Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Bromma Ulvsunda Bromma Bil och Motor

Bromma Bil och Motor

Missionsvägen 60, 167 33 Bromma — Visa karta

I över 40 år har vi på Bromma Bil & Motor servat och reparerat bilar i vår verkstad bakom Ulfsunda slott. Vi har stor kännedom om de produkter vi jobbar med och vi arbetar ständigt för att hålla hög kvalitet i vårt arbete.

Vi är specialister och auktoriserad verkstad för Subaru, Honda, Hyundai och SSangYong, men våra duktiga mekaniker kan självklart hantera alla bilmärken.

Sedan 2014 är Bromma Bil & Motor en del i Min bil i Stockholm AB. Det har inte förändrat vårt arbetssätt eller vårt fokus på dig som kund och din bil.
Öppet just nu
Mån-Tor: 07:15-17:00
Fre: 07:15-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 973 kunder tycker om Bromma Bil och Motor

• Desirée V
    Desirée V skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag tycker jag fick bra service och bemötande. Mycket trevliga och hjälpsamma.
  • Gösta Ludvig W
    Gösta Ludvig W skrev om Bromma Bil och Motor
    Det har hela tiden varit ett professionellt och effektivt bemötande. Arbetet har varit underhåll och reparation av en äldre bil.
  • Mikael C
    Mikael C skrev om Bromma Bil och Motor
    Lämnade in bilen på service kallad från bilmärket. Fick en tid snabbt, problemet löstes snabbt. Mycket nöjd!
  • Alfonso Bo Niclas T
    Alfonso Bo Niclas T skrev om Bromma Bil och Motor
    Valde Bromma Bil och Motor som monteringsverkstad efter köp av nya däck på nätet. Utmärkt service från början till slut.
  • Digitalkraft Ab D
    Digitalkraft Ab D skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag behövde få en regnsensor justerad, och fick snabb och effektiv hjälp. Bara bra erfarenheter av Bromma Bil och Motor hittills. Har varit i kontakt med dem för vanlig service två gånger tidigare, och allt har varit bra då också.
  • Anne Birgitta M
    Anne Birgitta M skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra service bra bemötande är nöjd kund
  • Leif Ola F
    Leif Ola F skrev om Bromma Bil och Motor
    Kunder via telefon är viktigare än kunder i verkstaden, annars OK.
    2017-11-10 John S svarar Leif Ola F
    Hej!
    Alla våra kunder är viktiga men vi prioriterar ägarna till de bilarna vi har inne i verkstaden.
    Välkommen åter
  • Ali S
    Ali S skrev om Bromma Bil och Motor
    Helt Ok, trots att jag fick åka till er verkstad två gånger. trevlig personal, det uppskattade jag mycket
    2017-11-10 John S svarar Ali S
    Hej!
    Så vitt jag har noterat har du endast gjort ett verkstadsbesök hos oss, men i ett annat ärende har du även beställt en reservdel över disk.
    Välkommen åter!
  • Lars-gustav R
    Lars-gustav R skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande och mycket bra vänt rum med tv frukt och godis.Snabb service.
    Tack!
  • Bengt A
    Bengt A skrev om Bromma Bil och Motor
    Det finns inte mycket att beskriva. Allt fungerade som det skulle göra. I det här fallet var det bara korrektioner som Subaru hade kallat till. Jag lämnade bilen satt mig ner och läste en tidning och efter en stund var det klart.
  • Hans Roland A
    Hans Roland A skrev om Bromma Bil och Motor
    Ställde frågan om service på bilen via mejl och fick snabbt och tydligt svar och sedan bokningsbekräftelse.
    Bra avslappnat bemötande med hög servicenivå på plats samt utfört arbete på den tid som sagts.
    Är väldigt nöjd och kommer återkomma när jag behöver hjälp igen.
  • Mats Erik Gunnar P
    Mats Erik Gunnar P skrev om Bromma Bil och Motor
    Service av en Subaru Forester.
    Bra mottagning och bra utlämning. Gick noga igenom vad som gjorts.
  • Texas Smokehouse Franchise Gro T
    Texas Smokehouse Franchise Gro T skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabb och bra service med snabb återkoppling och riktigt trevligt kundbemötande.
    Killen som jobbade i receptionen var gryyyym!
  • Johan Anders Gustav E
    Johan Anders Gustav E skrev om Bromma Bil och Motor
    Väldigt trevligt kundbemötande.
    Beställde motorvärmare med kupévärmare till en Audi A4.
    Bilen lämnades in på morgonen och på eftermiddagen kunde jag hämta bilen, installerad och klar. Inga problem.

