Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Bromma Ulvsunda Bromma Bil och Motor
Rekommenderat företag 2016 - Bromma Bil och Motor
Rekommenderat företag 2015 - Bromma Bil och Motor

Bromma Bil och Motor

Missionsvägen 60, 167 33 Bromma — Visa karta

I över 40 år har vi på Bromma Bil & Motor servat och reparerat bilar i vår verkstad bakom Ulfsunda slott. Vi har stor kännedom om de produkter vi jobbar med och vi arbetar ständigt för att hålla hög kvalitet i vårt arbete.

Vi är specialister och auktoriserad verkstad för Subaru, Honda, Hyundai och SSangYong, men våra duktiga mekaniker kan självklart hantera alla bilmärken.

Sedan 2014 är Bromma Bil & Motor en del i Min bil i Stockholm AB. Det har inte förändrat vårt arbetssätt eller vårt fokus på dig som kund och din bil.
Öppet just nu
Mån-Tor: 07:15-17:00
Fre: 07:15-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 707 kunder tycker om Bromma Bil och Motor

• Kenneth H
    Kenneth H skrev om Bromma Bil och Motor
    Lika bra som vanligt. Bra service. Tack!
  • Ulf W
    Ulf W skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra trygg verkstad som förmodligen ger relevanta kostnadsförslag..känns som säker och riktig utförd reparation...
  • Claes-tommy N
    Claes-tommy N skrev om Bromma Bil och Motor
    Bemötandet har varit utmärkt och servicen bra. Man har efter lite problem slutligen löst alla problem jag haft.
  • Stefan P
    Stefan P skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra och kunnig personal med snabb service.
  • Björn H
    Björn H skrev om Bromma Bil och Motor
    Företaget känns efter bytet av ägare som det är på väg mot ett modernt, digitalt
    anpassat seviceföretag för medvetna bilägare.
  • Ander H
    Ander H skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra fackkunskap och tydliga med kostnader.
  • Subaru Nordic
    Subaru Nordic skrev om Bromma Bil och Motor
    Kanske landets skickligaste Subaru-mekaniker. Bra kundbemötande och pålitliga som få.
  • Maria N
    Maria N skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande och snabbt jobb för ett skäligt pris!
    Bjöd till och med på kaffe :)
  • Gunilla S
    Gunilla S skrev om Bromma Bil och Motor
    Ingen som jag kommer att rekommendera. Men om detta är Honda Malmös fel eller deras vet jag inte. Men att fel söka borde inte ta nästan två dygn och sedan inte ens kunna lyfta luren och meddela mig att jag kan hämta bilen. Inte heller att de bara släckt lamporna som lyser som en hel julgran i bilen, utan vi har släckt dem och problemet får lösas i Göteborg, med en sista mening ( kan inte garentera att de inte börjar lysa igen ) . Lampor som lös var motorlampan, elektriska handbromsen ( både gul och röd), lufttryck (släkta tre gånger om efter att ha kollat luft tryck). Inget kul att veta att det fel på min bil som är uttagen mitten av april-16 och jag får ingen hjälp utan enligt Honda Assistans kör jag på eget bevåg. Utan bil kan jag inte jobba och jag är egen företagare.
    2016-12-05 John S svarar Gunilla S
    Hej Gunilla. Känns som att vi får väldigt mycket oförtjänt kritik av dig. För det första, du kom obokad under däcksäsongen med lysande lampor i display. Även om du tror att vi bara har din bil inne så har vi faktiskt även andra kunder som är bokade sen lång tid tillbaka som vi måste prioritera. Sen på fredagen när vi har felsökt klart din bil och ska precis ringa dig att du kan hämta den, då kommer du obokad in i kundmottagningen, hur ska jag hinna ringa dig då? För det andra, du kommer från Göteborg och ville ha bilen tillbaka innan helgen. Vi felsöker bilen och får det konstaterat på fredagen att det är en lambdasond som behövs bytas. Lambdasonden som behövs bytas var inget vi hade på lager utan måste beställas från Honda Malmö dvs ingen bil klar innan helgen. Men eftersom du gärna ville åka tillbaka med din bil till Göteborg så väljer vi att radera felkoderna och låter dig köra hem till Göteborg och byta den hos din återförsäljare istället. Eftersom vi då inte gjort någon åtgärd så kan lamporna börja lysa igen. Man försöker hjälpa till på alla sätt man kan, men så får man detta omdöme tillbaka. Jag hoppas du inte kommer få fler bekymmer med bilen nu och önskar dig ett bättre bilägande.

