Alla kategorier Köpa Däck Stockholms län Stockholm Bromma Alvik Bythjul.com
Rekommenderat företag 2015 - Bythjul.com

Bythjul.com

Gustavslundsvägen 151F, 167 51 Bromma — Visa karta

Bythjul.com är en av nordens största däck och fälg aktörer på Internet. Bythjul.com har funnits på nätet sedan 2002 och strävar ständigt efter att vara i framkant när det gäller leveranstider, sortiment och kundvänlighet.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 653 kunder tycker om Bythjul.com

• Magnus R
    Magnus R skrev om Bythjul.com
    "Du som kund måste själv ta reda på vad som gäller"

Kom till Sickla (pop-upställe). Frågade om jag kunde byta däck. En kille sa att jag skulle säga till i kontoret. Ingen var där. Så jag vände mig till killen igen. Jo, bara de var klara med de två de höll på med så skulle de ta mig. "Vänta bara, gå köp en kaffe så länge" (citat). När bilarna de väl höll på med var klara så tog de andra bilar än min (som kom efter mig). Jag frågade varför - jo, du har ju inte anmält dig! Jag försökte berätta vad som hänt men fick som svar att det var full och att om jag inte anmält mig i kontoret så var det mitt fel. Jag som kunde skulle... ja - se citatet.

Tyvärr behöver många byta däck och de kommer fortsätta ha många kunder... men otrevligare ställe har jag nog aldrig varit med om.

PS! Åkte till annat ställe, fick hjälp direkt, köpte nya däck och fick rejäl genomgång av olika modeller. Klart på 10 minuter.
  • Johan
    Johan skrev om Bythjul.com
    Så uselt. Tre hjul av fyra var korrekta, det fjärde hade fel fälg. Shit happens, men det tog över två veckor att leverera ett nytt hjul, och då levererades det med dubbar när övriga var dubbfria. Kundtjänst går inte att nå, de svarar inte på mail. Företagsledningen är bosatt i utlandet. Alla varningsflaggor lyser illrött, handla inte av detta rövarföretag.
  • Fredrik
    Fredrik skrev om Bythjul.com
    Varning!

Företaget känns högst oseriöst och sätter inte deras kunder i fokus.

Beställer vinterdäck och fälg som ska finnas i lager. Efter beställning får jag även uppskattat leveransdatum. Dagen efter det preliminära leveransdatumet så ringer jag upp och frågar vart min beställning är någonstans. Killen på kundtjänst berättar att de väntar på att få in fälgarna från deras leverantör. Jag frågar när de kommer få in fälgarna och han kan inte svara på det. Han gissar "kanske nästa vecka, det är svårt att säga".

Aningen uppgiven som man är frågar jag om jag kan byta fälgarna i min order till något som finns på lager. Han berättar att det får jag göra men då skulle jag veta att min order skulle behandlas som en "ny order" och hamna sist i turordningen. Enligt hans uppskattning skulle det innebära att det troligtvis skulle ta ännu längre tid för mig att få hem däcken.

Så nu sitter jag fortfarande i ovisshet om när däcken ska komma.

Man blir riktigt förbannad på såna oseriösa säljare som anser sig själva som ett företag med nöjda kunder! Riktigt dåligt.
  • Vegard L
    Vegard L skrev om Bythjul.com
    VARNING!
    Handla av en riktig däckhandlare istället!

Beställde 4 st vinterdäck med fälg i somras. De kom när de skulle enligt leveransinfon. När jag sedan skulle montera dem för ca en månad sedan så hade jag fått två olika uppsättningar fälgar, två st var av en helt annan dimension. Söker kontakt med deras kundtjänst, och efter flera påringningar så får jag äntligen tag i dem, dock via mail.

Får till svar att jag ska skicka tillbaka de två som blivit felaktiga, dock så står det inget på fälgarna, kan inte läsa nånstans vad som är skillnaden mellan hjulen. Får åka till en däckfirma som får prova montera dem, och de hade också svårt att få fram vad som var fel, de fick mäta sig fram på fälgarna.
    Jag försökte få till det så att jag kunde returnera allt, och få tillbaka 4 hjul med rätt dimensioner, men det gick absolut inte...

