Byggnytt i Väst AB

Byggnytt i Väst AB

www.byggnyttivast.se
  • BadgeFiveYears

ByggNytt i Väst är det lilla företaget med stora ambitioner! Viktigt för oss är att slutresultatet alltid håller hög kvalitet, att arbetet utförs enligt gällande branschstandard och regler samt att du som kund är nöjd. Vi har sedan starten 2011 byggt och renoverat hundratals badrum och tegelfasader och vi har samtliga behörigheter...

93 omdömen om Byggnytt i Väst AB

Sedan starten hos Reco 2015

Andreas A
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Snabbt besök vid förfrågan, hade lätt att förstå uppdraget, tydlig offert Resultatet var proffsigt och genomtänkt, med omsorg för alla detaljer Genomgående supernöjd, Raji var alltid trevlig och ingenting var omöjligt !

Nils L
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Tillmötesgående och seriösa. Plattsättningen hade ojämna fogar och en platta lossnade men när det påpekades så var det inget snack utan det åtgärdades. Fogarna åtgärdades nästa dag och den lossnade plattan efter någon vecka. Sågade till bänkskivan efter rummet och det blev bra trots att vi trodde att det skulle bli svårt!

Mathias G
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Vi är supernöjda ed vårt nya badrum. Ni har varit väldigt duktiga och hjälpsamma genom hela processen!

Stefan L
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Vi fick en bra kontakt med Raji på ByggNytt i Väst gällande en helrenovering av ett av våra badrum. Han är väldigt noga med att gällande regler badrumsarbete följs, vilket vi uppskattade. Slutresultatet blev väldigt bra och motsvarade våra högt ställda krav. Rekommenderar denna entreprenör å det varmaste. Stefan Larsson

David L
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Proffsigt utförande av badrummet. Det tog 4 veckor att utföra hela arbetet som det framgår i offerten samt höll prisat , Stor tack !!

Susanne S
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Mycket bra utfört arbete. Vi är mycket nöjda. Det tog bara längre tid än de sa från början, men det är ju inte ovanligt tyvärr. Vi skulle absolut anlita dem igen.

Johan R
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Badrummet blev mycket snyggare en förväntat tack vore gubbarna på Byggnytt i väst Tog 5 veckor att utföra hela arbetet en vecka mer en vad som offererade men det var värt det !!!!

Leif R
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Tydliga och bra i alla kontakter. Professionella i utförandet. Transparenta vid offert och fakturering.

Karl F
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Totalrenoverade ett badrum. Bra utförande och höll tiderna väl. Några mindre justeringar behövdes göras, men Bygg nytt i Väst utförde de utan diskussion.

Karl S
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Supertrevliga och lösningsorienterade personer med Raji i spetsen. Några kommunikationsmissar under vårt relativt stora renoveringsprojekt som dock inte tar ifrån dem ett helhetsbetyg på 5/5.

Anna R
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Kan rekommenderas! Höll tidplanen och var behjälpliga med att komma på bättre lösningar än mina. Noga i med arbetet och allt var snyggt utfört. De var respektfulla med att de var i ens hem. Städade efter sig och lämnade inte tex koppar och annat efter en arbetsdag. Tack för ett gott arbete! Anna, Fiskebäck

Victor I
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Byggnytt i Väst gjorde en totalrenovering av mitt badrum och jag är mycket nöjd med resultatet. Byggnytt gav ett proffesionellt och trevlig bemötande från början och lämnade en offert inom några dagar efter besöket. Kommunikationen var bra genom hela projektet, det var lätt att få tag på projektledaren om jag hade frågor eller önskemål. Projektet tog någon dag längre än vad som stod på offerten men det var lite sjukdomar och oförutsedda händelser som gjorde att de inte kunde jobba vissa dagar, så det har jag förståelse...

Anna Y
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Bra personal och mycket kunniga i det dom gör. VI renoverade en av våra badrum och den blev hur bra som helst :) Skulle jag rekommendera Byggnytt? helt klart.

