Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Bromma Ulvsunda Bromma Bil och Motor

Bromma Bil och Motor

Missionsvägen 60, 167 33 Bromma — Visa karta

I över 40 år har vi på Bromma Bil & Motor servat och reparerat bilar i vår verkstad bakom Ulfsunda slott. Vi har stor kännedom om de produkter vi jobbar med och vi arbetar ständigt för att hålla hög kvalitet i vårt arbete.

Vi är specialister och auktoriserad verkstad för Subaru, Honda, Hyundai och SSangYong, men våra duktiga mekaniker kan självklart hantera alla bilmärken.

Sedan 2014 är Bromma Bil & Motor en del i Min bil i Stockholm AB. Det har inte förändrat vårt arbetssätt eller vårt fokus på dig som kund och din bil.
Mån-Tor: 07:15-17:00
Fre: 07:15-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 1004 kunder tycker om Bromma Bil och Motor

• Hans Roland S
    Hans Roland S skrev om Bromma Bil och Motor
    Ny kund hos BBM. Via deras hemsidan beställde jag service enligt serviceboken. Lade till ett antal andra punkter som jag ville ha kontrollerade och/eller åtgärdade. Angav ingen önskad tid för besöket och blev ganska snart uppringd med förfrågan om lämplig tid. Då fanns redan en specifikation på åtgärder och pris som skickades över via e-post. Mycket bra samtal och bemötande.
    Efter det att arbetet påbörjats hörde de av sig då ett större arbete med främre bromsar (båda sidor) ansågs nödvändigt. Även här en prisuppgift.
    Arbetet verkar väl utfört och bemötandet var under hela processen mycket bra.
    Slutomdömet är bra bemötande och välgjort arbete. Dessutom har de städat upp lite i bilen då den tyvärr inlämnades både ostädad och smutsig pga tidsbrist. Läs mer
  • Åsa Emelie Johanna G
    Åsa Emelie Johanna G skrev om Bromma Bil och Motor
    La till extra utan att meddela Läs mer
    2018-01-05 John S svarar Åsa Emelie Johanna G
    Hej!
    Tack för ditt omdöme, men vi meddelar alltid kunden om extra-arbete, dock inte enkla lampbyten som kan tillkomma med någon hundralapp. Är det något annat det gäller så får du gärna ringa upp mig då vi måste följa upp eventuella avvikelser.
    Bromma Bil & Motor 08-68404450
    Kåre B skrev om Bromma Bil och Motor
    service på bilen. Proffsigt bemötande och rimliga priser Läs mer
  • Mats Lennart T
    Mats Lennart T skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande och flexibilitet hos personalen. Läs mer
  • Lars Jonas H
    Lars Jonas H skrev om Bromma Bil och Motor
    Utmärkt bemötande. Proffsiga meddelande till kunden. Visade hjälpsamhet utomhus. Läs mer
  • Bo Thomas Roland G
    Bo Thomas Roland G skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt och proffsigt med stort engagemang och hög servicegrad. Läs mer
  • Arvid Staffan Holgerss S
    Arvid Staffan Holgerss S skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevlig och serviceinriktad personal! Läs mer
  • Jens Rasmus A
    Jens Rasmus A skrev om Bromma Bil och Motor
    hej

trevlig personal bra bemötande och fick lite rabatt på besöket. bilen funkar perfekt nu :) Läs mer
  • Jan H
    Jan H skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande och trevlig personal.
    Ett räknefel hade gjorts i den ursprungliga offerten som jag godkände, då kostnaden blev högre än den så tog företaget på sig den extra kostnaden så att jag som kund inte blev drabbad. Det känns tryggt att man som kund inte blir överaskad och känner sig lurad. Läs mer
  • Dan John Stefan S
    Dan John Stefan S skrev om Bromma Bil och Motor
    Använde formuläret på hemsidan och blev uppringd innan det gått 30minuter.
    Fick första lediga tid för däckbyte, sen var det bara att lämna bilen på morgonen och gå några hundra meter till tvärbanan.
    Hämtade bilen efter jobbet.

