Alla kategorier Flyttfirma Stockholms län Stockholm Hässelby-Vällingby Vinsta CaMa Service Flytt & Städ
Rekommenderat företag 2016 - CaMa Service Flytt & Städ
Rekommenderat företag 2015 - CaMa Service Flytt & Städ

CaMa Service Flytt & Städ

Krossgatan 30, 162 50 Vällingby — Visa karta

Att flytta är alltid jobbigt, oavsett om det är privat eller med ditt företag.
Det vi kan garantera dig är att det flyter på så snabbt och smidigt som möjligt. Dessutom har vi en trygghetsförsäkring via TryggHansa, vilket gör att du som kund kan känna dig extra trygg.

Vi på CaMa Service HB har en lång erfarenhet av allt inom flytthjälp. Det spelar ingen roll om det gäller flytt av en liten lägenhet, ett större kontor eller ett helt företag. Vi har specialutbildade packmästare, duktiga expressarbetare och skickliga chaufförer med lång erfarenhet. Dessutom använder vi det senaste vad gäller material och fordon.

Läs vad 232 kunder tycker om CaMa Service Flytt & Städ

• Jan R
    Jan R skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Allt gick bra och smidigt på Utsatt tid.
  • Malin C
    Malin C skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Extremt nöjd med CaMa då jag fick hjälp med flytt till Göteborg från Stockholm. Inklusive flyttstädning.

De var supertrevliga, proffsiga och underlättade för mig med nycklar som skulle till mäklare samt förvaringsförråd. Kan varmt rekommendera dem!
  • Melek D
    Melek D skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Mycket bra flytthjälp. Inte mycket att klaga på
  • Bengterik L
    Bengterik L skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Vänligt bemötande, hjälp med flytt, märkligt att flyttkarlarna inte hade bärselar och att de inte tog ansvar för flytt av takkronor och krukväxter, ingen av de pratade svenska! De jobbade annars på med tämligen gott humör hela dagen utan lunchrast.
  • Lisa A
    Lisa A skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Vi är enormt nöjda med CaMa Service Flytt & Städ! Vi anlitade firman för både flytthjälp och flyttstädning! Flyttkillarna var snabba noggranna hjälpsamma och trevliga! Städningen utfördes av tre tjejer som utförde städningen utan anmärkning! Mycket fint blev det! 5 poäng av 5 möjliga!!
  • Solveigs L
    Solveigs L skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Jag har köpt flytthjälp och flyttstädning. Saknade en sammanfattande offert som beskrev tjänsterna, vad som ingår och vad som inte ingår. Otydligt vad som förväntades av mig att förbereda. Ex flyttkartongerna kom som tur var när vi var hemma, annars hade de stått ute i regnet. fick aldrig en bekräftelse eller tidpunkt när de skulle levereras. Fantastiskt bra jobb under flyttdagen av flyttgubbarna och även av städpersonalen. Trevligt bemötande, hårt jobb med glada miner. Rekommenderar gärna andra att använda CaMa flytt och städ.
    2016-10-20 Selle svarar Solveigs L
    Hej Solveigs!

Ber om ursäkt att du inte fick en skriftlig bekräftelse, men kartonger osv levererades på önskade datum från er sida!
    Vi har haft väldigt mycket telefonkontakt och då blev det istället brist i kommunikationen gällande det skriftliga!

