Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Bromma Ulvsunda Bromma Bil och Motor

Bromma Bil och Motor

Missionsvägen 60, 167 33 Bromma — Visa karta

I över 40 år har vi på Bromma Bil & Motor servat och reparerat bilar i vår verkstad bakom Ulfsunda slott. Vi har stor kännedom om de produkter vi jobbar med och vi arbetar ständigt för att hålla hög kvalitet i vårt arbete.

Vi är specialister och auktoriserad verkstad för Subaru, Honda, Hyundai och SSangYong, men våra duktiga mekaniker kan självklart hantera alla bilmärken.

Sedan 2014 är Bromma Bil & Motor en del i Min bil i Stockholm AB. Det har inte förändrat vårt arbetssätt eller vårt fokus på dig som kund och din bil.
Mån-Tor: 07:15-17:00
Fre: 07:15-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 1086 kunder tycker om Bromma Bil och Motor

• Sophie Alexandra E
    Sophie Alexandra E skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag skulle byta backsensorer, när jag kom dit hade de fått i fel färg, borde vara omöjligt då man beställer på chasie nr. Sedan fick jag vänta hur länge som helst på ett par nya, de erbjöd mig en fri lånebil som var super, men att man kan släppa ut en sådan dammig bil där man kunde skriva på instrumentbrädan. Fel kan alla göra, men had önskat mer kontakt där dom ringer i god tid och berättar vad som händer Läs mer
    2018-09-19 Andreas N svarar Sophie Alexandra E
    Hej! Tyvärr var p-sensorerna till Er bil felpackade av leverantören, rätt art nr på lådan men tyvärr fel innehåll, i detta fall var det den mänskliga faktorn. Vi tar åt oss av Er kritik, och tackar för att Ni tog Er tid att återkoppla till oss det gör att vi kan bli bättre i framtiden.
  • Ray Steward P
    Ray Steward P skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra och snabb service med en känsla för kvalitet. Läs mer
    2018-09-19 Andreas N svarar Ray Steward P
    Det glädjer oss att vi har förtroendet att vårda Er bil
  • Karl Arne P
    Karl Arne P skrev om Bromma Bil och Motor
    Läser om Levorg bl.a fri kartuppdatering 3 år. När jag hämtar den nya bilens första 1500 mila service frågar jag om navigatorn är uppdaterad blir svaret, det skulle jag sagt till om och betala för. Trodde inte jag skulle tala om vad som ska utföras vid service. Har tidigare talat väl om verkstaden, men nu? Arne. Läs mer
    2018-09-17 Andreas N svarar Karl Arne P
    Hej! Ber om ursäkt att något missförstånd har skett i samband med service av Er bil, var vänlig maila eller ring 08-68404450, eller andreas@brommabil-motor.se så skall vi se till att uppdatera era kartor om det finns en ny uppdatering tillgänglig. Med vänlig hälsning Andreas BBM
  • Amplexo Ab A
    Amplexo Ab A skrev om Bromma Bil och Motor
    Lite besviken att dom inte gjorde allt ordentligt uppdaterade med info om vad som händer plus att när ni gjorde uppdatering på systemet glömde ni fixa inställningar för bose ljudet nu måste jag lämna Indien igen tyvärr Läs mer
    2018-09-17 Andreas N svarar Amplexo Ab A
    Hej! I samband med kopplingsbytet på eran bil erfodrades mjukvaruuppdatering på växellådan, en tjänst vi köpte in av vår systerverkstad, Ni påtalade att dessa inställningar på stereon påverkades efter utlämning och skulle återkomma till mig för en ny tid på vår systerverkstad, vv ring mig på 08-68404450 så bokar jag en tid åt Er när ni har möjlighet att avvara bilen. Ha en trevlig vecka!
    Med vänlig hälsning Andreas BBM
  • Alida Kristina A
    Alida Kristina A skrev om Bromma Bil och Motor
    Effektivt och strukturerat bemötande.
    Fiat inlämnad för felsökning, problemet löstes snabbt, där annan märkesverkstad inte kunde åtgärda felet.
    Jag är mycket nöjd och uppskattar det vänliga och tydliga bemötandet.
    Mvh Kristina Axelsson Läs mer
    2018-09-15 Andreas N svarar Alida Kristina A
    Tack för Era fina ord och att vi fick förtroendet att ta hand om Er bil
  • Jonas Anders Roland H
    Jonas Anders Roland H skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande och hög servicenivå. Läs mer
    2018-09-14 Andreas N svarar Jonas Anders Roland H
    Tack för att vi har fått förtroendet att ta hand om Er bil!
  • Farok S
    Farok S skrev om Bromma Bil och Motor
    Bemötande är inte så bra. Man känner inte sig välkommen. För lång kötid. Fick en bekräftad tid men när vi skulle lämna in bilen visade det sig att de har blandad vår tid med nån annan. Läs mer
    2018-09-14 Andreas N svarar Farok S
    Hej! Vad tråkigt att Ni inte känner Er välkommen, jag accepterar inte att det är så, till oss är alla välkomna! Vänligen ring mig på 08-68404450 så skall vi reda ut vad det är som fått Er att känna så. Trevlig helg! Andreas verkstadschef BBM
  • Ulf Robert H
    Ulf Robert H skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket bra, trots situationen av att frun satt låst uppe i Stockholm och inte kunna ta sig hem till Skåne och att reperationen skulle ta längre tid löste verkstaden den med snabbare hemgång Läs mer
    2018-09-14 Andreas N svarar Ulf Robert H
    Tack för dom fina orden, hoppas resan gick bra!
  • Pär Olof L
    Pär Olof L skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabb service och bra bemötande. Läs mer
    2018-09-14 Andreas N svarar Pär Olof L
    Tack för att vi får ta hand om Er bil!
  • Ulf Per Anders E
    Ulf Per Anders E skrev om Bromma Bil och Motor
    12000 mil service.

