Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Bromma Ulvsunda Bromma Bil och Motor

Bromma Bil och Motor

Missionsvägen 60, 167 33 Bromma — Visa karta

I över 40 år har vi på Bromma Bil & Motor servat och reparerat bilar i vår verkstad bakom Ulfsunda slott. Vi har stor kännedom om de produkter vi jobbar med och vi arbetar ständigt för att hålla hög kvalitet i vårt arbete.

Vi är specialister och auktoriserad verkstad för Subaru, Honda, Hyundai och SSangYong, men våra duktiga mekaniker kan självklart hantera alla bilmärken.

Sedan 2014 är Bromma Bil & Motor en del i Min bil i Stockholm AB. Det har inte förändrat vårt arbetssätt eller vårt fokus på dig som kund och din bil.
Öppet just nu
Mån-Tor: 07:15-17:00
Fre: 07:15-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 825 kunder tycker om Bromma Bil och Motor

• Per A
    Per A skrev om Bromma Bil och Motor
    Hög service och lyhört bemötande. Fick svar på min förfrågan inom ett dygn, inkl. offert gällande åtgärdande av besiktningsbrist. Uppmuntrad av det trevliga och proffsiga bemötandet frågade jag om service kunde göras samtidigt + annat som jag stört mig på hos bilen. Verkstaden var tillmötesgående och ordnade även med detta. Då slapp jag lämna in bilen fler gånger. Mottagarpersonalen hade ordning och reda och verkade samkörda med personalen som jobbade i verkstaden och kunde noga redogöra för alla åtgärder som gjorts där. Har faktiskt inte varit med om sådan bra service förut.
  • Jan Å
    Jan Å skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag har länge anlitat Bromma Bil och Motor för service av min Subaru och alltid varit mycket nöjd med det arbete de utfört.
    Jag upplever att företaget är intresserad av mig som kund och bemödar sig om en bra kundrelation, från servicebokning till utförd service.

Att de dessutom är väldigt trevliga är ju dessutom en extra bonus.

Jan Åberg
  • Pontus H
    Pontus H skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag är mycket nöjd med kund bemötadet och tjänsten. jag kommer fortsätt göra min arbeten på bilen på denna verkstad.
  • Daniel M
    Daniel M skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket bra genomfört arbete, omhändertagande och bemötande.
  • Margaretha E
    Margaretha E skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra mottagande, bra genomförande, bra avslut.
    Tack.
  • Svennes K
    Svennes K skrev om Bromma Bil och Motor
    Har anlitat dem i många år för service på frugans Honda och min Subaru.Men senast blev det inte bra,påhittade fel för 14,100kr men jag sa nej.Jag kommer tillbaka efter Bilbesiktningen med felen de hittar.Enligt inspektören en välskött bil med inga fel så den blev nollad.Tack för mig Sven Peterson
    2017-05-08 John S svarar Svennes K
    Hej!
    Vi och valfritt besiktningsorgan har olika syn på bilarna. Vi har till uppgift att kontrollera komfort samt bekymmersfritt bilägande fram till nästa service medans besiktningen endast tittar på trafikfarliga saker just nu.
    Enl samtal så ska vi hissa upp bil tillsammans och gå igenom.

Platschef
  • Malou S
    Malou S skrev om Bromma Bil och Motor
    Byte av airbag + sevice på min Honda.
    Trevligt bemötande från början till slut.
  • Anders J
    Anders J skrev om Bromma Bil och Motor
    Jättebra verkstad där de tog hand om både bilen och mig på bästa sätt och svarade på alla mina frågor om både stort och smått. Detta var mitt första besök här och jag kommer gå hit även fortsättningsvis.
  • Lars L
    Lars L skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabbt och trevligt bemötande, fick den fixad på 24 timmar. Lite dyrare men skulle säga värt det.
  • Sarah A
    Sarah A skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket possitiv, fint bemötande och snabb hjälp
  • Shahram M
    Shahram M skrev om Bromma Bil och Motor
    För dyrt för ett litet arbete de utförde på min bil
    2017-05-06 John S svarar Shahram M
    Hej Shahram. Våra kunder får alltid kostnadsförslag innan arbetet påbörjas, anser man då att det är för dyrt finns alltid möjligheten att tacka nej.
    Jag har tidigare inte hört något ifrån dig och tolkar dig att airbaglampan inte har kommit tillbaka i alla fall vilket är positivt.

Välkommen åter!
    Platschef
  • Bjarne N
    Bjarne N skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra service och trevligt bemötande.
  • Karl E
    Karl E skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabbt och proffsigt. Väldigt nöjd med Bromma Bil och motors bemötande.
  • Lars H
    Lars H skrev om Bromma Bil och Motor
    Nästa gång din bil behöver service eller reparation är Bromma Bil och Motor ett självklart val!
  • Elna L
    Elna L skrev om Bromma Bil och Motor
    Man lagade en stickskada i plasten i min högra front. man fotograferade den eftersom skadan troligen härrörde från flygande föremål då en annan bil kolliderade med någon stolpe.

