Alla kategorier Renovera badrum Stockholms län Sundbyberg Bygg & BadrumsPartner

Bygg & BadrumsPartner

Landsvägen 17, 172 63 Sundbyberg — Visa karta

Vi på Bygg & BadrumsPartner erbjuder dig hjälp hela vägen med din renovering, från början till slut. Hos oss har du en kontaktperson, fasta deadlines, fast pris och en tydlig betalningsplan.

När du skickar in en offertförfrågan till oss tar en av våra kundansvariga ansvaret för den och analyserar ditt behov. Därpå kommer vi utifrån de uppgifter vi fått att presentera den absolut bästa lösningen för dig i ett prisförslag, givetvis helt kostnadsfritt.

Vi arbetar i hela Stockholm med omnejd. Varmt välkommen!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 21 kunder tycker om Bygg & BadrumsPartner

• Sara H
    Sara H skrev om Bygg & BadrumsPartner
    Vi blev tvungna att totalrenovera badrummet akut efter en vattenskada strax före jul. Carl Rofors på Bygg & BadrumsPartner kom förbi dagen efter att jag ringt dem och gjorde upp en plan. Trots alla röda dagar och trots att vi inte hade någon aning om hur vi ville ha det så blev badrummet klart på mindre än en månad. Och det är verkligen jättefint! Alla de olika hantverkare som kom till oss var trevliga och jobbade på proffsigt och snabbt. Carl svarade alltid när jag ringde och undrade någonting. Jag kan verkligen rekommendera Bygg och BadrumsPartner för att de kändes seriösa, var bra på att kommunicera, var snabba och höll allt de lovat. /Sara Läs mer
  • Johan B
    Johan B skrev om Bygg & BadrumsPartner
    Noggranna, proffsiga, lyhörda.

Så vill jag sammanfatta min erfarenhet med Bygg & BadrumsPartner Sverige AB (BBP).

På sin hemsida lovar BBP fast tidsplan och fasta priser. Det var viktiga kriterier för oss. Vi ville riva ut vårt gamla badrum samt en klädkammare, och därefter göra ett stort badrum med en bastu i vårt radhus.

Efter att vi skickat en förfrågan om BBP kunde genomföra ett sådant projekt, så dröjde det mindre än en timme innan Ken Lindekrantz ringde upp och vi kunde boka ett förutsättningslöst möte ganska omgående. På avtalad tid anländer han och på ett systematiskt sätt diskuteras detaljer inför en offertskrivning, och han sätter kundens önskemål i centrum, men föreslår samtidigt alternativ som kan vara svåra för en lekman att ha grepp om. Jag fick direkt ett gott och proffsigt intryck av honom.

Offerten kommer på avtalad tid och vi bestämmer att genomföra projektet. Ken följer upp och på plats görs ytterligare en detaljerad ritning var de olika komponenterna ska vara; dvs. bastu, dusch inbyggd toalett, badkar, dubbeltvättställ och högskåp och spotlights i taket. Kontraktet följer branschreglerna och kan signeras via webben. Viktiga punkter är att inget betalas i förväg, att betalningen är uppdelad på tre tillfällen, och att betalningen sker först efter att vissa moment genomförts, exempelvis att 1:a betalning sker först efter att det finns gips på väggarna. Det känns tryggt som kund att bara betala för det jobb som faktiskt utförts. Den sista betalningen sker först efter att allt slutbesiktigats.

BBP anlitar andra firmor för att utföra arbetet och sköter helt kontakterna med dem och ser till att allt blir gjort i rätt ordning. I stort kunde det delas in i 1) rivning, 2)byggnation av golv, vägg tak och bastu samt el och vatten, 3) uppsättning av kakel och klinker, 4) inredning av bastu 5) uppsättning av badrumsinredning, krokar.

Kontakten mellan BBP och dessa firmor är väletablerad och detta gäller också mellan firmorna, vilket är viktigt för att allt ska fungera smidigt. Som kund upplever man att det fungerar väl.