Bemötandet var bra. Men jag fick ingen prisuppgift vid bokning utan det skulle komma via mail som jag aldrig fick.

Det var en dyr service, men jag är osäker på om jag kunde fått den billigare någon annanstans eftersom jag aldrig fick chans att jämföra priset.

Jag har servat min bil hos er i ett antal år. Men jag har en känsla att ni höjt era priser, så inför nästa service ska jag ta en prisuppgift och jämföra med era konkurrenter. I övrigt har jag bara bra erfarenheter av er. Läs mer
    2018-09-14 Andreas N svarar Ulf Per Anders E
    Hej! Vad tråkigt att mailet aldrig kom fram! Vi har som rutin att alltid maila kostnadsförslag så kunden vet exakt vad det kommer kosta innan besöket, Ni är välkommen att ring mig på 08-68404450 så kontrollerar vi att det är rätt mailadress vi har till Er. Kul att du är nöjd med oss som verkstad! Trevlig helg!
  • Rudolf Daniel Napo D
    Rudolf Daniel Napo D skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag köpte service och bromsbyte. Tjänsten var bra och snabb. Dock lite svårt att köra dit och lite väl korta hämtnings och lämningstider Läs mer
    2018-09-14 Andreas N svarar Rudolf Daniel Napo D
    Hej! Vi tar åt oss av dina synpunkter angående hämtning och lämning och ska se över tiderna. Trevlig helg!
  • Anna H
    Anna H skrev om Bromma Bil och Motor
    Årlig service som funkade bra, fick prisuppgift innan så jag visste vad det handlade om. Tyvärr fanns inte tid för en "inför" besiktning" genomgång - vilket var trist eftersom jag fick ett sådant erbjudande hem innan. Läs mer
    2018-09-14 Andreas N svarar Anna H
    Hej! Ber om ursäkt att tilläggstjänsten ej hanns med, detta brukar vanligtvis ej vara något problem, måste ha varit frånvaro eller liknande som orsakat detta. Vänligen ring mig på 08-68404450 så hittar vi en tid för en förbesiktning, som plåster på såren bjuder jag på en hyrbil när förbesiktningen utförs. Med vänlig hälsning Andreas platschef BBM
  • Torsten J
    Torsten J skrev om Bromma Bil och Motor
    Års service
    Bemötande Ok!
    Nästan klarade ej av att beställa reservdelar.
    Förövrigt bra. Läs mer
    2018-09-12 Andreas N svarar Torsten J
    Hej! Tack för dina synpunkter, dessa är värdefulla för oss, var vänlig maila mig på andreas@brommabil-motor.se om vilken bil det gäller så ska jag ta reda på vad som har gått fel. Ha en trevlig dag Med vänlig hälsning Andreas BBM
  • Anders Stefan J
    Anders Stefan J skrev om Bromma Bil och Motor
    Service, helt ok, är återkommande kund så ok, lite dyra bara. Läs mer
    2018-09-15 Andreas N svarar Anders Stefan J
    Tack för att Ni väljer oss då bilen behöver omvårdnad
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Bromma Bil och Motor
    Lätt att få tid, vänligt bemötande och bra kvalitet på utfört jobb! Läs mer