Om man ska nämna något negativt så är det inte helt självklart hur man hittar dit. Lätt att åka in genom fel grind först.

Överlag kan jag klart rekommendera denna bilverkstad.
  • Jörgen H
    Jörgen H skrev om Bromma Bil och Motor
    Bad om offfert för byte av bakhjulslager och bromsskivor. Offert, arbete liksom tilläggsarbeten som överenskoms följdes till punkt och pricka. Det som kunde varit bättre var tiduppskattningen, en dag blev två dagar (1,5 dag). Möjligen var det som att tilläggsarbeten (garantiarbete) krävde lite mer tid men min uppfattning att man inte började arbetet direkt på morgonen dag 1. Enligt ö-kommelse skulle de behöva bilen 1 dag.
    2017-11-17 John S svarar Jörgen H
    Hej Jörgen!
    Tack för din återkoppling, det stämmer att vi fick behålla din ytterligare en dag och det var av anledning gällande återkallelsen på din bil som berörde länkarmarna fram. Resultatet av inspektionen som görs som första åtgärd blev att länkarmarna skulle bytas ut. Istället för att du skulle behöva komma tillbaka en annan gång så frågade vi om vi kunde behålla bilen en dag till vilket var OK, då vi behövde beställa hem länkarmarna till dagen efter och byttes utan kostnad på förlängd garanti.
    Välkommen åter

Med vänlig hälsning John BBM
  • Sven Staffan J
    Sven Staffan J skrev om Bromma Bil och Motor
    Bara det att jag fick en specad räkning på servicen på mailen
    innan besöket och att det stämde på kronan var utmärkt.
    Vid inlämning och hämtning av bil ett väldigt bra bemötande!
    Det ända jag kan klaga på var att cykeln som jag lånade
    (väldigt bra med lånecykel) saknade lyse nu när det är ganska
    mörkt kl. 07:00 på morgonen.

Ett toppenbesök.
    2017-11-17 John S svarar Sven Staffan J
    Hej!
    Tack för din feedback, vill även informera att from nu är det lyse monterat på våra lånecyklar =)
    Välkommen åter.

• Reflex Arkitekter Ab R
    Reflex Arkitekter Ab R skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabbt gensvar på telefon och bokning.
    Byte av vinterdäck.
    Toppenservice.
    Vänligt bemötande och bra priser!
    Tack !
  • Titti B A- E
    Titti B A- E skrev om Bromma Bil och Motor
    Perfekt

Qqerygdhhsghfr.
  • Hans Jérgen E
    Hans Jérgen E skrev om Bromma Bil och Motor
    Bilen på service samt en garanti åtgärd.
    Mycket trevligt bemötande, proffsigt trotts liten verkstad som ligger lite "off".
    Men hellre ett proffsigt jobb och bemötande än stor fräsig lokal.
  • Salar H
    Salar H skrev om Bromma Bil och Motor
    Toppen verkstad som alltid ställer upp när vi behöver hjälp med reservdelar alternativt rep. som vi inte kan utföra pga. original.

