Qliro Group AB (publ)

Qliro Group AB (publ)

Ring 0107-03 20 00 www.cdon.com
2.7

CDON.COM är Nordens största Internetbutik, och sedan februari 1999 ett givet val för dig som gillar musik, film, spel, böcker och hemelektronik.

70 omdömen om Qliro Group AB (publ)

Jacob W
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Akta er för Qliro & CDON! Rekommenderar verkligen inte Qliro för din egna säkerhet! Det är bättre att vänta och betala senare, eller spara och sedan beställa och betala direkt. Info varför detta är… 1: Du har ingen trygghet, även om varorna är trasiga defekta eller fått skador, måste du ändå betala annars får du kronofogden på dig. ”Hänt även mig via Qliro via CDON & annat!” Tvungen att betala för defekta varor… 2: Det finns inga alternativ om säljare då säljer kanske något via bluff eller scam, det finns absolut...

JASMIN H
Skrev om Qliro Group AB (publ)

rekommenderas absolut inte, du kommer att ångra dig. Handla när du har råd och betala direkt så slipper du massa dolda avgifter efteråt. Nelly, Cdon , Lyko.... skapade och äger Qliro för att tömma våra fickor på riktigt.

Carl Felix J
Skrev om Qliro Group AB (publ)

CDON OCH Qliro lurar kunder. Vägrar avbeställning enligt distans och hemförsäljningslagen.

Reima J
Skrev om Qliro Group AB (publ)

CDON dragit 2ggr betallningen. Jag har beställt produkter januari-2019. När jag betalar via Qliro direkt betalning, fick jag meddelande att "något gick fel, försök igen". Andra gången lyckades, men dom är dragit summan 2ggr från min konto (fortfarande 1-beställning, så jag har inte gjort något fel). Jag har skickat meddelande till Cdon kundservice. Svar har kommit snabb "du får pengarna tillbaka inom 2-5 bankdagar". Pengarna kommit inte. Sen jag har skickat igen meddelande (efter 1-vecka), samma svar att "inom 2-5 bankdagar"....

Philip B
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Har dålig erfarenhet av Qliro, undvik dem och deras partners. Skulle rekommendera Klarna istället, betydligt bättre kundservice som skjuter upp betalningsdatumet om du missat med någon dag och har en bra historik.

Jessica E
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Beställde Från Cdon i slutet av december. Det tog flera veckor innan ordern skickades och paketet försvann på vägen. Fick fråga om jag fortfarande ville ha produkten vilket jag sa ja till då det var en julklapp. Har mejlat flera gånger får halvhjärtade ursäkter. Efter 6 veckor får jag nog ber om pengarna tillbaka. Nu har det gått 1 vecka och ingen respons och inga pengar tillbaka. Kundtjänst går inte att få tag på. Mycket Oseriöst från CdOn! Kommer aldrig mer att beställa från dem och kommer inte heller att rekommendera för någon att handla därifrån. Lurendrejeri helt enkelt!

Fredrik G
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Chockerande dåligt och oseriöst agerande. Beställde den 28 november en produkt i lager med leveranstid 1-3 dagar. Efter 3 dagar har jag fortfarande inte fått mer livstecken än orderbekräftelse och avbokar ordern via e-mail. Fick ganska snabbt svar med bekräftelse på avbokning och en liten ursäkt för lång leveranstid. Efter ytterligare 4 dagar får jag plötsligt mail från CDON att de nu levererat ordern? Jag försöker ringa men det går inte att ringa till CDON vilket känns obegripligt. Mailar istället och får, återigen ganska...

Magnus K
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Ofta bäst pris enligt prisjakt. Problemen börjar när de skall leverera antingen slut hos leverantör eller kraftiga förseningar. Obefintlig kundtjänst.

Peter D
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Beställde två artiklar den 6/7 2017. En kom fram, men på följesedeln fanns bägge med. Det går inte att ringa varken kundservice eller huvudkontor, man blir bara hänvisad att maila kundtjänst, vilket jag gjorde direkt när jag insåg att något var fel. Fick ett autosvar, vi återkommer snarast eller nåt sånt, på hemsidan utlovas svar inom 48 timmar, det har nu gått 168 timmar, jag har påminnt och efterfrågat svar ca 8 gånger, inget händer. Jag handlade ofta på CDON förut, gick utmärkt, nu sågar jag de vid fotknölarna dessvärre. Trisst, men sant.

BokföringsExperten i Farsta
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Extremt bra! Bra bilder och överskådligt. Lätt att beställa och enkelt att betala samt snabb leverans till bra priser Handlat flera gånger.

