Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Bromma Ulvsunda Bromma Bil och Motor

Bromma Bil och Motor

Missionsvägen 60, 167 33 Bromma — Visa karta

I över 40 år har vi på Bromma Bil & Motor servat och reparerat bilar i vår verkstad bakom Ulfsunda slott. Vi har stor kännedom om de produkter vi jobbar med och vi arbetar ständigt för att hålla hög kvalitet i vårt arbete.

Vi är specialister och auktoriserad verkstad för Subaru, Honda, Hyundai och SSangYong, men våra duktiga mekaniker kan självklart hantera alla bilmärken.

Sedan 2014 är Bromma Bil & Motor en del i Min bil i Stockholm AB. Det har inte förändrat vårt arbetssätt eller vårt fokus på dig som kund och din bil.
Mån-Tor: 07:15-17:00
Fre: 07:15-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 1216 kunder tycker om Bromma Bil och Motor

• 2019-02-26

Teresia B skrev om Bromma Bil och Motor
    Svårt att få kontakt, tog lång tid. Själva utförandet sen blev bra. Läs mer
  • Per W

2019-02-24

Per W skrev om Bromma Bil och Motor
    Uslast och oförskämdast möjliga hantering av uppenbart garantiärende gällande missljud (skrap) vid uppväxling mellan 4an och 5an på en nyinköpt 100% ny Subaru WRX STI Final Edition 2018. Felet visade sig redan före 100 körda mil. Anmäldes samma dag som det skrapande missljudet noterades.
    Att som, sedan år 2001, varit Subaru trogen + anlitat denna tidigare mkt bra verkstad sedan 1990 med allt från BMW M5 till Honda Accord med gott resultat, fram till detta senaste VX-låds ärende, gör att jag starkt övervägs att vidta omfattande åtgärder genom direktkontakt med i första hand Subaru importören.
    Min bakgrund som rallyförare med allt från SM, EM och VM (Svenska Rallyt) på meritlistan + motor intresse i snart 50 år + stora erfarenheter på en mängd nivåer inom "märkesbilsverstäder" (AUDI, VW, Porsche, Skoda, Seat, Mercedes, Chrysler, Toyota m.fl. bör tas i beaktande.
    Allt totalt onödigt jobb och frustration, som BBM:s hantering av ifrågavarande VX-lådsärende, ställt till med, för mig gör mig extremt besviken.
    Över 6 månader tog det innan denna verkstad, via från min sida extremt hårda och många påtryckningar, äntligen demonterade VX-lådan.
    Feljusterade växelaxlar visade sig då vara orsaken. Felet måste därför ha funnits redan från när bilen var 100% ny.
    Inte för mig direkt förvånande, då noteringar angående ocertifierade slutkontrollstekniker på Subarufabriken så sent som i oktober 2017 finns, helt öppet, att tillgå via Internet.
    Första registreringsdatum för min WRX STI = 2017-10-17.
    Sanslöst att inte ta ett allvarligt fel på allvar. Utmattningstaktik är dessvärre allt för vanligt, inom alldeles för många branscher, då de flesta slutkunder (i detta fall privatkonsument) varken har kunskap, erfarenhet, insikts- och analysförmåga, tid, energi och tålamod.
    Alla timmar, telefonsamtal, mail, energi, ej uppfyllda löften + minst 10 besök varav 4 på order av allt från påstådda önskemål från importörens till BBM:s sida, omräknat i pengar går inte ens att beräkna.
    Grovt räknat 100 timmar inkl "allt" à 800 kr + driftskostnader ger runt 100 000 kr för att få BBM att till slut ta sitt ansvar.
    BBM:s under denna period så pass ignoranta beteende ledde till att jag började testa BBM:s kunskaper på området "undvikande av konflikt med slutkund". Resultat = 1/5.
    När VX-lådan nu fungerar som den ska = extremt körglad, lättväxlad, extremt rolig bil.
    Tydliga tecken finns på att BBM har stora interna problem. Duktiga tekniker antingen slutar, någon enstaka stannar men ser fram mot sin pensionering. Kundmottagare avverkas på löpande band.
    Vet varför de kör i väggen eller är på väg att göra det.
    Gissa hur jag vet bl.a. detta....
    Ledtråd = Trogen kund i samma verkstad sedan 1991, ger många möjligheter till "helikopterperspektiv" + ser ett samband med förlorade auktorisationer + följande jobbbrist + behov av tillflöde av 100% nya kunder = Fullservice märkesverkstad med BMW som "födkrok" till nuvarande läge. BBM var redan från första importen av Subaru, auktoriserad på detta mycket uppskattade bilmärke med kundnöjdhet på toppnivå. Läs mer
  • 2019-02-18

