MOHV Stockholm

MOHV Stockholm

En del av MOHV www.mohv.se
  • BadgeTenYears
1 063

BROKR är numera MOHV! Två unga expansiva mäklarföretag slås nu ihop och ger dig det bästa från 2 världar med överlägsen service och ett enormt driv. Samma medarbetare finns på plats för att värna om dig som kund men med större kostym. Alla mäklare på BROKR eller MOHV finns kvar på samma adresser och har samma telefonnummer som förr, men nu har vi alla MOHV:s skylt på dörren

1063 omdömen om MOHV Stockholm

Sedan starten hos Reco 2017

Barbro H
Aspudden

Uppfattades som amatörmässig, ringde bland annat inte tillbaka när jag sökt honom samt bristande genomgång av affärsdokumenten vid undertecknande. Ej gett säljaren tid för eftertanke t ex vad gäller ev brister hos bostadsrätten som såldes. Försökte mot bättre vetande framhålla att han varit i kontakt med banken. Bostadsrätten såldes slutligen till ett värde 500 000 sek under en av de stora affärsbankernas värdering. Självklart var det jag som godkände köpeskillingen men jag rekommenderar honom inte.

Svar från Jonas Danielsson

Tack Barbro för dina åsikter. Jättetråkigt att du inte var nöjd med priset och mitt utförande. För det kan jag bara beklaga även om jag inte kan bestämma priset. Men jag tar åt mig av dina åsikter och ska granska mitt utförande för ett se om jag kunde gjort någonting annorlunda. Jag vill dock förklara min syn på delar av dina åsikter här då vi inte ser lika på vissa saker. Jag ringde alltid tillbaka när du har sökt mig. Jag svarade inte alltid direkt då du ibland ringde mig på fredag kväll och helger då jag försöker...

Elias N
Tumba

Jonas har varit helt suverän som vi varmt rekommenderar. Jonas var realistiskt gällande försäljningen av vårt hus, han gav oss ett lugn som vi uppskattade mycket. Han var engagerad och lätt tillgänglig och kunde svara på alla våra frågor gällande försäljningen.

Svar från Jonas Danielsson

Tack Thomas de fina orden värmer verkligen. Jag får själv tacka för ett fantastiskt samarbete som resulterade i lyckad försäljning. Ni har/hade ett fantastiskt bra och fint hus och det underlättar verkligen försäljningen med ett par säljare som dedikerar 100 % och det visade sig verkligen vara värt det. Lycka till framöver och njut av era nya bostad med utan att överdriva en av Stockholms absolut bästa utsikter.

Eva Carolina N
Hägersten / Mälarhöjden

Trevligt och personligt bemötande. En mäklare vi direkt fick förtroende för vilket visade sig stämma hela vägen. Professionell och kunnig i branchen. .

Svar från Jonas Danielsson

Tack Carolina för dina varma ord och kul med ett extremt lyckad och snabb affär. Lycka till nu med alls så ses vi garanterat framöver i er nya fastighet.

Håkan N
Hägersten / Mälarhöjden

Jonas är en genuint trevlig person och en skicklig mäklare med stenkoll på fastigheterna på Klubbacken med omnejd.

Svar från Jonas Danielsson

Tack Håkan, kul att efter så många år få göra affärer tillsammans igen. Kul också att vi trots en tuff marknad slog rekordet för en trea på Klubbacken någonsin. Lycka till framöver i ert nya hus!

Carina P
Hägersten / Mälarhöjden

Duktig och mycket erfaren av klubbacken samt lägenhet/fastighet. Rekommenderar gärna Jonas.

Svar från Jonas Danielsson

Tack Carina. Kul att se och sälja "min" gamla lägenhet igen. Den är ju dock finare idag än den var då. Lycka till med ert nya boende och vill ni ut till Mälarhöjden igen eller ska byta bostad så vet ni vart jag finns.

Lennart D
Hägersten / Mälarhöjden

Trevlig och saklig god kännedom om området och dess närhet. Med ett informativt och lugn sätt och med tanke på marknaden ingav han inga orealistiska förväntningar utan rak och ärlig. Med de goda kunskaperna om området och den sakliga framställningen av budgivningen blev det ett mycket bra resultat vilket överträffade förväntningarna på det slutliga priset.

Svar från Jonas Danielsson

Tack Lelle. Kul att ert stora beslut resulterade i ett sånt fantastiskt resultat i försäljningen. Det högsta kvadratmeterpriset någonsin för en trea på Klubbacken kan man inte klaga på. Tycker ni gör helt rätt i era beslut och hoppas att ni kommer att trivas i ert nya boende och gemensamt kan njuta av pensionen.