• Rickard J
    Rickard J skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabba och trevliga, samt en bra info om ev kostnad innan
  • Gunnel B
    Gunnel B skrev om Bromma Bil och Motor
    Alldeles utmärkt bemötande. Dessutom fanns kaffe och frukt under tiden jag väntade på hjulskiftet på Drop in- tiden
  • Mats B
    Mats B skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande vid garantiåtgärder på bil.
  • Jan R
    Jan R skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabbt omhändertagande pga akut sammanbrott av kopplingen. Fick lånebil och allt fungerade bra. Dyrt men förmodligen billigare än många konkurrenter.
    Kort sagt: jag är nöjd.
  • Marie W
    Marie W skrev om Bromma Bil och Motor
    Service och felsökning. Åtminstone en i kassan har tendens att snacka en del utan att ha täckning för det han säger. Hittar på saker helt enkelt. Det inger inte förtroende.
    2016-12-05 John S svarar Marie W
    Hej Marie. Försökte precis ringa dig men kom till telefonsvararen, har du möjlighet får du gärna ringa tillbaka till oss 08-68404450.
    Anledningen är att jag inte vet vad du pratar om, varför skulle vi hitta på saker? Om du läser våra tidigare omdömen så är det inga omdömen man får om vi ljuger.

Med vänlig hälsning John Salomonsson Platschef BBM
  • Bo D
    Bo D skrev om Bromma Bil och Motor
    Montering och balansering av nya däck. Fungerade smidigt och bra.
  • Anders L
    Anders L skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag gjorde en 3000 mila service på min Hyundai i40.Jag är nöjd med med bemötandet från kundtjänst.
  • Jan Åke B
    Jan Åke B skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket bra mottagande, bra jobb, med andra ord allt bra
  • Yngve S
    Yngve S skrev om Bromma Bil och Motor
    Hargjort service samt fått bytt till vinterdäck
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Bromma Bil och Motor
    Besöket gick jätte bra, däck var bokningen lite rörig och det var lite strul. Fick sen hjälp av ansvarig och då blev allt bra.
    2016-12-05 John S svarar Magnus S
    Hej Magnus. Ber åter igen om ursäkt för det inträffade och önskar dig samtidigt välkommen åter

• Edit O
    Edit O skrev om Bromma Bil och Motor
    Hjälpsamma människor, bra och snabb service. Allt man kan förvänta sig.
  • Rickard J
    Rickard J skrev om Bromma Bil och Motor
    Nöjd, nöjd, nöjd, nöjd, nöjd, nöjd.
  • Rikard F
    Rikard F skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag har fått hjälp med däckskifte, balansering och montage och arbetet utfördes
    i ca en timme och femton minuter. Företaget bemötande var väldigt bra och jag är
    nöjd med det.
  • Karl G
    Karl G skrev om Bromma Bil och Motor
    Uppfattar dem som proffsiga, tyvärr var bilen inte värd deras omsorg=kostnaden.
    Jag bytte delarna själv!
    Ni är den enda Subaru värkstaden som har kompetens i Stockholm.
    En tacksam kund önskar god jul, särskilt till smålänningen!
    Karl
    2016-12-05 John S svarar Karl G
    Hej Karl!

Tackar för dina varma ord och önskar även dig en god jul.
    Med vänlig hälsning John S Platschef BBM (smålänningen)
  • Prestera Datakommunikation P
    Prestera Datakommunikation P skrev om Bromma Bil och Motor
    Reception : Bemötande i reception bra och effektivt.

Verkstad: Inga klagomål vad gäller service av bil. Personal verkar ha 100 koll på fabrikatet Subaru.

