Alla kategorier Restaurang Östergötland Linköping Café Berget

Klostergatan 38, 582 23 Linköping — Visa karta

Läs vad 16 kunder tycker om Café Berget

• Kristoffer F
    Kristoffer F skrev om Café Berget
    Ett tokmysigt och trångt litet café med lågt i tak. Små rum med varierande inredning gör det till en liten upplevelse att vistas där. Kanske aningen dyrt, men jag tycker att omgivningen gör att det ändå känns okej. En liten oas mitt inne i centrala Linköping
  • Ida N
    Ida N skrev om Café Berget
    Höga priser och personalen kunde vara lite mer framåt, men inredningen gör verkligen hela upplevelsen! Det är folk från alla åldrar där och känns som att sitta hemma hos mormor och fika. Minus för priserna och för att de inte tar kort.
  • Line F
    Line F skrev om Café Berget
    Mysigt fik, men lite för dyrt. Synd att de inte har hembakat!
  • Maya Ö
    Maya Ö skrev om Café Berget
    Mysigaste miljön, men ingen vegetariska mat överhuvudtaget.
  • Elin K
    Elin K skrev om Café Berget
    Dyrt och med oinspirerad personal som inte passar med den härliga inredningen .
  • Fredrik F
    Fredrik F skrev om Café Berget
    Många kanske skulle tycka att utbudet är lite tråkigt (eller gammaldags) men inredningen och miljön är väldigt trevlig!
  • Edit T
    Edit T skrev om Café Berget
    Hade som andra höga förväntningar på det här stället, men blev lite besviken. Miljön är urmysig men utbudet var lite fattigt. Man blev inte riktigt sugen på att köpa något, utan ville hellre bara sitta med en slät kopp kaffe och titta på den fina inredningen!
  • Elli B
    Elli B skrev om Café Berget
    Jag hade högre förväntningar på stället. Extremt mysiga lokaler, men tråkigt fika och oinspirerande personal. Om man vill koppla av en stund då man går på stan kan stället funka bra.
  • elisabet g
    elisabet g skrev om Café Berget
    jag blev grymt besviken på detta stället. Det ser så himla mysigt ut men personalen var tjurig och det var inte särskilt prisvärt. Synd!
  • Rebecca A
    Rebecca A skrev om Café Berget
    Skönt litet café mitt i Linköping på ett litet "berg" (snarare en sten). Jag kan verkligen rekomendera en kopp te på uteserveringen. Även inne är det mysigt om man gillar riktig "tantinredning". Fikat där är väl ok. Det är mest vanliga kakor, inget som känns speciellt spännande.
  • Gustaf W
    Gustaf W skrev om Café Berget
    klockrent litet pittoreskt café mitt i centrala linköping. De har lyckats med en bra inredning och "tema" rakt igenom vilket upskattas. Priserna kan kännas lite väl höga ibland, men det är det värt att unna sig ibland
  • Mattias A
    Mattias A skrev om Café Berget
    Trevligt litet cafe i hjärtat av Linköping, med tydlig familjär stämning. Det lilla trähuset sticker ut från omgivande bebyggelse, men inne är det nästan som att stiga in i någons hem. Vanligt cafeutbud till vettiga priser.
  • Tove H
    Tove H skrev om Café Berget
    Mysigt café som för dig tillbaka i tiden. Känns som att vara hemma hos en excentrisk tantprofessor som råkat möblera varje rum som ett vardags- och matrum, på ett bra sätt. Pluspoäng för att man kan låna spel när man ätit klart.
  • Josefine M
    Josefine M skrev om Café Berget
    Ett sött litet rött hus med vita som ligger på en bergknalle mitt inne i Linköpings kärna. Det finns sittplatser på två våningar samt utomhus i den lilla trädgården. De säljer olika saker att dricka, té, kaffe, läsk. De har även bakelser och varma mackor. Atmosfären är mysig och det hela ger en personlig och ombonad känsla.
  • Stina A
    Stina A skrev om Café Berget
    Ritkigt mysigt kafé med mycket tantpoäng. Många små rum med gammeldags och riktigt snygg inredning. Dock är priserna ganska höga, men det kan vara det värt ibland.
  • Malin P
    Malin P skrev om Café Berget
    Ett café beläget på ett litet berg mitt i stan. Ett charmigt trähus med mycket hemtrevlig, lite gammaldags inredning. Verkligen en jättetrevlig miljö att fika i. Bara det att det står "Berget - café och tehus" gör det lite lockande att gå in, eftersom jag tycker det låter så mysigt med "tehus"...

Klostergatan 38, 582 23 Linköping