Anna Katarina G
Skrev om Sofie Sporron en del av MOHV Stockholm

Toppenbra mäklare! Mycket tålmodig och kunnig med alla våra frågor

Elias N
Hägersten / Mälarhöjden

Jonas var lugn och tog sig tid att svara på mina frågor och var mycket väl påläst engagerad. Jag blev bemött med värme och respekt. Jonas levde upp till mina förväntningar. Jonas är en kanon mäklare. Mvh Thomas Nilsson

Svar från Jonas Danielsson

Tack Thomas för de varma orden. Är helt övertygad om att ni kommer att stormtrivas i ert nya boende!

Isabelle L
Gröndal - Gröndals strand

Sofie är en fantastisk mäklare med stort engagemang, kunskap och flexibilitet. Vi är så tacksamma för att just hon varit med i processen att sälja vår fina lägenhet!

Tim S
Gröndal - Gröndals strand

Helt suverän, professionell och otrolig kunnig.

Jan B
Hägersten / Mälarhöjden

Jonas är proffsig och kunnig. Enkel att ha och göra med samt att han alltid är hjälpsam vid frågor eller liknande.

Svar från Jonas Danielsson

Tack Jan, kul att trots en tuff marknad nå ett sånt fantastisk pris på din fina lägenhet. Du har verkligen gjort lägenheten så bra och fin man bara kan göra den och köparen verkar verkligen uppskattat allt ni gjort. Lycka till framöver!

Isabell S
Midsommarkransen/Telefonplan

Lyhörd och professionell. Återkopplingen var jag mycket nöjd med också. Kan verkligen rekommendera Sofie.

Elin Ö
Tumba

Jonas förmedlade huset när vi köpte det, och nu när vi sålde 8 år senare föll det naturligt att anlita honom för det. Han känner väl till området och marknaden. Så både som köpare och säljare av fastighet kan jag varmt rekommendera honom. Proffsig, tillgänglig, ärlig och kunnig. Vi är väldigt tacksamma över all hjälp vid både köp och försäljning. Marknadsföringen av vårt hus blev över förväntan och så även slutpriset som blev väldigt bra i en svår marknad. Tack Jonas!

Svar från Jonas Danielsson

Tack Elin för den fina rekommendationen och de fina orden. Vi ska vara extremt nöjd med försäljningen och resultatet då det fick både snabbt och till ett väldigt bra pris trots en tuff marknad. Lycka till framöver och njut av naturen och omgivningen i Höga Kusten.

Jakob Arne Gottfrid Ö
Tumba

Jonas är en skicklig och bra mäklare. Vi var trygga med han genom hela processen. Toppen!

Svar från Jonas Danielsson

Tack Jakob och den fina rekommendationen. Lycka till framöver och hör av er om ni skulle vara påväg tillbaka till Stockholm någongång.

Mey-Lan H
Hägerstensåsen

Blev väldigt väl bemött och kände mig trygg under hela processen.Trevlig och proffsig helt enkelt!

Angelica L
Kungsholmen - Thorildsplan

Aldrig har jag träffat en sådan lugn, trevlig och pedagogisk mäklare, som får alla att känna sig sedda och trygga i sina val. Sofie var ett självklart val för oss efter att vi träffat och jämfört med några andra mäklare. Hon känns kunnig, agerar professionellt och ger värdefull info och feedback till oss som säljare. Hon var ärlig med vad vi kunde förvänta oss i varje steg av processen och hon lyckades hitta en perfekt köpare. Hon får full poäng av oss och vi kommer definitivt gå till henne nästa gång vi behöver en mäklare. Rekommenderar henne varmt!

Ben T
Hägerstensåsen

Mycket bra bemötande och vägledning från början till slut i vår försäljning. Informerade oss regelbundet om vad som hände i stegen från förberedelse tills försäljningen var klar. Rekommenderar denna mäklare starkt.

Lisa B
Kungsholmen - Fredhäll

Kanonmäklare! Har hela tiden kunnat svara på alla våra frågor och uppdaterat oss med status längs med hela processen. Supertrevlig!

Svar från Tomas Andersson

Hej Lisa, Stort tack för så fint omdöme! Roligt att få hjälpa er genom köpet. Vi ses snart för tillträde. Vänligen Tomas, Mohv

Henrik T
Kungsholmen - Fredhäll

Tomas har varit professionell, fokuserad och lyhörd under hela processen. Han har från första mötet varit tydlig med vilka förväntningar vi kan ha och gett regelbundna uppdateringar utifrån rådande läge. Han har gett intryck av vara proaktiv och att ligga några steg före hela tiden vilket uppskattas av en förstagångssäljare. Vi bor inte i Stockholm och Tomas har varit extremt hjälpsam med att organisera och koordinera styling, städ, nycklar och alla andra småprocesser, supersmidigt! Dessutom är han ödmjuk och trevlig som person - rekommenderar honom!