Vi ska absolut tänka på att vara noggrannare på den punkten, men det är väldigt kul att höra att du blev nöjd med resten av tjänsten
  • Birgitta I
    Birgitta I skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Vi är mycket nöjda med Cama flytt hjälpsamma och bra service
  • Lars Y
    Lars Y skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Förträffligt prisvärd service. Mycket nöjd.
  • Michele D
    Michele D skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    The service was really good. Responsive and available. The personnel worked hard and ensure that everything was packed and transported safely. Kind people to work with. I will use the same company for my next move (and I used it previously and was equally satisfied).
  • Albin L
    Albin L skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Perfekt flytt. Snabba, försiktiga och professionella!
  • Birgit P
    Birgit P skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Hej ! Jag är nöjd med killarnas arbete. De jobbade hårt och var väldigt försiktiga. Allt kom på plats. Hälsningar Birgit
  • Linda S
    Linda S skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Lätta att ha att göra med, snabba, flexibla, helt enkelt grymt bra!
  • Andrea L
    Andrea L skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Flytten jag beställde gick suveränt från början till slut. Superduktiga killar att flytta även tunga saker.
  • Cecilia V
    Cecilia V skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Hög tillgänglighet, bra bemötande och väl genomfört arbete.
  • Styrbjörn T
    Styrbjörn T skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    När jag nyligen skulle flytta mina föräldrar från den villa de bott i de senaste 50 åren till lägenhet, anlitade jag CaMa för att få en helhetslösning med nedpackning, flytt, uppackning och flyttstädning. Jag var också tydlig med att de behövde se huset innan de kunde lämna offert.
    Någon dag senare hade de varit på plats, jag fick min offert, som absolut inte var något överpris givet arbetet. När sedan arbetet utfördes var det på bästa sätt, trevlig personal, noggranna och lyhörda och inte minst arbetsvilliga.
    Jag kan inte annat än lämna de varmaste rekommendationer av CaMa Service.
    2016-08-11 Selle svarar Styrbjörn T
    Hej Styrbjörn! Tack för att du anlitade oss för ett så viktigt uppdrag. Det känns underbart att vi kunde hjälpa dig och dina föräldrar. Tack så helst mycket för rekommendationen! Du är alltid välkommen tillbaka. Lycka till i fortsättningen (både till föräldrarna och dig själv)! Hälsningar / CaMa Service
  • Niklas K
    Niklas K skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Beställde flytt från en 3:a till en 4:a och fick snabbt svar och bekräftelse på bokning av flytten. Hade ytterligare lite frågor som snabbt besvarades, intrycket innan flytten var att det var ett proffesionellt företag. Hur skulle flytten gå!? Själva flytten överträffade alla våra förväntningar. Trevlig personal som verkligen kunde sitt jobb. Man berömde oss för allt förarbete vi gjort och man var uppmärksam om någon möbel behövde extra skydd. Man jobbade effektivt och lastningen av lastbilen var mycket föredömlig. Killen som jobbade mest mot oss som kund hade humor och var verkligen rätt man på rätt plats. Vi har bara gott att säga om CaMa Service och kommer rekommendera dom till alla som vi känner och skulle vi flytta igen så är valet av flyttfirma solklart. Tack så väldigt mycket det var vår bästa flytt av 9 st som vi gjort.
    2016-08-11 Selle svarar Niklas K
    Hej Niklas! Vi är jätte glada att höra att du är så nöjd. Vi arbetar inom branschen för att våra kunder ska bli så nöjda som möjligt! Vi tackar jätte mycket vår din feedback och rekommendation och du är självklart alltid välkommen tillbaka! Vi önskar dig lycka till i ditt nya hus!
  • Annaleena P
    Annaleena P skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Jag kan varmt rekommendera CaMa flyttföretag. Killarna kom prick i tid, pratade bra engelska (som är ingen självklarhet hos flyttfirmor/leverans företag osv.) Dom var också väldigt lyhörda och respekterade alla möbler samt lådor och var väldigt försiktiga att inte länna några repor osv på lägenhet.
    Kan också nämnda att mitt flytt var lite speciell eftersom det sked från Stockholms Gamla stan (mycket svårt att flytta in/ut till området), men det var inga som helst problem med saken. Effektiva, trevliga och professionella killar. Fick också snabba svar både via mejl och telefon innan själva flytten. Kommer nog att anlita företaget också i framtiden. Varmt rekommenderas!
    2016-08-11 Selle svarar Annaleena P
    Hej Annaleena! Tack för kommentaren! Att arbeta i Gamla Stan är en utmaning men det är en vi alltid välkomnar då vi kan också få jätte mycket erfarenhet av det. Jätte bra att du är nöjd med killarna, vi vet att språket kan ibland vara ett hinder. Vi prioriterar kvalitén och arbeten som ska göras och det är verkligen jätte kul att vi kunde hjälpa dig på bästa möjliga sätt. Lycka till i fortsättningen! Du är alltid välkommen tillbaka!
  • Arne W
    Arne W skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Fungerade utmärkt trots sena ändringar i tidsschemat.
  • Birgitta F
    Birgitta F skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Vi beställde flyttstädning av en vindslägenhet och är mycket nöjda. Denna typen av lägenhet är svårstädad eftersom det finns både takbjälkar och takfönster som ska rengöras. Allt gjordes mycket bra och effektivt. Inget glömdes, det var rent under och bakom tvättmaskinen...som ju annars lätt skulle "glömmas" bort. Vi kan på det varmaste rekommendera CaMa städ. Dessutom var personalen jättetrevlig!
    2016-08-11 Selle svarar Birgitta F
    Hej Birgitta! Tack själv för att du anlitade oss. Vi är jätte glada över din kommentar och tackar för din rekommendation!
  • Kjell E
    Kjell E skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Flytthjälp från Stockholm till Göteborg. Mycket bra flytthjälp med duktiga och ansvarstagande flyttkarlar. Smidigt och de höll tidsplanen perfekt.
  • Karin R
    Karin R skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    bra o lätt att kommunicera med
  • Oskar T
    Oskar T skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Mycket bra bemötande. De frågor vi hade fick vi svar på och de problem vi hade löstes på ett bra sätt. Själva flytten kombinerat med flyttstädning gick utmärkt. Det kändes tryggt och enkelt att lämna över allting och få jobbet gjort.
  • Signe G
    Signe G skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Toppen service. Vår flytt utfördes smidigt och noggrannt
  • Emilie
    Emilie skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Jag är mycket nöjd men min flytt och städ. Proffsigt och väl utfört.
  • Jessica S
    MVG

