Bythjul.com

Bythjul.com

Välkommen till Bythjul.com när du behöver nya däck, fälgar eller kompletta hjul till bilen!

Vårt mål är en komplett serviceupplevelse där du alltid ska kunna köpa till de bästa priserna från oss och vi jobbar med välkända varumärken med hög standard. Du kan välja om du vill få produkterna levererade direkt hem till dig eller till någon av de riktigt bra verkstäder vi samarbetar med runt om i landet. De hjälper dig gärna med monteringen av dina nya hjul!

Genom att söka på vår hemsida med registreringsnummer och bilmodell får du resultat som ska passa din bil. Därför ger vi passningsgaranti när du handlar från oss, och om det mot förmodan blivit något fel tar vi tillbaka produkterna utan kostnad.

Vi har kompetent kundservice på fem språk som gärna står till tjänst och svarar på alla dina frågor. Välkommen!

Läs vad 1819 kunder tycker om Bythjul.com 2

• 2022-05-24 Spontant omdöme
    Det finns lyckligtvis många däckföretag i landet. Undvik BytHjul. Bryter överenskommelser, svarar inte på mail o klagomål. Det tog en månad och många påminnelser innan de reagerade på mina klagomål. Ingen vilja att diskutera. Upprepar: undvik BytHjul när du beställer däck.
  • 2022-04-22 Spontant omdöme
    Man funderar om bythjul har möjlighet att finnas kvar på marknaden, i framtiden, kanske för självsäkra, ett stortmultinationellt hamburgerföretag i Luleå hade storhetsvansinne, och slogs både med sina egna kunder och goda konkurrenter, sedan fick hamburgerjätten respass ut ur Luleå under 20 år, sedan när dom skulle nyöppna igen så var dom tvugna att först kräla och be om ursäkt.bythjul borde be sina kunder om ursäkt,
  • 2022-04-13 Spontant omdöme
    Beställde däck som försvann hos DSV. Bythjul.se tycker jag ska åka tur o retur för att hämta däck på deras lager, mot att jag får 5% på köpet och fri frakt. Kommer ej handla hos dom mer, och rekommenderar ingen att handla hos dom. Chefen kunde inte göra mer på priset än dom i kundtjänsten.

De har ej varit trevliga i kontakten och svåra att ha att göra med.
  • 2022-04-12 Spontant omdöme
    Tog 3 månader att få mitt beställda däck till en däckfirma. Massor av mail, telefonsamtal och besök för att få besked. När äntligen däcket kommit fram blev enda kompensationen 59:- för frakten. Så vill du ha däck snabbt och utan strul undvik byt hjul.
  • 2022-04-11 Spontant omdöme
    Beställde 2st däck som jag sedan avbeställde inom några timmar. Fick svar att däcken redan skickats så visst jag får stå mitt kast tänkte jag. Knappt en vecka efter får jag veta att däcken ligger i retur då aviseringstelefonnumret gentemot DSV blivit felaktigt. Ett telefonnummer som är helt skiljt från det jag har så det är omöjligt att jag skulle sluntit på alla siffror.

Värt att nämna är att leveranslänken i deras egna leveransbekräftelsemail inte fungerar samt att inget omnämns om aviseringsmetod. Nu har de mage att be mig att bekosta returfrakten. Kundtjänsten har tummen mitt i handen. Mitt tips är helt enkelt välja en annan aktör.
  • 2022-01-14 Spontant omdöme
    Beställde fyra däck och fälg inkl montering och balansering i November. En fälg vart skadad vid leverans. Kundtjänsten är inte direkt snabb vid hantering av reklamationer. Påtalade att jag behöver köra med fälgen nån dag om snön hinner komma för ska på resa. Vilket gick bra bara den inte skadas ytterligare. Skulle bara maila dem kvittot på kostnaden för bytet vilket innebär avmontering, montering, balansering och hantering av fälg. INGA nya skador. 800kr gick det på. Nu hävdar bythjul att jag skadat fälgen samt använt den. Har bett om bilder på skadorna men dom skickar bara två foton på en otvättad fälg, vägrar skicka mig fler. Där finns inga skador helt enkelt. Dom hotar med tidsfrister att jag måste godkänna deras förslag på att få tillbaka fälgen gratis eller få 400kr. Vilket jag vägrar. Kan inte få hjälp av ARN heller för det är belopp under 1000kr. Betalningen är stoppad hos Klarna av mig.
  • 2022-01-05 Spontant omdöme
    Beställde däck hos bythjul. De skickade ut FEL däck till "sin" certifierade verkstad som valdes från deras hemsida. Jag beställt rätt model/dimension men ´bythjuls certifierade verkstäder mottog andra däck.