Klockrent jobb! Läs mer
  • Leo I
    Leo I skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande med kundservice vid däckbyte. Uppfyllde förväntningarna. Läs mer
  • Marta Stina Helena L
    Marta Stina Helena L skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt och intresserat bemötande. Läs mer
  • Leif Eric L
    Leif Eric L skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag tycker väldigt illa om att Bromma Bil och Motor lämnat ut min e-mailadress till tredje part. Det är en sak jag tänker ta upp med företaget, och påtala hur ansvarslöst detta är. Dessutom: detta jävla Facebook!!

När det gäller omdömet är det ju klart redan att det sviktar. Men bilen sköter dom bra. Läs mer
    2018-01-02 John S svarar Leif Eric L
    Hej!
    Vi använder kunders mailadresser för att skicka bekräftelser via mail, krav från generalagent samt få in rekommendationer via Reco som vi idag har ett samarbete med.
    Jag är rätt så säker att du fått denna information, vill även minnas att du frågade specifikt vad mailen skulle användas till.
    Men din mailadress är nu borttagen hos oss och hos Reco.se

Bra att bilen fungerar som den ska =)

• Gerd Klaus Peter U
    Gerd Klaus Peter U skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra kundbemötande/Skulle kanske har frågat om batteriladning för ny kund i dessa kyligare tider? Bra med nya torkare runt om för Trafiksäkerhetssynhnpumkt!TACK Läs mer
  • Ann-charlott H
    Ann-charlott H skrev om Bromma Bil och Motor
    Proffsigt o trevligt bemötande Läs mer
  • Per Zackris V
    Per Zackris V skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt och professionellt bemötande när jag lämnande in min Subaru för service. Läs mer
  • Kjell Sören C
    Kjell Sören C skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag hade en reklamation på ett glasbyte, en reklamation som verkstaden fixade utan problem. Snabbt enkelt och bra. Att dom dessutom har ett gott bemötande gör det så mycket trevligare. Läs mer
  • Joakim L
    Joakim L skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabbt jobbat och duktiga på att radera ut varenda spår efter plåtskadan. Det var som om olyckan inte hänt. Läs mer
  • Mats Erik S
    Mats Erik S skrev om Bromma Bil och Motor
    Utmärkt bemötande och service. Tydlig info om vad som skulle utföras samt kostnad för det. Kunniga! Läs mer
  • Kent Ulf A
    Kent Ulf A skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket bra cervise och bemötande ett ställe man gärna återkommer till 👍🏻 Läs mer
  • Malin Christina R
    Malin Christina R skrev om Bromma Bil och Motor
    Var väldigt hjälpsamma och trevlig. Bytte bilbatteri, bromslampa och framdäck. Trodde att jag behövde byta startmotor också med men de sa dem att jag inte behövde medens mekonomen i bromma inte ens ställde någon följdfråga utan hade bytt den. Känndes bra att bromma Motor ställde följdfrågor då det inte hör till vanligheterna att byta startmotot. Tack! Läs mer
  • Martin K
    Martin K skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket bra bemötande, ok "väntlounge" med kaffemaskin. Dock hade önskat lite bättre väntetid. Hade bokat tid 7.45 och var där 7.35, men de tog in bilen först 8.30. Läs mer
  • David Sven D
    David Sven D skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabbt, professionellt och prisvärt. Otroligt nöjd! Läs mer
  • Ingela Margaretha O
    Ingela Margaretha O skrev om Bromma Bil och Motor
    Bemötandet var enbart positivt i samband med att jag garanti bytte vindrutetorkaremotor på min Subaru. De var vänliga och snabba. Läs mer
  • Mikael Roger T
    Mikael Roger T skrev om Bromma Bil och Motor
    Proffsig och effektiv hantering av service på Subaru Outback. Läs mer
  • Bernt Erik P
    Bernt Erik P skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande och snabb hjälp med ett byte av växellåda. Mycket nöjd! Världsklass! Läs mer
  • Håkan C
    Håkan C skrev om Bromma Bil och Motor
    Känns som att de vet vad de gör och har ordning och reda. Läs mer
  • Maryam D
    Maryam D skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra service, bemötande och snabbt. Jag var nöjd. Läs mer
  • Pia Charlotte O
    Pia Charlotte O skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra service...snabbt , dock så låg firman lite avsides Läs mer
  • Thomas L
    Thomas L skrev om Bromma Bil och Motor
    Telefon bluetooth ljudet Resultatet blev oförändrat, menntacksam att jag ej behövde betala för tjänsten. Har alltid varit nöjd tidigare med resultatet.! Läs mer
    2018-01-02 John S svarar Thomas L
    Hej!
    Som du skriver så självklart tar vi inte betalt för något som inte är dåligt och i detta fall givetvis återbetalade vi dig.
    Ibland går det tyvärr lite snabbt och fick man inte all information från början så blir det ännu svårare.

