Min bil Bromma

Missionsvägen 60, 167 33 Bromma — Visa karta

I över 40 år har vi på Min bil Bromma servat och reparerat bilar i vår verkstad bakom Ulfsunda slott. Vi har stor kännedom om de produkter vi jobbar med och vi arbetar ständigt för att hålla hög kvalitet i vårt arbete.

Vi är specialister och auktoriserad verkstad för Subaru, Honda, Hyundai och SSangYong, men våra duktiga mekaniker kan självklart hantera alla bilmärken.

Sedan 2014 är Min bil Bromma en del i Min bil i Stockholm AB. Det har inte förändrat vårt arbetssätt eller vårt fokus på dig som kund och din bil.
Öppet just nu
Mån-Tor: 07:15-17:00
Fre: 07:15-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 1320 kunder tycker om Min bil Bromma

• 2020-01-15

Marie F skrev om Min bil Bromma
    Byte av batteri.
    Mycket bra, dom hämtade bilen och fixade allt på en dag.
    Jag hade inte förväntningar på så bra service.
    Jag tycker att deras bemötande var av högsta klass. Läs mer
  • 2020-01-15

Daquan J skrev om Min bil Bromma
    Bra! Bra! Bra! Bra! Bra! Bra! Bra! Läs mer

Maria L skrev om Min bil Bromma
    De utförde en service på min bil.
    Vad jag kan se har de gjort det de skulle utan att byta mer än vad som skulle göras. Inget slarv.
    Glada och trevliga. Läs mer

Anders B skrev om Min bil Bromma
    8000-mila service. Alla som jag kom i kontakt var väldigt tillmötesgående. Jag kommer att återkomma när det är dags för nästa service. Läs mer

Anita L skrev om Min bil Bromma
    Installation av kupé/motorvärmare. Trevligt bemötande och bra utfört. Supernöjd! Läs mer

Karl K skrev om Min bil Bromma
    Kunniga och trevliga. Tack för hjälpen! Läs mer
  • Nicke C

2020-01-11

Nicke C skrev om Min bil Bromma
    Väldigt bra service och trevligt. Läs mer
  • 2020-01-11

Berndt-christian S skrev om Min bil Bromma
    Tog lite tid men resultatet är det viktigaste. Läs mer

Hans A skrev om Min bil Bromma
    6000-milaservice. Snabbt enkelt. Bra protokoll där en ser vad som gjorts och status på bilen. Läs mer

Björn W skrev om Min bil Bromma
    Service på min bil för andra gången.
    Ett trevligt mekanikergäng som ger ett trevligt och proffsigt bemötande och som verkar ha ett yrkeskunnande på hög nivå.
    Mycket bra service. Läs mer

Leaseplan Service Sverige Ab L skrev om Min bil Bromma
    Strul vid bokning p.g.a fel information hos leasebolaget (fel bilmärke)
    Ändring av beställning (tvätt lades till trots att det inte var i beställningen)
    Strulig upphämtning efter service (stänger vid 17, och ingen möjlighet att anpassa)
    Meddelande om att man inte kunde genomföra all service efter upphämtning istället för före (inte VW certad)
    Anmält fel inte åtgärdat (det var tydligen inget fel på dörren, trots att det faktiskt är det - men det måste ju en certad VW titta på om det skulle vara så)
    Markering för stenskott som jag inte ens kan hitta, och inte heller någon form av genomgång utan en bibba papper som mer verkar vara en rapport istället för någon form av service. Läs mer

Service på bilen.
    Fick hyra lånebil. Läs mer

Mark W skrev om Min bil Bromma
    20,000 på bilen umder året och man var inte nöjd alls med servicen Läs mer
  • 2020-01-09

Jan H skrev om Min bil Bromma
    Bra service och jag fick tillbaka bilen snabbt Läs mer
  • 2020-01-09

Åsa E skrev om Min bil Bromma
    Gratis kontroll

Bra kommunikation med sms då bilen var klar, trevligt bemötande och fick snabbt en tid. Läs mer

Raffaella T skrev om Min bil Bromma
    Var lite svårt att få boka, dem lovade att återkomma i ungefär tre omgångar. Till slut sa jag till på skarpen och fick igenom en bokning. Väl på plats fick vi info om att det INTE skulle bli trots att vi var i tid, vi tog dessutom ledigt från jobbet för att åka hit. Dem bad oss återkomma samma dag fast tre timmar senare eller på måndag veckan därpå men det hade redan kommit snö. Vi hade inget väl än att återvända senare. I övrigt gick däckskiftet fort. Läs mer

Sofia M skrev om Min bil Bromma
    Snabb och bra hantering. Trevlig personal. Läs mer

Kaj D skrev om Min bil Bromma
    Rörigt. Brist på personal. Gjorde vad de kunde av en besvärlig situation. Läs mer