Övrigt: Tyvärr ligger verkstad illa till vad gäller kommunikationer. Lånebil är ett måste och då menar jag lånebil, ej hyrbil. OK att betala för bränsle men ej dygnshyra.

/P O Rosén
    2016-12-05 John S svarar Prestera Datakommunikation P
    Hej! Lånebilen i sig är inget du betalar för utan det är en självriskreducering som hjälper dig om du skulle krocka med vår lånebil.

• Leif L
    Leif L skrev om Bromma Bil och Motor
    Första besöket. Köpte vinterdäck. Inte billiga, men servicen var mycket bra. Skall testa att serva bilen också.
  • Lars Gunnar P
    Lars Gunnar P skrev om Bromma Bil och Motor
    hej, jag tycker dom är bra, gör det dom säger och på rätt tid osv.
    kvalitén på jobbet undandrar sig min bedömning, men det är trevliga personer osv.
    senast var ej gårdplanen skottad fri från snö och ej sandad, kunde ej få tag i taxi så det var problem, det finns få möjligheter att ta sig från verkstaden utan bil om man har svårt att gå
    2016-12-02 John S svarar Lars Gunnar P
    Hej Lars Gunnar. Ett tips till nästa besök är att boka lånebil i samband med verkstadsbesöket.

Välkommen åter!
  • Birgit L
    Birgit L skrev om Bromma Bil och Motor
    Byte av framrutan, ett försäkringsärende. Bra bemötande både jag lämnade in bilen och när jag hämtade den.
  • Gerhard W
    Gerhard W skrev om Bromma Bil och Motor
    Bemötandet var väl ok. Jag hade beställt service och däckbyte. Servicen avsåg den första på Subaru Forester årsmodell 2015.
    Efter besöket lyser varningslampan för däcktrycket då och då!
    Motorvarvet går inte ner nu längre vid t.ex. stopp för rödljus!
    Osäkerhet om kvalitén på servicens utförande!
    2016-12-02 John S svarar Gerhard W
    Hej Gerhard. Beklagar att däckstryckslampan lyser för dig då och då, har du kollat däcktrycket? Motorvarvtalet är inget vi kan påverka i samband med service om det inte möjligtvis fanns en ny uppdatering till motorstyrenheten. (som man laddar in i samband med service) Vilket vi tyvärr inte kan påverka då den kommer direkt från Subaru. Eller kanske du menar start/stop funktionen på bilen? Vilket är då troligaste orsaken att batteriet inte är fulladdat nu när det är vinter och det krävs mer av batteriet. Tycker det är tråkigt att du lämnar ett dåligt omdöme om oss utan att ens kontakta oss, i alla fall önskar jag dig välkommen åter.

• Bengt L
    Bengt L skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra mottagande, ifrån att lämna bilen, lånebil,
    samt hämtning några timmar senare.
  • Curt T
    Curt T skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande
    Snabb och bra service.
  • Björn L
    Björn L skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket bra och seriöst företag.
  • Anna H
    Anna H skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag är väldigt nöjd. Lätt att boka via nätet. Bra att få en kostnadsspecifikation i samband med bokning. Bra bemötande och ett utmärkt pris. Kommer återvända nästa gång det är dags för sevice.
  • Catarina O
    Catarina O skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande men blev inte så glad över att felet inte var ordentligt åtgärdat och fick åka tillbaka dagen därpå.
    2016-12-02 John S svarar Catarina O
    Hej, vet att du fick komma tillbaka och ber om ursäkt för detta. Torkarna fungerade när vi hade bilen inne på verkstaden men som sagt det behövdes ytterligare en justering som vi gjorde utan kostnad.

Välkommen åter!

