Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Bromma Ulvsunda Bromma Bil och Motor

Bromma Bil och Motor

Missionsvägen 60, 167 33 Bromma — Visa karta

I över 40 år har vi på Bromma Bil & Motor servat och reparerat bilar i vår verkstad bakom Ulfsunda slott. Vi har stor kännedom om de produkter vi jobbar med och vi arbetar ständigt för att hålla hög kvalitet i vårt arbete.

Vi är specialister och auktoriserad verkstad för Subaru, Honda, Hyundai och SSangYong, men våra duktiga mekaniker kan självklart hantera alla bilmärken.

Sedan 2014 är Bromma Bil & Motor en del i Min bil i Stockholm AB. Det har inte förändrat vårt arbetssätt eller vårt fokus på dig som kund och din bil.
Mån-Tor: 07:15-17:00
Fre: 07:15-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 789 kunder tycker om Bromma Bil och Motor

• Johan P
    Johan P skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande och bra information. Då jag inte kan så mycket om bilar litar jag på att det som gjordes var nödvändigt. Även om det blev kostsamt.
  • Madeleine P
    Madeleine P skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket bra bemötande från början till slut. Bokat tid för årlig service. Känner stort förtroende för företaget.
  • Rental I
    Rental I skrev om Bromma Bil och Motor
    Toppklassad service och bemötande!
  • Jaana S
    Jaana S skrev om Bromma Bil och Motor
    Allt är bra vänliga och trevliga men priserna är dyra eller det kändes så för att byta en lampa nästan 500kr.
    2017-04-10 John S svarar Jaana S
    Hej Jaana. Tack för ditt omdöme om oss. Jag förstår att du tycker det är kostsamt att byta en lampa på din bil, dessvärre är det så på din modell att strålkastaren måste plockas bort för att kunna byta lampan vilket gör att det blir dyrare.

Platschef Bromma Bil & Motor
  • Ulla H
    Ulla H skrev om Bromma Bil och Motor
    Mottagandet ok. Men nu har jag ett konstigt skrapljud i bilen. Kommer ibland. Låter som rostig plåt släpas efter bilen?!
    2017-04-26 John S svarar Ulla H
    Bil inbokad för kontroll av oljud imorgon 11/4.

*uppdatering 12/4
    Inget oljud hittades, provkörning med kund samt hissat upp bil för okulär kontroll

• Christer E
    Christer E skrev om Bromma Bil och Motor
    Fantastiskt mottagande med snabb och trevlig service. Felet avhjälptes medan jag väntade och jag hann knappt angripa den generösa godisskålen.
  • Bo E
    Bo E skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabb och bemötande handläggning av akut problem med låst bromsok. Fick tid till nästa dag och problemet var löst efter byte av bromsskivor, bromsklossar och ok på framhjulen. Fungerar utmärkt intill nu.
  • Gustaf E
    Gustaf E skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande och dom skötte skiftet klockrent. Tycker det är dock dåligt att dom inte visste att min bil använder TPMS sensorer på mina nya fälgar vilket jag nu är tvungen att eftermontera.
    2017-04-07 John S svarar Gustaf E
    Hej Gustaf.
    Tack för ditt omdöme om oss. Jag vill dock påpeka gällande dina TPMS-sensorer att vi ringde och frågade dig om detta när vi skulle montera ihop fälgarna och däcken. Men då du var helt säker på din sak att det inte sitter på din bil så gjorde vi inget mer åt det.

John Salomonsson Platschef
    Bromma Bil & Motor
  • Claes H
    Claes H skrev om Bromma Bil och Motor
    Lite varierande svar angående om det var säkert att köra med bilen före lagning, och angående verkstadstidens längd. Men på det stora hela bra.
  • Harry P
    Harry P skrev om Bromma Bil och Motor
    Helt okay bemötande, snabbt och bra lagat.
  • Per J
    Per J skrev om Bromma Bil och Motor
    Från det att jag lyfte på luren för att ringa och beställa en 12.000 milaservice på min bil så har jag upplevt Bromma Bil& Motor, professionella i kundmötandet.
    Snabba, trevliga, informerande och hjälpsamma. Själva bilverkstaden ligger lite avigt till i ett industriområde men väl där så upplever jag stället som fräscht och inte så sunkigt som bilverkstäder kan vara.
  • Jan B
    Jan B skrev om Bromma Bil och Motor
    Byte glasruta. Årsservice.
    Allt till belåtenhet
  • Daniel N
    Daniel N skrev om Bromma Bil och Motor
    Inget att klaga på, men det var en enkel åtgärd som utfördes och jag har bara varit på denna verkstad en gång.
  • Thomas L
    Thomas L skrev om Bromma Bil och Motor
    Bästa service jag fått. Snabbt, kunnigt. Kommer tillbaka till dem många gånger
  • Kjell H
    Kjell H skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande. Professionell service.
  • Britt L
    Britt L skrev om Bromma Bil och Motor
    Utmärkt på alla punkter.
    Servade min Subaru
  • Marianne S
    Marianne S skrev om Bromma Bil och Motor
    Nöjd med service, kommer att återvända när det är dags för nästa service
  • Anders T
    Anders T skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket bra bemötande och väl utfört arbete.
  • Kurt A
    Kurt A skrev om Bromma Bil och Motor
    Hur många gånger ska jag svara till hur många olika frågeställare?
    Bra bilverkstad men ett jävla tjat!
    2017-03-17 John S svarar Kurt A
    Hej Kurt! Det bör vara max 3st, (jag, Reco samt Generalagent för ditt bilmärke). Jag hoppas ändå att du förstår att detta görs för att vi ska kunna förbättra oss vid behov och göra ditt nästa besök ännu bättre.