Bengt K skrev om Min bil Bromma
    Släcka TPMS.
    God och snabb service.
    Mer än nöjd! Läs mer
  • Annika M

2020-01-08

Annika M skrev om Min bil Bromma
    Servade bilen och hade nån månad innan det bilen inne för felsökning. Så som dom hanterade mig och mitt ärende gjorde valet lätt när det var dags för service. Trevligt bemötande och snabb hantering till bra pris. Läs mer

Barbro F skrev om Min bil Bromma
    Utmärkt service. Väl bemött. Läs mer
  • 2019-12-18

Lars L skrev om Min bil Bromma
    Bra kontakt och bemötande, dock var inte lampan för däckbyte släckt, enligt service protokollet skulle kupéfläkten bytas men när jag öppnade huven var spjället till kupefiltret ej rensat utan löv och skräp låg där vilket kan tyda på att filtret inte bytts, tidigare när jaguarer på Bromma bil har det varit bättre dvs. Läs mer
  • 2019-12-16

Ingrid M skrev om Min bil Bromma
    1) Fick ingen bekräftelse på bokning, trots meddelande på hemsidan "Tack för din Bokningsförfrågan - Service den 2019-11-21 kl. 07:00. Vi kontaktar dig inom 24 h, för bekräftelse av din bokning."
    2) Lämnade in bilen på onsdagseftermiddagen före bokad service torsdag förmiddag, meddelade att jag inte kunde hämta förrän dagen efter servicen.
    Fredagen efter servicen hörde jag ingenting, men åkte ändå för att hämta bilden. När jag kom fram fick jag besked att den inte var klar för att oljefiltret inte fanns på lager för byte...
    Blev lovad bilen före lunch på måndagen efter helgen och besked via personlig kontakt..
    3) Inget besked under måndagen.
    Strax efter tre ringer jag telefonservice och frågar. En halvtimme senare kommer sms-besked att bilen är klar.
    4) Fyra dagar senare besiktigas bilen. Jag blir utkallad på "golvet" och besiktningsmannen som ber mig titta på vad han hittat på insidan höger framhjul. Där sitter en fast nyckel över muttern på(luftnings?)ledning till bromsen!
    Pinsamt - för Min bil Bromma!!
    Sammanfattningsvis har mitt förtroende för Min bil Bromma sjunkit katastrofalt. Tveksam till att anlita dem i fortsättningen. Hjälper inte att vägassistans ingår, snarare förståeligt... Läs mer
  • 2019-12-15

Nils S skrev om Min bil Bromma
    Service av min Mitsubishi eftersom Min bil Bromma nu även är auktoriserade för detta bilmärke. Firman gav ett seriöst intryck! Läs mer
  • 2019-12-14

Tore E skrev om Min bil Bromma
    - Årlig servis på min forester
    - Mkt positivt bemötande, dels av kundmottagare Max samt servicetekniker Raimo
    - Återkommer vid nästa service ! Läs mer
  • 2019-12-14

Anna-lenah W skrev om Min bil Bromma
    Numera anlitar jag bara er verkstad för däckbyten då jag numera har en Kia bil. Tidigare hade jag en Honda och anlitade er även med service av bilen under nästan 19 år. Har bara gott att säga om er.
    Tack Läs mer
    2019-12-16 Min bil svarar Anna-lenah W
    Tack snälla Anna-Lenah för fina ord. Hoppas din Kia ska skänka dig lika många fina mil som din Honda gjorde.
    Jag hoppas du vet om att vår systerverkstad Min bil Täby är auktoriserade för Kia - ifall du behöver hjälp med bilen i framtiden.
    Varmt välkommen när helst du behöver hjälp!
    Min bil Bromma

Adam B skrev om Min bil Bromma
    Bra bilservice. Rekommenderas till andra. Vi ses nästa gång. Tack. Läs mer

Evelthon I skrev om Min bil Bromma
    Min bokade tid var kl.12.20, men kundmottagare påstod att jag inte är bokad och måste boka en ny tid. Jag sa att jag bor lång härifrån, kan inte köra fram och tillbaka bara för att ni har gjort fel. Då svarade han, fanns det inte någon annan verkstad på vägen hit åt? Efter mycket tjafs, körde mekanikern bilen i verkstan och jag påpekade att mina däck är markerade och bakdäcken ska monteras fram och framdäcken bak. När det var färdig, kollade jag och alla däck var fel monterade, fram-bak, bak-fram, Vä-Hö, Hö-Vä. De fick köra in bilen igen och och göra om jobbet. NEJ, ALDRIG IGEN i den här verkstan, inte ens om jag för gratis jobb. Läs mer

Ann-louise F skrev om Min bil Bromma
    Allt var bra trevligt med bilpåsen också tack Läs mer

Mattias U skrev om Min bil Bromma
    Lite knacklig kommunikation. Men blev billigare än vad de först sagt! Läs mer

Gurmeet S skrev om Min bil Bromma
    Bra bemötande, rätt information, duktig personal. Läs mer

Petter H skrev om Min bil Bromma
    BIlens fel kunde inte åtgärdas, och bilen fick samma problem på vägen tillbaka och fick bärgas 2 dagar efter då den fick stopp i trafikfarligt läge. 16 000 mil servicen av bilen kostade över 14 000 kronor. Man angav att bilen skulle vara klar för att sedan meddela när man kommit fram att den inte var klar.

