Contacta Eyewear

Contacta Eyewear

contacta.se
  • BadgeSevenYears
Boka tid Ring 08-509 218 59 Dela

Välkommen till Contacta Eyewear! Med erfarenhet och engagemang hjälper vi dig på vägen till rätt glas, bågar, linser och solglasögon. Vi förstår att kunna se klart inte bara handlar om nytta, det måste även finnas ett visst nöje i att välja rätt. Därför guidar vi dig gärna i optiska frågor samt agerar smakråd. Många väljer...

190 omdömen om Contacta Eyewear

Sedan starten hos Reco 2018

Lars P
Skrev om Contacta Eyewear

Bra service allt gick jättebra bra service och allt går fortfarande bra mycket bättre nu efter besöket

Björn L
Skrev om Contacta Eyewear

Contacta personalen är både kunniga och kundorienterade, som kund känner man sig alltid väl omhändertagen. Kvaliteten på väl bågar som glas håller alltid mycket hög kvalitet vilket försvarar de höga priserna jämfört med andra optiker. Värt varenda krona

Karin L
Skrev om Contacta Eyewear

Vänligt och proffesionellt bemötande med mycket god service.

Marie E
Skrev om Contacta Eyewear

Otroligt kunnig och trevlig personal!

Muffi P
Skrev om Contacta Eyewear

Är bilskolechef och har alla körkortsbehörigketerAnna på Contacta hjälpte mig att behålla alla behörig heter genom att skicka remiss till Alleis Ögon klinik i Täby.Båda ögon operation för Grostarr.Synen blir mycket bättre och godkänd för att behålla alla verkligheter.. Kam fortsätta driva min Trafikskola . Annars en jätte duktig optiker.Alla på !Contavta är duktiga,mycket trevliga BÄSTA GAMLA OPTIKER I JÄRFÄLLA REKOMMENDERAS STARKT. Muffi Mughal Muffis.trafikskola

Jimmy E
Skrev om Contacta Eyewear

Bra optiker som lyssnar och gör sitt bästa

Johan L
Skrev om Contacta Eyewear

Min dotter (6 år) halkade på is och hennes glasögon gick sönder. De stora kedjorna visade liten förståelse för hennes problem att vara utan glasögon en vecka. För det skulle ta en vecka att få fram nya glasögon till henne. Contacta fixade nya på en timme! Härligt med genuint yrkeskunnande!

Angelika L
Skrev om Contacta Eyewear

Trevligt bemötande av personalen lyhörda och hjälpsamma. Synundersökning och nya glasögon. Fick bra hjälp med att hitta nya glasögonbågar.

Ewa A
Skrev om Contacta Eyewear

Mycket nöjd. Proffsigt mottagande. Vänligt och engagerat mottagande. Tålmodigt vid utprovning av bågar. Väldigt nöjd med glasögonen. Kommer att förbli min glasögonleverantör.

Ralf A
Skrev om Contacta Eyewear

Mycket proffesionellt mottagande.Kunnig och engagerad personal. Expert inom sitt gebit. Går inte tillbaka till någon oengagerad konkurrent.

Carl Arne C
Skrev om Contacta Eyewear

Bra bemötande men lite dyrt fin lokal

Carina B

Fantastisk service och tålamod ☺️

Marika S
Skrev om Contacta Eyewear

Högklassig service under alla år jag har varit kund hos Contacta blivit bemött med trevlig personal där inget är omöjligt tack för det Hälsningar Marika

Andreas S
Skrev om Contacta Eyewear

Gick på synundersökning för linser hos Lars! Supernöjd, han är verkligen erfaren och mån om att man ska få den bästa lösningen + väldigt tydlig med hur man ska sköta om sina ögon.

Lars R
Skrev om Contacta Eyewear

Väldigt kunnig och vänlig personal. Känns proffsigt hela vägen. Jag fick hjälp med min läslins och det funkar otroligt bra. Jag ser helt sömlöst från nära till långt håll..

Johan L
Skrev om Contacta Eyewear

Som en lång promenad i skogen. Fantastiskt!

Robert W
Skrev om Contacta Eyewear

Bästa service o kunnande.. Enkelt att sätta bokningstider. Mycket valmöjligheter av Glasögon.

Ann H
Skrev om Contacta Eyewear

Trevligt bemötande och fantastisk service, jag är så nöjd med mina fina glasögon. Ser allt klart och tydligt. Nöjda hälsningar Ann Henriksson

Sylvia S

Trevligt proffsigt personligt bemötande.. Service i världsklass. Rekommenderas

Tommie S
Skrev om Contacta Eyewear

Alltid trevlig, kunnig och vänlig personal.

Christer B
Skrev om Contacta Eyewear

En mycket noggrann, kompetent och omtänksam optiker.