Välkommen åter!
    Platschef Bromma Bil & Motor
  • Stefan E
    Stefan E skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt, förstående, snabbt, kunnigt, kompetent och rätt dyrt.
  • Anna F
    Anna F skrev om Bromma Bil och Motor
    Försäkringsskada snabb hantering flexibel att välja tid , reparationen gjordes medan jag väntade. Jag är mycket nöjd.
  • Hans H
    Hans H skrev om Bromma Bil och Motor
    Vänligt och proffesionellt mottagande.
    Prisuppgifter på allt.
    Berättade grundligt vad som åtgärdats.
  • André J
    André J skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra snabb service och ett bra pris, vi är nöjda
  • Lars K
    Lars K skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande och ordning och reda
  • Bank D
    Bank D skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag är jättenöjd ! snabb hjälp mycket kunnig mekaniker
  • Kajsa H
    Kajsa H skrev om Bromma Bil och Motor
    bra bemötande men det finns vissa saker har redan pratat med dem om detta
  • Åke C
    Åke C skrev om Bromma Bil och Motor
    Allt enbart positivt. Mycket bra mottagare. Klara säkra instruktioner - inga konstigheter. Man kände sig mycket väl omhändertagen. Jobbet - en service bra. Tack.Å ke Christianson
  • Staffan S
    Staffan S skrev om Bromma Bil och Motor
    Omfattande service har varit bra med tydliga svar.
  • Alexandra R
    Alexandra R skrev om Bromma Bil och Motor
    Väldigt trevligt och bra bemötande både vid bokning över telefon och sedan vid inlämnandet av bägge våra företagsbilar. Återkoppling med pris och prognos av hur bilarna såg ut kom fort och skedde via telefon och email. Rekommenderas varmt!
  • Johan S
    Johan S skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra service och trevlig personal!
  • Johan L
    Johan L skrev om Bromma Bil och Motor
    Mkt bra. Stabilt och snabbt, kostar lite mer men är värt det.professionellt
  • Roland J
    Roland J skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra och snabb service
  • Ulf W
    Ulf W skrev om Bromma Bil och Motor
    Har beställt tid för årlig service på min bil. Allt har fungerat u.a.
  • Lena S
    Lena S skrev om Bromma Bil och Motor
    Nöjd med reparationen, trevligt bemötande, bra information under ärendet.
  • Gudrun L
    Gudrun L skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande jag nöev nöjd
  • John S
    John S skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabba och väldigt bra kundbemötande. Utfört arbete håller som det ska. Jag återkommer vid behov
  • Inga O
    Inga O skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra, service, trevlig personal och snabbt jobbat. Det höll prisförslaget de lämnade och erbjöd sig till och med att köpa bra begagnade reservdelar för att få ner priset.
    En bra och ärlig verkstad känns det som.
  • Raul S
    Raul S skrev om Bromma Bil och Motor
    Gott bemötande
    Löst problem vid behov
    Årlig service med tillägg
  • Tomas I
    Tomas I skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra service och respons i bokningen. Inga problem!
  • Marcus R
    Marcus R skrev om Bromma Bil och Motor
    Inget att anmärka på, reparationen utfördes helt enligt överenskommelse.
    Jag kommer gärna tillbaka!
  • Hamid N
    Hamid N skrev om Bromma Bil och Motor
    Jätte bra bemötande och pålitlig service verkstad.
  • Jerker L
    Jerker L skrev om Bromma Bil och Motor
    Mitt ärende gällde bilservice. Bemötandet var mycket bra och tydligt om vad skulle hända. Hela ärendet sköttes snabbt och effektivt och utfallet blev det jag informerats om. Hela kedjan från första samtalet till avhämtandet av bilen gick smidigt så jag är mycket nöjd.
  • Ulf P
    Ulf P skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket snabbt och bra bemötande, god service på alla sätt.
  • Fredrik M
    Fredrik M skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag har redan gett feedback per email.
    Negativt: Missvisande då specificerade tider ej hölls. "Broms-skrap-ljud" fick de ej bort men senare tips om att göra kraftiga inbromsningar tror jag hjälpte.
    De tömde min spolarvätska och hällde i någon otroligt illaluktande och dålig spolarvätska som gör att man knappt ser ut när det regnar.
    Positivt: Uppföljning på feedback med telefonsamtal och erbjudande om åtgärder. Dock är det för krångligt att lämna bilen igen för t.ex. byte av spolarvätskan.
    Lån av cykel var uppskattat.
    2017-02-08 John S svarar Fredrik M
    Hej igen Fredrik!
    Vi ber åter igen om ursäkt för missförståndet mellan dig och vår kollega.
    Vi tar din återkoppling på allvar och gör allt för att vi ska förbättra oss.
    Att vi inte kunde ta bort skrapljudet är dessvärre felaktigt utan istället har man rekommenderat dig att bromsa lite hårdare för att få bort den rostkant som fanns på dina bromsskivor (istället för att byta bromsskivor för att hålla ner servicekostnaden för dig)
    Gällande spolarvätskan vet jag inte i dagsläget vad som har hänt, för som du beskriver blir det omständigt för att bara komma in för detta.
    Kan bara beklaga att den upplevs illaluktande samt dålig rengöring.
    Vi hoppas att vi ses vid nästa service och passar då på att önska dig välkommen åter!

