Rekommenderat företag 2015 - Bromma Bil och Motor
Bromma Bil och Motor

Bromma Bil och Motor

Missionsvägen 60, 167 33 Bromma

Bromma Bil & Motor är en auktoriserad och fristående verkstad för Honda, Hyundai och Subaru. Vi har all teknisk utrustning som krävs för att hålla högsta möjliga kvalitet.
Mån-Tor: 07:15-17:00
Fre: 07:15-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 434 kunder tycker om Bromma Bil och Motor

• Tommy J
    Tommy J skrev om Bromma Bil och Motor
    jag har fått ett bra bemötande och service av personalen
  • Ulla H
    Ulla H skrev om Bromma Bil och Motor
    Bemötandet var trevligt, tyvärr klarade de inte av att laga bilen.
    Jag lämnade bilen 16/3, dagen efter har de hittat felet och byter tändspole. Jag hämtar bilen 18/3 och betalar 2250kr, samma fel kvarstår. De gör ny avläsning o en sensor till kamaxel behöver bytas. Lämnar kvar bilen o får ett pris på 7500kr 29/3, för rep, vilket jag avböjer. Min bror hämtar bilen på släp, kör 90 mil, tittar i motorn i
    5 min o ser en lös kontakt, vilket är felet. Obegripligt att yrkesmän inte ser detta.
    Jag har haft kostnader för att resa under påsken på 1500 kr, dessutom att transportera bilen och sedan hämta den på 1500 kr till, helt i onödan. Det är bara de faktiska kostnaderna, en massa besvär tillkommer.
    Jag fick retur för tändspolen. Kommer aldrig att anlita detta företag igen.
    2016-04-29 Rickard S svarar Ulla H
    Hej Ulla.

Beklagar verkligen för det extra besvär du har haft när du lämnat in bilen hos oss.
    Efter felsökning och felkoder på tändmiss på en cylinder tydde det på en tändspole i första skedet.
    Efter byte tändspole och provkörning gick bilen bra men sen 2 dagar senare när du hämtade bilen så gick bilen dåligt igen.
    Vi felsökte din bil igen och fick fram att kontakten till sensorn där konstaktstycket ansluter var defekt och att
    kontakten inte satt ordentligt samt att det hade läckt olja in till kontaktstycket i den kontakt ni själva hittade, därav tändmissar.
    Vi rengjorde och försökte få kotakten som du refererar till att sitta kvar som den ska men den gick inte att
    sätta dit ordentligt. Då vi utför ett fackmanamässig arbete och alltid lämnar garanti på utfört arbete rekommenderade
    vi dig att byta denna sensor så kontakten kunde sitta kvar ordentligt med denna del var dessvärre ganska dyr.

Vi kan bara beklaga att du uppfattade det som att vi inte hittade felet, vi har brustit i vår kommunikation mot dig som kund
    och tydlighet,att förklara mer detaljerat vad vi hittat och vad som var defekt och därav att kontakten inte ville sitta kvar.
    Vi är ändå glada för din skull om det nu är så att ni lyckades få dit kontakten så att den sitter kvar och hoppas att er reparation
    fortfarande fungerar och att motorn nu går bra.

Hoppas du kan ge oss en ny chans att vinna tillbaka ditt förtroende igen då vår målsättning alltid är nöjda kunder
    och att du alltid ska kunna lita på oss som verkstad och vår bedömning/felsökning av bilen.
    Du är välkommen att kontakta oss så kompenserar vi dig på något sätt vid nästa besök så du känner dig nöjd.

