City Network

City Network

4.0

City Network är en global leverantör av publika, privata och branschspecifika molntjänster.

86 omdömen om City Network

Adam T
Skrev om City Network

Citycloud: Dem har en tendens att göra saker som är väldigt enkla 2017 onödigt komplicerade och att använda deras online terminal är som ett dåligt skämt. Till sist kan man ju bli lite irriterad på att de försöker tjäna lite extra pengar på att göra det till extremt komplex att avsluta tjänsten. Även om det handlar om småpengar så är det jobbigt att få 250 kronor i månaden föra att det på något sätt krävs 25 steg för att få bort det. Eller så kan man skicka ett brev till dem så ordnar dem det med en signatur, det känns ju...

Márton S gillar detta
Vilhelm
Skrev om City Network

Jag tycker att CityNetworks webbhotellstjänster fungerar, men endast till viss del. Rätt låga priser, mycket utrymme och sådär, men de har den mest puckade PHP konfigurationen någonsin. Ifall du tänker köra WHMCS här så är det ingen smart idé, will not work. Deras support är sisådär. Jag tycker att en rimlig svarstid är MAXIMUM 24 timmar, men efter 48 timmar börjar man undra. Annars är deras kontrollpanel lätt att använda och fungerar bra. Ett plus för egna SSL certifikat MED GRATIS dedikerad IP adress.

Jens H
Skrev om City Network

Har aldrig haft några problem med själva webbhostingen och de svarar fruktansvärt snabbt på support-ärenden via alla sociala medier. Har aldrig varit med om något annat företag som svarar på twitter 23:30 på en lördag.

BokföringsExperten i Farsta

Hej, Kan inte rekommendera företaget efter allt som hänt/händer ibland Det senaste som hänt idag 2015-12-14 Jag fick tre mail under natten och på morgonen om att jag inte har betalat fakturan från september i tid (OBSERVERA från september 2015!!!!!!) OBSERVERA ATT : fakturan är betald i tid City Network har också raderat mitt konto i sista mailet så att min hemsida ligger nere Alltså utan förvarning om att något inte är betalt i tid och inom löpet av bara någon timma(OBS att allt händer under natten och tidig...

Márton S gillar detta
Jesper O
Skrev om City Network

Jag kan verkligen inte rekommendera City Network. Vi har hostat flera av våra sidor där fram till nu, men nu flyttar vi alla till andra hostingföretag. Extremt dåliga svarstider på Supporten, har exempel på 1-2 veckors svarstider. Våra mail har flertalet gånger inte funkat, detta för att bland annat deras mailservrar varit svartlistade. Jag kan utan problem räkna upp minst 10 ggr vi har varit i kontakt med de för att få saker up and running för att de haft problem. Icke att rekommendera.

Emil E gillar detta
Viggo J
Skrev om City Network

Mycket bra från första stund. skrev jag, men efter en stund var det mycket dålig support. Problem från första dag, och timeout på SMTP email kunde dom inte hjälpa med. Jag fick aldrig hjälp. Jag fick bara dumma svar tillbaka. Så SMTP mail på serveren blev aldrig fixad. Och jag har inte upplevd sämre support hos någon annan. Mycket viktigt att det fungerar i kontakt formuläret. Efter tre dagar gav jag upp supporten från dom. Det var andra problemer också som jag inte tar med här. Dom skriver att det är öppet köp i 60 dagar,...

Monika M
Skrev om City Network

Vår ip-nummer var blockerad, så vi kunde varken skicka eller ta emot mejl. Men vi fick hjälp och inom ett par timmar var problemet löst. Så Bullhoundmedia är nöjda. Tack.

Tomas A
Skrev om City Network

tar väldigt lång tid att få svar av supporten jämfört med hos konkurrenterna. Eftersom allt fler erbjuder likvärdiga lösningar till lägre pris är supporten en viktig faktor för att välja ett som är i denna prisklass. Citynetwork behöver bli snabbare på att svara. Svaret i sig dock tillräckligt bra för at jag ska se min fråga som besvarad.

Jan F
Skrev om City Network

Det tog några dagar innan jag fick respons från supporten, men därefter blir betyget exceptionellt gott!

Leo S
Skrev om City Network

Var från början en väldigt bra hosting till ett bra pris, men har på senare tid blivit sämre och sämre. Svarstiden på supporten är ibland vansinnigt lång. Flera gånger har det tagit bra bit över en vecka att starta om en app-pool. Trevliga när man pratar med dom men oacceptabelt långa väntetider. Enkla asp.net mvc-applikationer fungerar också dåligt i deras miljö. Krascher som endast sker hos dom och ingen annanstans och ingen möjlighet att felsöka har gjort att jag nu lämnar dom.

Tore X
Skrev om City Network

Det har gått från att vara en superbra leverantör till en väldigt medioker, fel på mailen tog en månad att fixa. svarstakten vid support ärenden är väldigt låg. När man väl fåt tag i dom är dom trevliga så cred för. men det har varit för mycket problem, när min period löper ut byter jag leverantör.

Sören Å
Skrev om City Network

Väldigt lång svars tid, men sen när jag fick prata med en på supporten så löste dem mitt problem.

