Bythjul.com

Hammarby Fabriksväg 23, 167 51 Bromma — Visa karta

Välkommen till Bythjul.com när du behöver nya däck, fälgar eller hela hjul till bilen!

Vårt mål är en komplett serviceupplevelse där du alltid ska kunna köpa till de bästa priserna från oss och vi jobbar med välkända varumärken med hög standard. Du kan välja om du vill få produkterna levererade direkt hem till dig eller till någon av de riktigt bra verkstäder vi samarbetar med runt om i landet. De hjälper dig gärna med monteringen av dina nya hjul!

Genom att söka på vår hemsida med registreringsnummer och bilmodell får du resultat som ska passa din bil. Därför ger vi passningsgaranti när du handlar från oss, och om det mot förmodan blivit något fel tar vi tillbaka produkterna utan kostnad.

Vi har kompetent kundservice på fem språk som gärna står till tjänst och svarar på alla dina frågor. Välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 1537 kunder tycker om Bythjul.com

• Dennis Y

2019-11-16

Dennis Y skrev om Bythjul.com
    Jag köpte vinterdäck. Bemötandet var bra med snabb leverans. Förväntningarna var som jag förväntade mig och företaget levde absolut upp till det. Bra bemötande både från företaget och vid leverans kommer att köpa mina sommar däck hos er till våren då ni har bra priser. Läs mer
  • 2019-11-16

Magnus K skrev om Bythjul.com
    Kompletta hjul. Bra pris. Minst lika bra som de lovade. Snabb leverans till dörren.
    Mycket nöjd! Läs mer

Samuel A skrev om Bythjul.com
    Det som kan förbättras är möjligheten att dra hela betalningen på samma gång. Idag måste man betala hos den ev. mek. som i slutänden monterar på däcken. Läs mer

Generate Ab G skrev om Bythjul.com
    En enorm besvikelse då däcken var 2,5 år gamla vid leverans. Jag erbjöds 200:- i kompensation vilket jag givetvis tackade nej till. Läs mer

Ingbert L skrev om Bythjul.com
    köpt dubbade kompletta hjul. lätt hantering och snabb leverans.
    nu väntar jag på deras respons på min reklamation om brister i ballansering av hjulen . ska bli intressant hur att se deras respons. Läs mer
  • 2019-11-14

Bo W skrev om Bythjul.com
    Vinterhjul på fälg
    bra bemött
    Förväntade mig färska däck till bra pris med snabb leverans
    Allt funkade bra från beställning till leverans Läs mer
  • 2019-11-14

Aktiebolaget Nils Holmberg A skrev om Bythjul.com
    Bra organiserat, bra sammarbetspartners.
    VETTIGA PRISER!!! Läs mer

Ann L skrev om Bythjul.com
    Snabb leverans
    Bra att kunna hämta på Meconomenverkstad Läs mer
  • Dag B

2019-11-13

Dag B skrev om Bythjul.com
    Sedan ett antal år har jag köpt däck till mina bilar on line från Bythjul. Senast två nya sommardäck. Alla gånger lika nöjd. Snabb leverans, bra pris och bra grejer. Precis som jag vill ha det! Läs mer

Pär E skrev om Bythjul.com
    Köpte vinterdäck. snabb leverans till däckverkstad nära mitt jobb. bra priser på däcken.
    kommer troligen att göra på samma sätt vid nästa tillfälle då däck ska köpas. Läs mer

Ove D skrev om Bythjul.com
    Har de senaste åren köpt däck till tre bilar Bytbil.com och varje gång blivit mycket nöjd med både beställningssituationen och den samarbetande gummiverkstadens bemötande. Läs mer

Richard N skrev om Bythjul.com
    Jag köpte kompletta vinterdäck som levereades hem till dörren Läs mer

Henrik A skrev om Bythjul.com
    köpte mina säck på internet.allt funka utmäkt bäst Läs mer

Mika N skrev om Bythjul.com
    Köpte vinterdäck till min bil. Snabb leverans. Färska däck.
    Mycket nöjd med köpet. Läs mer
  • 2019-11-10

Magnus N skrev om Bythjul.com
    Lätt att välja produkt, snabbt och väldigt smidigt från början till slut.
    Bara toppen! Läs mer
  • 2019-11-10

Göran A skrev om Bythjul.com
    Köpte 8 stycken Nokian Hakkapeliitta 8 till bra pris, och dom var tillverkade vecka 19 i år, så det var inga gamla däck heller. Läs mer
  • 2019-11-09

Fredrik J skrev om Bythjul.com
    Mycket nöjd med däcken samt monteringen hos er samarbetspartner. Läs mer

Bengt S skrev om Bythjul.com
    Vinterdäck med montering.
    Företaget hörde aldrig av sig när däcken var levererade, utan efter drygt en vecka kontaktade jag firman och avtalade tid för montering. Så stod det inte på hemsidan att det skulle gå till!
    Annars var firman bra och trevlig, och allt blev till belåtenhet. Läs mer

Lars-göran J skrev om Bythjul.com
    Jag köpte vinterdäck med dubb. Beställningen gick bra och allt fungerade utmärkt bra. Hoppas däcken är så bra som man tror också när snön kommer. Läs mer