    2018-09-12 Andreas N svarar Stefan H
    Tack för dina fina ord, det värmer! Med vänlig hälsning Andreas BBM
  • Bo Folke L
    Bo Folke L skrev om Bromma Bil och Motor
    Alltid snabb och effektiv service. Läs mer
    2018-09-12 Andreas N svarar Bo Folke L
    Det är för våra kunders skull vi finns , tack för att vi får förtroende att ta hand om Er bil
  • Gösta Axel Kenny L
    Gösta Axel Kenny L skrev om Bromma Bil och Motor
    Bilservice
    Blir alltid vänligt bemött.
    Har alltid stora förväntningar på serviceföretag.
    BBM uppfyller dom. Läs mer
    2018-09-12 Andreas N svarar Gösta Axel Kenny L
    Tack för Era fina komplimager, känns bra att vi kan uppleva de höga krav vi ställer på oss själva.
  • Karl Peter B
    Karl Peter B skrev om Bromma Bil och Motor
    Beställde tid för service, mycket trevligt och kunnigt bemötande.
    Fick även information om sådant som kommer att behöva reparation snart.
    Känner mig mycket nöjd Läs mer
    2018-09-12 Andreas N svarar Karl Peter B
    Tack så mycket för ditt besök! Känns bra att vi kunde informera Er om bilens servicebehov
  • Jan Paul Staffan O
    Jan Paul Staffan O skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra vänligt bemötande och fint med hyrbil.
    Behöver dock göra återbesök då allt inte blev som tänkt.
    Byte av kombiinstrument har lett till fel mätarställning och nedsatt funktionalitet (växelläge visas inte), vilket är en besvikelse. Jag har lagt en rejäl summa på att få detta fixat.
    Mätarställning får jag nog acceptera med ett intyg som säger vad ställningen var före bytet. Om indikering av växel går att fixa vet jag ej ännu. Läs mer
    2018-09-15 Andreas N svarar Jan Paul Staffan O
    Hej! Innan påbörjad reparation fick Ni flera val, Alt nr 1 var ett nytt original instrument från BMW, då hade man fått korrekt mätarställning, detta avböjde Ni då enbart instrumentet kostade 12 000kr på BMW, Ert val blev då ett begagnat instrument där vi ej kunde garantera mätarställningen blev korrekt då bilen alltid tar den högre mätarställningen. Vi har efter detta erbjudit oss att åternmontera erat gamla instrument och kreditera hela reparationen, vilket Ni också avböjde. Finns det något jag kan hjälpa Er med ring mig på 08-68404450 Med vänlig hälsning Andreas platschef BBM
  • Lena W
    Lena W skrev om Bromma Bil och Motor
    Service samt felsökning. Det ena felet hittades inte, utan fick åka till annat företag, därav inte högst betyg. Inte alla i kundservice kunde svara på tekniska frågor. De glömde titta på ena bromsbeläggen. Bemötandet var OK, korrekt, och man höll priset som var uppsatt. Läs mer
    2018-09-12 Andreas N svarar Lena W
    Hej! Beklagar att vi inte kunde besvara Era tekniska frågor på ett korrekt vis, kvarstår någon fråga var vänlig maila mig på andreas@brommabil-motor.se

