Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Östermalm Café & Bageri Eriksbergsgatan Stockholm HB

Café & Bageri Eriksbergsgatan Stockholm HB

Eriksbergsgatan 6, 114 30 Stockholm — Visa karta

Öppet vardagar 8-20
Öppet helger 10-19
Kista Galleria, 16491, Kista
Lord al Dente
Kristina N:
Glad trevlig,hjälpsam och uppmärksam personal

Restauranger nära Café & Bageri Eriksbergsgatan Stockholm HB:

Regeringsgatan 70, Stockholm
maria r:
Vänligt och bra bemötande. Dock lite negativ attityd inte var nöjda med det 1:a vinet vi fick prova till maten. Annars ok.

Norrlandsgatan 28, STOCKHOLM
I Kung Carls Bakficka kan du njuta av brasserielunch, god middag eller en cockta... Läs mer ›
Camilla L:
God mat och trevlig personal. Lite dåligt med påfyllnad i buffén, men på det hela bra.

Sveavägen 41, STOCKHOLM
Varmt välkomna till Två grabbar och kök mitt i Stockholm City. Handgjorda vällag... Läs mer ›
Ellika S:
Mina varmaste tack och rekommendationer går till Två Grabbar och Kök efter fantastiskt ordnande av min disputationsfest den 28 oktober! Jag ...

Nybrogatan 38, STOCKHOLM
Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet! Läs mer ›
Kerstin G:
Restaurangbesök med trevligt bemötande, snabb och bra service.

Läs vad 25 kunder tycker om Café & Bageri Eriksbergsgatan Stockholm HB

• Linda f
    Linda f skrev om Café & Bageri Eriksbergsgatan Stockholm HB
    Sämsta stället i Stockholm. Maten är av dåligt kvalitet och slarvigt tillagad. Personalen är otrevliga och priserna är alldeles för höga.
  • Nikola T
    Nikola T skrev om Café & Bageri Eriksbergsgatan Stockholm HB
    Allt är väldigt gott och stället har internationell karaktär. Priserna är lite höga men man får valuta för pengarna. Lite för mycket folk på helgerna för min smak :)
  • Jakob J
    Jakob J skrev om Café & Bageri Eriksbergsgatan Stockholm HB
    Trevligt café som ger lite av en känsla att man är utomlands. Gott kaffe och enorma bullar.

Dock tyckte jag att bullen var lite torr. Får gå tillbaka hit och ge café saturnus en till chans.
  • Johan D
    Johan D skrev om Café & Bageri Eriksbergsgatan Stockholm HB
    Maten och bakverken är helt underbara!!!
    de extremt stora bullarna är suveräna!