När jag då tillslut vet vad som var fel, så att jag kan returnera dem och få rätt dimensioner, så får jag ett mail om att de fälgar jag ska ha nu är restade. Jag ombeds att lägga en ny beställning, som då blir marginellt dyrare. Jag ville då att de skulle stå för mellanskillnaden, men det var blankt nej. Även fast det är pga deras strul så ska jag alltså betala fördyrningen. Jag får såklart betala för emballaget och däckverkstan också.

När den nya ordern är lagd, så får jag ett annat mail om att de restade fälgarna inte är restade längre, och har skickats till mig. De frågar då om jag vill returnera de hjulen och vänta på de nya, eller om jag vill behålla ursprungsordern. Då hade snön redan börjat falla ute, och jag halkade runt med sommardäck.

Hjulen ska komma imorn, hoppas de är rätt bara, återstår ju att se...
    Kompensationen jag fick för allt var 400kr i presentkort på Statoil. Täcker inte ens mina omkostnader efter allt strul...

Vissa här verkar iaf ha haft tur, men man kanske inte ska behöva förlita sig på turen när man beställer däck.
  • Morgan A
    Morgan A skrev om Bythjul.com
    Fick endast 15 av 16 hjulbultar levererade. Ok, alla kan göra fel. Då förväntade jag mig att de skulle skicka en bult omgående med posten, så jag får den dagen efter. Men icke då, det de kunde erbjuda var att skicka en bult med DHL. Vilket skulle betyda att jag får åka 4 mil tor till grannstaden (igen), där närmaste DHL service center ligger. Plus att det skulle dröja 4-6 arbetsdagar innan jag skulle få paketet.
  • Anders  R
    Anders R skrev om Bythjul.com
    När jag kom till min bokade verkstad var bara 3 av fyra däck levererade. Har skickat 2 mail utan att få svar från Bythjul och dom har heller inte återkommit till verkstaden med leveransbesked.

Usel kundservice och leverans
  • Charlie E
    Charlie E skrev om Bythjul.com
    Däcken var inte levererade till bestämd verkstad på utsatt datum. Ingen förståelse eller vilja att lösa problemet hos kundservice. Totalupplevelsen var helt enkelt katastrof och nu vill jag tipsa andra om att lägga några hundralappar extra för att köpa däck via din verkstad istället, mer pålitligt och tusen gånger bättre service.
    2016-10-04 Bythjul svarar Charlie E
    Hej Charlie.

Beklagar verkligen att vi inte levt upp till era förväntningar i kundtjänsten.
    Vi tar till oss utav er kritik för att förbättra rutiner och service nivån.

• Ronny W
    Ronny W skrev om Bythjul.com
    Beställde däck med leveranstid 8-12 dagar. Efter 14 dagar ringde jag och fick svar att dem inte viste när dem skulle komma. Blev rekommenderad att tar en annan typ. Så jag valde ett däck som skulle levererad på omgående. Efter 8 dagar ingen däck och dem kunde inte svara när dem skulle komma. Efter en månad är jag fortfarande utan däck, har bytt tid för besiktningen redan 2 gånger. Har till slut beställd däck hos konkurrensen. De enda positiva var att det var lätt att avboka.
    2016-10-04 Bythjul svarar Ronny W
    Hej Ronny.

Beklagar verkligen att er leverans blev försenad.
    Vi tar till oss utav er kritik för att förbättra rutiner och service nivån.

• Mikael E
    Mikael E skrev om Bythjul.com
    Gick in i den här affären redo för strid efter alla dåliga omdömen.
    Men till min förvåning funkade det för mig galant.
    Däcken levererades fortare än vad som först stod och min planerade verkstadstid genom bythjul stod redo den tid jag bokat.
    Har nu vart nere i Europa med bilen över sommaren och däcken har rullat perfekt.
    Har inte behövt varken reklamera eller kontakta på annat sätt så mitt betyg baseras på en leverans som fungerat utan problem.
    2016-10-04 Bythjul svarar Mikael E
    Hej Mikael !

