DEKÅ Entreprenad AB

DEKÅ Entreprenad AB

Ring 072-336 33 83 www.dekaentreprenad.se

Välkommen till oss på DEKÅ Entreprenad, Vi är specialister på sekelskifte och exklusiva renoveringar av privatbostäder i Stockholm. DEKÅ Entreprenad drivs idag av finsnickaren Peter Kochanowski med en tydlig målbild att alltid sätta kvalitet, hantverk och finish i första rummet. Alla som ingår i vårt team av hantverkare,...

152 omdömen om DEKÅ Entreprenad AB

Anders K
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Trevlig och glad personal som hjälper till med allt! Då jag tidigare anlitat DEKÅ för liknande uppdrag med mycket bra resultat, var det för mig självklart att kontakta DEKÅ när jag behövde helrenovera bad och toalett samt fräscha upp resten av läghenheten. Jag är nöjd med genomförandet, planeringen och kommunikationen med DEKÅ under projektets gång vilket starkt bidrog till att vi mötte de mål och förväntningar Jag hade.

Moderna bad
4.5/5 i betyg av 105 omdömen 4.5 av 105 omdömen
BadgeThreeYears

Det här är andra gången jag köper deras tjänster (lägenhet och villa) och för andra gången nöjd från start till mål. Trevligt bemötande, kon

Gerd W
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Mitt badrum blev helt fantastiskt!😊 Jag kan verkligen rekommendera DEKÅ. De fick mig att känna mig trygg och lyssnade på mina synpunkter och önskemål. Under hela processen kände jag mig som kund involverad och väl informerad. De tog hand om och skötte allt. Stort tack till Darek, Jonas och resten av gänget på DEKÅ.

John J
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Dekå har gjort en helrenovering i vår lägenhet i Stockholm, där har vi renoverat alla ytskickt flyttat kök och allt där imellan. Vi är supernöjda och kunde inte valt ett bättre företag.

Badrumsdröm Stockholm
5.0/5 i betyg av 33 omdömen 5.0 av 33 omdömen
Badge2023

Mycket sympatiskt företag. God dialog med Panos som alltid var tillgänglig och höll vad han lovade. Perfekt slutresultat. Rekommenderas varm

Olof N
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Jag har anlitat DEKÅ Entreprenad AB för totalrenovering av en trerumslägenhet på Östermalm i Stockholm och är mycket nöjd. De utförde ett mycket bra arbete och alla deras hantverkare var otroligt duktiga, hjälpsamma och vänliga. Det var alltid lätt att få kontakt med dem och de ställde upp närhelst man önskade hjälp. Ett varmt tack till alla som var inblandade i renoveringen, särskilt Darek, Jura, Max, Bogdan, Raffe, Giovanny med flera inklusive elektrikern och rörmokaren. Jag kan verkligen rekommendera DEKÅ för alla som ska renovera sin lägenhet.

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Olof, Stort tack för ditt fina omdöme! Vi är så himla glada att du är nöjd och hoppas ni kommer trivas bra i lägenheten. Jag har fört vidare din recension till vårt team och alla hälsar och tackar för ett roligt projekt. Hälsningar, Saga S 073-545 07 30 saga@dekaentreprenad.se

Philip G
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

DEKÅ var ansvarstagande från början til slut av projektet. Genom bolagets goda renommé var förväntningarna högt ställda, de levererade på samtliga punkter. Hög kvalitét och finish på utförande.

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Philip, Stort tack för din recension och dom fina orden. Vad roligt att höra att du är nöjd med oss och slutresultatet. Vi hoppas att vi får chansen att hjälpa dig flera gånger i framtiden! Hälsningar, Saga S 073-545 07 30 saga@dekaentreprenad.se

Badrumsrenoverarna
4.4/5 i betyg av 73 omdömen 4.4 av 73 omdömen
Badge2019

Emelie Elsa Birgitta O Emelie Elsa Birgitta O
Nick R
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

The DEKA team was great. The work quality was very good and they have been responsive throughout the project. Unfortunately the Pandemic and Ukraine war added to an 10 month timeline which was somewhat painful for all involved.

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hello Nick, Thank you for your review. It has definitely been an interesting time to renovate with everything going on in the world. I am really happy that you´re satisfied with our work even though we faced some delivery delays. We hope to get the chance to help you again in the future! (hopefully in a more peaceful environment) Best Regards, Saga S 073-545 07 30 saga@dekaentreprenad.se

Erik L
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Darek var mkt trygg och tillgänglig. Över lag proffsiga och snabba hantverkare. Vår 4e större renovering och äntligen har vi landat med en firma som vi kommer anlita nästa gång igen. Rekommenderas verkligen!