Fruktansvärt dyrt.
    Felet åtgärdades inte.
    Bilen fick bärgas efter två dagar.
    Felaktig tidsangivelse utan ny information.
    Finns därför inte mycket jag är nöjd med. Läs mer

Leaseplan Service Sverige Ab L skrev om Min bil Bromma
    Beställt en ny Passat GTE, bra och trevligt bemötande med offerter och beställning mm.
    Leveranstiden, ja där finns förbättringspotential Läs mer

Jan T skrev om Min bil Bromma
    Subaru 3000 mila service
    Trevligt bemötande
    Bilen klar vid bestämd tid
    Och nya torkarblad på köpet
    Allt var kanonbra kan rekommenderas
    Kommer att serva bilen där nästa gång Läs mer

Mona F skrev om Min bil Bromma
    Köpt däck och bytt däck, mycket bra bemötande, uppfyllde mina förväntningar.

Mona Läs mer
  • Martin L

2019-12-12

Martin L skrev om Min bil Bromma
    Monterade mina nya vinterdäck. Fungerade utmärkt! Läs mer

Anna L skrev om Min bil Bromma
    Gjorde service på min SEAT. Superbra och trevliga! Läs mer

Hans L skrev om Min bil Bromma
    Efter snart 3 mån. är gassystemet inte åtgärdat men bilen utlämnad o betalad som klar! Läs mer

Mohanna A skrev om Min bil Bromma
    Däckbyte. Trevligt bemötande. Smidigt. Läs mer

Peter I skrev om Min bil Bromma
    De rekommenderade mig att skrota min bil istället för att tjäna massa pengar på att reparera den. Läs mer

Charlotta B skrev om Min bil Bromma
    Köpte en Subaru och blev väldigt bra bemött och omhändertagen.
    Kunniga försäljare Läs mer

Mohammad A skrev om Min bil Bromma
    Byte av bilens panorama tak
    1. Kaos med bokningen hos MinBil där de inte hittade min bokning gjordes på telefon i MinBils dator, när jag var där i tid, och då bad de mig att komma en annan dag
    2. De lovade att det skulle ta 16 timmar fr reperation och istället tog det 8 dagar!
    3. De hade inte en tillgänglig hyrbil trots att de lovade att det skulle finnas en hyrbil
    4. De har smutsat ner gardinerna och taket under panoramafönster inne i bilen vid takbytet och levererat bilen utan rengöring. Man bör städa och rengöra efter ett utfört reperationsarbete. Läs mer

Torhild E skrev om Min bil Bromma
    Reparation rörande den elektroniska funktionen.
    MBB fungerade vänligt och proffsigt. Lyssnade på mig som kund. Jag kommer att anlita dem igen. Läs mer

Cesar C skrev om Min bil Bromma
    Efter däckskifte TPMS lampan på panelen lyser. I stället att fixa det, ni såde att jag skulle fråga till återförsäljaren!
    Vilken betyg skulle ni ange?
    Ceaar Cotrina Läs mer

Skanska Sverige Ab/leasade S skrev om Min bil Bromma
    Jag har inte haft min bil hos er. Vet inte varför ni mailar mig.
    Pär Enlove Läs mer
  • 2019-08-14

Heinz M skrev om Min bil Bromma
    Allt fungerade som det skulle! Läs mer
  • 2019-08-14

Elisabeth W skrev om Min bil Bromma
    Trots en del problem vid installation av dragkrog,
    var bemötande utomordentligt Läs mer
  • 2019-08-12

Wilhelm L skrev om Min bil Bromma
    Bra och trevligt bemötande, hjälpsamma och problemlösande.
    Kan varmt rekomenderas.
    /Subaruägare Läs mer
  • 2019-08-12

Hans-jörgen N skrev om Min bil Bromma
    Bra hjälp med felsökning av diffust fel samt åtgärd till rimligt pris! Läs mer
  • 2019-08-11

Waru Ab W skrev om Min bil Bromma
    Trots lite oförutsedda händelser ett trevligt bemötande Läs mer

Missionsvägen 60, 167 33 Bromma