Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Bromma Ulvsunda Bromma Bil och Motor

Bromma Bil och Motor

Missionsvägen 60, 167 33 Bromma — Visa karta

I över 40 år har vi på Bromma Bil & Motor servat och reparerat bilar i vår verkstad bakom Ulfsunda slott. Vi har stor kännedom om de produkter vi jobbar med och vi arbetar ständigt för att hålla hög kvalitet i vårt arbete.

Vi är specialister och auktoriserad verkstad för Subaru, Honda, Hyundai och SSangYong, men våra duktiga mekaniker kan självklart hantera alla bilmärken.

Sedan 2014 är Bromma Bil & Motor en del i Min bil i Stockholm AB. Det har inte förändrat vårt arbetssätt eller vårt fokus på dig som kund och din bil.
Mån-Tor: 07:15-17:00
Fre: 07:15-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 1067 kunder tycker om Bromma Bil och Motor

• Lena W
    Lena W skrev om Bromma Bil och Motor
    Service samt felsökning. Det ena felet hittades inte, utan fick åka till annat företag, därav inte högst betyg. Inte alla i kundservice kunde svara på tekniska frågor. De glömde titta på ena bromsbeläggen. Bemötandet var OK, korrekt, och man höll priset som var uppsatt. Läs mer
  • Mats H
    Mats H skrev om Bromma Bil och Motor
    Lämnade in min bil på service och ca 1 mån efter servicen började varningslampor lysa. Lämnade åter in min bil på garantireperation. De gjorde felsökning och antog fel som de försökte åtgärda. Efter att de fått hjälp av extern support så lyckades de fixa felet. Allt tog över 9 veckor. Under tiden så fick jag låna en liten lånebil som de sedan debiterade mig passager trängselavgifter som de inte redovisade trots begäran. Läs mer
  • Sune G
    Sune G skrev om Bromma Bil och Motor
    Hej!
    Dragkrok.
    Bra tekniker!
    Ingen återkoppling när jag behövde info och pris på lastbågar!
    Får se hur det går när jag bokar service i höst.
    Hälsn
    Sune G Läs mer
  • Ingemar S
    Ingemar S skrev om Bromma Bil och Motor
    Årlig Service på Hyndai IX35 (ATC 476).

Allt utfört enligt protokoll och klart på utsatt tid.

Bra bemötande och prisuppgift överensstämmer med slutfaktura.

Nöjd!