är här minst en gång i veckan och lika underbart var gång
    speciellt tack till personalen som alltid är trevliga!
    Jakob J gillar detta
  • Andreas E
    Andreas E skrev om Café & Bageri Eriksbergsgatan Stockholm HB
    Maten är fantastisk och det är bakverken också. De gigantiska bullarna är dock avtändande stora och dessutom ganska torra, tveksamt val trots audiensen hurrarop. De andra bakverken kommer i gigantiska bitar och räcker till minst två personer. 55 kronor för en tårtbit är därmed billigt. Extremt mycket folk vilket gör att det blir påtagligt trångt och väldigt stimmigt, men det är värt det. Räkna med 160 kr för en lunch på helgerna.
  • Vasilis D
    Vasilis D skrev om Café & Bageri Eriksbergsgatan Stockholm HB
    Café Saturnus är en självklar favorit, Världens största kanelbullar finns här, Alla måste besöka Saturnus det är bara så
  • Pär N
    Pär N skrev om Café & Bageri Eriksbergsgatan Stockholm HB
    Generösa öppettider! Halvjobbig publik (castades Darling här?), men bra kaffe.
  • Marzena D
    Marzena D skrev om Café & Bageri Eriksbergsgatan Stockholm HB
    Jag var på Café Saturnus med min väninna en vanlig eftermiddag. Gott kaffe och helt otroliga bullar! Jag rekommenderar stället om man gillar liv och trängsel. Mycket folk, stimmigt och trevlig personal. Många stammisar verkar det som.
  • Marta S
    Marta S skrev om Café & Bageri Eriksbergsgatan Stockholm HB
    Allt är perfekt, förutom ständiga kön!
  • Calle L
    Calle L skrev om Café & Bageri Eriksbergsgatan Stockholm HB
    Bra service, fantastiska bullar och godaste cafe au laiten i Stockholm
  • Fredrik E
    Fredrik E skrev om Café & Bageri Eriksbergsgatan Stockholm HB
    Inte alls bäst. Konstigt omständlig köhantering med flera personer som springer runt och dirigerar folk till lediga platser och bara en person i kassan. 20 minuter i kö för en kaffe för 35 kr. Visst är det mysigt men det är ett fik, inte VIP-tältet i Cannes.
  • Camilla H
    Camilla H skrev om Café & Bageri Eriksbergsgatan Stockholm HB
    Världens mysigaste hak. Inredningen är ju så härlig att man vill bygga bo där inne! Ofta brutalmycket folk så att det blir lite väntan och svårt att få plats. Men det är det värt- alla gånger! Deras kanelbullar räcker lugnt för två eller som middag.
  • Mikael P
    Mikael P skrev om Café & Bageri Eriksbergsgatan Stockholm HB
    Helt enkelt hur bra som helst. Bäst i Stockholm - utan konkurrens.
    Bästa service, mysigaste atmosfären, trevligaste klientelet.
    Behöver jag säga mer? ...
  • Peter A
    Peter A skrev om Café & Bageri Eriksbergsgatan Stockholm HB
    Bara bäst. Kolla in all mosaik. Godast varma chokladen i Stockholm! Så långt från Oboy man kan komma.
  • Wille
    Wille skrev om Café & Bageri Eriksbergsgatan Stockholm HB
    Dyrt men mysigt! Lite väl att ta 55 spänn för en tårtbit...
  • Rebecka W
    Rebecka W skrev om Café & Bageri Eriksbergsgatan Stockholm HB
    Detta är en liten fransk pärla ett stenkast från city. Perfekt att besöka under lunchen eller varför inte en grå eftermiddag för en mysig fika. På sommrarna är ett besök ett måste på deras minimala uteservering. Var där en stund innan lunchruchen för att få ett bord. Prova gärna deras gigantiska bullar.
  • Amanda L
    Amanda L skrev om Café & Bageri Eriksbergsgatan Stockholm HB
    Underbara bullar, gigantiska. Mysigt café beläget nära centrum men inte med denna stress runtomkring. Mycket trevlig personal.
  • Daniel M
    Daniel M skrev om Café & Bageri Eriksbergsgatan Stockholm HB
    Mycket trevligt café. God mat, trevlig service och Stockholms fetaste kanelbullar.
  • Petter S
    Petter S skrev om Café & Bageri Eriksbergsgatan Stockholm HB
    Cafe Saturnus har dels Stockholms maffigaste kanelbuller och dels riktigt bra fika + luncher i övrigt. Fransk profil, mycket trevlig personal, bra uteservering om somrarna och befriande avslappnad atmosfär for att ligga så nära Stureplan. Stort plus for att de köper in ett antal exemplar av "the Economist" & andra tidskrifter som gästerna kan läsa.
  • Melina G
    Melina G skrev om Café & Bageri Eriksbergsgatan Stockholm HB
    Detta är ett härligt och genuint café mitt i stan! Den franska profilen är verkligen påtaglig, både i inredningen och i menyerna. Den trevliga personalen gör underbar café au lait som serveras i en riktig ”bol” (fransk stor kopp, som en skål) och kanelbullarna är alldeles för stora, vilket uppskattas!
  • Leon
    Leon skrev om Café & Bageri Eriksbergsgatan Stockholm HB
    Saturnus är inte bara ett skäl till att besöka Östermalm, det är också en frisk fläkt i café-Stockholm med tveksamma Cappucinos och fabriksgjorda Foccacior. Detta franskinspirerade fik är genuint, mysigt och avslappnat, det vill säga den diametrala motsatsen till Espresso House på Stureplan (som för mig är mobiltelefoner, blekt hår och lösnaglar). Ett stort plus är XXL-kanelbullarna och att de har tidningen The Economist.
  • Lena C
    Lena C skrev om Café & Bageri Eriksbergsgatan Stockholm HB
    Super skön personal som verkar se jobbet som en kul del av livet där det är tillåtet att skratta, skämta och bara ha det bra. Deras kanel eller kardemumma bullar räcker för fyra personer att dela på, alt. om man är riktigt bull-sugen kan trycka i sig och sedan inte kunna äta något mer på hela dagen :-)). De serverar underbar latte i härligt stora baljor om man beställer en stor och riktigt goda smörgåsar med härlig parma och mozarella om man tycker om det. Ett utmärkt ställe att sätta sig själv med en tidning som trevligt sällskap eller tillsammans med familj eller vänner. De är oerhört barnkära och hjälper gärna till med att bära beställningen till bordet om man har händerna fulla själv av barn. Lokalen är ganska trång och borden står väldigt nära varandra, men det ger bara en mysig intim känsla.
  • Hanna S
    Hanna S skrev om Café & Bageri Eriksbergsgatan Stockholm HB
    Café Saturnus är en självklar favorit bland Stockholms caféer. Genuint, mysigt, trevlig personal och perfekt för första dejter! Kanelbullarna är fantastiska, likaså deras kaffe och varma choklad. Den franska atmosfären gör caféet till ett av Stockholms absolut bästa. Klart värt fler än ett besök!
    Nils v, Nils v gillar detta
  • Jenny R
    Jenny R skrev om Café & Bageri Eriksbergsgatan Stockholm HB
    Detta mysiga café är absolut en favorit i stockholms cafédjungel. Det som göra det extra mysigt är att menyerna delvis är på franska, vilket gör cafékänslan extra stark. Deras omtalade kanelbullar är verkligen lika stort som det sägs. En favorit i bakverksväg är deras vaniljcroissanter och café au lait...mmmmuummm..
  • Edward E
    Edward E skrev om Café & Bageri Eriksbergsgatan Stockholm HB
    Ett av Stockholm absolut bästa caféer! Efter att ha tröttnat på alla "italienska" caféer som är lika mycket italienska som surströmming (det finns dock några få undantag), hittade jag en oas i form av Café Saturnus (även om namnet på företaget är ett annat).
    Caféet flirtar med frankofilen i mig med skyltar på franska och stora egenbakade baguetter och sånt faller jag för direkt. Med en vacker, färgglad lokal i en levande miljö känns det verkligen hemtrevligt och internationellt på samma gång.
    Café Saturnus serverar en perfekt café au lait - ingen "SvenneBanan-caffè latte" här inte och är kanske mest känt för sina supergoda, gigantiska kanelbullar, som med största sannolikhet skulle kunna livnära en mindre afrikansk by i en vecka.
    En annan sak som bidrar till den internationella känslan är det stora utbudet av utländska tidskrifter, allt från The Economist till franska inredningstidningar.
    Saturnus är helt enkelt ett måste för den som söker efter det rätta cafét, men känner att man aldrig hittat riktigt rätt.
    Calle L, Nils v, Nils v, Linda K, Jenny R gillar detta

Eriksbergsgatan 6, 114 30 Stockholm