Byggest

Byggest

www.byggest.se
  • BadgeFourYears

Välkommen till oss på Byggest! Vi på Byggest är glada över att få chansen att hjälpa dig som kund att förverkliga dina förväntningar och mål genom god kommunikation, planering samt verkställande. Våra tjänster: VVS, rörmokare, renovera badrum, renovera kök, totalrenovering. Behörighet och försäkringar: * Behörig våtrum...

120 omdömen om Byggest

Sedan starten hos Reco 2020

Maria F
Skrev om Byggest

Seriösa byggfirmor med rimliga priser kryllar det inte av men här har vi en! ☝️ 😊 Jag är mer än nöjd. 🙏

Anna C
Skrev om Byggest

Byggest har genomgående hållt hög nivå på arbetet genom hela bygget. Byggprogressen har noggrant dokumenterats med bild och slutresultatet fick noll anmärkningar vid slutbesiktningen. Alla har varit väldigt professionella, hjälpsamma och vänliga, gjort ett utmärkt jobb och Kamal har alltid funnits tillgänglig för att svara på frågor eller lösa problem. Min öppna lägenhet plastades in för att minimera byggdammet I lägenheten och emballage och skräp togs snabbt om hand och fraktades bort. Allt har gått väldigt smidigt och jag njuter nu av mitt fina nya badrum!

Evgeny G
Skrev om Byggest AB

Good work, dedicated guys, can recommend. Did a full rennovation of bathroom. Great engagement, client focus and control from Kamal. Excellent and accurate rivning+ground works (Egor), el (Gintaras), VVS (Andrei), finalization (Farhad). Had a bit of questions with tileworks, but quickly and professionally resolved afterwards. Great value for money. Can recommend! Evgeny

Johan B
Skrev om Byggest AB

Vi hade väldigt bra kommunikation med Byggest genom hela projektet. Det gjorde att vi enkelt via dagliga bilder kunde följa hur renoveringen pågick och se till att det blev som vi ville. Resultatet var otroligt fint badrum, där det var tydligt att man varit vädligt nogrann med alla moment. Vi är riktigt nöjda!

Ingrid B

Väldigt bra hittills Mvh Ingrid Bergöö

Emelie H
Skrev om Byggest AB

Anlitade Byggest för att totalrenovera mitt badrum. Är riktigt imponerad över hur enkelt och smidigt arbetet gick. Trevliga, tillmötesgående och hjälpsamma. Fick varje dag en uppdatering med bilder på vad de har gjort under dagen via WhatsApp och fick under första veckan en detaljerad genomgång vad som skulle ske de kommande veckorna. Rekommenderar starkt!

Autora A
Skrev om Byggest AB

Mycket seriöst bemötande. Bra företag med kompetent personal.

Anna H
Skrev om Byggest AB

De är proffsiga och kunniga. Kan varmt rekommendera!

Louise H
Skrev om Byggest AB

Helrenovering av badrum som innefattade fuktskada. Bra konsultation innan och ett bra resultat efter. Flexibelt företag där samtliga hantverkare är måna om att göra ett bra jobb.

Ludvig H
Skrev om Byggest AB

Väldigt bra från start till färdig renovering. Vi fick mer hjälp än förväntat i dialogen med vår bostadsrättsförening som var lite svåra. Bra återkoppling och ständiga uppdateringarn från Byggest under själva renoveringen.

Brf F
Skrev om Byggest AB

Bra information, toppen att sända uppdaterade foton om framstegen på renoveringen

Ove S
Skrev om Byggest AB

Totalrenovering av tvättstuga om 7 kvm med temporär lösning av varmvattenberedare, nydragning av vattenrör, ny elcentral, taksänkning med spottar m.m. Hela projektets tidsplan och budget fungerade utmärkt, från uppstartsmöte, konsultation och designritning till genomförande och kvalitet. Projektarbetet uppdaterades dessutom kontinuerligt via what’s up! - Vi är supernöjda med genomförandet och resultatet!

Farid H
Skrev om Byggest AB

Vi anlitade BYGGEST för en totalrenovering/återställning av vårt badrum efter vattenska, det va ett försäkrings ärendet. De gav, redan vid första kontakten, ett mycket proffsigt och förtroendeingivande intryck. De lämnade en seriös offert och tidplan som höll hela vägen. Under arbetets gång har vi haft en mycket bra dialog med projekt och arbetsledaren. De har alltid varit tillgänglig för oss och när problem och frågor dykt upp har de snabbt hittat smidiga lösningar. Allt konversation och dokumentation har gjorts via Watsapp...

