Qleano

2.5

33 omdömen om Qleano

Mie L
Skrev om Qleano

Supertrevlig personal, snabbt och effektivt!

Hemfrid Norrköping
4.1/5 i betyg av 532 omdömen 4.1 av 532 omdömen

Städningen bra, lite svårt med telefonkontakten, när man vill måhot

Marianne S Marianne S
Moa T
Skrev om Qleano

Såmsta flyttstädning och vissa saker blev förstörda och jag fick inte godkänt vid besiktningen och ni skrev att ni skulle iaf återkomma inom 3 dagar och åtgärda det men noll. Ingen kom. Ingen svar, så jag fick ta kontakt med dom och visa alla bilder på hur städningen var, vad dom förstört och de vägrade betala först, så jag blev riktigt arg och sa det inte är okej, misslyckad flyttstäd och trasiga saker och sen inte återkomma. De gav sig till slut och betalade allt för skadorna och fick pengar tillbaka för flyttstädet. Jag...

Jessica Karin Cecilia R

Boka lokalt företag istället för Qleano! Qleano tar ofta mer betalt än ett lokalt företag och ger företaget som utför städningen så dåligt betalat att det är omöjligt att ge städarna avtalsenlig lön. Välj ett lokalt företag med garanti och som är lätta att prata med om eventuella städmissar.

Service Lösningar Stockholm
4.7/5 i betyg av 1129 omdömen 4.7 av 1129 omdömen

Lars Kristian P Lars Kristian P
SIVAN R
Skrev om Qleano

Om du bor i Luleå, välj en lokal städfirma. Qleano ger dig överpris för det jobb de utför, de betalar någon random i Luleå för att utföra flyttstädning. Besiktningen blev inte godkänt och qleano vill inte ta ansvar för det. Bokade tid med kort varsel och de bekräftade tid direkt, 3 dagar innan städningen. När jag ville avboka enligt ångerrätten så tar de över 500 kr för avbokning. De tar också 250 kr för nyckelhantering. Välstädat som jobbar lokalt i Luleå erbjuder 1 610 kr för flyttstädning medan qleano tog 2 744 kr för flyttstädning efter rut. Avvik dessa bluffare starkt om du bor i Luleå!

Erik W
Skrev om Qleano

Passa er noga för detta bolag. Oseriösa, långsamma med svar och nonchalanta.

Städgiganten AB
4.5/5 i betyg av 486 omdömen 4.5 av 486 omdömen

Joseph Daniel N

Qleano är ett oseriöst företag. Först gick det bra vi lämnade över nyckeln till städpersonalen som var en ensam kille med en hink med städmaterial. Sen drygt två timmer senare ringde Qleano och sa att de bedömdes att lägenheten var i för dåligt skick och bestämde sig att avboka. Jag frågade varför och de hade bara en otydlig resonemang (de skickade bilder två timmer senare). Vi var jätteförvirrad eftersom det står på Qleanos hemsida att om det krävdes mer tid skulle Qleano i första hand erbjuder möjligheten att utföra tjänsten...

Sara L
Skrev om Qleano

Från början ett proffsigt bemötande men själva städningen var inte utförd på ett sätt man förväntar sig vid flyttstäd. Kylen var knappt rengjord och det låg matrester kvar. Eftersom våra köpare skulle flytta in dagen efter, hann vi inte invänta eventuella åtgärder och fick städa själva. Som säljare har man ju också ett avtal som säger att städningen ska vara klar innan tillträde. När jag försökte förklara detta för Qleano, så fick jag ingen respons utan blev istället erbjuden två biobiljetter som plåster på såren. Eftersom...

BA Prima Care AB
4.5/5 i betyg av 153 omdömen 4.5 av 153 omdömen

Inte alls bra. Han är kvalificerad för den tjänst.

Maria J
Skrev om Qleano

Anlita inte denna städfirma! Lika dålig flyttstädning som jag köpte hade de utfört i mitt nya boende. Rensar inte avloppen. När de efter många om och men kom och åtgärdade avloppet (vilket de absolut inte ville!) var jag ändå tvungen använda borste och skrubba rent! Och så lämnade dom handfatets avlopp igen. Har dammtorkat hela lghen och det är verkligen skitigt kring lister och fönster. Som sagt! SKIT dåligt företag.

Mika Klara H

Väldigt smidig bokning, fick prisuppgift snabbt. Enkelt att boka, lättläst information. Jag fick sms-påminnelser inför städningen och inför betalning av fakturan, också en bra service som jag uppskattade. Städerskan var noggrann och ambitiös och gjorde ett storartat jobb med att flyttstäda min lägenhet. Jag skulle definitivt tänka mig att anlita Qleano igen.