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Erik, Tusen tack för dom fina orden. Vi är så glada att ni valde att renovera med oss och ser fram emot att hjälpa dig och familjen med nästa projekt! Hälsningar, Saga S 073-545 07 30 saga@dekaentreprenad.se

Sjödins Stenhuggeri
4.7/5 i betyg av 139 omdömen 4.7 av 139 omdömen

Lapital, ett företag med stenkoll. Lapital har gjort ett jobb som vi är fantastiskt nöjda med! Hela 8,20 meter köksbänkskivor i granit oc

Alexander W
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Vi har använt Dekå för en totalrenovering av en lägenhet på ca 120 kvm i Stockholm. På det stora hela är jag väldigt nöjd med Dekå. De är duktiga och måna om att slutresultatet blir bra. Skickliga hantverkare. Det enda negativa är att kommunikationen under projektet hade kunnat vara bättre, vilket jag tror beror på att de är lite underbemannade på projektledningssidan. Men som sagt, resultatet är jag mycket nöjd med.

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Alexander, Stort tack för din recension och vad roligt att du är nöjd med slutresultatet! Vi tar till oss av din feedback och arbetar ständigt för att bli bättre och ge våra kunder en bättre upplevelse. Vi ser fram emot att höra från dig i framtiden! Hälsningar, Saga S 073-545 07 30 saga@dekaentreprenad.se

William J
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Kunniga, Service minded och flexibla.

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej William, Stort tack för din recension och dom fina orden. Vi hoppas att vi får hjälpa er att renovera flera gånger i framtiden! Hälsningar, Saga S 073-545 07 30 saga@dekaentreprenad.se

Aramis G
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Mycket noggranna i sitt snickeri och arbete, och kreativa duktiga snickare. Vi gjorde helentreprenad av en sekelskifteslägenhet och de var så pass engagerade att de öppnade ett snickeri för att kunna utföra de snickerier vi önskade. Mycket nöjda!

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Aramis, Stort tack för din fina recension! Vi är så glada att vi fick vara med och skapa ert fina och inspirerande hem. Det är flera som hör av sig till oss och frågar efter likadana bröstpaneler som vi tillverkade åt er. Vi hoppas att vi får hjälpa er med flera roliga projekt i framtiden! Hälsningar, Saga S 073-545 07 30 saga@dekaentreprenad.se

Pamela P
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Tyvärr upplevde vi inte alls den utlovade "höga finishen" på vår utbyggnad. Det var ett stort spackel och lappa ihop arbete som gjordes här och var vilket syns nu alltmer i efterhand. Vissa av de större felen åtgärdades relativt ok, men inte utan att kompromissa på det estetiska. Kommunikationen var inte särskilt smidigt med företagets ledning. Man fick jaga de rätt ofta. Nu har vi en inbyggd skjutdörr som bara efter några få månader visade tydliga byggnadsfel. Våra försök att få kontakt med företaget har blivit helt obesvarade,...

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Pamela, Tack för den konstruktiva feedbacken och din ärliga recension. Vi har precis blivit kunder hos Reco igen och har därför inte kunnat svara dig förrän nu. Vi tar verkligen åt oss av dina ord och hur du upplevt oss som företag. Det är inte alls den kvalitet eller upplevelse vi vill leverera till våra kunder. Vårt garantiantagande gäller självklart fortfarande och vi vill givetvis ta vårt ansvar för att rätta till det du är missnöjd med. Du får gärna kontakta mig via telefon eller mejl så ska jag göra mitt...

ADNAN H
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Dekå bytte garagetak men det fick nedslag på en överlåtelsebesiktning. Då arbetet utfördes nyligen så kontaktade vi Dekå och de sade att de skulle fixa det. Vi har vid ett flertal tillfällen blivit lovade att de skulle komma ut och fixa taket och varje gång så dyker de inte upp. Nu svarar de varken på sms eller mail och vi har försökt kontakta de i över 2 veckor. Väldigt oproffsigt företag.

