Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Bromma Ulvsunda Bromma Bil och Motor

Bromma Bil och Motor

Missionsvägen 60, 167 33 Bromma — Visa karta

I över 40 år har vi på Bromma Bil & Motor servat och reparerat bilar i vår verkstad bakom Ulfsunda slott. Vi har stor kännedom om de produkter vi jobbar med och vi arbetar ständigt för att hålla hög kvalitet i vårt arbete.

Vi är specialister och auktoriserad verkstad för Subaru, Honda, Hyundai och SSangYong, men våra duktiga mekaniker kan självklart hantera alla bilmärken.

Sedan 2014 är Bromma Bil & Motor en del i Min bil i Stockholm AB. Det har inte förändrat vårt arbetssätt eller vårt fokus på dig som kund och din bil.
Mån-Tor: 07:15-17:00
Fre: 07:15-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 906 kunder tycker om Bromma Bil och Motor

• Viveka T
    Viveka T skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande och snabb återkoppling i samband med att min bil bärgades till Bromma Bil och Motor. Nöjd med hanterandet av skadan.Har nu även bokat tid för årliga servicen.
  • Helene R
    Helene R skrev om Bromma Bil och Motor
    Fick den hjälp jag behövde. (Utredning av varningslampor). Tack!.
    ...............................................................................................................................................................
  • Lars L
    Lars L skrev om Bromma Bil och Motor
    Mottagandet var bra. Noggrann genomgång av vad som skall göras. Kontakt under arbetet med vad som behöver kompletteras. Luckan till bensinpåfyllningen skulle repareras så att det gick att öppna innifrån. Det höll 2 tankningar. När man gör byte av delar som bromsskivor etc bör delarna ligga i bilen och visas innan bilen lämnas ut. Mycket bra genomgång vid hämtningen av billen vad man gjort och vad jag som förare skall bevaka samt fått lackskadematerial för att åtgärda stenskott.
    Jag är i övrigt nöjd.
    2017-08-07 John S svarar Lars L
    Hej Lars!
    Tack för din återkoppling, har dessvärre inte hört något att problemet med tankluckan kom tillbaka. Det gick då tyvärr inte att endast justera fjädern som vi testade åt dig. Du är välkommen åter så får vi byta tankluckan/fjädern istället för att göra det mer långvarigt.

• Make Up Store
    Make Up Store skrev om Bromma Bil och Motor
    Hej,

Jag ringde och blev beordrar att komma direkt. Väl på plats kom jag precis innan mekanikerna skulle gå hem för dagen men de stannade ändå kvar för att hjälpa mig.

Visserligen var det endast byte av en lampa men blev ändå väldigt nöjd med servicen!
    10 av 10!
  • Linus J
    Linus J skrev om Bromma Bil och Motor
    Proffsigt bemötande och proffsigt utfört. Mycket nöjd!
  • Tom W
    Tom W skrev om Bromma Bil och Motor
    Fick akut hjälp med byte av framhjulslager på min BMW 535 mitt i semesterperioden. Mycket proffsigt bemötande.
  • Patricia M
    Patricia M skrev om Bromma Bil och Motor
    Gjorde service på min Subaru. Blev mycket nöjd över allt från information till genomförande. Kommer absolut vända mig till Bromma Bil och Motor för att fixa bilen.
  • Elisabeth E
    Elisabeth E skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag fick en akut tid samma dag jag ringde för bedömning av bromsarna som lät illa och visade sig behöva bytas omgående. Detta gjorde verkstaden samma dag till min fulla belåtenhet. Lånebilarna var slut den dagen så en av personalen körde mig hem till bostaden. Jag var mycket stressad p.g.a en svårt sjuk dotter Mitt varma tack för en fantastisk service och empatiskt bemötande.
    Elisabeth Elmqvist
  • Dan G
    Dan G skrev om Bromma Bil och Motor
    Nya sommardäck med montering, samt mindre reparationer. Väldigt bra kundbemötande och service! Gjorde arbetet snabbt och jag kunde vänta på verkstaden och åka därifrån ett par timmar senare.
    Jag är från och med den gången återkommande kund.
  • Marie F
    Marie F skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabb, bra service. Fick hjälp i semestertider med ett batteri som var helt dött.
  • Kim D
    Kim D skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra och snabb service. Mycket trevligt bemötande och kunnig personal. Rekommenderas!
    /Kim Djurberg
  • Sara S
    Sara S skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevkigt bemötande men de gjorde inte det de kom överens med mig nämligen att kontakta Honda Plåt för att flytta min bil från plåt till motor, från reparation till servicen. Detta orsakade att min bil stannade över helgen i onödan!
    2017-08-07 John S svarar Sara S
    Hej Sara!
    Tack för din återkoppling, jag tror dock att du har förväxlat oss med Bromma Bilskador som gjorde reparationen och vi gjorde servicen.
    Välkommen åter.