Att först riva ett badrum och klädkammare samtidigt som familjen med barn bor i huset orsakar såklart en del olägenhet. Vatten kopplas ur, el kopplas bort etc, men då planeringen för hur och när det skulle gå till var bra, så begränsades avbrotten till några få timmar. Det underlättar vardagslivet.

Arbetet genomförs sedan efter tidsplanen och utförs proffsigt och noggrant. Golv och dörrar täcks av ordentligt med plast. Alla uttag och ledningar hamnar på rätt plats från början. Den enda missen som egentligen görs är att man ställer tungt material på gipsskivorna under bjälklagret, vilket får till följd att spikhuvuden åker genom taket till den underliggande tvättstugan. Här kommer då professionalismen in, då Ken omgående kommer och inspekterar skadorna och därefter direkt lovar att åtgärda det hela, vilket också sker. Det är precis så man som kund vill bli bemött.

Hantverkarna som BBP anlitar är skickliga och noggranna. De passar tiderna och jobbar hårt. Som kund har man mest synpunkter på det som syns, dvs klinker, kakel och bastuns utformning. Här var det tydligt att hantverkarna var lyhörda och det var därför enkelt att ha en dialog. Dessutom så frågade hantverkarna om något var oklart eller tipsade de om det fanns alternativa lösningar. På det viset så undveks misstag. Exempelvis kunde i sista stund en annan sorts kakel sättas in duschen och på förslag från snickaren kunde bastudörren bytas ut mot en smalare variant.

Badrummet blev i slutändan fantastiskt fint och det blev klart på utlovad tid inom felmarginalen på ett så stort projekt. Vid slutbesiktningen hittades några få fel, som såklart åtgärdades.

Avslutningsvis vill jag säga tack till BBP och Ken Lindekrantz och jag ger dem mina bästa rekommendationer. Det är roligt att ha med proffs att göra.

Johan Bonow Läs mer
  • Maria G
    Maria G skrev om Bygg & BadrumsPartner
    Bygg och BadrumsPartner har hjälpt mig med en totalrenovering av mitt badrum. Jag är mycket nöjd med resultatet. Bemötandet har varit proffsigt från början till slut. Snickare, golvläggare, plattsättare, rörmokare, elektriker, målare mfl som hjälpt till med renoveringen har alla varit så trevliga och väldigt duktiga.. Jag besökte en badrums /kakel och klinker butik och beställde de varor jag ville ha. Sen såg Bygg och Badrums partner till att alla varorna kom hem till mig. Jag skulle verkligen rekommendera Bygg och Badrums partner till dig som vill ha ett nytt och fint badrum. Läs mer
  • Jonas P
    Jonas P skrev om Bygg & BadrumsPartner
    Byggde om badrummet. Bra jobb och snabb och enkel kommunikation med Bygg & BadrumsPartner! Inga konstigheter! Läs mer
  • Lars B
    Lars B skrev om Bygg & BadrumsPartner
    Professionella och gör ett snyggt jobb! Läs mer
  • Elin A
    Elin A skrev om Bygg & BadrumsPartner
    Vi anlitade bygg och badrumspartner när vi skulle renovera vårat badrum. Vi är mycket nöjda och kan absolut rekommendera detta företag. Vill speciellt tacka Carl Rofors som hjälpt oss igenom detta. Bra och trevligt bemötande. Hade man frågor och funderingar var det bara att ringa eller smsa och vi fick svar snabbt. Läs mer
  • Tomas B
    Tomas B skrev om Bygg & BadrumsPartner
    Vi anlitade Bygg & BadrumsPartner för renovering av vårat badrum. Vi hade hela tiden kontakt med en och samma säljare hela projektet igenom, vilket kändes tryggt. De är noga med att branschreglerna följs och informerade om vad som gäller i varje moment. Intyg och foton skickades till oss efter slutfört projekt och överenskommen tidplan efterföljdes.
    Överlag är jag mycket nöjd och kommer även anlita de då vi ska renovera köket. Läs mer
  • Malin M
    Malin M skrev om Bygg & BadrumsPartner
    Vi anlitade Bygg & badrumspartner för renoveringen av vårt badrum. Vi hade tagit in en hel del offerter inför detta och vi känner oss väldigt nöjda med att vi just gick med Bygg och badrumspartner. Vi har känt oss trygga genom hela renoveringen då information och bemötande har varit toppen. Allt har gått att lösa genom kommunikation och bra hantverkare. Slutresultatet blev precis som vi hoppades på! Läs mer
  • Stefan G
    Stefan G skrev om Bygg & BadrumsPartner
    Kan varmt rekommendera Bygg och badrumspartner! Fick ett bra bemötande från början av projektet till slutet. Alltid i tid och badrummet blev klart tidigare än beräknat! Vi är supernöjda. :) Läs mer
  • Hans P
    Hans P skrev om Bygg & BadrumsPartner
    Vi anlitade Bygg & BadrumsPartner för en badrumsrenovering och det slutliga resultatet blev alldeles utmärkt. Under resans gång gjordes en del jobb slarvigt men det som kändes väldigt bra var att Bygg & BadrumsPartner, utan diskussioner, var beredda att göra om och göra rätt när man påtalade slarvet. Och slutresultatet är utmärkt. Läs mer
  • Thomas J
    Thomas J skrev om Bygg & BadrumsPartner
    Bemötande var redan från första stund, förtroendeingivande och seriöst. Ken som vi träffade vid första mötet hemma i vår bostad var mycket lugn, och inlyssnande.
    Jag fick en stark känsla av att han inte ville sälja sina tjänster, utan var mer för att lyssna av vår önskan om hur vi ville ha vårt badrum.
    Vidare bestämde vi kort efter mötet med ken att vi ville anlita denna firma.
    Summan av kardemumman är att vi är 100 % nöjda med helrenoveringen i vårt badrum.
    Vi rekommenderar denna firma i både hjärta och själ.
    Varmt och stort tack!
    // Tomas, Gauri och Linn Läs mer
    2018-01-10 Ken L svarar Thomas J
    Hej Familjen,