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Adnan, Tack för din recension och tydliga feedback. Vi har precis blivit kunder hos Reco igen och har därför inte kunnat svara dig förrän nu. Vi förstår att du troligtvis redan hunnit åtgärdat taket. Finns det något vi kan göra så är du mer än välkommen att höra av dig till mig så lovar jag att hjälpa dig på bästa sätt! Hälsningar, Saga S 073-545 07 30 saga@dekaentreprenad.se

Monika O
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Vi är väldigt nöjda med utförandet, inte bara med utförandet av bygget, även ordningen och städningen under tiden. Något som jag tycket var super bra var att grundmålningen av virket gjordes i färgen som det övriga huset har, vilket innebar att bara en målning behövdes utföras mot normalt två:) Toppen bra! Kan varmt rekommenderas. Monika o Christer

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Monika och Christer, Stort tack för ert omdöme och rekommendation! Vad roligt att ni är nöjda :) Med vänlig hälsning, Peter K

Nina A
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Väldigt proffsig kundansvarig, bra dialog och duktiga snickare vi kände oss väldigt trygga med.

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Nina, Stort tack för ditt omdöme och rekommendation! Kul att ni är nöjda :) Med vänlig hälsning, Peter K

Markus L
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Vi gjorde om planlösningen på övre våning och byggde helt nytt badrum. Fräshade upp ytskikt på entrevåning. Bra bemötande generellt. Anledningen att de inte får 5 är att kommunikationen emellanåt inte var topp och jag som kund inte riktigt förstod vad som hände. Dock så har resultatet blivit väldigt bra och DEKÅ har varit måna om att fixa till alla detaljer så jag är nöjd

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Markus, Tack för ditt omdöme och rekommendation! Vad roligt att du är nöjd med slutresultatet. Vi tar givetvis till oss angående kommunikationsbristen. Vi vill bara bli bättre! Med vänlig hälsning, Peter K

Marcus H
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Dekå mer eller mindre totalrenoverade: nya och/eller slipade golv, höjt tak, taklister, golvlister, målning av snickerier, badrum, gästtoalett. Allt blev väldigt snyggt och i stort höll de tiden som sades i offerten. Jag har aldrig renoverat förut så har svårt att jämföra men vi är väldigt nöjda och skulle absolut rekommendera Dekå!

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Marcus, Stort tack för ditt omdöme och rekommendation! Vad kul att ni är nöjda med slutresultatet :) Med vänlig hälsning, Peter K

Maria B
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Proffsiga och konsultiva med kunden i fokus.

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Maria, Vi tackar så mycket för ditt omdöme och rekommendation! Med vänlig hälsning, Peter K

Victor L
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Renovering av hel lägenhet på 120 kvm inkl. två badrum, kök etc. superduktiga och trevliga hantverkare som håller både överenskommet pris och tidplan. Rekommenderas stark!

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Victor, Stort tack för ditt omdöme och rekommendation! Vad roligt att ni är nöjda :) Med vänlig hälsning, Peter K

Mattias J
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Otroligt nöjd med DEKÅ från dag 1. Trevliga, professionella och kunniga. DEKÅ kom även med förslag på lösningar som i slutändan blev otroligt bra

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Mattias, Tack för ditt fina omdöme och rekommendation! Vad kul att ni är nöjda med oss och resultatet :) Med vänlig hälsning, Peter K

Caroline J
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Arbetet som utfördes avsåg helentreprenad av utbyggnad av villafastighet för ytterligare rum och byggnation av terass ovanpå. Tjänsten utfördes effektivt med leverans av god kunskap och slutlig finish. Helhetsupplevelsen hade blivit 5 om företaget under arbetets gång uppvisat en bättre kommunikation med kund gällande nästa steg i projektet.

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Caroline, Tack för ditt omdöme och rekommendation :) Vad kul att ni är nöjda med oss. Vi tar självklart åt oss angående kommunikationen, vi vill bara bli bättre! Med vänlig hälsning, Peter K

Nathalie J
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Fantastisk utfört arbete, blev så bra och är supernöjd. Lite strul i slutet, men kompenserades för det.

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Nathalie, Vad roligt att ni är nöjda med slutresultatet och tack för ditt omdöme! Med vänlig hälsning, Peter K

Benny F
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Har just genomfört en total lägenhetsrenovering. Hela processen har varit en positiv upplevelse från början till slut. Byggkillarna har varit superduktiga och verkligen gjort ett kanonjobb. Byggledningen har fungerat perfekt. Slutresultatet blev precis så fint som vi hoppades!

