Bythjul

Bythjul

1 834
4.1

Välkommen till Bythjul.com när du behöver nya däck, fälgar eller kompletta hjul till bilen! Vårt mål är en komplett serviceupplevelse där du alltid ska kunna köpa till de bästa priserna från oss och vi jobbar med välkända varumärken med hög standard. Du kan välja om du vill få produkterna levererade direkt hem till dig eller...

1 834 omdömen om Bythjul

Adam E
Skrev om Bythjul

Beställde 2 st däck varav ett separerade och gick sönder efter bara några kilometers körning . Reklamerade detta , men fick avslag på reklamationen . BytHjuls bemötande är under all kritik , bör finnas ett kvalitestänkande från ByHjul med kunden i fokus . Nu står vi med ett trasigt däck och tyvärr också en skadad fälg. Fälgen har vi inte ens begärt ersättning för . Riktigt dåligt .

Tunby Fritid
4.7/5 i betyg av 323 omdömen 4.7 av 323 omdömen

First-Name L

Min beställning blev bort tappad. Ingen svar från kundservice på flera dagar. Riktigt dåligt. Och rekommenderar ingen att beställa.

First-Name L

Vi beställde däck och däckbyte till befintliga fälgar. Verkstaden ansåg (korrekt) att det vore bättre med ett lägre däck och erbjöd sig byta. Efter mkt fram och tillbaka med trevlig kundtjänst så betalade vi för nytt däck och däckbyte. Vi skulle få återbetalning av gamla däcket/däckbytet minus transportkostnad. Eftersom det var däckbytaren som åkte och bytte däcket och hämtade nya så tyckte jag dom kunde återbetala till fullo men eftersom det är deras policy så godkände jag det. Dock återbetalades aldrig några pengar så...

La Villa Travel
4.6/5 i betyg av 464 omdömen 4.6 av 464 omdömen
BadgeThreeYears

First-Name L

Företag som borde inte syssla med försäljning Beställde däck den 2 nov, idag är det den 11 nov och fortfarande inga däck, kollar på mina sidor så står det under bearbetning. Har mailat för 3 dagar sedan och frågat om status men inget svar fastän de lovar svar inom 24h

Matheus Ludwig K

Jag hade en bra upplevelse, från orderläggning till leverans. Köpte conti premium contact 7 som dessutom visade sig vara tillverkade 2023. Allt gick smidigt till och chauffören från DSV ringde i förväg för att stämma av leveranstiden. Mycket nöjd!

Erik O
Skrev om Bythjul

Beställde nya vinterdäck för ca 16 000 kr. Fick 2 år gamla däck tillverkade i Ryssland. Uruselt. Beställde premiumdäck Nokian Hakkapelitta 10 till en Volvo XC90. Hur kan man skicka 2 år gamla däck som dessutom tillverkats i Ryssland. När jag kontaktar dem för vill de inte ta något ansvar för att rätta till detta. Jag kommer inte beställa några fler däck av Bythjul.com

Pierre Oscar A

Skickade retur på däcken(via däckskiftarna) jag köpt i april, det tog över 3 månader för dem att få dem registrerade, och de rapporterade inte detta till klarna så jag fick ringa och påpeka detta flera gånger och fick höra ”vi i supporten kan inte göra nåt direkt, men vi har meddelat vidare. Vi återkommer.” Dock återkom de aldrig utan jag fick ringa igen. Efter allt detta krångel kunde de inte ens bjuda på returfrakten.. riktigt dåligt hantering att kunden måste ligga på om detta.

Michael N
Skrev om Bythjul

Säkert ok om allt går som det ska. Blir det nåt fel är det bara Computer says no…. och ingen flexibilitet. Väntade på min återbetalning efter min retur i över en månad efter åtskilliga samtal, lovad återkoppling utan… just det återkoppling. Hur många timmar i tel. kö jag lagt på detta är nog +10. Kanske värt att chansa men min rekommendation är att låt bli.