Tack för ert omdöme.
    Vi tar till oss utav all feeback för att förbättra rutiner och servicenivån.

• Kenneth Å
    Kenneth Å skrev om Bythjul.com
    Mycket bra bemötande, hjälp med jag behövde.
  • Peter K
    Peter K skrev om Bythjul.com
    Värdelösa leveransvillkor och kundservice
    2016-09-07 Bythjul svarar Peter K
    Hej Peter,

Utan att veta vad det handlar om så förstår jag att något blivit tokigt och att vi inte levt upp till dina förväntningar!
    Så ska det naturligtvis inte vara och Bythjul jobbar mycket med att utbilda och coacha personalen att bli ännu bättre.
    Hör av dig till kundservice, hänvisa till Reco så får vi se hur vi kan hjälpa dig på bästa sätt!

Med vänliga hälsningar,
    Magnus Possman
    Kundservicechef, Bythjul
  • Ragnar Å
    Ragnar Å skrev om Bythjul.com
    Mitt bemötande var mycket trevligt och "proffsigt" vid de tillfällen jag ringt. Jag fick verkligt kunniga råd och man tog god tid på sig för att hjälpa mig på bästa sätt . Efter att jag gjort en beställning och upptäckt att jag gjort en felbeställning fick jag hjälp att stoppa den. Tyvärr blev det ett missförstånd och hela beställningen annulerades så jag fick börja om från början. Det tog lite än jag hade tänkt mig från början, men allt löste sig till full belåtenhet.
  • Sören J
    Sören J skrev om Bythjul.com
    bra däck till ett vettigt pris
  • Teddy B
    Teddy B skrev om Bythjul.com
    Jeg syntes at alt er gået godt
  • Nancy R
    Nancy R skrev om Bythjul.com
    Lätt, smidigt och snabbt! Jag kan rekommendera Bythjul.com och kommer säkert själv göra det igen...
  • James I
    James I skrev om Bythjul.com
    Leverans tid var super snabbt, underbart service
  • Thomas L
    Thomas L skrev om Bythjul.com
    Jättebra med möjlighet att välja verkstad och se pris osv
  • Tord J
    Tord J skrev om Bythjul.com
    Överlag bra. Man hade dock skickat ett felaktigt däck till montör. Inte förrän jag kontaktade Bythjul, hanterades ärendet, 2 veckor efter det montören returnrat felaktigt däck.
    Där kunde man agerat bättre.
  • Diana D
    Diana D skrev om Bythjul.com
    Håler inte altid leveranstiden.
  • Ted H
    Ted H skrev om Bythjul.com
    Köpte nya dubbade vinterddäck till halva priset, var lite avvaktande pga det låga priset. Hade varorna efter två dagar på trappan,och helt efter den beskrivning jag fick när jag beställde. Den bästa däckaffär jag gjort.
  • Janne D
    Janne D skrev om Bythjul.com
    Bra utbud till bra pris snabb leverans.
  • Pedro L
    Pedro L skrev om Bythjul.com
    I april beställde jag 4 st michellin enegry saver+ 205/65 R15 med leverans till däckverkstad.
    Efter ett par veckors väntetid levererades 4 st 195/60 R15.
    Under två dygn ringde jag bythjul.com kundtjänst närmare 100 gånger utan att komma fram till något annat än en telefonsvarare som antingen sade att jag var palcerad i kö eller uppmanade mig att försöka igen senare.
    Vid ett par av de tillfällen jag sattes i telefonkö startade jag högtalartelefonen och lät telefonen vara på i över 2 timmar utan att komma fram.
    Till sist ledsnade jag och skickade ett meddelande via bythjul.com hemsida om att jag ville reklamera däcken.
    Tror ni att jag fick någon form av bekräftelse att bythjul.com tagit emot min anmälan om reklamation?
    Inte ens det klarade bythjul.com.
    Jag beslutade att stoppa betalningen (via Klarna).
    Nu, 3 månader efter reklamationen fick jag meddelande om att däcken hämtats upp från däckverkstaden plus en faktura på 196 kr för returfrakten.

