Strengbergs Däck

Strengbergs Däck

Ring 08-550 344 25 strengbergs.se

Vi strävar mot att vara den bästa däckfirman i Södertälje och din lokala däckexpert. Vi servar bilar, motorcyklar och lastbilar av olika storlek, men ta med skottkärran och cykeln in också. Inga däck är för små eller för stora för oss. Vår kundmottagning erbjuder inte bara kaffe utan du kan dessutom koppla upp dig på vårt...

191 omdömen om Strengbergs Däck

JAN L
Skrev om Strengbergs Däck

Läs hela texten..Duktiga, proffsiga, kunniga och trevliga. Rekommenderas varmt. Detta är min gammal recension och hade fem stjärnor 🌟🌟🌟🌟🌟 på den... Men efter idag blir det 0 stjärnor. Behandlar sin stamkund som skit/skräp. Deras pojkmekaniker behandlade mig som jag var nån snorunge från början..med extremt nedvärderande ton. Taskiga och arroganta från första ögonblicket. Efter jag bet dem att vara försiktiga med mina fälgar deras chef säger till mig: "vi här fälgar som är dyrare än din bil" (kör en splitter ny bil...

NS Däck & Rekond
4.6/5 i betyg av 149 omdömen 4.6 av 149 omdömen

Snabb, trevlig och personlig service. Mycket nöjd med utförandet av jobbet som var in- och utvändig tvätt.

Michael K Michael K
Petter S
Skrev om Strengbergs Däck

Södertäljes sämsta däckverkstad. Arbetet är godkänt, i klass med vem som helst annars och priserna är kanske nån femtiolapp billigare men servicen är enormt bristande. Personalen är okunnig i telefon, man får vänta medan den som svarade "ska fråga nån" sedan får man lyssna på verkstadsslammer och avlägsna röster. Efter en väntetid får man veta att ja, man kan få det ordnat under eftermiddagen. När man lämnar in nåt så visar det sig att det finstilta var att de kunde TA EMOT under eftermiddagen men inte göra klart - trots...

Jan H
Skrev om Strengbergs Däck

Jag har mina däck på "däckhotell " hos Strengbergs, det fungerar bra. Dock kan det vara lite knepigt att komma i kontakt med företaget via mejl, man får vänta ganska länge på svar. Får en känsla av att "inkorgen" inte alla gånger kollas och kundmejl faller i glömska. Brukar därför ringa upp efter ett par dagar och kolla upp vad som hänt, och ev. göra en bokning telefonledes.

Sumpan Bilverkstad AB
4.7/5 i betyg av 2268 omdömen 4.7 av 2268 omdömen

Bra och trevligt xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ewert S
Skrev om Strengbergs Däck

Enkla att ha att göra med. Professionella och försöker alltid hitta en bra och snabb lösning på ditt ärende. Jag upplever dem också som personliga på ett trevligt och korrekt sätt.

Joakim P
Skrev om Strengbergs Däck

Mycket proffsigt bemötande. Snabb service. Flexibla vid hämtning/lämning av däck vid bilbyte. Toppen!

Speedy Bilservice Högdalen
4.8/5 i betyg av 4086 omdömen 4.8 av 4086 omdömen

Trevligt bemötande snabb hjälp.

Lars Anders E Lars Anders E
Staffan O
Skrev om Strengbergs Däck

Mycket bra. Däckbyte och däckhotell samt köp av nya däck.

Hanna P
Skrev om Strengbergs Däck

Kör skiftning och förvaring av däck. Det går fort, det förs ordentligt och jag slipper göra det själv. 👍🏼 Blir alltid bemött väldigt väl och känner mig omhändertagen och går alltid därifrån med ett leende! 🥳

OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
4.5/5 i betyg av 514 omdömen 4.5 av 514 omdömen

Väldigt bra service.Jag är jättenöjd

Bengt Arne Å Bengt Arne Å
Simon T
Skrev om Strengbergs Däck

Köpte vinterdäck, bra service, däckhotell och trevlig personal

Yvonne A
Skrev om Strengbergs Däck

Trevligt bemötande och kunnig personal. Har sedan många år mina däck förvarade hos er.

Upplands Bilmekaniska AB
4.5/5 i betyg av 806 omdömen 4.5 av 806 omdömen

Reparation av bil. Underkänd på besiktningen, men också en felsökning med följande reparation. Är väldigt nöjd! Jag fick serviceminded bemöt

Ingrid Essa Irne H Ingrid Essa Irne H
Lars-erik N
Skrev om Strengbergs Däck

Har däckhotell vilket funkar bra. Bemötandet är helt ok. Service helt ok.

