Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Bromma Ulvsunda Bromma Bil och Motor

Bromma Bil och Motor

Missionsvägen 60, 167 33 Bromma — Visa karta

I över 40 år har vi på Bromma Bil & Motor servat och reparerat bilar i vår verkstad bakom Ulfsunda slott. Vi har stor kännedom om de produkter vi jobbar med och vi arbetar ständigt för att hålla hög kvalitet i vårt arbete.

Vi är specialister och auktoriserad verkstad för Subaru, Honda, Hyundai och SSangYong, men våra duktiga mekaniker kan självklart hantera alla bilmärken.

Sedan 2014 är Bromma Bil & Motor en del i Min bil i Stockholm AB. Det har inte förändrat vårt arbetssätt eller vårt fokus på dig som kund och din bil.
Mån-Tor: 07:15-17:00
Fre: 07:15-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 927 kunder tycker om Bromma Bil och Motor

• Rolf Inge E
    Rolf Inge E skrev om Bromma Bil och Motor
    Montage av dragkrok.
    Trevligt bemötande från
    offert till jobbet var klart.
  • Kjell Erik N
    Kjell Erik N skrev om Bromma Bil och Motor
    Första besöket hos er för oss. Vänligt bemötande hela vägen. Besöket gick väldigt smidigt. Nöjd kund, återkommer nästa år.
    Hälsningar
    Kjell
  • Järpstenen Ab J
    Järpstenen Ab J skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket trevligt bemötande från första samtal vid bokning till att jag hämtade ut bilen. Extra plus och lite roligt att det fanns en påse bilar och ett hälsningsmeddelande från personen som servat min bil när jag klev in i den. Lite extra helt enkelt - gillar!! Kommer definitivt att använda mig av denna verkstad framöver för min Subaru!!
  • Carl Mikael Eric E
    Carl Mikael Eric E skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra och proffsigt bemötanden när dom satte på nya däck på min bil!
  • Ulf Berndt Kenny O
    Ulf Berndt Kenny O skrev om Bromma Bil och Motor
    Vänliga, sakliga och hjälpsam.
    Toppklass!!
  • Susanne A
    Susanne A skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande av en o samma kontaktperson. Seriöst och tryggt. Bra återkoppling. Tydlig offert o fakturering. Trevlig bonus såsom assistansgörsäkring.
  • Jörgen Nils-gustaf N
    Jörgen Nils-gustaf N skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande vid bokning. Man man lyssnade och försökte förstå mitt problem med dålig förbränning. Felsökning och åtgärd gick på utlovad tid. Resultatet enligt förväntan. Motorn går bra igen.
  • Nils Gunnar S
    Nils Gunnar S skrev om Bromma Bil och Motor
    Upplevde Bromma Bil och Motor som professionella. De är förmodligen inte billigast men gav ett seriöst intryck vilket är viktigt för mig. Fick hjälp med påfyllning av AC och hjulinställning på min Mercedes. AC:n fungerar och ratten är rak så jag är nöjd med deras arbete. Kommer troligen att anlita dem igen.
  • Jimmy Hans B
    Jimmy Hans B skrev om Bromma Bil och Motor
    Bokade tid för service av min Subaru via webbokningen. Tyvärr så stämde inte lediga tider i verkligheten med de som syntes på webben.
    Bromma Bil och Motor ringde mig och bokade om tiden så att det fungerade för alla parter.
    Proffsigt bemötande och ett väl utfört arbete.
  • Kristina P
    Kristina P skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande av personalen som kollade på bilen omgående för att kunna besvara min fråga. Fick snabbt tid för service och kunde hämta bilen kort därefter
  • Agneta Eleonora E
    Agneta Eleonora E skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra service och kundbemötande. Kommer komma tillbaka.
  • Hamli Vård Aktiebolag H
    Hamli Vård Aktiebolag H skrev om Bromma Bil och Motor
    Vi har haft bbm som Subaru verkstad sedan 09 från början pga N fysisk närhet men även nu sedan vi flyttat fortsätter vi pga fint bemötande o som vi uppfattar det bra jobb!
  • Anna-karolina Anika O
    Anna-karolina Anika O skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket trevlig kundmottagning och bra genomgång av arbetsprotokoll efter bilen var klar.
    Rent och snyggt i verkstaden. Extra plus för att jag kunde få tid och plats med mycket kort varsel.
    Om det skulle vara något att önska mer så är det att alltid känns osäkert på ifall verkligen alla kontrollpunkter kontrollerats när det inte finns något att anmärka på.
  • Viveka T
    Viveka T skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket nöjd med mina kontakter både per telefon och vid besök.Ordning och reda och trevligt bemötande .Känns som en seriös bilverkstad.
  • Pia Knutsdotter D
    Pia Knutsdotter D skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande och snabba jobb av proffsig personal
  • Lisa T
    Lisa T skrev om Bromma Bil och Motor
    Byte bränslepump, bilen gick ej att köra efter bytet. Ombads då att betala för en ny genomgång av bilen för att hitta felet. Dessutom hade de inte tid att titta på det under dagen. Måste vara kostsamt att erbjuda en så låg servicenivå. Åtgärda ett fel, skapa ett nytt, och inte ta ansvar för det.
    2017-09-06 John S svarar Lisa T
    Hej Lisa! Tack för din återkoppling.
    Din bil kom bärgad till oss av anledning att den inte startade, vi felsökte då bilen och konstaterade att bränslepumpen har gått sönder.
    Enl övk med dig så byter vi denna pump, startar bilen och tar en provtur allt OK.
    Felet som vi skulle åtgärda var att bilen inte startade vilket vi anser vi har gjort samt utfört på samma dag som bilen kom till oss.
    Du hämtar bilen några dagar senare hos oss och olyckligtvis så går bilen inte riktigt bra.
    Vi erbjöd oss då att påbörja en ny undersökning för det nya felet som du tackade nej till. Förklarade även att om det mot förmodan skulle ha något med vårt tidigare jobb att så utgår det givetvis ingen kostnad för den nya felsökningen.
    Som du själv nämnde så är det en äldre bil du har och de går tyvärr sönder ibland, ibland flera saker i närliggande tid.