Mvh Ingemar Läs mer
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Bromma Bil och Motor
    Otrevliga, oproffsiga och allmänt dåligt bemötande. Hoppas iaf bilen går som den ska.. Läs mer
  • Bertil E
    Bertil E skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag köpte en 12000 mila-service, en smärre reparation av el-systemet samt byte av två xenonlampor.
    Bra bemötande och snabb leverans.
    Så snabb faktiskt att bilen fick stå kvar ett extra dygn sedan den var färdig innan jag hann hämta. Läs mer
  • Lindholm B
    Lindholm B skrev om Bromma Bil och Motor
    YS Tlvoli. Vänligt bemötande men svårt acceptera 1 Tim a 1740 f a identifiera attrappen som på andra modeller fäller in o ut sidospeglar. vill inte betala läeopengar.
    Mvh Claes Mwlin Läs mer
    Andreas N gillar detta
  • Rickard S
    Rickard S skrev om Bromma Bil och Motor
    Proffsig verkstad och bra bemötande.
    Känns som en verkstad man kan lita på, ärliga tex med vad som behövs göras och vad som kan vänta lite med osv.
    Fina och fräscha lokaler.
    Rekommenderas! Läs mer
  • Gabriella N
    Gabriella N skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande. Billigaste kamremsbyte jag kunde hitta. Bra att åtgärder anpassades till bilens ålder. Läs mer
  • Greger N
    Greger N skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag tycker att det ör en verkstad som håller vad de lovar. Alltid bra bemötande🐤 Läs mer
  • Hans B
    Hans B skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabb och korrekt service på utsatt tid Läs mer
  • Camilla T
    Camilla T skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabb service och bra bemötande, Läs mer
  • Ning H
    Ning H skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra kundskap om bilar
    Jag bokade lånebil i internet men det fanns inte i offerten. Jag missade att kolla lånebil i offerten. Fick ingen lånebil. Det är jobbigt. Läs mer
  • Niklas D
    Niklas D skrev om Bromma Bil och Motor
    Årsservice. Bra bemötande och kundorienterade. Läs mer
  • Bård R
    Bård R skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra och snabb service. Trevligt bemötande. Ringde och bokade tid då a/c på vår bil inte fungerade. Fick tid samma vecka och felet åtgärdades. Läs mer
  • Jenny B
    Jenny B skrev om Bromma Bil och Motor
    Underbar service av däck o fälg Läs mer
  • Marcus Hjalmar D
    Marcus Hjalmar D skrev om Bromma Bil och Motor
    I samband med service köpte jag till tvätt / städning som utfördes slarvigt. Damm kvar på instrumentbrädan samt grus kvar på golvet. Ej acceptabelt.
    Därefter problem med A/C där kylmediet läckt ut. Inget läckage eller annat fel kunde hittas. Kontakt med såväl tidigare ägare, försäkringsbolag, Subaru och återförsäljare (Riddermark) där inget tidigare fel framkommer men Riddermark av goodwill tänker stå för en del av kostnaden. Kommer överens med Bromma bil och motor att de ska göra upp detta med Riddermark och förser dem med kontaktuppgifter. Trots överenskommelse underlåts detta. Kostnaden är ej viktig för mig, men har man kommit överens om något ska detta hållas, likaså ska man ej slarva med arbete som man åtagit sig. Mitt förtroendekapital för BBM är därmed lågt. Läs mer
    2018-05-04 Andreas N svarar Marcus Hjalmar D
    Hej Marcus!
    Självklart är det oacceptabelt med en dåligt utförd tvätt, ring mig Andreas idag så hittar vi en tid och gör en ny in och utvändigt tvätt åt Er givetvis kostnadsfritt, Vi hade uppskattat om Ni tagit upp detta redan vid avhämtning av bilen så vi hade haft en chans att titta på det samt åtgärda det då. Angående Eran Ac så valde även jag att ej ta betalt för fyllningen av AC, utan enbart för felsökningen, jag tog kontakt med Riddermarks, men kontaktpersonen var ej anträffbar då jag ringde och skulle återkomma till mig, vilket personen ej hann göra innan du hämtade din bil, detta är beklagligt men tyvärr utanför min kontroll.
    Ber återigen om ursäkt för tvätten som enligt Er var bristfälligt utförd, var vänlig ring mig på 08-68404450 så löser jag en tid för tvätt.
    Ha en trevlig Fredag, med vänlig hälsning Andreas Platschef BBM
  • Lenaann-christ W
    Lenaann-christ W skrev om Bromma Bil och Motor
    Allt har bara varit positivt. Vänligt bemötande och bra service! Läs mer
  • Charlotteulrika L
    Charlotteulrika L skrev om Bromma Bil och Motor
    Jättenöjd med service på bilen. Läs mer
  • Per Gunnar Stefan N
    Per Gunnar Stefan N skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande kan rekommendera Läs mer
  • Hans H
    Hans H skrev om Bromma Bil och Motor
    12/3 fått hjälp med årsservice av min Subaru Outback.Snabbt(väntade på plats) och trevligt bemötande.Mycket nöjd med mitt verkstadsbesök. Läs mer
  • Larslennart H
    Larslennart H skrev om Bromma Bil och Motor
    Slarvat? Med kylarslang vid lambdasondbyte. Inte stt fast slangen ordentligt bockat till fjäderhållaren så att slangen halkat av. Påstår att de kollat alla anslutningar med ficklampa. Enligt verkstaden som jag fick uppsöka så måste man flytta tillfälligt på slangen för att kunna göra ett bbyte av främre lambda sond. Har han fel? blev behandlad som en idiot och de hade inte tid att titta på bilen förrän efter en vecka. Läs mer
  • Sven-åkematthias S
    Sven-åkematthias S skrev om Bromma Bil och Motor
    Lite undangömt geografiskt. Men kort väntetid och bra bemötande. Det funkade utmärkt. Läs mer
  • Matsgustaf V
    Matsgustaf V skrev om Bromma Bil och Motor
    Första gången jag lämnade in min Subaru för service.