Med vänlig hälsningar Rickard Sundberg / Servicechef Bromma Bil & Motor.
  • Jan Ö
    Jan Ö skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket trevlig och kompetent personal, efter stt haft att göra med Hedin Bil AB var det en njutnig
  • Karin K
    Karin K skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande. Dock, tydligare skylt vid infart tror jag skulle underlätta för förstagångsbesökare ...
  • Hans S
    Hans S skrev om Bromma Bil och Motor
    Kort väntetid på service. Relativt dyrt. Borde ha informerat om möjlighet till lånecykel vid bokningen.
    Missade mitt glapp i yttre o inre styrleden som besiktningen påtalade.
    Visa alla (2)
      2016-04-28
    John S: / John BBM
  • Giuseppe S
    Giuseppe S skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande och snabb hjälp med bokning av service
  • Jonas J
    Jonas J skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande. Snabb och bra pris på service. Utförlig beskrivning på arbetet.
  • Johan B
    Johan B skrev om Bromma Bil och Motor
    Utmärkt bemötande.
    Bad enklare service och oljebyte. De missade att kolla felkoderna.
  • Anita H
    Anita H skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande och tillmötesgående vid reklamation
  • Gustav K
    Gustav K skrev om Bromma Bil och Motor
    Allt mycket bra. Absolut inget att klaga på.
  • Inger B
    Inger B skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket trevligt mottagande både i telefon och på verkstaden. Snabb hjälp. Känner mig trygg med att allt är gjort som sagts.
  • Leif N
    Leif N skrev om Bromma Bil och Motor
    Toppen
    Utsökt service gott mottagen gott kaffe
    Snabb service
  • Carin N
    Carin N skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra och trevlig service, pålitliga och trovärdiga.
    Minus för telefontjänsten som går in när de inte kan svara själva, personen på telefontjänsten kan inte göra mer än att ta ett meddelande och dessa har vid två tillfällen inte gått vidare. Då är det bättre med en inspelad röst som bara ber en ringa senare.
  • Dario R
    Dario R skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabbt bra och lånebil , bra uppföljning
  • Marianne W
    Marianne W skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag har alltid blivit väl bemött.
    Jag äger nu min andra Subaru och Bromma Bil och Motor har och kommer att ha hand om servicen. Jag har ingenting att klaga på.
  • Marthe W
    Marthe W skrev om Bromma Bil och Motor
    Väldigt bra service, trevligt bemötande och snabbt service
  • Pertti H
    Pertti H skrev om Bromma Bil och Motor
    Sakligt bemötande. Jag tar för givet att servicen utfördes genom konstens alla regler.
    Jag har inte märkt några brister.
  • Maud S
    Maud S skrev om Bromma Bil och Motor
    Urladdat batteri. Fick hjälp med ett vänligt bemötande och rekommendation om hur bilen sköts vintertid. Kommer gärna anlita företaget i fortsättningen och rekommendera till andra.
  • Lennart H
    Lennart H skrev om Bromma Bil och Motor
    Hej!
    Det är tredje gången från samma verkstadsbesök hos Bromma Bil som jag skall svara på en enkät. Först två gånger från dom själva och så nu från Er.
    Visst, man kan strunta i att svara men då får man påminnelse som i detta fall.
    Mitt betyg blir därför 1= USELT ... och kanske att jag aldrig mer kommer att anlita dom. /Lälle Hedman
  • Karin H
    Karin H skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag litar på Bromma bil som ger god och snabb service. Ligger lite fel för mig geografiskt men det tar jag.
  • Lennarth B
    Lennarth B skrev om Bromma Bil och Motor
    har bara varit där en gång och blev då vänligt bemött. Lämnade bilen för service som utfördes till belåtenhet. Verkstaden ligger lite off för min del så det kanske var en engångsgrej. Har inget negativt att säga
  • Tomas F
    Tomas F skrev om Bromma Bil och Motor
    Det gick snabbt och enkelt.
  • Arcona Ab
    Arcona Ab skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra återkoppling innan avhämtning betr anmälda fel.
    Trevligt bemötande.
  • Mats B
    Mats B skrev om Bromma Bil och Motor
    Försäkringsärende, ny backspegel installerades.
    Bra bemötande vilket var det förväntade.
  • Cristian L
    Cristian L skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande och bra utfört arbete men fick en väldig smutsig bil tillbaks.
    2016-04-27 Rickard S svarar Cristian L
    Hej Cristian.
    Beklagar att bilen var smutsig när du fick tillbaka bilen.
    Var det på insidan eller utsidan, kan tänka mig att det har blivit smutsig efter en provkörning i
    samband med reparationen/service nu när det har varit dåligt väder.
    Hör gärna av dig så bjuder vi dig på en tvätt av bilen.

