Dinner 22

Södra Vägen 22, 412 54 Göteborg — Visa karta

Hos oss på Dinner 22 finner du en restaurang inspirerad av det traditionella svenska köket. Här får du god mat tillagad på väl utvalda råvaror och vi har även en stor vinkällare och ett brett sortiment av öl. Vi bjuder på en känsla av att verkligen vara hemma, och det i en trevlig atmosfär mitt i Göteborg.

I vår restaurang hittar du rätter som renytterfilé med skogssvampsås, pepparhalstrad svensk oxfilé, biff á la Rydberg och självklart även ett par vegetariska rätter om du föredrar det. Slå dig ner med ett glas vin och några ostar medan du läser igenom menyn.

Ta gärna en svängom förbi vår berömda bakficka, Drinks 20 som ligger vägg i vägg för en cocktail innan eller efter maten i absolut världsklass.

Varmt välkommen!
Mån-Sön: 17:00-00:00

Läs vad 98 kunder tycker om Dinner 22

• Gunhild L
    Gunhild L skrev om Dinner 22
    Trevligt och serviceinriktat bemötandex. Utmärkt meny med goda smaker. Bra service vid bordet.
  • Sara S
    Sara S skrev om Dinner 22
    Så trevlig personal och maten är fantastisk!
  • Agne S
    Agne S skrev om Dinner 22
    Inte vad det en gång var, har under en åttaårs period försämrats avsevärt.
  • Ingrid R
    Ingrid R skrev om Dinner 22
    Vi är en familj på 7 personer (från olika västeuropeiska länder)som besökte Dinner för åtskilliga månader sedan. Personalen var mycket trevlig och serviceinriktad. Vad vi åt minns jag inte, förrätt och middag, men de levde säkert upp till våra förväntningar.
    I och med att det finns flera sittningar, (kanske på ung1½ ?) upplevde vi det som det förväntades att då vi var klara med måltiden borde vi gå. Personalen rörde sig mer och mer runt vårt bord och vi kände oss obekväma med detta. Ingen bad oss gå men det kändes inte bra. Vi är vana vid att sitta och kunna prata och inte känna en tidspress.
  • Eva P
    Eva P skrev om Dinner 22
    Servitören var uppmärksam och kunnig.
    Huvudrätten Kummelrygg med hummersås var lite för salt och jag tycker inte man bör använda burkräkor med tanke på att vi bor på västkusten och det pris vi betalade för huvudrätten 290 kr.
    har varit på Dinner 22 många gånger och jag blev besviken på detta besöket.
  • Lena B
    Lena B skrev om Dinner 22
    Mycket bra allt förutom att vi fick ett bord långt inne i ett hörne trots att jag hade bokat i god tid! men dom löste det ganska bra så att det blev något bättre. maten var fantastiskt bra och även service och bemötande.
  • Caroline H
    Caroline H skrev om Dinner 22
    Har varit en trogen besökare under flera års tid och har rekommenderat Dinner 22 till vänner och bekanta.
    Personalen har alltid varit trevlig och tillmötesgående och maten supergod.
    En restaurang som man gärna återvänder till!

Men när vi i somras var ett större sällskap blev jag/vi oerhört besvikna på servicen.
    Så är man ett större sällskap (över 8) då ändras förutsättningarna som gäst och Dinner 22 är "stelbenta" och de kan tyvärr inte leverera på samma sätt.
    Tack vare det dåliga bemötandet och sämre servicen så kommer det att dröja innan jag eller någon av de andra i sällskapet bokar bord där igen.

Så från betyg utmärkt till helt ok!
  • Maria B
    Maria B skrev om Dinner 22
    Fantastisk restaurang med otroligt serviceminded personal!
    Rekomenderas varmt till ALLA!
  • Torgny S
    Torgny S skrev om Dinner 22
    Trevligt ställe med mycket bra mat, vi alla (9 per) var mycket nöjda.
  • Hans T
    Hans T skrev om Dinner 22
    Bra service och bra mat. Uppmärksam personal.
    Bra beskrivning av dom olika rätterna.
    lugn och bra miljö, gick utmärkt att föra en konversation.
  • Emelie N
    Emelie N skrev om Dinner 22
    Middag på Dinner 22 är alltid lika trevligt ! Personalen har alltid ett leende på läpparna och ger den bästa servicen. Bra meny med varierande rätter som passar alla och väldigt god mat. Rekommenderar varmt ett besök på Dinner 22 !
  • Anna-carin L
    Anna-carin L skrev om Dinner 22
    Trevligt och mysig miljö att sitta i, lugnt även om de flesta borden var fullsatta. Nackdel att man inte fick sitt bord 10 min före bokad tid när restaurangen precis öppnat. Bra med lokala råvaror och framför allt SVENSKT kött som serverades. Ingen kom och frågade om vi ville ha mer att dricka.
  • Anna S
    Anna S skrev om Dinner 22
    Jättebra! Maten var fantastisk och servicen var exemplarisk!
  • Cécile S
    Cécile S skrev om Dinner 22
    Myckt trevlig personal. God mat. Kunde finnas mer vegetariskt på menyn. Inte helt nöjda med vinpaketet.
  • Ing-marie A
    Ing-marie A skrev om Dinner 22
    Att besöka Dinner 22 var en mycket bra upplevelse både vad gäller mat , service och bemötande. Jag kommer verkligen att rekommendera denna restaurang till andra som vill ha tips på ställen där de kan avnjuta en mysig kväll i Göteborg.
  • Maria A
    Maria A skrev om Dinner 22
    Trevlig service o god mat vid firande av födelsedag i Stockholm
  • Philip F
    Philip F skrev om Dinner 22

Trevlig personal och enkel atmosfär!
    Maten är gudomlig, så är ni redo för en pris värd smakupplevelse. Besök Dinner 22!

Minus

Det drar kalt vid borden i entrén och det blir lätt kvafft vid borden längst in vid fullt hus.
  • Lotta A
    Lotta A skrev om Dinner 22
    Proffsigt bemötande.
    Jag o några besökte restaurangen o fick väldigt bra service. God mat.
    Förväntningarna blev väl uppfyllda!
  • Jan O
    Jan O skrev om Dinner 22
    En underbar middag och när vi gick därifrån kände vi en lätt euforisk känsla
  • Maja G
    Maja G skrev om Dinner 22
    God mat, trevlig och snabb service. Väl värt ett besök!
  • Stina L
    Stina L skrev om Dinner 22
    Tycket jättemycket om Dinner 22! Jättegod mat och härlig atmosfär. Servicen har varit lite blandad. Ibland jättebra, ibland lite dryga servitörer. Gillar när servitören är engagerad och personlig. Dock får det inte bli för mycket och det är viktigt att ge "space". En balansgång som allt som ofta personalen lyckats med. Om man beställer något som är väldigt dyrt, tex en grappa tala gärna om att den är lite extra dyr. Förmodligen kommer vi köpa den ändå men det är alltid uppskattat att ge gästen en ärlig chans. Så man inte känner sig bortförd bakom ljuset.
    Satsa på den charm lokalen och utbudet besitter.
  • Anette B
    Anette B skrev om Dinner 22
    Mycket trevlig personal. God mat till rimliga priser.
  • Cecilia H
    Cecilia H skrev om Dinner 22
    Trevlig personal och god mat och bra hjälp med att välja vin till maten
  • Marcus B
    Marcus B skrev om Dinner 22
    Toppen mat och fantastisk service.
  • Gunnar K
    Gunnar K skrev om Dinner 22
    Mycket bra bemötande och fantastisk god mat
  • Carina B
    Carina B skrev om Dinner 22
    Underbart god mat från förätt till efterrätt. Fantastiskt bra service från servitören! Kan varm rekommenderas
  • Pernilla B
    Pernilla B skrev om Dinner 22
    Jag var och besökte dinner 22 i somras tillsammans med min familj. Vi fick hjälp av en servitör som vi var mycket nöjda med då han gav en jätte bra service, han gav oss lagom uppmärksamhet under hela middagen trots mycket gäster (viss service kan bli för påflugen eller inte uppmärksam alls). Vi fick ett perfekt utvalt vin till maten utifrån varat smak och tycke. Servitören var avslappnad och proffsig, samtidigt lyckades han möta oss på ett lite mer personligt plan, det är alltid trevligt. Jag har faktiskt inget att klaga på från den här kvällen. Vi fick ett bord ute, mitt i kvällssolen och gick hem väldigt mätta och glada. Tusen tack!
  • Jonna H
    Jonna H skrev om Dinner 22
    Mysigaste restaurangern i stan! God mat! Trevlig personal! Menypaket är roligt! 😊
  • Mats S
    Mats S skrev om Dinner 22
    Trevlig lokal med god service och god mat.
  • Tim S
    Tim S skrev om Dinner 22
    Det var riktigt gött och väldigt bra service
  • Gunilla C
    Gunilla C skrev om Dinner 22
    fungerade utmärkt att boka bord, trevligt bemötande, bra placering, mycket god mat. ett besök som vi kan tänka oss göra om .
  • Martin F
    Martin F skrev om Dinner 22
    Har varit där många gånger. Alltid utsökt mat. På senare tid har även personalen blivit gladare och trevligare så nu är det ett kanonställe.
  • Elisabeth I
    Elisabeth I skrev om Dinner 22
    Jag och min man har besökt Dinner 22 ett flertal gånger. En mysig och välkomnande restaurang med fantastisk mat och dryck. Vi har alltid blivit vänligt bemötta av personalen. När vi ska besöka Göteborg och ska boka bord någonstans, går min tankar först hit!!!!😍
  • Malin A
    Malin A skrev om Dinner 22
    Det var en härlig födelsedag med underbar personal och väldigt god mat
    Helt underbar kväll på en fin restaurang som jag verkligen rekommenderar
  • Leif J
    Leif J skrev om Dinner 22
    Vänlighet och hjälpsamhet i kombination med bra mat och lugn och fin atmosfär. Det var första gången vi var där och vi kommer utan tvekan gärna tillbaka.
  • Christina A
    Christina A skrev om Dinner 22
    Ett glatt gäng på 8 personer blev fantastiskt bemötta med mycket god service och mat. Blev placerade i lugn miljö och vi rekommenderar det absolut och återkommer gärna
  • Ann-sofie H
    Ann-sofie H skrev om Dinner 22
    Trevlig personal. Dock otydlig skylt vilket gjorde att det tog tid att hitta stället. Bra huvudrätter. Besvikna på desserten som var glass. Stod inte paritet till priset.
  • Petra U
    Petra U skrev om Dinner 22
    Jag tycker att Dinner 22 levererar högklassig mat och service. Personalen är snabb, lyhörd och mån om sin personal. Men känner att restaurangen ”lever” genom att menyn förändras kontinuerligt.
    Jag är mycket nöjd med restaurangen!!
  • Karin S
    Karin S skrev om Dinner 22
    God mat. Mycket bra service. Trevlig miljö.
  • Veronika L
    Veronika L skrev om Dinner 22
    Vi har tidigare ätit på Dinner 22.Denna gången blev jag nyfiken på vegetarisk mat, och efter bra information av personal på restaurangen valde jag att ta just sådan mat. Blev förvånad över hur nöjd jag blev. Både min man och son fick bra bemötande , och var också väldigt nöjda . Det jag reflekterade över var att personalen (inte vi vårt bord men hos grannen) tog sig tid att sätta sig ner och noga lyssna in vad som önskades som meny. Kändes personligt, kamratligt och att personalen verkligen ville bjuda på en fin upplevelse.
    Då vi var nyfikna på att avsluta kvällen med en drink fick vi information av nya spännande drinkar.
    Har också i efterhand reflekterat över att personalen återkom för att höra om vi var belåtna och önskade ngt mer.
  • Ingela B
    Ingela B skrev om Dinner 22
    Superbra service .kom tidigt o fick reda på att man kunde ta en drink vägg i vägg för det var samma företag.det gjorde vi.
    Trevliga som förslog goda drinkar.
    Sedan in o åt god mat.
    Har varit där en gång innan.
    Då var det lika trevligt och god mat.
    Så fortsätt med det.
    Tummen upp
  • Johanna J
    Johanna J skrev om Dinner 22
    Fantastisk service. Mycket god 3 rätters m passande viner
  • Jan-otto P
    Jan-otto P skrev om Dinner 22
    Bra och trevligt bemötande.
    Bra presentation och komponering av maten.
    Bra och kunnig beträffande drycker.
    Snabb servering.

