Bythjul.com

Hammarby Fabriksväg 23, 167 51 Bromma — Visa karta

Välkommen till Bythjul.com när du behöver nya däck, fälgar eller hela hjul till bilen!

Vårt mål är en komplett serviceupplevelse där du alltid ska kunna köpa till de bästa priserna från oss och vi jobbar med välkända varumärken med hög standard. Du kan välja om du vill få produkterna levererade direkt hem till dig eller till någon av de riktigt bra verkstäder vi samarbetar med runt om i landet. De hjälper dig gärna med monteringen av dina nya hjul!

Genom att söka på vår hemsida med registreringsnummer och bilmodell får du resultat som ska passa din bil. Därför ger vi passningsgaranti när du handlar från oss, och om det mot förmodan blivit något fel tar vi tillbaka produkterna utan kostnad.

Vi har kompetent kundservice på fem språk som gärna står till tjänst och svarar på alla dina frågor. Välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 1602 kunder tycker om Bythjul.com

• 2019-12-26

Kenneth S skrev om Bythjul.com
    Köpte däck till släpkärra och fick tag i bra däck bra leverans så jag tyckte att det hela var riktigt bra Läs mer
  • 2019-12-24

Patrik D skrev om Bythjul.com
    Köpte Nokia dubbdäck till min bil allt fungerade bra. Läs mer
  • 2019-12-24

Robert E skrev om Bythjul.com
    Däck.
    Svaga i kundtjänst , kan inget utöver manualen om ett visst däck
    Förbättrar. Läs mer
  • 2019-12-23

Mats S skrev om Bythjul.com
    Två av de fyra däck jag beställde försvann på något sätt. Det krävdes många kontakter och drygt två veckor innan man beslutade att ersätta dem med två nya. Läs mer
  • 2019-12-21

Ulf L skrev om Bythjul.com
    1 4 kompletta vinterhjul
    2 villle ej samarbeta
    3 la säkert ner 2 dagars arbete skjälv för att lösa problemet , sämsta jag varit med om . Sämsta företag jag varit med om. Skandal hur dom kan behandla en kund . Läs mer

Leif H skrev om Bythjul.com
    Köpte kompl vinterhjul i god tid för att gardera mig.
    Snabb leverans och hjulen var jättebra packade utan
    repor! Jag är jättenöjd med leveransen.
    Kan rekommendera Bythjul. Läs mer

Jörn K skrev om Bythjul.com
    Då jag har köpt både mc och bildäck tidigare så kan jag inte annat än ge toppbetyg.
    Hyfsade priser och inte oändligt långa leveranstider.

Ringde vid ett tillfälle för att ändra leveranstid och detta gick hur smidigt som helst! Läs mer

Ronjin Ab R skrev om Bythjul.com
    Leverans kompletta hjul med en trasig tryckgivare (TPMS). Tog två veckor innan lev av ny. Utlägget på 300kr för byte av TPMS hos lokal gummiverkstad skulle ersättas. Kvitto skickades in för en månad sedan. Ingen betalning eller återkoppling har skett. Läs mer

Håkan E skrev om Bythjul.com
    Helnöjd. Allt funkade klockrent. Läs mer

Lennart T skrev om Bythjul.com
    Köpte 4 vinterdäck med fälj. Bra information och snabb leverans. Kommer absolut att använda Bythjul.com igen. Mycket nöjd. Läs mer

Jan B skrev om Bythjul.com
    Skrämmande dåligt!
    Däcken levererades till en liten avsides ”hemmafixare” långt från där vi bor. Vi fick ingen information om var de fanns utan fick söka upp telefonnummer till fixaren själva som då meddelade att han inte hade rätt utrustning för att montera våran typ av däck! Vi var tvungna att göra en resa på 14 mil tur och retur för att hämta däcken. ”Bythjul” var otrevliga när jag klagade och ville ha anvisning till en annan firma. Det kunde man inte ge mig i närområdet utan jag fick betala 1.800 kr extra till en riktig däckfirma för att få däcken pålagda. Avråder å det bestämdaste att anlita Bythjul!! Läs mer

Filip Ö skrev om Bythjul.com
    Jag beställde kompletta vinterhjul som levererades till min närmsta verkstad.
    Allt gick jättebra! Läs mer
  • 2019-12-17

Cesar S skrev om Bythjul.com
    Köpte nya vinterdäck, mkt bra tjänst, mkt bra leveranstid, inget som helst strul. Precis som det ska vara för att få en nöjd kund! Läs mer
  • Andreas L

2019-12-16

Andreas L skrev om Bythjul.com
    DERAS KUNDTJÄNST ÄR TOTALT VÄRDELÖS! Om ni får några problem med saker ni beställt från Bythjul, räkna inte med att ni faktiskt kommer få någon hjälp. Det är över en månad sen jag skapade en reklamation och de har inte ens bemödat sig att svara. De skiter totalt i sin mejl. Även om man ringer till dem så får man vänta minst 30 minuter innan man kommer fram för att sedan inte bli hjälpt överhuvudtaget. De har dessutom mage och sitta och ljuga om vissa saker på telefon.
    Skojarföretag som inte borde få finnas. Läs mer
  • 2019-12-14