Jag bemöttes på ett alldeles strålande bra sätt och är mycket nöjd med mitt besök. Läs mer
  • Dan M
    Dan M skrev om Bromma Bil och Motor
    Väldigt hjälpsamma, trevliga och serviceminded!
    Stort tack för den snabba felsökningen och åtgärden. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Christophercharles S
    Christophercharles S skrev om Bromma Bil och Motor
    Alltid ett bra och tillmötesgående bemötande Läs mer
  • Drago V
    Drago V skrev om Bromma Bil och Motor
    Grymt trevlig personal kunniga och serviceminded, bra pris och snabb service rekommenderas starkt. Andreas i kundmottagning väldigt kunnig på min bil VW trots att det inte är deras märken Läs mer
  • Robertjohanulrik H
    Robertjohanulrik H skrev om Bromma Bil och Motor
    Dålig upplevelse! Det berodde helt på mitt försäkringsbolag Trygg Hansa.
    Min bil hade ett elfel och bärgades till er. Bärgaren åkte snabbt. När jag kom in till receptionen undrade de varför bilen tagits till dem. Elfel har de inte möjlighet att hantera. Trygg Hansa instruerade bärgaren att köra mig till fel verkstad.
    Jag fick vänta och sedan tog samma bärgare bilen till en Hyundai märkesverkstad.