Linn Emelie P

Oerhört oseriöst företag som jag inte rekommenderar någon att handla från. Jag beställde fel däck (helt och hållet mitt fel) och försökte kontakta Bythjul för att göra en retur. Jag har suttit i telefonkö i över 6h totalt vid olika tillfällen, skickat säkert 5 olika ärende via deras kontaktformulär på hemsidan, klickat i att jag vill registrera en retur massor av gånger osv. Skrev till och med en kommentar på deras sida på Facebook för att se om det hjälpte men noll respons. Har varit i kontakt med konsumentverket och är...

Nils B
Skrev om Bythjul

Beställde 4 hjul, endast tre levererades till verkstaden. Tog 1 vecka att få kontakt med kundtjänst. Ca två veckor till att få en ny leveransbekräftelse som då är till min egen adress istället för verkstaden, och med en 10dagarsfaktura för ett däck jag redan betalt. Borde verkligen läst omdömen innan jag beställde härifrån, för jag ser att fler haft samma bekymmer.

Patrik J
Skrev om Bythjul

Beställde fyra nya däck men bara tre levererades till verkstaden som skulle utföra däckbytet. Anmälde problemet via företagets hemsida. Då inget hände lyckades jag till sist hitta ett telefonnummer och efter lång kötid lovade en handläggare att de skulle efterforska vart det saknade däcket tagit vägen. Inget händer och efter ytterligare ett par dagar ringer jag igen och då säger en handläggare att det visst ramlat mellan stolarna. Efter ett par dagar skickas ett däck hem till mig istället för till verkstaden dit det egentligen...

Knut Olof Torvald L

ETT SCAMFÖRETAG SOM NI BÖR UNDVIKA! Fick fel bredd på däck även efter att ha skrivit in regnummer? Upptäckte detta annullerade köpet omedelbart. De läser inte ditt mail förrän efter 3-4 dagar och telenumret kommer inte upp när man trycker på kontakta oss. Resultatet blev att de ändå skickar ut däcket och kräver nu att jag ska betala retur som är 5 ggr högre än frakten när du beställer. de arbetar tillsammans med skruva.se vilka inte heller har så gott omdöme.

Christopher F

Mycket strul med Bythjul, men till slut verkar det lösa sig.

Ulrika S
Skrev om Bythjul

Varning för bythjul! Kommer aldrig handla av dem igen. Köpte däck men beställde fel storlek (utgick från mina sommardäck) och fick inte lämna tillbaka eller byta. Finns absolut INGET skäl att välja bythjul! Lika billigt direkt från däckfirmor och då får du dessutom goda råd. En gång och aldrig mer! 10 000 kr åt helvete!

LARS K
Skrev om Bythjul

Det finns lyckligtvis många däckföretag i landet. Undvik BytHjul. Bryter överenskommelser, svarar inte på mail o klagomål. Det tog en månad och många påminnelser innan de reagerade på mina klagomål. Ingen vilja att diskutera. Upprepar: undvik BytHjul när du beställer däck.

OVE V
Skrev om Bythjul

Man funderar om bythjul har möjlighet att finnas kvar på marknaden, i framtiden, kanske för självsäkra, ett stortmultinationellt hamburgerföretag i Luleå hade storhetsvansinne, och slogs både med sina egna kunder och goda konkurrenter, sedan fick hamburgerjätten respass ut ur Luleå under 20 år, sedan när dom skulle nyöppna igen så var dom tvugna att först kräla och be om ursäkt.bythjul borde be sina kunder om ursäkt,

Lena Maria F

Beställde däck som försvann hos DSV. Bythjul.se tycker jag ska åka tur o retur för att hämta däck på deras lager, mot att jag får 5% på köpet och fri frakt. Kommer ej handla hos dom mer, och rekommenderar ingen att handla hos dom. Chefen kunde inte göra mer på priset än dom i kundtjänsten. De har ej varit trevliga i kontakten och svåra att ha att göra med.

OVE E
Skrev om Bythjul

Tog 3 månader att få mitt beställda däck till en däckfirma. Massor av mail, telefonsamtal och besök för att få besked. När äntligen däcket kommit fram blev enda kompensationen 59:- för frakten. Så vill du ha däck snabbt och utan strul undvik byt hjul.