Johanna V
Skrev om Byggest AB

Jättefint resultat. Bra och trygg arbetsprocess.

John-Martin C
Skrev om Byggest AB

Byggest renovera mitt badrum för snart 4 år sedan. Dom var snabba, ordentliga och proffsiga. Nu 4 år senare är badrummet fortfarande i toppskick/allt arbete har hållit bra. kvalitetsdokument och alla papper sköts bra så om ngt skulle hända blir det inte bråk med hemförsäkringsbolaget. Dom sparade även kopia av kvalitetsdokumentet och fick snabbt en ny kopia av kvalitetsdokumentet gratis när jag bad om det inför försäljningen av bostaden. Sammantaget är jag jättenöjd såhär 4 år senare med arbetet dom gjort. Papper som man...

Andréas D
Skrev om Byggest AB

I recently had the pleasure of working with Byggest AN for a bathroom renovation project. From start to finish, their team exhibited a high level of professionalism, skill, hard work and attention to detail. They flawlessly transformed my bathroom, repainting the walls and replacing the flooring. The final result exceeded my expectations, and I couldn't be happier with their work. I wholeheartedly recommend Byggest AB for any renovation needs you may have.

Inger Agneta M
Skrev om Byggest AB

Byggest är ett suveränt team med skickliga, trevliga och hjälpsamma hantverkare. De hjälpte till där det behövdes, även om det gällde att bära in golvbräder eller hämta bänkskiva. De kommer de tider de har bestämt, de uppdaterar varje kväll på Whatsup vad som har gjorts under dagen. De går lätt att få tag på både på telefon, whatsup och mail. Ibland kan språkförbistring krångla till kommunikationen, men då rycker Kamal genast ut och förklarar och reder ut. Golvbräderna, som skulle läggas, beställde vi lite för sent, men...

Linus P
Skrev om Byggest AB

Nu är äntligen badrumsrenoveringen och hallen färdigrenoverad och det blev bättre än vad vi någonsin hade kunnat tänka oss! När vi bestämde oss för att renovera så va det mycket funderingar och tankar på allting och vilket företag vi skulle välja så vi tog in offertbesök från många företag som sägs va dom bästa och Byggest va dom mest seriösa och kunnande överlägset från första mötet! Därefter startade planering igång och hela processen från start till slut va så bra med daglig uppdatering och bilder på arbetet. Vi hade...

Katarina P
Skrev om Byggest AB

Jag kan varmt rekommendera Byggest om du ska renovera ditt badrum och vill ha ett fantastiskt slutresultat. Från start så hade vi en rak tydlig kommunikation och ett fint bemötande från alla som var hemma hos mig och jobbade. Den dagliga uppdateringen med bilder och text från den gemensamma Whats up gruppen gjorde mig delaktig i vad som hände i badrummet när jag var på jobbet. Bra utfört arbete genom hela processen. Jag är jättenöjd med slutresultatet.

Karl J
Skrev om Byggest AB

Det blev som vi hadde hopats och under arbetets gång fick vi dagliga bilers så att vi kunde följa arbetet.

Oscar d
Skrev om Byggest AB

Från första kontakt vid offertbegäran visade Byggest med Kamal i spetsen hög proffessionalitet med snabb återkoppling, hembesök och projektledning. Möte med Veselka på @badrumsstudio synkade fint i tid och därefter flöt beställning och arbete på väldigt smidigt. Arbetet klart inom utlovad tid. Tät och daglig uppföljning via bilder till WhatsApp. Kamal alltid bara ett samtal bort. Vi är väldigt väldigt nöjda med Byggest och kan varmt rekommendera dem till andra som står inför badrumsrenovering.

Norrabygg A
Skrev om Byggest AB

Mycke bra samarbete tillsammans.

Martin S
Skrev om Byggest AB

Vi fick ett professionellt bemötande från Byggest från första kontakt till färdigställt totalrenoverat badrum. Kunnig personal som gav tips och kom med lösningar på hur vi kunde göra. Vi är väldigt nöjda med Byggest och kan varmt rekommendera dem för den som vill ha en renovering/ byggnation med ett fantastiskt slutresultat till ett konkurrenskraftigt pris. Lars Martin

Siddharth R
Skrev om Byggest AB

We went with Byggest for renovating our 2 bathrooms. From the beginning that is inspecting the site, giving the estimation, helping with the designs, starting with the work, etc everything was done professionally. Kamal, the project manager was responsive and helpful throughout the project. I would also say special thanks to Persefoni who helped to get me to get a good deal and Veslka who helped us with very good designs. Their work was ver professional and I would definitely recommend and user their service in future.