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Benny, Stort tack för ditt fina omdöme och rekommendation. Vi blir så glada av att höra att allt gått bra från start och att ni är nöjda med slutresultatet! Med vänlig hälsning, Peter K

Patrik F
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Hej Vi har renoverat våtutrymmet och arbetet blev bra utfört. Enda vi tyckte kan bli bättre är kontakten med firman.

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Patrik, Tack för ditt omdöme! Vad kul att höra att ni är nöjda med resultatet. Vi tar till oss detta och vill bara bli bättre! Med vänlig hälsning, Peter K

Johan F
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Totalrenoverade vår sekelskiftesvåning med snäva tidsmarginaler. Är själv väldigt krävande och noggrann kund. Resultatet och vägen dit var en fröjd. Löpande kontakt, bra hantverkare och allt gick enligt tidsplan. Hade löpande kontakt med Peter som gjorde ett strålande jobb. Kan varmt rekommendera Dekå Byggrenoveringar.

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Johan, Stort tack för din rekommendation och fina omdöme! Väldigt roligt att höra att du är nöjd. Med vänlig hälsning, Peter K

Pär H
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Vi hade inne Dekå för att göra en ombyggnation och renovering av stora delar av vår lägenhet (nytt kök med ny placering, gäst-WC, nya golv och väggar, garderobsbyggnation mm). Arbetet tog sammanlagt knappt 3 månader. Vi är mycket nöjda med Dekå. Bemötandet har varit bra och alltid med snabba svar från projektledning/administration. Byggarna på plats var alltid trevliga, noggranna och lösningsorienterade. Inte minst gällde detta den platsansvarige byggaren som var mycket bra att ha göra med. Arbetet har också utförts noggrant...

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Pär, Tack så mycket för din rekommendation, och vad kul att du upplevt vår kommunikation och våra hantverkare som trevliga och noggranna! Precis som du nämner så är vi absolut inte billigast på marknaden, men vi levererar en kvalitet som få kan stoltsera med samt levererar detta år efter år. Kul att du är nöjd med projektet och tack återigen! Med vänlig hälsning, Peter K

Cecilia S
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Proffsigt och bra jobb hittills! Lite lång svarstid vid en fråga till en person för att komma vidare med beställning. Projektledaren/kontakten Emil var kanon!

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Cecilia, Tack för ditt fina omdöme! Vi är glada att höra att allt går bra. Med vänlig hälsning, Peter K

Astrid H
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Vi kontaktade Dekå för återställning av kontorslokal innan överlämning till nästa hyresgäst. Vi fick snabbt svar och besök följt av en ordentlig och precis offert. Projektet kom igång smidigt och blev klart inom en tight tidsram. Alla vi träffade var trevliga och allt som allt är vi supernöjda med resultat. Kan varmt rekommendera.

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Astrid, Vi tackar så mycket för er rekommendation och fina omdöme! Väldigt roligt att höra att allt fungerade bra under projektets gång och att ni är nöjda med resultatet. Med vänlig hälsning, Peter K

Johan L
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Köpte badrumsrenovering som blev mycket väl utfört med snyggt resultat

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Johan, Tack för ditt omdöme. Kul att höra att du är nöjd med resultatet! Med vänlig hälsning, Peter K

Magnus B
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Jag anlitade Dekå Byggrenoveringar för hel renovering av vårat hus. Dekå har varit väldigt bra och proffsiga. Kommer på utsatt tid och bra kommunikation. Vi är jättenöjda.

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Magnus, Tack för fint omdöme och vad roligt att ni är nöjda med renoveringen! Med vänlig hälsning, Peter K

Nelly F
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Vi lät byta sovrum till kök och vice versa, samt gästtoalett. 2 veckor försenat mycket beroende på extra arbete med höjning av tak, förstärkning av balkar mm. En del korrigeringar vad gäller kakel annars är vi väldigt nöjda över resultatet. Ibland språkproblem men med god vilja redde det ut sig.

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Nelly, Vad kul att höra att ni är nöjda med slutresultatet trots ett par hinder på vägen. Stort tack för fint omdöme! Med vänlig hälsning, Peter K

Ebba R
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Anlitade Dekå för helrenovering av lägenhet i Stockholm. Snabba svar, enkel kommunikation och proffsig personal gjorde processen enkel.