Man bemötte mig mycket väl och skadan lagades perfekt.
    Jag är mycket nöjd.
  • Ben E
    Ben E skrev om Bromma Bil och Motor
    Det brukar gå lätt att få service tider
    kundtjänsten funkar bra
  • Björn H
    Björn H skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabba trevliga! Saknar dock lite återkoppling hur det såg ut där dem bytte.
  • Peter H
    Peter H skrev om Bromma Bil och Motor
    Allt fungerade från början till slut- trots att jag kom en dag för tidigt!
  • Sten N
    Sten N skrev om Bromma Bil och Motor
    Byte av hjulpinnbult. 1500 Sek för dyrt enligt min bedömning.
  • Amira B
    Amira B skrev om Bromma Bil och Motor
    Hej min upplevelse av besöket i Bromma bil och motor är väldigt positiv , fick hjälp med bilen under avtalat tid , bra återkoppling och trevligt bemötande .
  • Jan-erik J
    Jan-erik J skrev om Bromma Bil och Motor
    Utmärkt bemötande i kundtjänst och proffsigt verkstadsarbetr
  • Ardelius H
    Ardelius H skrev om Bromma Bil och Motor
    Vänligt bemötande och snabb och bra service
  • Sohail B
    Sohail B skrev om Bromma Bil och Motor
    Det var riktigt bra bemötande och allt gick som planerat
  • Ulla B
    Ulla B skrev om Bromma Bil och Motor
    Hej!
    Det här var mitt första besök hos Bromma Bil och Motor.
    Har tidigare varit kund hos Spånga motor som ej längre servar Honda .
    Fick brev från Honda att jag måste byta ut en krockkudde av säker-
    hetsrisk så det var anledningen till besöket. Trevligt bemötande snabbt utfört,
    bjöds på kaffe och fin konfekt har aldrig hänt tidigare.Måste bli bästa betyg.
  • John E
    John E skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag blev från början mycket proffsigt och vänligt bemött. Jag fick snabbt reda på vad det kunde vara för fel och vad det skulle kosta. Tidsmässigt stämde reparationstiden och kostnaden för reparationen helt enligt beräkningen. Jag är då förstås mycket nöjd och kommer att byta verkstad till Bromma Bil och Motor. En stor fördel för mig är också att BBM är märkesverkstad för Hundai.
  • Print P
    Print P skrev om Bromma Bil och Motor
    Enkelt och smidigt, något krångligt att hitta.
  • Gustaf M
    Gustaf M skrev om Bromma Bil och Motor
    På Bromma Bil och Motor bemöts man alltid på ett föredömligt positivt sätt. Redan innanför dörren märker man av ett ovanligt fint intresse för kunden. Det syns i inredning och möblering och i många små detaljer. Därtill kommer det positiva personliga bemötandet som gör kontakten snabb och effektiv. Själva jobbet är alltid gjort med kunnighet och pålitlighet. Varje uppdrag följs upp med personlig kontakt. Det här är ett mönsterföretag.
    Mårten Mårtensson
  • Lina L
    Lina L skrev om Bromma Bil och Motor
    Bromma Bil och Motor tog emot och hjälpte mig med min bil en Fredag-eftermiddag i en akutsituation med ett mycket vänligt bemötande. Rekommenderar dem och återkommer gärna.
    Lina Lindqvist.
  • Björn L
    Björn L skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt o kunnig personal, fick mina fel på bilen åtgärdade inom rätt tid och pris.

Nöjd kund:
    Björn Lindström, Bromma
  • Kristoffer S
    Kristoffer S skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande på telefon och plats, dålig kommunikation (svåra få tag på, avisering uteblev när bilen var klar).
    2017-05-04 John S svarar Kristoffer S
    Hej Kristoffer och tack för omdömet, vi beklagar att aviserieringen uteblev och gör allt vi kan för att förbättra oss till nästa gång.
    Välkommen åter!

Platschef Bromma Bil & Motor
  • Rolf E
    Rolf E skrev om Bromma Bil och Motor
    Servade min Honda Cr-v på Bromma Bil och Motor. Upplevde ett väldigt bra och kundfokuserat bemötande.
    Bra var bl.a. att man fick en pris uppgift direkt via mail vid bokning.
    Bra också att jag kunde stanna kvar på plast och vänta på att bilen skulle bli klar.
    Ordning och reda med papper och stämplar i service bok mm.
  • Wilhelm L
    Wilhelm L skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket trevligt bemötande! Jag behövde byta bromsbelägg fram och fick tid samma dag.
    Bilen blev klar på utsatt tid och kostnaden stämde överrens med offerten.
    Kommer att serva bilen där nästa gång!