Det värmer att läsa era ord. Tack för att vi fick förtroendet att hjälpa er. Resultatet blev verkligen över förväntan.

• Arvid W
    Arvid W skrev om Bygg & BadrumsPartner
    Har anlitat bygg o badrumsspecialisten för omfattande renovering och ombyggnad av fritidshus . Mycket seröst företag som var lyhört för våra önskemål för badrum sovrum o kök. Tidsplanering och budget höll och resultatet blev över förväntan. Jag var själv inte på plats under längre perioder men kontakt och återkoppling fungerade perfekt.
    Kan rekommenderas å det varmaste Läs mer
    2018-01-10 Ken L svarar Arvid W
    Hej Arvid,

Tack för att vi fick förtroendet att hjälpa dig med din utbyggnad. Det blev verkligen kanon bra! Ser fram emot att hjälpa dig med nästa projekt.

• Eric H
    Eric H skrev om Bygg & BadrumsPartner
    Tog hjälp av Bygg & BadrumsPartner för att renovera vårt badrum. Fick en mycket bra kontakt med Ken från start. Vi drog igång projektet med en tajt tidsplan men Ken fick fram ett bra team som kunde köra igång direkt. Hela badrummet renoverades samtidigt som vägg till en klädkammare slogs ut för att göra badrummet större. Under pågående renovering valde vi att göra vissa ändringar, samt höja tak i vår hall och dra om all el i lägenheten. Ken och övriga inblandade var mycket lösningsfokuserade och allt hanns med inom tidsramen. Vi är mycket nöjda över resultatet.

Nu är det snart dax för att bygga om vårt kök och självklart kommer vi ta hjälp av Bygg & BadrumsPartner igen. Läs mer
    2017-07-26 Ken L svarar Eric H
    Hej Eric,

Jag vill tack er för att jag fick förtroendet att renovera ert badrum. Planlösningen och valet av inredningen blev verkligen kanon bra! Jag ser fram emot att få komma hem till er igen och se till att köket blir lika bra som badrummet.