Elväg Konsult Aktiebolag E skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag tycker när dom skiftar däcken måste dom se till att larmet försvinner som visar för lite luft i däcken. Jag hade inget larm när jag lämnade in bilen på service, man när jag
    hämtade den var det larm. Jag har fyllt på luft men det försvinner ej. Sedan sade jag till att bakluckan gnisslade
    och det gör den fortfarande. Jag kommer in för att få det
    åtgärdat man jag bor 50 km från er så jag hör av mig när jag
    är i närheten.
    MVH
    Lage Andersson
    070-5932284 Läs mer
  • 2019-02-14

Agneta F skrev om Bromma Bil och Motor
    Blev "inbjuden" till en s.k, förbesiktning. Allt fungerade väl och gick snabbt och smärtfritt Läs mer
  • 2019-02-11

Per S skrev om Bromma Bil och Motor
    Service 12000 mil.
    Något dyrt... Läs mer

Eg Electronics Ab E skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag blev väldigt nöjd med att min service prioriterades och därmed bara tog de utlovade 2,5timmarna. Dessutom fick jag lite tips o kommentarer från bilmekanikern, vilket jag uppskattade! Läs mer

Fredrik F skrev om Bromma Bil och Motor
    Service av Subaru Levorg 2017. Vänligt bemött av kunniga servicemottagare. Läs mer

Skanska Sverige Ab/leasade S skrev om Bromma Bil och Motor
    - Lämnade bilen på service och tvätt, funkade jättebra
    - Ett extra plus för trevligt bemötande i telefon och hjälp att boka om Läs mer

Sofia J skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag lämnar alltid in min bil på service här, och jag bara älskar hur jag blir bemött de har verkligen ett super härligt kundbemötande och är alltid lika trevliga att prata med :) Läs mer

Maud A skrev om Bromma Bil och Motor
    Byte av halvljuskampa.
    Fick tid snabbt, bra konstruktivt bemötande vid åtgärden. Servicen är alltid hög.
    Med vänlig hälsning, Maud Ahlinder Läs mer

Knut W skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag har varit nöjd med Er service och bemötande-
    ww Läs mer

Per G skrev om Bromma Bil och Motor
    Hade köpt en Subaru årsmodell 2015 där senaste ägaren missat sista servicen. Trots att treårstiden gått ut fick jag servicen gratis. Tack Läs mer

Åsa B skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabb service och väldigt trevlig personal! Läs mer
  • 2019-02-07

Ted J skrev om Bromma Bil och Motor
    Fick lov att kontakta Subaru två gånger för att klara uppdatering av GPS respektive automatisk infällning av backspeglarna på min Outback av 2016 års modell. Verkar inte pålästa. Läs mer

Viktor L skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag hade förväntat mig återkoppling av mekaniker under pågående undersökning. Nu fick jag ingen information om undersökningen (som inte kom fram till något och problemet kvarstår) och den kostade flera tusen. Känns tråkigt. Läs mer

Per C skrev om Bromma Bil och Motor
    Utmärkt service, blir det självklara valet av verkstad nästa gång det behövs. Läs mer
  • Pontus L