Välkommen åter!
  • Desirée V
    Desirée V skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag tycker jag fick bra service och bemötande. Mycket trevliga och hjälpsamma. Läs mer
  • Gösta Ludvig W
    Gösta Ludvig W skrev om Bromma Bil och Motor
    Det har hela tiden varit ett professionellt och effektivt bemötande. Arbetet har varit underhåll och reparation av en äldre bil. Läs mer
  • Mikael C
    Mikael C skrev om Bromma Bil och Motor
    Lämnade in bilen på service kallad från bilmärket. Fick en tid snabbt, problemet löstes snabbt. Mycket nöjd! Läs mer
  • Alfonso Bo Niclas T
    Alfonso Bo Niclas T skrev om Bromma Bil och Motor
    Valde Bromma Bil och Motor som monteringsverkstad efter köp av nya däck på nätet. Utmärkt service från början till slut. Läs mer
  • Digitalkraft Ab D
    Digitalkraft Ab D skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag behövde få en regnsensor justerad, och fick snabb och effektiv hjälp. Bara bra erfarenheter av Bromma Bil och Motor hittills. Har varit i kontakt med dem för vanlig service två gånger tidigare, och allt har varit bra då också. Läs mer
  • Anne Birgitta M
    Anne Birgitta M skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra service bra bemötande är nöjd kund Läs mer
  • Leif Ola F
    Leif Ola F skrev om Bromma Bil och Motor
    Kunder via telefon är viktigare än kunder i verkstaden, annars OK. Läs mer
    2017-11-10 John S svarar Leif Ola F
    Hej!
    Alla våra kunder är viktiga men vi prioriterar ägarna till de bilarna vi har inne i verkstaden.
  • Ali S
    Ali S skrev om Bromma Bil och Motor
    Helt Ok, trots att jag fick åka till er verkstad två gånger. trevlig personal, det uppskattade jag mycket Läs mer
    2017-11-10 John S svarar Ali S
    Hej!
    Så vitt jag har noterat har du endast gjort ett verkstadsbesök hos oss, men i ett annat ärende har du även beställt en reservdel över disk.
    Välkommen åter!
  • Lars-gustav R
    Lars-gustav R skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande och mycket bra vänt rum med tv frukt och godis.Snabb service.
    Tack! Läs mer
  • Bengt A
    Bengt A skrev om Bromma Bil och Motor
    Det finns inte mycket att beskriva. Allt fungerade som det skulle göra. I det här fallet var det bara korrektioner som Subaru hade kallat till. Jag lämnade bilen satt mig ner och läste en tidning och efter en stund var det klart. Läs mer
  • Hans Roland A
    Hans Roland A skrev om Bromma Bil och Motor
    Ställde frågan om service på bilen via mejl och fick snabbt och tydligt svar och sedan bokningsbekräftelse.
    Bra avslappnat bemötande med hög servicenivå på plats samt utfört arbete på den tid som sagts.
    Är väldigt nöjd och kommer återkomma när jag behöver hjälp igen. Läs mer
  • Mats Erik Gunnar P
    Mats Erik Gunnar P skrev om Bromma Bil och Motor
    Service av en Subaru Forester.
    Bra mottagning och bra utlämning. Gick noga igenom vad som gjorts. Läs mer
  • Texas Smokehouse Franchise Gro T
    Texas Smokehouse Franchise Gro T skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabb och bra service med snabb återkoppling och riktigt trevligt kundbemötande.
    Killen som jobbade i receptionen var gryyyym! Läs mer
  • Johan Anders Gustav E
    Johan Anders Gustav E skrev om Bromma Bil och Motor
    Väldigt trevligt kundbemötande.
    Beställde motorvärmare med kupévärmare till en Audi A4.
    Bilen lämnades in på morgonen och på eftermiddagen kunde jag hämta bilen, installerad och klar. Inga problem.

