CDON AB

CDON AB

3.0 / 5 i betyg — 61 rekommendationer
CDON.COM är Nordens största Internetbutik, och sedan februari 1999 ett givet val för dig som gillar musik, film, spel, böcker och hemelektronik.
Bilförmedlingen Göteborg
Bilförmedlingen Göteborg
Ingemar F:
Hederligt och omsorgsfullt om såväl säljare som köpare.
Hemsida
Adress
Bergsgatan 20
21422 MALMÖ

Läs vad 61 användare tycker om CDON AB

• Heléne K
    Heléne K skrev om CDON AB
    Visst kan man göra fynd om man har tur.
    Dock väldigt rörig hemsida med massa fel.
    Fått fel vara levererad. Blivit felaktigt fakturerad.
    "fri retur" innebär att du måste bekosta returporto själv... Kundtjänst endast via mejl och de är inte tillförlitliga, en säger si en annan så, långa väntetider. Mitt senaste klagomål har ännu ej kompenserats och nu har mitt förtroende för detta företag nått botten.
  • Daniel M
    Daniel M skrev om CDON AB
    Billiga och med hyffsat stort sotiment. Returer och support fungerar bra. De är däremot väldigt otydliga med leveransdatum när det gäller musik CD. Ibland får man inte ens produkten. De brukar dock vara bra nog att de ger en en rabattkod som ursäkt när de inte kunnat leverara en CD.
    Leveranstider kunde generellt vara bättre, då jag får hem saker snabbare från Engelska företag än härifrån.
  • Greger P
    Greger P skrev om CDON AB
    Kanon! snabb leverans till bra priser
  • Axel F
    Axel F skrev om CDON AB
    Det kan vara lite svårt att få kontakt med kundtjänst ibland för att ställa frågor, men leveranserna funkar alltid felfritt och det är bra prylar till rätt priser.
  • Linnéa S
    Linnéa S skrev om CDON AB
    Beställde igår på förmiddagen och varan är redan levererad. Extremt bra, eftersom leveranstiden angavs som 2-5 dagar. Har inte beställt från CDON på flera år men min pojkvän har(även för min räkning) och han är alltid nöjd.
  • Urban L
    Urban L skrev om CDON AB
    Synd att man inte kan ge lägre betyg än 1...............
    Köpte två TV apparater till barnen 2011-11-15 dessa var avsedda som julklappar och beställdes tidigt med tanke på lveranstider innan Jul. På julafton packades klapparna upp med stor förväntan. Dessvärre var ena Tvn trasig, ingen bra start på Julen. Kontaktade cdon i mellandagarna för byte men fick då reda på att tvn skulle skickas på service då den var för gammal för att bytas ut. TV.n skickades på service men efter ca en månad konstaterades att cdon tappat bort tv:n och valde då att kreditera den. Nu två år senare gick tv nr2 sönder och skickades enligt uppmaning på sevice. Nu vägrar cdon att skicka tillbaka eller kreditera den eftersom dom krediterat den för två år sedan????????
  • Lars L
    Lars L skrev om CDON AB
    Cdon garanterar svar inom 24 h på frågor skickade i formuläret men håller inte tiden, de har en chatt som är stängd och det finns inget telefonnr att ringa. Man får inget bekräftelsemejl på frågan man ställt. Är det för att de ska kunna skylla uteblivna svar på att de aldrig kommit fram? Att det måste ha blivit nåt tekniskt fel från kundens sida. Det va sista gången jag handlar på Cdon. Av hävd bojkottar jag alla nätbutiker som inte har telefonnr alt. chatt som inte är stängd under kontorstid och som man får svar i på direkten.
  • Steve R
    Steve R skrev om CDON AB
    Nonchalant bemötande.
    Aldrig mer CDON.
    Hoppas de kånkar snart
  • Gustav
    Gustav skrev om CDON AB
    Handlat ett tiotal gånger. Snabb leverans och bra service när det varit aktuellt.
  • Anders G
    Anders G skrev om CDON AB
    Köpte en dammsugare av CDON. Allt fungerade perfekt. Leverans på två dagar. Inga extra kostnader och leveransfritt. Helt perfekt!
  • Jan T
    Jan T skrev om CDON AB
    Varning, varor som marknadsförs som "nya" är ofta begagnade! Fulla med fingeravtryck, repor, smuts, etc.