Nona C
Skrev om Byggest AB

We were recommended Byggest AB and very happy with the results of our renovation. The entire process from consultation, design and renovation work were updated progressively. Special thanks to Kamal our project leader a very sincere & dedicated professional, rendered us advice considering our budget, interest and goal!

Kumar G
Skrev om Byggest AB

Byggest AB has provided good services, Project manager(Kamal) is always reachable with the updates. Perfectly built Bathroom as per the planned design. Special Thanks to kamal!! I recommend Byggest AB for any Renovations.

Jesper T
Skrev om Byggest AB

Bra utfört arbete genom hela processen!

Katarina Lovisa Margareta S

Professionellt bemötande från första mötet till avslutat arbete. Jobbet utfördes av duktiga och trevliga hantverkare. Uppdateringar om arbetet, i form av bilder och text, skedde efter varje avslutad arbetsdag via en gemensam app vilket gjorde att jag kunde känna mig lugn och trygg. Badrummet blev klart på utsatt tid följt av en noggrann besiktning. Blev superfint! Jag vill varmt rekommendera Byggest!

Anna B
Skrev om Byggest AB

BYGGEST gjorde helrenovering av två badrum hos mig, behov byta stammar till fantastiskt slutresultat! Väldigt bra kommunikation med daglig uppdatering av projektet med bilder via whats up. Veckovis uppdatering av hur långt de kommit i arbetet med mål kommande vecka. Tydlig offert och kommunikation på eventuella tillägg. Inga överraskningar. Hantverkarna var otroligt skickliga och noggranna. Rekommenderas varmt.

Carolyn M
Skrev om Byggest AB

Vi valde att anlita Byggest för renovering av toalett/tvättstuga och även få till en duschhörna i utrymmet. Vi är mycket nöjda med hela processen, från första kontakt till färdigt badrum/tvättstuga. Under hela renoveringen har vi fått ett mycket bra bemötande, dagligen blivit uppdaterade med bilder från renoveringen och blivit kontaktade om frågor uppstått. Det har varit ordning och reda och tidsramarna har hållits till punkt och pricka. Denna helentreprenad har varit mycket lyhörda för våra önskemål och samtidigt kommit...

Martin T
Skrev om Byggest AB

Vi gjorde en mindre renovering av vårt badrum. Vi tycker att Byggest gjorde ett mycket bra jobb och inom den tidsram vi angett!

Soghra B
Skrev om Byggest AB

Trevliga, professionella och kunniga personer. Bra jobbat , mycket nöjd Rekommenderar stark.

Karin S
Skrev om Byggest AB

Vi anlitade Byggest efter att ha jämfört dem med flera andra företag inför skapandet av ett badrum i ett befintligt matrum. Det var inte ett lätt projekt med nya dragningar av avloppsrör, el och vattenledningar i ett gammalt hus. Våra förväntningar var stora och de fixade allt exakt som vi ville ha det väldigt professionellt! Vi är jättenöjda med slutresultatet och det kunde inte ha blivit bättre. Jag rekommenderar starkt Byggest till alla som vill renovera där hemma.

Svar från Byggest AB

Hej Karin! Så trevligt att jobba hos kunder som uppskattar verkligen vårt arbete! Tusan tack för omdömen! Med vänlig hälsning, Byggest AB.

Emelie Christina E

Vi är jättenöjda med Byggest! Vi använde dem för att renovera våra badrum. Det blev jättebra, precis som vi hoppades. Vi uppskattade verkligen de dagliga uppdateringarna med bilder till whatsappgruppen, samt deras tillgänglighet. Kommer absolut använda dem igen nästa gång!

Kamal O gillar detta
Svar från Byggest AB

Vi uppskattar det! Tveka inte att höra av er när ni behöver vår hjälp. Hälsningar BYGGEST AB

Yasaman B
Skrev om Byggest AB

Vi gjorde en omfattande renovering av ett stort badrum med stora kakel Kamal är väldigt noggrann och vi fick ett väldigt seriöst intryck vid offertstadiet. Det höll i sig genom hela projektet Teamet är noggrant utvalda och väldigt respektfulla. Städade och plockade efter sig. Genom projektets gång gjorde vi ändringar och teamet var väldigt flexibla till våra behov. Vi fick uppdateringar dagligen via whatsapp vilket är fantastiskt Vi kände oss väldigt trygga genom hela projektets gång och rekommenderar Byggest starkt

Svar från Byggest AB

Hej Yasaman! Vad kul att du är nöjd med vår service! Tack för trevligt bemötande ! Vänliga hälsningar från Byggest AB.