2019-02-06

Pontus L skrev om Bromma Bil och Motor
    Beställde felsökning av luftfjädring men det orkade man tydligen inte göra så jag behövde ”bara” betala 3000:- och vet fortfarande inte vad som är fel... Läs mer

Per L skrev om Bromma Bil och Motor
    Bilservice
    Mycket bra bemötande
    Kunniga Läs mer

Lars B skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket bra när vi väl kom i kontakt med varandra vilket dröjde för länge. Läs mer

Maria B skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande och väldigt tillmötesgående. Läs mer

Daniel Ö skrev om Bromma Bil och Motor
    Bärgade min bil till BBM efter att växellådan rasat. Fick ligga på lite för ett kostnadsförslag men blev alltid bemött på ett mycket trevligt sätt. Läs mer
  • Anikó L

2019-01-31

Anikó L skrev om Bromma Bil och Motor
    De lovade att organisera bilnickel men de gjorde inte. De bite en del som jag inte beställda. Räkning var inte färdig när jag kom trots vi har kommit överens när kan jag komma osv. Läs mer
  • 2019-01-24

Sven Magnus L skrev om Bromma Bil och Motor
    Fick veta att en reservdel inte kommit när jag väl var på väg till verkstaden (sms). Inte speciellt bra bemötande när jag kom dit, men sedan var service utmärkt när jag kom åter. Läs mer
  • 2019-01-17

Teleopti Ab T skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra och snabb service.
    Mycket trevligt och hjälpsam personal. Läs mer

Per Christian H skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande, snabb service! Läs mer

Sten Gustaf Sture A skrev om Bromma Bil och Motor
    Vi gjorde årsservice på vår bil

personalen bemötte oss på ett mycket trevligt o personligt sätt.

Vi var nya kunder och blev mycket nöjda. Läs mer
  • Nils Johan Anders S

2019-01-14

Nils Johan Anders S skrev om Bromma Bil och Motor
    Byte av trasig främre drivknut på Subaru Forester 2012
    Stor flexibilitet, inga problem att börja jobba på bilen innan försäkringsbolaget tröskat färdigt (Givet att vi betalade i förskott så klart). Fick tid på verkstad inom 48h. Läs mer
    Min bil, Bromma Bil och Motor gillar detta

Karin A skrev om Bromma Bil och Motor
    Reparation av trasig fläkt.
    Trevligt och professionellt bemötande.
    De såg till att bilen blev klar innan jul.
    Enda nackdelen är att de ligger lite avsides. Jag har verkstad mycket närmare men väljer ändå att åka hit för att jag fått förtroende för att de gör ett bra jobb. Läs mer
  • 2019-01-13

Berndt Åke D skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag hade en försäkringsskada och jag upplevde det som om Bromma bil gjorde allt för att få detta klart så har skulle få tillbaka bilen före helgen. Stort tack för er insats ! Läs mer
  • 2019-01-12

Per Åke H skrev om Bromma Bil och Motor
    Service och byte av framruta. Jag fick ett trevligt bemötande och ett sms när bilen var klar att hämta. Utförandet av servicen kan jag inte bedöma men jag är nöjd. Läs mer
  • 2019-01-11

Nytorget Fastigheter Ab N skrev om Bromma Bil och Motor
    Utmärkt service. Känner sig alltid prioriterad. Läs mer

Kristina H skrev om Bromma Bil och Motor
    I det senaste fallet var det batteritrassel.
    Jag fick ett mycket professionellt erbjudande om åtgärd, dessutom kostnadsfritt.
    De utförde det erbjudna arbetet med förhoppning om att batteriet skulle var ok.
    I detta fall blev det ett gränsfall, fick veta att det säkraste trots allt var att göra ett batteribyte. (Det hade man inte kunnat se själv)
    Jag fick ett bra pris på batteriet och de bjöd på den arbetskostnaden också. Ordnade också en utlovad assistansförsäkring som ingick då service utfördes före jul.
    Ett mycket proffesionellt hanterande denna gång, det var utmärkt även vid servicen före jul.
    Ett bra sätt att behålla kunder för framtiden.

