Dalakraft

www.dalakraft.se
  • Badge2024
5 160
4.1

Dalakraft är ditt lokala energibolag med utmärkt service, generösa öppettider och hållbara produkter och tjänster. Vi säljer el, solpaneler, laddlösningar för elbil och bredband till privatpersoner och företag i Dalarna och hela Sverige. Vår filosofi är att finnas nära våra kunder och för oss är närhet mer än fysiska avstånd....

5160 omdömen om Dalakraft

Sedan starten hos Reco 2013

Ulf B
Skrev om Dalakraft

Det har varit bekymmersfritt, så jag har inte haft någon kontakt, bara betalt fakturorna

Marita H
Skrev om Dalakraft

Jag ansökte om ett el abonnemang och jag blev trevligt bemött. När jag sedan ringde i ett annat ärende var det inga stora problem, glad och trevligt fick jag hjälp.

Ingrid E
Skrev om Dalakraft

Utebliven faktura senaste månaden har inte kunnat hanteras av Dala Kraft Har autogiro men de har något system fel och kan inte få fram förbrukning och timpris. Dålig kompetens eller????

Svar från Dalakraft

Hej Ingrid, Vi har i detta fall inte fått dina mätvärden ifrån nätbolaget vilket gör att vi inte har några siffror att fakturera dig på tyvärr. Du får gärna ringa in till oss om du har fler frågor. Du når oss på 0771-48 80 00, vi har öppet till 21 ikväll. Önskar dig en trevlig helg!

Patrik S
Skrev om Dalakraft

Bra företag, tydlig faktuering. Snabba när vi varit in kontakt med dem

Eva-lisa L
Skrev om Dalakraft

Snabbt svar och förnyat avtal

James G
Skrev om Dalakraft

Bra service och transparent vid kostnader. Lite dyrt.

Magnus S
Skrev om Dalakraft

Jag tycker att det är enkelt att komma i kontakt med Dalakraft och det är smidigt att lösa problem eller få svar på frågor till skillnad från många andra större bolag och myndigheter.

Martin W
Skrev om Dalakraft

Jag har endast varit i kontakt vid ett tillfälle, och då fick jag ett bra bemötande och svar på mina frågor.

Peter E
Skrev om Dalakraft

Följer min princip att i möjligaste mån "handla lokalt" - jagar inte "sista kronan". Har blivit mycket väl bemött vid kontakt genom åren. Dessutom hade jag en gång i tiden en yrkesmässig relation till Dalakraft - nostalgi !!

Fredrik N
Skrev om Dalakraft

Har funkat bra vid kontakt inte särskilt långa kötider i telefon, och man får prata med en människa.

Per K
Skrev om Dalakraft

Jag köpte/köper el! 😄🙃 Lite väl dyrt. Annars är kvalitén på strömmen ganska bra 😅

Mattias J
Skrev om Dalakraft

Snabbt och bra bemötande. Har ingen anledning till att byta el-leverantör

Richard D
Skrev om Dalakraft

Bra kund bemötande. Överskådlig hemsida där man lätt kan se priset och förbrukning.

Magnus A
Skrev om Dalakraft

Svarar snabbt, bra hjälp , skapliga priser

Jonny Ö
Skrev om Dalakraft

Senast jag var i kontakt var nog för två år sedan och då fick jag svar på min fråga

Christina H
Skrev om Dalakraft

Allt har fungerat bra har jordvärme och en öppenspis , på det viset kan värmen inne vara god. Följer utvecklingen på mina sidor, faktura, hur många watt per/ månad.även dygns kostnader .

Anders H
Skrev om Dalakraft

Jag tycker det har fungerat bra. Det enda negativa är att elfonden varit väldigt dyr den perioden jag haft den. Det skulle vara bra att veta vad elen kommer att kosta i förväg lika som om man har ett renodlat timpris då kan man styra förbrukningen det kan man inte nu. Mvh Anders

Johan M
Skrev om Dalakraft

Har inte haft någon kontakt med Dalakraft på länge.

Håkan Z
Skrev om Dalakraft

Har varit kund i många år och har alltid fått bra och snabb service.

Christer B
Skrev om Dalakraft

Lokalt kundnära service med tillräckligt hög kvalitet. Responsen svarar mot mina nuvarande önskemål.

Börje H
Skrev om Dalakraft

Hej! De få gånger jag varit i kontakt med Dalakraft har jag blivit trevlig och bra bemött. Har valt att ha Dalakraft då det känns som vi gynnar lokala området. Har därför inte kollat så mycket och jämfört med andra elavtal som kanske varit billigare. Har köpt biljett till Leksands hockey några gånger. Känner mig nöjd än så länge.

Bengt O
Skrev om Dalakraft

Funkat utan krångel hittills. Bra app

Sara K
Skrev om Dalakraft

Har alltid varit hjälpsam och man får alltid bra bemötande av dem 😊

Börje N
Skrev om Dalakraft

Ni ger möjlighet att få prata med en medarbetare om man har fundering. Svårt att jämföra om man har bra elavtal

Björn A
Skrev om Dalakraft

Dalakraft upplevs av mig vara ett riktigt bra alternativ mot de riktigt stora kraft jättarna.

Per-Olov O
Skrev om Dalakraft

Jag har dalakraft men jag har inte behövt att ta kontakt med dalakraft så vad ska jag svara 🤔

Johannes E
Skrev om Dalakraft

Jätte site. Bra och översiktlig information.

Ulrika T
Skrev om Dalakraft

Enkelt att ha kontakt med de och det känns ärliga.

Ingemar S
Skrev om Dalakraft

Spännande heltidsuppkoppling utan avbrott.

Hans H
Skrev om Dalakraft

Har bara köpt el, och den kommer oftast hem till mig som den ska.

Andreas L
Skrev om Dalakraft

Vi köpte in oss i ett vindkraftverk som har dalakraft som leverantör

Hans J
Skrev om Dalakraft

Bra bemötande när jag tecknade nytt elavtal

Maud N
Skrev om Dalakraft

Jag gillar appen men det är mycket irriterande när man inte kan avläsa vissa dagar. Sen är elen galet dyr men den

Carina S
Skrev om Dalakraft

Vid första kontakterna att gå över till timdebitering var informationen otydlig, kanske jag inte heller kunde ställa adekvata frågor.. Senare fick jag tydliga svar och är nöjd med både kontakt, kunskap och tjänsten!

Lars-Arne H
Skrev om Dalakraft

👍 bra bemötande och dom håller vad de sa. Jag tycker att det fungerar väldigt bra med vad man har lovat. Så tummen upp för Dalakraft.

Carina B
Skrev om Dalakraft

Har köpt el men har bytt dom är hutlöst dyra på el och kraft överföring tyvärr måste man ju behålla kraftöverföringen . Har för övrigt inte haft nått med dom att göra vore bättre dom sänkte priserna än höll på med att erbjuda nöjen till bättre pris .

Ulf N
Skrev om Dalakraft

Jag är ny kund och min enda kontakt hittills är ett väldigt trevligt telefonsamtal, när jag beställde mitt Dala Elfondabonnemang

Susanne J
Skrev om Dalakraft

Ta bort erbjudande, i form av rabatter på evenemang. Lägre elpriser för alla istället. Bra hemsida, lätt att förstå. Tips och råd, bra!

Björn O
Skrev om Dalakraft

Bra suport som kom med info o förslag på lösning vid inkoppling av min utrustning till mitt nya abonemang på internet/fibernätet. I övrigt bra och tillgänglig suport där enkla frågor besvaras direkt och vid mer komplicerade frågor så återkommer sakkunnig inom kort tid samma dag. Inom en timme enligt mitt minne. Systemet med att kundservice direkt ser alla mina ”kundata” när jag ringer underlättar samtalet och ger en känsla av att de vet vem jag är. Upplevs som trevligt. I övrigt finns sällan behov av hjälp då ”allt” alltid fungerar och rullar på.

Sven K
Skrev om Dalakraft

trevligt bemötande o allt fungerar.

Amanda P
Skrev om Dalakraft

Snabb återkoppling när jag flyttade och behövde nytt elavtal.

Heinz R
Skrev om Dalakraft

Vi har bara fiber från Dalakraft.Men det funker underbar med inställning när man beställer för några dagar😀

Anders A
Skrev om Dalakraft

Har alltid fått ett positivt och bra utbyte då jag kontaktat Dalakraft

Karl-Göran C
Skrev om Dalakraft

Dalakraft har uppnått alla mina förväntningar på ett välfungerande kraftbolag. /Göran

Bernt R
Skrev om Dalakraft

Rätt så bra. Ert pris är omåttligt för högt för elkraften!!! Hälften vore nog!!! Emotser återbetaln.av den svindyra elen.....!!! Så var det med det!!!

Maria F
Skrev om Dalakraft

Verkligen toppen! Från första dagen har vi varit jättenöjd med Dalakraft.

Christoffer L
Skrev om Dalakraft

Bra och enkelt att hitta på hemsidan. Kul att kunna se nuvarande förbrukning och se lite statistik på elförbrukningen. Jag har inte haft någon kontakt med kundservice än så kan inte uttala mig om det. Men har endast positiva saker att säga!

Anna H
Skrev om Dalakraft

Jag antar att det var i samband med strömavbrott. Jag fick fin och trevlig service på telefon.

Robert H

Funkar bra Bra hemsida enkel

Louise S
Skrev om Dalakraft

Dyr el, har ingen uppfattning om kundtjänst då jag ej varit i kontakt med dem.. skulle gärna se att kommand fakturor blir tillgängliga snabbare via ”mina sidor”.