Urban L
Skrev om Byggest AB

Byggest levererar vad de lovar och håller budget samt tidsplan. De är enkla att kommunicera med oavsett om det är ändringar, fel eller bara uppföljning av uppdraget. Snyggt och prydligt hanterat genom hela projektet. Så jag rekommenderar dem till ditt nästa badrumsprojekt.

Svar från Byggest AB

Vad Kul att du är nöjd Urban! Tack för att du anlitat just oss! Vänliga hälsningar från Byggest AB.

Blagica K
Skrev om Byggest AB

Vi gjorde en totalrenovering av lägenheten och fick väldigt proffsigt och seriöst bemötande. Arbetslaget var samspelt, kunnigt och alla utmaningar löstes utan fördröjning. Bra kontakt, välutfört arbete och alla våra önskemål bemöttes snabbt. Vi kan bara varmt rekommendera Byggest! Grymt jobbat!

Svar från Byggest AB

Hej Blagica! Härlig att läsa det! Tack för ditt omdöme! vänliga hälsningar från Byggest AB.

OSAMA B
Skrev om Byggest AB

Vi gjorde om vårt lilla badrum, jättebra början med planeringsmöte och bra beskrivning av vad som kanske kommer att kosta mer eller mindre än offerten om man ändrar något. Blev lite förvirring med byte av projektledare utan förvarning, men annars hölls allt inom tidsplan, bra samarbete med extern besiktningsman som vi anlitade. Vi är nöjda med det mesta, i samband med byte av projektledaren försvann viss information om förändringar som gjorde att till exempel handdukstorken hamnade på fel höjd mm.

Thomas L
Skrev om Byggest AB

Jag anlitade Byggest, allt mycket bra. En oklarhet avseende dimensioneringen av golvvärmen i badrummet , löstes snabbt i samförstånd. Min oro avseende dammspridning och slitage på golv och trappa, främst vid rivning och utbärning av byggavfallet, var helt obefogad. Byggest täckte in in golv och trappa mycket väl, med masonit och mjölkpapp. Golvskyddet höll genom hela uppdragstiden. De är duktiga på att hålla allt damm i utrymmet som åtgärdas., De städade efter sig dagligen, duktiga hantverkare, kunniga och effektiva....

Göran E
Skrev om Byggest AB

Toppen! Jätte bra företag att ha och göra med! Rekommenderas starkt

Svar från Byggest AB

Hej Göran! Tack för ditt omdöme! Med vänlig hälsning, Byggest AB.

Gustav H
Skrev om Byggest AB

Kollade upp ett par olika aktörer via Reco.se och Byggest var en av de med bäst rekommendationer. Vi gjorde två badrum, en med dusch och ett med badkar. Båda badrummen gjordes klart enligt tidsplan, kommunikationen via WhatsApp var kanon, snabba svar, flexibel i våra önskemål och allt för att undvika obehagliga överraskningar senare i processen. Helt klart 5/5 till Byggest!!

Svar från Byggest AB

Hej Gustav! Tack för ditt omdöme! Dina åsikter är jätte viktiga för oss! Med vänliga hälsningar, Byggest AB

Gunilla L
Skrev om Byggest AB

Jag är mycket nöjd med Byggest jobb med renoveringen av min tvättstuga och toalett. Jag fick ett bra bemötande av företaget och försäljaren som var här innan förklarade och gav mig förslag på vad som kunde göras. Killarna som var här jobbade bra och var trevliga. Tack för ert jobb med min fina tvättstuga och toalett. Gunilla

Svar från Byggest AB

Hej Gunilla! Stort tack för din positiva feedback. Vi är glada att vi kunnat hjälpa dig så att höra att du är nöjd med oss och vårt arbete gör oss väldigt glada! Bästa hälsningar Byggest.

Jonas F
Skrev om Byggest AB

Jag kontaktade byggest för renovering av mitt badrum, blev bra bemött av kunnig personal. Jag är supernöjd med mitt nya badrum.

Svar från Byggest AB

Tack för era fina ord, roligt att ni blev nöjda med ert fina badrum. Vänliga hälsningar från Byggest AB.