Göran H skrev om Bythjul.com
    Jag beställde två dubbdäck med leverans till däckverkstad i Västerås. Efter två dagar ringde däckverkstaden och sa att de fått ett däck levererat av DHL. Enligt DHL hade min leverans med två kolli kommit till DHLs terminal i Eskilstuna som ligger ca 36 km från min däckverkstad. Det tog tre veckor från beställning tills det andra däcket levererades till min däckverkstad. Jag fick ägna mycket tid att flera gånger kolla hos min däckverkstad för att sedan ringa och maila till BytHjul. Jag fick löften som inte höll om att det andra däcket skulle levereras inom kort. Det känns underligt att BytHjul inte kunde förmå DHL att leverera det andra däcket snabbare. Jag misstänker att DHL slarvat bort mitt andra däck och att det därför tog tid. Läs mer
  • 2019-11-07

Jamal F skrev om Bythjul.com
    Köpte dubb däck på nätet. Det var bra. , lätt och smidigt. Bra bemötande. Bättre än så kan inte bli. Även billigt och bra service Läs mer
  • 2019-11-06

Jan C skrev om Bythjul.com
    Mer service ang TPMS censorer o försäljning av sådana!!! Läs mer
  • 2019-11-06

Joakim N skrev om Bythjul.com
    Förvirrande med flera kollin på samma leverans, Läs mer
  • 2019-11-05

Curt A skrev om Bythjul.com
    4 vinterdäck på fälg
    Allt mycket bra både produkt och service och leverans Läs mer
  • Erik H

2019-11-05

Erik H skrev om Bythjul.com
    De kompletta hjulen var felaktigt balanserade så jag fick åka till närmaste däckfirma och låta dom göra om balanseringen. Detta utlägg stod bythjul för men det var ju nått man velat slippa göra. Leverans till mig gick dock fort. Läs mer
  • 2019-11-05

Johan K skrev om Bythjul.com
    Snabb levereans! Bra priser! Bra support! Läs mer
  • 2019-11-04

Conny B skrev om Bythjul.com
    4 st vinterdäck,mycket bra bemött snabb leverans
    Behövde nya vinterdäck, snabb leverans innan vinter väg
    allt fungerade som föväntat Läs mer

Joachim S skrev om Bythjul.com
    Mycket bra priser, leveransen var snabb och smidig! Läs mer

John L skrev om Bythjul.com
    Bra hemsida med mycket information.
    Leveransen fungerande också bra Läs mer

Per B skrev om Bythjul.com
    Upplevelsen av köpet var bra. Men alla dessa undersökningar tar udden av av upplevelsen. Läs mer
  • Fredrik J

2019-11-01

Fredrik J skrev om Bythjul.com
    Snabb leverans, bra kvalitet på däcken och god service på verkstaden som mmtdpadd dem. Läs mer

Lars W skrev om Bythjul.com
    Utmärkt bra tipsar gärna
    Till andra Läs mer

Stefan A skrev om Bythjul.com
    Köpte en full uppsättning vinterdäck och fick det levererat och monterat hos en av deras samarbetspartners. Detta fungerade kanon och varmt rekommenderas till den som står i stånd att behöva köpa däck. Läs mer

Peter K skrev om Bythjul.com
    Köpte vinterdäck som levererades snabbt och till bra pris. Dock fick jag hämta däcken själv för Postnord vägrade ändra tid eller leverera om jag inte var hemma. Läs mer

Per J skrev om Bythjul.com
    Köpte 8 st dubbdäck, snabb leverans och leveransen kom under övereskommen tid Läs mer

Sven E skrev om Bythjul.com
    4 st dubbade vinterdäck, gick på företagets beskrivning och hade inga högre förväntningar till det priset.
    Däcken är en positiv överraskning, har kört 2 ggr 40 mil på blandat väglag, ren snö på grusväg, snö/is på asfalt, ren sommarväg. Just nu är jag mycket nöjd med mitt köp. Läs mer
  • Gustav L

2019-10-30

Gustav L skrev om Bythjul.com
    Snabb och smidig leverans och bra pris. Läs mer

Göran B skrev om Bythjul.com
    Köpte 4 kompletta vinterhjul till en VW Polo.
    Lätt att beställa rätt vara då webbsajten är föredömligt uppbyggd för att göra det enkel för kunden.
    Bra information om däckens egenskaper och länkar till aktuella tester.
    Snabb leverans. Läs mer

Tareq Q skrev om Bythjul.com
    Jag har köpte däck av dem det var jättebra och snappat för skicka till kund.
    Jag tror underbara företag och jag sagt det har företag på facbook . Läs mer
  • 2019-10-29

Thomas M skrev om Bythjul.com
    Bra service och snabb leverans! Läs mer
  • CHRISTIAN B

2019-10-29

CHRISTIAN B skrev om Bythjul.com
    Bythjul lyckades annulera min order 2 gånger utan att ge mig besked. Första gången då de inte hade fått uppgifter om vilken bilmodell, något som var fel då jag hade svarat på deras hemsida vilken bilmodell jag hade. Deras mail gick rakt i skärppopstfiltret. Samtidigt fick jag uppdateringar på nya verkstadstider så då jag mötte upp på verkstaden för att hämta och byta var inte hjulen där. Hur svårt skall det vara att skicka ett sms om att ordern är annulerad.