Amir G
Skrev om Bythjul

Beställde 2st däck som jag sedan avbeställde inom några timmar. Fick svar att däcken redan skickats så visst jag får stå mitt kast tänkte jag. Knappt en vecka efter får jag veta att däcken ligger i retur då aviseringstelefonnumret gentemot DSV blivit felaktigt. Ett telefonnummer som är helt skiljt från det jag har så det är omöjligt att jag skulle sluntit på alla siffror. Värt att nämna är att leveranslänken i deras egna leveransbekräftelsemail inte fungerar samt att inget omnämns om aviseringsmetod. Nu har de mage att...

Michael Johan Patrik T

Beställde fyra däck och fälg inkl montering och balansering i November. En fälg vart skadad vid leverans. Kundtjänsten är inte direkt snabb vid hantering av reklamationer. Påtalade att jag behöver köra med fälgen nån dag om snön hinner komma för ska på resa. Vilket gick bra bara den inte skadas ytterligare. Skulle bara maila dem kvittot på kostnaden för bytet vilket innebär avmontering, montering, balansering och hantering av fälg. INGA nya skador. 800kr gick det på. Nu hävdar bythjul att jag skadat fälgen samt använt den....

Daniel Johannes H

Beställde däck hos bythjul. De skickade ut FEL däck till "sin" certifierade verkstad som valdes från deras hemsida. Jag beställt rätt model/dimension men ´bythjuls certifierade verkstäder mottog andra däck. Många turer, mer än 8 veckor med vintern ankommande, där kommunikationen mellan Bythjul och Bythjul’s certifierade verkstad eller mig fungerade så lyckas de fortfarande inte skicka rätt däck eller retunera fel däck då de inte verkar ha några rutiner för detta som fungerar. Massor med tid i telefonköer och löften...

Christoffer Lars Mikael M

Jag är så otroligt fascinerad över inkompetensen hos kundtjänsten. Beställde däck med fälg, lagom snabb leveranstid. Saknades en navkåpa, mailade kundtjänst - fick en ny, med annat tryck. Mailar igen, ber SPECIFIKT om att få samma som de tre första med "rätt" tryck. får svar att de ska lösa det... tiden går och så för en vecka sedan får jag svar på samma ärende igen, troligen för att någon glömt bort att hantera ärendet. Så igår dimper det ner 3st med fel tryck igen. Jag orkar fan inte med det här, jag har mailat...

Anders Olof J

Så fruktansvärt besviken på hur ni hanterar era leveranser!!! Lämnar in bilen i går för montering, balansering och byte. Får veta att endast två av däcken finns på plats i verkstad. Ringer i dag och får mailbesked om att ni talat med speditören och att dom ska skicka ut däcken så snart som möjligt...... Inget svar på när! Efter telefonkontakt, andra samtalet i dag, får jag veta att man inte kan svara på när däcken kommer att vara på plats i verkstaden men kanske i mitten på nästa vecka. Får också veta att det var DSVs fel......

Ann-christin S

Köpte två vinterhjul med dubb. Jag har bara goda erfarenheter av ert företag. Det var mycket bra att få däcken hemlevererade i coronatider.

Rickard E
Skrev om Bythjul

Bra och snabb leverans direkt till däckverkstaden. Mycket konkurrenskraftiga priser. Snabbt - Enkelt - Billigt

Carl-henrik T

Köpte vinterdäck till min plåtis och fick väldigt bra service och rekommenderar bythjul

Leonidas P
Skrev om Bythjul

Βra priser och snabb leveranstid. Jag rekomenderar

Nina P
Skrev om Bythjul

Beställde Nokian vinterdäck med montering. Jag kunde redan vid beställningen boka dag o tid till verkstaden samt betala allt. Blev glatt överraskad. Jag är väldigt nöjd med Byhjul.com, bra priser, snabb leverans och bra samarbetspartners. Kommer definitivt att handla igen. Rekommenderas!!!

Håkan B
Skrev om Bythjul

fälgar och däck och däcktryckmätare blev bra bemött och kunnig personal. talade om exakt vad jag behövde till min bil artikelnummer etc.

Manfred L
Skrev om Bythjul

Snabba o smidiga leveranser bra hemsida som är lätt att söka o få information

Rolf
Skrev om Bythjul

Jag har köpt dubbdäck, enkel beställning snabb leverans. Bra services

Pär D
Skrev om Bythjul

Tyvärr använder de en totalt oduglig logistikleverantör, annars hade man kanske fått leveransen på utlovad tid.