M.v.h Rickard Sundberg / Servicechef Bromma Bil & Motor.
  • Ellen B
    Ellen B skrev om Bromma Bil och Motor
    Gjort service under flera år BBM, trevligt och proffsigt bemötande, inget att klaga på.
    Bra om man kunde få hämta bilen ända till kl. 18.00, lite svårt att hinna ibland till kl. 17.
  • Erik K
    Erik K skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra service och bra på att svara på frågor. En bra verkstad så klart.
  • Per M
    Per M skrev om Bromma Bil och Motor
    15000 km service samt byte till sommardäck
  • Göran M
    Göran M skrev om Bromma Bil och Motor
    Brukar årligen - precis innan kontrollbesiktningen - be Bromma Bil & Motor att utföra en "förbesiktning". Bemöts alltid vänligt och tillmötesgående, då jag beställer tid. Arbetet utförs också utan anmärkning (den "riktiga" besiktningen hittar inga fel).
  • Dan L
    Dan L skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag är mycket nöjd med företagets bemötande och utförande av service på min bil.
    Ingenting att klaga på utan tvärtom ,vänligt bemötande och ett proffsigt utfört jobb
    på min bil .Jag kommer att lämna min för rep och service hos företaget i fortsättningen oxå.
  • Viktor K
    Viktor K skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket bra sevice. Mycket trevliga. Ger tips och berättade bra saker att veta. Ett ställe jag starkt rekommenderar!
  • Rigmor B
    Rigmor B skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag har alltid fått ett utmärkt bemötande och fått hjälp med det jag önskat till ett rimligt pris.
  • Michal K
    Michal K skrev om Bromma Bil och Motor
    En mycket serviceinriktad och hjälpsam verkstad hos vilken jag servat min Subaru STi 2008. Mycket kunnig personal som dessutom är trevlig och som tar sig tid att svara på alla ens frågor. Är återkommande kund sedan jag kom i kontakt med dem för första gången vilket var inför mitt inköp av Subarun. Rekommenderar Bromma Bil och Motor starkt!!
  • Margaretha E
    Margaretha E skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag har alltid bemötts bra av företaget. Man har åtgärdat mindre fel medan jag väntat t.ex byte av vindrutetorkare. Jag har också bl. annat skaffat en reservnyckel. Jag är nöjd.
  • Debora P
    Debora P skrev om Bromma Bil och Motor
    Mkt bra bemötande och jobbet är alltid gjort på bästa sättet!
  • Universal Music Publishing Ab
    Universal Music Publishing Ab skrev om Bromma Bil och Motor
    Hej, som mångårig kund kan jag bara säga att Ni upprätthåller den goda service som man blivit bortskämd med!
  • Erik B
    Erik B skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabb och bra reparation av akut problem.
  • Krister L
    Krister L skrev om Bromma Bil och Motor
    bra bemötande och kunnig i vad som behövde göras som utförande.
  • Gunlög Ö
    Gunlög Ö skrev om Bromma Bil och Motor
    Utmärkt bilen fungerar bra, bytte framljus
  • Hans V
    Hans V skrev om Bromma Bil och Motor
    Telefonkontakt: Mycket bra och tydlig
    Verkstad: Mycket bra betjäning, trevligt och smidigt.
    Reparation av bilen, rapport av kostnader, väl genomfört.
    De var mycket bra och jag förväntade mig inte en så bra service.
  • Lars K
    Lars K skrev om Bromma Bil och Motor
    Utan tvivel den bästa Subaru-servicen i sthlm
  • Lena S
    Lena S skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevlig och serviceminded personal. Ger ett gediget kompetent intryck. Ligger också lätt tillgängligt i Bromma.
  • Oneoak Network Ab
    Oneoak Network Ab skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra service och bemötande och kan rekommendera dessa! !
  • Nytorget Fastigheter Ab
    Nytorget Fastigheter Ab skrev om Bromma Bil och Motor
    Helt enkelt strålande! Trevligt bemötande och kunnig personal.
  • Per K
    Per K skrev om Bromma Bil och Motor
    alltid trevligt bemötane och lyhörda för mina önskemål. har varit servat bilen hos BBM sedan 2012 och kommer att fortsätta med det.
  • Ingegerd D
    Ingegerd D skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande från start till dess bilen var klar. Bilen var inne på service.
  • Bo K
    Bo K skrev om Bromma Bil och Motor
    Uppfyller väl vad jag förväntar mig av en bilverkstad
  • Anette N
    Anette N skrev om Bromma Bil och Motor
    Toppenverkstad! Proffsigt, trevligt och de gjorde ett mycket bra jobb med service på vår bil. Hittade ett par mycket små stenskott som vi inte ens sett och nu kan åtgärda. Hit kommer vi absolut att gå i fortsättningen.
  • Gonzalo G
    Gonzalo G skrev om Bromma Bil och Motor
    Just och bra, man får vad man betalar för ("bara")
  • Ingrid G
    Ingrid G skrev om Bromma Bil och Motor
    Fick ett bra bemötande när jag lämnade bilen på service.