Flyttfirma Move-It AB
4.8/5 i betyg av 82 omdömen 4.8 av 82 omdömen
BadgeThreeYears

Har haft flytttjänst , nu ett flertal gånger med Move-It och de är väldigt duktiga och serviceinriktade mot mig som köpare av tjänsten. Dess

Lars Tryggve R

Knappt godkänt efter mängder av missar och merjobb från mig som kund. Anlitades för flyttstädning av ca 100kvm efter goda ord från kollega. Vid städbesiktning av hyresvärden fick vi ca 30st punkter som städfirman missat på vilket ledde till en andra besiktning. Ovanpå detta fanns språkförbristning då besökande arbetsledare och städare inte pratade svenska samt att kommunikation emellan arbetare och kontor ledde till merjobb av mig som kund. Rekommenderas ej och jag kommer inte använda deras tjänster någonsin mer.

MATTIAS J

Fick nedslag på toaletten, och dammsugning igels lägenheten, när ja titta själv så är de i hela lägenheten med ytor, lister, väggar mm som inte ens är avtorkat. Det blev omstäd på toaletten, killen kommer tillbaka 2 dagar senare, ja visar och förklarar vad som ska städas om, kommer tillbaka när han är klar och toalettstolen är full av nån svart sörja och det andra har han skulle städa har han inte gjort nånting med. När jag prata med nån på Qleano om kompensation för 2 omstädningar så säger hon att jag kan städa klart själv o dom fundera på kompensation, så oseriöst företag!

Hygienteknikerna i Stockholm AB
4.6/5 i betyg av 447 omdömen 4.6 av 447 omdömen

MICKAEL AHMED D

Detta städföretaget är jätte dålig och det finns bättre en dom. dom hyr bara företag för deras tjänst utan alla samarbeten och hjälp då orkar dom inte göra ett bra jobb.

Mia J
Skrev om Qleano

Positivt: Fick tid samma vecka. Ren lägenhet (förutom golven). Mycket av kalkavlagringarna var borta. Städarna var trevliga. Det går snabbt att komma fram till supporten per telefon. Negativt: Jag hade visningsstäd till kl 9. Kvällen innan ringde arbetsledaren och frågade om jag kunde lämna ut nyckeln redan då så att städarna kunde komma tidigare morgonen därpå. Jag kände mig obekväm med det och jag skulle ändå vara hemma och släppa in städarna innan jag gick till jobbet så såg inte meningen med det hela. Men han envisades...

JCS Company AB
4.9/5 i betyg av 90 omdömen 4.9 av 90 omdömen

Natalia Z

Bokade flyttstädning ca en månad innan avtalat datum. Fick bokningsbekräftelse och påminnelse om städningen. Väl på städdagen dök ingen upp vid avtalad tid. Vid kontakt med kundtjänst meddelas jag att personalen är sjuk och kan inte komma. Det är inte heller någon som kan komma och städa nästkommande dag. Om detta skulle vi tydligen ha blivit meddelade redan förra veckan, men ingen har hört av sig. Tillträdet för köparen av bostaden är i övermorgon och vi står nu utan en flyttstädning. Så himla besviken på detta.

Suzanne F

Lägenheten blev superfin efter flyttstädningen. Mycket nöjd!

Mälardalenrent
4.4/5 i betyg av 138 omdömen 4.4 av 138 omdömen

Sophie Yvonne K

Otroligt dåligt. Företaget verkar seriöst, men städar dåligt och tar inget ansvar för åverkan på egendom.

Amelie Cecilia L

Under all kritik!! Oseriöst företag som inte svarar i telefon och som förmedlar oseriösa lokala aktörer som inte utför arbetet på avtalad dag och tid. Aktören lämnade min dörr olåst och en smutsig lägenhet, ARN nästa!

Flytt & Städ Sverige AB
4.2/5 i betyg av 486 omdömen 4.2 av 486 omdömen
Badge2023

Trevligt bemötande och väl utförd flytt.

Ann-Charlotte R Ann-Charlotte R
Jonna K
Skrev om Qleano

Helt okej flyttstäd, hade dock missat vissa lister och en större fläck på golvet i köket. Absolut inte felfritt. Dock bra kommunikation i förväg.

ZANDRA L
Skrev om Qleano

Smidig bokning, bra kommunikation och väl utförd flyttstädning. Rekommenderar:)

Flyttfabriken AB
4.8/5 i betyg av 520 omdömen 4.8 av 520 omdömen

Bemötandet väldigt bra från förfrågan till avslut. Trevliga och flexibla flyttkillar som lyssnade på våra önskemål och utförde allt enligt

Cecilia I

Fick en snabb offert och var väldigt smidigt att boka. Kontakten med supporten var också bra. Kan varmt rekommendera Qleano till andra.

Axel A
Skrev om Qleano

Anlita inte qleano för flyttstäd om du vill ha peace of mind. Bokade flyttstäd inför försäljning av lägenhet. Köparen upptäckte att vissa skåp och ytor inte ens var avtorkade när han skulle flytta in. Det var alltså inte undermålig städning utan ingen städning öht på vissa platser. Deras städgaranti är inte värd ett jävla smack vid flyttstäd då de kräver att man inte åtgärdar någonting och att de ska få komma och fixa städningen. Så personen som flyttar in ska leva i skit tills de bemödar sig att komma. Vägrar att återbetala...