samt att tillägga : Supertrevliga :)
  • Leif W
    Leif W skrev om Bromma Bil och Motor
    Ett väldigt trevligt bemötande och ett bra utfört jobb.
  • Maria Ulrika L
    Maria Ulrika L skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande med bra service.
  • Gunnar A
    Gunnar A skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande och snabb respons på mail. Begärda åtgärder
    Utförda till belåtenhet.
  • Anna Ulrika L
    Anna Ulrika L skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande, snabba åtgärder. Nöjd med utfört arbete.
  • Ingrid Marie G
    Ingrid Marie G skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande, ringde om dom ansåg att något skulle bytas och vad det kostade.
  • Nils Oscar Patrik K
    Nils Oscar Patrik K skrev om Bromma Bil och Motor
    Byte av vindrutemekanism. Mycket trevlig personal, allt gick snabbt och smidigt
  • Marianne Inga B
    Marianne Inga B skrev om Bromma Bil och Motor
    Väl bemött God service. Nöjd med åtgärderna.
  • Camilla W
    Camilla W skrev om Bromma Bil och Motor
    Hur kan ni som tack till mig skänkt pengar redan 2016? Jag var där 2017, wow ni är värsta "Saida”

Dock för att svara på er fråga, bemötandet var trevligt . Men det lagar inte min bil, inte heller gjorde verkstaden det. Så jag åkte till annan verkstad.
    2017-10-06 John S svarar Camilla W
    Hej Camilla
    Vad tråkigt att läsa att du upplevde ditt besök hos oss negativt, när din bil kom till oss gick den endast på 3 av 4 cylindrar. Vi felsökte den och konstaterade att det var en tändspole samt tändstift som var slitna vilket vi enligt överenskommelse bytte ut. Sagt och gjort efter bytet gick bilen igen som den skulle. Jag skickade även ut ett uppföljningsmail och ville stämma av att allt fungerar som det ska men inte fått någon återkoppling på det mailet så känns tungt att få veta det här istället för att kontakta oss direkt för åtgärd.
    Jag ringer dig på måndag för att reda ut detta.

• Anna Christina N
    Anna Christina N skrev om Bromma Bil och Motor
    service
    Lätt att få en tid.
    Enkelt att få en hyrbil.
    Snabbt expedierat.
  • Ekerö Ridcenter Ab E
    Ekerö Ridcenter Ab E skrev om Bromma Bil och Motor
    Reparation av Ssangyong lätt lastbil. Från början till slut väldigt proffsigt och kundtillvänt bemötande. John såg hela tiden till att informera om status och att vi var införstådda med kostnadsbilden. Svarade prompt på mail och telefonsamtal från oss.
  • David L
    David L skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande och att dessutom mattor är rengjorda gör att man känner sig lite extra omhändertagen.
  • Sven Åke Stefan J
    Sven Åke Stefan J skrev om Bromma Bil och Motor
    Exceptionellt bra bemötande.
    Jag har fått hjälp med en del tips och råd.
    Har köpt däcksbyte och förvaring. färg och takräcke.
  • Anna Birgitta G
    Anna Birgitta G skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevliga professionella
    Bra återkoppling på utfört arbete
    Bilen var tiil och städad,blev jätteglad och imponerad
  • Märit Katarin L
    Märit Katarin L skrev om Bromma Bil och Motor
    Väldigt trevligt bemötande! Prismässigt helt OK. Bytte avgassystem. Visst - arbetskostnaden var typ dubbelt så hög som den verkstaden i Säffle jag brukar anlita debiterar, men det är väl generellt dyrare i Stockholm antar jag...
  • Peder W
    Peder W skrev om Bromma Bil och Motor
    Efter bilen bärgats hamnade den på Bromma bil och Motor vilket visade sig vara ett bra ställe. De hörde av sig dagen därpå och efter felsökning fixades multirem m.m. Snabbt fixat och tydligt vad som gjordes allteftersom - kanon!
  • Christine Marie M
    Christine Marie M skrev om Bromma Bil och Motor
    Hej!
    Det är alltid ett ovanligt vänligt, professionellt bemötande; jag känner att jag får tid och uppmärksamhet. Åtgärder alltid noggrant beskrivna och återkoppling i alla lägen.

Eftersom det inte är den billigaste timtaxan i stan blev jag lite besviken att fästande av körvisarna på min Rover inte blev godkänt på besiktningen i veckan trots att jag hade påpekat felat för er och fått besked att det var åtgärdat i och med att de blev "intryckta." Här räknade jag med att ni som Rover specialister visste hur de skulle sitta. Till nästa besiktning måste jag lösa detta på något sätt och tvekar på grund av detta på att återvända till er.