Kolla NOGA igenom varan du köpt när du tar ut den ur förpackningen!!! (Speciellt om det är elektronik)

Köpte nyligen hem en laptop för 4 Tkr och ångrade mig bittert då det blev starten på en resa genom helvetet.

Tillslut fick dock min rätt och jag fick en "ny" laptop i utbyte. Men när jag öppnade förpackningen och såg den "nya" utbyteslaptopen kunde jag inte tro mina ögon. Den var t.o.m. mer begagnad än den förra. DET FATTADES SKRUVAR! o_O

Skickade givetvis tillbaka skiten till dem!

När jag väl trodde att allt var över så slinker det ner 2st. fakturor från inkasso till mig (2 x 4000kr + Ränta).

HELT UNDERBART CDON!

Sen får man inte glömma att ALLT skall skötas via email! - Väldigt effektivt! (Endast 24h för ett standard svar på 3 rader direkt ur mallen)

Min rekommendation:

Söker du "fynd" på CDON, så kan du lika gärna gå till blocket.(Önskar att detta var ett skämt men man får säkert mer för pengarna)

Har även råkat ut för detta tidigare och har även haft ett flertal vänner som gått igenom samma skit.

Betyget blir därför en RIKTIGT SVAG 1a. (Synd att det inte finns -1, det skulle nog motsvara dem bättre).
  • Pernilla W
    Pernilla W skrev om CDON AB
    Handlar ofta på CDON.com och är ALLTID nöjd! Filmer, musik, böcker, spel, bra priser på det mesta och bra leveranstider. Beställde t.ex. en julklapp som kom in i deras shop i sista stund innan jul. Beställde klockan 8 på torsdagen innan jul, med löftet att om man beställde innan klockan 10 den dagen så garanterades leverans innan jul. Tänkte att 'går det så går det'... Minsann, på lördagen låg paketen i brevlådan!! Någon gång har det varit fel på det jag beställt och jag har då mailat om detta. Man får alltid svar inom 24 timmar och några dagar senare ligger en ny vara i brevlådan. Supernöjd ständig kund!
  • Ozza O
    Ozza O skrev om CDON AB
    Jag har under årens lopp använd mig av CDON för mindre inköp, såsom cd-skivor och presenter till Jul. Och inte än enda gång har jag varit missnöjd med köpupplevelsen. Priserna har varit OK och leveranserna har varit klart över godkänt. Vid ett enda tillfälle har det tagit tid och detta var kring julhysterin. Men mänskliga fel och postslarv får man faktiskt ta ibland.

Ska man kritisera CDON så är prissättningen på ex Importskivor under all kritik. Att det ska skilja sig det dubbla priset är löjligt.

• Anders N
    Anders N skrev om CDON AB
    CDON är ett företag som säljer begagnade mobiltelefoner som nya. När sedan telefonen går sönder så gäller inte garantin eftersom den inte är ny, utan har blivit skruvad i innan leverans.

