Bromma Bil och Motor

Bromma Bil och Motor

Missionsvägen 60, 167 33 Bromma

4.5 / 5 i betyg — 386 rekommendationer
Bromma Bil & Motor är en auktoriserad och fristående verkstad för Honda, Hyundai och Subaru. Vi har all teknisk utrustning som krävs för att hålla högsta möjliga kvalitet.
Mån-Tor: 07.15-17.00
Fre: 07.15-15.00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 386 kunder tycker om Bromma Bil och Motor

• Gonzalo G
    Gonzalo G skrev om Bromma Bil och Motor
    Just och bra, man får vad man betalar för ("bara")
  • Ingrid G
    Ingrid G skrev om Bromma Bil och Motor
    Fick ett bra bemötande när jag lämnade bilen på service.
  • Aytanga N
    Aytanga N skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag är så glad att jag hittat den här verkstaden! Jag har varit kund där i över nio år och har alltid blivit bemött med respekt (trots att jag inte vet mer om bilar än hur man kör dem). De är professionella, pålitliga, snabba - oftast klara långt före den tid vi kommit överens om, ja, det känns väldigt tryggt att ha min bil där. De kollar, servar, och vid behov lagar min bil och de ger de råd jag behöver. Jag kan verkligen varmt rekommendera Bromma Bil och Motor! /Anna Nilsson.
  • Francisco C
    Francisco C skrev om Bromma Bil och Motor
    Ok, trevlig personal. Bra att de ringde och kollade om jag ville åtgärda fel som upptäcktes under besöket.
  • Anna-lena D
    Anna-lena D skrev om Bromma Bil och Motor
    Det är alltid ett bra bemötande. Man kan lita på att saker och ting blir utförda.
    Får alltid prisuppgifter
    Man redogör och talar om vad man har gjort och vad som kanske måste göras
    framöver. Vanlig löpande service och byte av koppling och strålkastare m.m
    Kan varmt rekommendera företaget.
  • Carmatic Finans Ab
    Carmatic Finans Ab skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra service och personligt bemötande.
  • Lena R
    Lena R skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag är jätte nöjd med servicen på min bil och fick ett utmärkt bemötande.
    En mycket proffsig bilverkstad som jag kan rekommendera.

Lena
  • Erland B
    Erland B skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra, snabbt, vederhäftigt, vänligt korrekt!
    Alltid mycket bra! Jag är sedan många år stamkund hos Bromma Bil o Motor.
  • Henrik L
    Henrik L skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra återkoppling och trevligt bemötande.
  • Wallbergs Bilplåt Ab
    Wallbergs Bilplåt Ab skrev om Bromma Bil och Motor
    Jättetrevlig personal! Vi behövde lite klammer mm till en Impreza och det fixade dom utan problem. Lite lång levtid på några delar från Subaru, dock kan väl inte personalen rå för sådana saker! Vi kommer definitivt handla delar där igen.
  • Göran S
    Göran S skrev om Bromma Bil och Motor
    Service plus byte ab bromsbackar bak.

Utfört enligt beställning och byte av bromsbackar
    efter telefonkontakt. Utmärkt.

Min upplevelse är som vanligt god.
  • Daniel V
    Daniel V skrev om Bromma Bil och Motor
    Proffsigt bemötande. Alltid tillmötesgående och tar ansvar för helhetsupplevelsen, ger en känsla av trygghet.
  • Pär L
    Pär L skrev om Bromma Bil och Motor
    en allmän service bra bemötande
  • Börje J
    Börje J skrev om Bromma Bil och Motor
    Bemötandet från Bromma Bil och Motor är alltid det bästa, snabb respons och trevligt bemötande. När jag lämnar bilen till en verkstad vill jag som kund känna förtroende att dom utför arbetet med kunnande och ansvar. Hos Bromma Bil och Motor kan jag göra det.
  • Colonial H
    Colonial H skrev om Bromma Bil och Motor
    Sluta att ta överpriser på reservdelar. Ni ville ha 8500 för att byta EGR-ventil på min Hyundai när jag frågar vad är det som är dyrt fick jag svaret att ventilen kostar 5800SEK resten är arbete. Köpte en egen ventil direkt hos Hyundai för 2376SEK och bytte den själv....orkar inte gnälla mer men wtf.
      2015-10-28
    Jerry F: Hej
  • Aldona S
    Aldona S skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket nöjd med den service jag fått. Hittade fel på bilen och åtgärdade snabbt. Kan varmt rekommendera!
  • Niklas E
    Niklas E skrev om Bromma Bil och Motor
    7000 mila service,

