Sofie Vikström
Registrerad mäklare sedan 2013
Aktiv på Reco.se sedan 2017
2019-04 - 2020-03
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det absolut bästa med att vara mäklare är att få hjälpa sina kunder genom deras livs affärer, och att få följa dem genom livets alla skeden.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Om du anlitar mig får du en erfaren mäklare som alltid är beredd att göra det där lilla extra för att just din affär ska bli så lyckad som möjligt.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag skulle beskriva mig som väldigt personlig, engagerad och driven. Läs mer

Läs vad 72 Läs vad Sofie Vikström

• Isabel L köpte sin lägenhet med hjälp av Sofie Vikström en del av Brokr Fastighetsmäklare

Farsta
    Jag köpte en lägenhet genom Sofie Vikström och blev väldigt bra bemött av henne! Hon var alltid på gott humör, hjälpsam, seriös och kändes genuint trevlig.
    Jag hoppades på en pålitlig och trevlig mäklare vilket jag fick, men hon kändes dessutom genuin och var lätt att ha att göra med samt svarade alltid snabbt på mejl och telefon.
    Jag/vi är jättenöjda med Sofie och vill gärna ha med henne när vår nya lägenheten så småningom säljs! Läs mer
  • Joachim L köpte sin lägenhet med hjälp av Sofie Vikström en del av Brokr Fastighetsmäklare

Farsta
    Vi har köpt en instegslägenhet tillsammans för vår dotter. Fick ett professionellt och trevligt bemötande av mäklaren. Under budperioden snabb återkoppling och snabb och tydlig process efter att vi vunnit budgivningen. Bra o tydlig process kring kontraktsskrivning o överlåtning och bra kontakt med banken. Uppskattar den personliga och seriösa kontakten och erbjudande att vara till hjälp vb efter själva överlåtningen om problem skulle uppstå. Läs mer
  • Michael V köpte sin lägenhet med hjälp av Sofie Vikström en del av Brokr Fastighetsmäklare

Lidingö
    Väldigt trevlig och kunnig! Hjälpsam med allt som har med köpet att göra! :) Läs mer
  • Josefina R sålde sin lägenhet med hjälp av Sofie Vikström en del av Brokr Fastighetsmäklare

2020-03-21

Hägersten
    Proffesionellt bemötande, arbetar aktivt och målinriktat. Läs mer
  • Charlotta E sålde sin lägenhet med hjälp av Sofie Vikström en del av Brokr Fastighetsmäklare

2020-03-21

Hägersten
    Bostadsrätt, 2 rok
    Har endast haft mejlkontakt, min dotter o delägare skötte allt. Hon o därmed jag, var mycket nöjd över bemötande, upplägg och genomförande.
    Förtroendeingivande och seriös mäklare. Läs mer
  • Angelica L köpte sin lägenhet med hjälp av Sofie Vikström en del av Brokr Fastighetsmäklare

2020-03-06

Västermalm
    Vi köpte en bostadsrätt vid Thorildsplan på Kungsholmen, och efter att jag mailat Sofie fixade hon en privat visning åt oss. Hon höll en väldigt bra visning för oss där vi hon tog avstånd och lät oss kolla i lugn och ro, men svarade bra på alla frågor vi hade, vilket verkligen uppskattades. När vi lade bud så märktes det att hon verkligen ville få alla parter nöjda trots att det blev lite delade meningar om saker. Vi och säljaren lyckades mötas halvvägs tack vare Sofie. Bästa mäklaren jag träffat av de runt 30st visningar vi varit på. Professionell, personlig och rak. Läs mer
  • Anna C sålde sin lägenhet med hjälp av Sofie Vikström en del av Brokr Fastighetsmäklare

2020-02-12

Solna
    Sofie kom över på kundmöte och slog ut all potentiell konkurrens efter sin presentation. Hon levererade både från start till slut under min tidspressade försäljning. Hennes service och engagemang var enastående och hennes kunskap fenomenal. Stort tack för en proffsig och lyckad försäljning! Läs mer
  • Tamar S sålde sin lägenhet med hjälp av Sofie Vikström en del av Brokr Fastighetsmäklare

2020-02-10

Hornstull
    Jag sålde en sekelskiftes tvåa i hornstull genom Sofie Vikström, och hon var fantastisk rakt igenom hela processen. Redan vid första mötet var hon betydligt mer förberedd än någon annan mäklare vi träffat. Hon hade stenkoll på området, hur försäljningar tidigare sett ut i huset, på ekonomi och eventuell målgrupp. Hon svarade på alla frågor, stora som små, direkt och var generös nog att även hjälpa oss med tips gällande vår budgivning av nästa bostad, som inte ens såldes genom henne.

Jag rekommenderar Sofie Vikström till alla som ska sälja ett hem. Hon var som en stabil punkt genom hela den omvälvande process som en försäljning ändå innebär. Läs mer
  • Elisabeth R sålde sin lägenhet med hjälp av Sofie Vikström en del av Brokr Fastighetsmäklare

2020-02-06

Högalid
    En osäker, okunnig mäklare med fokus endast på sitt eget bästa. Jag saknade helt den trygga vägledning en bra bostadsaffär kräver, kände mig tvingad att fatta en massa beslut och ångrar allt med min bostadsaffär, ffa valet av mäklare. Läs mer
    2020-02-06 Sofie V svarar Elisabeth R
    Hej Elisabeth, och tack för din feedback även här. Jag är ledsen att du upplevde processen på detta sätt, en lägenhetsförsäljning är oftast en av de största affärerna som görs i livet - och givetvis ska den kännas trygg i varje led. Jag har alltid mina säljares bästa i fokus både när det kommer till vägledning samt slutpris. Men har förstått att du tyvärr inte har upplevt det så. Jag tar till mig detta och ska jobba ännu hårdare på att försöka få alla mina kunder nöjda.

Lycka till i framtiden!
  • Lena F sålde sin lägenhet med hjälp av Sofie Vikström en del av Brokr Fastighetsmäklare

2020-02-06

Gröndal
    Trevlgt, positivt bemötande. Mycket kompetent och har genom hela processen levt väl upp mot de förväntningar vi hade. Läs mer

Andra mäklare hos Brokr Fastighetsmäklare

Sofie Vikström