Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Bromma Ulvsunda Bromma Bil och Motor

Bromma Bil och Motor

Missionsvägen 60, 167 33 Bromma — Visa karta

I över 40 år har vi på Bromma Bil & Motor servat och reparerat bilar i vår verkstad bakom Ulfsunda slott. Vi har stor kännedom om de produkter vi jobbar med och vi arbetar ständigt för att hålla hög kvalitet i vårt arbete.

Vi är specialister och auktoriserad verkstad för Subaru, Honda, Hyundai och SSangYong, men våra duktiga mekaniker kan självklart hantera alla bilmärken.

Sedan 2014 är Bromma Bil & Motor en del i Min bil i Stockholm AB. Det har inte förändrat vårt arbetssätt eller vårt fokus på dig som kund och din bil.
Öppet just nu
Mån-Tor: 07:15-17:00
Fre: 07:15-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 1050 kunder tycker om Bromma Bil och Motor

• Lenaann-christ W
    Lenaann-christ W skrev om Bromma Bil och Motor
    Allt har bara varit positivt. Vänligt bemötande och bra service! Läs mer
  • Charlotteulrika L
    Charlotteulrika L skrev om Bromma Bil och Motor
    Jättenöjd med service på bilen. Läs mer
  • Per Gunnar Stefan N
    Per Gunnar Stefan N skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande kan rekommendera Läs mer
  • Hans H
    Hans H skrev om Bromma Bil och Motor
    12/3 fått hjälp med årsservice av min Subaru Outback.Snabbt(väntade på plats) och trevligt bemötande.Mycket nöjd med mitt verkstadsbesök. Läs mer
  • Larslennart H
    Larslennart H skrev om Bromma Bil och Motor
    Slarvat? Med kylarslang vid lambdasondbyte. Inte stt fast slangen ordentligt bockat till fjäderhållaren så att slangen halkat av. Påstår att de kollat alla anslutningar med ficklampa. Enligt verkstaden som jag fick uppsöka så måste man flytta tillfälligt på slangen för att kunna göra ett bbyte av främre lambda sond. Har han fel? blev behandlad som en idiot och de hade inte tid att titta på bilen förrän efter en vecka. Läs mer
  • Sven-åkematthias S
    Sven-åkematthias S skrev om Bromma Bil och Motor
    Lite undangömt geografiskt. Men kort väntetid och bra bemötande. Det funkade utmärkt. Läs mer
  • Matsgustaf V
    Matsgustaf V skrev om Bromma Bil och Motor
    Första gången jag lämnade in min Subaru för service.

Jag bemöttes på ett alldeles strålande bra sätt och är mycket nöjd med mitt besök. Läs mer
  • Dan M
    Dan M skrev om Bromma Bil och Motor
    Väldigt hjälpsamma, trevliga och serviceminded!
    Stort tack för den snabba felsökningen och åtgärden. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Christophercharles S
    Christophercharles S skrev om Bromma Bil och Motor
    Alltid ett bra och tillmötesgående bemötande Läs mer
  • Drago V
    Drago V skrev om Bromma Bil och Motor
    Grymt trevlig personal kunniga och serviceminded, bra pris och snabb service rekommenderas starkt. Andreas i kundmottagning väldigt kunnig på min bil VW trots att det inte är deras märken Läs mer
  • Robertjohanulrik H
    Robertjohanulrik H skrev om Bromma Bil och Motor
    Dålig upplevelse! Det berodde helt på mitt försäkringsbolag Trygg Hansa.
    Min bil hade ett elfel och bärgades till er. Bärgaren åkte snabbt. När jag kom in till receptionen undrade de varför bilen tagits till dem. Elfel har de inte möjlighet att hantera. Trygg Hansa instruerade bärgaren att köra mig till fel verkstad.
    Jag fick vänta och sedan tog samma bärgare bilen till en Hyundai märkesverkstad.