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Ebba, Tack så mycket för fint omdöme och vad kul att allt gått bra! Med vänlig hälsning, Peter K

Frida B
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Vi är väldigt nöjda med arbetet. DEKÅ har varit snabba, noggranna och flexibla, och de höll sin tidsplan. Vi kan varmt rekommendera DEKÅ Bygg.

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Frida, Tack för ert fina omdöme och vad roligt att ni är nöjda med resultatet! Med vänlig hälsning, Alla på DEKÅ Bygg

Tord H
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Badrumrenovering Mycket bra bemötande, synd att handverkarna inte prata svenska Mycket väl utfört arbete Men Konradssons kakel kan jag inte rekommendera Dekå får mycket högt betyg

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Tord, Vad roligt att du är nöjd med vårt utförda arbete. Våra hantverkare pratar engelska och våra arbetsledare pratar alla svenska. Tråkigt att höra att du inte varit nöjd med servicen från Konradssons, det beklagar vi. Tack för rekommendationen och roligt att du är nöjd med ditt projekt! Vänliga hälsningar, Alla på DEKÅ Bygg

Erik O
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Vi anlitade DEKÅ för att bygga ett dubbelgarage och en tillbyggnad till vårt befintliga hus. Vi tog totalt in ca 10 offerter på jobbet och hade såväl arkitekts- som konstruktionsritningar med i anbudsunderlaget. Det vi sökte var en total entreprenad. DEKÅ stod ut bland de andra då det märktes att dem hade tagit del av våra underlag i detalj, kom med vettiga motfrågor, hade realistiska målsättningar om start tidpunkt samt var väldigt transparenta med prissättningen. DEKÅ var också villiga att ha med ett vite i avtalet vilket...

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Erik, Tack för ditt utförliga och välskrivna omdöme om oss och det utförda jobbet. Kul att du är nöjd med jobbet och att ni uppskattat vårt arbete samt de förslag vi kommit med under arbetets gång. På återseende, Vänliga hälsningar, Alla på DEKÅ Bygg

Victor O
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Väl utfört arbete och proffsigt bemötande. Kan rekomMendera!

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Victor, Tack för ditt omdöme och rekommendation! Vänliga hälsningar, DEKÅ Bygg

Fredrik H
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Anlitade DEKÅ för totalrenovering av vår sekelskifteslägenhet på Östermalm med 4 RoK. Från början till slut så levererade DEKÅ och projektledaren Peter klart över förväntan och alltid på ett positivt och professionellt sätt. De levererade projektet med hög kvalitet och var proaktiva med bra lösningar på de få problem som uppstod under processen.

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Fredrik, Tack så mycket för ditt omdöme och rekommendation. Vad roligt att ni är nöjda med oss och Peter som projektledare! Vänliga hälsningar, Alla på DEKÅ Bygg

Emelie H
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Vi är väldigt nöjda med vår badrumsrenovering, och att vi valde DeKå! Hantverkarna har arbetat hårt, och gjort ett snyggt och professionellt utfört arbete! Trots att vi talar olika språk har det fungerat bra tack vare Google translate och att vi kunnat ringa projektledaren för översättning. Vi skulle gärna anlita DeKå igen om vi behöver renovera!

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Emelie, Tack så mycket för din rekommendation! Roligt att ni är nöjda med renoveringen och smart av er att använda er av google translate i de fall då Peter varit upptagen för att svara på frågor. Vi hjälper er gärna i framtiden, på återseende! Vänliga hälsningar, Alla på DEKÅ Bygg

Hans N
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Vi har använt Dekå för renovering bl a av ett större badrum i källaren. Det fungerade mycket bra och vi kan varmt rekommendera dem. De är inte billigast men det är ovanlig med en byggare som i vårt fall alltid kom i tid, gjorde en tydlig offert, gjorde det jobb som avtalats, höll tidplan och budget, samt städade efter sig!. Dessutom var kvaliteten på jobbet mycket bra. Det är viktigt att man som beställare själv vet vad man vill ha och specificerar det noggrant innan offert och bygget startar. De problem och ändringar som...

