer under processen, hur det går etc. Men annars superbra! Läs mer
  • 2019-10-22

Arvid R skrev om Jonas Danielsson en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Sålt bostad på Styrbjörnsvägen 38 i Hägersten. Köpte även denna bostad via Jonas för ca 2 år sedan.

Alltid blivit bemött av Jonas på ett väldigt professionellt sätt. Väldigt tillmötesgående, informerad och aktiv när det kommer till att svara på frågor och/eller förmedla information mellan köpare och säljare under hela processen.

Skulle gärna rekommendera Jonas eftersom han är förtroendeingivande, kunnig, tillmötesgående och professionell. Läs mer
  • 2019-10-22

Marcus H skrev om Sofie Vikström en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Allt har funkat supersmidigt. Sofie har varit proffsig, trevlig och tillgänglig. Läs mer
  • 2019-10-14

Hanna W skrev om Tomas Andersson en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Jag har sålt flera lägenheter med Tomas och kan verkligen rekommendera honom!
    Ger honom högsta betyg på alla sätt och kommer att använda honom igen! Läs mer
  • Anders K

2019-10-14

Anders K skrev om Tomas Andersson en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Alltid trevlig, oerhört lyhörd och proffsig. Skött våra tre senaste försäljningar och vill inte jobba med någon annan. Tomas är BÄST. Läs mer
  • 2019-10-12

Evgenij S skrev om Sofie Vikström en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Snabb och professionell, rekommenderar starkt. Läs mer
  • 2019-10-09

Jan L skrev om Emmy Blinke en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Emily gav ett vederhäftigt intryck och kommunikationen mellan mig som köpare och henne fungerade alldeles utmärkt.. Läs mer
    2019-10-09 Emmy B svarar Jan L
    Tack för omdömet Jan! Jag hoppas du trivs i lägenheten, du är alltid välkommen tillbaka i framtiden. Allt gott! Emmy
  • 2019-10-07

Sivan M skrev om Louise Kelly en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Louise Kelly var jättetrevlig och bra. Komminikation var enkelt och allt gick hur smidigt som helst. Läs mer
  • Gabriel C

2019-10-07

Gabriel C skrev om Oscar Hammenstål en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Jag har köpt en bostadsrätt.
    Jag fick ett väldigt professionellt bemötande av Oscar från första början. Han var väldigt tillmötesgående med att fixa en blixtinkallad visning efter de första officiella visningarna. Därefter gick all väldigt smidigt från budgivning till köp, vilket var något jag hade hoppats på som förstagångsköpare.
    Upplevelsen var därför positiv på alla plan. Läs mer
  • 2019-10-05

Ahlam M skrev om Louise Kelly en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Hej,
    Jag sålte ettan 20 kv och köpte ettan 30 kv. Det var min vän som försökte hjälpa mig att hitta en bra mäklare. Då träffade jag Louise Kelly efter jag träffade flera mäklare. Men hon var mycket special än de andra. Hon är fint, smart, ser söker på en spesial sätt. Jag har redan bestämt mig att hon kommer hjälpa mig nästa gången när jag säljer eller köpa 🙂. Jag rekommendera Louise Kelly för min vänner och ni andra att välja henne 🌹. Läs mer
  • 2019-10-05

Ludwig K skrev om Emmy Blinke en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Sålt -25 kvm på Södermalm till ett för marknaden rimligt pris. Positiv men realistisk. Engagerad, lättsam, förtroendeingivande, pedagogisk och inlyssnande mäklare.