Då felet inte var ert sätter jag betyg 3. Läs mer
  • عبدالرحمن ا
    عبدالرحمن ا skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande vid första kontakten. Mycket nöjd med reparation av min bil. Läs mer
  • Utvecklingspedagogiksverigea U
    Utvecklingspedagogiksverigea U skrev om Bromma Bil och Motor
    Trots akut ärende var de tillmötesgående och ordnade fram en tid för en första titt på bilen, därefter fick jag en tid för reparation omgående.
    Bra service, mycket trevlig personal och man kände sig välkommen och vi anlitar gärna BBM igen. Läs mer
  • Anders B
    Anders B skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket trevliga och snabba, bra intryck och lämnar gärna in min bil här igen. Kan känna att det var lite dyrt men i samband med att man går igenom all dokumentation så får man kvalié och korrekt hantering vilket jag ser som värdefullt. Läs mer
  • Ulf H
    Ulf H skrev om Bromma Bil och Motor
    När jag kom till Bromma Bil och Motor med min Subaru Forester AGD802 Fick jag snabbt besked om hur skadan: bucklor på båda högerdörrarna fick jag omedelbart besked om hur skadan skulle lösas, en bedömning av skadeorsak, försäkringslösning och även beräknad tidsåtgång. En tid ca två veckor fram bokades in. När jag den 3 april kom in med bilen togs den smidigt omhand och nu när den var klar fick jag telefonbesked. Vid uthämtning var skadan åtgärdad på ett fullgott sätt. Läs mer
  • Stefan B
    Stefan B skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket trevlig personal! Fick all info om vad som skulle göras och vad kostnaden skulle bli. Tyvärr så skulle det kosta mer än bilen var värt nästan. Men jag kommer garanterat att kontakta dem igen när jag fått min nya bil. Läs mer
  • Reijoolavi H
    Reijoolavi H skrev om Bromma Bil och Motor
    Ett mycket proffsigt företag med ett trevligt bemötande av kunden och bra service samt utför arbetet bra och snabbt. Vi köpte och bytte båda lambdasonderna. Bromma Bil och Motor uppfyllde förväntningarna med råge! Läs mer
  • Eric K
    Eric K skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra intryck, lite förvirrat när jag skulle hämta bilen och samtidigt få offert på vinterdäck. Stort bonus för en så liten grej som ett tack och en påse bilar i bilen. Dyra bilar, men lätt värt det :-) Läs mer
  • Alime Consulting Ab A
    Alime Consulting Ab A skrev om Bromma Bil och Motor
    Sjukt otrevlig personal, redan från telefon kontakten kände man att killen har helt fel jobb. Trött på allvar, och vi fick känslan av att han tyckte att det var jobbigt att hjälpa oss å vi kände ingen trygghet med att lämna in vår bil där. Läs mer
    2018-04-09 Andreas N svarar Alime Consulting Ab A
    Hej! Vad tråkigt att Ni tycker vi är otrevliga, återkom gärna via mail eller här så ska vi reda ut vad Ni tyckte gick fel vid besöket, vi vill att alla våra kunder ska känna sig nöjda och trygga när de kontaktat oss, framför allt ska de känna att deras bil är i goda händer! Vänligen kontakta mig på andreas@brommabil-motor.se eller på 08-684404450 så reder vi ut det som har hänt. Ha en trevlig kväll!
  • Annkarolinhåkansdott L
    Annkarolinhåkansdott L skrev om Bromma Bil och Motor
    Lite dyr kanske men kändes som att det var en seriös firma och mekaniker. Läs mer
  • Eltelnetworksinfra.ab E
    Eltelnetworksinfra.ab E skrev om Bromma Bil och Motor
    Kanonbra Läs mer
  • Åsaagnethecharlotta H
    Åsaagnethecharlotta H skrev om Bromma Bil och Motor
    Fin service, de återkommer när de ska, de tar emot snabbt och trevligt, de lämnar ett pris som alltid håller, det har jag aldrig varit med om. Toppenbra! Jag kommer att återkomma! Läs mer
  • Hansniklas L
    Hansniklas L skrev om Bromma Bil och Motor
    Plus (+) - professionell och snabb hjälp.
    Minus (-) - högre kostnad än andra verkstäder som jag använt. Läs mer
  • Leifarne C
    Leifarne C skrev om Bromma Bil och Motor
    Service och fick byte av strålkastare. Läs mer
  • Äppelvikensarkitekturab Ä
    Äppelvikensarkitekturab Ä skrev om Bromma Bil och Motor
    Utmärkt
    Ett trevligt bemötande Läs mer
  • Marcusemanuel H
    Marcusemanuel H skrev om Bromma Bil och Motor
    bra upplevelse av servicen men om jag hade fått info på onsdagen att reservdelen troligtvis kom dagen efter och inte nästa vecka hade jag undvikt 40 min onödigt resande. Läs mer
  • Stefanlarsfredrik S
    Stefanlarsfredrik S skrev om Bromma Bil och Motor
    Första service på ny bil. Lätt att boka tid på nätet. Svårt att hitta till verkstan första gången, uppge gärna att infarten är mot Uövsunda slott under vägbeskrivning.Trevligt bemötande och hjälpsam personal. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Jorisfrans F
