Philip Bengtsson
Registrerad mäklare sedan 2018
Aktiv på Reco.se sedan 2018
2018-06 - 2019-05
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Att jag får möjligheten att träffa nya människor att hjälpa varje dag.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Jag är målmedveten, lyhörd och otroligt tävlingsinriktad – det finns bara en sak på kartan à nöjda säljare och nöjda köpare i VARJE affär.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag skulle beskriva mig själv som väldigt anpassningsbar och lätt att ha att göra med i kombination av ovanstående.

Vad gör du helst på fritiden?
Umgås med min fina sambo, mina fantastiska vänner och tränar väldigt mycket.

Hur ser din drömbostad ut?
Min drömbostad är en friliggande villa längs med havet i Halmstad, min hemort. Stora sociala ytor, mycket fönster, köket har en central roll och en stor och mysig trädgård.

Vad vet vi inte om dig?
Jag både heter och skriver med samma hand som Prins Carl Philip – den du ;D Läs mer

Läs vad 15 Läs vad Philip Bengtsson

• HANNA J skrev om Philip Bengtsson en del av Bronze Fastighetsförmedling

2019-05-28

Helt suverän! Precis skrivit kontrakt och hela processen har varit otroligt smidig, och Philip har från början till slut varit extremt engagerad och tillgänglig! Läs mer
  • Sofia O köpte sin lägenhet med hjälp av Philip Bengtsson en del av Bronze Fastighetsförmedling

2019-04-28

Södermalm
    Köpt bostad på Södermalm i Stockholm. Blev alltid bemött på ett väldigt bra sätt och kände mig lyssnad på under hela processen. Philip är väldigt trevlig som person och väldigt tillgänglig och duktig som mäklare med snabba trevliga svar. Processen tog ganska lång tid där alla budgivare fick gott om tid på sig vilket var både positivt och negativt. Vet att Philips ambition var att snabba på budgivningen utan att stressa någon, och att både jag och säljaren var på annan ort med stor tidsskillnad under processen gjorde processen något långsammare. Det krävde en tillgänglig och engagerad mäklare och till slut fick vi till en affär som alla är nöjda med. Sammanfattningsvis en bra upplevelse. Läs mer
  • Saaeb Salman skrev om Philip Bengtsson en del av Bronze Fastighetsförmedling

2019-03-05

Vi träffade flera olika mäklare innan försäljning och Philip var den som gav det absolut mest engagerade och entusiastiska intrycket. han är lyhörd för våra önskemål och uppstod något oväntat problem så löste han det oerhört snabbt och smidigt. Jag kan verkligen rekommendera Philip till andra säljare! Läs mer
    2019-03-29 Philip B svarar Saaeb Salman
    Tack Saaeb!

Jag hoppas att vi ses i framtiden!
  • Jonas W
    Jonas W sålde sin lägenhet med hjälp av Philip Bengtsson en del av Bronze Fastighetsförmedling

2019-01-24

Råsunda
    Jag fick ett gott intryck av Philip redan vid vårt första möte och det fortsatte med ett fint samarbete hela vägen. En engagerad och hjälpsam mäklare som jag verkligen kan rekommendera. Philip skötte försäljningen av min lägenhet på ett fantastiskt bra sätt. Verkar äldre och mer erfaren än vad han i själva verket är. Alltid tillgänglig för frågor och mycket serviceinriktad. Utan tvekan den bästa mäklare jag haft! Läs mer
    2019-01-28 Philip B svarar Jonas W
    Stort tack för de fina orden Jonas - blir otroligt glad över att se er nöjda!
    Det har varit ett sant nöje.

Ta hand om er så hörs och ses vi i framtiden :)
  • Kevin I skrev om Philip Bengtsson en del av Bronze Fastighetsförmedling

2018-12-13

Toppen mäklare! Oerhört hjälpsam, tack vare honom så äger jag nu en underbar lägenhet. Läs mer
    2019-01-24 Philip B svarar Kevin I
    Tack för de fina orden Kevin!
    Jag är så glad över att vi hittade en bostad som passade dig perfekt :)

Ta hand om dig så hörs och ses vi!
  • Sofie N skrev om Philip Bengtsson en del av Bronze Fastighetsförmedling

2018-12-08

Vi köpte lägenhet i Solna med hjälp av Philip och är mycket nöjda. Philip är en mycket lyhörd mäklare som verkligen går "the extra mile" för att göra sina kunder nöjda. Vi kan varmt rekommendera honom! Läs mer
    2019-01-24 Philip B svarar Sofie N
    Tack för den fina rekommendationen Sofie!
    Hoppas att ni stormtrivs i lägenheten :)

Tveka inte på att höra av er om ni har några frågor eller funderingar.

Ta hand om er så hörs och ses vi i framtiden!
  • Kamal T
    Kamal T sålde sitt hus med hjälp av Philip Bengtsson en del av Bronze Fastighetsförmedling

2018-12-05

Stäket
    Philip har genomgående varit väldigt professionell och proper i sitt agerande. Han visar på hög integritet och har dessutom varit tillgänglig när vi behövt prata/träffa honom. Vi är mycket nöjda med hans insats genom hela säljprocessen och skulle gladeligen rekommendera honom. Läs mer
    2019-01-24 Philip B svarar Kamal T
    Tack för den fina rekommendationen Kamal!
    Jag är tacksam över att ni gav mig förtroendet :)

Jag ser fram emot att hjälpa er även i framtiden!

Ta hand om dig och familjen så hörs och ses vi!
  • Hanna Ö köpte sitt hus med hjälp av Philip Bengtsson en del av Bronze Fastighetsförmedling

2018-12-05

Stäket
    Philip har hjälpt oss att köpa vårt dröm hus. Fantastiskt bemötande, trevlig och kunnig mäklare. Finns absolut inget att klaga på. Kan varmt rekommendera Philip som mäklare! Läs mer
    2018-12-05 Philip B svarar Hanna Ö
    Hanna, stort tack för de fina orden!
    Jag är så glad över att det blev ni som fick köpa huset.
    Du, Christoffer och barnen kommer få många fina år tillsammans i ert nya hus :)!

Ta hand om er så hörs och ses vi!
    Philip B gillar detta
  • Anton A sålde sin lägenhet med hjälp av Philip Bengtsson en del av Bronze Fastighetsförmedling

2018-11-21

Råsunda
    Philip är mycket kompetent och utför sitt jobb på bästa möjliga sätt. Bra kontakt under hela processen, håller det han lovar, sålde min lägenhet till ett mycket bra pris.

Kommer inte sälja med någon annan framöver. Läs mer
    2018-12-05 Philip B svarar Anton A
    Så glad över att ni blev nöjda och att vi lyckades sälja lägenheten till ett riktigt bra pris :)!
    Ser fram emot att hjälpa er i framtiden!

Ha det bra så hörs och ses vi :)!
  • Victor B skrev om Philip Bengtsson en del av Bronze Fastighetsförmedling

2018-11-21

Köpte en lägenhet på Söder via Philip, han var väldigt behjälplig i köpet och hanterade processen med hög professionalism. Läs mer
    2018-12-05 Philip B svarar Victor B
    Tack för de fina orden Victor!
    Önskar dig all lycka i din nya bostad!

Vi hörs och ses i framtiden :)

Senaste försäljningarna

Fredmansgatan