Bara bra saker! Läs mer
    2019-10-09 Emmy B svarar Ludwig K
    Tack för omdömet Ludwig! Det var mycket roligt att få samarbeta med dig i försäljningen. Hoppas ni ska trivas i er nya bostad. Ni är alltid välkomna tillbaka i framtiden. Mvh Emmy
  • 2019-10-03

Adrian Frans George V skrev om Oscar Hammenstål en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Köpt en lägenhet i Huddinge. Blivit respektfullt bemött. Fick ibland jaga honom för att få information. I övrigt har det varit en bra upplevelse. Läs mer
  • 2019-09-21

Martin L skrev om Tomas Andersson en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Förmedlade hus i nacka. Hängiven, proffsig och trevlig. Rekommenderar! Läs mer
    Tomas A gillar detta
  • 2019-09-19

Ove E skrev om Emmy Blinke en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Emmy står för en lågmäld och tilltalande saklighet som är lätt att, som kund, uppskatta. Skapar förtroende helt enkelt. Läs mer
    2019-10-09 Emmy B svarar Ove E
    Tack för omdömet Ove. Hoppas allt fungerat bra och att Isak trivs!
  • 2019-09-19

Marika S skrev om Emmy Blinke en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Jag har sålt en stor lägenhet i Aspudden. Emmy har varit fantastisk genom hela processen. Helt otroligt bra och engagerad! Bra resultat fick vi också. Läs mer
    2019-10-09 Emmy B svarar Marika S
    Tusen tack för ditt omdöme Marika! Det var mycket kul att få hjälpa dig med försäljningen. Du är alltid välkommen tillbaka framöver om det skulle behövas. /Emmy

Helene S skrev om Jonas Danielsson en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Trevlig på mäklares vis, och snabb och smidig. I våra affärer har han fått mycket gratis då vi båda gångerna köpt och sålt innan öppna visningar.
    Det stod fel mejladress på mig och det påpekade jag 3 ggr. Trots det gick felaktig adress i tryck och det blev kommunikationsproblem mellan oss och säljaren. En annan synpunkt jag har är att mäklaren talade mycket om hur mycket arbete och tid han spar på att ”slippa visningar” och vi uppfattade att arvodet skulle sänkas om köp skedde innan visning, senare stod det finstilt i avtalet att det gällde bara om man sålde innan fotografering, och där var han blixtsnabb och ville fota långt innan vi bestämt oss för att sälja. Det är dessutom lag på att fota och trycka en lägenhetsbeskrivning enl mäklaren. Alltså kan arvodet aldrig sänkas i praktiken , Då kan man ta bort det i avtalet , så blir det inga missförstånd. Läs mer
    2019-09-16 Jonas D svarar Helene S
    Hej Helene,
    Jättetråkigt att ni inte är helt nöjda med er affär. Att jag fått mycket "gratis" vet jag inte, men visst jag har haft kontakt med bra köpare på er typ av bostad som gjort att vi kunnat få till snabba affären på rekordnivåer.
    Anledningen till att jag hade fel mailadress till er var att vi gjort affärer tidigare och du bytt mailadress sen dess och den gamla adressen låg kvar i mitt system. Att denna adress stod på kontraktet ska inte ha påverkat er kommunikation då detta togs upp med köparen vid kontraktstillfället. Om det ändå vart kommunikationsmiss mellan er får jag självklart beklaga och självklart hade jag kunnat ändra till rätt adress.
    Som jag meddelade vid tidpunkten vi skev på uppdragsavtalet så kom vi överens om att ert arvode skulle sänkas om vi lyckades med en försäljning innan kostnaderna för fotografering osv startade. Det stämmer inte alls att jag ville att vi skulle fotografera lägenheten långt innan ni beslutat er för att sälja. Fotografering av lägenheten diskuterade vi när vi skrev under uppdragsavtalet vilket var efter att ni hade köpt en bostad via mig i samma hus och ni således skulle sälja er bostad. När det kommer till tidsbesparing så löper den åt båda håll då ni slipper en långdragen försäljningsprocess och jag besparar mig att visa lägenheten gång på gång. I detta fall genomfördes en normal försäljning med normal presentation och marknadsföring men att den såldes innan öppen visning. Det stämmer inte heller att det är lag på att fotografera en lägenhet vilket jag aldrig har påstått, dock har jag en skyldighet att upprätta en objektbeskrivning enligt lag.
    Jag hoppas ändå att ni tillsist är nöjda med resultatet av försäljningen då ni fick det högsta priset i området på över tre år på en bostad av er storlek. Lycka till i nya boendet!