• Johan B
    Johan B skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevlig, tydlig och kompetent personal. Lätt att boka och lätt att få en tid. Har inget negativt att säga!
  • Maria R
    Maria R skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande. Korrekt fast jag vände mej till annan verkstad för del av jobbet. Jobbet välgjort.
  • Toni R
    Toni R skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande och information om kommmande kostnader.
  • Ann L
    Ann L skrev om Bromma Bil och Motor
    Snabb respons (mail) på bokning av service, trots semestertider. De sökte kontakt via telefon efter mitt mail för att underlätta kontakten ytterligare.
    Bilen blev klar innan utsatt tid, och en liten överraskning väntade i bilen - de tackade för att fått serva bilen !
  • Lars L
    Lars L skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande och bra service. Bilen klar i tid
  • Camilla L
    Camilla L skrev om Bromma Bil och Motor
    Är inte särskilt nöjd!

+ Trevligt bemötande.
    - lämnade in bilen på en av deras 45 min tider då det var en snabb garantiservice som skulle utföras. Kommer tillbaka efter 1 timme då de inte ringt (de skulle ringa när den var klar). Då har de inte äns börjat med bilen. Det var en niss ifrån deras sida och inte att de hade fullt upp. Så blev till att sitta och vänta ytterligare.
    2017-08-04 John S svarar Camilla L
    Hej Camilla!
    Vi beklagar att det hände, som du säger var det tyvärr en miss av oss i semestertider.
    Vi hoppas får träffa dig igen vid ett senare tillfälle och får visa vår "rätta" sida.

Välkommen åter
  • Christoffer H
    Christoffer H skrev om Bromma Bil och Motor
    Proffsigt och vänligt bemötande
  • Ingvar W
    Ingvar W skrev om Bromma Bil och Motor
    Så bra det kan bli. Helt ok litet väntrum m wi-fi tidningar, kaffe o annat. Även några lånecyklar. Bytte krockkuddar på min Honda CR-V som tog en timme. La till byte av bakre torkare åxå eftersom jag haft svårt att hitta en sån, rimligt pris på den.
  • stig j
    stig j skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket bra, alla jag pratade med där var trevliga och ville verkligen hitta ett elfel som jag hade i bilen, efter ett tag så hittade dom felet. Och trots att dom la ner mycket tid för att hitta felet så drog dom av några timmar.
    Stig.
  • Gita K
    Gita K skrev om Bromma Bil och Motor
    Skulke göra bil service, fick åka in 2 gg, för att personal hade missat extra service som skulle
    göras på bilen, inte så nöjd med verkstad, kommer och byta!#
    2017-08-04 John S svarar Gita K
    Hej Gita
    Vi beklagar det inträffade, du hade bokat en AB-service, vi uppmärksammade då att det även var på gång för service 2 vilket vi utförde. Tyvärr så missade vi att det skulle bli dags för även service 3 & 8 inom 1mån. Vi tackar för din återkoppling och tar den till oss för att bli bättre.

Platschef
    Bromma Bil & Motor
  • Dan L
    Dan L skrev om Bromma Bil och Motor
    Har varit kund i mer än 20 år. Alltid varit nöjd utom sista 2 åren. Men nu är det bra igen.
  • Jörgen A
    Jörgen A skrev om Bromma Bil och Motor
    Köpte däck online,
    Bromma Bil och Motor skiftade däck.

