Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Bromma Ulvsunda Bromma Bil och Motor

Bromma Bil och Motor

Missionsvägen 60, 167 33 Bromma — Visa karta

I över 40 år har vi på Bromma Bil & Motor servat och reparerat bilar i vår verkstad bakom Ulfsunda slott. Vi har stor kännedom om de produkter vi jobbar med och vi arbetar ständigt för att hålla hög kvalitet i vårt arbete.

Vi är specialister och auktoriserad verkstad för Subaru, Honda, Hyundai och SSangYong, men våra duktiga mekaniker kan självklart hantera alla bilmärken.

Sedan 2014 är Bromma Bil & Motor en del i Min bil i Stockholm AB. Det har inte förändrat vårt arbetssätt eller vårt fokus på dig som kund och din bil.
Mån-Tor: 07:15-17:00
Fre: 07:15-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 1269 kunder tycker om Bromma Bil och Motor

• 2019-07-16

Anneli M skrev om Bromma Bil och Motor
    Upplever att de kan min bilmodell och vet hur den ska "tas om hand" på bästa sätt vid service eller reparation. Serviceminded och trevlig personal.
    Litet aber för den ibland smått kaotiska lilla uppställningsytan för bilar utanför verkstaden. Ibland är det rätt trixigt att hitta en ledig plats eller att tråckla sig därifrån. Läs mer
  • 2019-07-08

Tuija L skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande och information och återkoppling när jag var inne på service. Kommer att återkomma och skulle rekommendera dem till andra. Läs mer
  • 2019-07-07

Hedin Helsingborg Bil Ab H skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket bra. Trevlig personal och kunnig! Läs mer

Eva G skrev om Bromma Bil och Motor
    Service av Subaru.
    Bra bemötande. Läs mer

Frewengel H skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag tycker att bemötande var bra men jag fick inte det hjälp jag behövde. Jag gick det ett annan företag och jag fick ett pris förslag som var mycket lägre än Bromma bil och motor.

Mvh Freddy Läs mer
  • Nadja B

2019-07-05

Nadja B skrev om Bromma Bil och Motor
    Utmärkt, varmt bemötande. Köpte årlig service för min personbil. Märkte direkt, när jag körde från verkstad, att bilen är i toppenform. Mycket nöjd och tacksam för bra kvalitetsarbete och trevlig, hjälpsam personal. Läs mer

Carl L skrev om Bromma Bil och Motor
    Intercoolerslang sprack och partikelfilter blev igensatt pga av det dagen innan jag skulle på semester med bilen.
    Trots att det var fullbokat på verkstaden så ordnade dom plats och lagade bilen.
    Mycket hjälpsamma, trevliga och kompetenta. Läs mer
  • 2019-07-04

Eg Electronics Ab E skrev om Bromma Bil och Motor
    Hej, jag är jättenöjd med att de hittade felet och åtgärdade detsamma inom de ca 1,5tim som de indikerat via telefon. Jag satt därför kvar på morgonen o kunde rulla därifrån redan en timme efter att jag kom dit! :) Läs mer

Elsa K skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande. Tyvärr gick det inte att åtgärda problemet till ett rimligt pris. Läs mer

Ewa B skrev om Bromma Bil och Motor
    Rep. byte damask drivknut på MGF
    Snabbt att få tid, service-minded och inga problem med reservdelar till Mg'n
    Trevligt bemötande och upplever att de gjort ett bra jobb till ett ok pris.
    Uppfyllde förväntningarna! Läs mer

Kalle N skrev om Bromma Bil och Motor
    1000 mil service
    Första gången jag anlita Bromma
    Bil o motor
    Jag blev mycket väl bemött och jobbet är jag nöjd med
    Mina förväntningar uppfylldes definitivt
    Jag återkommer o rekommenderar företaget för andra Läs mer

Lars W skrev om Bromma Bil och Motor
    Väldigt proffsigt, flexibelt, personligt och postivt bemötande! Läs mer

Lykke G skrev om Bromma Bil och Motor
    Ytterst trevligt bemötande, förstår kunden, kommunicerar tydligt och håller sina löften. Läs mer