Funkar bra. Ända är att man får vänta ganska länga på att få hjälp i butiken.
  • Kurt Åke W
    Kurt Åke W skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag har alltid blivit mycket bra bemött vid service hos Bromma Bil och Motor AB.
  • Torsten L
    Torsten L skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket snabb och bra service !
  • Henrik H
    Henrik H skrev om Bromma Bil och Motor
    Väldigt professionellt bemötande och service-mindade. Vid första besöket åtgärdades felet enligt vad dom trodde men jag var inte helt nöjd med resultatet, ringde dom och förklarade detta. Dom bokade in bilen igen och genomförde arbetet igen samt ytterligare åtgärder och nu är bilen 100%, hel nöjd och någon extra debit utföll heller inte utan togs som garanti jobb.
  • Jonas J
    Jonas J skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt och proffisionellt bemötande.
    Utförde demontering och montering av nummerplåt och hållare.
  • Anders H
    Anders H skrev om Bromma Bil och Motor
    Bromma Bil och Motor AB är en pärla i verkstadsdjungeln. Tillmötesgående verkstadspersonal med kundfokus. Det märks att det är ett professionellt skött företag där kundfokus gäller. Möts av mycket vänlighet och det känns trivsamt att besöka verkstaden, det bästa jag upplevt under ett långt liv. Gratis kaffe,kakor, godis och tidningar och TV i "receptionen" är jättetrevligt i en mysig hörna. Den som utfört arbetet har lämnat sitt visitkort och en liten påse Ahlgrens bilar på bilstolen, känns verkligt kundorienterat och tryggt. Bra utfört arbete av det jag kunnat bedöma. Fräscha lokaler. Jag är idel lovord.
  • Lars L
    Lars L skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag är mycket nöjd. Proffsigt och vänligt bemötande, ärliga besked och väl utförda arbeten. Jag är stamkund.
  • Hans-gösta J
    Hans-gösta J skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande. Sms när delen fanns i butiken.
  • Leif B
    Leif B skrev om Bromma Bil och Motor
    Rutinservice på en Mercedes. Mycket gott bemötande av personalen. Kvaliten på utfört arbete bra såvitt jag kan bedöma.
  • Arne F
    Arne F skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag har servat mina 3 Hondabilar varav den sista har gott 18000 mil och jag har servat alla tusenmila-servicar hos Bromma Bil.