Hans V skrev om Bythjul.com
    Snabbt enkelt och bra pris. Sidan är enkel att navigera i när beställning gjordes Läs mer

Lars-åke W skrev om Bythjul.com
    Köpte under tidig höst 4 nya vinterdäck från er. Ett av de allra bästa med er service i anslutning till däckköpet är bra utbud med partnerverkstäder så att däcken kan skickas direkt dit för montering och balansering. Läs mer

Anders M skrev om Bythjul.com
    Dubbdäck.
    Enkelt och lätt via online köp
    Snabb leverans till dörren.
    Betalning via Klarna.
    Mycket nöjd med Bythjul. Läs mer

Marco C skrev om Bythjul.com
    Köpte vinterhjul allt fungerar enligt förväntningar Läs mer

Anneli E skrev om Bythjul.com
    Bythjul lever upp till mina förväntningar! Läs mer
  • Janne L

2019-12-11

Janne L skrev om Bythjul.com
    Bra o snabb leverans.
    Bra pris dessutom Läs mer
  • 2019-12-10

Mikko M skrev om Bythjul.com
    Jag har köpt 2 uppsättningar vinterdäck ( Nokian Hakka 9) av dem. Däcken är bra och priset var lägst. Leverans hem och de kom snabbt. Jag rekommenderas Bythjul och Nokian! Läs mer
  • 2019-12-09

Kjell G skrev om Bythjul.com
    Dubbdäck med fälg
    Bra bemött
    De levde verkligen upp till service

Smidigt Enkelt och trevlig personal Läs mer
  • 2019-12-07

Mats N skrev om Bythjul.com
    Jag köpte 4st däck via internet bra ställe att handla på fint bemötande kunnig personal är nöjd med däcken👍 Läs mer
  • 2019-12-07

Stefan H skrev om Bythjul.com
    Fungerade utmärkt kring beställning av 4st vinterdäck och leverans till verkstadspartnern för montering/vänligen Stefan Läs mer
  • 2019-12-05

Jenny W skrev om Bythjul.com
    Köpte vinterdäck. Bra pris. Enkel och bra hemsida. Mycket trevlig karl som levererade dom och lade dom precis bredvid bilen. Läs mer
  • 2019-12-05

Jörgen C skrev om Bythjul.com
    Köpte 4 dubbdäck. Bra o snabb leverans. Nöjd med allt. Läs mer

Christer A skrev om Bythjul.com
    Jag köpte två dubbdäck via nätet. Det var inte första gången och det fungerade bra som vanligt. Snabb leverans till bra pris. Läs mer

Daniel E skrev om Bythjul.com
    Rätt grejer, snabbt och smidigt. Läs mer
  • Nisse H

2019-12-04

Nisse H skrev om Bythjul.com
    Köpte dubblösa Goodyear ultra Grip ice 2. Funkar mycket bra. Läs mer

Rolf L skrev om Bythjul.com
    Bra pris och leveransen fungerade Läs mer

General Telecom Aktiebolag G skrev om Bythjul.com
    Hej
    Samtliga däck och fälgar vi köpte fick vi problem med (nätt och jämt att jag orkar beskriva nu..)
    1: Var tvungen att lägga 2 beställningar (en åt mig och en åt kollegan) via telefon. Då hon påstod att det behövdes PGA TPS sensorerna. På bestälningen var det 4st lösa däck samt 4st Däck och Fälg, båda till en BMW 320 D

Här fick vi då betala fraktkostnader för däcken...

2: Fick mina däck med då TPS sensorer i, Men det var då fel dimensioner på 2 av däcken som jag blev rekommenderad då fälgen i bak på en BMW Original är bredare än fram. Så fick skicka tillbaka och byta dessa till 2 bredare. Dessa kom då utan TPS sensorer i. Strulet börjad då med att få 2 till. Men Nu visar det sig att jag inte skall ha TPS sensorer i dessa däck då det original på BMW samt många bilar sitter sensorer i fälgen (Ventilen) så nu får jag då bryta kloss dessa och skicka tillbaka.. (allt tar en j_vla lång tid med att skicka grejer på deras fraktsedlar) Men till slut löste det sig.

3: Kollegans däck och fälgar, komplett kit med TPS sensorer i (trodde vi ja) det fungerade inte, bara larm. Samt han har obalans i däcken.

Han kontaktar då Bythjul de meddelar att de kanske inte blivit aktiverade, så han får bege sig till Vianor. De skall då aktivera dessa. Detta fungerar ej, de konstaterar att däcken inte är balanserade samt de kränger av däcken för att kolla TPS sensorerna, dessa saknas i däcken helt. Men på fakturan hans står det TPS sensorer.