...........................
  • Josefin L
    Josefin L skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Har använt CaMa service vid 2 flyttat, flytt+städ. Båda gånger har det fungerat utmärkt. De är snabba med framförallt noggranna. Rekommenderat de till kompisar, även de är supernöjda.

Har veckostäd nu, varje gång kommer man hem till ett skinande hem! Om vi har behövt ändra någon tid är det alltid hjälpsamma och löser det. Superbra företag!
    2016-05-24 Selle svarar Josefin L
    Hej Josefin

Vi blir väldigt glada med återkommande kunder som blir nöjda

Med vänlig hälsning, Mikaela
  • Carin F
    Carin F skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Fick hjälp med packning och flytt. Allt fungerade perfekt från start till mål.
  • Emma L
    Emma L skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Vid kontakt fick jag snabbt och trevligt svar på flera frågor. Både gällande flytt och städ. Bra med kostnadsuppgift och att svaret kom snabbt.
  • Richard G
    Richard G skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Väldigt bra service och snabba svar både vid offertförfrågan och efterföljande frågor.

Flyttgubbarna jobbade på snabbt och var trevliga även om viss språkförbristning förekom. Varken jag eller den nya ägaren av min gamla lägenhet hade några anmärkningar på städningen.

Allt som allt är jag väldigt nöjd med både bemötenade och utförande.
  • Erik N
    Erik N skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Vi anlitade CaMa Service för flytt och flyttstädning och är mycket nöjda! Tidigare har vi alltid flyttat själva, men med tre småbarn insåg vi att vi behövde hjälp att orka med en flytt och att snabbt komma i ordning i den nya lägenheten. Eftersom vi gjorde ett lägenhetsbyte ville vi gärna ha flytt och städning koordinerat för att den nya hyresgästen skulle kunna få tillgång till lägenheten så snart som möjligt. CaMa Service skötte allt galant.

Flyttkillarna var på plats i god tid på morgonen. De jobbade effektivt men var samtidigt väldigt medvetna och försiktiga så att det inte skulle bli skador på vare sig våra grejer eller på lägenheten. De var lyhörda och skärpta och kom med vettiga frågor och förslag i alla lägen där jag inte hade hunnit tänka så bra. Det var väldigt skönt med smart flytthjälp när man är trött och stressad själv.