Kjell P
Skrev om Strengbergs Däck

Bra service trevlig personal och mycket kunnig

Söderorts Bilvård AB
4.8/5 i betyg av 888 omdömen 4.8 av 888 omdömen

Snabbt att få tid. Trevligt bemötande. In och utvändig tvätt samt vaxning. Jag är Toppennöjd! Bilen blev som en rekond. Bra pris dessutom

Birgitta H Birgitta H
Leif G
Skrev om Strengbergs Däck

Bra och snabb service, dock är kostnaden för däckhotell mycket dyrare än andra liknande företag.

Marie R
Skrev om Strengbergs Däck

Har köpt både nya vinterdäck och sommardäck. Alltid fått bra service och svar på frågor. Mycket trevliga är de också. Bor en bit bort och har närmare belägna företag som utför samma tjänster, men väljer helst några jag litar fullt ut på då jag hört dåliga saker om de som ligger nära där jag bor.

Speedy Bilservice Huddinge
4.7/5 i betyg av 1061 omdömen 4.7 av 1061 omdömen

Snabbt utfört men något dyrt med service.......................................

Maria Therese K Maria Therese K
Ing-britt M
Skrev om Strengbergs Däck

Skifte av däck, reparation ock kontroll av lufttryck. Personalen alltid hjälpsam och trevllg. Har hjälpt mig med kort varsel flera gånger. Full poäng!

Monika Å
Skrev om Strengbergs Däck

Alltid haft stora förväntningar som alltid blivit infriade. Härlig stämning så fort man kliver in. Proffsig info och proffsigt jobb.

Einar T
Skrev om Strengbergs Däck

Däckskifte och däckhotell Mycket bra bemötande Jag har använt dem tidigare och visste vad jag hade att vänta

Ba F
Skrev om Strengbergs Däck

Snabb bra tjänst, enkelt med tidsbokning och däckhotell.......

Lennart A
Skrev om Strengbergs Däck

Utmärkt trevlig personal vid kundmottagningen som tar sig an kunderna på bästa sätt. Snabb service och bra utförda arbetsuppgifter. Möjligen skulle också verkstadspersonalen kunna vara mer serviceminded...

Svar från Strengbergs Däck

Tack för feedback, vi jobbar ständigt med att utbilda personalen. det du säger är viktigt för oss så det är prioritet. Tack för att du kommer till oss //Simon Stengård

Åke  K
Skrev om Strengbergs Däck

Byta däck Dom är alltid serviceinriktade

Millis S
Skrev om Strengbergs Däck

Däckskifte och däckförvaring. Otroligt bra bemötande.

Björn N
Skrev om Strengbergs Däck

Utmärkt arbete och fint bemötande

Johan W
Skrev om Strengbergs Däck

Trygg, snabb och trevlig service - Välj Strengbergs Däck!

Kerstin A
Skrev om Strengbergs Däck

Köp av sommardäck. Förvaring av däck och däckbyten. Mångårig kund, alltså mycket nöjd med service. Önskar få ombokningsbart förslag på tid för däckbyte höst och vår via sms/brev pss som bilprovningen gör.

Svar från Strengbergs Däck

Hej vi kommer byta vårat bokningssystem så det kommer bli mycket enklare för dig som kund att boka tider, vi kommer föreslå tider till dig och om den inte passar ska du enkelt kunna ändra tid så du får den tiden du vill ha. Det är lite strul med det nya systemet (barnsjukdomar) men vi hoppar på så snart dom är fixade :-) Tack för att du kommer till oss //Simon Stengård

Maria N
Skrev om Strengbergs Däck

Däckbyte och förvaring. Tidigare har däckbytet gått snabbt mindre än 15 min men sista gången tog det närmare 1 h. Och jag fick aldrig veta varför.

Mats J
Skrev om Strengbergs Däck

Byte till sommardäck. Trevligt bemötande och flexibelt agerande.

Tommie N
Skrev om Strengbergs Däck

Däckförvaring och däckskiftning. Har fått vänta vid varje gång jag bokat tid för däckskifte. Har jag bokat tid kl 14. Så får jag nästan alltid vänta 10-15 min innan min bil på börjas och själva däckskiftet tar ibland 30 min. Vilket är jättekonstigt att ett vanligt skifte ska ta totalt 45 min att göra. Förväntningarna var höga med tanke på att dom är dyrast i stan. Tråkigt att dom inte kunde leverera.. Är kvar som kund hos dom vid 1 skifte till, får jag vänta så tar jag med mina däck och hittar något nytt.

