Alla kategorier Mataffär Skåne Malmö City Gross

Adlerfelts Väg 2A, 213 65 Malmö — Visa karta

Läs vad 8 kunder tycker om City Gross

• Stefan D
    Stefan D skrev om City Gross
    Ska City Gross Malmö lägga ner?

Ja det kan man undra! Har handlat där sedan starten 2003 men det har aldrig varit så dåligt som det är nu. Sortimentet krymper drastiskt vecka för vecka, det är ofta slut på vanliga varor såsom, Kalles Kaviar, Köttfärs, populärt snacks, frågar man personalen kollar då på 10 sekunder om det finns mer och det finns det ju inte.

Bröd, frukt&grönt samt kryddor har halverat sitt sortiment liksom många andra avdelningar.

Lör/Söndags samt kvällspersonalen hänvisar alltid till dag personalen som vet mer.

Alltför ofta är det långa kassaköer och få öppna kassor.

Jag vet att lager och personal är dyrt men det finns en gräns när man börjar tappa kunder.
    Jag bor inte nära och kan lika gärna köra till en annan affär när det numera inte går att få ihop en hel planerad måltid, mina kassar kostar i snitt idag 500kr för två år sedan var det över 1000kr per gång och det beror inte på att City Gross blivit billigare utan saknar mer och mer varor som jag brukar köpa.

Snart kan jag handla i vilken butik som helst istället, det är ingen större skillnad om några månader och det går i denna takten.

fd. Kund, eller?
  • Christofer S
    Christofer S skrev om City Gross
    Har alltid handlat på City Gross men senast jag var där var mjölken på hyllan gammal, utgångsdatum var dagen efter. Flera produkter var bortplockande från hyllan, ingen makrill förutom budgetalternativet fanns. Det börjar gå utför för dom verkar det som.
  • Stefan T
    Stefan T skrev om City Gross
    Sen jag började handla på cityy gross går jag ingen annanstans. Köttet kan klart rekomenderas. och de har alltid oxfile fryst.
  • Qpaqex
    Qpaqex skrev om City Gross
    Det gäller att kunna sina priser.

För det är lätt att köpa sådant som är billigare på andra ställen här. Kampanjprodukter är sin sak. Fast allt annat är ofta dyrare än tex ICA Maxi. Sen tycker jag att utbudet är lite si och så med. Det finns saker jag direkt saknar. Det borde inte ske i en butik som är så stor.

Fördelarna är nära till bussarna. Kassalinjen är hyffsat snabb.
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om City Gross
    Skånes bästa matvarubutik, stort sortiment, inga egna varor, billigt och städat (inga större högar med massa pappkartonger). Dock kan jag inte förstå varför kassörerna har ryggen mot kunden.
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om City Gross
    Första gången jag upptäckte citygross var med en kompis. Vi körde ut med bil, nästan ett måste för att sedan ösa i allt du handlat. Men, det går även buss hit. Ett perfekt tillfälle för dig som vill satsa på att storhandla mat och övriga produkter som finns inne på citygross. Här kan vi prata om rengöringsprodukter i oändlighet, tandkräm, kött, grönsaker etc bara att taben vagn och handla på. Billigt alternativ jämfört med hemköp eller malmborgs och t om ica på vissa produkter. En megalokal som aldrig tar slut känns det som. Detta ställe får helt enkelt 5/5 recos.
    Johanna L gillar detta
  • Johanna L
    Johanna L skrev om City Gross
    Jag gillar City Gross. En enormt stor lokal med ett stort utbud av livsmedel och sådant som säljes i en matbutik. Här finns de flesta märken på marknaden. Det vill säga, inte så att de endast säljer "City Gross makaroner". Utan variation av alla vanliga märken, men till ett billigt pris. Går att tjäna mycket pengar genom att stor handla här. Finns många kassor. Så även om det ibland kan uppstå längre köer, är det ganska sällan.
    City Gross är placerat vid ett köpcentra, så det går att utföra ärenden samtidigt som man besöker denna affär. "4/5 Recos"
    Kerstin A gillar detta
  • Ami H
    Ami H skrev om City Gross
    Har handlat på City Gross förut och gillat konceptet att köpa storpack. Speciellt billigt upplevde jag att man var på kött- och charketurivaror.
    Nu känns det mer som man blivit en ny ICA Maxi som mest prånglar ut en massa kläder, glas och "duttar" dvs onödiga porslinsprydnader.
    Det är en trist utveckling och jag känner att jag gjort mitt sista besök på City Gross, i Malmö iaf.
    Qpaqex gillar detta

Adlerfelts Väg 2A, 213 65 Malmö