• Karl H
    Karl H skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket bra, speciellt mot bakgrund att jag kommer farande med en antikvitet, Subaru pickup -88, med allt vad det innebär, rörande fordonet, av sådant som staten lär sätta p för inom ett antal år (antar jag). Och som inte direkt förbättrar arbetsmiljön hos er. Kan meddela att bilen samma dag gick igenom besiktningen utan anmärkning (Opus i Upplands Väsby). Mvh / Kalle
    John S, Bromma Bil och Motor gillar detta
  • Claes-göran T
    Claes-göran T skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabbt smidigt men ganska så dyrt lampbyte utan tidsbokning- ok att lamporna är dyra men TIMKOSTNADEN !
    2017-02-08 John S svarar Claes-göran T
    Hej Claes-Göran!
    Vad roligt att du upplevde vårt besök smidigt, tråkigt dock att du upplevde en hög arbetskostnad som ändå var relativt låg mot vad det kan kosta. Av den anledning att det sitter högspänningslampor på din bil så är det inte bara att stoppa in fingrarna utan försiktighet krävs. Jag hoppas ändå att du upplevde på det totala en bra upplevelse att komma till oss.

• adam
    adam skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket bra service och bemötande. Kommer alltid tillbaka hit när jag har problem med min honda.
  • Der V
    Der V skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt och proffsigt bemötande i samband med bilservice. Levde upp till mina förväntningar! Ser dock gärna någon form av lojalitetsprogram då vi löpande servar och reparerar våra bilar hos Bromma Bil och Motor. Tycker att det skulle kunna premieras lite via prislappen!
    2017-02-08 John S svarar Der V
    Hej!
    Tack för dina varma ord :)
    Vänligen sänd ett mail på sales@minbil.se och nämn att du är intresserad utav ett rep/service avtal så ska vi se vad vi kan hitta för lösning för er.
    Med vänlig hälsning John Salomonsson Platschef BBM
  • Daniel W
    Daniel W skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag har blivit bemöt proffesionellt och allt jag velat ha hjälp med har åtgärdats utan problem.
    Jag upplever Bromma bil och motor som en väldigt bra och seriös bilverkstad.
  • Kurt J
    Kurt J skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag behövde serva bilen och har tidigare fått utmärkt hjälp från företaget varför jag valde att återkomma.
    Beställde tid på nätet, åkte dit med bilen och blev väl omhändertagen vid lämnandet. Blev informerad om vad som skulle göras och vad det skulle kosta.
    När bilen var färdig blev jag uppringd och informerad om att den var klar vilket var på utlovad tid. Allt som tidigare sagts stämde och när jag hämtade bilen gick kundmottagaren igenom vad som gjorts.
    Detta var allt enligt vad jag hade förväntat mig och jag kommer att återvända dit när det återigen är dags för service.
    Fick också en försäkring eftersom jag valt att serva bilen hos företaget.

Missionsvägen 60, 167 33 Bromma