Med vänlig hälsning Andreas
  • Mats H
    Mats H skrev om Bromma Bil och Motor
    Lämnade in min bil på service och ca 1 mån efter servicen började varningslampor lysa. Lämnade åter in min bil på garantireperation. De gjorde felsökning och antog fel som de försökte åtgärda. Efter att de fått hjälp av extern support så lyckades de fixa felet. Allt tog över 9 veckor. Under tiden så fick jag låna en liten lånebil som de sedan debiterade mig passager trängselavgifter som de inte redovisade trots begäran. Läs mer
    2018-09-15 Andreas N svarar Mats H
    Hej! Just Er bil var ett extremfall där Hyundai själva inte kunde hjälpa oss, då vi körde fast. Tillslut lagades bilen och har fungerat sen dess, Ni fick låna en bil av oss kostnadsfritt i 8 veckor Hyundai står för 10 dagar, jag debiterade 200kr i trängselavgifter som under denna period tillkommit på hyrbilen, ring mig på 08-68404450 så ska jag redovisa vilka dygn detta avser. Med vänlig hälsning Andreas platschef BBM
  • Sune G
    Sune G skrev om Bromma Bil och Motor
    Hej!
    Dragkrok.
    Bra tekniker!
    Ingen återkoppling när jag behövde info och pris på lastbågar!
    Får se hur det går när jag bokar service i höst.
    Hälsn
    Sune G Läs mer
    2018-09-15 Andreas N svarar Sune G
    Hej! Trist att Ni inte fått återkoppling, maila på reservdelar@brommabil-motor.se så löser vi lastbågarna Med vänlig hälsning Andreas platschef BBM
  • Ingemar S
    Ingemar S skrev om Bromma Bil och Motor
    Årlig Service på Hyndai IX35 (ATC 476).

Allt utfört enligt protokoll och klart på utsatt tid.

Bra bemötande och prisuppgift överensstämmer med slutfaktura.

Nöjd!