Oliver A

2 vinterdäck Däcken beställdes och de kom som förväntat

Jörgen P
Skrev om Bythjul

Köpte däck som skulle levereras till en verkstad och bokade också tid för däckskifte! När jag kom dit fanns inga däck eller tid bokad! Bokar en ny tid någon dag längre fram och när jag kommer dit har jag fortfarande inga däck och ingen tid bokad! Efter en halvtimmes letande så lyckas dom hitta däcken på verkstaden men dom skulle fortfarande envis med att ta betalat trots att jag redan betalat.

Amparo P
Skrev om Bythjul

Det var min son som hjälpte mig med köpet av bildäcken och det funkade bra.

Birgitta C
Skrev om Bythjul

Jag köpye fyra dubbdäck, det var lätt att beställa och snabb leverans. Däcken var bra

Jenny C
Skrev om Bythjul

Lätt att beställa, tydlig information kring betalning och leverans, prisvärt och snabb leverans.

Christer W
Skrev om Bythjul

Fantastiskt enkel, snabbt, och bra pris. Förstår inte hur alla andra däcksfirmor skall klara sig. Bra och enkel hemsida. Handlar snart igen

Marina L
Skrev om Bythjul

Jag köpte sommardäck i våras, och nu vinterdäck. Bra märkesdäck till bra priser, God hjälp av kundsupport, och snabb leverans.

Bengt E

jag köpte vinterhjul 4 st via nätet

Per-olof N
Skrev om Bythjul

Köpte vinterhjul med fälg och leverans till däckfirma. Utmärkt hemsida, snabb leverans... Tipp topp alltihop

Mats F
Skrev om Bythjul

Jag köpte sommardäck det var billigt pris på däcken och snabb leverans

Leif E
Skrev om Bythjul

Ni är för rigida i era rekommendationer. Jag ville ha vinterhjul 18 tum till ID.3 som minskade språrvidden med 2 mm (ET 51 mm) men ni insisterade på fälgar som ökade spårvidden med 10 mm (ET 45 mm) vilket VW har, för högre 20 tums mer exklusiva fälgar med lågprofil däck. Att jag skrev att andra verkstäder OK:ade det hjälpte inte. Nu sticker de bulkiga 55:orna ut fult utanför karossen och jag har en skitigare bil med mer stenskott kring hjulhusen.

Kaj L
Skrev om Bythjul

Köpte nya vinterdäck. Allt funkade perfekt. Däcken kom snabbt till min verkstad.

Fredrik L
Skrev om Bythjul

Ni har valt fel verkstad att samarbeta med. Jag kunde bara bara välja Videdals bil. Hörde inte av sig när hjulen kom. Fick höra av mig själv efter några veckor. Otrevligt bemötande när jag väl kom dit. Väldigt dyrt att byta däck. Dubbla priset mot andra däckbytarfirmor. När nya däcken väl satt på var det pyspunka. Jag har inte gått tillbaka till dem ännu och reklamerat bytet. Jag antar att det kommer gå bra. Men jag rekomenderar att ni samarbetar med Hohögs bilservice istället. Alltid trevliga och tillmötesgående. De ligger vägg i vägg med Videdals bil.

Tomas L
Skrev om Bythjul

Köpte 4st lösa däck och fick ett mycket trevligt bemötande och snabb leverans.

Fredrik N
Skrev om Bythjul

Fungerade med att ange bilnumret på sidan - allt blev rätt :-)

Patrik M
Skrev om Bythjul

Bra bemötande, snabb leverans och bra priser

Göran P
Skrev om Bythjul

Köpte vinterdäck med montering på däckverkstad,enkel snabb kontakt.Helt enkelt perfekt👍

Alexander C

Det var smidigt att använda hemsidan, enkelt att hitta rätt däck. Ni borde bygga ut/vidare funktionen där man väljer en lämplig däckfirma för krängning. I mitt fall var det felaktiga prisuppgifter, när jag påtalade detta för däckfirman tyckte han att det var bythjul.se som hade ansvaret för rätt prissättning, Jag kan tycka att det är ett delat ansvar. Men intrycket jag har fått ifrån bythjul.se har varit mycket positivt! Tack för en god affär!