Carolinas Matkasse

Carolinas Matkasse

Ring 073-690 41 22 www.linasmatkasse.se
3.8

Linas Matkasse hjälper dig att få livspusslet att gå ihop. Varannan vecka kommer en välfylld matkasse hem till dörren, planerad in i minsta detalj med recept och ingredienser för 5 middagar åt ca 4 personer.

11 omdömen om Carolinas Matkasse

Sara S
Skrev om Carolinas Matkasse

Mycket smidigt med Linas matkasse, bra rätter och relativt enkla att göra. Idén är klockren och råvarorna bra, men man borde kunna göra fler val som kund, exempelvis möjligheten att välja bort det vegetariska, att kunna få med fler produkter som rekommenderas att ha hemma skulle oxå göra tjänsten mer komplett.

Jakob D gillar detta
Jonas B
Skrev om Carolinas Matkasse

Jag tycker att konceptet är bra och för mig har det fungerat fint. Ibland (fast sällan) har varor fattats i leveransen men för mig har det inte gjort så mycket. Andra kunder har inte lika tur med sina packare. Min leverans kommer dessutom i en lämplig tid vilket inte alla har samma tur med. Denna tjänst gör att jag slipper fundera ut vad jag ska äta, göra inköp och så blir det ofta godare än om jag hade gjort allt själv då man har dålig fantasi med kryddning när jag är hungrig. Möjligheten till tredagarspåse varje vecka hade varit bra dock.

Anders H
Skrev om Carolinas Matkasse

Jättenöjd, varorna är fräscha och det uppskattas alltid av frugan.

Per S
Skrev om Carolinas Matkasse

Jag älskar konceptet. Men. Linas Matkasse måste jobba lite mer med sin logistik. När det saknades kylvaror så ombads vi inhandla detta själva och då försvinner poängen. Det har tyvärr blivit för mycket krångel för oss med leveranserna så vi har nu sagt upp tjänsten.

Jakob D
Skrev om Carolinas Matkasse

Tack så mycket för en fenomenal idé! Jag älskar företag som gör min vardag enklare. Eftersom vi är två i hushållet räcker maten längre och våra matkostnader har inte ökat avsevärt men att slippa tänka på vad man ska laga varje dag när man kommer hem trött efter jobbet är värt varenda krona

Björn H
Skrev om Carolinas Matkasse

Skulle vilja ge 3,5 i betyg. Superbra råvaror (korv med 99% kött!), ok pris, bra menyer för mig och frun men inte alltid för barnen (2 och 5 år) men då blir det matlådor till oss så det är ok. Det vi hade mest probem med var att det tog lite för lång tid att laga maten. Vi hinner inte få till det efter dagis utan att stressa för mycket. Kommer säkert prova igen när barnen är lite större.

Anna C
Skrev om Carolinas Matkasse

Jag är inne på min fjärde leverans från Linas matkasse och har inte en enda anmärkning! Allt från beställning till leveranstid till innehåll till recept har varit precis så som Linas sagt att det ska vara. Att dessutom beloppet dras automatiskt efter varje leverans är en extra bonus som gör att det verkligen känns enkelt. Alla rätter har inte fallit hela familjen i smaken, men det gör å andra sidan inte mina egna recept heller... :) Rekommenderas varmt! //Anna

Nikke L gillar detta
AMANDA F
Skrev om Carolinas Matkasse

Hade inte riktigt förstått mig på det här med matkassar eftersom jag älskar att komponera ihop mina egna måltider. Men för att enklare hinna med jobb och plugg 150% är Linas matkasse världens lyx och jag får äntligen äta fisk en dag i veckan. Maten kanske inte alltid faller mig i smaken men det går alltid att göra om menyn lite. Kan aboslut rekommenderas för dig med ett sjukt stressigt liv!

Tobias B
Skrev om Carolinas Matkasse

Måste erkänna att jag var lite skeptisk till en början kring Linas Matkasse. Kändes begränsat och fantasilöst att behöva äta det någon annan har kommit fram till. Linas Matkasse har dock gett mig en betydligt drägligare vardag.Recepten är för de mesta bra, vissa vegetariska alternativ har varit lite trista men annars klockrent. Linas Matkasse var besvärliga i början och missade någon leverans, en gång hade det läckt ut matolja i hela påsen och det var lite geggigt. Men alla kan göra misstag. Så snart vi har påtalat något bad de om ursäkt och kompenserade på nästa avgift. Linas rockar.

Lisa P
Skrev om Carolinas Matkasse

Jag älskar Linas matkasse! Genom att få matvaror och recept hem varannan vecka får barnen test olika mat och jag och min sambo slipper fundera vad vi ska laga för mat. Detta kanske inte är för dig som älskar att laga mat och gillar att komma på olika recept men är du som jag som ser matlagningen som ett nödvändigt ont är det perfekt. Måste säga att det är inget som jag inte gillat av recepten och vi har haft Linas matkasse ett par månader nu.

Nikke L och Tobias B gillar detta
Joakim B
Skrev om Carolinas Matkasse

Vi har kört Linas ett tag nu. Det är ruggigt skönt att få mat hemkörd och framförallt recept på maträtter. Det gör att många irriterade diskussioner om vem som tänkt på middagen undviks. Maten är god, det är mycket grönsaker, vilket jag tycker är bra. Det har varit väldigt sena leveranser dock och vid ett tillfälle var en del av grönsakerna ofräscha. Det är inte överdrivet dyrt, men heller inte billigt. Skulle man gå och köpa råvarorna i en butik skulle det så klart bli bra mycket billigare, men hemkörning plus att få matsedel...