Om CDON bryr sig? Inte det minsta. Trots lång konversation med företaget så vägrar man erkänna att man har gjort något fel. Det är bara du som kund som är den skyldige
  • Ling L
    Ling L skrev om CDON AB
    Beställde ett par hörlörar men det blev fel färg. Försökte avboka eller ändra omedelbart, men dom svarade inte förens flera dagar och säger att det är försent att ändra!!! Urdåligt!!!!
  • David
    David skrev om CDON AB
    Jag har beställt grejer från CDON ett par gånger och ingen gång har jag fått sakerna i tid. De skickas till fel adress eller så dröjer delar av leveranser i evighet. Så mycket sämre än alla andra näthandlare!
    Utbud och pris är okej, men det spelar ingen roll om man inte får grejerna..
  • Ulrika P
    Ulrika P skrev om CDON AB
    Najs, bra utbud och service!
  • Agnetha L
    Agnetha L skrev om CDON AB
    Skulle aldrig få för mig att köpa något på cdon igen, dyrt och otrevliga. Basta!
  • Hampus N
    Hampus N skrev om CDON AB
    Usel Kundservice! Flera gånger om jag har fått ett dåligt bemötande och har haft problem med ordrar. Nu är det slut aldrig CDON igen!
  • Daniel K
    Daniel K skrev om CDON AB
    Oseriöst företag (likaså Nelly, Heppo etc) som blåser sina kunder.
  • Åsa R
    Åsa R skrev om CDON AB
    CDON är ju ett etablerat företag och jag tog förgivet att det skulle vara OK att beställa därifrån. När leveransen blir fel så märker jag att att det finns inget telnummer att ringa upp för att få en förklaring. Jag orkar inte dra hela storyn, men jag tycker det är helt värdelöst när det uppstår en konflikt och de inte vill ta på sig felet och det finns inget telnummer gör ju inte saken bättre. Jag får stå för returen själv av varan. När jag sedan väntar på att de ska sätta in pengar kommer dem inte. Jag är tvungen att emaila igen och de svarar snabbt och säger att "va bra att du kontaktade oss. Du har innestående pengar hos oss." En tredje part ser till att jag får pengar genom att jag ska fylla i en massa info. Jag säger bara BOJKOTTA CDON.
  • Mia H
    Mia H skrev om CDON AB
    Jag har handlat hos cdon sedan de startade och faktiskt aldrig haft några problem.
    Förra veckan beställde jag och i början på denna veckan kom sakerna hem. Tyvärr var det en vara som var felleveread. Jag kontaktade cdon enligt de anvisningar som fanns på baksidan av fakturan och mycket riktigt fick jag svar inom 24 timmar. Jag fick inte bara behålla min fellevererade vara utan också kompensation i form av fri frakt till nästa order. Nu väntar jag med spänning på rätt vara :)
    Jag är med detta en nöjd kund som gärna återkommer!
  • Martin J
    Martin J skrev om CDON AB
    (Sanslöst! Jag skickar den fellevererade varan tillbaka och ska fortsätta ringa. Men när det här är över kommer jag ta bort mitt konto där. No more CDON no more trouble) ;)

Så avslutade jag senast min sågning av CDON igår, men redan samma kväll lyckas jag till slut hitta rätt på CDON.com. Jag var irriterad över att jag inte fått nått svar från dom. Men det hade jag fått om jag letat nogrannare. Så jag har svalt min stolthet och tar tillbaka mycket av det jag sagt tidigare.

Men jag förstår fortfarande inte varför dom inte har ett telefonnummer så man kan ringa och prata med dom som med alla andra. I alla fall så kan jag inte sätta ett så lågt betyg jag gjort innan. SÅ här kommer en ny, snabb Reco av mig om CDON:

CDON har det mesta man letar efter till hyfsade priser. Kundservicen får mellanbetyg för att dom inte har något telefonnummer. Och sen att det ska vara så krångligt att hitta när man väl behöver hjälp.

Jag kommer nog ha mitt konto kvar där. Och hoppas detta inte upprepas för jag hatar strul. Jag ger CDON 3 Reco's.
    Agnetha L, Nikke L gillar detta
  • Rosie L
    Rosie L skrev om CDON AB
    Beställde en hårddisk för 249 :- som det utannonserats på CDON webbsajt! fick bekräftelse mail där det står att varan är nedpackad! några dagar senare när jag går in på min sidor på CDON står det att varan är annulerad! Om man nu annonserar om en fyndvara såsom jag upplevde att detta var får man väl stå sitt kast o leverera varorna till alla som beställt hårddisken för 249:-! och inte i efterhand gå in o uppgradera priset med ca 500 kr! Dåligt CDON! kommer inte att rekommendera er till andra potentiella kunder! går ju inte veta vilka priser som gäller på er webbsajt! är dom/varorna billiga ena dan ja då kan ju plötsligt ett helt annat pris gälla dan efter! #missnöjd fd kund
    Agnetha L, Nikke L gillar detta
  • mattias h
    mattias h skrev om CDON AB
      2011-02-01
    Nikke L: Kom igen Mattias, visst har du en anledning till det låga betyget också? (150 tkn ger 2 kr till Stadsmissionen.)
  • Nikke L
    Nikke L skrev om CDON AB
    Nej CDON, man kan inte höja ett lockpris med 500 kr, annulera ordrar och sedan inte vilja diskutera det i sin kundtjänst-chat eller ens svara på mail om det.