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Hans, Tack så mycket för omdömet och din rekommendation! Vad roligt att ni är nöjda med både jobbet och den kvalitet vi levererar. Vi är som du säger inte billigast på marknaden, men det gamla uttrycket "Man får vad man betalar för" brukar passa ganska bra i denna bransch. På återseende, Vänliga hälsningar, Alla på DEKÅ Bygg

Luke C
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Hi, I would recommend more effective project management, such as documenting details of requirements, expected delivery dates etc. Things of course change and although you have multiple projects at any one time, proper documentation and communication goes a long way in managing expectations, as well as reducing confusion as to what was requested or not. This can be a relativcely simple standard exercise, and can improve efficiency for Dekå. Regards, Luke Croome

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hi Luke, Thanks for your feedback regarding the project management, we take notice of this and always strive to be better. Hope you are satisfied with the project as a whole even though the project management could have been handled in a more efficient way. Best regards DEKÅ Bygg

Gunnar H
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Bra koll, bra bemötande, prisvärt men inte billigt Mycket bra slutprodukt, något lång produktionstid. Kostnad hölls exakt. Bara betala extra för tillägg som beställts

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Gunnar, Tack för ditt omdöme. Precis som du nämner så är vi absolut inte billigast på marknaden, men vi levererar en kvalitet som få kan stoltsera med samt levererar detta år efter år. Kul att du är nöjd med projektet och tack återigen! Vänliga hälsningar, Alla på DEKÅ Bygg

Charlotta L
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Jag anlitade Dekå Bygg för renovering av kök och badrum på rekommendation av en arbetskamrat. Det fungerade utmärkt hela vägen från första mötet till slutbesiktning. Det tillstötte en del problem under resans gång eftersom ingen kunde veta vad som fanns bakom väggarna i vårt gamla hus i Gamla Stan, men Dekå hittade snabbt och smidigt de bästa lösningarna. Slutpris stämde exakt med offerten med vissa tillägg som var noggrant specificerade och rimliga. Jag ser en stor fördel i att Dekå har all kompetens med såväl snickare...

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Charlotta, Vad roligt att höra att du är nöjd med köket! Tack så mycket för dina fina ord och rekommendationen, vi ser fram emot att få hjälpa dig med framtida projekt! på återseende, Vänliga hälsningar, Alla på DEKÅ Bygg

Daniel S
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Bra upplevelse genomgående. Proffsig och väldigt flexibelt bemötande, de "hjälper till" när ens egen idé är mer vag och de föreslår också förbättringar och ändringar som är bättre (oavsett om de är dyrare eller billigare)

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Daniel, Tack för rekommendationen, vad roligt att ni är nöjda med ert projekt. Som du säger så hjälper vi gärna till med förslag och förbättringar under projektets gång om så önskas eller är nödvändigt. Tack för ett trevligt samarbete, Vänliga hälsningar, Alla på DEKÅ Bygg

Per S
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Vi anlitade Dekå för totalrenovering av badrum på c:a 10 m2. Trots en försenad start på c:a 2,5 vecka så blev allt klart i tid och det flöt på smidigt under hela projektet. Vi hade själva både missat samt köpt ett par saker fel, men allt detta fixade Dekås medarbetare åt oss. Är väldigt nöjda med resultatet och kan varmt rekommendera dem!

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Per, Tack för ditt omdöme! Det är inte helt enkelt att komma ihåg allting inför en renovering, därav vår renoveringsguide alla kunder får inför projektet, dock kan så klart misstag ske, tur att vi hann klart i tid och att du är nöjd med ert badrum. Tack igen för rekommendationen, Vänliga hälsningar, Alla på DEKÅ Bygg

Kaveh N
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Dekå gör ett superbra jobb och är väldigt proffsiga. Vi är väldigt nöjda med kvaliteten på arbetet och de har bra priser och service. Det som Dekå behöver bli bättre på är kommunikation och uppdateringar under arbetets gång samt att tidsplanen tyvärr sprack mer än vad som är rimligt. Förmodligen på grund av att de är populära och kanske tar på sig för många jobb samtidigt. Extra viktigt när hantverkarna inte alltid kan prata svenska/engelska och kommunikationen måste gå via en överbelastad projektledare.

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Kaveh, Tack för ditt omdöme och din konstruktiva feedback. Vi tar åt oss av detta och jobbar ständigt med förändring och förbättringsarbete inom vår organisation. Vad roligt att du är nöjd med kvaliteten och servicen av vårt arbete. Vänliga hälsningar, Alla på DEKÅ Bygg

Anna P
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Dekå har varit en fantastisk partner i vår totalrenovering av vår nyinköpta lägenhet. Allt från att ge en detaljrik offert till att bolla idéer samt att utföra renoveringen har gjorts på ett mycket professionellt sätt. Dekå har hjälpt oss med att dra om el, ta ner väggar, bygga väggar, dra om vatten, bygga kök, totalrenovera och förstora 2 badrum. Dessutom har ny stavparkett i ek lagts, väggar, tak och snickerier har åtgärdats. Allt detta har utförts professionellt och god dialog har förts med oss.