Mycket är löst ej klart om de har betalat tillbaka våran Vianor faktura och de TPSèr som de satte i då åt honom.

Vi/Jag kommer aldrig mera handla från Bythjul, dessa vart dyra däck! Läs mer

Joakim S skrev om Bythjul.com
    Den samlade bedömningen är okej.
    Priset korrekt, snabb leverans, mm.

Dock blev jag ganska förvånad när man skickat mig ett defekt däck. (Upptäcktes först vid montering) och därefter visade en ganska sval attityd att hjälpa till med att försöka rätta till problemet.

Har handlat däck för ca 50,000:- under 2019 hade därför hoppats på ett bättre bemötande i den händelsen. Läs mer

Eric S skrev om Bythjul.com
    Jag köpte nya Pirelli sommardäck denna gång och jag är som vanligt mycket nöjd.
    Jättebra hemsida, superenkelt att beställa, snabba leveranser och ett otroligt brett sortiment. Helt enkelt kanon! Läs mer
  • 2019-12-02

Raija P skrev om Bythjul.com
    Vinterdäck.Bra bemötande.Fick rätt däck.Bra leverans. Läs mer
  • 2019-11-29

Bengt B skrev om Bythjul.com
    Jag köpte fyra nya sommardäck så att det skulle vara avklarat när däcken skall på i vår igen.
    Bra bemötande. Snabb leverans till den anvisade verkstaden där montering skulle ske.
    Bra priser.
    Har gjort samma sak tidigare för några år sedan.

Jag är helnöjd
    Bengt Brodd Läs mer
  • 2019-11-29

Lize-lotte L skrev om Bythjul.com
    Allt funkade bra och hjulen på plats🙂 Läs mer
  • Ulf A

2019-11-28

Ulf A skrev om Bythjul.com
    4 dubbade Nokian H8 Suveränt bemötande. Den enda malören var att Tommy var 200 kr dyrare än angivet . Iövrigt 100procent Läs mer

Jan T skrev om Bythjul.com
    Köpte 4 st dubbade vinterdäck med montering av Edie i Norrtålje.
    Allt var helt OK!
    /JT Läs mer

Lars H skrev om Bythjul.com
    Köpte dubbdäck monterade på fälgar. Mycket tydlig och bra info på hemsidan som gjorde det lätt att välja. Dessutom till bra pris och snabb leverans. Bättre kan det inte bli. Läs mer

Tom R skrev om Bythjul.com
    Köpte däck och fälg.
    Hemsidan lite svår att navigera i.
    Annars gick allt smidigt. Snabb leverans. Kan tänka mig använda er igen, om det skulle bli aktuellt Läs mer

Johnny W skrev om Bythjul.com
    Köpte 4 vinter däck och dom är toppen bra Läs mer
  • 2019-11-26

Arne H skrev om Bythjul.com
    Däck .Bra leverans o bra bemötande. Läs mer
  • 2019-11-26

Dag N skrev om Bythjul.com
    Har vid olika tidpunkter de senaste åren köpt flera omgångar sommar- respektive vinterdäck. Beställning och leverans har varje gång fungerat oklanderligt. Jag är helnöjd! /DN Läs mer
  • 2019-11-25

Bert-ove S skrev om Bythjul.com
    Klockrent, snabb leverans utan krångel. Läs mer
  • Leif K

2019-11-25

Leif K skrev om Bythjul.com
    Lite luddigt vid köp av kompletta hjul, däck och fälg. Lätt att det blir fel som det blev för mej. Men ordnade sig med bra service. Läs mer
  • 2019-11-25

Sven-olof E skrev om Bythjul.com
    Vinterdäck
    Mycket bra
    Att få leverans och montering snabbt, både Bythjul och deras monteringspartner levde väl upp till mina förväntningar Läs mer
  • 2019-11-24

Tommy W skrev om Bythjul.com
    Upplevelse? inget särskilt dom förbetalda varorna kom fram som planerat Läs mer
  • 2019-11-23

Jan O skrev om Bythjul.com
    Jag har köpt kompletta däck ett par gånger och det har alltid varit vad jag förväntat mig. Snabb leverans och ett plus för betalningsalternativ. Så långt är jag nöjd med enkelheten att beställa dyra saker över nätet. All kredd till personalen. M.V.H.J-O Bladh Läs mer
  • 2019-11-23

Björn C skrev om Bythjul.com
    Jag köpte 4 nya sommardäck, jag blev bra bemött och det var snabb leverans. Mycket smidigt! Läs mer
  • Ingela K

2019-11-22

Ingela K skrev om Bythjul.com
    Ett enklare sätt att köpa däck på finns inte. Bra pris med Läs mer

Hammarby Fabriksväg 23, 167 51 Bromma