Katia
Skrev om City Network

supporten är inte ok, flera olika handläggare svarar ovetandes om varandras svar, helt klart låg kvalité på supporten. många av deras supporthandläggare vet inte alls vad de håller på med.

Yanto P
Skrev om City Network

Tycker att de ger mycket bra och snabb (o trevlig) support! Fick bl.a. hjälp med hur jag skulle sätta upp DNS records så att det skulle fungera mot min site som ligger i Azure... Rekommenderar dem gärna! :)

Yanto P
Skrev om City Network

Jag tycker de har givit mycket bra och snabb support! :) Rekommenderar gärna!

Petter Å

Snabb och smidig support! Väldigt flexibla och svarar inom 24 timmar

Coco B
Skrev om City Network

Underbart support! Snabb lösning av problemet och vänligt bemötande.

Coco B
Skrev om City Network

Underbar support! Snabb hjälp och vänligt bemötande.

Catarina M och Catarina M gillar detta
Kristofer B
Skrev om City Network

City Networks support är väldigt snabb och bra. Jag har skräckexempel att jämföra med.

Roy S
Skrev om City Network

Supersupport! Förvisso märkt längre svarstider men är övertygad om att gänget på City fixar det. Min status är 4 av 4. Fyra gånger har Supersupporten svarat snabbt och precist. Tack denna gång till Michal. Kan inte begära bättre.

Jonny V
Skrev om City Network

Dom var bra för ett par år sedan.. men det senaste har det bara vart strul och långa svarstider... mail som är nere titt som tätt... 10-15 dagars väntetid på support svar som är goddag yxskaft... Jag själv har 12 års erfarenhet av drift i stora och komplexa miljöer och vet att det inte är någon raketforskning att drifta stabil miljö. Utöver detta så strulade dom till det så att en av mina kunders drupal sida låg nere i flera dagar... detta fick jag åtgärda, det enda jag fick var ett spydigt svar att dom inte gjort...

Christian G
Skrev om City Network

Bra erbjudanden. Snabb och hjälpsam support!

Dan F
Skrev om City Network

City Network var väldigt hjälpsamma och bra när det strulade med vår domän yearzero.se. Självklart var det irriterande att företagets kunder inte kunde nå oss under några timmar, men vi fick ett suveränt bemötande. Inom fem minuter hade vi fått svar via Twitter, och en kort stund senare var problemet löst. City Network är dessutom snabba och bra när det gäller laddningstid och prestanda generellt. Vi har tidigare varit kunder hos flera av de större svenska webbhotellsleverantörerna, och där har vi inte varit nöjda. City Network är bäst helt enkelt.

Markus N
Skrev om City Network

Har haft bara bra erfarenheter tidigare, men tyvärr så har det skett något. Numera är supporten extremt dålig och långsam. Jag hade tappat åtkomst till mina webbplatser via ftp, så ringde in och killen i supporten lovade att lösa det och återkoppla när det var löst. Väntade i tre dagar meningen återkoppling och hade fortfarande ingen åtkomst till källkoden. Så ringde in till supporten igen, denna gång var det en kulle vid namn Dennis som svarade. Tyvärr så blev det samma resultat denna gång. Bad även honom att skapa...

Mertz L
Skrev om City Network

Hej då Citynetwork! Dålig support, meilen nera ibland, sidorna blivit hackade flera gånger hos Citynetwork, ingen gång hos min tidigare hostingleverantör.

Andreas A
Skrev om City Network

Har varit kund i snart två år. Fungerade bra till en början, men senaste månaderna har det bara strulat. Får felmeddelanden från serverklustret alltså innan min kod körs igång. Supporten skyller då på min egen kod. Många support ärenden som bara rinner ut i sanden, många telefon-support kontakter för att stöta på ärenden. De har helt enkelt tagit in för många kunder så att deras egen serverkapacitet inte räcker till. Sedan att de inte själva vet om att detta händer är ju ännu märkligare. En period hade dom även...

Rune E
Skrev om City Network

Dom förstår inte ens hur SSL fungerar och har dessutom ändrat på min wp-config fil utan att be om lov så att den spärrade hela sidan!

Hanna R
Skrev om City Network

Helt fantastisk service, verkligen över förväntan. De har hjälpt mig vid två tillfällen när jag kraschat min blogg/webb pga uppdateringar i Wordpress. City Network har varit helt utan skuld men har ändå hjälpt att få ordning på sidan på nolltid. Senast det hände var en fredagskväll och jag fick respons inom en timme. Superbra!

Monica M
Skrev om City Network

Smidigt, enkelt, snabbt! Funkar kanonbra!

Helene A
Skrev om City Network

Snabbt svar med tydlig information! Kram till alla på cityNet

Thoomas O
Skrev om City Network

Något har hänt med den tidigare kompetenta och duktiga supporten. Numera är supporten extremt dålig och långsam. Fullständigt inkompetenta. Kan inte ens lösa de enklaste ärenden. Dessvärre inte heller teknikerna i bakre support. Det tråkiga är att de inte ens lyckas återkoppla på ärenden. Idag har jag precis ringt mitt femte samtal till supporten under 14 dagar och blir vi varje tillfälle lovad att de ska återkoppla. Jag hade varit betydligt gladare om de bara kunde informera att de inte lyckats lösa problemet men att de försöker.

