Clas Ohlson

Clas Ohlson

Ring 018-65 70 50 www.clasohlson.se
3.9

Allt för en enklare vardag

25 omdömen om Clas Ohlson

OLOV L
Skrev om Clas Ohlson

Clas Ohlson är ett fifflarbolag. Handlade i deras butik i Sickla och blev debiterad för en produkt jag inte köpt. Gick tillbaka för att få det ordnat och de gjorde då en återbetalning till det kort jag betalat med. Nu, en månad senare, har jag fortfarande inte fått pengarna. Sedan dess har jag besökt butiken igen och varit i kontakt med deras ekonomiavdelning men får bara svaret "Vi kan inte göra mer". De tycker alltså att jag ska ta ansvaret för att försöka spåra deras misslyckade återbetalning som dessutom orsakades av...

Mary
Skrev om Clas Ohlson

Här finns allt, till bra priser. Givetvis är sortimentet inte lika stort som hos Clas Ohlsson på drottninggatan i Sthlm, men här finns allt som man behöver och inte behöver. Personalen är hjälpsam. Besöker den här butiken ganska ofta och tänker inte sluta med det. Det enda jag önskar är lite fler nya varor.

Fredrik L
Skrev om Clas Ohlson

Tämligen kunnig personal. Har nästan alltid en rekommendation till någon annan butik som kan tänkas ha det som ev inte skulle finnas i deras eget utbud.

Henrik A
Skrev om Clas Ohlson

Hyfsat välsorterat, för att vara inne i stan.Lite svårt att få tag på personalen bara. Svårt att hitta ut ;) köpte en adapter, som förvisso funkar men ger ifrån sig ett högfrekvent ljud.. inte alltid kvalité direkt...

Anders E
Skrev om Clas Ohlson

Har allt! Man skulle kunna lägga ned hälften av alla butiker i Uppsala, för allt man kan köpa där finns ändå till bättre pris på Clas Ohlsson. Att mycket av det är billigt skräp som går sönder efter en vecka gör inget efter som de har två års garanti...

Nils T
Skrev om Clas Ohlson

Är det något man behöver kan man nästan alltid hitta det på Clas Ohlsson och man upptäcker alltid något man behövt länge men aldrig kommit sig för att köpa. Personalen har oftast bra koll.

Stefan s
Skrev om Clas Ohlson

En bra butikskedja med stort utbud för allt i hemmet. De har oftast det man söker och man får bra hjälp om man frågar. Just i Uppsala tycker jag att det är lite rörigt att hitta men då är det bara att fråga personalen. Känns kul att gå hit.

Jakob T
Skrev om Clas Ohlson

Är det något du behöver till hemmet? Gå då till Clas Ohlson. Här hittar du allt mellan himmel och jord för oftast humana priser. Har dessutom bra och kunning personal i informationen.

Erik L
Skrev om Clas Ohlson

En schysst kedja som nästan alltid har någon vara som man inser att man borde ha hemma. Kundservicen är helt okej och nästan allt jag har köpt där anser jag har varit prisvärt. Allt från batterier, kollegieblock, dammsugare till osthyvlar finns att hitta där.

Jonas N
Skrev om Clas Ohlson

Clas Ohlsson är Clas Ohlsson och här får du mycket riktigt precis vad du väntar dig. Det kan ofta vara mödan värt att ta en extra tur in på denna affär när man är på stan för det är alltid något man behöver som man glömt.

Josefine A
Skrev om Clas Ohlson

Clas Ohlsson är en allvarubutik och de har verkligen allt man kan tänka sig. Det finns inte mycket man inte kan hitta på Clas Ohlsson, mest praktiska saker som verktyg eller paraplyn men också mycker elektronik och det är skönt att kunna hitta så mycker på en plats. De har dessutom bra priser.

Olof K
Skrev om Clas Ohlson

Clas Ohlson har alltid varit en riktigt bra kedja tycker jag. Så även denna butik i Uppsala. Personalen är mycket kunnig och vet oftast direkt vad som finns i sortimentet, vad man behöver och vart någonstans det finns i butiken. Priserna är oftast bra och kvaliteten på produkterna är väl i och för sig lite varierande men betalar man mer får man ofta mer, och tvärtom. Butiken är inte jättestor men dom har ändå alltid haft vad jag varit ute efter så inget att klaga på där inte. Väldigt bra överlag även i denna Clas Ohlson-butik alltså.