Detta har hänt: Under helgen hade CDON en stor kampanj för hårddiskar och en av dessa hade ett otroligt smaklöst pris: 249 kronor för en 2T-hårddisk. Ett löjligt bra pris. Visst. Men CDON är ju kända för att ha bra priser och särskilt då på att ibland ha riktigt bra lockpriser. Jag och många andra beställde. Jag betalade dessutom för hårddisken och fick en orderbekräftelse i mailen. Done deal. Klart och betalt.

...trodde jag.

Tills idag då CDON plötsligt annulerar min order och meddelar att pengarna kommer att sättas tillbaka "om några dagar". Ånejdå. Det går jag inte på. Jag har läst på och upptäckt vad Allmänna Reklamationsnämnden har haft att säga om sådant här beteende tidigare: Se ARN 2007-8330 där man kan läsa följande:

"Nämnden menade att tvisten gäller om ett utskickat e-postmeddelande är att anse som en orderbekräftelse som företaget är bundet av eller inte. I meddelandet har kunden bland annat fått ett ordernummer och en bekräftelse på personuppgifter och priset. Nämnden fann därför att meddelandet är att betrakta som en orderbekräftelse och ett bindande avtal har därför ingåtts. Eftersom företaget inte har uppfyllt sin del av avtalet var konsumenten berättigad att genomföra ett täckningsköp och företaget bör betala den mellanskillnad som konsumenten har begärt"

Jag uppmanar alla andra som råkat ut för samma sak att höra av sig till CDON och kräva att få köpa hårddisken till det angivna priset.
    Daniel K, Fredrik W, Daniel S, Rosie L, Martin S, Per W, Agnetha L, Alexander B, Raz, Daniel M, Fredrik L, Adrian L, Måns J, 1, Henrik I, Fredrik J gillar detta
      2011-02-02
    Daniel M: Nikke: Verkar som alla får ett standardsvar. Men jag skall inte ge upp än.
  • Mrs B
    Mrs B skrev om CDON AB
    Jag tycker det är otroligt vilken dålig service dom har på cdon. Jämt förseningar och massa grejer som dom måste stryka för att dom inte finns längre och så. Får ofta vänta minst en vecka längre än det står på sidan och flera gånger bara iår har det visat sig att dom inte har det dom säljer på hemsidan. Man blir också ganska dåligt bemött när det händer något, vänlig kundtjänst men de ordnar inte fram grejerna och allt man får som tack är uppmuntran att handla mer och lite fritt porto till "nästa gång". Uselt tycker jag! Håller med om att det nog är bäst att handla deras erbjudanden så att man vet att man får det man beställer. -Mrs Birdfeet
  • John
    John skrev om CDON AB
    CDON har en fin hemsida, men låt er inte luras av den köpvänliga ytan och de ofta mycket bra priserna - det mesta av detta är bara en tom kuliss.

Tittar Du noga på informationen om varorna (skivor/filmer etc) så kan Du direkt stryka alla planer på att beställa något som saknar bild, info eller som har mer än 3 dagar i beräknad leveranstid. Sådana varor har CDON helt enkelt mycket svårt att fixa fram. Och du får ingen hjälp eller förklaring heller. De jobbar allt annat än hårt på att få fram de saker som de skyltar med på hemsidan.

Efter mer än tio år av stora och många beställningar har jag märkt att saker som listas på hemsidans framsida (erbjudanden etc) eller varor som det står "1-3 dagar" leveranstid på fungerar utmärkt! Skickas snabbt och är ofta billigt.

Men där går gränsen. Övriga varor klarar CDON endast ibland att fixa fram, men det tar då alltid flera veckor eller månader att få något och i många fall slutar det med att man inte får något alls. Mer än hälften av alla saker jag beställt från CDON genom åren har antingen blivit extremt försenade eller har inte kunnat levereras alls. Varje beställning innehåller minst ett par titlar som det är problem med.

