Byggbolaget Källden & Granath AB

Idunvägen 12, 133 38 Saltsjöbaden — Visa karta

Välkommen till oss på Byggbolaget Källdén & Granath AB!

Vi är ditt byggföretag i Saltsjöbaden och utför alla typer av byggtjänster inom snickeri. Vi fixar allt från renoveringar till altaner eller nybyggnationer. Oftast befinner vi oss i Nacka eller Värmdö, men vi jobbar i hela Stockholm med omnejd.

När du anlitar oss för ditt byggprojekt får du en firma med lång erfarenhet och breda kunskaper. Kolla in vår hemsida för att läsa mer om våra tjänster och se referensprojekt, eller kontakta oss så diskuterar vi fram en lösning på ditt bygge.

Läs vad 37 kunder tycker om Byggbolaget Källden & Granath AB

• 2019-09-05

MIMMI B skrev om Byggbolaget Källden & Granath AB
    Granath motsvarade våra förväntningar som kontrollansvarig för vårt bygge. Extra plus för tillgänglighet och flexibilitet. Alltid snabb återkoppling och alltid kundfokuserat i kontakt med övriga inblandade. Läs mer
  • 2019-07-27

TOBIAS J skrev om Byggbolaget Källden & Granath AB
    Vi anlitade Mikael som kontrollansvarig i samband med badrumsbygge. Väldigt professionell och kompetent, oerhört serviceinriktad och väldigt pragmatiskt. Rekommenderar varmt hans tjänster! Läs mer
  • 2019-06-28

DAVID N skrev om Byggbolaget Källden & Granath AB
    Jag har haft kontakt med flera kontrollasvariga och oftast har de gjort sitt på en acceptabel nivå. Men sen så fick jag kontakt med Micke. Vilken skillnad. Här är någon som verkligen tillför kunskap och stöd. Jag hade dessutom en komplicerad tillbyggnad, Q-märkt hus och ett helt nytt tak som tillkom mitt i bygget. Plåtfirma som la taket gjorde bort sig ordentligt. Att ha någon som svara på ett sms mitt i natten när täckpappen blåst bort och det regnar in. Någon som förklarar precis hur man ska kommunicera med takfirman, vilka regler som gäller i en sån här situation, hur skadorna ska besiktigas, vilka kostnader man får ta själv och vad entreprenören ska stå för osv. Att ha den informationen tillgänglig när man på morgonen får kontakt med takfirman var för någon som mig väldigt värdefullt och det var ändå bara en liten del av vad han lyckades tillföra. Jag kommer garanterat använda Micke igen, och inte bara när jag behöver en kontrollansvarig. Läs mer
  • RONNIE W

2019-06-18

RONNIE W skrev om Byggbolaget Källden & Granath AB
    Inför husbygge behövde jag en kontrollansvarig och hittade Mikael Granath då min tidigare KA var tvungen att kliva av uppdraget. Micke har varit en klippa genom hela processen och har alltid svarat snabbt och med bra och konkreta råd. Rekommenderas verkligen! Läs mer
  • SALWAN N

2019-06-05

SALWAN N skrev om Byggbolaget Källden & Granath AB
    Vi har anlitat Mikael som kontrollansvsrig till nyproduktion villa. Jag har verkligen gjort rätt val att anlita en proffsig och professionell kontrollansvsrig. Vi fick hjälp hela vägen och kunde alltid komma fram till bra lösningar. Jag rekommenderar varmt Mikael som kontrollansvsrig. Läs mer
  • Katarina R

2019-01-25

Katarina R skrev om Byggbolaget Källden & Granath AB
    Källden & Granath har byggt gjort en omfattande renovering av vårt hus med bl.a. nytt vatten, el och ventilation. Så nöjda med hela processen från offert, löpande uppföljning till slutförande. Uppskattar särskilt alla kreativa idéer och attityden ”inget är jobbigt och allt är möjligt”. Har också känts tryggt att vår projektledare anlitas som kontrollansvarig på andra byggen. Läs mer
  • Henrik A

2019-01-22

Henrik A skrev om Byggbolaget Källden & Granath AB
    Anlitade Mikael som Kontrollansvarig. Otroligt proffsig, kunnig, tillmötesgående och reko. Rekommenderar starkt Läs mer
  • 2019-01-10

Tommy P skrev om Byggbolaget Källden & Granath AB
    Har anlitat företaget och köpt KA tjänst. Företaget håller vad de Iovar och har omfattande kompetens och erfarenhet av bygglov och genomförande av byggprojekt. De är alltid kontaktbara och snabba med att svara på frågor. Svaren är korrekta och leder till ökad kvalitet. Kommer utan tvekan att anlita företaget på nytt! Läs mer
  • Peter E

2018-12-18

Peter E skrev om Byggbolaget Källden & Granath AB
    Vi har haft Micke som KA för den tillbyggnad som vi har utfört på vår villa. Jag kan bara hålla med alla tidigare possitiva omdömmen som har skrivits här! Micke har genom hela projektet varit ett stort stöd. Han har alltid ställt upp när det har behövts och hittat bra lösningar. Läs mer
  • Evelina U