Har inte varit där tidigare, men återvänder, det motsvarade mer än förväntat.

En riktigt trevlig kväll!!!
  • Louise Z
    Louise Z skrev om Dinner 22
    Fantastisk mat och service!!!!
  • Leila G
    Leila G skrev om Dinner 22
    Jag och min man blev välkomnade av trevlig personal. Vi beställde varsin drink en gimlet och en paper plane. Till huvudrätt tog vi ren och oxfilé. Drinkarna var jättegoda och maten med. Köttet var perfekt tillagat med goda tillbehör. Personalen var jättetrevlig och lagom engagerade. Vi behövde inte vänta läge på varken drink eller mat. Enda som jag inte var helt nöjd med var vinet. Bad om ett rött vin som passar till maten men det var inte så gott och passade inte så bra till maten. De kanske har för vana att servera husets vin om någon ber om ett glas.
  • Monika J
    Monika J skrev om Dinner 22
    Dinner 22 är en fantastiskt gemytlig och kulinariskt topp-presterande restaurang med mycket kunnig och vänlig personal.
    Rekommenderar starkt att besöka denna restaurang som höjer sig utöver det vanliga!
  • Gunnar E
    Gunnar E skrev om Dinner 22
    Trevligt och proffsigt bemötande. Firade födelsedag på Dinner 22 med middag. Allt sköttes till stor belåtenhet.
  • Karin N
    Karin N skrev om Dinner 22
    Bemötande bra. Bokning bra. Vi fick även flytta till annat bord. Det var för stor räksmörgås med jag fick doggybag. Helst hade jag velat köpa en mindre.
  • Stefan G
    Stefan G skrev om Dinner 22
    Trevlig lokal bra serviceinriktad personal och
    Maten var jättebra
  • Peter O
    Peter O skrev om Dinner 22
    Väldigt trevlig personal och fantastisk god mat!

Södra Vägen 22, 412 54 Göteborg