Har du en annan åsikt än det jag förklarat ovanför är du mer än hjärtligt välkommen att höra av dig igen.
    Beklagar att ditt besök hos oss inte blev till det positiva men önskar dig ändå välkommen åter!

• Ekström G
    Ekström G skrev om Bromma Bil och Motor
    Det var lätt att få tid. Kundmottagaren var mycket trevlig och informerade om allt. Bilen var färdig ganska snabbt.

Ett litet brummande hördes när vi hämtade bilen och vi åkte tillbaka. Fick genast hjälp då det var ett löv som hade fastnat i ventilationsanläggningen.
  • Malin H
    Malin H skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag är mycket nöjd med Bromma Bil och Motor. Man får alltid ett proffsigt bemötande och de tar ansvar för eventuella misstag.
  • Per Mikael L
    Per Mikael L skrev om Bromma Bil och Motor
    Väldigt snabb och bra service .
  • Yngve M
    Yngve M skrev om Bromma Bil och Motor
    Alltid trevliga och korta väntetider.
    15 000 mila service + bromsar bak.
    Desutom byte av dåliga strålkastare som garantijobb.
  • Johan  E
    Johan E skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra utfört, trevliga & prisvärda
  • Viveka T
    Viveka T skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande och snabb återkoppling i samband med att min bil bärgades till Bromma Bil och Motor. Nöjd med hanterandet av skadan.Har nu även bokat tid för årliga servicen.
  • Helene R
    Helene R skrev om Bromma Bil och Motor
    Fick den hjälp jag behövde. (Utredning av varningslampor). Tack!.
    ...............................................................................................................................................................
  • Lars L
    Lars L skrev om Bromma Bil och Motor
    Mottagandet var bra. Noggrann genomgång av vad som skall göras. Kontakt under arbetet med vad som behöver kompletteras. Luckan till bensinpåfyllningen skulle repareras så att det gick att öppna innifrån. Det höll 2 tankningar. När man gör byte av delar som bromsskivor etc bör delarna ligga i bilen och visas innan bilen lämnas ut. Mycket bra genomgång vid hämtningen av billen vad man gjort och vad jag som förare skall bevaka samt fått lackskadematerial för att åtgärda stenskott.
    Jag är i övrigt nöjd.
    2017-08-07 John S svarar Lars L
    Hej Lars!
    Tack för din återkoppling, har dessvärre inte hört något att problemet med tankluckan kom tillbaka. Det gick då tyvärr inte att endast justera fjädern som vi testade åt dig. Du är välkommen åter så får vi byta tankluckan/fjädern istället för att göra det mer långvarigt.

• Make Up Store
    Make Up Store skrev om Bromma Bil och Motor
    Hej,

Jag ringde och blev beordrar att komma direkt. Väl på plats kom jag precis innan mekanikerna skulle gå hem för dagen men de stannade ändå kvar för att hjälpa mig.