Många turer, mer än 8 veckor med vintern ankommande, där kommunikationen mellan Bythjul och Bythjul’s certifierade verkstad eller mig fungerade så lyckas de fortfarande inte skicka rätt däck eller retunera fel däck då de inte verkar ha några rutiner för detta som fungerar.

Massor med tid i telefonköer och löften som inte infrias.

Bythjul tar inget ansvar för att den certifierade verkstaden inte blir av med däck eller skickar däck tillbaka, även om det är en certifierat verkstaden som väljs från bythjul's hemsida.

Pengar för däck har jag inte fått tillbaka. Undvik denna firma ifall du inte beställer däcken direkt hem till dig. ARN nästa.
  • 2021-07-08 Spontant omdöme
    Jag är så otroligt fascinerad över inkompetensen hos kundtjänsten.

Beställde däck med fälg, lagom snabb leveranstid.

Saknades en navkåpa, mailade kundtjänst - fick en ny, med annat tryck. Mailar igen, ber SPECIFIKT om att få samma som de tre första med "rätt" tryck. får svar att de ska lösa det... tiden går och så för en vecka sedan får jag svar på samma ärende igen, troligen för att någon glömt bort att hantera ärendet. Så igår dimper det ner 3st med fel tryck igen.

Jag orkar fan inte med det här, jag har mailat bilder som en femåring skulle förstå och se skillnad på!

Det skall mycket till om jag ens skall fundera på att rekommendera eller än värre använda mig av den här leverantören igen.
  • 2021-04-23 Spontant omdöme
    Så fruktansvärt besviken på hur ni hanterar era leveranser!!! Lämnar in bilen i går för montering, balansering och byte. Får veta att endast två av däcken finns på plats i verkstad. Ringer i dag och får mailbesked om att ni talat med speditören och att dom ska skicka ut däcken så snart som möjligt...... Inget svar på när! Efter telefonkontakt, andra samtalet i dag, får jag veta att man inte kan svara på när däcken kommer att vara på plats i verkstaden men kanske i mitten på nästa vecka. Får också veta att det var DSVs fel... jag har inte beställt något av DSV!!!! Förväntade mig mycket mer av er!!! Står nu med en bil utan sommardäck!
  • 2021-02-08 Insamlad av företaget
    Köpte två vinterhjul med dubb. Jag har bara goda erfarenheter av ert företag. Det var mycket bra att få däcken hemlevererade i coronatider.
  • 2021-02-05 Insamlad av företaget
    Bra och snabb leverans direkt till däckverkstaden.
    Mycket konkurrenskraftiga priser.
    Snabbt - Enkelt - Billigt
  • 2021-02-05 Insamlad av företaget
    Köpte vinterdäck till min plåtis och fick väldigt bra service och rekommenderar bythjul
  • 2021-02-05 Insamlad av företaget
    Βra priser och snabb leveranstid. Jag rekomenderar
  • 2021-02-04 Insamlad av företaget
    Beställde Nokian vinterdäck med montering. Jag kunde redan vid beställningen boka dag o tid till verkstaden samt betala allt. Blev glatt överraskad.
    Jag är väldigt nöjd med Byhjul.com, bra priser, snabb leverans och bra samarbetspartners.
    Kommer definitivt att handla igen. Rekommenderas!!!
  • 2021-02-01 Insamlad av företaget
    fälgar och däck och däcktryckmätare
    blev bra bemött och kunnig personal.
    talade om exakt vad jag behövde till min bil artikelnummer etc.
  • 2021-02-01 Insamlad av företaget
    Snabba o smidiga leveranser bra hemsida som är lätt att söka o få information
  • skrev om Bythjul.com
    2021-02-01 Insamlad av företaget
    Jag har köpt dubbdäck, enkel beställning snabb leverans.
    Bra services
  • 2021-02-01 Insamlad av företaget
    Tyvärr använder de en totalt oduglig logistikleverantör, annars hade man kanske fått leveransen på utlovad tid.
    2 vinterdäck