Hälsningar / Ulf Lifbom/ Kristina Håkansson Läs mer

Anna Katarina H skrev om Bromma Bil och Motor
    Felsökning AC

Blev felakigt informerad om innehåll i servicen när jag bokade via Autoexperten. Men trevligt bemötande och tydlig info på plats. Läs mer

Northmill Ab N skrev om Bromma Bil och Motor
    Svårt att hitta, svårt att komma till, annars bra! Läs mer
  • 2018-12-19

Hans V skrev om Bromma Bil och Motor
    super bra service över förväntan Läs mer
  • 2018-12-12

Ulla N skrev om Bromma Bil och Motor
    Kontroll av ev fabrikationsfel av ny bil. Fick snabb tid och vänligt bemötande. Kommer i fortsättningen vända mig till Er. Läs mer
    2018-12-12 Andreas N svarar Ulla N
    Tack Ulla, Du är så välkommen.

Önskar dig en fin vecka
  • 2018-12-08

Hans J skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra service och bemötande. Nära till. Läs mer
    2018-12-10 Andreas N svarar Hans J
    Tack för dina fina ord.
    Önskar dig en fin vecka och välkommen åter
  • Sedat K

2018-12-07

Sedat K skrev om Bromma Bil och Motor
    Dem är trevliga och hjälpsamna men jobbar tyvär med subaru som är skit märke och trots några försök att åtgärda missljud fanns missljudet kvar och blev värre. Subaru nordic struntar i garanti ärende och tar noll ansvar som gör att verkstäderna inte kan " hitta fel". Det gör att man står tyvär utan hjälp och med en 2 år gammal (2016) subaru outback med missljud. Problemet var: klonkljud fram. Byttes krängninshämmastag. Byttes fjäderbenslagring fram. Gav upp. Köp aldrig en subaru. Tycker synd om verkstäderna som sliter för subaru nordics arrogans och noll ansvar.
    H/Sedat Läs mer
    2018-12-19 Andreas N svarar Sedat K
    Hej! Jag upplever att Subaru tar sitt ansvar fullt ut, det är vi som verkstad som har som uppgift att lösa problem som uppstår med bilarna, jag hoppas att du är nöjd med vårat arbete och att ditt missljud nu är borta

God jul!

Dennis Konosev D skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra verkstad. Personal är pålitlig. Service på en bra nivå. Läs mer
    2018-12-10 Andreas N svarar Dennis Konosev D
    Tack för dina fina ord och för förtroendet att ta hand om din bil.

Carl E skrev om Bromma Bil och Motor
    Service som kostade 15000kr. Trevligt bemötande av kvinnan i receptionen Läs mer
    2018-12-10 Andreas N svarar Carl E
    Vad bra att du blev bra och trevligt bemött av vår kvinnliga medarbetare Lola, hon lägger stor vikt vid att varje kund ska känna sig välkommen och få den bästa servicen.

Erik K skrev om Bromma Bil och Motor
    Som ny Subaru-kund blev jag mycket väl omhändertagen. Jag bytte till vinterhjul och åtgärdade några saker: 1) ett nackstöd som inte gick att ställa in (plastdel som gått sönder, ett fel som vi själva antagligen var skyldiga till), 2) registreringsskylt som bilfirman som sålt bilen inte satt fast och 3) fönsterhissar som inte fungerade, eftersom bilfirman inte kalibrerat dem (detta kunde jag fixa själv efter att Bromma Bil och Motor sagt hur man gör). BBoM gjorde allting gratis, förutom bytet till vinterhjul. De var ganska öppna med att de bjöd på arbetet för att få in en ny kund (till årlig service etc.), men det är svårt att säga något negativt om firman. Trevliga och tillmötesgående och som det verkar har de dessutom gjort ett bra jobb. Rekommenderas! Läs mer
    2018-12-10 Andreas N svarar Erik K
    Tack för ett så fint och bra omdöme från dig, alla kunder är viktiga för oss och vårt mål är att alltid kunna ge bästa service till kunden och deras bil.
    Glada att kunna hjälpa dig och att du känner dig nöjd med vårat arbete.