Då felet inte var ert sätter jag betyg 3. Läs mer
  • عبدالرحمن ا
    عبدالرحمن ا skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande vid första kontakten. Mycket nöjd med reparation av min bil. Läs mer
  • Utvecklingspedagogiksverigea U
    Utvecklingspedagogiksverigea U skrev om Bromma Bil och Motor
    Trots akut ärende var de tillmötesgående och ordnade fram en tid för en första titt på bilen, därefter fick jag en tid för reparation omgående.
    Bra service, mycket trevlig personal och man kände sig välkommen och vi anlitar gärna BBM igen. Läs mer
  • Anders B
    Anders B skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket trevliga och snabba, bra intryck och lämnar gärna in min bil här igen. Kan känna att det var lite dyrt men i samband med att man går igenom all dokumentation så får man kvalié och korrekt hantering vilket jag ser som värdefullt. Läs mer
  • Ulf H
    Ulf H skrev om Bromma Bil och Motor
    När jag kom till Bromma Bil och Motor med min Subaru Forester AGD802 Fick jag snabbt besked om hur skadan: bucklor på båda högerdörrarna fick jag omedelbart besked om hur skadan skulle lösas, en bedömning av skadeorsak, försäkringslösning och även beräknad tidsåtgång. En tid ca två veckor fram bokades in. När jag den 3 april kom in med bilen togs den smidigt omhand och nu när den var klar fick jag telefonbesked. Vid uthämtning var skadan åtgärdad på ett fullgott sätt. Läs mer
  • Stefan B
    Stefan B skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket trevlig personal! Fick all info om vad som skulle göras och vad kostnaden skulle bli. Tyvärr så skulle det kosta mer än bilen var värt nästan. Men jag kommer garanterat att kontakta dem igen när jag fått min nya bil. Läs mer
  • Reijoolavi H
    Reijoolavi H skrev om Bromma Bil och Motor
    Ett mycket proffsigt företag med ett trevligt bemötande av kunden och bra service samt utför arbetet bra och snabbt. Vi köpte och bytte båda lambdasonderna. Bromma Bil och Motor uppfyllde förväntningarna med råge! Läs mer
  • Eric K
    Eric K skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra intryck, lite förvirrat när jag skulle hämta bilen och samtidigt få offert på vinterdäck. Stort bonus för en så liten grej som ett tack och en påse bilar i bilen. Dyra bilar, men lätt värt det :-) Läs mer
  • Alime Consulting Ab A
    Alime Consulting Ab A skrev om Bromma Bil och Motor
    Sjukt otrevlig personal, redan från telefon kontakten kände man att killen har helt fel jobb. Trött på allvar, och vi fick känslan av att han tyckte att det var jobbigt att hjälpa oss å vi kände ingen trygghet med att lämna in vår bil där. Läs mer
    2018-04-09 Andreas N svarar Alime Consulting Ab A
    Hej! Vad tråkigt att Ni tycker vi är otrevliga, återkom gärna via mail eller här så ska vi reda ut vad Ni tyckte gick fel vid besöket, vi vill att alla våra kunder ska känna sig nöjda och trygga när de kontaktat oss, framför allt ska de känna att deras bil är i goda händer! Vänligen kontakta mig på andreas@brommabil-motor.se eller på 08-684404450 så reder vi ut det som har hänt. Ha en trevlig kväll!
  • Annkarolinhåkansdott L
    Annkarolinhåkansdott L skrev om Bromma Bil och Motor
    Lite dyr kanske men kändes som att det var en seriös firma och mekaniker. Läs mer
  • Eltelnetworksinfra.ab E
    Eltelnetworksinfra.ab E skrev om Bromma Bil och Motor
    Kanonbra Läs mer
  • Åsaagnethecharlotta H
    Åsaagnethecharlotta H skrev om Bromma Bil och Motor
    Fin service, de återkommer när de ska, de tar emot snabbt och trevligt, de lämnar ett pris som alltid håller, det har jag aldrig varit med om. Toppenbra! Jag kommer att återkomma! Läs mer
  • Hansniklas L
    Hansniklas L skrev om Bromma Bil och Motor
    Plus (+) - professionell och snabb hjälp.
    Minus (-) - högre kostnad än andra verkstäder som jag använt. Läs mer
  • Leifarne C
    Leifarne C skrev om Bromma Bil och Motor
    Service och fick byte av strålkastare. Läs mer
  • Äppelvikensarkitekturab Ä
    Äppelvikensarkitekturab Ä skrev om Bromma Bil och Motor
    Utmärkt
    Ett trevligt bemötande Läs mer
  • Marcusemanuel H
    Marcusemanuel H skrev om Bromma Bil och Motor
    bra upplevelse av servicen men om jag hade fått info på onsdagen att reservdelen troligtvis kom dagen efter och inte nästa vecka hade jag undvikt 40 min onödigt resande. Läs mer
  • Stefanlarsfredrik S
    Stefanlarsfredrik S skrev om Bromma Bil och Motor
    Första service på ny bil. Lätt att boka tid på nätet. Svårt att hitta till verkstan första gången, uppge gärna att infarten är mot Uövsunda slott under vägbeskrivning.Trevligt bemötande och hjälpsam personal. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Jorisfrans F
    Jorisfrans F skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevlig, flexibla och smärtfritt hantering av mitt service ärende. Läs mer
  • Henk S
    Henk S skrev om Bromma Bil och Motor
    Kunniga, Trevliga, bra pris, adekvat service Läs mer
  • Sonjakatarinaelisab B
    Sonjakatarinaelisab B skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket trevlig och kunnig personal. Har varit kund där sedan början av 20-talet. De har alltid ansträngt sig att göra det mesta möjliga för att möta kundens behov. Kan varmt rekommendera dem till alla jag känner! Läs mer
  • Carl Holger E
    Carl Holger E skrev om Bromma Bil och Motor
    Personligt och kunnigt bemötande. Verkstaden känner igen mig och het vilken bil jag har samt vilka fel den haft Läs mer
  • Helena Maria V
    Helena Maria V skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande, serviceminded, höll tiderna. Bra. Prisnivå Läs mer
  • Carina Marie O
    Carina Marie O skrev om Bromma Bil och Motor
    Hade en rattslinga som var sönder men som blev klart väldigt fort! Fantastisk service med personal som var villig att stanna kvar några minuter för att jag skulle få lämna in bilen. Definitivt en verkstad jag kommer att komma tillbaka till! Läs mer

Missionsvägen 60, 167 33 Bromma