Svar från Tomas Andersson

Hej Henrik, Stort tack för detta fina omdöme. Alltid lika roligt när mina kunder är så nöjda :) Det har varit väldigt kul att få hjälpa er med försäljningen. Vänligen Tomas, Mohv

Ann W
Kungsholmen - Fredhäll

Alltid tillgänglig, hjälpsam, alltid trevlig och engagerad på ett lagom välbalanserat sätt. Har koll på läget.

Svar från Tomas Andersson

Hej Ann, Tack för ett mycket fint omdöme. Det har varit roligt att få hjälpa er! Vänligen Tomas, Mohv

Josefina R
Örnsberg

Sofie är en väldigt proffesionell och engagerad mäklare. Jag har sålt tre lägenheter med hennes hjälp och har varit lika nöjd varje gång. Rekommenderar varmt Sofie som mäklare.

João P
Vasastan / Hagastaden

Communication was highly effective, and Tomas addressed issues with a solution-oriented and informative approach.

Bf V
Vasastan

Tomas är en engagerad och energisk mäklare,under hela processen har Tomas agerat med en hög proffsig nivå!!

Svar från Tomas Andersson

Tack snälla för detta fina omdöme! Det glädjer mig att höra. Vänligen Tomas, Mohv

João P
Vasastan / Hagastaden

Tomas worked exceptionally hard to get a good deal during times of uncertainty and drops in the prices of the house market. The communication was very good. Tomas deals with issues in a solution and informed driven manner, which help the seller or buyer to make more confident and informed decisions.

Svar från Tomas Andersson

Hi Joao, I'm so happy to read your review and that you are so satisfied with my work. Thank you! :) Best Tomas, Mohv

Carl L
Vasastan / Hagastaden

Mycket kommunikativ, informerar även när det inte är progress. Noggrann med avtal etc.

Svar från Tomas Andersson

Hej Carl, Väldigt kul att läsa! Vi ses snart för tillträde. Vänligen Tomas, Mohv

Anders K
Stureby

Vi använder alltid Tomas, och är alltid lika nöjda. Snabb, trevlig, professionell och tydlig. Engagerad, personlig och lyhörd.

Svar från Tomas Andersson

Hej Anders, Stort tack för detta fina omdöme. Väldigt kul att få hjälpa er! Vänligen Tomas

Hanna W
Stureby

Tomas är en helt fantastisk mäklare! Grym kommunikation henom hela vägen! Det känns tryggt att sälja med honom och jag skulle aldrig välja en annan mäklare!

Svar från Tomas Andersson

Hej Hanna, Tack snälla för så fina ord! Alltid lika roligt att hjälpa er! Vänligen Tomas

Felix B
Hägerstensåsen

Sofie är en extremt trevlig, professionell och engagerad mäklare. Hon är alltid tydlig och har skött alla moment på ett jättebra sätt.

Torleif E
Kungsholmen / Fridhemsplan

Tomas är väldigt service-minded och duktig på sitt jobb. Rekomenderas!

Hej Torleif, Tack för ett fint omdöme! Vänligen Tomas

Dereje W
Köpte sin lägenhet med hjälp av
Myrstuguberget

Det var mycket bra bemötande. Väldigt hjälpsamma och lätt att prata med henne

Cecilia L
Fruängen-Hägersten

Kunnig, ärlig och väldigt hårt arbetande. Har hjälpt mig så otroligt mycket! Väldigt tacksam!!

Svar från Jonas Danielsson

Tack Cissi för de varma orden och uppskattar alltid våra samarbeten som varje gång hittills resulterat i ett fantastiskt resultat. Lycka till i Solna så ses vi och hörs vi!

Harry G
Enskededalen

Tredje bostaden vi säljer med Sofie. Lika nöjda varje gång! Nästa försäljning kommer också med Sofie såklart!

Svar från Sofie Sporron

Tack Harry för dina fina ord och för ert förtroende även denna gång!

Alessio M
Bredäng

So far, I had a great experience with Tomas. He was willing to accommodate for my needs, and helped me navigate the whole process. He has been friendly and professional all along.

Svar från Tomas Andersson

Hi Alessio, Thank you for your nice review. I hope everything works well with the apartment. Best regards Tomas

Anna P
Jarlaberg

Proffsig, inlyssnande och engagerad! Kan varmt rekommendera Sofie.

Svar från Sofie Sporron

Tack för ditt omdöme Anna, gör mig glad att ni är nöjda!

Olof V
Hägerstensåsen

Hon gjorde sitt jobb och var rimlig och professionell, inget mer, inget mindre.

