Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Nacka Byggbolaget Källden & Granath AB

Byggbolaget Källden & Granath AB

Idunvägen 12, 133 38 Saltsjöbaden — Visa karta

Välkommen till oss på Byggbolaget Källdén & Granath AB!

Vi är ditt byggföretag i Saltsjöbaden och utför alla typer av byggtjänster inom snickeri. Vi fixar allt från renoveringar till altaner eller nybyggnationer. Oftast befinner vi oss i Nacka eller Värmdö, men vi jobbar i hela Stockholm med omnejd.

När du anlitar oss för ditt byggprojekt får du en firma med lång erfarenhet och breda kunskaper. Kolla in vår hemsida för att läsa mer om våra tjänster och se referensprojekt, eller kontakta oss så diskuterar vi fram en lösning på ditt bygge.

Läs vad 19 kunder tycker om Byggbolaget Källden & Granath AB

• Pierre N
    Pierre N skrev om Byggbolaget Källden & Granath AB
    Grymt bemötande och superproffsig. Rekomenderar starkt Micke om ni söker Kontrollansvarig! Läs mer
  • Johan D
    Johan D skrev om Byggbolaget Källden & Granath AB
    Anlitat Byggbolaget i 2 etapper. Första etappen bestod av en totalrenovering av ett hus på ca 160m2. Micke skötte all kontakt med underentreprenör såsom el, rör vilket va oerhört skönt. Projektet hade tajta deadlines som de också höll. Projektet innehöll bla riva väggar samt sätta upp nya rum/nytt kök/dra nya vattenrör/byte av el i hela huset/målning/nytt golv osv...

Bra redovisning av timmar veckovis vilket gjorde att man kände sig trygg. Vi valde såklart att bygga vår veranda (etapp2)på ca 120m2 via Byggbolaget också och projektet flöt på lika bra.

Kan alltså varm rekommendera detta företag.

/Johan Läs mer
  • Fia T
    Fia T skrev om Bygg en del av Byggbolaget Källden & Granath AB
    Har använd denna firma tre gånger. Säger ju allt....
    De har hos mig; byggt om, byggt till och fixat till Balkong o räcke...
    Proffsiga, serviceminded, yrkesskickliga och lyssnande på vad kunden önskar..
    Levererar mer än väl och i tid...
    Micke & Anders är proffs på det dem gör... använd dem.
    Varma rekommendationer..
    Hning
    Fia Thaning/Björknäs Läs mer
  • Therese M
    Therese M skrev om Bygg en del av Byggbolaget Källden & Granath AB
    Mycket bra service och otroligt noggrant utfört arbete. Äntligen ett byggföretag som har förstått hur man vill att det ska fungera! Kan varmt rekommendera Källden & Granath Läs mer
  • Karin M
    Karin M skrev om Bygg en del av Byggbolaget Källden & Granath AB
    Med omsorgsfullhet, noggrannhet och varsamhet renoverade Mikael vårt kulturminnesmärkta hus. Vi är mycket nöjda med resultatet och kan varmt rekommendera företaget.
    Karin M Läs mer
  • Thomas R
    Thomas R skrev om Byggbolaget Källden & Granath AB
    Jag har anlitat Källden & Granath AB vid flera tillfällen. Varje gång har man levererat mer till mig än vad jag som kund kan förvänta mig. Min bedömning är att företaget levererar högsta kvalitet och håller vad man lovar, både budget och tid.
    Vid pennan, Thomas R. Läs mer
  • Lars N
    Lars N skrev om Bygg en del av Byggbolaget Källden & Granath AB
    Byggbolaget är verkligen proffsigt. Arbetet utfördes med stor noggrannhet och stor lyhördhet för beställarens önskemål. Ett gott humör gör också sitt till. Bolaget kan varmt rekommenderas!
    Lars Näsman Läs mer
  • Șerban C
    Șerban C skrev om Byggbolaget Källden & Granath AB
    Extremt nöjd med arbetet. Hög standard och gott bemötande.
    Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Christofer R
    Christofer R skrev om Byggbolaget Källden & Granath AB
    Så skönt att hitta en byggfirma som har kunskapen både teoretiskt och i praktiken!
    Lugnt o trevligt bemötande
    Två ord summerar dessa grabbar...
    ORDNING & REDA! Läs mer
  • Annika J
    Annika J skrev om Kontrollansvarig en del av Byggbolaget Källden & Granath AB
    Mycket nöjda! Proffsigt och väl mött samt mycket flexibla med tider trots att vi byggde ute i skärgården som är lite mer svårtillgängligt. Mycket noggranna att alltid säkerställa att vi fick kunskap kring vilka lager och regler som gäller vid tillbyggnad. Vilka skyldigheter vi har som byggare. Läs mer
  • Nicki S
    Nicki S skrev om Kontrollansvarig en del av Byggbolaget Källden & Granath AB
    Mycket bra och professionellt. Även ett stort stöd i byggprocessen. Kan varmt rekommendera Mikael Granath som kontrollansvarig. Läs mer
  • Per K
    Per K skrev om Kontrollansvarig en del av Byggbolaget Källden & Granath AB
    Den kompetens jag har blivit serverad under denna byggprocess har varit mycket bra.
    Nogrannhet är ett av orden som är genomgående under hela bygget. Inget har lämnats åt slumpen.
    För min del har denna tjänst haft en betydande roll. Ett bollplank som har varit ovärderligt.

