Bygg Driv AB

Läs vad 3 kunder tycker om Bygg Driv AB

• NICLAS Å

2020-10-09

NICLAS Å skrev om Bygg Driv AB
    Snabb och proffsig kommunikation. Jobbet utfördes snabbt med hög kvalitet. Prisvärt. Rekommenderar dessa starkt, så nöjd! Läs mer
  • Reco tipsar!
    Annedal Bygg och Badrum AB
    4.9 / 5 i betyg — 75 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Jag renoverade ett badrum och en WC med hjälp av Annedal Bygg. Det goda intryck jag fick från första början, höll i sig genom hela processen"
    therese b
  • 2020-03-30

Alonso H skrev om Bygg Driv AB
    Vi fick hjälp med renoveringen av vår fasad och är riktigt nöjda med slutresultatet. Det är inte första gången vi anlitar dom när det gäller skötsel av vårt tak. Dom har alltid varit professionella och snabba samt håller alltid rent under o efter arbete. Samtliga jobb blev utförda på ett professionellt sätt till ett bra pris. Läs mer
  • 2019-08-17

Martina H skrev om Bygg Driv AB
    Rivning av kök samt uppsättning av IKEA kök samt golvläggning. De förstod sig inte alls på IKEAs ritning och mycket blev fem och flera lådor blev över. De gjorde dessutom inte klart arbetet. Vi fick bestrida flera fakturor då de hade tagit med arbete som de inte gjort. De ville även ha betalt innan arbetet var gjort och det blev väldigt dålig stämning när vi ville att de först skulle göra klart arbetet då de har dålig ekonomi. De hade inte bra kompetens alls om att sätta upp kök utan frågade oss om precis allt, så vi var tvungna att vara hemma när de byggde annats blev det helt fel eller de gjorde inget på hela dagen. Citat en av hantverkarna: ”jag måste nog hem och youtube:a detta innan lite innan jag gör det”. Väldigt oseriöst och efter vi haft en besiktningsman som besiktigade deras arbete så fanns det massor att anmärka på, men de fixade inte till det. Vi fick dra av saker på fakturan men blev som sagt otroligt dålig stämning oh massa arga samtal från ägaren. Det tog massor av energi och tid från oss alltihop och jag kan verkligen inte rekommendera dem till något. Hoppas det finns bättre hantverkare där ute. Läs mer
    2020-02-21 Bygg Driv AB svarar Martina H
    Hej Martina,

Till att börja med är omdömet inte förankrat i verkligheten, utan handlar mer om ogillande gentemot mig som person.
    Sakfrågan är sen länge bortglömd dvs - kan vi sätta upp kök?
    Fakta.

Ni beställde rivning av kök och uppsättning av nytt kök. Ni gjorde tilläggsbeställningar, anmärkningsvärt nog efter det att köket var klart.

Ni beställde nytt golv och plattsättning i kök runt 5 m2.

Till att börja med fakturerar jag efter utförd del om offerten är utformad så, vilket er offert var.

Bad aldrig om några pengar, utan gjorde som jag alltid gör. Fakturering efter varje utförd del i det här fallet på 30 dagar.

Normalt är det 10 dagar som gäller mot privatperson.

Tro mig, det var ingen som behövde er ”hjälp”, helt osant och absurt påstående.

Däremot väldigt problematiskt att utan nyckel utföra jobbet, eftersom ni är tvungna att öppna varje dag och själva väljer att vara på plats.

Problemen uppstod då ni i slutet bestred samtliga fakturor, eftersom ni ansåg att jobben var felaktigt utförda eller inte var avslutade.

Ni begärde en slutbesiktning.

Något man normalt kommer överens om innan jobbet ska utföras eller när det finns uppenbara brister, typ snett, ofärdigt osv.

Slutbesiktningen UTFÖRDES 2019-07-15

Slutbesiktningen GODKÄNDES 2019-07-15

Besiktningen godkändes alltså samma dag besiktningsmannen var där.

Även det anmärkningsvärt, då vi enligt er inte kan det här med kök.

Det var några nedslag som skulle åtgärdas:

En mjukfog

En silikonfog

Droppskydd

Beslag (som vi inte fått, trots att det påtalades många gånger)

Nivålist

Kontrollplan

Inga stora saker direkt och det mesta åtgärdat, förutom en eller två saker, vilket ni fick ytterligare avdrag för.

Om vi ser till fakta har ni fått ett kök, plattsättning, el och golv till ett väldigt bra pris.

Det är utfört efter konstens alla regler, ni har en SLUTBESIKTNING i er hand som talar för att vi visst kan sätta upp kök, lägga golv och kakla helt enligt standard.
    En kvalitetsstämpel.

Avdragen har inte att göra med er rätt till dessa, utan handlar om att jag har vettigare saker för mig än att fastna i konflikter med personer som är oärliga, har en förmåga att ”glömma bort” muntliga avtal osv.
    Önskar att det fanns ett omdömessystem för er kunder, vill tillägga att en 1a. tyvärr är långt ifrån tillräckligt att beskriva er som kunder och allt mindre som personer.
    Kommer lägga upp bilder på erat kök och slutbesiktningen i mina filer på Google.

/Patric
  • Reco tipsar!
    Tollberg Bygg & Inredning
    4.8 / 5 i betyg — 32 omdömen
    Badge2020
    "Vi har använt Tollbergs Byggs tjänster både inomhus och utomhus och är otroligt nöjda. De är väldigt kundfokuserade och är mån om att vi som"

Bästa byggföretagen i Stockholm:

Joanna E Joanna E tycker:
“PJ har lagt in fiskbensparkett...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte