Dhl Express (sweden) Ab, Importombud

Ändra min profil

Läs vad 5 kunder tycker om Dhl Express (sweden) Ab, Importombud

• Berthold
    Berthold skrev om Dhl Express (sweden) Ab, Importombud
    Handlar offta från Tyskland och tyvärr väljer många säljare DHL som leverantör. För mig betyder detta bara beskymmer och huvudvärk för att DHL (Svenska sidan) sköter service under all kritik. Ringde imorse (måndag) till DHL kundservice för att ta reda på när jag får mitt paket som enligt DHL:s hemsida hade kommit till Stockholm redan i fredags. Kundservice bekräftade att paketet levereras hem till mig idag. Väntade hela dagen hemma men paketet komm aldrig. Ringde igen till kundservice kl 16:30 och de påstog att chaufören komm inte in genom porten för att portkod saknades på leveransorder. Detta är givetvis lögn för att säljaren fick mitt namn, adress, portkod och mobilnummer. Såg idag även DHL bilen från köksfönstret i en annan gård i grannskapet och tror att eftersom vår address går ej att hitta med GPS då struntade chafören att leta eller ringa till mig. Jag är småföretagare och genom att vänta hemma DHL har kastat bort en hel dags inkomst. Eftersom jag har inte råd att sitta hemma 2 dagar måste jag åka till DHL i Västberga och slösa igen min tid och bilbränsle för att göra det som DHL klarar inte av. Dåligt dåligt dåligt DHL! Tänker även skriva till DHL kontoret i Tyskland för att upplysa den dåliga servicen i Sverige, samt rekommendera UPS till säljare i Tyskland.
  • Emil S
    Emil S skrev om Dhl Express (sweden) Ab, Importombud
    Under all kritik. Använd aldrig DHL för att skicka paket till privatpersoner. Leveranser kan bara skickas mellan 9-12, och att byta adress till där man jobbar går inte utan skriftligt tillstånd från den som skickade paketet.
    Nikke L gillar detta
      2010-09-10
    Erik P: Trist och trångsynt bemötande..
  • Joakim B
    Joakim B skrev om Dhl Express (sweden) Ab, Importombud
    Deras nisch som får det att låta som att de letar upp en och ger en paketet i hand är en ren bluff. DHL är inte serviceinriktade för fem öre. De lovar saker som de inte håller, de är helt oflexibla gällande tider. Jag har två DHL historier nu.

Första (2005-10): Vi bestämmer att de skall komma med ett paket till mig mellan 11.30 och 13.00. Jag flexar ut från jobb och är hemma denna tid. Klockan 13.15 syns ingen och jag ringer de och frågar var de blir av. Får till svar att de var där en halvtimma innan avtalad tid. Tack för den! Här lyckades jag dock få dem att köra paketet till jobb istället.

Andra historien (2009-12): De vill lämna ett paket mellan 10-13. Jag kan inte säger jag, för jag är på jobb och berättar om min historia ovan. Då säger kvinnan att de kan be chaffören ringa mig 30 minuter innan de kommer med paketet. Ok säger jag och dagen därpå har jag telefonen med mig hela tiden. 13.15 mailar jag DHL och säger att ingen ringt. Runt 16-tiden när jag kommer hem så sitter det en lapp på dörren om "leveranshinder, mottagaren ej hemma". Jag mailar igen, samt ringer, men ingen svarar.

Efter helgen ringer jag igen och får tag i en snorkig kvinna. Vill att de kör ut sakerna igen och denna gången faktiskt ringer. Får då till svar att det kostar 150kr + moms om jag vill ha det gjort eller att jag kan hämta paketet själv i Malmö. En tur och retur sträcka i bil för mig på 8 mil. Jag var minst sagt förbannad, slängde mig i bilen och körde till Malmö och hämtade paketet.

Aldrig mer jag köper något där DHL är leverantör.
  • Tomas S
    Tomas S skrev om Dhl Express (sweden) Ab, Importombud
    Tyvärr måste det bli ett fett tummen ner till DHL. De verkar vara nöjda med att leverera paketet från en stad till en annan, men den sista biten till mottagaren skiter de ett stort stycke i.
    Deras "flexibla" utkörningstid är mellan 9-12 vardagar, hur bra fungerar det med nån som jobbar heltid på dagen? Det andra alternativet som erbjuds är att hämta paketet i deras terminal, vilket tyvärr blir ett monstruöst projekt när man inte äger en bil. Ja, DHL, det finns folk som INTE ÄGER BIL!
    Det gick inte heller få paketet levererat till en annan adress eller till ett närbeläget DHL Servicepoint. Efter att ha cyklat 1,5 mil med 15 kilo paket måste betyget till DHL bli en USEL ETTA. Rekommenderas EJ. *** Uppdaterat: *** Efter att ha klagat till DHL angående ovanstående får jag två gånger till svar att jag bör läsa igenom deras transportavtal ("på vår hemsida".. var? jag hittar dem inte) innan jag beställer frakten. Man kan ta sig för pannan för mindre, DHLs kundservice vill inte förstå att jag är godsMOTTAGARE som inte kan bestämma över frakten som AVSÄNDAREN (e-handels-/ postorderföretaget) beställer för mina pengar. Fortsatt tummen ner och motorvägsfingret upp till DHL, för er arrogans och oförståelse över kundens situation.
  • Banesa M
    Banesa M skrev om Dhl Express (sweden) Ab, Importombud
    DHL var totalt undermåliga i sin service till mig. Både i bemötande, leverans rutiner samt vid reklamation. Aldrig någonsin kommer jag att använda dem. Jag låter även alla mina bekanta och arbetskamrater veta detta.
    Man kan ju tycka att ett företag med gott rykte ska leva upp till det - men nej, de gör tvärt om och beter sig som om kunden längst ut på leveranskedjan vore oviktig.

Företag inom övrigt nära Dhl Express (sweden) Ab, Importombud:

Folkpool Jönköping

Bangårdsgatan 3, Jönköping

Mark & Trädgårdseliten

FLODINS VÄG 27 D, Strängnäs
Mark & Trädgårdseliten
Micke L:
Mark & Trädgårdseliten gjorde ett fantastisk arbete, som jag varmt kan rekommendera. Mvh Micke Lundblad

Trä & Mur Kompaniet i Kungsbacka

Ekenleden 13 A, KÅLLERED
Trä & Mur Kompaniet i Kungsbacka
Stefan N:
Byte av plåttak. Fick bra hjälp trots kort varsel. Utmärkt utfört arbete.