Jag tycker att detta är pinsamt dåligt av bythjul.com och jag rekommenderar alla ev. kunder att tänka om innan ni handlar av nämnda företag.
  • Jan L
    Jan L skrev om Bythjul.com
    Bra produkter till bra prisen och en utmärkt service
  • Jonas E
    Jonas E skrev om Bythjul.com
    Snabbt enkelt lätt. Inga problem med beställningen och leverans enligt överenskommelse.
  • Kjell G
    Kjell G skrev om Bythjul.com
    Det går snabbt och smidigt att beställa och få
    däcken levererade hem.
  • Tommy T
    Tommy T skrev om Bythjul.com
    Jag är mycket nöjd med deras leveranser.
  • Kent J
    Kent J skrev om Bythjul.com
    bra priser lätt och bestämma vilket hjul man behöver till sin bil!!!!!!!!!!!!
  • Torbjörn L
    Torbjörn L skrev om Bythjul.com
    Själv har jag bara goda erfarenheter allt har funkat perfekt. Kommer köpa vinterdäck o fälgar till vintern
  • Robert  H
    Robert H skrev om Bythjul.com
    Beställde däck som hade 6-10dagar leverans, fick ungefärligt leveransdatum 6 dagar först. Sedan stegade det fram till 9:de dagen en dag per dag som gick.
    7 dagen ringer jag och gnäller, ett mail kom dag 8 att däcken va slut hos leverantören!!! Alltså väntat i 8 arbetsdagar i onödan, blev erbjuden att vänta 1-3 dagar på ett nytt dyrare däck med sämre egenskaper!

när jag sen ville annullera ordern, behövde ni bekräftelse från ert lager för att kunna annullera? som om de kunde skicka de däcken som var slut hos leverantören?
    Kundservice?

Sista gången jag ens kommer att fundera på att beställa från er.
  • Mikael C
    Mikael C skrev om Bythjul.com
    Bythjul.com får en svag etta.
    När jag beställde däcken var leveranstiden 1-3 arbetsdagar, ni sköt upp min första tid och det kan ju hända något så ingen fara än, sen sköt ni även upp tiden ni flyttade till och då ringde jag och får veta att ni hade tappat bort däcken, trots att över en vecka gått sedan ni borde skickat däcken hade ni inte meddelat mig om problemet alls, ni hade inte heller börjat undersöka varför däcken som ni skulle ha inte skickades utan sköt bara upp tiden en gång till, jag fick reda på att ni tappat bort däcken och ni satte igång era eftersökningar endast för att jag ringde och var besvärlig och hade frågor ni inte kunde svara på, då skulle ni kontakta lagret och de skulle leta några dagar till, ni har dessutom inte någon telefon till lagret och de kollar på mejlen några gånger (3-5 fick jag uppfattningen av baserat på era svar) per vecka. När ni konstaterat att däcken var borta hade ni dessutom ändrat leveranstiden till 8-12 arbetsdagar och undrade om jag ville att ni skulle beställa en ny uppsättning från Holland, dessutom hade ni en mycket tveksam undanflykt om att en av era lastbilar blivit stulen med som kanske skulle ha innehållit och levererat mina däck till ert lager (inte från lagret, till, fast de skulle ju redan varit där och ni hade ingen aning om de verkligen var med i den lastbilen som "blev stulen"). Med facit i hand hade jag fått däcken bytta snabbare om jag sagt åt er att snabbt se till att lägga en ny beställning 'a upp till 12 arbetsdagar men när ni redan har försenat det nästan 10 arbetsdagar är det inte okej.

Jag försökte verkligen hjälpa er genom att ge ett förslag på alternativt däck för nästan samma pris som ni hade i lager och efter ytterligare någon dag mejlande med lagret och högre chef gick ni med på det bytet, frid och fröjd och problemen lösta?
    Knappast! Gör aldrig mer en sån lösning om ni inte lär er vad ni håller på med! Ändringen gick inte fram i era olika system så lagret hade bara att den ursprungliga ordern var stoppad, de ursprungliga däcken kom in i ert lager flera dagar innan ni fick iväg mina däck som hela tiden (enligt er utsago) fanns på lagret. För att få lite fart på ordern blev jag tvungen att driva på er en till två gånger dagligen.