Elisabeth R
Skrev om Clas Ohlson

Det här är en butik med massa bra att ha-saker. De har allt för fiske, huset, datorer, musik,leksaker, ljusstakar, ramar, till och med kökssaker och allt detta för mycket förmånliga priser. Butiken ligger mitt inne i stan och är därför mycket tillgänglig för allmänheten.

Michael H
Skrev om Clas Ohlson

Ett företag man åker till för att få tag i allt billigt inom hem och elektronik. Man kan köpa usb-minnen eller andra tekniska detaljer för att få en smidigare vardag. Handla scartkablar eller grenkontakter så är det hit man åker. Dock så bör man även åka hit som student då man behöver lysen till sin cykel. Här säljs de till ett humant pris och med bra garanti och de är även så små och praktiska att ha med sig till gasquer eller ut på nationen. De har även en del köksprodukter som man kan botanisera bland om IKEA känns allt för långt borta.

Malin S
Skrev om Clas Ohlson

I ordets rätta bemärkelse, ett gubbdagis. Fast ändå, kanske mer ett dagis för alla! Det som inte finns på Clas Ohlson är inte värt att ha, farligt är att man nästan alltid köper något man inte visste tidigare att man behövde.

Kenny P
Skrev om Clas Ohlson

En bra butik som har de mesta. Behöver du reperara cykeln eller bara köpa en väckarklocka så finns de här. Ligger centralt och har mkt bra priser. Här har man inhandlat några omgångar cykelslang och reperations-satser till cykeln ^^

Louise A
Skrev om Clas Ohlson

Här finner du allt som du någonsin kan komma på att sakna i hemmet. Hyllorna fylls av allt från husgeråd till verktyget du inte ens visste fanns. Trevlig och kompetent personal som kan hjälpa dig med allt.

Johanna
Skrev om Clas Ohlson

På Clas Ohlson kan du hitta allt för både för hem och fritid. Här hittar du allt ifrån verktyg till cykellampor. Det är centralt beläget, precis vid gågatan i Uppsala. Här finns det trevligt personal som gärna hjälper till.

Viktor J
Skrev om Clas Ohlson

Den självklara butiken för allt man kan behöva inom hem och fritid. Kunnig personal, bra priser och ett stort sortiment gör denna butik värd ett besök i jakt på allt från spik eller pajformar till cykelkorgar.

Erik A
Skrev om Clas Ohlson

Min favoritbutik, har allt man behöver för att överleva, förutom typ mat =) Bra priser, enormt utbud och trevlig personal. Letar man efter något och vill veta prisklass och sånt så är det bara att kolla på Clas Ohlson!

Birgitta H
Skrev om Clas Ohlson

Gubbdagiset har förvandlats till ett paradis för alla. Är det något som saknas i hemmet, till bilen, cykeln, kontoret eller hårtorken så hittar du det sannolikt här! Gillar du stora lokaler med många saker att titta och välja mellan så är detta stället för dig. Nu finns även plåster att köpa!

Alexandra L
Skrev om Clas Ohlson

Otippat bra sortiment av köks- och hemgrejjer. Tydligen har de även bra borrmaskiner. Men det vet jag egentligen inte så mycket om. Lokalen är inte så värst mysig. Jag känner att jag vill få tag i de saker jag behöver och sedan snabbt ut. Skulle de satsa mer på mysfaktorn skulle det antagligen bli mar spontanköp på claes ohlsson.

ebba w
Skrev om Clas Ohlson

Här finns en himla massa grejor som är jätte bra att ha. Har man inte bil och kan åka ut till de stora varuhusen som biltema och sånt så är clas ohlsson definitivt ett bra alternativ. Här går det att köpa karbinhakar, sytråd, skruvar, spik, solstolar, pärmar, pennor, fiskeredskap, reflexvästar och mycket mycket annat

Gustav  A
Skrev om Clas Ohlson

Bästa butiken i stan. Det går ju att hitta allt där. Allt från verktyg till billiga datorprylar. Det är billigt och ofta bra prylar, men man får passa sig lite visa saker de säljer är rena skiten. Det har ju även en fin katalog som man kan bläddra i och det är ju alltid kul.

Oscar B
Skrev om Clas Ohlson

Sortimentet och priserna är oerhört bra och personalen är trevlig och hjälpsam. Köpte däremot ett par hörlurar, som visade sig vara trasiga när jag testade dem. Var inga problem att lämna tillbaka och få tillgodokvitto eller ett par nya; fick däremot stå i kö i c:a 45 minuter till kundtjänst för att kunna göra så. Känns som att servicen kan bli bättre där, då kön ringlar lång.