Bra service och jobbet bra utfört,
    kan rekomeneras.
  • Lillemor G
    Lillemor G skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande och snabb service trots helgdag.
  • Karin B
    Jean G skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevligt bemötande, snabb service
  • Max L
    Max L skrev om Bromma Bil och Motor
    VI var nöjda med vårt första möte. Bra!
  • John L
    John L skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag har redan svarat på frågor angående mitt senaste besök hos Bromma Bil- och motor
  • Marie D
    Marie D skrev om Bromma Bil och Motor
    Ny skyltlykta och jag fick mycket snabbt och fint bemötande trots nära stängningstd
  • Barbro K
    Barbro K skrev om Bromma Bil och Motor
    Fick hjälp med byte av växellåda. Jag fick ett mycket gott intryck av Bromma Bil och Motor och tyckte att dom var både kunniga och serviceminded i sitt bemötande. Dom höll vad dom lovade i pris och leveranstid och jag kommer att återkomma hit när det blir dags för service. Den verkstad jag anlitat tidigare har jag inte varit nöjd med och har därför letat efter en annan där jag kan serva bilen. Läget är tyvärr inte helt rätt för mig då jag bor norr om stan, men gör dom ett bra jobb och är trevliga får det vara värt omvägen. Anledningen att jag inte sätter betyget 5 är att själv fick ringa och uppdatera mig om mitt ärende.
  • Maj-britt A
    Maj-britt A skrev om Bromma Bil och Motor
    Vänligt bemötande. Tydlig information om vad som kommer att ske i förberedningen till den reparation som skulle ske.
    Kände mig trygg med att lämna över min bil till dom. Kände att dom var mån om mig och min bil.
  • Eva J
    Eva J skrev om Bromma Bil och Motor
    Alltid god service och ett gott kundbemötande
  • Lars S
    Lars S skrev om Bromma Bil och Motor
    Garantiåtgärder och årlig servis utfördes utmärkt.
  • Evy E
    Evy E skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag blev nöjd, allt verkar bra. Bra mottagande.
  • Per-owe D
    Per-owe D skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket trevligt kundmottagande. Snabbt och enkelt att boka tid. Tydliga i arbetsgenomgång och information.
  • Anna L
    Anna L skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag gjorde stor service 6000 mil. Ville egentligen inte lägga då mycket pengar som detta handlade om - ändå blev besöket bra och innehöll tips och små extraåtgärder utöver vad jag väntat. Så förutsatt att detta nu var vettigt att göra ö h t blev jag mycket nöjd.
  • Lena T
    Lena T skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande, bytte bromsskiva och bägge bromsbeläggen fram.
    Mina förväntningar var redan från början goda.
    Verkstaden i Bromma ligger tyvärr väldigt avigt när det gäller kommunikationen med buss/tvärbanan
  • Moustafa M
    Moustafa M skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag vill att ni ring mig på tele.. 0722774061 och lössa mitt problem ..jag jätte ledsen ..och jag vet inte vad ska jag göra
    GEG 278 en honda bil stannade i mitt barkring ..bättare kosta 24,000 kr ..ensam mamma med barn och ingen hjälp
    Jag är ledsen...jag behöver era hjälp/tack/Afra.
    2017-07-04 John S svarar Moustafa M
    Hej!
    Samtalet är gjort och omdömet kommer att plockas bort enl övk med kund då det är missvisande.

John S
  • Per E
    Per E skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag skulle byta en trasig ytterbackspegel. Bra bemötande jag fick bestämma när jobbet skulle fixas. När jobbet gjordes kunde jag vänta på firman med fika, det tog ca en timme. Jobbet var bra gjort. Trevlig service vänlig personal. Per
  • Håkan G
    Håkan G skrev om Bromma Bil och Motor
    Alltid väl bemött. Snabb hantering av mitt problem. Jag har lämnat mina bilar hos BBM i femton år nu och har aldrig varit missnöjd.
  • Pia H
    Pia H skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande, dock leveranstid av krockkudde. Jag fick ringa och påminna om beställningen.
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om Bromma Bil och Motor
    Företaget meddelar mig i god tid när jag behöver service av bilen har tidigare fått snabb service vid akut hjälp.Bemöts alltid av trevligt bemötande.Har stort förtroende för företaget.
  • Sven E
    Sven E skrev om Bromma Bil och Motor
    Proffsigt bemötande likväl som förtroendeingivande. Kommer definitivt att anlita denna aktör i fortsättningen.
  • Anne M
    Anne M skrev om Bromma Bil och Motor
    Toppen! Har redan svarat på en enkät tidigare. Med vänlig hälsning, Anne
  • Håkan C
    Håkan C skrev om Bromma Bil och Motor
    Bemötandet var mycket bra. Jag fick hjälp med att laga en AC som inte fungerade.
  • Bo A
    Bo A skrev om Bromma Bil och Motor
    Väldigt snabba svar och trevligt bemötande på kundtjänst.
    Fick tid på verkstaden för byte av bussning i framvagenen snabbare än en del andra aktörer på marknaden ens hade svarat på min offertförfrågan via mail.
    Fick även en "vänt tid" så jag slapp krångel med lämna och hämta bilen.
    Fick en glad liten överraskning när man satte sig bakom ratten som uppskattades och gjorde en glad.
  • Helena H
    Helena H skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra rakt igenom från telefonbokning, snabb tid, felsökning, återkoppling, personlig service och stort kunnande. De överraskar och tänker åt mig. Här är några som lyckats med att leva en god service.
  • Nina M
    Nina M skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket trevligt bemötande hela vägen. Bokade 4 års service och fick förklarat för mig vad som ingår på ett mycket tydligt sätt. Priset stämde också överens med det jag fick per telefon vid bokningen.
    Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd och kommer fortsätta vara kund här! Mina förväntningar infriades med bravur!
  • Peter L
    Peter L skrev om Bromma Bil och Motor
    Helt ok!
    Använder för service i fortsättningen.
    Känns seriösa, skönt!

Missionsvägen 60, 167 33 Bromma