Alla kategorier Begagnade bilar Stockholms län Täby Claes Risbergs Bil AB

Hägernäsvägen 15, 183 60 Täby — Visa karta

Hantverkarvägen 30, 13644, HANDEN
Torvalla Bil Haninge
Karin S:
Ett kanonställe! Köpte min Fiat här förra året, o fick ett fantastiskt bemötande. Är supernöjd med alla!

Försäljare av begagnade bilar nära Claes Risbergs Bil AB:

TILLVERKARVÄGEN 13, ARNINGE
Välkommen till BD Bil AB. Hos oss kan du genomföra en snabb och billig bilaffär.... Läs mer ›
Thomas Z:
Han var väll trevlig! , ganska påläst om fordonet. Körde inga gamla bilhandlarfraser. Glömde ta med tilläggsförsäkringen i finansieringen....

Gamla Norrtäljevägen 105-107, Täby
SEAT i Täby är din bilhandlare i norra Stockholm. Välkommen förbi oss för servic... Läs mer ›
Viktoria F:
Besöket och bemötandet toppen superbra

Svetsarevägen 2, Täby
Välkommen till QualityCars Norrort. Här hjälper vi dig till en trygg och lyckad ... Läs mer ›
Björn N:
Ibland hamnar man i situationer som man inte kunde förutse. När jag kom till Quality Cars Norrort, Täby, fick jag inte bara ett mycket bra ...

Fågelsångsvägen 8, Vallentuna
Varmt välkomna till Carson! Läs mer ›
Jamila A:
Jag är nöjd att Jag har köpt bilen hos er några fel finns i bilen men jag fick hjälp hos er

Läs vad 14 kunder tycker om Claes Risbergs Bil AB

• Ingrid K
    Ingrid K skrev om Claes Risbergs Bil AB
    Riktigt bra service genom hela bilköpet.
  • Göran S
    Göran S skrev om Claes Risbergs Bil AB
    Mycket bra och trevlig service, tummen upp!
  • Bo G
    Bo G skrev om Claes Risbergs Bil AB
    Köpt bil hos Risbergs för drygt 2 år sedan och haft den på service där.
    Alltid snabba svar och trevligt bemötande.

Rekommenderas starkt.
  • Sverker J
    Sverker J skrev om Claes Risbergs Bil AB
    Trevlig och duktig personal.
    Rekommenderas varmt!
  • Maria L
    Maria L skrev om Claes Risbergs Bil AB
    Trevligt och bra bemötande av verkstaden.
  • Mats S
    Mats S skrev om Claes Risbergs Bil AB
    Köpt bil från Risbergs för lite över 2 år sedan och kan varmt rekommendera verkstaden och försäljningen. Trevliga personer och bra priser.

