DaySpa

Sibyllegatan 16, 114 42 Stockholm — Visa karta

Box 6088, 17106, Solna
Habtemariam M:
Jag är en jätte nöjd kund och tvekar inte att rekom MTB till andra.

Övriga företag nära DaySpa:

Box 6088, Solna
Habtemariam M:
Jag är en jätte nöjd kund och tvekar inte att rekom MTB till andra.

Läs vad 15 kunder tycker om DaySpa

• Emma L
    Emma L skrev om DaySpa
    Bokade pedikyr + gravidmassage som sammanlagt skulle ta 60 min för 2 personer. Meddelade i telefon att vi båda var höggravida. Väl på plats föreslås att vi skall få fotbehandlingen på 30 min sittandes i baren på barstolar, vi kände att detta ej skulle funka då vi inte orkade att sitta i barstolar utan ryggstöd i 30 min. Personalen gjorde istället iordning behandlingsrummet där vi skulle få motta massagen även för fotbehandlingen. När fotbehandlingen sattes igång tyckte vi den var bra. När det sedan var dags för massagen visade det sig att massagebänkarna ej var anpassade till höggravida kvinnor utan det fanns ett väldigt litet hål för magen som kanske skulle passa någon i v 25 och nedåt. Vi fick ta massagen liggandes på sidan och den blev därmed inte särskilt lyckad.
    Den totala behandlingstiden blev 45 min och när vi meddelade detta i kassan menade killen där att det var pga att vi ej var ok med att sitta på barstolar och att dom var tvugna att flytta på oss och att denna tiden togs såklart från vår behandlingstid som vi betalat för.
    På alla spa jag tidigare besök bjuds det på precis hur mycket vatten man önskar och man brukar alltid bli serverad och tom uppmanad att dricka minst ett glas vatten efter avslutad massage. Detta var ej fallet på day spa då vi fick köpa stilla vatten för 35 kr.
    Innan jag tog på mig skorna frågade jag flera gånger om det var ok med tanke på lacket, tjejen som lackat naglarna sa att det inte skulle vara några problem. Väl hemma upptäcker jag att lacket kladdats ut så pengarna jag lagt på det var helt bortkastade. Finns många andra bra spa och skönhetssalonger i Stockholm att jag skulle inte rekommendera någon att välja day spa.
  • Amelia A
    Amelia A skrev om DaySpa
    Bra ställe med jättebra behandlingar! Det perfekta stället att gå till och fräscha upp sig eller få massage när man inte har jättemycket tid. Härlig miljö och bra musik.
  • Patricia B
    Patricia B skrev om DaySpa
    Unnade mig en lång massage efter en hård period på jobbet. Proffsigt bemötande och annorlunda och trevlig miljö. Återkommer snart!
  • k
    k skrev om DaySpa
    Jag är extremt missnöjd med DaySpa, riktigt katastrofal kundservice.

Jag har gått ditt ett flertal gånger och anser att jag är en relativt bra kund för dem och deras verksamhet, men jag kommer aldrig någonsin gå dit igen och jag skulle aldrig rekommendera en närstående att besöka DaySpa.

Jag ringde i god tid för att avboka en tid på grund av feber och förkylning, dock samma dag men ändock i väldigt god tid. Ägaren förklarade då att jag var tvungen att betala fullt pris för behandlingen samt att jag kunde boka en ny tid.
    Jag förklarade att jag gärna bokar en ny tid, och att jag inte kunde rå för att besöket måste ställas in på grund av sjukdom. Kravet att betala för tiden som jag önskade omboka var ej förhandlingsbart och jag skulle bli debiterad för fullt belopp eller att genomföra behandlingen trots feber. När jag då förklarade att feber är ett exempel på en absolut kontraindikation ( Kontraindikation är i medicin ett tillstånd eller en faktor som ökar risken med att exempelvis utföra en medicinsk behandling. En absolut kontraindikation är ett tillstånd som förbjuder användning av behandling i huvud taget ) så skrattade han bara åt mig och sa att det var tråkigt om jag inte kunde följa reglerna.

