Rekommenderat företag 2015 - Bromma Bil och Motor
Bromma Bil och Motor

Bromma Bil och Motor

Missionsvägen 60, 167 33 Bromma

Bromma Bil & Motor är en auktoriserad och fristående verkstad för Honda, Hyundai och Subaru. Vi har all teknisk utrustning som krävs för att hålla högsta möjliga kvalitet.
Mån-Tor: 07:15-17:00
Fre: 07:15-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 497 kunder tycker om Bromma Bil och Motor

• Sven-åke A
    Sven-åke A skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra mottagande och bra service.
    Missade dock en information men ringde senare och förklarade vilket var bra.
  • Viktor E
    Viktor E skrev om Bromma Bil och Motor
    Hej,

Vår bil hade ett större problem än förväntat vilket hade lett till att de spenderat mycket tid. Vi fick då återkoppling i stil med"jaha det var er bil som vi fick ge övertid till", "Just det, du med bilen från hell". Ingen återkoppling på att det blev ett dyrare pris och längre servicetid.

Fint att de gav reduktion på priset utifrån mina synpunkter men i övrigt ett väldigt nonchalant beteende mot en kund som totalt spenderade 11 tkr på bilen.
    2016-05-30 Bromma Bil och Motor svarar Viktor E
    Hej Viktor! Det var absolut inte meningen att låta nonchalant mot dig, tvärtom vi beordrade övertid på mekanikern så vi minskade väntetiden för din bil så gott vi kunde. När det uppmärksammades att bilen drog över tiden så försökte vi nå dig på telefonen utan något resultat ( visade sig att vi hade ditt gamla telefonnummer inlagt hos oss). När senare din sambo/fru ringde så informerade vi henne om att det kommer bli merkostnader på grund av att det behövdes en drivknut istället för en abs-ring, vilket hon godkände. Jag kan inte mer än be om ursäkt för vi har brustit i våra rutiner att stämma av telefonnummer vid inlämning av bil. Som jag nämnde när du hämtade bilen så vill jag att du ska vara glad när du lämnar oss, vilket jag då även försökte kompensera i att sänka priset på drivknuten till samma pris som abs-ringen på grund av strul som det blivit. Jag hoppas ändå att du vill testa oss igen och då ska vi ordna något extra till dig. Trevlig sommar!