    Jorisfrans F skrev om Bromma Bil och Motor
    Trevlig, flexibla och smärtfritt hantering av mitt service ärende. Läs mer
  • Henk S
    Henk S skrev om Bromma Bil och Motor
    Kunniga, Trevliga, bra pris, adekvat service Läs mer
  • Sonjakatarinaelisab B
    Sonjakatarinaelisab B skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket trevlig och kunnig personal. Har varit kund där sedan början av 20-talet. De har alltid ansträngt sig att göra det mesta möjliga för att möta kundens behov. Kan varmt rekommendera dem till alla jag känner! Läs mer
  • Carl Holger E
    Carl Holger E skrev om Bromma Bil och Motor
    Personligt och kunnigt bemötande. Verkstaden känner igen mig och het vilken bil jag har samt vilka fel den haft Läs mer
  • Helena Maria V
    Helena Maria V skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra bemötande, serviceminded, höll tiderna. Bra. Prisnivå Läs mer
  • Carina Marie O
    Carina Marie O skrev om Bromma Bil och Motor
    Hade en rattslinga som var sönder men som blev klart väldigt fort! Fantastisk service med personal som var villig att stanna kvar några minuter för att jag skulle få lämna in bilen. Definitivt en verkstad jag kommer att komma tillbaka till! Läs mer
  • Robert T
    Robert T skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket bra bemötande och service!
    Fick hjälp flera gånger över telefon innan det tillslut ändå blev ett verkstadsbesök pga att partikelfilterlampan lös. Läs mer
  • Stefan Hans-johan M
    Stefan Hans-johan M skrev om Bromma Bil och Motor
    Man blir väl bemött i kundmottagningen. Bilen servas under dagen och de saker som man efterfrågan blir åtgärdade, inget extra onödigt blir debiterat.
    Trevligt och hjälpsamt bemötande.
    Kan rekommendera andra till att serva sin bil där. Läs mer
  • Jonas V
    Jonas V skrev om Bromma Bil och Motor
    Vår Outback 2011, 12500 mil, dog under motorvägskörning, utan felsignal. Bärgning till Mekonomen i Norrtälje, som konstaterade elektronikfel vid spridarna, som man dock saknade utrustning att fulllt diagnosticera. Bärgning till BBM, som upplystes om vad man sett i Norrtälje. BBM inledde dock felsökning från början. Efter 10000kr i felsökningskostnad säger man :”elektronikfel vid spridarna, 14000 kr..btw hjullagren är slut, 10 000 kr till”. Bilen lagas, 34000 kr betalas. Vid tredje starten därefter vägrar den starta, och drar ur det nya batteriet. Vi rapporter till BBM. Vi får i gång den men vid färden efter beter bilen sig fortsatt konstigt och så småningom tänds motorlampan. Bärgning till BBM för att de ska kunna se vad som gått snett vid reparationen senast. Vad sker, jo vi debiteras för felsökning inkl kodavläsning. 7000 kr totalt, för att byta luftmassemätare,. Trots 10000 kr i felsökningskostnader och 14000 kr i reparationer, runt bränslesystemet förra gången, ses detta som ett helt orelaterat fel, då ”motorlampan inte lyste när bilen lämnade oss”. BBMs ambition räcker inte längre än att motorlampan inte ska lysa, trots att man två veckor tidigare betalt 34000 kr ur egen ficka. Läs mer
    2018-01-30 John S svarar Jonas V
    Hej igen Jonas.
    Vi vet att det inte är roligt med oförutsedda utgifter, speciellt på en bil. Men vi har inte byggt bilen utan vi finns för att hjälpa dig med att laga bilen om den går sönder. Det stämmer att vi fick er bil på bärgning från annan verkstad som inte klarade av felsökningen till varför er bil inte startade. Det fanns inga felkoder lagrade vilket gör felsökningen mer tidskrävande. Minns även under felsökningen som gjordes att jag gav dig alternativet att du kunde ta bilen till annan verkstad då jag kände på mig att du inte kommer bli nöjd vad vi en gjorde, givetvis utan kostnad (du tackade nej till detta erbjudande) Vi konstaterade efter felsökningen att det var styrenheten som var defekt. Vi byter styrenheten enligt överenskommelse med dig. Passade även på att göra en kostnadsfri förbesiktning som du önskade, det uppmärksammades då att 2st hjullager var defekt samt lite lampor. Bytte även dessa enligt överenskommelse med dig. Vi provkör bilen efter vår lagning, noterar att bilen fungerar som det ska. (annars hade vi inte lämnat ut den). Tyvärr så uppkommer ett nytt fel på bilen strax efteråt där motorlampa lyser bla och bilen går ibland dåligt. Efter utförd felsökning som går avsevärt mycket snabbare än tidigare då det fanns felkoder som vägledning denna gång. Det visar sig att luftmassemätaren är defekt och behövs bytas.