• Bengt W
    Bengt W skrev om Bromma Bil och Motor
    Allt har fungerat bra. Arbetet utfört till full belåtenhet och inom utlovad tid. Kan rekommendera verkstaden till andra bilägare för service och underhåll av bil.
    Bengt
  • Nils V
    Nils V skrev om Bromma Bil och Motor
    Service 10 000 mil ,beställer service på nätet och BBM hör av sig och skickar komplett vad som skall göras och pris. Hade koll på andra saker som jag missat, BRA, dvs ett däck felvänt. Men som nu service är.....hur skall jag veta vad som är gjort och hur ? Ingen aning, bara att lita på BBM. Bra genomgång när det var klart.
  • Ann-margrete N
    Ann-margrete N skrev om Bromma Bil och Motor
    Nu var det Jan Nilsson som var med bilen på verkstaden.
    Det jag skrev om i Honda enkäten var att dra ner på frågorna till ett
    "Är du nöjd, ja/nej" Om nej vad kan bli bättre?
    Sen nämnde jag att Honda bör annonsera mer.
    Det var inte någon kritik mot verkstaden förutom att beställningen av service kan bli lite smidigare
  • Laila J
    Laila J skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabba tider och hitills bra arbete
  • Susanne L
    Susanne L skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket trevligt bemötande. Fick hjälp trots att jag hade vimsat till det och bokat tid hos en annan verkstad :)
  • Lars A
    Lars A skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande
    Bra jobbat
    Ren bil när jag fick tillbaka den!
  • Eva C
    Eva C skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra och proffsigt.
    tydligt med kostnader, dom missade dock en kostnad men återkom innan jag lämnade in bilen. Känns som dom gjorde ett bra jobb, tog mer ansvar än vad man kan förvänta sig. Mil bättre än VW, Skoda, Audi service.

Fick tillbaka bilen lite tidigare an jag hade hoppats, vilket var toppen.
  • Olle F
    Olle F skrev om Bromma Bil och Motor
    Allt var bra.

Jag är nöjd.
    Trevligt bemötande, bra service.
  • Cecilia H
    Cecilia H skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande och god service.
  • Bengt E
    Bengt E skrev om Bromma Bil och Motor
    Min kontakt med Bromma Bil och Motor sker via deras kundmottagning. Kundmottagningens arbete är vänligt och hjälpsamt.
    Tjänsterna jag efterfrågade den här gången avsåg dels gratis förbesiktning, dels en mindre reparation. Det var inga problem att hyfsat snabbt få tid att få arbetet utfört.
    Verkstaden höll sina tider och verkar ha gjort ett bra jobb. Det var i alla fall inga problem vid senare bilbesiktning.
    Rent allmänt gäller att jag föredrar något mindre bilverkstäder - det känns lite mer personligt än t.ex en stor verkstad som Bilia, Haga Norra.
    För min del gäller dessutom att Bromma Bil ligger bra till geografiskt.
    Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd med Bromma Bil
  • Jacobowsky B
    Jacobowsky B skrev om Bromma Bil och Motor
    Överraskande trevlig miljö och mycket bra bemötande.
  • Mariana L
    Mariana L skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt och korrekt bemötande. Bra feedback om vad som behövdes göras.
  • Carl-gustaf A
    Carl-gustaf A skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket bra bemötande och tydliga pris angivelser på service och reparationer
  • Sten-åke D
    Sten-åke D skrev om Bromma Bil och Motor
    Fantastiskt bemötande - är min hjälp i nöden!
    Yrkesskickliga montörer.
    Företaget ligger i topp bland verkstäder.
    Högt betyg!
  • Hans R
    Hans R skrev om Bromma Bil och Motor
    Bemötandet var utmärkt. Snabbt lokalisering av problemet med en kabel till en givare och beställning av nytt kablage. Passade på att byta bägge halvljuslampor som började bli dåliga. Jag kommer att rekommendera Bromma Bil och Motor som en mycket bra bilverkstad.
  • Cristina H
    Cristina H skrev om Bromma Bil och Motor
    jag har alltid blivit trevligt bemött och fått fin och proffesionell service.
  • Jonzon H
    Jonzon H skrev om Bromma Bil och Motor
    Lämnade min MG för allmän genomgång och service. Fick snabb offert, tiderna hölls och jag fick bra information under arbetets gång. Dessutom var bilen fint rengjord i kupen, rengjorda mattor mm.
    Jag var inte förvånad. Jag är van att det blir bra på Bromma bil och motor

Missionsvägen 60, 167 33 Bromma