Alla kategorier Postorder Stockholms län Solna Cocopanda Sweden AB

Läs vad 3 kunder tycker om Cocopanda Sweden AB

• Meng W

2019-03-20

Meng W skrev om Cocopanda Sweden AB
    Det är obegripligt hur detta företag kan ha så höga ratingpoäng. Det måste vara köpta betyg. Jag beställde 5 st Lancome på reapris. Pengarna drogs från kontot och ett ordermail kom direkt. Sedan hände ingenting. Jag skickade då en fråga till dem var mina varor var. Då låste de mitt konto på deras hemsida och svarade att min kundprofil blev uppmärksammad av deras svindelfilter. Men för att de skulle kunna låsa upp det så skulle jag fotografera mitt visakort och mitt id och maila dem det. Det är brottsligt att be om det. Vem med lite förstånd mailar iväg bilder på id och kreditkortet? Vad är problemet, jag betalar med mitt kreditkort och det handlar om småsummor, men de vill inte skicka. Det finns få internethandlare som behandlar sina kunder så här. Skulle man kunna gissa att de har falska låga priser för att locka kunder, men när de ser att de inte kan leverera en vara så stoppar de affären?

Cocopanda kommer svara snällt på detta inlägg att det är deras interna rutiner för att ge en bra upplevelse och säkerhet för mig som kund eller liknande.

Följ mitt råd, köp inte från detta företag. Förhoppningsvis läser någon annan detta meddelande och väljer att inte genomföra ett köp. Då har jag lyckats lite grann. Läs mer
  • 2018-10-13

Martin G skrev om Cocopanda Sweden AB
    Vi handlade från Cocopanda. Själva leveransen var OK men betalningsprocessen med faktura från Collector bank var under all kritik. Vi fick en e-faktura, som vi betalade men några dagar för sent. 9 dagar efter vi hade betalat fick vi en påminnelse. Vi mailade då Collector bank för att få info om de hade fått vår betalning. Det kunde de inte svara på - banksekretess. Istället följde de upp med ny påminnelse. De har både påminnelse- och avi-avgifter, riktigt väl utformat för att kräva pengar från kunder - i och med att de själva ser till att kunden lever i ovisshet om betalning, istället för att t ex meddela att betalning är gjord men påminnelseavgift måste betalas.
    Avråder starkt från Cocopanda då Collector bank är en oseriös aktör som de anlitar. Läs mer
  • Lisa E

2017-08-18