Vi strävar alltid efter att ha nöjda kunder, vi lever på det goda rykte vi har och får även mycket nya kunder på detta.
    Men i ditt fall så har vi misslyckats med att få dig nöjd då du redan är så missnöjd med din situation, vi har jobbat med samma rutiner mot dig som vi gör mot övriga kunder och dom är väldigt nöjda med vårt arbete, bemötande etc.

Eftersom vi inte kommer överrens så har jag bett Jonas kontakta ARN för en opartisk bedömning. Då vi är medlem i MRF så följer vi ARN:s rekommendationer.

Med vänlig hälsning John
    Platschef Bromma Bil & Motor
  • Jonas Rasmus Valentin Ö
    Jonas Rasmus Valentin Ö skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra kontakt från början och snabb återkoppling. Läs mer
  • Lars-erik G
    Lars-erik G skrev om Bromma Bil och Motor
    Fick hjälp från receptionen o mekaniker som även flyttade sin lunch för att hjälpa mig med en lampa som var felmonterad.
    Snabbt o bra jobbat. Läs mer
  • Karin Susanna Elisab M
    Karin Susanna Elisab M skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket trevligt bemötande och flexibla. Läs mer
  • Astrid Viveka N
    Astrid Viveka N skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket trevligt bemötande. Fick även en tid dagen efter jag ringde. :) Läs mer
  • Ulla Ann-marie N
    Ulla Ann-marie N skrev om Bromma Bil och Motor
    Personen som tog emot bokningen var mycket trevlig. Vid besöket blev jag också väl omhändertagen.
    Tack, jag kommer gärna tillbaka.
    👍 Läs mer
  • David L
    David L skrev om Bromma Bil och Motor
    Jag ger en femma. Fick tydlig o bra service i telefon o vid disk.
    Efter service blev jag positivt förvånad att handbromsen va justerad och att bromsbeläggen bak som satt fast va i i ordninggjorda.

Kommer tillbaka vid 10500 mil :) Läs mer
  • Olav Johan Erik C
    Olav Johan Erik C skrev om Bromma Bil och Motor
    Bra, trevligt, tydligt kort sagt kvalite Läs mer
  • Sven David Tobias S
    Sven David Tobias S skrev om Bromma Bil och Motor
    Mycket bra bemötande, från början till slut - men aj vad det sved i plånboken... Läs mer
  • Viktor Claes K
    Viktor Claes K skrev om Bromma Bil och Motor
    Allt gick bra och det var trevligt bemötande.

Det som var minus var att det tog lite längre tid än förväntat och att mekanikern inte hade fyllt på luft i däcken, var cirka 1,5 bar i vardera däck. Läs mer
    2018-01-29 John S svarar Viktor Claes K
    Hej!
    Tack för ditt omdöme, jag skulle vilja stämma av detta med teknikern som jobbade din bil och eventuellt göra en avvikelse.
    Skulle du vänligen kunna höra av dig till oss eller svara med regnr.
    Tack på förhand.

Välkommen åter!
    / John BBM
  • Gun Karin N
    Gun Karin N skrev om Bromma Bil och Motor
    Hej jag har redan svarat på en enket och där dom fick allra högsta betyg ( har aldrig varit med om en så proffsig verkstad ) Läs mer
  • Hans Roland S
    Hans Roland S skrev om Bromma Bil och Motor
    Ny kund hos BBM. Via deras hemsidan beställde jag service enligt serviceboken. Lade till ett antal andra punkter som jag ville ha kontrollerade och/eller åtgärdade. Angav ingen önskad tid för besöket och blev ganska snart uppringd med förfrågan om lämplig tid. Då fanns redan en specifikation på åtgärder och pris som skickades över via e-post. Mycket bra samtal och bemötande.
    Efter det att arbetet påbörjats hörde de av sig då ett större arbete med främre bromsar (båda sidor) ansågs nödvändigt. Även här en prisuppgift.
    Arbetet verkar väl utfört och bemötandet var under hela processen mycket bra.
    Slutomdömet är bra bemötande och välgjort arbete. Dessutom har de städat upp lite i bilen då den tyvärr inlämnades både ostädad och smutsig pga tidsbrist. Läs mer
  • Åsa Emelie Johanna G
    Åsa Emelie Johanna G skrev om Bromma Bil och Motor
    La till extra utan att meddela Läs mer
    2018-01-05 John S svarar Åsa Emelie Johanna G
    Hej!
    Tack för ditt omdöme, men vi meddelar alltid kunden om extra-arbete, dock inte enkla lampbyten som kan tillkomma med någon hundralapp. Är det något annat det gäller så får du gärna ringa upp mig då vi måste följa upp eventuella avvikelser.
    Med vänlig hälsning John
    Bromma Bil & Motor 08-68404450