Patrik H
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Usla underleverantörer, dinklocka.com (DMA MUSIC & IMPORT AB) med någon Daniel Antosson som ansvarig. Undvik.

Bent N
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Uselt så snart det uppstår problem. Första svaret från kundtjänst frågar om sådant som jag skrev i mejlet - de verkar inte läsa. Sedan svarar de inte. Att skicka varor när allt fungerar är väl inte svårt, kvaliteten visas när man ska lösa det som inte fungerat.

Nga  T
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Mycket dålig tycker jag, jag har köpt ett par högtalare, och har jag väntat i 8 arbetsdagar, men jag har inte fått grejer än, jag har mejlat och frågar dem att de har skickat min order iväg? De svarar att min order fortfarande står i kö på lagret, hur tycker ni om butik?

Nga T gillar detta
Heléne K
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Visst kan man göra fynd om man har tur. Dock väldigt rörig hemsida med massa fel. Fått fel vara levererad. Blivit felaktigt fakturerad. "fri retur" innebär att du måste bekosta returporto själv... Kundtjänst endast via mejl och de är inte tillförlitliga, en säger si en annan så, långa väntetider. Mitt senaste klagomål har ännu ej kompenserats och nu har mitt förtroende för detta företag nått botten.

Greger P
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Kanon! snabb leverans till bra priser

Urban L
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Synd att man inte kan ge lägre betyg än 1............... Köpte två TV apparater till barnen 2011-11-15 dessa var avsedda som julklappar och beställdes tidigt med tanke på lveranstider innan Jul. På julafton packades klapparna upp med stor förväntan. Dessvärre var ena Tvn trasig, ingen bra start på Julen. Kontaktade cdon i mellandagarna för byte men fick då reda på att tvn skulle skickas på service då den var för gammal för att bytas ut. TV.n skickades på service men efter ca en månad konstaterades att cdon tappat bort tv:n...

Lars L
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Cdon garanterar svar inom 24 h på frågor skickade i formuläret men håller inte tiden, de har en chatt som är stängd och det finns inget telefonnr att ringa. Man får inget bekräftelsemejl på frågan man ställt. Är det för att de ska kunna skylla uteblivna svar på att de aldrig kommit fram? Att det måste ha blivit nåt tekniskt fel från kundens sida. Det va sista gången jag handlar på Cdon. Av hävd bojkottar jag alla nätbutiker som inte har telefonnr alt. chatt som inte är stängd under kontorstid och som man får svar i på direkten.

Steve R

Nonchalant bemötande. Aldrig mer CDON. Hoppas de kånkar snart

Gustav
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Handlat ett tiotal gånger. Snabb leverans och bra service när det varit aktuellt.

Anders G
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Köpte en dammsugare av CDON. Allt fungerade perfekt. Leverans på två dagar. Inga extra kostnader och leveransfritt. Helt perfekt!

Jan T
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Varning, varor som marknadsförs som "nya" är ofta begagnade! Fulla med fingeravtryck, repor, smuts, etc. Kolla NOGA igenom varan du köpt när du tar ut den ur förpackningen!!! (Speciellt om det är elektronik) Köpte nyligen hem en laptop för 4 Tkr och ångrade mig bittert då det blev starten på en resa genom helvetet. Tillslut fick dock min rätt och jag fick en "ny" laptop i utbyte. Men när jag öppnade förpackningen och såg den "nya" utbyteslaptopen kunde jag inte tro mina ögon. Den var t.o.m. mer begagnad än den...

Pernilla W
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Handlar ofta på CDON.com och är ALLTID nöjd! Filmer, musik, böcker, spel, bra priser på det mesta och bra leveranstider. Beställde t.ex. en julklapp som kom in i deras shop i sista stund innan jul. Beställde klockan 8 på torsdagen innan jul, med löftet att om man beställde innan klockan 10 den dagen så garanterades leverans innan jul. Tänkte att 'går det så går det'... Minsann, på lördagen låg paketen i brevlådan!! Någon gång har det varit fel på det jag beställt och jag har då mailat om detta. Man får alltid svar inom 24...