Däcken beställdes och de kom som förväntat
  • 2021-02-01 Insamlad av företaget
    Köpte däck som skulle levereras till en verkstad och bokade också tid för däckskifte! När jag kom dit fanns inga däck eller tid bokad! Bokar en ny tid någon dag längre fram och när jag kommer dit har jag fortfarande inga däck och ingen tid bokad! Efter en halvtimmes letande så lyckas dom hitta däcken på verkstaden men dom skulle fortfarande envis med att ta betalat trots att jag redan betalat.
  • 2021-02-01 Insamlad av företaget
    Det var min son som hjälpte mig med köpet av bildäcken och det funkade bra.
  • 2021-01-29 Insamlad av företaget
    Jag köpye fyra dubbdäck, det var lätt att beställa och snabb leverans. Däcken var bra
  • 2021-01-29 Insamlad av företaget
    Lätt att beställa, tydlig information kring betalning och leverans, prisvärt och snabb leverans.
  • 2021-01-29 Insamlad av företaget
    Fantastiskt enkel, snabbt, och bra pris. Förstår inte hur alla andra däcksfirmor skall klara sig.
    Bra och enkel hemsida.

Handlar snart igen
  • 2021-01-27 Insamlad av företaget
    Jag köpte sommardäck i våras, och nu vinterdäck. Bra märkesdäck till bra priser,
    God hjälp av kundsupport, och snabb leverans.
    jag köpte vinterhjul 4 st via nätet
  • 2021-01-27 Insamlad av företaget
    Köpte vinterhjul med fälg och leverans till däckfirma. Utmärkt hemsida, snabb leverans... Tipp topp alltihop
  • 2021-01-27 Insamlad av företaget
    Jag köpte sommardäck det var billigt pris på däcken och snabb leverans
  • 2021-01-27 Insamlad av företaget
    Ni är för rigida i era rekommendationer.
    Jag ville ha vinterhjul 18 tum till ID.3 som minskade språrvidden med 2 mm (ET 51 mm) men ni insisterade på fälgar som ökade spårvidden med 10 mm (ET 45 mm) vilket VW har, för högre 20 tums mer exklusiva fälgar med lågprofil däck. Att jag skrev att andra verkstäder OK:ade det hjälpte inte.
    Nu sticker de bulkiga 55:orna ut fult utanför karossen och jag har en skitigare bil med mer stenskott kring hjulhusen.
  • 2021-01-27 Insamlad av företaget
    Köpte nya vinterdäck. Allt funkade perfekt. Däcken kom snabbt till min verkstad.
  • 2021-01-27 Insamlad av företaget
    Ni har valt fel verkstad att samarbeta med.
    Jag kunde bara bara välja Videdals bil.
    Hörde inte av sig när hjulen kom.
    Fick höra av mig själv efter några veckor.
    Otrevligt bemötande när jag väl kom dit.
    Väldigt dyrt att byta däck. Dubbla priset mot andra däckbytarfirmor.
    När nya däcken väl satt på var det pyspunka.
    Jag har inte gått tillbaka till dem ännu och reklamerat bytet.
    Jag antar att det kommer gå bra.