Keith H
Skrev om Byggest AB

Byggest gjorde badrumsrenovering hos oss och vi är väldigt nöjda med resultatet. De var hårt arbetande, kom varje dag och arbetade med leende och även om det var fullt hus med familjen hemma så har det fungerat bra. Ibland fanns språkförbristningar och kändes lite som det saknades proaktiv information, trots det så kunde vi alltid följa upp med projektansvarig efteråt och de var lyhörda för våra frågor och kommentarer. Skulle har varit bra med lite 3d modelling mjukvara för att kunna planera plattsättning innan arbetet började. Vi är nöjda och kan klart rekommendera Byggest.

Svar från Byggest AB

Hej Keith! Tack för ditt fina omdöme. Kul att du är nöjd:) Vänliga hälsningar från Byggest AB.

Daniel J
Skrev om Byggest AB

Lyhörda, serviceinriktade, tydliga och bra i kommunikationen vårt projekt. Duktiga, trevliga och engagerade hantverkare måna om att göra ett bra jobb av god kvalitet. Vi blev supernöjda med renoveringen av vårt badrum. Anlitade en extern besiktningsman som intygade arbetets goda kvalitet.

Svar från Byggest AB

Vad kul att du är nöjd med oss och tack för ett fint omdöme Daniel! Vänliga hälsningar från Byggest AB.

Mirna B
Skrev om Byggest AB

Ombyggnad av tvättstuga och badrum. Prisvärt! Otroligt kompetenta och professionella arbetsledare och arbetare. Alltid tillgängliga med rådgivning samt andra frågor. Man får följa med varenda steg i ombyggnaden vilket har uppskattas mycket. Samarbetet har känts tryggt hela vägen. Härligt arbetslag som jobbar snabbt och hårt utan att rubba på kvalitén. Rekommenderas varmt!

Svar från Byggest AB

Hej Mirna! Tack för din rekommendation! Vad glada vi blir att du är nöjd med renoveringen. Vänliga hälsningar från Byggest AB

Bupe P
Skrev om Byggest AB

Vi ger toppbetyg till Kamal och alla kollegor på Byggest för ett mycket trevligt och väl genomfört ombyggnad av vårt badrum! Bemötandet och samtalet i projektet har varit lösningsorienterat och proffesionelt. Det löpande arbetet har noggrant kontrollerats och sedan kommunicerats till oss dagligen. Vid slutsynen har vi fått all intygande bl.a. Säker Vatteninstallationen. Vi har nu en mycket fin ombyggd badrum, och rekommenderar Byggest varmt!

Svar från Byggest AB

Jätteroligt att ni är nöjda. Och tack för det fina omdömet! Bästa hälsningar Byggest.

Evin Y
Skrev om Byggest AB

Vi är superböjda med Byggest AB. Vi total renoverade badrummet/ tvättstugan, och resultatet blev så bra att bättre kunde det inte bli. Arbetsledaren var superbra och var med från början till slut. Planeringen och genomgången var noggrann och proffesionel och följdes till 100%. Olika hantverkare kom inom flera olika delmoment och alla utförde ett proffesionellt arbete i samband som de dokumenterades och rapporterades varje steg i en gemensam chattgrupp. Vi blev informerade och involverades under varje proccess. Varje...

Svar från Byggest AB

Hej Evin! Så härligt att ni blev nöjda med vårt arbete! Tack för ett fint omdöme. Bästa hälsningar Byggest AB.

Andreas W
Skrev om Byggest AB

Tog kontakt för en badrumsrenovering. Fick ett proffsigt bemötande och noggrann genomgång av våra önskemål redan inför offerten. De hade ganska lång väntetid innan de kunde börja vilket jag tolkar som ett bra tecken på att de har mycket uppdrag. De kunde ändå påbörja arbetet cirka en vecka tidigare än först aviserat och slutförde i enlighet med tidplan trots sjukdomsfall. Mycket hade som sagt stämts av redan inför offerten men de var ändå noga med att stämma av under byggets gång för att det skulle bli rätt. Exempelvis...

Svar från Byggest AB

Hej Andreas! Tack för att du lämnat ett omdöme och din fina rekommendation om vårat utförda arbete hos dig, härligt att du är så nöjd! Bästa hälsningar Byggest AB

Helene S
Skrev om Byggest AB

Sett till själva utförandet/hantverket har vi inga egentliga synpunkter, kunniga och duktiga. Det vi hade mest svårigheter med var kommunikationen. Vi fick kort inpå projektets start byta projektledare, helt utan förklaring, och vi hade en del muntliga överenskommelser med den ursprungliga som då föll mellan stolarna. Sedan uppstod problem då hantverkarna flera gånger informerat oss om ett köp som måste göras, och projektledaren senare hävdat att de då frågat om lov/fått OK, vilket vi inte höll med om att så var fallet,...