Ozza O
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Jag har under årens lopp använd mig av CDON för mindre inköp, såsom cd-skivor och presenter till Jul. Och inte än enda gång har jag varit missnöjd med köpupplevelsen. Priserna har varit OK och leveranserna har varit klart över godkänt. Vid ett enda tillfälle har det tagit tid och detta var kring julhysterin. Men mänskliga fel och postslarv får man faktiskt ta ibland. Ska man kritisera CDON så är prissättningen på ex Importskivor under all kritik. Att det ska skilja sig det dubbla priset är löjligt. Mvh

Anders N
Skrev om Qliro Group AB (publ)

CDON är ett företag som säljer begagnade mobiltelefoner som nya. När sedan telefonen går sönder så gäller inte garantin eftersom den inte är ny, utan har blivit skruvad i innan leverans. Om CDON bryr sig? Inte det minsta. Trots lång konversation med företaget så vägrar man erkänna att man har gjort något fel. Det är bara du som kund som är den skyldige

Ling L
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Beställde ett par hörlörar men det blev fel färg. Försökte avboka eller ändra omedelbart, men dom svarade inte förens flera dagar och säger att det är försent att ändra!!! Urdåligt!!!!

David
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Jag har beställt grejer från CDON ett par gånger och ingen gång har jag fått sakerna i tid. De skickas till fel adress eller så dröjer delar av leveranser i evighet. Så mycket sämre än alla andra näthandlare! Utbud och pris är okej, men det spelar ingen roll om man inte får grejerna..

Ulrika P
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Najs, bra utbud och service!

Agnetha L
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Skulle aldrig få för mig att köpa något på cdon igen, dyrt och otrevliga. Basta!

Hampus N
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Usel Kundservice! Flera gånger om jag har fått ett dåligt bemötande och har haft problem med ordrar. Nu är det slut aldrig CDON igen!

Daniel K
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Oseriöst företag (likaså Nelly, Heppo etc) som blåser sina kunder.

Åsa R
Skrev om Qliro Group AB (publ)

CDON är ju ett etablerat företag och jag tog förgivet att det skulle vara OK att beställa därifrån. När leveransen blir fel så märker jag att att det finns inget telnummer att ringa upp för att få en förklaring. Jag orkar inte dra hela storyn, men jag tycker det är helt värdelöst när det uppstår en konflikt och de inte vill ta på sig felet och det finns inget telnummer gör ju inte saken bättre. Jag får stå för returen själv av varan. När jag sedan väntar på att de ska sätta in pengar kommer dem inte. Jag är tvungen att emaila...

Mia H
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Jag har handlat hos cdon sedan de startade och faktiskt aldrig haft några problem. Förra veckan beställde jag och i början på denna veckan kom sakerna hem. Tyvärr var det en vara som var felleveread. Jag kontaktade cdon enligt de anvisningar som fanns på baksidan av fakturan och mycket riktigt fick jag svar inom 24 timmar. Jag fick inte bara behålla min fellevererade vara utan också kompensation i form av fri frakt till nästa order. Nu väntar jag med spänning på rätt vara :) Jag är med detta en nöjd kund som gärna återkommer!

Martin J
Skrev om Qliro Group AB (publ)

(Sanslöst! Jag skickar den fellevererade varan tillbaka och ska fortsätta ringa. Men när det här är över kommer jag ta bort mitt konto där. No more CDON no more trouble) ;) Så avslutade jag senast min sågning av CDON igår, men redan samma kväll lyckas jag till slut hitta rätt på CDON.com. Jag var irriterad över att jag inte fått nått svar från dom. Men det hade jag fått om jag letat nogrannare. Så jag har svalt min stolthet och tar tillbaka mycket av det jag sagt tidigare. Men jag förstår fortfarande inte varför dom...

Agnetha L och Nikke L gillar detta
Rosie L
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Beställde en hårddisk för 249 :- som det utannonserats på CDON webbsajt! fick bekräftelse mail där det står att varan är nedpackad! några dagar senare när jag går in på min sidor på CDON står det att varan är annulerad! Om man nu annonserar om en fyndvara såsom jag upplevde att detta var får man väl stå sitt kast o leverera varorna till alla som beställt hårddisken för 249:-! och inte i efterhand gå in o uppgradera priset med ca 500 kr! Dåligt CDON! kommer inte att rekommendera er till andra potentiella kunder! går ju inte...

Agnetha L och Nikke L gillar detta
mattias h

Nikke L
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Nej CDON, man kan inte höja ett lockpris med 500 kr, annulera ordrar och sedan inte vilja diskutera det i sin kundtjänst-chat eller ens svara på mail om det. Detta har hänt: Under helgen hade CDON en stor kampanj för hårddiskar och en av dessa hade ett otroligt smaklöst pris: 249 kronor för en 2T-hårddisk. Ett löjligt bra pris. Visst. Men CDON är ju kända för att ha bra priser och särskilt då på att ibland ha riktigt bra lockpriser. Jag och många andra beställde. Jag betalade dessutom för hårddisken och fick en orderbekräftelse...