• Magnus E
    Magnus E skrev om Bygg & BadrumsPartner
    Totalrenovering av en toalett, ett badrum och en tvättstuga. De har ett proffsigt men avslappnat bemötande. De hantverkarna som de anlitade var riktigt bra och som även kom med tips på övriga projekt där jag gjorde jobbet själv.
    Aldrig några problem eller onödigt tjafs som jag fått erfara med andra firmor jag anlitat. Små fel och små skador som uppstått under arbetet korrigeras smidigt.
    Jag kommer definitivt vilja anlita dem igen i framtiden och rekommenderar dem starkt. Läs mer
    2017-06-27 Ken L svarar Magnus E
    Hej Magnus,

Stort tack för din rekommendation och vad roligt att resultatet blev riktigt bra.

I badrummet blev det väldigt ljust och stilrent med det inkaklade badkaret, duschväggarna, stora kommoden med dubbla handfat och de stora 30X60 cm klinkerplattorna på golvet.

I toalettutrymmet kändes marmormönstret i kombination med det nätta handfatet helt rätt.

Golvet i tvättstugan med de marrakechinspirerade klinkelplattorna blev också oerhört snyggt.

Vi är väldigt glada för att vi fick göra er renovering och ser fram emot era framtida renoveringar.

• Peter H
    Peter H skrev om Bygg & BadrumsPartner
    Professionellt och bra bemötande.
    Alla hantverkare som varit inblandade i vårt projekt har varit kunniga och bra att ha att göra med.
    Kan starkt rekommenderas för era bygg projekt. Läs mer
    2017-06-27 Ken L svarar Peter H
    Hej Peter,

Tack för din rekommendation och att vi fick förtroendet att renovera ert kontor.

Heltäckningsmattan och ”skogstapeten” blev en riktigt smakfull kombination.

Resultatet blev riktigt bra och vi ser fram emot att få hjälpa er med era framtida renoveringar.

• Margareta F
    Margareta F skrev om Bygg & BadrumsPartner
    Totalrenovering av kök och hall i lägenhet i Hägersten VT 2017
    Bemötandet från Bygg& Badrumspartner har varit mycket bra inklusive återkopplingar under projektets gång. Bygg & Badrumsparttner rev befintligt kök, vilket inkluderat rivning av en vägg och förstärkning av en annan vägg. Installation av nytt Tibro kök,nya vitvaror. omdragning och installation av ny EL inklusive jordfelsbrytare. Rivning av hall nytt klinkergolv och installation av Väggfast gardrobssytem. De har även målat om hall och kök. Med tanke på den ofattande logistik utmaning som ombyggnad av kök tillsammans med hall innebär är jag mycket nöjd med resultatet och kan varmt rekommendera Bygg & Badrumspartner och kommer att kontakta och använda mig av dem igen vid framtida renoveringar. Läs mer
    2017-03-22 Ken L svarar Margareta F
    Hej Margareta,

Stort tack för din rekommendation och vi är oerhört glada över att vi fick hjälpa dig med din renovering!

Köket blev riktigt bra och stilrent. Garderobssystemet i hallen gjorde verkligen stor skillnad till det bättre i kombination med klinkergolvet.

Vi ser fram emot att få hjälpa dig med dina framtida renoveringar.

Per S gillar detta
  • Pierre P
    Pierre P skrev om Bygg & BadrumsPartner
    Jag har anlitat Bygg & BadrumsPartner vid flera badrumsrenoveringar. Badrummen krävde endel speciallösningar gällande rördragning. Ken från badrumsgruppen tillsammans med sina kollegor var väldigt lyhörda och hjälpsamma. De gjorde sitt yttersta för att vi skulle få det precis som vi ville trots att det krävdes speciallösning för rördragningen. Detta då jag inte ville ha utanpåliggande rör.

Vi fick hjälp att beställa tvättmaskin och torktumlare så att det skulle passa och ge den bästa funktionen.

Från början till slut så var min upplevelse extremt positiv. Väldigt professionella och kunniga. Intresserade och lyhörda för önskemål från min sida.
    En platschef fanns tillgänglig under hela renoveringen.

Sammanfattande omdöme

Högsta kvalite på arbetet, kontinuerlig information, strukturerade och mycket lyhörda och hjälpsamma.