/Mattias
  • Sven-erik E
    Sven-erik E skrev om Bromma Bil och Motor
    Har besökt många verkstäder i mitt liv.
    Utan tvekan har Bromma Bil och Motor den mest engagerade, kunniga och trevliga personal jag mött av alla verkstäder jag mött!
  • Malena E
    Malena E skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra ställe att lämna bilen på!
  • Klas E
    Klas E skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket trevliga och professionella
  • Lena J
    Lena J skrev om Bromma Bil och Motor
    Väldigt serviceminded personal och snabba svar när jag kontaktade företaget via mail för att boka tid. Trevlig personal när jag kom och lämnade bilen. Bytt vindruta pga spricka. Bra skött.
  • Johan P
    Johan P skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande och bra information. Då jag inte kan så mycket om bilar litar jag på att det som gjordes var nödvändigt. Även om det blev kostsamt.
  • Madeleine P
    Madeleine P skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket bra bemötande från början till slut. Bokat tid för årlig service. Känner stort förtroende för företaget.
  • Rental I
    Rental I skrev om Bromma Bil och Motor
    Toppklassad service och bemötande!
  • Jaana S
    Jaana S skrev om Bromma Bil och Motor
    Allt är bra vänliga och trevliga men priserna är dyra eller det kändes så för att byta en lampa nästan 500kr.
    2017-04-10 John S svarar Jaana S
    Hej Jaana. Tack för ditt omdöme om oss. Jag förstår att du tycker det är kostsamt att byta en lampa på din bil, dessvärre är det så på din modell att strålkastaren måste plockas bort för att kunna byta lampan vilket gör att det blir dyrare.

Välkommen åter
    Platschef Bromma Bil & Motor
  • Ulla H
    Ulla H skrev om Bromma Bil och Motor
    Mottagandet ok. Men nu har jag ett konstigt skrapljud i bilen. Kommer ibland. Låter som rostig plåt släpas efter bilen?!
    2017-04-26 John S svarar Ulla H
    Bil inbokad för kontroll av oljud imorgon 11/4.

*uppdatering 12/4
    Inget oljud hittades, provkörning med kund samt hissat upp bil för okulär kontroll

Platschef BBM
  • Christer E
    Christer E skrev om Bromma Bil och Motor
    Fantastiskt mottagande med snabb och trevlig service. Felet avhjälptes medan jag väntade och jag hann knappt angripa den generösa godisskålen.
  • Bo E
    Bo E skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabb och bemötande handläggning av akut problem med låst bromsok. Fick tid till nästa dag och problemet var löst efter byte av bromsskivor, bromsklossar och ok på framhjulen. Fungerar utmärkt intill nu.
  • Gustaf E
    Gustaf E skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande och dom skötte skiftet klockrent. Tycker det är dock dåligt att dom inte visste att min bil använder TPMS sensorer på mina nya fälgar vilket jag nu är tvungen att eftermontera.
    2017-04-07 John S svarar Gustaf E
    Hej Gustaf.
    Tack för ditt omdöme om oss. Jag vill dock påpeka gällande dina TPMS-sensorer att vi ringde och frågade dig om detta när vi skulle montera ihop fälgarna och däcken. Men då du var helt säker på din sak att det inte sitter på din bil så gjorde vi inget mer åt det.

Välkommen åter
    John Salomonsson Platschef
  • Claes H
    Claes H skrev om Bromma Bil och Motor
    Lite varierande svar angående om det var säkert att köra med bilen före lagning, och angående verkstadstidens längd. Men på det stora hela bra.
  • Harry P
    Harry P skrev om Bromma Bil och Motor
    Helt okay bemötande, snabbt och bra lagat.
  • Per J
    Per J skrev om Bromma Bil och Motor
    Från det att jag lyfte på luren för att ringa och beställa en 12.000 milaservice på min bil så har jag upplevt Bromma Bil& Motor, professionella i kundmötandet.
    Snabba, trevliga, informerande och hjälpsamma. Själva bilverkstaden ligger lite avigt till i ett industriområde men väl där så upplever jag stället som fräscht och inte så sunkigt som bilverkstäder kan vara.
  • Jan B
    Jan B skrev om Bromma Bil och Motor
    Byte glasruta. Årsservice.
    Allt till belåtenhet
  • Daniel N
    Daniel N skrev om Bromma Bil och Motor
    Inget att klaga på, men det var en enkel åtgärd som utfördes och jag har bara varit på denna verkstad en gång.
  • Thomas L
    Thomas L skrev om Bromma Bil och Motor
    Bästa service jag fått. Snabbt, kunnigt. Kommer tillbaka till dem många gånger

Missionsvägen 60, 167 33 Bromma