CaMa Service Flytt & Städ Stockholm
4.7/5 i betyg av 1230 omdömen 4.7 av 1230 omdömen

EBBA K
Skrev om Qleano

Jag hade inte ens gett en stjärna till detta företag. Beställt en tjänst (en flyttstäd) men i varje rum är det minst två eller flera missar som inte godkänts av besiktningsmannen. Smuts på golvet, ej städat i garderober, ej torkat av lampknappar, ej städat bakom element, ej rengjort ugnen ordentligt. Otroligt besviken på deras insats. Inget medhåll från kundtjänst.

JIMMY T
Skrev om Qleano

När man beställer en tjänst vill man gärna att den utförs proffesionellt. Golven och listerna var slarvigt städade, vi kontaktade städbolaget omgående men fick ej något svar. Jag och min fru fick då städa själva det som hade missats. Sedan beställde vi även en tilläggstjänst där balkongen också skulle städas men de som flyttade in upplevde att balkongen var helt ostädad! Dålig upplevelse sammanlagt.

Hemfrid Örebro
3.8/5 i betyg av 180 omdömen 3.8 av 180 omdömen

Dom är mycket trevliga och noggranna, dom svarar fort när man kontaktar dom

HANNA L
Skrev om Qleano

Anlitade Qleano för flyttstädning av vår lägenhet i Stockholm. När vi kom dit 2 dagar efter städningen var det kvar vatten i kommoden som hade blivit lätt vattenskadad. Bänkskivan och en skåpslucka i kök var skadade (troligtvis av ugnsrengöringsmedel). I övrigt var städningen helt okej men det var några märken i taket från en stege samt duschslangen låg på golvet så det krävdes en del efter jobb av oss. Skadorna i köket gick inte att återställa.

Bengt Johan Z

Köpte ett flyttstäd till en lägenhet. Enkelt och trevligt bemötande vid bokning och förberedelser. Själva städningen var exceptionell! Klart nöjd med bemötandet etc och för städresultatet ger jag toppbetyg. Klart värt pengarna och jag tvekar inte på att anlita/rekommendera Qleano igen om de levererar på detta sättet!

Städnivå AB
4.5/5 i betyg av 199 omdömen 4.5 av 199 omdömen

FELICIA L

Bokade flyttstädning och hade inte jättestora förväntningar. Fick samtal om att det krävdes fler städtimmar för tuffare smuts och fick en prisuppgift på vad det skulle kosta extra och om jag ville att de skulle utföra den extra städningen. Väldigt bra och transparent kommunikation. Själva städningen var över förväntan och det var verkligen renare än det någonsin varit. Lägenheten gick igenom städbesiktningen utan anmärkningar. Jag skulle gärna använda mig av Qleano igen och rekommendera andra att anställa dem.

Maria R
Skrev om Qleano

Jag har haft städning hemma i 30 år och jag blev mycket imponerad av kontakten som jag hade med Tigran och kommunikationen överhuvudtaget, städningen blev mycket bättre än jag hade förväntat mig, många fler timmar än vad vi faktiskt betalade för med ett fast pris. Jag kommer inte ihåg vad hon heter, mitt fel. men hon som städade var otroligt bra.

Rozen Clean AB
4.6/5 i betyg av 303 omdömen 4.6 av 303 omdömen

HEIDI M
Skrev om Qleano

Bra pris, trevligt bemötande, bra städat, höll tiderna. Jag kan verkligen rekommendera till flyttstädning

PAL J
Skrev om Qleano

Jättebra städning, väldigt nojd!

Jordgubbsprinsen Flytt och Städservice
4.7/5 i betyg av 2172 omdömen 4.7 av 2172 omdömen

Fredrik G

Står inte för om dina saker går sönder vid städning. Städarna skyller ifrån sig och säger att det är normalt slitage även när saker är helt nya. Trevlig kundservice. Men de kommer inte kunna hjälpa dig, och de gör allt för att komma undan ansvar. Välj en annan firma.

JOHN G
Skrev om Qleano

Lätt att genomföra en bokning, med tydlig och bra information inför städningen. Bra service!

NDD Flytt & Städ AB
3.9/5 i betyg av 762 omdömen 3.9 av 762 omdömen

Trodde inte att de (en) skulle stirra sig blinda på packlistan. Väldigt svårt att veta hur mycket det blir till slut. Meddelade alla stora

Solveig S Solveig S
JESSICA T

Anlitade för flyttstädning i Lund. Snabb och trevlig kontakt. Städaren kom på utsatt tid och städningen var fantastiskt bra utförd.

Susann J
Skrev om Qleano

Vi anlitade den här städfirman till flyttstädning. De hade sönder delar av inredningen och orsakade en del bekymmer efteråt. Rekommenderar inte dem. Företaget kallar sig Qleano.

Mex Flyttfirma AB
4.7/5 i betyg av 3306 omdömen 4.7 av 3306 omdömen

Jag är supernöjd med MeX Flyttfirma. Trevligt bemötande och superduktiga. Sakerna behandlades med stor försiktighet och dom hjälpte mig äv