Men jag rekomenderar att ni samarbetar med Hohögs bilservice istället. Alltid trevliga och tillmötesgående. De ligger vägg i vägg med Videdals bil.
  • 2021-01-27 Insamlad av företaget
    Köpte 4st lösa däck och fick ett mycket trevligt bemötande och snabb leverans.
  • 2021-01-27 Insamlad av företaget
    Fungerade med att ange bilnumret på sidan - allt blev rätt :-)
  • 2021-01-27 Insamlad av företaget
    Bra bemötande, snabb leverans och bra priser
  • 2021-01-27 Insamlad av företaget
    Köpte vinterdäck med montering på däckverkstad,enkel snabb kontakt.Helt enkelt perfekt👍
  • 2021-01-27 Insamlad av företaget
    Det var smidigt att använda hemsidan, enkelt att hitta rätt däck. Ni borde bygga ut/vidare funktionen där man väljer en lämplig däckfirma för krängning. I mitt fall var det felaktiga prisuppgifter, när jag påtalade detta för däckfirman tyckte han att det var bythjul.se som hade ansvaret för rätt prissättning, Jag kan tycka att det är ett delat ansvar. Men intrycket jag har fått ifrån bythjul.se har varit mycket positivt! Tack för en god affär!
  • 2021-01-27 Insamlad av företaget
    Billigt, smidig leverans till däckmojen. Dock ej ok vägledning när det gäller C däck. De gav helt enkelt fel råd och rekommenderar fel däck. Så kolla noga själv, noga när det gäller däck som ej är vanligaste standard
  • 2021-01-26 Insamlad av företaget
    Köpte 4 vinterdäck. Allt fungerade perfekt, snabb leverans och jag uppskattar särskilt att få faktura.
    Det är första gången jag handlar på nätet och nu ska jag snart beställa 4 nya sommardäck.
    Vänligen
    Kenneth
  • 2021-01-25 Insamlad av företaget
    Allt var mycket bra utan hemleveransen ringde 5 min innan ankomst var flera timmar före tiden ja fick från transportör jag och det var helt omöjligt att försöka prata med chauffören som inte pratade svenska engelska eller tyska det var det som var dåligt med detta i övrigt mycket bra men det ligger ju hos transport företaget
  • 2021-01-25 Insamlad av företaget
    Tog lite tid för att dom skulle först att deras söktjänst inte fungerade på min bil, men tillslut fick jag rätt däck.
  • 2021-01-23 Insamlad av företaget
    Enkel att köpa och snabb leverans.
    Byte/balansering av vinterdäck.

Väldigt trevligt och bra bemötande! Inget att klaga på.

De noterade och meddelade mig att en detalj hade lossnat från bromsoket - det tipset tackar vi för!
  • 2021-01-22 Insamlad av företaget
    Jättesnabb leverans och inga problem!
  • skrev om Bythjul.com
    2021-01-22 Insamlad av företaget
    Jag köpte 4 st friktionsdäck. Leveransen var snabb .
  • 2021-01-22 Insamlad av företaget
    Vinterdäck, leveranstiden var lite längre än utlovat annars funkade det bra.
  • 2021-01-20 Insamlad av företaget
    Köpte ett par dubbade vinterdäck av hög kvalitet till bra pris.
    Allt gick smidigt och som förväntat och jag är mycket nöjd.
  • 2021-01-20 Insamlad av företaget
    Snabb leverans till bra pris på samma vinterdäck jag annars skulle på däckverkstad. Hel nöjd!
  • 2021-01-20 Insamlad av företaget
    Snabb och smidig leverans av nya vinterdäck. Lätt att hitta däckverkstad via bokningssystemet.
  • 2021-01-19 Insamlad av företaget
    4st vinterdäck.
    Snabb leverans och bra leverans. Dock är det inte alla gummiverkstäder som vill kränga däcken om dom inte själva har sålt dom.
  • 2021-01-19 Insamlad av företaget
    Däck och fälg från er är jag nöjd med, men Däck66 i Ängelholm som hanterar leveransen från er fungerar dåligt. De meddelar inte att däcken kommit. När men ringer är det allmänt kaos och när man sedan skall få hjälp att få hjulen på bilen så verkar de allmänt oorganiserade.
    De är oprofessionella!