Ni kanske kan råda mig till en bra lösning?

I övrigt har jag varit en nöjd fast lite fattigare kund.

Allt gott,
    Christine
    2017-10-05 John S svarar Christine Marie M
    Hej Christine.
    Tack för ditt omdöme och att du var nöjd med vårt bemötande. Jag blev lite nyfiken gällande körvisarna, vet inte om du menar blinkers? Vad du och jag pratade om var att positionslamporna fram inte satt som de skulle som vi har tryckt till så de hoppade rätt.
    Försökte nyss nå dig på din telefon men inget svar, du får jättegärna ringa tillbaka imorgon fredag eller så försöker jag ringa dig igen imorgon så vi förstår varandra.

• Nss Hemtjänst O Assistans Ab N
    Nss Hemtjänst O Assistans Ab N skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabb och jättebra service,är så nöjd med deras hjälp.
  • Press & Son Ab P
    Press & Son Ab P skrev om Bromma Bil och Motor
    Fick snabbt en tid för service
    kanonbra bemötande vid både in/utlämning av bilen.
  • Kjell Sigvard T
    Kjell Sigvard T skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket bra på alla sätt. Service och bemötande.
  • Alf Uno A
    Alf Uno A skrev om Bromma Bil och Motor
    En bra och proffsig bilverkstad, som dessuton släckte ut min anmärkningar hos kontrollbesiktningen. Felsökning och SMS inom en timme betr pris och hur lång tid rep. ska ta. Enda malören var att de glömde sätta dit ett panellock i mittkonsollen från baksätet. Jag antar att de redan har lagt in åtgärder för detta inte ska missas igen. Ingen stor grej, men det är finishen som gör det :)
    2017-10-05 John S svarar Alf Uno A
    Hej!
    Tack för omdömet, och återkopplingen jag fick tidigare.
    Som du nämner är berörd tekniker informerad om missödet som hände.

Välkommen åter.
  • Kjell Åke Stefan G
    Kjell Åke Stefan G skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra service och tydlighet när det gällde kostnader.
    Min bil gillar detta
  • Lena Marianne R
    Lena Marianne R skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket trevligt och professionellt både före under och efter besöket.
  • Sigva Ab S
    Sigva Ab S skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande både i telefon och på plats!
    fixade en snabb tid för service då det va lite akut!
    allt va toppen!!
  • Nils Erik Emanuel H
    Nils Erik Emanuel H skrev om Bromma Bil och Motor
    Inga konstigheter. Bra att ha att göra med!
  • Jamil D
    Jamil D skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag kan bara säga att jag blev jätte nöjd och kan ge er högsta betyg på alla punkter , mottagandet , ärendehantering och utfört arbete !

Jag kommer definitivt kontakta er vid behov samt högt rekommendera er till vänner och bekantar.
  • Nils Håkan E
    Nils Håkan E skrev om Bromma Bil och Motor
    Alltid vänliga och serviceinriktade. Har aldrig upplevt brister i genomförda arbeten
    Min bil gillar detta
  • Rolf Inge E
    Rolf Inge E skrev om Bromma Bil och Motor
    Montage av dragkrok.
    Trevligt bemötande från
    offert till jobbet var klart.
  • Kjell Erik N
    Kjell Erik N skrev om Bromma Bil och Motor
    Första besöket hos er för oss. Vänligt bemötande hela vägen. Besöket gick väldigt smidigt. Nöjd kund, återkommer nästa år.
    Hälsningar
    Kjell
  • Järpstenen Ab J
    Järpstenen Ab J skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket trevligt bemötande från första samtal vid bokning till att jag hämtade ut bilen. Extra plus och lite roligt att det fanns en påse bilar och ett hälsningsmeddelande från personen som servat min bil när jag klev in i den. Lite extra helt enkelt - gillar!! Kommer definitivt att använda mig av denna verkstad framöver för min Subaru!!
  • Carl Mikael Eric E
    Carl Mikael Eric E skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra och proffsigt bemötanden när dom satte på nya däck på min bil!

Missionsvägen 60, 167 33 Bromma