Städningen gjordes parallellt med flytten och allting var klart på den planerade tiden. Städresultatet var superbra! De var väldigt noggranna och det fanns verkligen ingenting att anmärka på. Önskade bara att hyresgästen i vår nya lägenhet också hade anlitat CaMa Service för flyttstädningen.
  • Anna L
    Anna L skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Snabb hjälp, proffsig städning och jag är på alla sätt nöjd med utfört arbete!
  • Paola B
    Paola B skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Bra bemötande och extremt serviceminded. Bokade dem för en storstädning och fortsätter nu att ha den med återkommande hemstädning. Mitt hem blir nu städad exakt som jag vill ha det och de är extremt flexibla när man behöver byta dag eller lägga till extra saker i städmomenten. Vill man ha en städfirma som ger det där lilla extra så är CaMa service Flytt & Städ den firman man ska anlita.
  • Ingel P
    Ingel P skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Har hemstädning och är imponerad av bemötande, service och städresultat. Mycket bra i kommunikationen och gör det lilla extra.
  • Daniel V
    Daniel V skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Fantastisk service och mycket bra bemötande!
  • Martina W
    Martina W skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Vi är mycket nöjda med städningen av CaMa. CaMa är proffsiga, kundorienterade och mycket duktiga!
  • Lars G
    Lars G skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Bemötandet var alldeles utmärkt till en början, Selle på CaMa var väldigt hjälpsam och betryggande.
    Flytten gick smidigt, trots lite strul med hissar så blev flyttlasset packat snyggt och oskadat och i tid för offerten.
    Dock glömdes kylen och frysen packas, vilket ledde till ganska mycket besvär för oss. Misstag kan ske och efter lite kommunikationsstrul så löste dom det med att ge oss lite rabatt på efterkommande flyttstädning.
    Flyttstädningen dock var under all kritik, och här slutade firman vara tillmötesgående och hänvisade till att jag var en alldeles för kräsen kund och inte hade överseende med misstag. Våra åsikter går isär där, smutsiga golv och flottiga dörrar är inte misstag, det är slarv. Så sammantaget skulle jag säga att det är en trevlig och hårt arbetande flyttfirma, dock behöver man kanske hålla koll på dom lite. Välj en annan firma för städning. Tips till CaMa service, gör lite checklistor på vad som ska göras så slipper ni glömma.
    Till er som inte pratar engelska så bör ni också använda en annan firma, ingen av personalen pratar svenska. Så flytten blir en 4 och städningen en 2, sammanlagt blir det väl en trea i betyg då.
    2016-04-29 Selle svarar Lars G
    Hej Lars

Det är väldigt tråkigt att att vi inte kunde uppnå dina förväntningar. Jag anser dock att jag varit tillmötesgående hela tiden då jag klart och tydligt sa att saker som inte gjorts ska åtgärdas. Sedan rekommenderade jag att vi skulle reparera dessa saker efter besiktningen då de också kan ha fler synpunkter som ni inte märkt. Efter vårt telefonsamtal så kändes det som vi var på samma våglängd medan ditt mail kändes som ett påhopp.
    När det gäller checklistor så tackar vi för tipset men det har vi redan och du har fått en sådan mailad ihop med offerten. Sedan jobbar vi med människor och det kan hända misstag i mina ögon och slarv i dina ögon med jämna mellanrum.
    När det gäller språket så stämmer det till en viss del. Vi har svensktalande personal också sedan att alla som jobbade ihop med er pratade engelska är en annan sak. När det gäller denna branschen är ju intressetet från svensktalande personal inte den högsta utan oftast söker sig engelsktalande eller icketagande personal hit. Jag är väldigt nöjd med min personal och jag har aldrig haft klagomål på att de inte har lyckats kommunicera med någon kund

Med vänlig hälsning,
    2016-04-29 Lars G svarar Selle
    Ja Selle, det är väldigt tråkigt för alla parter när förväntningar inte uppnås. Och när jag säger att jag ångrar att jag lät er göra städet så är det inget personligt påhopp på dig, det innebär bara att jag varken hade tid eller lust att kontrollera och administrera en slarvig städning. Absolut det kan ske misstag, man kan glömma tömma kyl och frys, men när man förutom det glömmer hämta nycklar, och sedan inte bara misslyckas med städningen på en punkt utan 4 anmärkningspunkter som vi skickar in så kallar jag det för slarv.
    Vidare så engelsktalande personal innebar inga som helst problem för mig utom just städningen där jag bara genom dig lyckades förklara vart lägenheten befann sig. Ingen stor grej, jag bara informerade om detta i min recension. Flytten gick bra, städningen sådär, även om allting nu ska vara åtgärdat enligt önskemål. Tack för utfört arbete!