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Anna, Tack så mycket för ditt omdöme och din rekommendation. Vad roligt att ni är nöjda med renoveringen och vårt bemötande samt utförande. Alltid kul med nöjda kunder! På återseende, Vänliga hälsningar, Alla på DEKÅ Bygg

Adam C
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Supernöjd! Gjorde en totalrenovering av 82 kvm, inkl. flytt av kök. Dekå höll tidsplanen och gjorde ett superbra jobb.

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Adam, Tack så mycket för din rekommendation och omdöme. Härligt att höra att du är nöjd med renoveringen! Vänliga hälsningar, Alla på DEKÅ Bygg

Karin F
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Mtp De recensioner här så var förväntningar höga. Tyvärr var det inget som infriades. Badrummet blev I slutändan bra men det var efter mycket tjafs och projektledaren lyssnade övht inte alls. Köket var först en katastrof med måleri gjort av en treåring. Polacker som inte pratade ett ord svenska och all kommunikation gick via projektledare som var helt inkompetent. Till slut fixade de köksmålning av luckor och I hall men “det var minsann inte något fel. Vid betalning la de på orimliga summor. Inget att rekommendera, har bilder...

Karin F gillar detta
Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Karin, Tack för ditt kundomdöme. Vi på DEKÅ Bygg tar åt oss av kritiken och tycker det är mycket beklagligt att vi inte har levt upp till dina förväntningar. Som du skriver har vi väldigt fina kundomdömen och referensprojekt under många års tid. DEKÅ Bygg står för kvalitet – från första kundmöte till färdigt projekt. Vi kan inte göra annat än att undersöka var det har brustit och därefter göra nödvändiga förändringar i vår organisation. Tyvärr kan vi inte hitta ditt namn någonstans i våra dokument (?)....

Camilla S
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Anlitade DEKÅ Bygg för en totalrenovering av mitt badrum. Resultatet blev fantastiskt, och alla små problem som uppstod längs vägen löstes snabbt och utan diskussioner. Kan varmt rekommendera dem!

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Camilla, Tack så mycket för ditt omdöme! Vad roligt att du är nöjd med badrummet. Vänliga hälsningar, Alla på DEKÅ Bygg

Charlotte R
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Jag anlitade DeKå bygg för omdragning av rör, flytt och platsbyggning av kök, ommålning, golvläggning av fiskbensparkett mm i min 87kvm lägenhet i centrala Stockholm. Killarna som arbetade i lägenheten var otroligt trevliga, arbetsamma och alla talade svenska eller engelska relativt bra. Vi hade Krzyszof eller Piotir på plats hela tiden som arbetsledare vilket förenklade hela processen. Projektet drog över tiden något men detta var delvis pga nya omständigheter eller ändringar i projektet från vår sida. De var noga med...

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Charlotte, Tack så mycket för ditt omdöme och vad roligt att du är nöjd med vårt arbete! Vad kul att du upplevt våra killar som trevliga, arbetsamma och noggranna under processens gång, det gör oss glada! Som du nämner så hade vi lite väl mycket att stå i under sommaren, vilket tyvärr gjorde att våra projektledare inte riktigt hann med fullt ut, detta är något vi tagit action på och kommer se till att få till en bättre planering inför nästa sommar. Tack återigen för att du rekommenderat oss! Vänliga hälsningar, Alla på DEKÅ Bygg

Åsa R
Skrev om DEKÅ Entreprenad AB

Vi anlitade DEKÅ för att renovera vårt badrum, de kom på rekommendation från vänner. Vi är väldigt nöjda med det utförda arbetet och hur de har hanterat projektet i form av offerering, planering och utförande. Inte det billigaste alternativet, men helt klart värt det. Vi kommer absolut använda oss av DEKÅ i framtiden och rekommenderar denna firma till alla som ska utföra renovering hemma!

Svar från DEKÅ Entreprenad AB

Hej Åsa, Tack så mycket för din rekommendation! Vad roligt att ni är nöjda med vårt arbete och ert badrum! På återseende, Vänliga hälsningar, Alla på DEKÅ Bygg