Om man ska nämna något negativt så är det inte helt självklart hur man hittar dit. Lätt att åka in genom fel grind först.

Överlag kan jag klart rekommendera denna bilverkstad. Läs mer
  • Jörgen H
    Jörgen H skrev om Bromma Bil och Motor
    Bad om offfert för byte av bakhjulslager och bromsskivor. Offert, arbete liksom tilläggsarbeten som överenskoms följdes till punkt och pricka. Det som kunde varit bättre var tiduppskattningen, en dag blev två dagar (1,5 dag). Möjligen var det som att tilläggsarbeten (garantiarbete) krävde lite mer tid men min uppfattning att man inte började arbetet direkt på morgonen dag 1. Enligt ö-kommelse skulle de behöva bilen 1 dag.
    / Läs mer
    2017-11-17 John S svarar Jörgen H
    Hej Jörgen!
    Tack för din återkoppling, det stämmer att vi fick behålla din ytterligare en dag och det var av anledning gällande återkallelsen på din bil som berörde länkarmarna fram. Resultatet av inspektionen som görs som första åtgärd blev att länkarmarna skulle bytas ut. Istället för att du skulle behöva komma tillbaka en annan gång så frågade vi om vi kunde behålla bilen en dag till vilket var OK, då vi behövde beställa hem länkarmarna till dagen efter och byttes utan kostnad på förlängd garanti.

• Sven Staffan J
    Sven Staffan J skrev om Bromma Bil och Motor
    Bara det att jag fick en specad räkning på servicen på mailen
    innan besöket och att det stämde på kronan var utmärkt.
    Vid inlämning och hämtning av bil ett väldigt bra bemötande!
    Det ända jag kan klaga på var att cykeln som jag lånade
    (väldigt bra med lånecykel) saknade lyse nu när det är ganska
    mörkt kl. 07:00 på morgonen.

Ett toppenbesök. Läs mer
    2017-11-17 John S svarar Sven Staffan J
    Hej!
    Tack för din feedback, vill även informera att from nu är det lyse monterat på våra lånecyklar =)
    Välkommen åter.

• Reflex Arkitekter Ab R
    Reflex Arkitekter Ab R skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabbt gensvar på telefon och bokning.
    Byte av vinterdäck.
    Toppenservice.
    Vänligt bemötande och bra priser!
    Tack ! Läs mer
  • Titti B A- E
    Titti B A- E skrev om Bromma Bil och Motor
    Perfekt

Qqerygdhhsghfr. Läs mer
  • Hans Jérgen E
    Hans Jérgen E skrev om Bromma Bil och Motor
    Bilen på service samt en garanti åtgärd.
    Mycket trevligt bemötande, proffsigt trotts liten verkstad som ligger lite "off".
    Men hellre ett proffsigt jobb och bemötande än stor fräsig lokal. Läs mer
    Bromma Bil och Motor, Min bil gillar detta

Missionsvägen 60, 167 33 Bromma