Chateau Beirut

Chateau Beirut

Llama 031-24 40 50 www.chateaubeirut.se
4.3

About company

Upplev hur du förflyttas till Tusen och en Natt när du går in på denna libanesiska restaurang. Här möts du av en mysig miljö och med god mat. Välj bland kalla smårätter som Warak Inab, Shamander Moutaba eller Taratour dejez eller avnjut en varm Foul modammas, Falafel eller Rakkakat janeh. Kan du inte välja? Vi erbjuder även...

61 omdömen om Chateau Beirut

Mikael R
Escribió sobre Chateau Beirut

Mycket God mat, bra service. Vi återkommer gärna.

Lina K
Escribió sobre Chateau Beirut

God mat och trevlig personal.

Linda L
Escribió sobre Chateau Beirut

God mat, bra service. Har ätit där många gånger. Vi tar alltid meze meny och märkets att de nu ger mindre portioner och vissa billigare meze alternativ.

Pehr E
Escribió sobre Chateau Beirut

Mycket god mat o trevligt bemotande

Bradley M
Escribió sobre Chateau Beirut

Always enjoy my visits to CB; love the food and good size meze/tapas. Considering the Fork discount it is a no-brainer. "I'll be back!"

Viktor S
Escribió sobre Chateau Beirut

Allt var bra. Service miljö och mat.

Frida O
Escribió sobre Chateau Beirut

God mat (man fick massor) till ett bra pris!

Niklas L
Escribió sobre Chateau Beirut

Vi tog smårätter (meze) var väldigt gott. Servicen vid bordet var okej när det gällde att ta upp beställning och servera. Tyvärr dåligt lyhörda när vi ville beställa dessert, mer dryck etc. (underbemannade?) Borde även ha större utbud av alkoholfri öl! (Som ju ökar i omsättning och är väldigt populärt!) Maten var superb och prisvärd men som sagt lite mer uppmärksamhet hade önskats.

Sharbel M
Escribió sobre Chateau Beirut

Perfekt. God mat och bra service.

Hanna M
Escribió sobre Chateau Beirut

Trevligt, jättegott, fin service!

Jenny S
Escribió sobre Chateau Beirut

Fantastisk service, och maten..... Obeskrivligt god! Liten och mysig restaurang, med autentisk känsla. Alla tummar upp!

Elena L
Escribió sobre Chateau Beirut

Väldigt god mat och utmärkt servis!

Ellinor E
Escribió sobre Chateau Beirut

Bra service och god mat - men irriterande hög och gnällig musik i högtalare som var för nära bordet där vi satt.

Delila D
Escribió sobre Chateau Beirut

Toppen ställe m super god mat. Trevlig personal, fina lokaler o mysig atmosfär. Rekomenderas varmt!

Anna L
Escribió sobre Chateau Beirut

Älskade stället! God mat, bra service och trevlig atmosfär!

Rigmor G
Escribió sobre Chateau Beirut

Restaurang, jättegott och trevlig personal.

Erna O
Escribió sobre Chateau Beirut

Jättegod mat och mycket sympatisk personal!

Fredrik F
Escribió sobre Chateau Beirut

Trevlig miljö, god mat och prisvärt.

Monica S
Escribió sobre Chateau Beirut

Servitören visade oss direkt ett bord . Borden var fint dukade och inredningen mysig ! Vi var 6 pers. Servitören föreslog en annan meny för 30% med förrätt varmrätt och efterrätt som vi alla tog . Maten va fantastiskt god ! Särskilt de grillade köttet med lamm. Vi fick så mycket mat att vi inte orkade äta upp allt fast de va två män med i sällskapet.

HEIDRUN LIND V
Escribió sobre Chateau Beirut

Det är en upplevelse att besöka denna restaurang. Det är vackert inrett, bra service och maten är gudomlig. Jag köpte flera meze rätter, det finns ingen restaurang som kommer i närheten av Chateu Beirut när det kommer till Meze. Jag har provat de flesta om inte alla i Göteborg. Ett måste är att smaka yoghurtröran, paprikaröran, filodegsrullarna och aubrugineröran.

Ann-louise S
Escribió sobre Chateau Beirut

Mkt god mat mysig miljö ,, det enda är att servicen kunde vara bättre , en person som serverar så man får säga till varje gång man vill något och lite för lång väntan vid ankomst

Iris L
Escribió sobre Chateau Beirut

Fantastisk mat och underbar miljö! Vi valde att fira vår bröllopsdag här eftersom det är den mysigaste restaurangen vi vet i Göteborg och vi blev verkligen inte besvikna. Maten är magnifik och som vegan är det fantastiskt att kunna få så bra mat på ett så underbart ställe!

Fredrik E
Escribió sobre Chateau Beirut

Meezen med grillmixen var väldigt god

Gabriela J

Jättegod mat! Bra service . Lugn atmosfär

Andreas H
Escribió sobre Chateau Beirut

God mat och trevlig lokal. Personalen var trevlig. Väl värt ett besök.