Visserligen var det endast byte av en lampa men blev ändå väldigt nöjd med servicen!
    10 av 10!
  • Linus J
    Linus J skrev om Bromma Bil och Motor
    Proffsigt bemötande och proffsigt utfört. Mycket nöjd!
  • Tom W
    Tom W skrev om Bromma Bil och Motor
    Fick akut hjälp med byte av framhjulslager på min BMW 535 mitt i semesterperioden. Mycket proffsigt bemötande.
  • Patricia M
    Patricia M skrev om Bromma Bil och Motor
    Gjorde service på min Subaru. Blev mycket nöjd över allt från information till genomförande. Kommer absolut vända mig till Bromma Bil och Motor för att fixa bilen.
  • Elisabeth E
    Elisabeth E skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag fick en akut tid samma dag jag ringde för bedömning av bromsarna som lät illa och visade sig behöva bytas omgående. Detta gjorde verkstaden samma dag till min fulla belåtenhet. Lånebilarna var slut den dagen så en av personalen körde mig hem till bostaden. Jag var mycket stressad p.g.a en svårt sjuk dotter Mitt varma tack för en fantastisk service och empatiskt bemötande.
    Elisabeth Elmqvist
  • Dan G
    Dan G skrev om Bromma Bil och Motor
    Nya sommardäck med montering, samt mindre reparationer. Väldigt bra kundbemötande och service! Gjorde arbetet snabbt och jag kunde vänta på verkstaden och åka därifrån ett par timmar senare.
    Jag är från och med den gången återkommande kund.
  • Marie F
    Marie F skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabb, bra service. Fick hjälp i semestertider med ett batteri som var helt dött.
  • Kim D
    Kim D skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra och snabb service. Mycket trevligt bemötande och kunnig personal. Rekommenderas!
    /Kim Djurberg
  • Sara S
    Sara S skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevkigt bemötande men de gjorde inte det de kom överens med mig nämligen att kontakta Honda Plåt för att flytta min bil från plåt till motor, från reparation till servicen. Detta orsakade att min bil stannade över helgen i onödan!
    2017-08-07 John S svarar Sara S
    Hej Sara!
    Tack för din återkoppling, jag tror dock att du har förväxlat oss med Bromma Bilskador som gjorde reparationen och vi gjorde servicen.
    Välkommen åter.

• Johan B
    Johan B skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevlig, tydlig och kompetent personal. Lätt att boka och lätt att få en tid. Har inget negativt att säga!
  • Maria R
    Maria R skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande. Korrekt fast jag vände mej till annan verkstad för del av jobbet. Jobbet välgjort.
  • Toni R
    Toni R skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande och information om kommmande kostnader.
  • Ann L
    Ann L skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabb respons (mail) på bokning av service, trots semestertider. De sökte kontakt via telefon efter mitt mail för att underlätta kontakten ytterligare.
    Bilen blev klar innan utsatt tid, och en liten överraskning väntade i bilen - de tackade för att fått serva bilen !
  • Lars L
    Lars L skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande och bra service. Bilen klar i tid
  • Camilla L
    Camilla L skrev om Bromma Bil och Motor
    Är inte särskilt nöjd!

+ Trevligt bemötande.
    - lämnade in bilen på en av deras 45 min tider då det var en snabb garantiservice som skulle utföras. Kommer tillbaka efter 1 timme då de inte ringt (de skulle ringa när den var klar). Då har de inte äns börjat med bilen. Det var en niss ifrån deras sida och inte att de hade fullt upp. Så blev till att sitta och vänta ytterligare.
    2017-08-04 John S svarar Camilla L
    Hej Camilla!
    Vi beklagar att det hände, som du säger var det tyvärr en miss av oss i semestertider.
    Vi hoppas får träffa dig igen vid ett senare tillfälle och får visa vår "rätta" sida.

Välkommen åter
  • Christoffer H
    Christoffer H skrev om Bromma Bil och Motor
    Proffsigt och vänligt bemötande
  • Ingvar W
    Ingvar W skrev om Bromma Bil och Motor
    Så bra det kan bli. Helt ok litet väntrum m wi-fi tidningar, kaffe o annat. Även några lånecyklar. Bytte krockkuddar på min Honda CR-V som tog en timme. La till byte av bakre torkare åxå eftersom jag haft svårt att hitta en sån, rimligt pris på den.
  • stig j
    stig j skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket bra, alla jag pratade med där var trevliga och ville verkligen hitta ett elfel som jag hade i bilen, efter ett tag så hittade dom felet. Och trots att dom la ner mycket tid för att hitta felet så drog dom av några timmar.
    Stig.
  • Gita K
    Gita K skrev om Bromma Bil och Motor
    Skulke göra bil service, fick åka in 2 gg, för att personal hade missat extra service som skulle
    göras på bilen, inte så nöjd med verkstad, kommer och byta!#
    2017-08-04 John S svarar Gita K
    Hej Gita
    Vi beklagar det inträffade, du hade bokat en AB-service, vi uppmärksammade då att det även var på gång för service 2 vilket vi utförde. Tyvärr så missade vi att det skulle bli dags för även service 3 & 8 inom 1mån. Vi tackar för din återkoppling och tar den till oss för att bli bättre.

Platschef
    Bromma Bil & Motor
  • Dan L
    Dan L skrev om Bromma Bil och Motor
    Har varit kund i mer än 20 år. Alltid varit nöjd utom sista 2 åren. Men nu är det bra igen.
  • Jörgen A
    Jörgen A skrev om Bromma Bil och Motor
    Köpte däck online,
    Bromma Bil och Motor skiftade däck.

Bra service och jobbet bra utfört,
    kan rekomeneras.
  • Lillemor G
    Lillemor G skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande och snabb service trots helgdag.
  • Karin B
    Jean G skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande, snabb service
  • Max L
    Max L skrev om Bromma Bil och Motor
    VI var nöjda med vårt första möte. Bra!
  • John L
    John L skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag har redan svarat på frågor angående mitt senaste besök hos Bromma Bil- och motor

Missionsvägen 60, 167 33 Bromma