Trots många påpekanden, vädjanden, och kontaktförsök med deras kundtjänst får man heller ingen hjälp - bara artiga och halvautomatiska svar om att de gör vad de kan, men inget händer, och inget har förändrats med deras service på 10 år.

Detta är förstås tråkigt, särskilt som de har tagit nästan alla marknadsandelar och det är verkligt svårt att hitta ett alternativ. Andra ställen som haft mycket bättre service har märkligt nog blivit utslagna av CDON som nu nästan har monopol. Kanske har de varit någon tia dyrare, men i gengäld har de faktiskt levererat vad de har utlovat. CDON charmar alla med sina priser men kan inte få fram grjerna. Alla riktiga film och musikälskare är därmed lurade!

Så tipset - så länge inte CDON ändrar sin service ordentligt - är att på sin höjd handla det som erbjuds i kampanjer eller som det står 1-3 dagars leverans på. Då kan man lita på att det ofta fungerar. Men när det gäller alla andra grejer på deras hemsida - om du t.ex. gillar grejer som inte ligger på Tracks, Svensktoppen, Filmtoppen etc - är det ofta mycket billigare och snabbare att importera själv från AMAZON, EBAY eller annat ställe. Där är det snabbare, billigare och extremt mycket bättre service. Så länge CDON är landets "största" skiv- och filmaffär är Sverige ett riktigt ruttet uland. Vi förtjänar bättre och jag skulle vilja be alla som råkar illa ut med CDON att verkligen höra av sig till dem så att de förstår hur dåligt det fungerar. Otroligt att de får hålla på med så dålig service år ut och år in.

Tack för ordet /John
    Rosie L, Mrs B gillar detta
      2010-11-24
    Mrs B: PS. det ryktas att deras egna anställda har lagt några femmor här för att få upp medlet... AARRgh! ganska typiskt om det är sant. ;-)
  • Qpaqex
    Qpaqex skrev om CDON AB
    Bra webplats, men de är inte så duktiga på att hålla bra priser. Det är ofta jag shoppar på andra ställen. När samma film är billigare i butik över disk, tex på kvarnvideo, då är något fel med CDONs priser. Fast det som de har kampanjer på är ofta mycket billigt. Utbudet är fantastiskt bra. Ofta har de det mesta hemma med.
      2010-11-09
    John: Intressant -efter närmare 100 beställn. vet jag säkert att de knappt kan fixa nåt av det utlovade.Konstigt med så olika erfarenheter!
  • Tim V
    Tim V skrev om CDON AB
    Har beställt från CDON en hel del gånger, och det har aldrig varit några stora problem. Däremot paketeras ingenting ordentligt, utan skickas bara med en bit kartong runtom, vilket har lett till att jag fått hem skivor/filmer med spruckna/krossade fodral alldeles för många gånger. Det går att anmäla sådant på webbplatsen och få nya fodral hemskickade, - men man blir ändå trött på att aldrig kunna beställa nånting utan att behöva besvära sig extra efteråt.

Tycker även att de kunde skicka ut "uppdateringar" med jämna mellanrum när man beställt något som inte funnits i lager. Sist fick jag besked vid leveransen av de övriga varorna, men sen tog det tre månader innan jag hörde nånting av dem igen.