Magnus L skrev om Bromma Bil och Motor
    Professionella och tydliga. Har en Subaru som jag servar på Bromma bil och uppskattar att de gör rent mattor och liknande efter service. Har även börjat lagra mina däck där. Gillar att det ger lite mervärde som det och med att göra rent bil mattor. Kostar lite men ger mycket och såklart en trogen kund. Jobbar och uppskattar företag som ger kvalité o h holler vad de lovar.Smart för bra för kunden och undviker missförstånd och konflikter om vad som bestämts och inte. Mvh Magnus Nöjd Subaru ägare 😊 Läs mer

Anna K skrev om Bromma Bil och Motor
    Garantiarbete trevlig service och bemötande .
    Snabbt utfört arbete. Läs mer

Eva G skrev om Bromma Bil och Motor
    En riktig bilverkstad, som håller var den lovar. Läs mer
  • 2019-07-02

Hans D skrev om Bromma Bil och Motor
    Brukar göra min årliga service här och både bilen o jag trivs! Karin Läs mer

KLAS F skrev om Bromma Bil och Motor
    Lämnade in min hyundai på service och fick ett väldigt bra mottagande. Trots att det är en leasingbil och Bilia skulle betala så var det inga som helst problem. När jag hämtade bilen så fick jag en genomgång vad som var gjort och det var helt suveränt. Läs mer

Karl H skrev om Bromma Bil och Motor
    Service till full belåtenhet. Mycket gott bemötande Läs mer

Lilian L skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande, snabb service😊 Läs mer

Per L skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket bra bemötande och snabb hjälp Läs mer

Karl S skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande både vid bokning och inlämning.
    Minus för liten och rörig parkering. Läs mer

Bengt B skrev om Bromma Bil och Motor
    Försäkringsärende. Bensin i dieselbil. Läs mer
  • 2019-06-17

Pinkbay Consultant Ab P skrev om Bromma Bil och Motor
    1000 mila service + tvätt invändig och utvändigt. Dammsugningen var inte bra då allt skräp låg kvar. Läs mer
  • 2019-06-17

Eie B skrev om Bromma Bil och Motor
    6000 mila service
    hjälpsamma
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Läs mer
  • 2019-06-13

Knut R skrev om Bromma Bil och Motor
    Proffsigt bemötande och lätt att få hjälp med uppgradering av min Subaru Forester
    kommergärna tillbaka Läs mer
  • 2019-06-13

Daniel R skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag lämnade in bilen för reparation av AC men Bromma Bil så att det nog kunde gå på försäkringen och det sparade mig en hel del pengar. Läs mer

Anders E skrev om Bromma Bil och Motor
    Oljeservice av en Subaru Outback.

Är en gammal kund och har anlitat Bromma Bil och Motor de senaste 20 åren för drift och underhåll av våra BMW och Subaru bilar.

Bra pris och trevligt bemötande. Läs mer

Kristina U skrev om Bromma Bil och Motor
    Service och reservnyckel. Snabba, trevliga och pigga. Kul med bilgodis. Läs mer

Hans P skrev om Bromma Bil och Motor
    Oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo Läs mer
    Andreas N gillar detta

Lars-åke N skrev om Bromma Bil och Motor
    hade velat sätta en femma - men det som drar ned på betyget är återkopplingen från Bromma Bil, det tog flera dagar efter det jag lämnat in bilen för felsökning som jag själv ringde upp för att höra status på reparationen som jag blev upplyst att reservdelen inte hade och att det sedan tog ytterligare 2 veckor innan jag kunde lämna in bilen igen på grund av sen leverans, men det var hela tiden jag som fick kontakta Bromma bil för att få status.
    Annars var det snabbt besked om vad som var fel och snabbt byte av compressor när den väl dök upp. Läs mer

Niklas V skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande och duktiga mekaniker till rimliga priser. Läs mer

Carl S skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra service och bilen går bra.. Läs mer

Lars E skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag kontaktade BBoM för service och fick vetskap om trasigt avgassystem. Jag råddes att besikta först och sedan återkomma med 2:or, som visade sig vara detsamma som jag redan fått veta. BBoM meddelade att den originalkatalysator som behövde ersättas var dyr och letade reda på en ersättning för ett lägre pris. Tyvärr tog den flera månader att leverera så bilen fick både körförbud och måste ombesiktas när delen väl bytts ut.
    Efter reparationen gick bilen igenom utan anmärkning. Jag är mycket nöjd med att kostnaden blev lägre och att bilen nu är i gott skick igen. Läs mer