Tillgängligheten är också något som jag sätter 5 STJÄRNOR på!
    Svara i tid och otid!!

Kan inget annat än att varmt rekommendera Källden & Granath AB. Läs mer
  • Karl N
    Karl N skrev om Byggbolaget Källden & Granath AB
    Jag har samarbetet med Mikael i flera byggprojekt och har mycket god erfarenhet av dessa arbeten. Det är ett nöje att jobba med personer som är pålitliga, kunniga och som siktar på att jobben ska hålla högsta kvalitet och alla dessa punkter uppfyller Mikael. Läs mer
  • Ellen A
    Ellen A skrev om Kontrollansvarig en del av Byggbolaget Källden & Granath AB
    Superduktiga och seriösa och noggranna. Jag rekommenderar dem verkligen. Läs mer
  • Ulf K
    Ulf K skrev om Kontrollansvarig en del av Byggbolaget Källden & Granath AB
    Mycket tydlig och noggrann, svarade snabbt på frågor som dök upp. Läs mer
  • Kjell B
    Kjell B skrev om Kontrollansvarig en del av Byggbolaget Källden & Granath AB
    Vi har ingenting att klaga på , tvärt om.
    Vår upplevelse är att smidigare kan det inte gå, alla avtalspunkter genomfördes till belåtenhet.

Tack Micke för ett gott sammarbete.

Projektledare
    Kjell Berggren
    NeglingeTorg nr 2 Läs mer
  • Jens K
    Jens K skrev om Kontrollansvarig en del av Byggbolaget Källden & Granath AB
    Kan verkligen rekommendera Mikael Granath som var vår kontrollansvarig när vi byggde vår villa i Nacka 2015/2016.
    Mikael har en mycket bra kunskap om byggprocessen och är mycket noggrann i samtliga moment. Mycket uppskattad kommunikation till både byggherre och byggentreprenör. Mikael hade också bra dokumentation och kontakt med vår bygglovshandläggare på kommunen vilket förenklade hela vår byggprocess. En bra kontrollansvarig är enligt mig en nyckel till en bra slutprodukt. Vi rekommenderar Mikael Granath varmt! Läs mer
  • Arne M
    Arne M skrev om Kontrollansvarig en del av Byggbolaget Källden & Granath AB
    Mycket bra och proffsigt bemötande.
    Alltid snabbt tillgänglig. Svarade direkt på tel (in person elller medelande) och mail Läs mer
  • Anna T
    Anna T skrev om Kontrollansvarig en del av Byggbolaget Källden & Granath AB
    Mycket professionellt och alltid lika vänligt bemötande. Håller vad de lovar och mycket väl utfört arbete! Läs mer

Idunvägen 12, 133 38 Saltsjöbaden