Jag har alltid varit nöjd!
  • Svensk Markservice Ab
    Svensk Markservice Ab skrev om Bromma Bil och Motor
    Försäkringsskada + service Snabb service uppskattar städning dammsugning
  • Emir P
    Emir P skrev om Bromma Bil och Motor
    Ottrevlg personal .
    Bromma bil och motor har bytt koppling på min subaru men kopplingen funkar ej som ska .Åkte tillbakka till Bromma Bil och Motor fick otrevligt bemötande. Tekniker provkörde bilen och han tyckte att koplingen är OK. Jag fick betala 1000kr. för 5 min provkörning och har samma fel på bilen.Dom kan ta betalt men kan inte göra jobbet ! Aldrig mer ska åka til bromma bil och traktor men jag måste åtgärda felet måste hitta en bra bilverkstad.
    Visa alla (2)
      2015-10-28
    Jerry F: Åtrkom gjärna till mig så ska vi reda ut vad som hänt med din bil.
  • Arne K
    Arne K skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket fötrendegivande och snabb serviceå
  • Hemming B
    Hemming B skrev om Bromma Bil och Motor
    Väldigt bra bemötande på både telefon och på plats, som vanligt! Efter servicen så märkte jag att André, som var den som utförde servicen hade dels torkat av all panel i bilen och också lämnat en liten godispåse (bilar) som present. En sådan liten grej ger ett väldigt bra intryck!
  • Eva T
    Eva T skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag hade en vanligt 5 årsservice, och det fungerade utmärkt. Inga problem och konstigheter med någonting
  • Lizette Ö
    Lizette Ö skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra service för min lilla bil.
  • Parviz K
    Parviz K skrev om Bromma Bil och Motor
    Min Volvo 940 (gammal) hade 2 fel som delvis kom efter reparation på en Volvoverkstad som ville ta betalt (mycket!) för att hitta orsaken till felen som hade uppstått efter servicearbete på den egna verkstaden.
    Bromma Bil åtog sig att till halva kostnaden göra felsökningen. Sedan åtgärdades felet till en relativt låg kostnad.
    Bemötandet var mycket bra och dialogen var saklig och konstruktiv.
  • Thérèse G
    Thérèse G skrev om Bromma Bil och Motor
    Bästa bilverkstaden! Jag blir alltid väldigt trevligt bemött. Jag kan ställa frågor och jag får svar som jag förstår.
  • Raffaele D
    Raffaele D skrev om Bromma Bil och Motor
    Ett trevligt och varmt bemötande av en kunnig bilmekaniker. Jag lämnade in bilen för 12.000-mila-service. Företaget erbjuder service och hjälp för Subaru, Honda och Hyundai och andra bilmärken. Jag blev mycket positivt överraskad av pålitlighet, punktlighet och gediget genomfört arbete. Rekommenderas!
  • Hans L
    Hans L skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande.
    Bra och snabb service allt över förväntan.
  • Lars H
    Lars H skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag har alltid fått snabb och proffsig hjälp
  • Musa A
    Musa A skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag har blivit väl omhändertagen. Aldrig haft strul
  • Teo A
    Teo A skrev om Bromma Bil och Motor
    En liten, trevlig verkstad med serviceminded personal toppad med gediget bilkunnande. Här känner du dig som en VIP och inte något som katten släpat in (vilket ofta är fallet på de större bilmärkesverkstäderna). Nästan ett nöje att åka dit och laga/serva bilen...
  • Carin N
    Carin N skrev om Bromma Bil och Motor
    Pålitliga, ger korrekta kostnadsförslag i förväg, väldigt god och generös service. Känns tryggt att lämna bilen här!
  • Annie S
    Annie S skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabb och bra hjälp till en rimlig kostnad.
  • Denny S
    Denny S skrev om Bromma Bil och Motor
    Min intryck:
    +) Vänlig och kompetent. Det är bra att en kompetent Rover verkstad finns kvar.
    -) Jag skickade en del som inte passade och som jag skylle kunde ha bytt om Bromma Bil och Motor hade kollat bilen lite tidigare. Eftersom de hade tid flera veckor innan jag behövde bilen igen. Jag kunde ha sparat flera hundertlappar, kanske mer.
  • Tele2 Sverige Ab
    Tele2 Sverige Ab skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag har servat min tjänstebil hos Bromma Bil och motor de senaste tre åren.
    Aldrig några problem, de har fixat byte av ruta, hittat och åtgärdat oljud, bytt bromsar mm.. förutom "vanlig" service.
    De har alltid ordnat fram lånebil. Fixat försäkringsärenden vid plåtskada utan minsta krångel. Vänligt bemötande alltid ringt upp och frågat om det är okej att byta nånting som kostat extra utöver vanlig service då det varit trasigt eller slitet.
    Det enda jag kan klaga lite på är att det vissa gånger varit svårt att komma fram på telefon.
  • Roland A
    Roland A skrev om Bromma Bil och Motor
    Vid hämtandet av bilen efter service fick vi ett papper i hand med knapphändigt protokoll med orden att allt var bra. Inte ens en trasig lampa.Vilket vi hade kom vi på när vi åkte därifrån. Jämfört med annat bilmärke/märkesverkstad , kände vi oss inte omhändertagna.
  • Monika J
    Monika J skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande och tydlig information om vad som behövdes åtgärdas och priset stämde också.
    Bra service:)
  • Lefwerths Advokatbyrå Ab
    Lefwerths Advokatbyrå Ab skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket bra bemötande och bra utfört arbete.
  • Thomas L
    Thomas L skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabba och kunniga. Dessutom billiga, vilket inte brukar vara fallet med en märkesverkstad.
  • Bengt F
    Bengt F skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag tycker Bromma Bil&Motoer är bäst. Min Subaru mår alltid prima när jag hämtar.
  • Niklas V
    Niklas V skrev om Bromma Bil och Motor
    Alltid trevligt bemötande och bra service av våra bilar - kan verkligen rekommendera Bromma Bil och Motor!
  • Gun B
    Gun B skrev om Bromma Bil och Motor
    Fint mottagande i reception samt snabbt och bra arbete utfört! Kan verkligen rekommenderas!