Jag tycker att det är ett oacceptabelt beteende och jag som kund känner mig förödmjukad och jag är extremt missnöjd.
  • Sofia T
    Sofia T skrev om DaySpa
    kanon bra ställe,bra service och bra behandlingar, rekommenderar absolut detta ställe!
  • Åsa S
    Åsa S skrev om DaySpa
    Extremt dålig kundservice med ägare som framgången har stigit åt huvudet.

Går inte att komma fram via telefon och inte heller svarar de på mail inom en rimlig tid. Kundservicen har försämrats dramatiskt sedan starten av detta spa.

Har fått liknande kommentarer som Leah nämnde att hon hörde från en av ägarna dels på ett långt telefonsamtal i December samt idag över telefon.

I December svarade han på min kommentar att det är omöjligt att komma fram via telefon för att boka en tid: a) du kan väl komma förbi för att boka tid vi har så hårt tryck här att vi inte hinner svara i telefon men maila oss..." och till svar på min kommentar att framgång kan snabbt vända till katastrof om man inte tar hand om sina kunder svarade han b) med ett skratt " ja du det är inget vi märker något av ... "

Idag efter att jag har försökt komma fram från kl. 10:00 ett flertal gånger per telefon och även skickat mail för att bekräfta min tid som jag trodde var kl. 13:40 så ringer de upp mig kl. 13:15 och säger att jag är 15 min försenad till min bokning. När jag förklarar att jag har försökt nå dem ett flertal gånger idag att bekräfta tiden eftersom jag är osäker så klämmer ägaren i att "Det är inte mitt fel att du inte kan hålla ordning på din tid..."
    De påstår att de har ett telefonkö system på plats nu (sedan årskiftet tror jag) men det fungerade inte idag.

Jag hade bokat dagens appointment i mitten av December eftersom enligt ägaren det då var den absolut första lediga tiden dvs. nästan en och en halv månads väntetid för att få en manikyr.

Coolt concept men kan ej rekommendera detta spa till någon som vill komma till en trevlig serviceinrättning som värdesätter sina kunder.
  • Lea
    Lea skrev om DaySpa
    Efter att ha läst en artikel om DaySpa (tror det var i ELLE) önskade jag mig ett presentkort av en släkting. Jag valde ansiktsbehandlingen "Fuktbomb" som skulle pågå i 60 min. Eftersom deras koncept är att kunden betalar för en viss tid oberoende behandling så blev jag förvånad att jag fick vänta i 10 min och därmed endast bli behandlad i 50 min trots att jag betalade för 60min. Resultatet blev ok men inte toppen. Eftersom jag hade pengar kvar på presentkortet gick jag tillbaka för att få pedikyr. Den stackars tjejen som utförde behandlingen fick sitta på en liten pall bakom en hög bardisk. Det kändes förnedrande och jag kunde inte njuta av pedikyren som dessutom pågick 10 min kortare än vad jag hade betalat för. Kvaliteten på behandligen var inte heller något vidare.

När jag skulle betala var det en väldigt upprörd kvinna innan mig i kön. Hon hade inte heller fått njuta av alla sina minuter och inte heller fått önska vem som skulle ge behandling. De båda killarna i kassan svarar att hon minsann inte behöver komma tillbaka och att de har kunder så att det räcker. Jag instämde ang. minuterna och en av killarna i kassan säger att han ska återkomma per telefon. Givetvis så hör han INTE av sig. Jag känner mig fortfarande lurad.

