Ellos

Ödegärdsgatan 6, 504 64 Borås — Visa karta

1.0 i betyg av av 6 omdömen
 

Läs vad 6 kunder tycker om Ellos

  • MOA L

    2020-07-29

    Spontant omdöme
    MOA L skrev om Ellos
    Ellos luras genom att ständigt skicka ut mail och sms med "kampanjer". Ofta står det inklusive varumärken, men när man lägger varumärkesprodukter i kassan så gäller det inte alla varumärken (oftast hur många som helst och självklart dom märkena man helst vill ha rabatt på), dessa står under listan *villkor. Hur irriterande att leta rätt på massa varor under lång tid och sen ändå inte få rabatten.. Läs mer
    gillar detta
  • 2020-04-16

    Spontant omdöme
    Karl Johan Sigurd C skrev om Ellos
    Snikna lilla Ellos kan inte släppa 6 st stolar för det pris som stod på deras lilla hemsida. Har man inte 85 % rabatt på en vara, så skriv då inte det!! Ellos kundservice har skyllt på inte mindre än 4 olika faktorer, som påverkat deras utsago. Allt från att de inte har prisgaranti , vilket såklart inte har något med ett kampanjpris att göra??! Skrattade faktiskt när de även skyllde på att råvarupriset har spelat in. Att vi har handlat i ond tro, dvs om man tex köper en ny bil för 50 000. Man vet att prisbilden är fel. Att en ny bil brukar generellt kosta betydligt mer. Står det kampanj och det gäller plaststolar från ellos. Nja, då är det såklart inte något som jag reagerar på iallafall. Sedan så finns det ju fler nätbutiker som råkar ha kampanjer, rea, utförsäljningar. Ellos skyllde även på tryckfel på hemsidan. Vi hade sålt våra gamla stolar. Packat upp de nya. Sedan kom mejlet från Ellos. Det stod att vi skulle betala flera tusen kronor i mellan skillnad för att ett fel inträffat. Då vi inte gick med på detta, så får vi skicka tillbaka dem. Konsumentverket säger att vi har rätten på vår sida, då vi har skriftligt avtal med ellos om det pris som de sålde varan för. Det är ganska allvarligt från ett företag gällande kontraktsbrott. Läs mer
    gillar detta
  • LEDA P

    2019-12-22

    Spontant omdöme
    LEDA P skrev om Ellos
    Första o sista gången jag handlar från…
    Första o sista gången jag handlar från ellos! Långsamma returer och tar betalat för frakt och retur. Returhanteringen tar över 3 veckor. Har ringt och påpekat detta och de har fortfarande inte betalat ut mina pengar. Hade jag förlitat mig på dem som jag gör tex när jag beställer fr hm.se där jag blint litar på att pengarna sätts in utan att jag kontrollerar detta så hade de väl utnyttjat detta och aldrig betalt ut mina pengar tillbaka. Skäms på er! Sämsta nätbutik utan smidiga frakt och betal alternativ, vi lever i en tid när alla nätbutiker har gratis frakt och oftast gratis returer samt klarna som betalaternativ där man slipper betala för varan innan man får hem den. Läs mer
    gillar detta
  • 2019-05-14

    Spontant omdöme
    Gabriella Domenica B skrev om Ellos
    Man blir ju nästan gråtfärdig… Vad har hänt med Ellos?
    Ni som hade sådan trevlig kundpersonal i alla år… Läs mer
    gillar detta
  • 2018-09-07

    Spontant omdöme
    Alexandra J skrev om Ellos
    Har returnerar lampor som jag beställt och undrar varför jag inte fått tillbaka pengarna när returen godkännts. Visar sig att man måste ringa ett annat nummer och be om att få tillbaka sina pengar.
    Är det lagligt att göra så? Undrar hur mycket de tjänar på folk som glömmer att kolla och tar för givet att pengarna sätts tillbaka på kontot eftersom returen är godkänd.
    Riktigt fult! Läs mer
    Shawn M gillar detta
  • Shawn M

    2017-09-30

    Spontant omdöme
    Shawn M skrev om Ellos
    ------------------------------------------------------------- Läs mer
    gillar detta