Birgitta R
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Anlitade under hösten 2022 Byggnytt i Väst för renovering av badrum. Badkaret skulle bort och ersättas med tvättmaskin, torktumlare och dusch samt arbetsbänk och skåp ovanför maskinerna - allt detta på en mycket begränsad yta, ett inte helt enkelt arbete. Men jag har idag ett mycket vackert kaklat badrum med värmegolv och ny inredning. Problem som uppstod under vägen (huset är gammalt) löstes snabbt. Hantverkarna var mycket trevliga och duktiga. Raji var lätt att nå och återkopplade alltid. Offerten var som vi kommit överens...

Johan Karl Philip S
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Byggnytt i väst renoverade två badrum hos mig på Lindholmen hösten år 2022. Jag är en väldigt väldigt nöjd kund. Jag kände mig omhändertagen och rättvist behandlad. Som alltid i livet sker det ibland missförstånd men Byggnytt i väst tar ansvar och åtgärdade saker så att jag blev nöjd. Jag är mäkta imponerad över detaljarbetet med kaklingen. Mina föräldrar kommer antagligen så småningom renovera ett badrum och jag kommer absolut be dem kontakta Byggnytt i väst

Birgitta M
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Helt nöjd med arbetet som utförts.

Emma N
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Renoverade mitt badrum i augusti 2022. Snabba och kompetenta, mycket bra kontakt. Konstant återkoppling från alla aktörer vilket gjorde det lätt att följa med i vad som gjordes och skulle göras. Kunniga och duktiga hantverkare. Slutfakturan skilde sig marginellt mot offerten. Jag är väldigt nöjd med mitt badrum och skulle lätt anlita detta företaget igen. Rekommenderas starkt!

Elisabet P
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Renovering av badrum. Supernöjd med mitt nya fina badrum. Duktiga och trevliga hantverkare. Klara på den tidsangivelse som getts innan starten. Kan varmt rekommenderas.

Anne-Marie M
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Det var bra men jag saknar fortfarande mina parkeringslappar de gäller till nov ember sen ville jag gått igenom fakturan

Lotta S
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Allt har gått smidigt sedan första möte för offert fram till färdigt resultat- snygg och prydligt hantering där de städa upp efter sig och spolade av löpande efter allt damm har inget att klaga på. Varit tydliga i informationen och löpande håller oss uppdaterade på vad de gör hur länge det är kvar osv. Behövde Komplettera med nya tegelstenar - löste även det smidigt och var noga med att förklara och hitta lösningar som gav ett utmärkt resultat Fakturan stämde med offerten utan något extra påslag - vi betalade och är nöjda med vår fina omfogade fasad

Maria T
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Jag anlitade under våren 2022 Byggnytt i Väst AB för att renovera mitt badrum. Arbetet var utmärkt utfört och hantverkarna var mycket trevliga och tillmötesgående. Resultatet blev till och med bättre än vad jag hade föreställt mig. Jag kan därför varmt rekommendera Byggnytt i Väst.

Johan Ö
Skrev om Byggnytt i Väst AB

De gjorde vårt ena badrum med nytt kakel, golvvärme osv. Väldigt bra från början till slut. Trevligt bemötande, började i tid, priset stämde med offert och snyggt utfört jobb. Fodret runt dörren blev enl oss inte bra och det fixade Raji till direkt utan något problem eller diskussion. Lätta att ha att göra med och trevliga. Plus att man enkelt kan nå Raji under processen och han är snabb med att återkoppla. Viktigt när det är ett så stort jobb och mycket pengar det handlar om. Kan varmt rekommendera dem för badrumsrenoveringar.

