Grand Hotel

Grand Hotel

Ring 08-679 35 00 www.grandhotel.se
4.2

Grand Hotel i Stockholm är Skandivaiens ledande Lyx Hotell och är medlem av the Leading Hotels of The World med 334 rum och 42 sviter.

17 omdömen om Grand Hotel

Francisca Christina S

Vi hade tillbringat kvällen på en stor sammankomst i Vinterträdgården och kom runt 00.10 till Cardierbaren. Här meddelar man att baren stänger strax. Vi beställer drinkar till våra vänner som är på väg med våra jackor och väskor från Grands Vinterträdgård. Det finns en möjligen två gäster till i den avdelning vi sitter. Mats Eden en av Sveriges finaste spelmän ombeds av oss att spela något kort på sin fiol. Svagt. Han blir ombedd att sluta pga att han stör de andra. Min väninnan vägras insläpp när hon kommer med våra väskor...

Amira R
Skrev om Grand Hotel

Fantastiskt bra läge och estetik! Jag och en vän var förbi Grand och Cadierbaren för Champagne Afternoon Tea. Servitören var alltid förbi och hjälpte till med påtor, och var väldigt behjälplig med att byta till alkoholfri champagne till min kompis. Kondimenten som kom med kakfatet var diversifierade och uppskattade.

Ap S
Skrev om Grand Hotel

Diskriminerar gäster i Cadierbaren. Vi satte upp oss för väntelista för bord vid fönstret och fick av hovmästaren veta att det skulle dröja ca 30-40 minuter för att få ett sådant bord. Efter 45 min går vi och frågar om det fanns bord ledigt vilket det inte fanns. Vi får veta att vi var näst i tur på väntelistan. Tre bord blev lediga efter ca 1.5 timme och vi gick då fram för att få ett av borden. Vi blev då mycket otrevligt bemötta och blev inte erbjudna något bord utan tillsagda att gå och sätta oss för att vänta...

Malin F
Skrev om Grand Hotel

allt är best, blev jättenöjd, också mycket bra service.

Nikola T
Skrev om Grand Hotel

Allt är bäst! Prova en sparkling afternoon tea med någon nära och kär!

Caroline N
Skrev om Grand Hotel

Spenderade helgen på Grand Hotel som bjöd på en underbar vistelse. Vi bodde i ett "Premium Room" som var väldigt luftigt & stort, högt i taket, fräscht, väldigt fint badrum (med badkar + dusch). Spat är otroligt fint med härlig atmosfär, vi hade turen med oss att det knappt inte var något folk när vi var där. Frukosten hade det mesta som man önskar sig på morgonkvisten. Baren serverade väldigt goda drinkar. Personalen (på all avd) var väldigt hjälpsamma och vänliga. Tar gärna en natt här igen när man behöver koppla av och få lyxa lite extra. Rekommenderas varmt!

Magnus B
Skrev om Grand Hotel

Anglosaxen i mig vill alltid dricka after noon tea, och då med sån där kakfatsplatå; scones och petit fourer. På Grand Hotels eftermiddags te behöver man boka åtta (!) veckor innan. Heter man Vanessa Paradis eller nåt sånt är antagligen kön en nanosekund lång. Men nu heter man inte det, och har heller inte åstadkommit nåt i närheten av vad hon gjort: gift sig med Johnny Depp. Så vi väntade vackert åtta veckor men sen sörplade vi te för allt vad vi var värda.

Jakob D gillar detta
Jonathan E
Skrev om Grand Hotel

This is one of the best hotels in Stockholm. Great views and well decorated rooms. The staff is friendly and very helpful. Me and my wife really enjoyed staying here and will definitely be back.

Josefine G
Skrev om Grand Hotel

Mycket bra, förstås, men inte värt sina fem stjärnor. Har varit med om både toppar och dalar. Afternoon tea:t är mycket bra, men har en gång blivit serverad ett glas champagne uppdelat i tre slattar från tre flaskor. Ska aldrig ske, absolut inte på Grand. Frukosten är helt underbar men servisen var direkt dålig. Rummen är fina och rena, men badrummen väldigt små. Absolut en 4a, men inte en 5a.

Therese G
Skrev om Grand Hotel

Jag har inte bott här men familjen brukar gå hit för Afternoon Tea och Brunch. Deras Afternoon Tea i Cadierbaren är helt fantastisk på alla sätt, mysig stämning och vacker utsikt över slottet. Det här är ett ställe där man räknar med att få perfekt service och exellent mat och dom sviker en aldrig, bättre service än så här går inte att få i sthlm.

Mårten S
Skrev om Grand Hotel

Aldrig sovit här, men har däremot ätit deras afternoon tea några gånger. Man kommer alltid härifrån väldigt mätt och på ett riktigt bra humör då personalen är mycket trevliga. Ända negativa är att de är ganska dyrt

Åke B

Fett grym skadjursbuffé

Cedric Z
Skrev om Grand Hotel

We stayed for 2 nights on our way back to Oslo, and decided to stay here after reading all the good reviews on. Most of which was said is true, although I found the room fairly average, but beautifully clean and tidy.

Magnus B
Skrev om Grand Hotel

Sthlm har en handfull barer av bättre klass och sort: KB, Mården, Gondolen, Diplomat. Ställen där bildade människor kan samlas utan att behöva trängas med brölfulla utomsocknes och hopplösa brats som ska steka och vaska och avslöja sin tillkortakommanden med liknande manér och pinsamheter. Cardierbaren är ett stillsamt vattenhål där personalen är sobert uppmärksam och pianomusiken en varm filt att krypa in i. Hela stället andas värdighet. Se där, där kommer Carrie Bradshaw och Mr Big.

Niklas D och 3 andra gillar detta
Amanda E
Skrev om Grand Hotel

Grand är alltid trevligt och ett ställe jag ofta återkommer till. Tar gärna ett glas vin med en vän i deras bar (riktigt bra utbud av viner!). Maten är även den god och vällagad, och ett tips är deras lyxfrukost för 250 kronor, man står sig hela dagen! Stort plus för trevlig miljö, fin utsikt och bra personal.

Jonas F
Skrev om Grand Hotel

Grands veranda har grym mat trevlig miljö och riktigt trevlig personal. Har dessutom ett mycket trevligt smörgåsbord med hög kvalite som underhålls på ett utmärkt sätt. Rekommenderas varmt ett besök. /Jonas

Håkan R och Mats L gillar detta
Madelene R
Skrev om Grand Hotel

Har faktiskt aldrig sovit här, men min morfar brukar bo här när han är i Stockholm så då brukar han bjuda på frukost på Grands veranda. Den är helt fantastisk! Här kan du verkligen hitta allt möjligt gott att äta till frukost. Nybakat bröd och färska frukter (även jordgubbar året runt) är ju inte helt fel tex. :) Rummen på Grand är ju superfräscha och känns verkligen exklusiva, har aldrig testat sängarna men dom ser ju inte helt fel ut heller. :)

Jonas F gillar detta