I övrigt tycker jag att CDON har en bra webbplats, och de gånger jag behövt kontakta kundtjänst, har jag fått ett trevligt bemötande.
  • Michael N
    Michael N skrev om CDON AB
    Jag tyckte om dom förr, med tanke på priserna. Men det har hänt ett par gånger att jag beställt saker som helt plötsligt försvinner ur lager, vilket gjort att jag inte får det jag beställt. Och sen har sakerna fortfarande legat kvar för beställning långt efter att jag inte fått sakerna. Det har inte kännts så bra. Men när man får sakerna, så duger det.
  • Matte
    Matte skrev om CDON AB
    Bland de billigaste vad gäller DVD och Blu-ray. Dock inte bästa utbudet. Snabba leveranser, tidigare än utlovat hos mig allafall. Varje vecka finns dessutom en ny rabattkod för fri frakt! Dock stort minus för endast "mail kundservice". Jag rekommenderar denna butik.
  • Sanna O
    Sanna O skrev om CDON AB
    Har köpt en del från dem, har i stort sätt alltid blivit nöjd!
  • Sofia A
    Sofia A skrev om CDON AB
    bra sortiment, priserna är väl sådär men verkligen inte dåliga. Jag har beställt några gånger och alltid blivit nöjd (men handlar mest från topplistan.
  • Fredrik B
    Fredrik B skrev om CDON AB
    Suverän internetbutik. Har handlat nästan alla mina filmer där de senaste sex-sju åren. Bra priser och oftast har jag fått filmerna i brevlådan redan dagen efter jag beställt dem. Har provat andra handlare också men återvänder alltid till www.cdon.se. Köpte min nya mobiltelefon där också - Cdon var billigast på Pricerunner!
  • Tomas Ö
    Tomas Ö skrev om CDON AB
    Mycket trevligt internetbutik. Oftast är väl inte priserna så mycket bättre än många andra men utbudet tillsammans med den säkra och snabba leveransen gör att valet ofta faller på Cdon.
  • Johan P
    Johan P skrev om CDON AB
    En bra hemsida som är lätt att beställa från. De har bra priser och snabba leveranser. Eftersom de har så bra priser så blir det att man handlar där istället för på andra ställen.
  • Martin A
    Martin A skrev om CDON AB
    Bra priser, ingen frakt för studenter, brett utbud, snabba och säkra leveranser. En stor fördel att de dessutom ofta har olika erbjudanden som gör att man många gånger kan köpa kända filmer för under 30 kr. Stort plus för en riktigt bra uppbyggt hemsida som både är snygg och lätt att hitta på.
  • Peter N
    Peter N skrev om CDON AB
    Oftast mycket snabba leveranser
    Har reklamerat produkter vid ett flertal tillfällen utan problem.