Med vänliga hälsningar John Salomonsson Platschef BBM
  • Anders E
    Anders E skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande och betydande ambition att hitta bra lösningar.
  • Ann-sofi T
    Ann-sofi T skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande. Bra upplysningar och kostnadsförslag om svagheterna i min gamla bil för att undvika mindre nödvändiga reparationer.
  • Ejvax Medical
    Ejvax Medical skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket bra bemötande och service
  • Ann-charlotte L
    Ann-charlotte L skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag hade en förbesiktning av bilen och byte av en glödlampa.
    Allt gick utan problem.
  • Göran A
    Göran A skrev om Bromma Bil och Motor
    Servar bilen, alltid väldigt bra bemötande
  • Johan S
    Johan S skrev om Bromma Bil och Motor
    Utmärkt kundbemötande, dock något sämre resultat vad beträffar utförda arbeten som förvisso avsåg något udda arbeten på en veteranbil.
  • Od Elcontrol
    Od Elcontrol skrev om Bromma Bil och Motor
    Bemötandet har alltid varit, BBM har alltid ställt upp. BBM kommer med egna tankar och förslag.
    Superbra. Och snabba.
  • Lars Olof S
    Lars Olof S skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra och snabb service med bra "påminnelse" system
  • Bo S
    Bo S skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabbt och informativt med tydlig beskrivning av insatser och tydliga besked om priser och tidsåtgång. Mycket nöjd kund och föredömligt mottagande av beställning i receptionen. Tack!
  • Björn W
    Björn W skrev om Bromma Bil och Motor
    Otroligt serviceminded och kunnig personal. Rekommenderas varmt!
  • Mias I Ängelholm  Ab
    Mias I Ängelholm Ab skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabb och bra service, med tydlighet om arbetet samt kostnaden. Väldigt nöjd med Bromma Bil och Motor.
  • Lars L
    Lars L skrev om Bromma Bil och Motor
    Funkade jättebra. Känner oss mycket nöjda.
  • Håkan S
    Håkan S skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket trevligt bemötande, lyhörda för kundens önskemåls och behov!
  • Pellina J
    Pellina J skrev om Bromma Bil och Motor
    snabb service och bra bemötande.
    programmering av däckbyte, montering av kupevärmare och sedan anlitat deras däckhotell
  • Michael M
    Michael M skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag tycker att Bromma bil och motor erbjuder ett trevligt bemötande och en bra dialog,snabba och väl utförda reparationer samt humana priser.
  • Marianne G
    Marianne G skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket kundvänliga. Den bästa service jag mött vad gäller bilservice! Känns duktiga.
  • Carl-gustaf N
    Carl-gustaf N skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande och klar prisuppgift vid telefonbokning.
    Servicen gjordes snabbt och bra och jag fick tillbaks bilen som planerat
  • Yord P
    Yord P skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande när tid bokades per telefon och när bilen lämnades in för åtgärd av återkallning av Subaru.
  • Sylwia M
    Sylwia M skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra service med tryggt mottagande och leverans av reparation! Vi fick svar på alla frågor.
  • Anders L
    Anders L skrev om Bromma Bil och Motor
    Justeringar inför årlig bilbesiktning
  • Marcus S
    Marcus S skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevlig personal bra service till bra priser
  • Berit L
    Berit L skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag byter mina däck hos er och har dem även förvarade där. Blir alltid vänligt bemött och har inget att klaga på.
  • Erik B
    Erik B skrev om Bromma Bil och Motor
    Fungerat bra genomgående. Fick snabb tid
  • Jan T
    Jan T skrev om Bromma Bil och Motor
    Bemötandet har varit föredömligt. Vi fick hjälp med service av en Volvo V70 samt tillkommande byte av delar till bromsarna.
    Priset var högt och I nivå med märkesverkstaden Bilia.
    Vid lika pris är man benägen att välja märkesverkstaden
  • Birgitta F
    Birgitta F skrev om Bromma Bil och Motor
    De är artiga och trevliga och verkar veta vad de gör.
    Bra med påminnelse dan före bokad service.
    Kvaliteten på jobbet kan jag egentligen inte bedöma men
    hittills går bilen som den ska.
  • Elisabet A
    Elisabet A skrev om Bromma Bil och Motor
    Vid service och däckbyte har jag alltid fått bra service o bemötande.
  • Madeleine U
    Madeleine U skrev om Bromma Bil och Motor