Jonas L skrev om Jonas Danielsson en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Köpt lägenhet och proffsigt hanterat hela vägen! Läs mer

David L skrev om Emmy Blinke en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Jag köpte en etta på Södermalm. Väldigt bra bemötande från mäklarens håll. Emmy levde upp till alla förväntningar jag hade.

Trevlig, kommunikativ, professionell och flexibel var min upplevelse av Emmy. Läs mer
    2019-10-09 Emmy B svarar David L
    Tack för fint omdöme David! Jag hoppas att du trivs bra i lägenheten:) allt gott!
  • Emil E

2019-09-16

Emil E skrev om Emmy Blinke en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Köpt lägenhet. Emmy var väldigt insatt och engagerad Läs mer
    2019-10-09 Emmy B svarar Emil E
    Hej Emil, tack för fint omdöme! Hoppas ni trivs bra i lägenheten. Ni är alltid välkomna tillbaka. /Emmy
  • 2019-09-09

Emilio R skrev om Oscar Hammenstål en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Förklarade riktigt konkret om vad som skulle behöva att göras. Läs mer
  • 2019-09-06

Martin Krister B skrev om Sofie Vikström en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Vi köpte en 4 rums lägenhet i Solberga/Hägersten på 83 kvm.
    Sofie var både personlig och professionell i sitt bemötande.
    Vi hade inga särskilda förväntningar förutom att vi ville att affären skulle ske på ett smidigt sätt, vilket det också gjorde.

Vi är mycket nöjda med Brokr och Sofie och kommer att rekommendera er för vänner och bekanta.

//Martin Blonski Läs mer
  • 2019-09-06

Tomas B skrev om Louise Kelly en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Vill du ha en proffesionell mäklare leta inte vidare för Louis Kelly är den du letar efter. Hon är mycket bra att jobba med. Läs mer
  • 2019-09-05

Marketa L skrev om Louise Kelly en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Vi sålde lägenhet i Aspudden. Louise var väldig trevlig, proffsig och fleksibelt. Allt gick smidig och okomplicerad. Hon låg hela tiden ett steg förre . Det var lätt att komma i kontakt med henne när vi än behövde. Läs mer
  • 2019-09-05

Shahin A skrev om Sofie Vikström en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Vi fick hjälp av Sofie med att sälja vår 3a och hade ett väldigt gott och lyckat samarbete. Sofie är mycket professionell och vi hade stort förtroende för henne genom hela processen. Läs mer
  • 2019-09-04

Andreas T skrev om Louise Kelly en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Köpte en bostad där Louise var ansvarig mäklare. Hon uppträdde oerhört professionellt under hela processen och var mycket informativ och hjälpsam. Kan verkligen rekommendera henne till framtida uppdrag. Läs mer
  • 2019-09-04

Anna W skrev om Sofie Vikström en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Sofie har förmedlat bostaden vi förvärvade och har genom hela processen varit oerhört hjälpsam, löst uppkomna situationer på ett väldigt bra sätt med tydlighet och ett gott bemötande! Skulle absolut kunna tänka mig att anlita Sofie att mäkla åt oss i framtiden! Läs mer
  • Janne K

2019-09-04

Janne K skrev om Jonas Danielsson en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Jonas var träffsäker i sin bedömning av min försäljning på en skakig marknad men med gemensamma krafter och ömsesidigt förtroende fick vi ut det som önskades av försäljningen. Utan orimliga mål. Alltid anträffbar och ger en tydlig och bra bild av processerna i försäljningen och förhandlingarna. Vår försäljning tog 5 månader att genomföra med minst 12 visningar, utan att vara orealistisk men med rätt fokus gick det. Läs mer
  • 2019-09-03

Joakim S skrev om Oscar Hammenstål en del av Brokr Fastighetsmäklare
    Köpt en bostadsrätt på 75 kvm. Väldigt enkel och smidig affär och ett proffsigt intryck från mäklaren. Läs mer
Emmy Blinke
Sofie Vikström