Kompensationen för att få däcken flera veckor försenade under lågsäsong? Näe, det blev inget mer än att jag fick däck som kostade 31 kr mer per däck i förslaget som skulle hjälpa er att kunna leverera direkt vilket ni misslyckades kapitalt med, ni fördröjde ju leveransen ytterligare. Hade ni misslyckats med leveransen till den som det visade sig slutliga tiden och skjutit upp den ytterligare en gång hade ni börjat överväga någon kompensation enligt er kundtjänstmedarbetare, vad den skulle bestå i vet jag inte men troligtvis en nyckelring eller liknande.

Skulle jag rekommendera Bythjul.com till någon? NEJ! Det är alldeles för stora risker att däcken inte levereras från detta företag, flera veckor försenat under lågsäsong, undrar hur många månader det tar när många vill ha däck levererade? Det är inte värt de få kronorna, använd en konkurent istället.

Efter ha läst många inlägg inser jag att jag trots allt var lyckligt lottad.
  • Sven-erik L
    Sven-erik L skrev om Bythjul.com
    Tycker att det fungerar bra att handla där. Kommer ej ihåg om det var fri frakt. Eftersom jag inte köpte kompletta hjul. Men om inte borde det vara det
  • Västgöta Broderi Aktiebolag
    Västgöta Broderi Aktiebolag skrev om Bythjul.com
    Vi har köpt hjul en gång av bythjul.com. Mycket enkelt att få rätt storlek med hjälp av endast reg nr och därigenom rätt storlek. Men det blev fel storlek med katastrofalt resultatför oss.Bemötandet vid vår reklamation var både oförstående, korkat och otrevligt.
  • Andrea B
    Andrea B skrev om Bythjul.com
    Allt funkade felfritt. Snabb leverans. Mycket nöjd!
  • Per-erik H
    Per-erik H skrev om Bythjul.com
    Har beställt däck av dom 3 ggr, och ska aldrig göra det igen. Visserligen lätt att beställa, bra priser och smidigt på de flesta vis.
    MEN.. Leveranstiderna var katastrofala! "Finns i lager för omedelbar leverans"
    -Jo tjena!
    Däcken fanns inte ens hos deras leverantörer, blev lovad både leveransdatum och kompensationer av kundtjänst, men -Nada..
    Så hos mig har dom bränt sina skepp, beställde av en konkurrent sist, och det fungerade klockrent!
  • Björn P
    Björn P skrev om Bythjul.com
    Mycket bra o snabb service. Bra hemsida o bra priser.
  • Olivia N
    Olivia N skrev om Bythjul.com
    Gör er själva en tjänst och klicka INTE hem något från Bythjul.