    Fantastiskt trevligt bemötande i kundservice, snabb hantering av motorstadion, verkar vara otroligt kunniga mekaniker! Sammanfattningsvis 10/10 = utmärkt verkstad! Kommer att rekommendera den till vänner! 👍🏼
  • Annika R
    Annika R skrev om Bromma Bil och Motor
    Fick bra service och information via telefon. Fick en tid för aktuell reparation snart efter. Bra bemötande på plats, bra utfört arbete. Allt fungerade bra.
  • Hans B
    Hans B skrev om Bromma Bil och Motor
    Min sammanlagda uppfattning efter avslutade köp och tjänster är att majoriteten av personalen är professionella, serviceinriktade, trevliga och snabba i sitt bemötande. Fick till sist mycket god hjälp.
  • Lennart M
    Lennart M skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket trevligt bemötande och snabb o J bra service
  • Ulf N
    Ulf N skrev om Bromma Bil och Motor
    Första mottagandet hos Bromma Bil var mycket positivt.Bra information om service och utfört arbete.Ett företag att tycka om och vilja återkomma till.Kommer att fortsätta utnyttja företaget
  • Lars B
    Lars B skrev om Bromma Bil och Motor
    Punkligt, snabbt och förmodligen väl utfört, bytte en säkerhetsdetalj till krockkudden, s.k. återkallande.
  • Håkan S
    Håkan S skrev om Bromma Bil och Motor
    Alltid bra priser och ett seriöst mottagande, bättre bemötande än Mazda märkesverkstad. lätt att få tider, hyfsat organiserat, kan rekommenderas.
  • Jan E
    Jan E skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra och vänligt bemötande, Snabb tidsbokning...
    Bökig adress.. långt bort i "avkroken"
  • Solveig Y
    Solveig Y skrev om Bromma Bil och Motor
    Håller tider servar enligt serviceboken meddelar ändringar i servicen före beslut trevligt väntrum men verkstaden ligger avigt till man måste nästan ha två bilar när man lämnar in bilen m man svårt att gå jättebra om man får sitta och vänta å servicen art IgA och trevliga
      2016-05-30
    John S: Hej Solveig. Du får gärna motivera varför vi får betyget uselt, så vi kan förbättra oss. / John Salomonsson Platschef BBM
  • Gunnar R
    Gunnar R skrev om Bromma Bil och Motor
    6000 mil service, bra och trevligt bemötande
  • Niclas S
    Niclas S skrev om Bromma Bil och Motor
    Riktigt bra service och trevlig personal, känns tryggt att lämna bilen där.
  • Catharina H
    Catharina H skrev om Bromma Bil och Motor
    Professionellt och vänligt mottagande från telefonsamtal besök och reparation. Snabbt smidigt och professionellt. Kan klart rekommenderas
  • Johan B
    Johan B skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag är mycket nöjd då bilen gick igenom besiktning utan anmärkning. Jag uppskattade dessutom att bilen var städad.
  • Vr Track Sweden
    Vr Track Sweden skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag fick ett bra och trevligt bemötande vid mitt besök på Bromma Bil och Motor
  • Anders T
    Anders T skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande, snabba besked. Lever upp till mina förväntningar på en riktigt bra märkesverkstad.
  • Linda G
    Linda G skrev om Bromma Bil och Motor
    Proffsigt, snyggt och trevligt bemötande. Uppskattad gest att bjuda på en påse bilar!
  • Ulf M
    Ulf M skrev om Bromma Bil och Motor
    Bytte bromsok på bil. Snabb service, bra pris för diagnostik och reparation, och trevligt bemötande. Rekommenderas.
  • Robert P
    Robert P skrev om Bromma Bil och Motor
    Superduktiga mekaniker. Aldrig nåt problem med deras reparationer o de försöker alltid hålla ned priset. Man blir också mycket bättre bemött än hos de stora drakarna. Rekommenderas varmt. Världens bästa verkstad.
  • Cholmer Ab
    Cholmer Ab skrev om Bromma Bil och Motor
    De är ärliga, tillmötesgående, professionella och alltid trevliga. Jag har servat min bil där sedan 2008 och fortsätter med det.
  • Seaview Aktiebolag
    Seaview Aktiebolag skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande och hjälpsamma.
    Det är alltid omöjligt att veta hur bra bil-service man har fått, men jag tror att Bromma Bil och Motor gör ett bra jobb. Dom kan förbättra kommunikationen något med kunden om något är oklart medan dom utför servicen. I övrigt helt OK.
  • Elastec Ab
    Elastec Ab skrev om Bromma Bil och Motor
    Tack för kaffet, återkommer.
    Gunnar Nygren
  • Matts M
    Matts M skrev om Bromma Bil och Motor
    Under många år service och fint personligt omhändertagande Gredemyrs. Viss oro kunde man känna inför bytet till Mekonomen. Men icke, samma goda service och omhändertagande, hjälpsamhet vid akuta problem. Glad att ha en sådan verkstad!