Boel K
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Så nöjd med totalrenoveringen av mitt lilla lägenhetsbadrum som Raji på Byggnytt i Väst utförde. Det blev precis som jag önskade. Duktiga och skickliga hantverkare hela vägen. Trevligt bemötande och alltid lätt att få svar på frågor under hela arbetet. /B

Jörgen T
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Badrumsrenovering Är i stort sett nöjd med deras insats. Att det drog ut på tiden kan till största delen skyllas på försenade leveranser av inredning från tillverkare. Inget som kan lastas BNV. De var väldigt tillmötesgående och installerade toalett och dusch i väntan på övrig inredning så att livet blev drägligt. Men i slutet drog det ut lite onödigt på tiden på grund av att elektrikern var upptagen med annat. Ett par saker blev inte riktigt som jag tänkt mig, inget kritiskt men saker de hade kunnat fråga om så att...

ELISABETH M
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Mitt badrum renoverades i sekelskiftsstil och trots många svårigheter som gjorde att det drog ut på tiden så löste de problemen allteftersom de dök upp. Badrummet blev vackert och funktionellt och jag är nöjd över resultatet.

Ulf K
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Blev proffsigt bemött av Byggnytt för en ombyggnad av uteplats. Fick klart för oss att rot-avdrag inte gällde. Fick en offert som höll . Nöjda med resultatet. Kunde utnyttja uteplatsen mycket bättre i somras.

Per C
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Bra utförande till överenskommet pris. Måna om att göra ett bra jobb, var trevliga och lätta att ha att göra med.

Hanna J
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Vi beställde en badrumsrenovering och av de fyra företag vi träffade så fick vi genast bäst intryck av Raji. Hans offert hade dessutom betydligt lägre pris. Vår utmaning var ett litet badrum i ett gammalt hus där platsoptimering var prio. Detta löste Rajis gäng galant och med god kommunikation under tiden. Både tidsplan och budget hölls utan några överraskningar. Vi kommer aldrig att anlita någon annan för framtida projekt.

Håkan A
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Mycket tillmötesgående och trevliga. Duktiga yrkesmän!

Lisbeth T
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Mycket bra. Väntar för att se om det fortfarande läcker in när höststormarna kommer. Utbytta fogar i tegelväggen och hydroforbering.(?) Noggrant utförande. Höll tidsplanen.

Paul G
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Byggnytt i Väst med Raji i spetsen är en seriös firma med stort kundfokus. Vår totalrenovering av badrum i källare genomfördes på ett tryggt och metodiskt sätt, där vi och firman löpande hade en klar och tydlig dialog och kunde bolla idéer för att få till så bra resultat som möjligt. Slutresultatet blev väldigt lyckat!

Björn Z
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Totalrenovering av vårt badrum utfördes av Byggnytt i Väst AB. Vi är supernöjda med resultatet. Det började med ett hembesök där vi framförde våra önskemål. Offerten, fastprisavtal, vi fick beskrev tydligt vad som ingick. Utöver själva renoveringen så klädde de in lägenheten med skyddspapper, vilket de också gjorde i hissen. Vidare informerade de grannar om bla vattenavstängning. Byggnytt i Väst avslutade renoveringen enligt tidsplanen och städade efter slutfört arbete. Fakturan vi fick innehöll inga överraskningar utan...

Ann-Sofie K
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Jag renoverade ett ganska stort badrum och blev mer än nöjd med resultatet! Bra pris, mycket proffsigt gjort, klara i tid och väldigt trevligt bemötande. Rekommenderar Bygg nytt i Väst till alla som skall renovera badrum!

Roberth N
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Fick hjälp med badrummet, mycket trevliga arbetare.

Magnus W
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Snabbt och snyggt jobb i vår tvättstuga.

Anton G
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Helrenoverade badrummet. Allting flöt på bra och badrummet blev väldigt snyggt. Rekommenderas!

Karin A
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Byggnytt i väst hjälpte oss med badrums renovering samt nytt golv i tvättstugan. Vi är mycket nöjda med bemötande och kommunikation. Mycket lyhörda, flexibla och trevliga. Vi är mycket nöjda med resultatet. Arbetet utfördes dessutom snabbt, endast 3 veckor, vilket är mycket uppskattat. Vi skulle anlita Byggnytt i Väst igen samt varmt rekommendera dem.