Mona H skrev om Bromma Bil och Motor
    Det gick snabbt att få tid och vänlig personal. Den lilla godispåsen på instrumentbrädan uppskattades också Läs mer

Karim A skrev om Bromma Bil och Motor
    Det var första gången jag servade bilen på denna verkstad. 9000 mila service och byte av bromsbelägg. Jag blev bra bemött och tycker servicenivån motsvarade mina förväntningar.
    Jag kommer förmodligen fortsätta serva bilen på denna verkstad. Läs mer

Carl S skrev om Bromma Bil och Motor
    Det var helt enkelt helt okay för att vara bilserviceställe, eller verkstad om det nu är en bättre beskrivning. Läs mer

Kg Knutsson Ab Kgkvpf K skrev om Bromma Bil och Motor
    Lämnade bil på vanlig service kl 07.30, hörde inget på hela dagen, verkstaden ringe kl 09.30 dagen efter, och sa att dom var tvungna att byta klossar bak, men fick vänta på delar.... I min värld är det inte acceptabelt att inte höra av sig och tala om att bilen ej blev klar samma dag, dessutom hade dom bytt klossar fram, inte bak....... Läs mer
  • 2019-06-09

Mikael S skrev om Bromma Bil och Motor
    Superbra service innan service. Hade en del fel jag ville att de skulle kolla på, men bjöd också på arbetet på småsaker. Hjälpte också till med garantiärende, och kunde trycka in mig på bra tid när jag hade lite andra logistikproblem. Läs mer
  • 2019-06-08

Annelie P skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabb service , trevlig personal mycket lösnings fokuserade, Kommer tillbaka Läs mer
  • Per N

2019-06-08

Per N skrev om Bromma Bil och Motor
    Mjukvaruuppdatering av Subaru
    Montering av skyddslöst vid baklucka
    Upplever Bromma Bil som ett litet, personligt serviceföretag som skiljer sig positivt från de stora märkesverkstäderns.
    Känsla av att det som behövs blir gjort utan genvägar och att det är ett företag att lita på, även när rutinerna brister vilket skedde vid ett tillfälle och rättades snabbt till Läs mer
  • 2019-06-08

Lars W skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra mottagning. Kunniga mottagare. Fixade allt till belåtenhet. Läs mer

Mats S skrev om Bromma Bil och Motor
    Reparationerna på min bil sköttes på ett utmärkt sätt. Mycket trevlig personal, som gav klar och precis information. Läs mer
  • Bo S

2019-06-07

Bo S skrev om Bromma Bil och Motor
    Bytte bilruta via min bil i Vallentuna
    Dom beställde rutan från er Läs mer

Antonios G skrev om Bromma Bil och Motor
    Really good customer service!
    Fast and on-time.

My only concern is that there is no much space for cars in the yard and personally my car got hit by another car because of the small free space in the yard. But even with this situation they helped me a lot to fix it. Läs mer

Kirschmann Sverige Ab K skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra koll på grejerna.
    Smidigt med samarbetet med däck365. Läs mer

Anders A skrev om Bromma Bil och Motor
    Mitt första besök gällde en förbesiktnning, nästa besök var bilen på service och senast en fabriksgaranti åtgärd.
    Alla gångerna har jag fått snabb hjälp och ett trevligt bemötande.
    Jag är mycket nöjd och rekommenderar gärna er verkstad. Läs mer

Åkerstedt Bengt Å skrev om Bromma Bil och Motor
    Bästa verkstad jag i mitt billiv haft att samröre med. Läs mer

Ulf J skrev om Bromma Bil och Motor
    2 års service. Helt nöjd.
    Men det var dåligt med kundparkeringar.
    Övrigt helt ok. Läs mer

Nils S skrev om Bromma Bil och Motor
    Motorproblem som två märkesverkstäder Subaru inte fixade. Enkelt fel. Väl bemött och snabbt fixat av BBM. Läs mer

Missionsvägen 60, 167 33 Bromma