Philip Bengtsson
Registrerad mäklare sedan 2018
Aktiv på Reco.se sedan 2018
2018-08 - 2019-07
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Att jag får möjligheten att träffa nya människor att hjälpa varje dag.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Jag är målmedveten, lyhörd och otroligt tävlingsinriktad – det finns bara en sak på kartan à nöjda säljare och nöjda köpare i VARJE affär.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag skulle beskriva mig själv som väldigt anpassningsbar och lätt att ha att göra med i kombination av ovanstående.

Vad gör du helst på fritiden?
Umgås med min fina sambo, mina fantastiska vänner och tränar väldigt mycket.

Hur ser din drömbostad ut?
Min drömbostad är en friliggande villa längs med havet i Halmstad, min hemort. Stora sociala ytor, mycket fönster, köket har en central roll och en stor och mysig trädgård.

Vad vet vi inte om dig?
Jag både heter och skriver med samma hand som Prins Carl Philip – den du ;D Läs mer

Läs vad 21 Läs vad Philip Bengtsson

• Sofia V köpte sin lägenhet med hjälp av Philip Bengtsson en del av Bronze Fastighetsförmedling

2019-07-19

Råsunda
    Vi köpte en trea i Solna. Philip gav ett trevligt bemötande samt ett trovärdigt intryck. Läs mer
  • Tomas A köpte sin lägenhet med hjälp av Philip Bengtsson en del av Bronze Fastighetsförmedling

2019-07-17

Råsunda
    Köpte en 3a i Solna. Phillip gav ett tryggt och ärligt intryck på visningen och fortsatt varit det genom hela processen. När frågor har uppstått så har han snabbt tagit reda på fakta och löst allt. Läs mer
  • Erik Gustav T köpte sin lägenhet med hjälp av Philip Bengtsson en del av Bronze Fastighetsförmedling

2019-07-04

Södermalm/Hornstull
    Philip var mäklare när vi var köpare av en lägenhet.

Allting gick supersmidigt och det kändes tryggt och säkert, allt tack vare Philip!

Han var kunnig och hjälpsam och var noga med att uppdatera oss så fort det hade hänt något.

Rakt igenom en superbra mäklare och fin person, väldigt proffisionell och trevlig Läs mer
    2019-07-05 Philip B svarar Erik Gustav T
    TACK för de fina orden Erik! Jag är superglad över att det var just du och Kattis som blev köparna till lägenheten - ni är guld!

Hoppas att vi ses i framtiden!

Allt gott,
  • Ida K sålde sin lägenhet med hjälp av Philip Bengtsson en del av Bronze Fastighetsförmedling

2019-06-25

Bromma / Mariehäll
    Jag skulle verkligen rekommendera Philip! Han ger alltid det lilla extra och gjorde processen så smidig som möjligt. Philip har från början till slut varit engagerad, noggrann och tillgänglig. Läs mer
  • Pilar Elizabeth V köpte sin lägenhet med hjälp av Philip Bengtsson en del av Bronze Fastighetsförmedling

2019-06-25

Bromma / Mariehäll
    Communication with Philip went smoothly, he was very responsive. As I understand, a mäklare is the middle ground for the seller and the buyer, however the real state system in Sweden is on favor of the seller and I felt he was transparent and honest with us. Läs mer
  • Katharina P sålde sin lägenhet med hjälp av Philip Bengtsson en del av Bronze Fastighetsförmedling

2019-06-19

Södermalm/Hornstull
    Sålt en tvåa på södermalm.
    Trevlig, alltid kontaktbar, engagerad. Läs mer
    2019-07-05 Philip B svarar Katharina P
    Tack för de fina orden och grattis till försäljningen - glad att jag fick möjligheten att hjälpa dig!

• HANNA J skrev om Philip Bengtsson en del av Bronze Fastighetsförmedling

2019-05-28

Helt suverän! Precis skrivit kontrakt och hela processen har varit otroligt smidig, och Philip har från början till slut varit extremt engagerad och tillgänglig! Läs mer
    2019-06-19 Philip B svarar HANNA J
    Stort tack för de fina orden Hanna - det glädjer mig!
  • Sofia O köpte sin lägenhet med hjälp av Philip Bengtsson en del av Bronze Fastighetsförmedling

2019-04-28

Södermalm
    Köpt bostad på Södermalm i Stockholm. Blev alltid bemött på ett väldigt bra sätt och kände mig lyssnad på under hela processen. Philip är väldigt trevlig som person och väldigt tillgänglig och duktig som mäklare med snabba trevliga svar. Processen tog ganska lång tid där alla budgivare fick gott om tid på sig vilket var både positivt och negativt. Vet att Philips ambition var att snabba på budgivningen utan att stressa någon, och att både jag och säljaren var på annan ort med stor tidsskillnad under processen gjorde processen något långsammare. Det krävde en tillgänglig och engagerad mäklare och till slut fick vi till en affär som alla är nöjda med. Sammanfattningsvis en bra upplevelse. Läs mer
    2019-07-05 Philip B svarar Sofia O
    Stort tack för de fina orden Sofia - jag är helt säker på att ni kommer stortrivas i lägenheten!

• Saaeb Salman skrev om Philip Bengtsson en del av Bronze Fastighetsförmedling

2019-03-05

Vi träffade flera olika mäklare innan försäljning och Philip var den som gav det absolut mest engagerade och entusiastiska intrycket. han är lyhörd för våra önskemål och uppstod något oväntat problem så löste han det oerhört snabbt och smidigt. Jag kan verkligen rekommendera Philip till andra säljare! Läs mer
    2019-03-29 Philip B svarar Saaeb Salman
    Tack Saaeb!

Jag hoppas att vi ses i framtiden!
  • Jonas W
    Jonas W sålde sin lägenhet med hjälp av Philip Bengtsson en del av Bronze Fastighetsförmedling

2019-01-24

Råsunda
    Jag fick ett gott intryck av Philip redan vid vårt första möte och det fortsatte med ett fint samarbete hela vägen. En engagerad och hjälpsam mäklare som jag verkligen kan rekommendera. Philip skötte försäljningen av min lägenhet på ett fantastiskt bra sätt. Verkar äldre och mer erfaren än vad han i själva verket är. Alltid tillgänglig för frågor och mycket serviceinriktad. Utan tvekan den bästa mäklare jag haft! Läs mer
    2019-01-28 Philip B svarar Jonas W
    Stort tack för de fina orden Jonas - blir otroligt glad över att se er nöjda!
    Det har varit ett sant nöje.

Ta hand om er så hörs och ses vi i framtiden :)

Senaste försäljningarna

Stenhuggarvägen