Några månader senare får min mamma massage på DaySpa av en fantastisk massör. Hon vill genast boka nästa besök med samma massör men får inte det eftersom alla massörer på DaySpa tydligen masserar likadant. Bemötandet av killen i kassan gör nästan att hon känner sig gråtfärdig efter besöket på DaySpa. Något som känns otroligt tråkigt eftersom det var jag som gav henne presentkortet innan jag visste hur de behandlar sina kunder och inte håller vad de lovar (dvs antal minuter man betalar för etc).
    Åsa S gillar detta
  • Lisa L
    Lisa L skrev om DaySpa
    Bokade en ansiktsbehandling med två sideorder och hade sett fram emot en lyxig timmes behandling men jag blev mycket besviken.... Personen som tog hand om mig frågade mig vilken hudtyp jag hade... Det är väl ändå basic om man är utbildad med det var hon tyvärr inte, jo som massör med det hade jag ju inte bokat!
  • Cajsa J
    Cajsa J skrev om DaySpa
    Bra idé med tillgänglighet och priser baserat på tidsåtgång etc.
    Massagen var bra, dock inte den mest lyhörda massör jag mött.
    Frågor så som ev skador etc skippades helt.
    Ansiktsbehandlingen var bra, trevlig tjej som fixade.
    Dock är det väldigt lyhört, du hör kunden i rummet bredvid och snack utanför rummet så det blir inte en vidare avslappnande stund tyvärr.
  • Nikola T
    Nikola T skrev om DaySpa
    Fick mitt livs bästa massage av Alexandra! Fräscht och snygg lokal. Grymt koncept. Humana priser! Rekommenderas varmt!
  • Patricia B
    Patricia B skrev om DaySpa
    Verkligen schyssta och duktiga terapeuter. Kul att gå till ett ställe som skiljer sig mot vad man är van vid. Jag gillar verkligen att gå på olika behandlingar och försöker göra det så ofta jag kan. Tyvärr blir det inte lika ofta som man vill:( Men det här var i alla fall verkligen nåt som jag kommer gå tillbaka till. Fint där inne, roliga behandlingsmenyer och killen som tog betalt var superhjälpsam.
  • Sara L
    Sara L skrev om DaySpa
    Jag har precis kommit hem från Dayspa och var bara tvungen att skriva om hur fantastiskt bra koncept det är. Kom dit och visste faktiskt inte så mycket, hade fått presentkort. Kollade lite på hemsidan och tyckte att det lät ganska intressant. En annorlunda och lite befriande inställning, mycket mer avslappnat än alla andra ställen jag har varit. Och det är ju trots allt avslappnad man vill bli. Bra musik var det i högtalarna. Otroligt snyggt och fräscht var det också.

Fick en urgod juice i baren och sen var det dags för behandling. Jag hade valt en ansiktsbehandling som hette Superren. Tjejen som tog hand om mig var underbar och alla andra väldigt trevliga. Jag kände mig otroligt nöjd när jag gick därifrån och glad över att upptäckt detta nya ställe.

Tack för besöket, kommer snart tillbaka!
  • Erica M
    Erica M skrev om DaySpa
    Jag verkligen älskar att gå på olika spaställen & salonger & pröva olika behandligar! Har varit på en hel del olika ställen runt om i Sverige & även utomlands & längtar efter att hitta ett klockrent ställe där man kan lyxa till det, slappna av & slösa sina pengar! Jag hade höga förväntningar på DaySpa efter ha läst fina recensioner i tidningar mm & tyckte att konceptet var lockande & kul att någon vågade öppna ett sådant ställe. Jag köpte dessutom ett presentkort för någon vecka sedan till min svägerska.

Tog idag Fredag en 1 timmes massage hos en riktigt terapeut & hoppades på att få en skön men ordentlig massage. Jag var tydligen med att berätta vad jag ville ha både när jag bokade behandlingen samt till terapeuten. Detta gillade jag inte alls:
    Massören lät mig ligga på bänken med en handduk där jag skulle ha ansiktet dvs jag hade ingen öppning för näsa eller mun & efter en stund så är det inte så trevligt, det blir varmt, fuktigt & känns som någon står & trycker en handduk ansiktet. Så jag fick själv tillslut dra bort handduken så att näsan åtminstone var fri, betydligt behagligare. Alla dom ställen som jag har besökt tidigare har vikt handduken på speciellt sätt så att de skyddar massage stolen ifrån smuts mm men att kunden har hela ansiktet fritt i hålet.