Daniel K och 15 andra gillar detta
Mrs B
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Jag tycker det är otroligt vilken dålig service dom har på cdon. Jämt förseningar och massa grejer som dom måste stryka för att dom inte finns längre och så. Får ofta vänta minst en vecka längre än det står på sidan och flera gånger bara iår har det visat sig att dom inte har det dom säljer på hemsidan. Man blir också ganska dåligt bemött när det händer något, vänlig kundtjänst men de ordnar inte fram grejerna och allt man får som tack är uppmuntran att handla mer och lite fritt porto till "nästa gång". Uselt tycker jag!...

Qpaqex
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Bra webplats, men de är inte så duktiga på att hålla bra priser. Det är ofta jag shoppar på andra ställen. När samma film är billigare i butik över disk, tex på kvarnvideo, då är något fel med CDONs priser. Fast det som de har kampanjer på är ofta mycket billigt. Utbudet är fantastiskt bra. Ofta har de det mesta hemma med.

Tim V
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Har beställt från CDON en hel del gånger, och det har aldrig varit några stora problem. Däremot paketeras ingenting ordentligt, utan skickas bara med en bit kartong runtom, vilket har lett till att jag fått hem skivor/filmer med spruckna/krossade fodral alldeles för många gånger. Det går att anmäla sådant på webbplatsen och få nya fodral hemskickade, - men man blir ändå trött på att aldrig kunna beställa nånting utan att behöva besvära sig extra efteråt. Tycker även att de kunde skicka ut "uppdateringar" med jämna mellanrum...

Michael N
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Jag tyckte om dom förr, med tanke på priserna. Men det har hänt ett par gånger att jag beställt saker som helt plötsligt försvinner ur lager, vilket gjort att jag inte får det jag beställt. Och sen har sakerna fortfarande legat kvar för beställning långt efter att jag inte fått sakerna. Det har inte kännts så bra. Men när man får sakerna, så duger det.

Matte
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Bland de billigaste vad gäller DVD och Blu-ray. Dock inte bästa utbudet. Snabba leveranser, tidigare än utlovat hos mig allafall. Varje vecka finns dessutom en ny rabattkod för fri frakt! Dock stort minus för endast "mail kundservice". Jag rekommenderar denna butik.

Sanna O
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Har köpt en del från dem, har i stort sätt alltid blivit nöjd!

Sofia A
Skrev om Qliro Group AB (publ)

bra sortiment, priserna är väl sådär men verkligen inte dåliga. Jag har beställt några gånger och alltid blivit nöjd (men handlar mest från topplistan.

Fredrik B
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Suverän internetbutik. Har handlat nästan alla mina filmer där de senaste sex-sju åren. Bra priser och oftast har jag fått filmerna i brevlådan redan dagen efter jag beställt dem. Har provat andra handlare också men återvänder alltid till www.cdon.se. Köpte min nya mobiltelefon där också - Cdon var billigast på Pricerunner!

Tomas Ö
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Mycket trevligt internetbutik. Oftast är väl inte priserna så mycket bättre än många andra men utbudet tillsammans med den säkra och snabba leveransen gör att valet ofta faller på Cdon.

Johan P
Skrev om Qliro Group AB (publ)

En bra hemsida som är lätt att beställa från. De har bra priser och snabba leveranser. Eftersom de har så bra priser så blir det att man handlar där istället för på andra ställen.

Martin A
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Bra priser, ingen frakt för studenter, brett utbud, snabba och säkra leveranser. En stor fördel att de dessutom ofta har olika erbjudanden som gör att man många gånger kan köpa kända filmer för under 30 kr. Stort plus för en riktigt bra uppbyggt hemsida som både är snygg och lätt att hitta på.

Peter N
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Oftast mycket snabba leveranser Har reklamerat produkter vid ett flertal tillfällen utan problem. På minussidan kan sägas att ibland så har man inte allt på lager och kan få vänta på en enskild produkt.

Carl P
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Skulle fått toppbetyg om kundtjänst var mer proaktiva i samband med leveransförseningar.

Malin N
Skrev om Qliro Group AB (publ)

Är mycket besviken på CDON.com. Handlade julklappar med garanterad leverans innan jul. Beställde i god tid innan denna tid gick ut men fick inte beställningen förrän ca 10 dagar efter jul! Tråkigt att mina nära blev utan julklappar på julafton, och ingen kompensation att tala om. Jag krävde en rabatt på min försenade beställning, men fick en rabattkod på 50:- som jag kunde använda NÄSTA GÅNG jag handlade hos dem. Förklarade att jag aldrig skulle handla från dem igen och att denna rabattkod var värdelös för mig! Men de "hade...