Aboud I
Escribió sobre Chateau Beirut

Utmärkt service och fantastisk god mat

Charlotta R
Escribió sobre Chateau Beirut

Valde meny nr. 2 med 12 smårätter samt en grillbricka. Mycket goda smaker och kombinationer! Fantastisk mat helt enkelt! Trevlig personal, men hade önskat de var lite mer på

Soheil J
Escribió sobre Chateau Beirut

Som helhet var det bra men jag bokade via TheFork och skulle fått 50% avdragen på notan. Detta fick jag inte. Eftersom jag bjöd ut och var i sällskap så ville jag inte heller nämna det framför de utan betalade notan helt enkelt. Detta sänkte betyget.

Henrik L
Escribió sobre Chateau Beirut

Fantastiskt god och varierad mat. Bra service och bra priser.

Helena H
Escribió sobre Chateau Beirut

Ouppmärksam personal trots lugn kväll. Flera saker missades (vi var två pers i sällskapet). Maten var okej dock men vi fick vänta på flera saker som skulle kommit samtidigt. Kommer inte gå dit igen.

Julia H
Escribió sobre Chateau Beirut

Personalen var jättetrevlig. Vi valde att beställa en smaka på meny där man fick in flera olika rätter. För den som är hungrig år det ettt absolut tips. Allting är fint upplagt och fräsht. Resturangen i säg är väldigt mysig och stämningen är väldigt trevlig.

Adam T
Escribió sobre Chateau Beirut

Mysigt ställe med bra personal och helt fantastiskt god mat! Delade på ett menyalternativ-ett måste!

Suzanne B
Escribió sobre Chateau Beirut

Chateu Beirut har blivit vår fira-restaurang, dit vi gärna går. Jättegod mat, snabb service och trevlig personal.

Sandra S
Escribió sobre Chateau Beirut

Chateau Beirut är en pärla med trevlig personal och mycket god mat! Deras Babaganoush är såå god, liksom paprikaröra, humus, o mkt mer. Skulle inte tänka mig äta råbiff - men deras är ju jättegod!! :-) ! Dessutom gott libanesiskt vin! Rekommenderas!

Johanna L
Escribió sobre Chateau Beirut

Fantastisk mat & fantastisk service.

Ann H
Escribió sobre Chateau Beirut

Hade bokat bord för två pers. Utöver oss var där endast ett privat konfirmationsfirande, ägarens brorsdotter. Vi fick vänta länge på service. När vi väl beställt tog det en timme innan maten kom. Försökte få ögonkontakt med en personal, han märkte inget för han var inne i sin dator. Maten var ok - servicen fullständigt undermålig.

Maya B
Escribió sobre Chateau Beirut

De verkade ha väldigt fullt upp när vi var där så servicen var inte riktigt på topp. Vi beställde avsmakningsmenyer. Jag har ätit på en hel del libanesiska restauranger så det var en del rätter jag saknade, bland annat potatis som man måste köpa till. Men det var supergott och prisvärt ändå. Rekommenderas!

Maija E
Escribió sobre Chateau Beirut

Vi köpte en grillmeny och en meny minus grill, mycket mat, trevlig personal, gott vin, jättebra helt enkelt!

Lisa C
Escribió sobre Chateau Beirut

Vi är alltid lika nöjda när vi går hit. Maten är fantastisk och vi väljer alltid samma rätt, meny 2 😊 Även personalen är trevlig och väldigt tillmötesgående. Men är ett populärt ställe så bokning bör ske i tid om man vill ha någon speciell plats, annars brukar de mer än ofta lösa det.

Elin T
Escribió sobre Chateau Beirut

Noll service, trots bokat bord hade de inget bord till oss utan ordnade en "temporär" lösning. Micrad mat och avslutningsvis fick vi fel och dyrare nota.

Helene J
Escribió sobre Chateau Beirut

God mat i rikliga portioner. Snabb service.

Marie S
Escribió sobre Chateau Beirut

Bra mat och trevlig personal!

Sophia L
Escribió sobre Chateau Beirut

Supergod mat i en trevlig miljö. Mycket trevlig personal.

Nils Ö
Escribió sobre Chateau Beirut

VI var p åmiddag för 14 pers, och beställde buffe med ollika små räter. Allt smakade bra och priset var över komligt. Bra service och trevlig miljö Alla var mycket nöjda!

Olsi K

Fantastiskt mat, olika rätter , trevlig personal. Rekommenderas starkt

Tony A
Escribió sobre Chateau Beirut

god mat bra stämning trevlig personal

Paula A
Escribió sobre Chateau Beirut

Meny med många rätter. Vin, öl. Gott och bra. Trevligt och generöst bemötande!

Maria E
Escribió sobre Chateau Beirut

Vi åt meny men meze och grillat. Det var fantastiskt gott! Det var trevlig personal och uppträdande. Dit går vi igen!

Maria E
Escribió sobre Chateau Beirut

Vi åt en meny bestående av olika meze, kalla o varma och grilltallrik. Maten var supergod. Efter en stund var det en tjej som uppträdde med magdans. Mycket trevligt. Vi kommer tillbaka!

Xara F
Escribió sobre Chateau Beirut

Satte oss ner och fick vänta minst 20 minuter innan vi fick ett ”hej och välkomna”. Efter det väntade vi 10 minuter innan vi hämtade våra egna menyer. Det blev alldeles för frustrerande för att bry oss om maten...åt bara snabbt och gick.