Roland O
Skrev om City Network

Väldigt bra support, svarar alltid

Anna
Skrev om City Network

Otroligt dålig support. Ibland funkar inte hemsidan även om man inte gjort något, och när man frågar supporten så vet de oftast inte. En gång försvann hela hemsidan. Tar också väldigt lång tid att få svar, upp emot två veckor fick jag vänta en gång via mail. Bara att byta leverantör!

Nils P
Skrev om City Network

Fruktansvärt dålig mailsupport. De stänger ärenden som inte är avslutade och sedan svarar de inte på nya meddelanden. Så nu sitter jag här med en obetald faktura jag behöver hjälp med och ingen som vill hjälpa till. Usch. I övrigt är City Network det absolut bästa webbhotell jag har haft att göra med. Skaffa bättre support, bara! EDIT: Pratade med deras telefonsupport som gjorde mig varse om att ärenden inte besvaras förrän de är lösta. Hade ju såklart varit skönt att få en bekräftelse på att saker händer istället för att inte få något svar.

HoloMedia AB H
Skrev om City Network

Mycket bra service! Jättefint bemötande och hjälpsamma

Philip H
Skrev om City Network

Bästa webhotellet av alla jag provat! sNABB Support, jätte billigt!! Rekommenderas!!!!!

Emile N
Skrev om City Network

Otroligt bra kundsupport! Haft webhotell där i över ett år och det fungerar klockrent. 5 kr för ett års webhotell liksom! Vill framförallt tacka Dennis på kundsupporten, han har varit oerhört hjälpsam och bemötande. Stort tack! 10 av 10!

Gustav H
Skrev om City Network

Snabb, enkel, stabil tjänst, fantastisk support och riktigt bra priser. Rekommenderas!

Victor C
Skrev om City Network

2014 fick dem en 5:a av mig i betyg. Tyvärr måste jag nu ändra den till en 2:a. Supporten är väldigt viktig för den här sortens tjänster och något mindre bra har hänt där. Ordentligt rörig och oengagerad personal helt plötsligt. 2:an får dem för att e-posten fortfarande är bra.

Jonathan M
Skrev om City Network

Snabb, bra och professionell support. Enkelt att få tag på, antingen via chatt, mail eller telefon. Enkelt att navigera genom deras webbpanel. Det som får Citynetwork att stå ut gentemot andra företag är deras otroligt bra priser men ändå så bra utrustning. Jag driver en stor hemsida med över 4000 medlemmar och det är problem när det kommer till hastigheten. Det enda negativa är att det har vart DDoS ett par gånger, men detta har lösts väldigt snabbt och effektivt. Dessvärre är ju Citynetwork än utav många som får detta...

Victor D
Skrev om City Network

Riktigt snabb och bra support. De kan svaren och svarar trevligt och snabbt. Webbhotellet är jag också väldigt nöjd med, riktigt bra funktioner och till ett utmärkt pris.

Nicklas P
Skrev om City Network

Super bra och hjälpsam support! Tog mig igenom en installation av Wordpress på ett super smidigt sätt och löste allt trots en del problem på vägen.

Max M
Skrev om City Network

Fick väldigt bra och snabb support från City Network. Jag pratade med en väldigt trevlig person vid namn Michal. Fick ett professionellt bemötande och problemen blev lösta på en gång. Mycket bra!

Andreas E
Skrev om City Network

Helt sjukt bra support när dom väl förklarar, kommer lätt använda CityNetwork i framtiden (Y)!!! 10/10 Potatisar till er!!

Robert Ö
Skrev om City Network

Riktigt bra, supporten är då helt fantastisk. Man får hjälp direkt!

Christian P
Skrev om City Network

Hade webbhotell i ett år för ett gymnasiearbete. Billigt som attan, höll vad de lovade, inga dolda avgifter. Var nära på att glömma säga upp mitt webbhotell, men hittade instruktioner på deras hemsida och fick oerhört snabbt hjälp via mailsupporten. De strök till och med en faktura för domänförnyelse när jag sa att jag inte vill behålla domänen! Kort sagt, oerhört nöjd. Om jag kommer vilja skaffa webbhotell i framtiden igen kommer CityNetwork vara de första jag vänder mig till.

Adam Å
Skrev om City Network

Riktigt nöjd med City Network! Snabb och pålitlig support gör att jag känner mig trygg att ha samtliga mina sidor där. Rekommenderas!

Lennie K
Skrev om City Network

Man kan inte vara annat än nöjd hos CityNetwork! Har testat en del konkurrenter tidigare och dessa ligger i topp!

Saeed P
Skrev om City Network

Har varit hos CityNetworks i över ett år nu och är väldigt nöjd. Alltid hjälpsamma och trevliga och tjänsterna fungerar bra. Rekommenderas varmt!

Engin M
Skrev om City Network

Alltid bra och snabb hjälp. Rekommenderar dem till alla!