Fick till mig att leveranstiden skulle ligga på 12 dagar. Efter 6 veckor bad jag dem annullera ordern.
    Ingen info får man heller såvida man själv inte kontaktar dem, de vill inte prata om kompensation och jag såg inte ett spår från deras sida att lösa det hela. USELT!
  • sverker w
    sverker w skrev om Bythjul.com
    Klarar inte av att hantera när något går fel. De däck jag beställt blev försenade, vilket sabbade min bokade verkstadstid, vilket potentiellt sabbar min semester.
    Deras lösning var att "hålla tummarna" för att leveransen skulle komma fram i tid.
    Kundsupporten var svår att komma fram till, och hyfsat otrevlig.
  • Mathias A
    Mathias A skrev om Bythjul.com
    Sämsta däckfirman och usel leveranstid. Väntat 10 veckor på min order men ingen leveransinformation. Även svårt att få kontakt med kundtjänst. Väljer att aldrig beställa från Bythjul.com igen.
  • Peter S
    Peter S skrev om Bythjul.com
    Bra pris, enkelt att beställa +++++
  • Hamza O
    Hamza O skrev om Bythjul.com
    Jag är nöjd som kund. Minimi belopp för att få fri frakt är för högt. Det gör att jag köper inte lika ofta
  • Ola O
    Ola O skrev om Bythjul.com
    Bra enkel smidigt.
    Smidig leverans. Enkel beställning
  • Ola R
    Ola R skrev om Bythjul.com
    Jag tycker att bythjul funkar bra. Kan dock tycka att man kan stryka fraktkostnaden och hellre baka in den i priser. När man ser ett pris vill man inte ha en massa tillägg när man kommer till kassan.
  • Linda B
    Linda B skrev om Bythjul.com
    Oerhört lång leveranstid på den senaste beställning jag gjorde på sommardäcken. Tog flera veckor för att få dom. Inte en ursäkt el någon när dom inte hållt leverans tiden som lovat.
  • Fredrik E
    Fredrik E skrev om Bythjul.com
    Bra att det finns många partners att välja på i närområdet och att däcken levereras dit och inte hem till kunden.
  • Robert M
    Robert M skrev om Bythjul.com
    Beställde däck i början av april. fick ett leveransdatum som sköts upp 4ggr.
    Idag skulle jag få däcken monterade som sms-et meddelade.
    Då jag kom till däckverkstaden fanns inga däck på plats.
    Ringde upp bythjul.com och det var 13 personer för mig i kö. EN TIMMA OCH SEX MINUTER senare svarade en tjej. Jag frågade vad som hänt med däcken och hon skulle kolla med DHL och sedan återkomma till mig.
    Hon ringde aldrig tillbaka innan kundtjänst stängde kl.17:00.
    Då ringde jag DHL själv och dom meddelade att bythjul.com skapat ett fraktID men aldrig skickat iväg någonting.
    Så uruselt. Har ingen lust att sitta i deras telefonkö igen så jag mailade dom. Vi får se i morgon om dom svara.
  • Lennart W
    Lennart W skrev om Bythjul.com
    Jag beställde 4 däck den 26 april och de skulle vara hos gummiverkstaden inom 3-5 dagar. Idag är det 18 maj och jag har inte fått alla däcken ännu. Det är 22 dagars väntetid hittills och det är nästan omöjligt att nå dem, provat ringa ett otal gånger och på mejlen svarar de inte. Och jag som tänkt köra bil till Italien med avgång den 19 maj. Har köpt däck och fälgar från bythjul.com två gånger tidigare och då höll de vad som lovat. Men det här är under all kritik. Kommer aldrig mer att handla från det företaget.
  • Shahab A
    Shahab A skrev om Bythjul.com
    Levererar fel däck, onårbar via telefon, svarar ej på mail.
  • Mattias S
    Mattias S skrev om Bythjul.com
    Ok priser men totalt värdelös leveranstid. Enligt vad dom uppger till prisjakt så finns däcken jag beställt i lager men det enda som händer är att leveransdatum flyttas fram dagligen. Detta utan att meddela mig som kund.
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om Bythjul.com
    VARNING för det här företaget!

Tyvärr läste jag inte alla kommentarer här innan jag beställde. Fick samma problem som många andra. Pengarna dras från kortet men inga däck kommer och datumet flyttas fram hela tiden. Har väntat över en månad på däck som enligt webbsidan skulle levereras på 3-5 dagar. Företaget svarar inte på mail eller telefon. "Just nu är det många som ringer och vi kan tyvärr inte ta emot ditt samtal..." får man hela tiden när man ringer. Har provat massor av gånger olika tider.
  • Niklas N
    Niklas N skrev om Bythjul.com
    Bland de sämsta företagen jag haft att göra med. Ringde och skulle avboka mina däck. Ringde varje dag i en veckas tid utan att få tag i dem. ( minst 100 gånger). Mailade flera gånger utan att få svar. Nådde tillslut fram och lyckades avboka däcken. Endå får jag mail om att dem skickats. Samma sak händer ytterligare två gånger. Vid sista gånger får jag bekräftat att ordern är borttagen och betalningen borttagen. Nu 1 månad senare får jag hem en faktura med påminellseavgift, trots att jag inte ens fått däcken får att ordern är borttagen. Som sagt sämsta företaget jag haf tatt göra med. BESTÄLL INTE DÄCK HOS BYTHJUL!

Gustavslundsvägen 151F, 167 51 Bromma