2018-11-11

Evelina U skrev om Byggbolaget Källden & Granath AB
    Mycket nöjda! De är proffsiga, noggrana och hjälpsama. Det var lätt att kontakta dem när det behövdes. Rekommenderar varmt! Läs mer

Roger B skrev om Byggbolaget Källden & Granath AB
    Tack Micke för ett mycket professionellt och trevligt bemötande som KA för min utbyggnad Läs mer
  • Rune S

2018-11-11

Rune S skrev om Byggbolaget Källden & Granath AB
    Har anlitat Mikael Granath som KA för en tillbyggnad på fritidshus i skärgården. Oerhört noggrann, strukturerad och stark i sin rådgivning. Kanonresurs i projektet! Läs mer

Lena Å skrev om Byggbolaget Källden & Granath AB
    Vi anlitade Micke som KA för vår renovering och tillbygnation av vår villa i Mälarhöjden. Han är mycket kompetent som KA och har även gedigen erfarenhet från branschen som bla snickare vilket gör att han stöttar och kan ge råd genom hela processen. Han har brett kontaktnät och har tipsat om kompetenta samarbetspartners när vi själva haft svårt att hitta rätt. Vi är oerhört nöjda och rekommenderar varmt Byggbolaget Källden & Granath. /Lena Läs mer

Jamie S skrev om Byggbolaget Källden & Granath AB
    We used Micke Granath as our kontrollansvarig on a large renovation project in Axelsberg. He was a huge help- not only with technical recommendations and support during the building permit process but also problem solving and helping us get in touch with other good people. We warmly recommend him! Läs mer
  • 2018-11-09

Fredrik R skrev om Byggbolaget Källden & Granath AB
    Vi är väldigt nöjda med Källden & Granath. Allt från planering och analys, detaljerad budget och kvalitetsuppföljning samt ett 100%-igt genomförande levererade de utöver förväntan.
    De tar ett personligt engagemang och det finns inget problem som inte går att lösa.
    Rekomenderas varmt! Läs mer
  • Lena N

2018-11-09

Lena N skrev om Byggbolaget Källden & Granath AB
    Noggrann och kunnig, inga anmärkningar. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2018-10-31

Johannes J skrev om Byggbolaget Källden & Granath AB
    Har haft Micke Granath som kontrollansvarig.
    Han har varit kompetent, noggrann och har hjälpt till att hitta bra lösningar. Han är dessutom mycket snabb och effektiv. Som bonus är han dessutom väldigt trevlig och tillgänglig. Har bara gott att säga och kommer definitivt att anlita honom igen för mitt nästa projekt. Läs mer
  • 2018-09-05

Jonas H skrev om Byggbolaget Källden & Granath AB
    Kan varmt rekommendera Micke Granath som kontrollansvarig. Kunnig, proffsig och stort stöd i hela byggprocessen. Läs mer
  • Pierre N

2018-05-31

Pierre N skrev om Byggbolaget Källden & Granath AB
    Grymt bemötande och superproffsig. Rekomenderar starkt Micke om ni söker Kontrollansvarig! Läs mer
  • Johan D

2018-01-18

Johan D skrev om Byggbolaget Källden & Granath AB
    Anlitat Byggbolaget i 2 etapper. Första etappen bestod av en totalrenovering av ett hus på ca 160m2. Micke skötte all kontakt med underentreprenör såsom el, rör vilket va oerhört skönt. Projektet hade tajta deadlines som de också höll. Projektet innehöll bla riva väggar samt sätta upp nya rum/nytt kök/dra nya vattenrör/byte av el i hela huset/målning/nytt golv osv...

Bra redovisning av timmar veckovis vilket gjorde att man kände sig trygg. Vi valde såklart att bygga vår veranda (etapp2)på ca 120m2 via Byggbolaget också och projektet flöt på lika bra.

Kan alltså varm rekommendera detta företag.

/Johan Läs mer
  • 2018-01-15

Fia T skrev om Bygg en del av Byggbolaget Källden & Granath AB
    Har använd denna firma tre gånger. Säger ju allt....
    De har hos mig; byggt om, byggt till och fixat till Balkong o räcke...
    Proffsiga, serviceminded, yrkesskickliga och lyssnande på vad kunden önskar..
    Levererar mer än väl och i tid...
    Micke & Anders är proffs på det dem gör... använd dem.
    Varma rekommendationer..
    Hning
    Fia Thaning/Björknäs Läs mer
  • 2018-01-14

Therese M skrev om Bygg en del av Byggbolaget Källden & Granath AB
    Mycket bra service och otroligt noggrant utfört arbete. Äntligen ett byggföretag som har förstått hur man vill att det ska fungera! Kan varmt rekommendera Källden & Granath Läs mer
  • 2018-01-13

Karin M skrev om Bygg en del av Byggbolaget Källden & Granath AB
    Med omsorgsfullhet, noggrannhet och varsamhet renoverade Mikael vårt kulturminnesmärkta hus. Vi är mycket nöjda med resultatet och kan varmt rekommendera företaget.
    Karin M Läs mer
  • 2018-01-12