Juha P skrev om Bromma Bil och Motor
    Saklig samt trevlig bemötande vid mottagning samtal via telefon. Snabb och väl genomförd service med det lilla extra som gör en glad. Känner mig trygg. Läs mer
    2018-12-10 Andreas N svarar Juha P
    Tack för dina fina ord, det är viktigt för oss att u som kund känner dig trygg och får bra service hos oss. Önskar dig en fin vecka och välkommen åter!

Carl S skrev om Bromma Bil och Motor
    380kr för att byta batteri i en fjärrkontroll
    Som det tog 10 min att lösa
    Hutlöst dyrt
    Inget fel på bemötande eller arbete Läs mer
    2018-12-19 Andreas N svarar Carl S
    Hej Carl! maila eller ring mig så skall jag kolla vad Ni har betalat, Med vänlig hälsning Andreas
    08-68404450 andreas@brommabil-motor.se

Kamic Installation Ab K skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabb, proffsig service av min Subaru. Läs mer
    2018-12-10 Andreas N svarar Kamic Installation Ab K
    Tack, tack för att du valde oss att ta hand om din bil.

Jens Ö skrev om Bromma Bil och Motor
    En deformerad hjubult byttes, snabbt och bra är hel nöjd Läs mer
    2018-12-10 Andreas N svarar Jens Ö
    Tack, vi är alltid glada för respons på vårt arbete.
    Ha en fin vecka och välkommen tillbaka!
  • Camilla S

2018-12-06

Camilla S skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra och snabb service samt trevlig personal :-) Läs mer
    2018-12-10 Andreas N svarar Camilla S
    Tack för ditt fina omdöme ! Önskar dig en fin dag och varmt välkommen tillbaka!

Katarina P skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande. Serviceinriktad och hjälpsamma. Seriösa känns tryggt att lämna in bilen Läs mer
    2018-12-10 Andreas N svarar Katarina P
    Tack för den fina feedbacken, att kunden ska känna sig trygg att lämna sin bil hos oss är viktigt.
  • 2018-12-05

Nils Ö skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket bra bemötande och bilen togs emot med en gång och blev snabbt klar. Läs mer
    2018-12-10 Andreas N svarar Nils Ö
    Tack för dina fina ord och förtroendet att ta han om din bil , vi vill alltid ha kunden i fokus och att man ska vara nöjd med sitt besök hos oss.
  • Lena W

2018-12-05

Lena W skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag hade fel på handbromsen dem kollade upp fick kostnads förslag blev åtgärdat . Blev bra bemött allt sköttes snabbt o effektivt kommer hädanefter att anlita denna verkstad Läs mer
    2018-12-10 Andreas N svarar Lena W
    Tack för din fina feedback! Välkommen åter.
  • Nadja H

2018-12-05

Nadja H skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevliga att ha med att göra. Men OTROLIGT dyra! Ville ha 15,000kr för något som kostar mig 7000kr på en annan (lika bra) verkstad!!!! Läs mer
    2018-12-10 Andreas N svarar Nadja H
    Tack för din feedback och du känner dig nöjd med bemötandet. Vi arbetar mest med original delar och våra mekaniker är alltid uppdaterade och välutbildade inom många olika bil märken, vilket ibland gör att kostnaderna blir högre än på andra verkstäder. Vår målsättning är att alltid ha hög service nivå till kunden.
    Önskar dig en fin dag och välkommen åter!

Missionsvägen 60, 167 33 Bromma