Sven-olof R
Skrev om Strengbergs Däck

Har personbil och firmabilars däck på strengbergs däck och alltid blivit trevligt bemött och fått all hjälp jag behövt . Trevlig personal och jag lämnar gärna dessa referenser och rekomenderar andra att göra som jag,lämna däcken tryggt till strengbergs däck. Sven Reises smide plåt Ab

Alf W
Skrev om Strengbergs Däck

Köpt fälgar och förvarar hjulen hos Dem varefter jag skiftar hjul hos dem vår och höst. Mycket smidigt och snabbt. Trevligt mottagande. Bra 😊

Jörgen P
Skrev om Strengbergs Däck

Snabb och bra vid byte och Däck hotell. Mycket dåligt uppdaterad hemsida rörande öppettider för drop in

Hans H
Skrev om Strengbergs Däck

Köpte däck. Bra bemötande, korta väntetider, ordnar det mesta på ett bra sätt.

Andreas P
Skrev om Strengbergs Däck

Allltid bra service, alltid ett väl utfört arbete! Finns ingen anledning att välja en annan däckverkstad!

Peter R
Skrev om Strengbergs Däck

Köpte låsbultar, bra service. Bytt däck på beställd tid, endast lite väntan, så jag är nöjd 😊

Kamilla G
Skrev om Strengbergs Däck

Däck hotell, andra gången jag skiftade däck, smidig bokning via nätet och mkt bra personal

Monka L
Skrev om Strengbergs Däck

Bytte vinterdäck till sommardäck. Har däcken där för vinterförvaring. Det är det bästa jag har gjort men tanke på att jag har en SUV och däcken är väldigt tunga och stora. Har alltid blivit bemött på ett mycket trevligt sätt. förväntningarna var att dom även skulle tala om vilket skick mina däck var i. Behövde inte ens fråga dom sa dina däck är jättebra. Tack för mycket bra service har rekommenderat er till mina vänner.

Maria O
Skrev om Strengbergs Däck

Alltid mycket bra service och trevligt bemötande! Önskar dock att man kan få en påminnelse om när det är dags att byta däck!

Lars Olof S
Skrev om Strengbergs Däck

Totalt bra (vinter/sommarförvaring av däckk)

Kenneth I
Skrev om Strengbergs Däck

Jag har däcksförvaring och skifte hos dem. Bra service och mottagande. Dock försvann en och annan navkapsel efter förvaring av däck. Strengberg var sjyssta och ersatte med 4 nya. Sedan är de dyra på däck - köpte egna men monteringen var för dyr också.

Katrin W
Skrev om Strengbergs Däck

Jag har mina däck förvarade hos Strengbergs Däck och får hjälp med att skifta dem. Jag har alltid blivit bemött på ett trevligt och professionellt sätt. Tidsbokning är smidigt.

Henrik S
Skrev om Strengbergs Däck

Bra service och trevlig personal

Kirsi L
Skrev om Strengbergs Däck

Trevligt och professionellt bemötande! Rekommenderas varmt.

Per R
Skrev om Strengbergs Däck

Har haft mina sommar- och vinterdäck på däckhotell hos Strengbergs sedan åtminstone 5-6 år. Perfekt att kunna boka över nätet, På plats är det alltid förstklassig service, aldrig några förseningar utan ofta får man hjälp innan bokad tid. Man känner sig alltid välkommen och omhändertagen av hela företaget så det kan inte annat än bli högsta betyg. Ska jag anmärka på någonting så lagade dom en punktering på hustruns motorcykeln. Allt gick jättebra men man drog fast hjulbultarna alldeles för hårt så vid en service nåt år...

Ann-Sofi T
Skrev om Strengbergs Däck

Proffsiga, kan sin sak- hjälpsamma och serviceinriktade

Sari M
Skrev om Strengbergs Däck

Jag har däckhotell. Alla är alltid så hjälpsamma och trevliga. Har även köpt däck där det har också varit bra service och kort leveranstid. Det är en familjär stämning där.

Kjell K
Skrev om Strengbergs Däck

Hjulskiftning och förvaring, alla hjul rena och allt skött proffsigt.

Lena L
Skrev om Strengbergs Däck

Blev fullständigt lurad att köpa nya däck. Hos Toyota visade det sig att skillnaden mellan nya och gamla däck var knappt mätbar

Johanna W
Skrev om Strengbergs Däck

Jag skiftar och förvarar mina däck hos dom. Supersnabb service. Fick punka en gång, åkte in med däcket som lagades på nolltid 😀

Hasse A
Skrev om Strengbergs Däck

Väl bemött och trevlig personal.

Anita D

Alltid trevlig personal och lätt att få tid vid däckbyte. <3

Kristine H
Skrev om Strengbergs Däck

Bytt däck, trevlig personal.

Ulf Ö

- Däckbyte - Trevligt bemötande - Bra service - Mycket bra