Bygg Vvs el Stockholm AB
3.7 i betyg av av
6 omdömen
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag6 omdömen om Bygg Vvs el Stockholm AB
-
skrev om Bygg Vvs el Stockholm AB
super njöda.bra jobbat kunniga hantverkare
om ni letar efter ett bra företag med bra pris då är den företag är jätte bra. -
-
skrev om Bygg Vvs el Stockholm AB
Vi är jättenöjda! Toppklass på plattsättning, monteringar och bemötande. Mycket prisvärt.
Tack Rasul o C:o! -
skrev om Bygg Vvs el Stockholm AB
Grym firma att jobba med. Vi totalrenoverade vårat hus och är supernöjda. Lätt att kommunicera med projektledaren under projektets gång, ändringar utfördes utan problem, slutresultatet över vår förväntan. Projektet blev även klart före tidsplan.
Efter avslutat projekt följdes det upp flera gånger med utan att jag ens behövde säga till!
Kan verkligen rekomendera Bygg VVS el i Stockholm AB! -
-
skrev om Bygg Vvs el Stockholm AB
Vi är super nöjda med företaget. Vi fick ett modernt badrum och härlig bastu.
Trevlig och kunnig personal.
Säljaren Rasul var involverad från början till slutet, arbetarna var väldig noga med resultaten och gav råd på olika lösningar.
Det tog längre tid än planerad med de jobbade extra för att kunna komma i fast.
Man behöver vara med då och då under processen men det är värd.
Priset blev enligt överenskommelse. De hämtade material utan extra kostnader.
Vi har upptäck ett fel i duschblandaren men de har erbjudit sig att byta den utan extra kostnader.
Vi är nöjda och rekommenderar företaget! -
skrev om Bygg Vvs el Stockholm AB
Det värsta företaget jag någonsin anlitat.
Det hela började lovande med fina recensioner om BVEAB på nätet och fin kontakt med projektledaren Lasse. Till en början gick allt smidigt. Vissa saker monterades fel men åtgärdades direkt och utan extra kostnad med hjälp av Lasse som var lyhörd och hjälpsam. Rörmokaren Per var toppen och plattsättaren vid namn jag inte minns var duktig och snabb. Plötsligt får rörmokare Per sparken och in kommer Arthur som är otrevlig, aggressiv och förmodligen inte kan något om VVS över huvudtaget. Dagligen gick saker fel och Arthur kunde inte ens koppla in en torktumlare, utan det fick vi själva visa hur man gjorde. Det hela sluta med att han koppla in ett rör fel i köket som stod och läckte vilket ledde till att vi var tvungna att renovera om 2 våningar (Kök på övervåning, Tvättstuga och del av badrum i källare). Mer om det sen. Helt plötsligt får även Lasse också sparken och allt blir bara rörigt då en ny projektledare kommer in i bilden. Kommunikationen existerar inte och hantverkare kommer och går som de vill. Mycket blir fel. När 90% av arbetet är klart kommer en slutfaktura som inte alls stämmer (grundmaterial som skulle ingå hade adderats) och in kopplas Ahad (Vd) som vi fick förhandla med och kom fram till en ok lösning för oss båda (även om de blåste oss lite). Arbetet avslutas och efter några veckor märker vi att en del av väggen sjunkit in i tvättstugan. Efter lite detektivarbete kunde vi se att tvättstuga, badrum, pannrum och kök är fuktskadat. Vi kontaktar Ahad som återkopplar efter en bra stund och som bemöter detta med en axelryckning och ställer in två fläktar som han säger ska torka upp fukten och sen ska den 100 år gamla golvet i köket sjunka tillbaka av sig själv och väggarna nere i källaren målar dom om när det torrt. Detta kändes inte rätt och vi kopplade in vårt försäkringsbolag som kunde konstatera att vi hade en STOR vattenskada och allt måste rivas torkas och skruden återställas. Fläktarna som BVEAB ställt dit var heller inga avfuktare utan vanliga aircons som aldrig skulle få torrt på skadan.
Under tiden som huset återställdes upptäckte vi att badkarsblanadsren satt löst och fick kontakta Ahad igen, som återkopplade efter hot om att reklamera hela deras arbete. Men de kunde bara ge besked om att allt var som det ska. Detta kändes inte heller rätt så vi kontaktade en VVS firma som sa att badkarsblandaren satt fel och lagade den och lite andra rörkopplingar som Arthur hade monterat fel. Detta kostade ca 8000kr och jag kontaktade Ahad igen för att de skulle betala denna faktura - inget svar, trots flera Mail,samtal och sms.
Det var April som vattenläckan upptäcktes och i Augusti var allt återställt. Jag kommer aldrig någonsin anlita BVEAB igen och hoppas att de förstår hur nonchalant deras bemötande var och vilken situation se försatte en småbarnsfamilj som var tvungna att flytta ut ur sitt nyrenoverade hem mitt under en blomstrande pandemi. -
-
skrev om Bygg Vvs el Stockholm AB
Tyvärr kan vi inte rekommendera BVE AB. Vi anställde dem i december 2020 för att renovera ett badrum och göra om en liten garderob till tvättrum. Trots ett tydligt kontrakt med fast pris och kommunikation med projekt ledaren om vad synligt material inbegriper, skickade de oss en extra faktura på 23 000 kr föreställande synligt material när arbetet var klart. Synligt material skulle enligt projektledaren endast inbegripa Kakel, Klinker, Fog, och Inredning och för att förenkla så köpte vi in allt detta själva. Det fanns inget utrymme för missförstånd. Fakturan vi fick innehöll produkter som ballofixer, rör, kopplingar, fördelare, insidan av säker vatten skåpet, etc som tveklöst skall ingå i grundmaterialet. Tyvärr slutade vår projekledare mitt i arbetet och istället fick vi ha kontakt med Ahad Bayramov, VDn för företaget och Rasul Mamedov, hans högra hand, som hade dålig eller ingen insyn i vårt projekt och som dessutom ljög vid flera tillfällen i vår kommunikation. Badrummet blev klart i januari 2021 och vi betalade hela den fasta summan i förväg för att utnyttja ROT 2020. Vid slutfört arbete skulle de ge oss våra certifikat från BKR och Säker Vatten oberoende betald faktura eller ej. Vi har försökt kommunicera med dem i 5 månader nu om att få våra certifikat, men de vägrar att skicka dem innan vi har betalat deras bluff faktura. De varken återkopplar eller motiverar punkterna på fakturan. De är inte intresserade av att lösa konflikten, till stor del för att de redan fått det fasta priset betalt. Vi har hört med andra kunder som har haft liknande problem. Företaget BVE AB verkar ha som rutin att skicka extra fakturor och vänta ut kunden tills de tappar tålamodet och till sist betalar. Vårt misstag med att vi betalade i förskott har de utnyttjat till fullo.
Det gör oss ledsna att behöva skriva en sådan negativ recension. Vi hade bra kontakt med arbetsledaren och trots att vi behövde vakta arbetarna konstant, då de inte följde vår arkitekts ritning utan körde på 'standard mått', så var vi i slutändan nöjda med arbetet. Dock känns hanterandet av betalningen och oss som kund direkt oärlig vilket vi också har fått konfirmerat från flera andra källor.