Jonas Danielsson
Registrerad mäklare sedan 2008
Aktiv på Reco.se sedan 2019
2019-04 - 2020-03

Läs vad 12 Läs vad Jonas Danielsson

• Viola G sålde sin lägenhet med hjälp av Jonas Danielsson en del av Brokr Fastighetsmäklare

2020-01-29

Husby-Ärlinghundra
    Jonas sålde min lägehet i Märsta.
    Otroligt kunnig på det han gör, trevligt bemötande, alltid tillgänglig och hade svar på alla frågor. Läs mer
  • Peter S sålde sin lägenhet med hjälp av Jonas Danielsson en del av Brokr Fastighetsmäklare

2020-01-27

Sundbyberg
    Kändes mkt trygg och professionell.
    Jag skulle mer än gärna rekommendera Jonas för vänner och bekanta. Läs mer
  • Cathleen P köpte sin lägenhet med hjälp av Jonas Danielsson en del av Brokr Fastighetsmäklare

2020-01-24

Sundbyberg
    Köpte bostadsrätt, fick ett väldigt bra bemötande av Jonas som var med oss varje steg på vägen. Läs mer
  • Hampus B sålde sin lägenhet med hjälp av Jonas Danielsson en del av Brokr Fastighetsmäklare

2019-12-25

Högalid
    Leveranssäker, transparent i alla led och mycket professionell. Varmt rekommenderad. Läs mer
  • Hanna E köpte sin lägenhet med hjälp av Jonas Danielsson en del av Brokr Fastighetsmäklare

2019-11-17

Hägersten
    Mycket kompetent och trevligt bemötande. Bra guidning genom processen. Denna gång var vi köpare men vi kommer antagligen att själva anlita Jonas i framtiden. Läs mer
  • Arvid R sålde sin lägenhet med hjälp av Jonas Danielsson en del av Brokr Fastighetsmäklare

2019-10-22

Hägersten
    Sålt bostad på Styrbjörnsvägen 38 i Hägersten. Köpte även denna bostad via Jonas för ca 2 år sedan.

Alltid blivit bemött av Jonas på ett väldigt professionellt sätt. Väldigt tillmötesgående, informerad och aktiv när det kommer till att svara på frågor och/eller förmedla information mellan köpare och säljare under hela processen.

Skulle gärna rekommendera Jonas eftersom han är förtroendeingivande, kunnig, tillmötesgående och professionell. Läs mer
  • Helene S skrev om Jonas Danielsson en del av Brokr Fastighetsmäklare

2019-09-16

Trevlig på mäklares vis, och snabb och smidig. I våra affärer har han fått mycket gratis då vi båda gångerna köpt och sålt innan öppna visningar.
    Det stod fel mejladress på mig och det påpekade jag 3 ggr. Trots det gick felaktig adress i tryck och det blev kommunikationsproblem mellan oss och säljaren. En annan synpunkt jag har är att mäklaren talade mycket om hur mycket arbete och tid han spar på att ”slippa visningar” och vi uppfattade att arvodet skulle sänkas om köp skedde innan visning, senare stod det finstilt i avtalet att det gällde bara om man sålde innan fotografering, och där var han blixtsnabb och ville fota långt innan vi bestämt oss för att sälja. Det är dessutom lag på att fota och trycka en lägenhetsbeskrivning enl mäklaren. Alltså kan arvodet aldrig sänkas i praktiken , Då kan man ta bort det i avtalet , så blir det inga missförstånd. Läs mer
    2019-09-16 Jonas D svarar Helene S
    Hej Helene,
    Jättetråkigt att ni inte är helt nöjda med er affär. Att jag fått mycket "gratis" vet jag inte, men visst jag har haft kontakt med bra köpare på er typ av bostad som gjort att vi kunnat få till snabba affären på rekordnivåer.
    Anledningen till att jag hade fel mailadress till er var att vi gjort affärer tidigare och du bytt mailadress sen dess och den gamla adressen låg kvar i mitt system. Att denna adress stod på kontraktet ska inte ha påverkat er kommunikation då detta togs upp med köparen vid kontraktstillfället. Om det ändå vart kommunikationsmiss mellan er får jag självklart beklaga och självklart hade jag kunnat ändra till rätt adress.
    Som jag meddelade vid tidpunkten vi skev på uppdragsavtalet så kom vi överens om att ert arvode skulle sänkas om vi lyckades med en försäljning innan kostnaderna för fotografering osv startade. Det stämmer inte alls att jag ville att vi skulle fotografera lägenheten långt innan ni beslutat er för att sälja. Fotografering av lägenheten diskuterade vi när vi skrev under uppdragsavtalet vilket var efter att ni hade köpt en bostad via mig i samma hus och ni således skulle sälja er bostad. När det kommer till tidsbesparing så löper den åt båda håll då ni slipper en långdragen försäljningsprocess och jag besparar mig att visa lägenheten gång på gång. I detta fall genomfördes en normal försäljning med normal presentation och marknadsföring men att den såldes innan öppen visning. Det stämmer inte heller att det är lag på att fotografera en lägenhet vilket jag aldrig har påstått, dock har jag en skyldighet att upprätta en objektbeskrivning enligt lag.
    Jag hoppas ändå att ni tillsist är nöjda med resultatet av försäljningen då ni fick det högsta priset i området på över tre år på en bostad av er storlek. Lycka till i nya boendet!
  • Jonas L köpte sin lägenhet med hjälp av Jonas Danielsson en del av Brokr Fastighetsmäklare

2019-09-16

Hägersten
    Köpt lägenhet och proffsigt hanterat hela vägen! Läs mer
  • Janne K
    Janne K sålde sin lägenhet med hjälp av Jonas Danielsson en del av Brokr Fastighetsmäklare

2019-09-04

Hägersten
    Jonas var träffsäker i sin bedömning av min försäljning på en skakig marknad men med gemensamma krafter och ömsesidigt förtroende fick vi ut det som önskades av försäljningen. Utan orimliga mål. Alltid anträffbar och ger en tydlig och bra bild av processerna i försäljningen och förhandlingarna. Vår försäljning tog 5 månader att genomföra med minst 12 visningar, utan att vara orealistisk men med rätt fokus gick det. Läs mer
  • Bernhard D köpte sin lägenhet med hjälp av Jonas Danielsson en del av Brokr Fastighetsmäklare

2019-08-16

Solna
    Köpte en fin 2:a i gamla Råsunda.
    Blev väl bemött av Jonas och han kändes mer seriös och kompetent än många andra mäklare jag stött på.
    Han var alltid tillgänglig, förklarande och informativ under budgivningen och talade verkligen klarspråk. Har stor tillit till Jonas. Läs mer

Andra mäklare hos Brokr Fastighetsmäklare

Sofie Vikström