Alla kategorier Byggföretag Västra Götaland Partille Byggnytt i Väst

Byggnytt i Väst

Länsmansvägen 1B, 433 75 Jonsered — Visa karta

Vi startade 2011 och har sedan dess hjälpt många kunder att renovera badrum och fasader.

Läs vad 11 kunder tycker om Byggnytt i Väst

• Malle A
    Malle A skrev om Byggnytt i Väst
    ByggNytt i väst AB har våren –15 renoverat vår villa. Arbetet bestod av renovering av fasad, med tillisolering, ny rappning och målning och reparation av träpartier. Taket har rostbehandlats och målats.
    Arbetet har utförts av personal med särskild kunskap från varje specialområde, utförts av målare, snickare etc.

Arbetet har utförts med stor noggrannhet. Personalen har varit trevlig och tillmötesgående. De hjälper fortfarande till med arbeten som behöver utföras med huset och det är en glädje att kunna ge dem högsta betyg för både arbete och kundkontakt.
    Fam Ambros/Malle Ambros
  • Ingrid A
    Ingrid A skrev om Byggnytt i Väst
    Företaget har byggt om vårat badrum och kök samt byggt en garderob i hallen. Vi skaffade själva alla varor och alla tjänster utfördes av företaget. Vi blev bemötta på ett professionellt och trevligt sätt. Offerterna var välformulerade , lätta att förstå och konkurrerade väl med övriga offerter vi hade fått. Arbetet utfördes på ett mycket bra sätt och vi är mycket nöjda med företaget.
  • Torbjörn F
    Torbjörn F skrev om Byggnytt i Väst
    Trevliga, tillmötesgående och en snabb och bra kommunikation. Vi är mycket nöjda med Byggnytt i Väst.
  • Sara F
    Sara F skrev om Byggnytt i Väst
    Trevligt bemötande! Vi fick hjälp med att lägga nytt golv efter en vattenskada. Allt fungerade problemfritt och vi är nöjda med resultatet.
  • Peter S
    Peter S skrev om Byggnytt i Väst
    Beställningen bestod av upprustning av källare (pannrum & tvättstuga) samt stenläggning & puts av diverse murar.

Det finns inget att klaga på varken kompetens eller bemötande, snarare tvärt om.
    Vi kan verkligen rekommendera Byggnytt i Väst , och vi kommer även att anlita dom i nya projekt när det behövs.
  • Malle A
    Malle A skrev om Byggnytt i Väst
    Byggnytt i Väst har genomfört arbetet med att renovera vår villa byggd -39 på bästa möjliga sätt. De har slipat bort färgen på gammal puts, tilläggs- isolerat, lagt på och målat ny puts. Allt trä på fasaden har målats och vid behov byts ut eller lagats. Fönsterbleck och stuprännor har byts ut. Taket har rostbehandlats och målats. Allt arbete har utförts med stor noggrannhet och bemötandet har varit mycket bra.

Så både produkter och tjänster har levt upp till vår förväntan och bemötandet har varit vänligt och och visat god professionalitet.
  • Stefan P
    Stefan P skrev om Byggnytt i Väst
    Kunniga och bra dialog. Svarar på mail och återkopplar. De förklarar gärna och tipsar. Känns även prisvärda.
  • Britt-marie B
    Britt-marie B skrev om Byggnytt i Väst
    Bemötandet var väldigt bra och det gällde takläggning och stenbeläggning. Finns inget att anmärka ppå
  • Eva H
    Eva H skrev om Byggnytt i Väst
    Hej! Perfekt utfört arbete. Är jättenöjd!
  • Ulf K
    Ulf K skrev om Byggnytt i Väst
    Vi anlitade Byggnytt i Väst för vi ville lägga om en uteplats och gång in till huset samt bygga om trappan vid ytterdörren. Planen var att uteplatsens gamla stenar skulle användas på husets baksida till en större uteplats. Raji på företaget kom och gjorde mätningar och kom med bra tips. Offert kom och han bestämde startdag. Någon miss gjorde att det blev fel dag och vi fick vänta en månad extra. Vi hade mailkontakt hela tiden. När arbetet väl kom igång gick det bra och två man jobbade
    väldigt bra och hela dagar. De städade ordentligt efter sig och arbetet blev som vi önskade. Vi upplevde att de kunde sitt yrke och jag såg att grundarbetet blev bra gjort med utgrävd lera och lager med grovt grus och sättsand blev vibrerat ordentligt. Jag upplevde det som bekymmersfritt att anlita företaget. Inga jordmassor eller sten lämnades kvar utan allt blev snyggt och fint. När räkningen sedan kom låg den ett par tusen kronor under offerten. Även detta gör att jag känner mig nöjd med Byggnytt i Väst. Även våra grannar har uttryckt beundran för arbetet som har förskönat vår ingång. Rekommenderar gärna Byggnytt i Väst
    Mvh Ulf
  • Helena W
    Helena W skrev om Byggnytt i Väst
    Gjorde iordning fasaden på mitt tvåvåningshus; byta brädor, måla, ta hand om vindskivor samt altan/balkong.
    Fick ett fastpris de höll och två fantastiska killar som gjorde jobbet, ordentligt och med egna initiativ. Finns inget kvar att önska!

Länsmansvägen 1B, 433 75 Jonsered