Mvh Ingemar Läs mer
    2018-09-15 Andreas N svarar Ingemar S
    Tack för Ert förtroende när det gäller att ta hand om Er bil!
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Bromma Bil och Motor
    Otrevliga, oproffsiga och allmänt dåligt bemötande. Hoppas iaf bilen går som den ska.. Läs mer
    2018-09-14 Andreas N svarar Daniel S
    Hej! Detta låter som motsatsen till det jag vill att BBM skall vara, vänligen ring mig på 08-68404450 så ska vi se vad som hänt och vad Ni upplever vi har gjort fel. Trevlig helg! Med vänlig hälsning Andreas platschef BBM
  • Bertil E
    Bertil E skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag köpte en 12000 mila-service, en smärre reparation av el-systemet samt byte av två xenonlampor.
    Bra bemötande och snabb leverans.
    Så snabb faktiskt att bilen fick stå kvar ett extra dygn sedan den var färdig innan jag hann hämta. Läs mer
    2018-09-15 Andreas N svarar Bertil E
    Jag är glad att vi kan bemöta Era förväntningar!
  • Lindholm B
    Lindholm B skrev om Bromma Bil och Motor
    YS Tlvoli. Vänligt bemötande men svårt acceptera 1 Tim a 1740 f a identifiera attrappen som på andra modeller fäller in o ut sidospeglar. vill inte betala läeopengar.
    Mvh Claes Mwlin Läs mer
  • Rickard S
    Rickard S skrev om Bromma Bil och Motor
    Proffsig verkstad och bra bemötande.
    Känns som en verkstad man kan lita på, ärliga tex med vad som behövs göras och vad som kan vänta lite med osv.
    Fina och fräscha lokaler.
    Rekommenderas! Läs mer
  • Gabriella N
    Gabriella N skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande. Billigaste kamremsbyte jag kunde hitta. Bra att åtgärder anpassades till bilens ålder. Läs mer
    2018-09-19 Andreas N svarar Gabriella N
    Vi försöker alltid att anpassa åtgärder i förhållande till bilens ålder och värde och samtidigt kunna behålla driftsäkerheten
  • Greger N
    Greger N skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag tycker att det ör en verkstad som håller vad de lovar. Alltid bra bemötande🐤 Läs mer
  • Hans B
    Hans B skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabb och korrekt service på utsatt tid Läs mer
  • Camilla T
    Camilla T skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabb service och bra bemötande, Läs mer
  • Ning H
    Ning H skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra kundskap om bilar
    Jag bokade lånebil i internet men det fanns inte i offerten. Jag missade att kolla lånebil i offerten. Fick ingen lånebil. Det är jobbigt. Läs mer
  • Niklas D
    Niklas D skrev om Bromma Bil och Motor
    Årsservice. Bra bemötande och kundorienterade. Läs mer
  • Bård R
    Bård R skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra och snabb service. Trevligt bemötande. Ringde och bokade tid då a/c på vår bil inte fungerade. Fick tid samma vecka och felet åtgärdades. Läs mer
  • Jenny B
    Jenny B skrev om Bromma Bil och Motor
    Underbar service av däck o fälg Läs mer
  • Marcus Hjalmar D
    Marcus Hjalmar D skrev om Bromma Bil och Motor
    I samband med service köpte jag till tvätt / städning som utfördes slarvigt. Damm kvar på instrumentbrädan samt grus kvar på golvet. Ej acceptabelt.
    Därefter problem med A/C där kylmediet läckt ut. Inget läckage eller annat fel kunde hittas. Kontakt med såväl tidigare ägare, försäkringsbolag, Subaru och återförsäljare (Riddermark) där inget tidigare fel framkommer men Riddermark av goodwill tänker stå för en del av kostnaden. Kommer överens med Bromma bil och motor att de ska göra upp detta med Riddermark och förser dem med kontaktuppgifter. Trots överenskommelse underlåts detta. Kostnaden är ej viktig för mig, men har man kommit överens om något ska detta hållas, likaså ska man ej slarva med arbete som man åtagit sig. Mitt förtroendekapital för BBM är därmed lågt. Läs mer
    2018-05-04 Andreas N svarar Marcus Hjalmar D
    Hej Marcus!
    Självklart är det oacceptabelt med en dåligt utförd tvätt, ring mig Andreas idag så hittar vi en tid och gör en ny in och utvändigt tvätt åt Er givetvis kostnadsfritt, Vi hade uppskattat om Ni tagit upp detta redan vid avhämtning av bilen så vi hade haft en chans att titta på det samt åtgärda det då. Angående Eran Ac så valde även jag att ej ta betalt för fyllningen av AC, utan enbart för felsökningen, jag tog kontakt med Riddermarks, men kontaktpersonen var ej anträffbar då jag ringde och skulle återkomma till mig, vilket personen ej hann göra innan du hämtade din bil, detta är beklagligt men tyvärr utanför min kontroll.
    Ber återigen om ursäkt för tvätten som enligt Er var bristfälligt utförd, var vänlig ring mig på 08-68404450 så löser jag en tid för tvätt.
    Ha en trevlig Fredag, med vänlig hälsning Andreas Platschef BBM
    2018-09-02 Marcus Hjalmar D svarar Andreas N
    Hej igen,

Efter service hos annan verkstad hittades läckaget som ni ej fann. En skada som EJ är stenskott och därmed ska täckas av garantin. Den andra verkstaden bad att jag skulle be er ringa dem vid frågor. Detta bad jag er göra vilket ni vägrade.

Jag sade till er i klartext att ni missat att upptäcka ett fel som ni ändock fakturerade mig 6000 kronor för och att ni nu har möjlighet att återupprätta förtroende och service gentemot mig som kund genom att lösa detta fel, men ni vill alltså ej göra så.