På minussidan kan sägas att ibland så har man inte allt på lager och kan få vänta på en enskild produkt.
  • Carl P
    Carl P skrev om CDON AB
    Skulle fått toppbetyg om kundtjänst var mer proaktiva i samband med leveransförseningar.
  • Malin N
    Malin N skrev om CDON AB
    Är mycket besviken på CDON.com. Handlade julklappar med garanterad leverans innan jul. Beställde i god tid innan denna tid gick ut men fick inte beställningen förrän ca 10 dagar efter jul! Tråkigt att mina nära blev utan julklappar på julafton, och ingen kompensation att tala om. Jag krävde en rabatt på min försenade beställning, men fick en rabattkod på 50:- som jag kunde använda NÄSTA GÅNG jag handlade hos dem. Förklarade att jag aldrig skulle handla från dem igen och att denna rabattkod var värdelös för mig! Men de "hade ingen möjlighet att kompensera mig på annat sätt". Det kan man ju tro på så mycket man vill, svårt att sätta tillbaka pengar på ett konto? De bryr sig inte så mycket om sina kunder. Jag är jävligt besviken och vill varna för hur det kan gå. Har även hört från andra som varit med om liknande med CDON.com. Mvh Malin
      2010-11-24
    Mrs B: Är jag förvånad?! Nej. Synd att det ska va så. Verkligen sämst i service
  • Elina E
    Elina E skrev om CDON AB
    Jagldigt ofta bredbandsfilm via Cdon och det fungerar utan problem. Billigare än om du går till videobutiken och du kan bestämma dig när som helst om du vill se film. Även deras filmer man köper är prisvärda och ofta har de filmer med två filmer i samma box. Kanonbra service!
  • Veronica S
    Veronica S skrev om CDON AB
    Bra internetbutik för att köpa filmer, böcker och liknande. Då jag har beställt härifrån har leveransen alltid varit snabb och fungerat bra. Enkel hemsida som är lätt att använda och där det är lätt att hitta vad man söker och också att få lite översikt på utbudet.
  • Mikael P
    Mikael P skrev om CDON AB
    Har köpt mina två senaste mobiltelefoner på cdon. Min förra krånglade en hel del men det var aldrig några problem att få den lagad av cdon. Detta brukar annars vara problematiskt när det inte finns någon fysisk butik men allt går smidigt hos dom. Förra telefonen fick jag till och med tillbaka pengarna för. Nemas problemas!
  • Filip H
    Filip H skrev om CDON AB
    CDON internet affär som säljer, böcker, spel, musik, filmer, elektroniska varor m.m. Min personliga favorit när det gäller att köpa filmer och spel som inte finns i en vanlig butik. Väldigt snabb leverans jag själv beställde en film på onsdag kväll och fick den på fredag morgon
  • Mattias L
    Mattias L skrev om CDON AB
    Cdon är en internetbutik där du kan hitta varor inom musik, film, hyrfilm, hemelektronik, böcker, spel, downloads mm. Jag brukar själv beställa där ungefär var 3:de månad och beställer då främst cd-skivor. Dem brukar ha väldigt bra nice-price skivor där du kan hitta de flesta skivor som bör finnas i en cd-samling för ca. 79 kr. Så om du ska bygga upp en skivsamling, gör det här. Det som kan vara irreterande med cdon är att dem kan utge att ha en vara i lager. Men när man får hem paketet så är inte varan med. Men överlag, bra ställe! Om du är student så utnyttja den fria frakten via mecenat.
  • Daniel K
    Daniel K skrev om CDON AB
    Brukar beställa 1-2 gånger om året från CDON och i de fallen har det nästan alltid varit enstaka skivor/spel som funnits i lager. Beställningarna har avlöpt väl förutom den gång jag bland annat faktiskt skulle ha tag på en lite ovanlig skiva som inte fanns i lager. När paketet kom fram var den skivan borta från orderspecen och inte med i paketet. Vad som hände med den vet jag fortfarande inte.
  • Nils L
    Nils L skrev om CDON AB
    Vill du fylla ut din DVD-samling? Eller vill du köpa den nya boken av din favoritförfattare? Då är det verkligen hit du ska vända dig! Förutom bra priser och kort leveranstid så är det dessutom GRATIS FRAKT för dig som studerar.
    Visa alla (2)
      2011-02-03
    Agnetha L: Reklam?
  • Jeanette  O
    Jeanette O skrev om CDON AB
    CDON har ett brett utbud som passar de flesta musikstilar. De tar inte hyfsat mycket nyheter och inspirationer från andra delar av världen. Deras leveranstider är acceptabla och det blir sällan felleveranser.
  • Sten H
    Sten H skrev om CDON AB
    Det är inte ofta det gått bra med beställningar från CDON. Jag tror inte det har hänt någon gång att allt blivit levererat. Det kan man kanske stå ut med, åtminstone någon gång, för de delar ut rabattkoder för nästa beställning. Nu förutsätter ju det att man vill fortsätta handla av dem. Men...
    De svarar vare sig på mail eller genom kontaktformuläret. Att ringa 040-6016100 verkar vara modellen.
    Det har även hänt mig att den återbetalning som ska ske när de inte kan leverera har blivit fel. Det har dock rättats till i efterhand, därför att jag upptäckte det vid koll av kontoutdrag. Känns inget bra, det hade jag lätt kunnat missa.
    Nu till det värsta som är på gränsen till bedrägeri: Jag beställde en skiva och den var slut. Det kan jag acceptera. Togs skivan bort från hemsidan? Inte vad jag vet, jag höll ut en månad, men slutade sedan titta. 18 månader senare hittar jag skivan igen och beställer den (dock efter att ha försökt nå företaget för att verkligen veta om den finns, men jag fick alltså inget svar). Samma sak igen hände igen, skivan gick inte att leverera. Det kan jag inte acceptera, även om man kanske borde misstänkt det! Det handlar om att ha så mycket varor på hemsidan som möjligt för att locka till köp, och sedan genom rabattkod-systemet tvinga kunden att köpa igen. Jo, den sista gången försvann varan från hemsidan!
    Jag rekommenderar de flesta andra av deras konkurrenter, gå till någon av dessa istället!
      2010-11-09
    John: Precis detta har hänt mig med. Skandal! Av hundratals beställningar har det kanske funkat som det ska i tre fall.