Andra gången annulerades den helt utan orsak och kundtjänst kunde inte förklara varför.

I och med att den var försenad blev jag erbjuden 5% rabatt på order men 20 dagars leveranstid (och det är inga lyxprylar jag beställde).

Verkligen otrolig dåligt av Bythjul. Hade de erbjudit mig 10% eller kortare leveranstid så hade jag köpt av dem. Nu blev det Däck365 istället och dåliga betyg i alla sociala medier Läs mer
  • 2019-10-29

Mathias M skrev om Bythjul.com
    Köpte 4 st vinterhjul "Good Year Ultragrip Ice 2". Kom på efter leverans att jag nog borde ha beställt fälgar också. Efter kontakt fick jag besked att jag bara skulle få paketpris om jag hade beställt allt samtidigt.

Efter att jag då frågade om de kunde tänka sig att ge mig lite rabatt om jag direkt beställde matchande fälgar i efterhand fick jag bara svaret att "det kan vi inte ge dig".

Fick som enda lösning att returnera däcken (mot egen kostnad) för att sedan beställa allt som paket istället för att göra det smidigt.

Sen visade det sig att det hade gått 14 dagar +2 dagar och ångerrätten enbart sträckte sig 14 dagar trots att däcken var helt oanvända och nyligen mottagna. "Reglerna på hemsidan säger 14 dar" var enda kantiga svaret jag fick.

Enda alternativet som då kvarstod var att isåfall beställa 4 st separata fälgar till fullpris vilket jag skulle ha gjort men kom då på att man numer måste ha TPMS sensorer monterade och jag frågade då vad det skulle kosta att beställa dessa fälgar med sensorer och allt.

Fick då svaret att dom enbart säljer sensorer om man beställer kompletta fälgar+däck och att dessa inte gick att köpa på något annat sätt trots att jag ville betala för dom.

Då jag inte kunde få köpa nya fälgar i efterhand med rabatterat pris eller ens kunna returnera däcken för att beställa komplett uppsättning däck+fälgar eller ens köpa fälgar med sensorer så hade jag inget mer jag kunde göra trots att jag var villig att ge mer än dubblet upp vad gäller pengar än vad jag från början beställt för.

Så maken till osmidigt och kantigt bemötande har jag aldrig varit med om, totalt moment 22 och en total ovilja att försöka lösa min sits.

Så istället för att vara lite tillmötesgående och då få mig att handla för en betydligt större summa pengar väljer man att göra det så att jag varken kan eller vill spendera mer pengar.

I min värld är detta inte en särskilt bra affärsmetod om man vill tjäna pengar och få nöjda kunder.

/Mathias Läs mer
  • 2019-10-28

Leif J skrev om Bythjul.com
    Mina vinterdäck försvann under transporten till Umeå, jag fick inget meddelande om det, dröjde 4 veckor och många telefonsamtal innan nya däck skickades, och när väl dessa däck anlände fick jag inte heller något meddelande. Tidigare varit nöjd med Bythjul men den här gången rejält missnöjd! Läs mer
  • 2019-10-27

Max G skrev om Bythjul.com
    Allt fungerade väldigt bra med olika produkter på hemsidan. Allt anpassat till aktuellt fordon. Snabb och smidig leverans.

Tyvärr saknades en skyddskåpa till ena fälgen och den har ännu inte levererats trots att flera veckor har passerat. Läs mer
  • Tord B

2019-10-26

Tord B skrev om Bythjul.com
    Jag tycker det gick snabbt o säkert.Köpte Nokian 9 o alu fälg o lufttryck sensor till min Hyundai ix 20 2016 Läs mer
  • 2019-10-26

Olov K skrev om Bythjul.com
    Det finns ett stort utbud för varje bilmärke och modell. Däcken är noga utvalda för att svara upp mot höga krav på trafiksäkerhet.
    Det är lätt att beställa samt, inte minst, servicen att få däcken hemlevererade, vilket är särskilt angeläget för mig som är bosatt på landet.
    Ett mycket gott betyg vill jag ge er! Läs mer
  • 2019-10-26

Håkan P skrev om Bythjul.com
    Har handlat på bythjul flera gånger.
    Alltid bra service och leveranserna är snabba
    Kan varmt rekommendera Läs mer
  • Leif S

2019-10-26

Leif S skrev om Bythjul.com
    Köpte 4 st dubbdäck. Snabb leverans och helnöjd med servicen. Läs mer
  • 2019-10-24

Mohammed A skrev om Bythjul.com
    Köpt vinterdäck och jag har inte nöjd med sevice i mitt ort. Läs mer
  • 2019-10-24

Sven- I skrev om Bythjul.com
    Jag inhandlade två sommardäck. Fantastisk snabb service samt transport. Mycket seriöst företag! Fortsätt så. /sven Läs mer

Hammarby Fabriksväg 23, 167 51 Bromma