Även fast jag bett om en ordentlig genomgång, att jag ville att hon skulle ta i så hände det aldrig under denna timme. Hon frågade aldrig om det kändes bra mm. När jag ligger där & ska försöka njuta & koppla av så hör man i rummet Witney Housten musiken poppa vilket inte för mig känns ett dugg avkopplande eller att det passar in i ett behandlingsrum för massage ialla fall. Jag hade lagt till pengar för att få massage av stenar på ryggen. Jag ville ha dem på slutet som en slags avkoppling men det jag fick var en handduk på ryggen & så drog hon stenarna fram & tillbaka, en kort kort stund drog hon bort handduken & drog stenarna på ryggen men knappt märkbart.

Jag känner att jag vill resa mig upp & gå därifrån. Känns bara obekvämt & inte alls bra!

När jag själv får be om ett glas vatten så frågar ena ägaren mig om vi fick till det med stenarna. Vet inte vad han menade med det men jag sa att jag inte alls var nöjd med behandlingen. Han sa väldigt snabbt att han tyckte det var tråkigt men sedan kom en lång utläggning om att dom har fått så fina recensioner, alla kunder är i princip nöjda med dem, massören är jättebra, att dom vill skilja sig ifrån alla andra som har sk "pling plong" musik & därför har dom poppig musik i behandlingrummet. Att dom har flera kunder som kommer ifrån tex Sturebadet & tycker att det är fantastiskt med en bra massage bla bla bla. Nej jag är inte en gnällspik som tycker om att hacka ner på allt möjligt. MEN när jag betalar pengar oavsett priset så vill jag ha en bra upplevelse precis som när jag går ut & äter eller reser mm. Jag är också så trött på att vissa människor ska stå & tala om för en kund att ALLA andra kunder är så nöjda med oss, detta har vi aldrig hört innan & får en att känna sig som en klagade, jobbig person, som kanske går på massage för första gången & inte förstår något. Varför kan man inte bara säga att, jag är väldigt ledsen för att du som kund inte är nöjd, att din upplevelse hos oss inte blev som du förväntat dig & att dom ändå hoppas att man kanske ger dem en till chans.... Sedan säger man inget mer utan punkt slut!! Jag kunde ha gett DaySpay en till chans om det inte vore för att ena ägaren sedan skulle öppna munnen & säga helt orelevanta saker till mig som kund. För mig kändes det väldigt olustigt & inte alls professionellt!!

Sedan läser man om den på nätet & ser att dom inte behandlar sin personal bra alls så det blir inget mer besök för min del!! Ett tips till DaySpa är att ta hand om era kunder & er personal om ni vill vara kvar dvs.
    Lea gillar detta
  • Frida
    Frida skrev om DaySpa
    Jag besökte DaySpa första gången för ett tag sedan och älskar stället. Har bott i USA i många år där ställen som DaySpa finns överallt och har Stockholm fått sitt egna. Servicen är utmärkt, terapeuterna väldigt duktiga samt att priserna är bra. Jag har hittills rekommenderat DaySpa till alla mina vänner och ingen har blivit besviken. Jag gillar också att det är två killar som startat stället. Gör att det känns unikt. Jag har blivit mottagna av dem båda när jag varit där för behandling och tycker att de är väldigt proffsiga och vet vad de gör!
  • Emma T
    Emma T skrev om DaySpa
    Jag älskar stället och tycker personalen är toppen! Har bla fått världens skönaste gravidmassage liggandes på deras gravidkudde vilket känns som extrem lyx när man inte kunnat ligga på mage på flera månader. Rekommenderar Dayspa varmt!

Sibyllegatan 16, 114 42 Stockholm