Jonatan C
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Mycket bra utfört arbete. Trevliga Utförde mindre förändringar utan någon extra kostnad. Bra pris på första offert och det tillkom inga oväntade kostnader på slutfakturan.

Martin E
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Vi behövde omfogning av en tegelvägg och en skorsten, inklusive utbyte av en del skadade tegelstenar, samt putsning av sockeln runt huset. Kontakterna med Byggnytt i Väst har varit mycket bra. Murarna var kunniga, erfarna och arbetsamma. Resultat blev bra och vi är mycket nöjda. Martin Eickhoff

RICHARD R
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Utmärkt arbete med vår tegelfasad. Höll vad de lovade. Var färdiga enligt tidsplan och inga överraskningar när fakturan kom

Inga L
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Som jag sa till byggnytt kan vi inte se om behandlingen av väggen givit resultat förrän höstregn o stormar satt in på allvar.

David W
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Vi beställde en hel renovering av vårt badrum. Alla från väggar till dusch och toalett. Bra och kunnig personal som förstod hurra vi ville ha de. De kom även med idéer och bra lösningar. Alltid lätta och få tag på och tog sig tidigt lyssna De var bättre än jag trodde och är supernöjd och skulle välja bygg nytt i väst av igen utan tvekan Badrummet blev bättre än jag trodde snabbt och smidigt fick hjälp med tillfällig toalett under bygget. Mycket bra pris. Priset vi satte innan stämde på öret det vi betalade när det var klart. Rekommenderar verkligen Bygg Nytt i Väst AB

Zeyang G
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Very quick response upon the request. Professional workers and very satisfying quality.

Edward S
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Renoverade mitt badrum och gjorde en håltagning i vägg för att sätta upp en dörr. Trevligt bemötande och professionella hantverkare. Kunde ha löpande och snabb kontakt med dem. Bra pris dessutom och snabbt utförda renoveringar. Kommer garanterat vända mig till ByggNytt i Väst för mitt nästa projekt.

MALIN M
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Rekommenderas! Utförde totalrenovering av vårt badrum inom avtalad budget och tidplan. Bra och snabb kommunikation.

Anders L
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Vi behövde renovera vår tegelfasad och blev rekommenderad att anlita Byggnytt i Väst Ab av en granne. Jag fick en snabbt och bra bemötande och efter en besiktning på plats fick jag en utförlig offert inom ett par dagar. Vi hade tur så när Byggnytt fick en lucka så vi kunde få jobbet utfört fortare än planerat vilket känns bra. Jag hoppades på att de skulle göra ett lika fint arbete som hos vår granne och det gjorde de. Ett stort plus är hur noga och fint de städade efter sig! Sammanfattningsvis är vi jättenöjda. Skönt att...

Folke B
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Köpte platt- eller stenläggning av altan och gångar samt uppförande av stenmur. Blev bra bemött före uppdraget, och hade mycket bra dialog under arbetets gång. Upplevde att det hela utfördes mycket noggrant och med en äkta vilja att det skulle bli snyggt och bra. Är totalt sett mycket nöjd.

Stefanie K
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Renoverat badrum . Blev precis som jag tänkt mig. Trevligt bemötande , kunniga , punktliga och lägst pris av 3 offerter .

Stefan G
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Byggnytt i väst putsade mitt gamla tegelhus Jag fick snabb kontakt med dem och offert inom utlovad tid. Priset var bra (billigare än flera andra) de kunde börja jobbet väldigt snabbt och de höll utlovad tid som det skulle ta. Mycket proffsiga hantverkare som gjorde ett bra jobb och jag är väldigt nöjd med resultatet.

Jesper M
Skrev om Byggnytt i Väst AB

Lade klinker på vårt badrumsgolv samt bytte bänkskivor i vårt kök. Jobbet gick snabbt och med strålande resultat. De var lätta att diskutera med och delade med sig av sina tankar kring utförandet. Rekommenderas!