Svar från Sofie Sporron

Hej Olof! Tack för ditt omdöme - får se till att göra det lilla extra för er nu tills affären är helt i mål, vill såklart att ni ska känna er nöjda med allt!

Julia B
Södermalm - Sofia

Vi är väldigt nöjda med vår försäljning! Sofie är professionell, kommunikativ och noggrann. Hon gör det där lilla extra och fick oss att känna oss trygga genom hela processen. Vi kommer garanterat att fortsätta anlita henne vid eventuella framtida försäljningar. Rekommenderas varmt.

Svar från Sofie Sporron

Tack Julia för dina varma ord, roligt att få ert förtroende igen i denna affär. Vi ses snart igen!

Martin A
Värmdö/Norrnäs

Väldigt hjälpsam med våra frågor.

Hej Martin, Tack för fint omdöme! :) Vänligen Tomas

Zack M
Köpte sitt hus med hjälp av Sofie Sporron en del av MOHV Stockholm
Liseberg

Great communication. Very professional, yet warm. Nice experience.

Svar från Sofie Sporron

Thank you for your kind words!

Eva B
Värmdö/Norrnäs

Jag blev rekommenderad att anlita Tomas och jag förstår verkligen varför. Jag har under hela processen känt mig 100% trygg med att Tomas gjort allt för att marknadsföra och presentera min bostad på det allra bästa sätt. Allt ifrån fotografering av bostaden till att ta reda på allt så att spekulanter kan få svar på alla frågor. Detta har också resulterat i en mycket snabbare försäljning än jag vågade hoppas. Jag har också hela tiden snabbt fått löpande information som gjort att jag känt mig fullständigt trygg under hela...

Svar från Tomas Andersson

Hej Eva, Tack snälla för ett väldigt fint omdöme. Det gör mig väldigt glad att läsa dessa fina ord! :) Vänligen Tomas

Rebecca Hellström K
Hägerstensåsen

Sofie har varit toppen under hela processen. Vi köpte vår lägenhet via henne och genom åren höll hon kontakt, gjorde värderingar och kom med tips. Väl vid försäljningen så har Sofie varit toppenbra: lugn, trevlig, och himla proffsig. Samarbeten med stylist och fotograf gjorde hela processen smidig. Helt klart bästa mäklaren i stan!

Svar från Sofie Sporron

Hej Rebecca! Tack för dina varma ord, vi ses snart igen!

Joakim W
Hägerstensåsen

Vi köpte lägenhet via Sofie och hade en supertrevlig upplevelse. Ödmjuk, professionell och snabb på svar. Rekommenderas varmt!

Svar från Sofie Sporron

Hej Joakim! Stort tack för din rekommendation, det värmer!

Emma O
Södermalm - Maria

Jag har köpt en lägenhet och därefter gjort tre försäljningar med Sofie som mäklare. Sofie kommunicerar snabbt, tydligt och transparent samt bygger förtroende både hos köpare och säljare - i den svåra marknaden som varit 2022-2023 har hon hjälpt oss nå över förväntat pris vid två affärer. För mig är Sofie den givna partnern vid försäljning, rekommenderar henne varmt!

Svar från Sofie Sporron

Hej Emma, tack för din rekommendation - betyder massor! Ett rent nöje att få samarbete med dig och er :)

Xin R
Hagastaden

Tomas is very responsive and the process went very smoothly.

Hi Xin, Thank you for your nice review! Best regards Tomas

Jessica G
Hägersten / Mälarhöjden

Jonas upplevdes som en ärlig mäklare som var lätt att kommunicera med.

Jonas L
Hägersten / Mälarhöjden

Jonas är från början till slut superproffsig, jobbar långsiktigt och förtroendefullt med både säljare och köpares intresse i åtanke för en trygg affär. Är också otroligt kunnig och påläst på sina områden.

Martin G
Råsunda

Tillgänglig, professionell under hela försäljningen och levererar en helhetslösning till dig som säljare. Kände mig trygg med Tomas och kände att han hade svar/lösningar på alla frågor och problem.

Svar från Tomas Andersson

Hej Martin, Väldigt kul att få hjälpa till med försäljningen och kul att höra att du är nöjd :) Vänligen Tomas

Alexander R
Hagastaden

Jobbar på hårt tills köpet går i mål

Catrin E
Kungsholmen - Fredhäll

Jättebra, trevlig och kunnig mäklare!

Svar från Sofie Sporron

Hej Catrin! Stort tack för din rekommendation, det värmer! Hoppas ni trivs bra på Söder :)

Helena F
Västertorp

Kunnig, trevlig och professionell mäklare som jag fick stort förtroende för som köpare.

Ola S
Västertorp

Jonas gjorde ett superjobb, han stöttade oss genom hela resan och allt kändes väldigt tryggt!