Christine Z
Skrev om Contacta Eyewear

Efter stor besvikelse av tidigare optikerkedja blev jag mycket imponerad av både bemötande,kunskap o förmåga att förklara

Fredrik K
Skrev om Contacta Eyewear

Sveriges bästa optiker! Mycket bra och kunnig personal som är mycket service-minded

Mona K
Skrev om Contacta Eyewear

Hej! Trevligt bemötande vid alla kontakter, hörsammar alla frågor. Kunniga och informerar på ett begriplig sätt. Jag känner mig väl omhändertagen och kan varmt rekommendera. Roligt också att så många glasögon i sortimentet passade. Tack för en trevlig upplevelse!

Nicole E
Skrev om Contacta Eyewear

Oerhört professionell och kompetent personal som är mån om kundens bästa! Väldigt serviceminded. Mina ögon har aldrig mått så bra! Tack för toppenbra hjälp oavsett om jag behövt nya glasögon eller linser. Ni ställer alltid upp! Har varit kund hos er i över 25 år.

Dan G
Skrev om Contacta Eyewear

Leveransbesked per sms gick inte fram, annars fungerade allt till belåtenhet. Köpte två par glasögon, långt och läs, bägge fungerar ua. Trevlig personal och modern utrustning, som är värd det högre priset som Contacta tar ut för sina tjänster och produkter.

Karin B
Skrev om Contacta Eyewear

Trevlig och personlig service. Kunnig personal.

Lena S
Skrev om Contacta Eyewear

Trevligt bemötande både från optikern och andra medarbetare. Bra utbud av bågar. Mycket nöjd med mina nya glasögon.

Katarina E
Skrev om Contacta Eyewear

Alltid ett genuint trevligt bemötande av mycket proffessionella optiker. De har ett fint sätt att föklara ögats förutsättningar och optikens möjligheter och begränsningar, som gör det hela begripligt. Hjälpsamma utöver det vanliga, vilket gör att jag sedan många år är en trogen kund (linser och glasögon sedan över 20 år). Har fått hjälp både med linser och glasögon och jag är supernöjd!

Aleksander R
Skrev om Contacta Eyewear

Fantastiskt bemötande av trevliga personer !

Yvonne G
Skrev om Contacta Eyewear

Mycket smidig undersökning och snabb leverans. Personalen var jättebra

Per-Anders E
Skrev om Contacta Eyewear

Dagen före midsommaraftonen fotade Contacta mitt skadade öga och skickade fotot till en ögonläkare ca en timma senare ringer optikern mig och informerar mig att medicinerna finns på mitt recept. Efter midsommaren var ögat läkt. Kan man tänka sig någon bättre service !

Anne-christine B
Skrev om Contacta Eyewear

Mångårig kund hos Contacta Eyewear, som jag varmt kan rekommendera för den som vill ha ett proffsigt och kundorienterat bemötande. Verksamheten präglas av hög kvalitet, personligt engagemang och gediget kunnande i alla led. Stort tack till Lars Salmonson och Helena Hagel för att ni än en gång bekräftat att hos er erbjuds best value for money!

Linda F
Skrev om Contacta Eyewear

Rekommenderas starkt. Varmt och genuint bemötande. Jag gjorde en synundersökning för första gången på flera år och fick proffsig och personlig hjälp med både undersökning och provning av bågar. Stort tack för all hjälp.

Peter E
Skrev om Contacta Eyewear

Besökte Contacta Eyewear i Jakobsberg utan tidsbokning då jag hade fått ett rinnande och värkande öga. Fick hjälp omgående av optiker. Konstaterade inflammation på hornhinnan. Fick dessutom omgående behandling med antibiotikadroppar samt en veckas kur för självbehandling. Tack för en mycket snabb hjälp och en superbra service. Peter

Mats Kristian Ö
Skrev om Contacta Eyewear

Vi har varit kund hos Contacta i många år då vår son behövde skaffa linser redan i 10 års åldern, (var inte så pigg på glasögon) vi fick helt suverän hjälp av personalen med detta. När jag nyligen var inte för att förnya sonens lins recept så bokade jag en tid för att få hjälp att slippa mina läsglasögon och jag är supernöjd, har numera lins i vänster öga och har inte behövt använda läsglasögon sedan dag 1. Lasse är ett riktigt proffs, och service nivån på Contacta är genomgående hög, man kan lita på att de gör allt för en som kund,

Pierre N
Skrev om Contacta Eyewear

Jag har fått ett mycket professionellt bemötande från första stund. Är mycket tacksam för all hjälp och feedback jag erhållit av Fredrik Salmonsson. Han har mer förslag och idéer efter att endast ha träffat mig två gånger ihop om att kunna hjälpa mig med mina ögonproblem framförallt på mitt högra öga än vad annan personal på ögonsjukhus har bistått med som jag träffat under flera års tid. Tack!!!