Vänliga hälsningar,
    Lars
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Cecilia W
    Cecilia W skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Mycket trevligt bemötande och planering!
    Flyttstädningen gick strålande bra och hemmet blev skinande rent.
    Rekommenderas varmt!
  • Eva A
    Eva A skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Jag fick snabbt en offert av flyttstädning av vårt hus. Städningen var perfekt. Rent och snyggt. Jag kan verkligen rekommendera företaget.
  • G�ta B
    G�ta B skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Bemötandet från första telefonsamtal har varit mycket proffsigt. Offerten var klar och tydlig. Anlitade även CaMa Service för flyttstäd. Flyttpersonalen var utomordentliga hanterade kartonger och bohag med respekt, trevliga och artiga,
    visste precis vad de sysslade med. Hela flytten var mycket positiv.
    Rekommenderar gärna CaMa service flytt & Städ.
  • Camilla Y
    Camilla Y skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Bra service vid flytt av kontor. Kom med flera etiketter, kartonger snabbt. Bra och trevligt bemötande på plats.
  • Petra Ö
    Petra Ö skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Mycket bra service. Hjälpte att fixa och trixa då vi hade tidspress med in och utflyttning😊 Lösningsfokuserade och hjälpsamma till 100 %
    Självklart val om vi behöver igen 👍👍
  • Carina S
    Carina S skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Alltid enligt överenskommelse, proffsigt och trevligt bemötande. Rekommenderar alla mina kunder att använda dem precis som jag gör. Flyttning av möbler fungerar utan problem och skador och man behöver inte vara orolig för varken fastighet eller möbler. Städning -flytt såväl som veckostädning med utmärkt resultat. Hands on om man vill ha något speciellt utfört eller ändra i beställning. Känns trygg att anlita städ med CaMa då de alltid kontrollerar att dörrar är låsta och fönster stängda. Kan varmt rekommendera detta företag.
  • Fredrik N
    Fredrik N skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Grymt bra service, trevligt bemötande och bra hjälp med flytten.
  • Niki B
    Niki B skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Helt fantastiskt!
    Blev en kommunikationsmiss ang flyttdatum men CaMa löste det på ett ypperligt sätt och på ett par timmar rullade flyttbilarna fram. Suveräna flyttkillar som var supertrevliga. Snabb respons på alla frågor från det jag fick offerten tills flytten var avklarad. Jag rekommenderar CaMa Flytt & Städ å det varmaste. Ska jag flytta igen så vet jag vem jag ringer. Tack Selle O Co. Hälsar mycket nöjd Nika
  • Angelica S
    Angelica S skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Beställde flytthjälp från CaMa och jag är supernöjd
    Toppenservice
    Trevliga killar
    Snabbt utfört
    Dom vara varsamma med mina möbler och saker
  • Nadia Z
    Nadia Z skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Snyggt och fint städat! Trevlig personal!
  • Mikael C
    Mikael C skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Suveränt skött.
    Mycket försiktiga med alla saker. Torkade till och med av sig om skorna varje gång de gick in i huset.
  • Solbritt S
    Solbritt S skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Jag ville ha hjälp med en flyttstädning. Anmälan på hemsidan fungerade inte, så jag ringde. Bemötandet var därefter mycket bra och en överenskommelse slöts via epost. Jag lämnade över nycklar på CaMas kontor, som var svårt att hitta. Det var ett litet "visitkort" på en låst port. Jag fick ringa så att någon kom och öppnade. Städningen var mycket bra - klarade efterföljande inspektion. Summering: Så fort man fick fatt i en människa fungerade allt bra - men CaMa behöver jobba litet med "användargränssnittet".
    2016-04-04 Selle svarar Solbritt S
    Hej

Tack för er feedback! Vi har skickar dina synpunkter vidare till vår leverantör av hemsida och enligt de var det inget strul! Då även tester gjordes efter vårt samtal! Men tekniken kan ju tyvärr strula med jämna mellanrum och det kan vi tyvärr inte påverka! Däremot är det ju väldigt bra att städningen var väl utförd för den kan vi faktist påverka
  • Jimmy S
    Jimmy S skrev om CaMa Service Flytt & Städ
    Mycket bra! Trevlig personal som verkligen bryr sig om.

Krossgatan 30, 162 50 Vällingby