Thomas R skrev om Byggbolaget Källden & Granath AB
    Jag har anlitat Källden & Granath AB vid flera tillfällen. Varje gång har man levererat mer till mig än vad jag som kund kan förvänta mig. Min bedömning är att företaget levererar högsta kvalitet och håller vad man lovar, både budget och tid.
    Vid pennan, Thomas R. Läs mer
  • Lars N

2018-01-12

Lars N skrev om Bygg en del av Byggbolaget Källden & Granath AB
    Byggbolaget är verkligen proffsigt. Arbetet utfördes med stor noggrannhet och stor lyhördhet för beställarens önskemål. Ett gott humör gör också sitt till. Bolaget kan varmt rekommenderas!
    Lars Näsman Läs mer
  • 2018-01-11

Șerban C skrev om Byggbolaget Källden & Granath AB
    Extremt nöjd med arbetet. Hög standard och gott bemötande.
    Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2017-12-21

Christofer R skrev om Byggbolaget Källden & Granath AB
    Så skönt att hitta en byggfirma som har kunskapen både teoretiskt och i praktiken!
    Lugnt o trevligt bemötande
    Två ord summerar dessa grabbar...
    ORDNING & REDA! Läs mer
  • 2017-12-17

Annika J skrev om Kontrollansvarig en del av Byggbolaget Källden & Granath AB
    Mycket nöjda! Proffsigt och väl mött samt mycket flexibla med tider trots att vi byggde ute i skärgården som är lite mer svårtillgängligt. Mycket noggranna att alltid säkerställa att vi fick kunskap kring vilka lager och regler som gäller vid tillbyggnad. Vilka skyldigheter vi har som byggare. Läs mer
  • 2017-12-16

Nicki S skrev om Kontrollansvarig en del av Byggbolaget Källden & Granath AB
    Mycket bra och professionellt. Även ett stort stöd i byggprocessen. Kan varmt rekommendera Mikael Granath som kontrollansvarig. Läs mer
  • 2017-12-15

Per K skrev om Kontrollansvarig en del av Byggbolaget Källden & Granath AB
    Den kompetens jag har blivit serverad under denna byggprocess har varit mycket bra.
    Nogrannhet är ett av orden som är genomgående under hela bygget. Inget har lämnats åt slumpen.
    För min del har denna tjänst haft en betydande roll. Ett bollplank som har varit ovärderligt.

Tillgängligheten är också något som jag sätter 5 STJÄRNOR på!
    Svara i tid och otid!!

Kan inget annat än att varmt rekommendera Källden & Granath AB. Läs mer
  • Karl N

2017-12-14

Karl N skrev om Byggbolaget Källden & Granath AB
    Jag har samarbetet med Mikael i flera byggprojekt och har mycket god erfarenhet av dessa arbeten. Det är ett nöje att jobba med personer som är pålitliga, kunniga och som siktar på att jobben ska hålla högsta kvalitet och alla dessa punkter uppfyller Mikael. Läs mer

Ellen A skrev om Kontrollansvarig en del av Byggbolaget Källden & Granath AB
    Superduktiga och seriösa och noggranna. Jag rekommenderar dem verkligen. Läs mer

Ulf K skrev om Kontrollansvarig en del av Byggbolaget Källden & Granath AB
    Mycket tydlig och noggrann, svarade snabbt på frågor som dök upp. Läs mer

Kjell B skrev om Kontrollansvarig en del av Byggbolaget Källden & Granath AB
    Vi har ingenting att klaga på , tvärt om.
    Vår upplevelse är att smidigare kan det inte gå, alla avtalspunkter genomfördes till belåtenhet.

Tack Micke för ett gott sammarbete.

Projektledare
    Kjell Berggren
    NeglingeTorg nr 2 Läs mer

Jens K skrev om Kontrollansvarig en del av Byggbolaget Källden & Granath AB
    Kan verkligen rekommendera Mikael Granath som var vår kontrollansvarig när vi byggde vår villa i Nacka 2015/2016.
    Mikael har en mycket bra kunskap om byggprocessen och är mycket noggrann i samtliga moment. Mycket uppskattad kommunikation till både byggherre och byggentreprenör. Mikael hade också bra dokumentation och kontakt med vår bygglovshandläggare på kommunen vilket förenklade hela vår byggprocess. En bra kontrollansvarig är enligt mig en nyckel till en bra slutprodukt. Vi rekommenderar Mikael Granath varmt! Läs mer
  • Arne M

2017-12-13

Arne M skrev om Kontrollansvarig en del av Byggbolaget Källden & Granath AB
    Mycket bra och proffsigt bemötande.
    Alltid snabbt tillgänglig. Svarade direkt på tel (in person elller medelande) och mail Läs mer

Anna T skrev om Kontrollansvarig en del av Byggbolaget Källden & Granath AB
    Mycket professionellt och alltid lika vänligt bemötande. Håller vad de lovar och mycket väl utfört arbete! Läs mer

Idunvägen 12, 133 38 Saltsjöbaden