Caroline H
Skrev om Contacta Eyewear

Bästa synundersökningar jag någonsin varit på, och då har jag varit på många! Boka hos Fredrik Salmonson - så proffsig, så bra.

Svar från Contacta Eyewear

Tack för ditt omdöme! Du är varmt välkommen åter!

PATRICK M
Skrev om Contacta Eyewear

Contacta Eyewear Jakobsberg - En optiker med sann känsla för begreppet kundvärde! Gedigen erfarenhet, fantastisk personal och ett piano man kan tillåtas klinka på ibland. Senast blev det ihop med självaste Robert Wells!👍 Verkar ha kunder som återkommit i årtionden - det tyder på kvalitet.👏 Rekommenderar starkt Contacta i Jakobsberg!

Ulla M
Skrev om Contacta Eyewear

Fick en tid tre timmar efter jag ringde, blev omhändertagen direkt. Alla är trevliga och vänliga fick behövlig medicin👍

Lou-ann N
Skrev om Contacta Eyewear

En förtroendeingivande och kompetent optiker som sätter kunden i fokus. Butiken har ett stort urval av bågar och ett väldigt bra bemötande. De tog sig tid att förklara och finna bästa alternativ för både glad och bågar!

Marie Z
Skrev om Contacta Eyewear

Jag har fått mycket god hjälp av Lars Salmonsson att få ordnat med multifokala linser som funkar som allt i ett: nära, på håll och framför datorn. Superpraktiskt att bara behöva använda samma linser till allt. Jag kan verkligen rekommendera denna proffsiga och kunniga optiker! Fin butik också och mycket trevlig och kunnig personal även i övrigt.

Lovisa N
Skrev om Contacta Eyewear

Jag har haft glasögon sen jag var 3 år gammal. Alla mina glasögon har jag köpt hos er men nu har jag äntligen skaffat linser och det känns så bra! Riktigt bra hjälp och information har jag fått och jag är väldigt nöjd

Anders B
Skrev om Contacta Eyewear

Har varit kund under många år, köpt glasögon, linser och solglasögon. Alltid mycket trevligt bemött. Hade inga förväntningar mer än att dem skulle vara bra, och det levde dem upp till med råge. Kan varmt rekommendera Contacta Eyewear till alla jag känner. Fick även hjälp med kontakt till en ögonklinik, så nu behöver jag inga linser mer.

Hanna W
Skrev om Contacta Eyewear

Superkunnigt, proffsigt och trevligt bemötande. Jag som 51-åring fick prova kontaktlinser för första gången och kommer inte behöva använda läsglasögon igen! Stort TACK till Lars Salmonson!

Emelie R
Skrev om Contacta Eyewear

Jag hade haft problem med ett öga i flera dagar utan att lyckas få hjälp tills jag testade att gå in på contacta en dag där jag blev mottagen på en gång. Optikern kollade på mitt öga och berättade att jag behövde gå till en ögonläkare för att plocka bort något som fastnat. Han ringde själv med en gång en ögonläkare och ordnade en tid åt mig direkt. Jag åkte raka vägen dit och fick det ordnat på en gång. Optikern på contacta bad mig att komma tillbaka en vecka senare för att dubbelkolla att det inte blivit någon ärrbildning,...

Gunnar R
Skrev om Contacta Eyewear

I mars 2014 kom jag första gången till Contacta för att prova glasögon. I samband med synundersökningen mätte också optikern Lars Samuelsson trycket i mina ögon. Trycket var mycket högt. Lars beordrade mig att genast åka till S:t Eriks ögonsjukhus. Detta räddade synen i mitt öga. Idag var jag åter hos Lars och mätte trycket efter att jag för några månader sedan fick en laserbehandling av min doktor på S:t Eriks ögonsjukhus. Det känns mycket tryggt att komma till Contacta och få så professionell hjälp och bra service.

Thomas B
Skrev om Contacta Eyewear

Bra kundbemötande kunnig personal bättre upplevelse än jag förväntat mig.

Eva K
Skrev om Contacta Eyewear

Jag har gått här hos Lars Salmonsson i 36 år. Jag skaffade linser första gången när jag var 18 år sen dess är jag kund här. Det fungerar bra. Kul att ha gått till samma optiker i så många år. Vi pratar alltid om lite ditt och datt när vi ses Lasse och jag. Jag minns första gången år 1984 när jag kom till Lasse första gången då arbetade han själv och hade sin mottagning i en liten lägenhet i Jakobsberg sedan utökade han och hade två receptionister. Jag kan varmt rekommendera Contacta Eyewear. Eva Karlsson

Sarah F
Skrev om Contacta Eyewear

Jag hade problem med mina linser och fick ett mycket professionellt och trevligt bemötande. Kunnig och engagerad personal. Jag kan verkligen rekommendera Contacta Eyewear Jakobsberg.