Jag kommer enbart anlita Bygg & Badrumspartner för alla framtida renoveringar. De hjälpte mig dessutom med att installera nya dubbeldörrar till ett av sovrummen.

Jag har anlitat andra företag förut men dem är inte i närheten av lika bra som Bygg & BadrumsPartner.

Med högsta rekommendation till Bygg & BadrumsPartner Läs mer
    2017-02-17 Per S svarar Pierre P
    Hej Pierre,

Stort tack för din rekommendation och att vi fick hjälpa dig med din renovering!

Roligt att få göra en så snygg och funktionell lösning där bland annat alla rören är inbyggda i väggen i kombination med smarta glasväggar som går att vika på mitten för att maximera utrymmet.

Vi ser fram emot att få hjälpa dig med dina framtida projekt och renoveringar.

Elin P, Carl R, Ken L, Per S gillar detta
  • Ronja U
    Ronja U skrev om Bygg & BadrumsPartner
    Mycket bra bemötande från första dagen. Jag fick hjälp med badrumsrenovering och isolering av min stuga. Känns som att de förstod vad jag ville, och det var aldrig något problem att lägga till tjänster under arbetets gång. Hade jag frågor eller funderingar om bygget så kunde de nästan alltid peka mig i rätt riktning. Mitt badrum ser ut precis som jag hade tänkt mig. Supernöjd! Läs mer
    2017-01-31 Ken L svarar Ronja U
    Hej Ronja,

Stort tack för att vi fick hjälpa dig. Resultatet blev verkligen super bra. Tycker att den gråa färgen på väggar och tak gjorde att badrummet blev enhetligt och snyggt.

Elin P, Per S, Ken L gillar detta
  • Ulrika J
    Ulrika J skrev om Bygg & BadrumsPartner
    Vi anlitade Bygg & BadrumsPartner för renovering av vårt badrum och litet/ gäst wc. Vi är jättenöjda! De höll både tidplan och budget med ett fint resultat och var lätta att kommunicera med hela tiden under arbetets gång. /Ulrika Läs mer
    2017-01-26 Ken L svarar Ulrika J
    Hej Ulrika,

Tack för att vi fick förtroendet att renovera hemma hos dig.

Det blev verkligen bra med den blåmönstrade tapeten i kombination med glasmosaikgolvet.

Elin P, Per S, Carl R, Ken L gillar detta
  • Eva S
    Eva S skrev om Bygg & BadrumsPartner
    Bygg & BadrumsPartner: Vi bestämde oss för att höja taket upp i nock samt renovera väggarna i kök/vardagsrum på ca 50 kvadratmeter. Lyhörda killar som lyssnade av på planeringsmötet, följde upp både per telefon och under fysiska möten under ombyggnaden samt såg till att allting flöt på enligt tidplan. De tog
    ansvar och när allt var klart hade vi ett avslutningsmöte med besiktning och uppföljning på avvikelser. Exemplariskt bemötande. Läs mer
    2016-11-14 Ken L svarar Eva S
    Tack för din rekommendation Eva!

Vi är glada över att vi fick hjälpa dig och Gutta med byggnationen som blev riktigt bra. Det blev verkligen en skön och luftig känsla i huset när vi höjde taket.

Elin P, Per S, Carl R, Ken L, Elin P gillar detta
  • Olof O
    Olof O skrev om Bygg & BadrumsPartner
    Vi kan rekommendera Bygg & BadrumsPartner, mycket trevligt och bra bemötande från början till slut, samt pålitliga och duktiga. Vi är mycket nöjda med resultatet och kommer högst troligt anlita företaget igen när det är dags att renovera något av de andra rummen i huset. Läs mer
    2016-09-26 Ken L svarar Olof O
    Stort tack för din rekommendation Olof!

Vi är glada över att vi fick renovera ert badrum & ser fram emot att hjälpa er med renoveringen av de andra rummen när det blir dags!

Elin P, Per S, Carl R, Elin P, Ken L gillar detta

Landsvägen 17, 172 63 Sundbyberg