MVH Mats
  • Linnea M
    Linnea M skrev om Claes Risbergs Bil AB
    Man hör så mycket om dåliga verkstäder, här kommer en rekommendation om en liten verkstad där jag togs emot på ett trevligt sätt och bilen fick bra service. Jag kan verkligen rekommendera Risbergs, då priserna stämde exakt med vad som var avtalat och jobbet vart bra gjort. Till skillnad från andra verkstäder...
    MVH Linnea
  • Gustav A
    Gustav A skrev om Claes Risbergs Bil AB
    Hej! jag har köpt 2 nya Subaru hos Risbergs och haft service där. Jag är nöjd och har alltid blivit bemött på ett bra sätt. Jag har blivit erbjuden lånebil varje gång jag servat bilen, dock tackat nej då jag fått en väntetid så att jag kan vänta medan bilen är inne.
  • S-E
    S-E skrev om Claes Risbergs Bil AB
    I förhållande till vad verkstaden tar betalt och med tanke på att de är auktoriserade för Subaru så har de inte övertygat, om man jämför med andra "allbils- verkstäder". Bilförsäljningen och reservdelsförsäljningen är dock helt ok även om man önskade att de hade lite mer delar "på hyllan" istället för att det ska göras en beställning varje gång man ska ha något till bilen.
  • Nenne A
    Nenne A skrev om Claes Risbergs Bil AB
    Känner mig lurad. Lämnade in en bil för 1500 milaservice. Ut kommer det en bil med lackskada på passdörren, vilket upptäcktes av mig dagen efter. Då jag inte upptäckte skadan på en gång menade de att det var mitt fel då jag kunnat få denna skada ngn annanstans. Då jag förklarade att bilen inte parkerats ngn annanstans än hemma på en gårdsplan sa de iskallt att det var mitt problem!! Åk någon annanstans och INTE till RISBERGS!!!
  • K
    K skrev om Claes Risbergs Bil AB
    Här är min berättelse: Besökte Riesbergs Bil i Täby våren 2011 då jag via Hyundais hemsida såg en annons om denna bil. På plats fick jag höra av en försäljare (K.G) att bilen har 6 år kvar av sina 9 år av kvalitetsgarantin. Vid köpet fick jag och min pappa (som följde med som stöd då detta var köpet av min första bil någonsin) på nytt höra att jag har 6 år kvar av kvalitetsgarantin och jag fick även höra att eftersom bilen blev "slutservad" i samband med försäljningen/köpet så behöver en ny service inte göras förrän om ca ett år efter köpet dvs förrän 2012. Detta sas till mig muntligen av försäljaren. Omfattningen av garantivillkor m.m. informerades jag inte om. Jag fick heller inte med mig bilens garanti- och servicebok vid köpet så jag kunde heller inte kontrollera omgående ovanstående uppgifter, utan fick 2 exemplar (!!!) hemskickat till mig per brev efter ett par månaders påtryckningar från min och min pappas sida. Att kontrollera serviceboken och om slutservice blev gjord föll då i glömska. Efter köpet har det varit många turer. Det krånglade bl.a. med motorvärmaren. Jag uppsökte då en verkstad som är närmare min bostad som informerade mig om att detta kan bero på att motorvärmaren som installerades av Risbergs Bil i Täby inte är av den sort som Hyundai rekommenderar. De rådde mig att ta ny kontakt med Risbergs för att få den utbytt vilket åtgärdades av dem (Risbergs). Jag fick dock inget kvitto av utfört arbete. Jag har inte upplevt att det varit något "fel" i övrigt me
    d min bil, allt har fungerat väl. I juni 2012 bokade jag tid för service hos den andra verkstaden då ett år hade gått sedan köpet och att detta var vad jag skulle göra enl. den muntliga information som jag fick vid köpet samt då jag vet att regelbunden service och underhåll är bra för bilen och för miljön. På verkstaden fick jag då höra att min kvalitetsgaranti troligen fallerat då stämpling saknades mellan 2008 samt 2009 samt att bevis på att bilen var s.k. slutservad 2011 saknas i garanti- och serviceboken. De tittade även på mitt köpeavtal och jag blev då informerad om att man vid köpet ej har fyllt i garantivillkoren vilket är obligatoriskt vid varje försäljning hos en auktoriserad Hyundai-försäljare. Jag kontaktade Risbergs Bil i Täby juni 2012 per telefon och fick då besked om att detta skulle korrigeras. Försäljaren (K.G) fick jag inte tala med då han var på semester. Jag fick istället tala med en receptionist vid namn Kristoffer? samt med ägaren (C.R). Dagen efter samtalet åkte jag till Risbergs Bil i Täby i sällskap av min pappa för att få allt detta korrigerat. Ägaren av Risbergs bil stämplade då retroaktivt 12-månadersservicen i min garanti- och servicebok och hävdade bestämt att bilen blev slutservad 2010-08-20 och inte vid köpet som sas till mig tidigare och skulle inte inte stämpla 36-månaders servicen. Jag blev således felinformerad i samband med köpet. Jag fick då höra att enligt dem har garantin inte fallerat utan om jag servar bilen hos dem och gör det även i fortsättningen så skulle kvalitetsgarantin gälla och de skulle då kunna stämpla 36-månadersservicen retroaktivt. Jag blev lättad av att höra att kvalitetsgarantin fortfarande gällde och bokade snabbt en tid för service. Allt lät bra till en början men insåg senare att jag på det viset blir bunden till denna firma i ytterligare fem år och jag kände mig smått utpressad. Jag fick rådet av den andra verkstaden att höra av mig till Hyundays huvudkontor i Sverige och jag fick tala med en handläggare. Handläggaren erhöll kopior på bägge serviceböckerna med stämplingarna och köpeavtalet mm och detta kommer att utredas av dem. Efter allt detta bokade jag av servicen hos Risbergs bil och jag har förlorat all förtroende för Risbergs Bil.
  • Mats N
    Mats N skrev om Claes Risbergs Bil AB
    Jag har inte haft något bekymmer alls med Risbergs Bil. De är trevliga och ställer alltid upp. Än så länge har jag bara gjort normala servicar, mer brukar det inte behöva vara med Subaru :-).
  • Oskar L
    Oskar L skrev om Claes Risbergs Bil AB
    En riktigt, riktigt dålig verkstad.

Tog dem 1,5 månader att byta bromsar. Inga ursäkter, ingen kompensation. Ingen lånebil.

Att bilen lämnades ut TVÅ gånger utan fungerande bromsar (livsfarligt?) verkar inte bekomma personalen alls.
  • Patrick E
    Patrick E skrev om Claes Risbergs Bil AB
    Det finns längre redovisningar för situationen på diverse Subaruforum, men en generell varning bör utfärdas då företag som dessa borde vakna upp och inse att vi konsumenter knappast är maktlösa.

Jag har erbjudit Risbergs möjligheten att rätta till felen som beskrivs men de väljer att inte göra det. Den enda kommentaren kring detta var: "jaja, det ska inte ske".

Min personliga uppfattning är att omdömen på nätet kan ge mer än en eventuell polisanmälan eller arn-anmälan.

Jag fick ett erbjudande från Subaru om fri förbesiktning och passade då även på att göra min 7500 mila service. En mindre service, oljebyte m.m.

Iaf, på den påskrivna checklistan "arbetsorder" är det en hel radda med olika saker som ska vara gjorda. Ett underskrivet dokument där det står att en sak är genomförd men inte är det, kallas [b]bedrägeri[/b] och kan då polisanmälas.

4 saker missade de:
    1. Handbromsen tar inte (är dock lovad av säljaren justering om bilprovningen underkänner funktionen men visst hade det varit skönt om förbesiktningen hade kännts korrekt?).
    2. Batteripoler fulla med oxid.
    3. Batterisyra låg nivå.
    4. Vakuumslang skadad.

Nu känner jag mig tvingad att till helgen kontrollera så mycket jag kan själv, kolla kupefilter, oljefilter (båda bör vara nya) samt luftfilter (ska vara rengjort).

Ska jag verkligen behöva göra detta?

Då jag frågar om resten av checklistan är utfört svarar Claes "ja det ska det vara". Jag frågar om jag ska ta bilen till en oberoende verkstad och be de kolla och får då svaret att den ska inte behövas.

Mekanikern heter Peter, undvik honom. Ja, undvik Risbergs så blir du nog lite gladare helt enkelt då de varken uför bra jobb eller har "rätt kundfokus".

Hälsningar
    Patrick