Hälsningar,

Marcus
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Lenaann-christ W
    Lenaann-christ W skrev om Bromma Bil och Motor
    Allt har bara varit positivt. Vänligt bemötande och bra service! Läs mer
  • Charlotteulrika L
    Charlotteulrika L skrev om Bromma Bil och Motor
    Jättenöjd med service på bilen. Läs mer
  • Per Gunnar Stefan N
    Per Gunnar Stefan N skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande kan rekommendera Läs mer
  • Hans H
    Hans H skrev om Bromma Bil och Motor
    12/3 fått hjälp med årsservice av min Subaru Outback.Snabbt(väntade på plats) och trevligt bemötande.Mycket nöjd med mitt verkstadsbesök. Läs mer
  • Larslennart H
    Larslennart H skrev om Bromma Bil och Motor
    Slarvat? Med kylarslang vid lambdasondbyte. Inte stt fast slangen ordentligt bockat till fjäderhållaren så att slangen halkat av. Påstår att de kollat alla anslutningar med ficklampa. Enligt verkstaden som jag fick uppsöka så måste man flytta tillfälligt på slangen för att kunna göra ett bbyte av främre lambda sond. Har han fel? blev behandlad som en idiot och de hade inte tid att titta på bilen förrän efter en vecka. Läs mer
  • Sven-åkematthias S
    Sven-åkematthias S skrev om Bromma Bil och Motor
    Lite undangömt geografiskt. Men kort väntetid och bra bemötande. Det funkade utmärkt. Läs mer
  • Matsgustaf V
    Matsgustaf V skrev om Bromma Bil och Motor
    Första gången jag lämnade in min Subaru för service.

Jag bemöttes på ett alldeles strålande bra sätt och är mycket nöjd med mitt besök. Läs mer
  • Dan M
    Dan M skrev om Bromma Bil och Motor
    Väldigt hjälpsamma, trevliga och serviceminded!
    Stort tack för den snabba felsökningen och åtgärden. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2018-09-15 Andreas N svarar Dan M
    Tack för Era fina ord! Välkommen åter
  • Christophercharles S
    Christophercharles S skrev om Bromma Bil och Motor
    Alltid ett bra och tillmötesgående bemötande Läs mer
  • Drago V
    Drago V skrev om Bromma Bil och Motor
    Grymt trevlig personal kunniga och serviceminded, bra pris och snabb service rekommenderas starkt. Andreas i kundmottagning väldigt kunnig på min bil VW trots att det inte är deras märken Läs mer
  • Robertjohanulrik H
    Robertjohanulrik H skrev om Bromma Bil och Motor
    Dålig upplevelse! Det berodde helt på mitt försäkringsbolag Trygg Hansa.
    Min bil hade ett elfel och bärgades till er. Bärgaren åkte snabbt. När jag kom in till receptionen undrade de varför bilen tagits till dem. Elfel har de inte möjlighet att hantera. Trygg Hansa instruerade bärgaren att köra mig till fel verkstad.
    Jag fick vänta och sedan tog samma bärgare bilen till en Hyundai märkesverkstad.

Då felet inte var ert sätter jag betyg 3. Läs mer
  • عبدالرحمن ا
    عبدالرحمن ا skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande vid första kontakten. Mycket nöjd med reparation av min bil. Läs mer
  • Utvecklingspedagogiksverigea U
    Utvecklingspedagogiksverigea U skrev om Bromma Bil och Motor
    Trots akut ärende var de tillmötesgående och ordnade fram en tid för en första titt på bilen, därefter fick jag en tid för reparation omgående.
    Bra service, mycket trevlig personal och man kände sig välkommen och vi anlitar gärna BBM igen. Läs mer
  • Anders B
    Anders B skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket trevliga och snabba, bra intryck och lämnar gärna in min bil här igen. Kan känna att det var lite dyrt men i samband med att man går igenom all dokumentation så får man kvalié och korrekt hantering vilket jag ser som värdefullt. Läs mer

Missionsvägen 60, 167 33 Bromma