Dinner 22

Dinner 22

Ring 031-81 10 55 www.dinner22.se

Hos oss på Dinner 22 finner du en restaurang inspirerad av det traditionella svenska köket. Här får du god mat tillagad på väl utvalda råvaror och vi har även en stor vinkällare och ett brett sortiment av öl. Vi bjuder på en känsla av att verkligen vara hemma, och det i en trevlig atmosfär mitt i Göteborg. I vår restaurang...

348 omdömen om Dinner 22

Roger L
Skrev om Dinner 22

sista gången 31/1 -70 aldrig igen gäller fortfarande! Oerhört dåligt bemötande. Det finns så många bra restauranger. i Göteborg.

Anders S
Skrev om Dinner 22

Dinner 22 är ett bra val för både privat besök och representation. Maten är alltid bra och personalen är kunnig och serviceminded. Besöket denna gång var privat med bordsplats ute i kvällssolen. Enda synpunkt ang. Ev. Förbättring är att någon gång ändra i menyn eftersom jag nu ätit i stort sett alla huvudrätter i samband med besök senaste åren

Hans J

God mat och trevlig service varje gång jag ätit på Dinner 22

Lotta R
Skrev om Dinner 22

Utmärkt mat och trevlig personal!

Christer R
Skrev om Dinner 22

Vi brukar gå till Dinner 22 när vi är i Göteborg och beställer så gott som alltid fiskrätter. Vi har alltid uppskattat denna menyn. Såväl fisken som tillbehören har varit väldigt uppskattat. Personalen har alltid varit tillmötesgående och trevliga. Vi återkommer säkert framöver.

Katherine M
Skrev om Dinner 22

Vi blev fantastiskt väl bemötta av mycket proffsig och trevlig personal med glimten i ögat. Vi hade svårt att välja fördrink men även här gjorde vår servitör ett fantastiskt jobb då han lyssnade in våra önskemål om smaker. Det blev tillslut ”Earthman” med en grund på jordgubb, perfekt välbalanserad av sötma och syra och så fräsch. Maten valde vi med hjälp av personalen som guidade oss igenom menyn. Som förrätt valde vi en hummersoppa med räkor och rökt laxrom. Den var krämig och len och smakade underbart. Till varmrätt...

Marianne D
Skrev om Dinner 22

Hade en mycket trevlig middag innan Elton Johns konsert. Blev mycket väl bemötta och fick ett bord trots att jag bara bokat för fyra personer när vi var fem. Det var en miss av mig som ordnades snabbt och trevligt! Mycket vällagad mat och fin atmosfär.

Anders L
Skrev om Dinner 22

Varit där med kunder ett flertal ggr Fantastisk mat service Kan inte bli bättre !!!

Willy M
Skrev om Dinner 22

Vi var en vennegjeng. Ble møtt av imøtekommende personale. Maten var veldig bra. Det ble noen misforståelse med bestillingen, men betjeningen ga beskjed. Utmerket mat og vi kommer igjen

Thomas H
Skrev om Dinner 22

Mycket bra service och suverän mat. Allt ifrån bokning och servering fingerar perfekt. Allting blir verkligen som förväntat och jag kommer lätt rekommendera denna restaurang till bekanta. På återseende...

Mikaela I
Skrev om Dinner 22

Tillmötesgående, proffsig personal. Maten fantastiskt god. Åt risotto/ tonfisk och torsken vid ett annat tillfälle. Superbt! Äter gärna där igen och rekommenderar stället varmt.

Emma A
Skrev om Dinner 22

Underbar atmosfär, trevlig personal och fantastiskt god mat, köttet va ren perfektion och vi kommer definitivt att komma tillbaka.

Malin E

Helt fantastisk, Gøteborgs beste restaurant

Andreas L
Skrev om Dinner 22

Har varit där flera gånger! Underbar mat, trevlig personal!

Jeanette L
Skrev om Dinner 22

Väldigt trevligt bemötande från start till hemgång. Omtänksam personal. Maten supergod rakt igenom. Även viner. Personalen har stor kunskap om mat och dryck vilket vi uppskattar mycket

Alexandra T
Skrev om Dinner 22

Verkligen 10/10, fantastiskt kunnig och trevlig personal och otroligt god mat, min absoluta favoritrestaurang i Göteborg. Ni gör ett toppenjobb!

Lars K
Skrev om Dinner 22

Mycket bra och trevlig personal och maten var förstklassig.

Fredrik Ö
Skrev om Dinner 22

Bra matutbud, trevliga lokaler och bra service.

Tommy D
Skrev om Dinner 22

Super og lun atmosfære med veldig hyggelig personale. Det toppes med at jeg får mat av topp kvalitet til en hyggelig pris. Spiste Tomahauk stek sist gang vi var der og det var en opplevelse i seg selv å få servert en kg antrecoute på ben👍

Anders E
Skrev om Dinner 22

Som vanligt,Mycket gott både mat och vin! Mycket prisvärt och bra och kunnig personal!

Sara H
Skrev om Dinner 22

Jättegod mat och trevlig service

John W
Skrev om Dinner 22

Bra välkomnande. Bra service. Utmärkt mat. Jag behövde lite anpassning pga allergi och det var inget problem.

Madeleine W
Skrev om Dinner 22

Mycket bra bemött med trevlig personal. Maten smakade bra & miljön var mysig. Hit återkommer man gärna :)

Dan S
Skrev om Dinner 22

Trevlig lokal med utmärkt meny, med lockande kökets rekommendation från serveringspersonal. Tillagning och smakupplevelserna var strålande. Både förrätt (hummersoppa) och huvudrätt (ryggbiff) var perfekta. Utomordentlig trevlig, snabb, kunnig och omtänksam service. Besöker Dinner 22 mer än gärna igen!!

Josefin J
Skrev om Dinner 22

Bra bemötande. Det som kunde varit bättre var att bli erbjuden efterrätt tidigare då sittningen var 2h. Det blev stressigt på slutet. I övrigt var det god mat och trevlig personal.

Isabelle K
Skrev om Dinner 22

Mycket trevlig restaurangupplevelse, supergod mat och trevlig servitris.

Lars W

Bra mat Bra service Bra bemötande Upplevelsen näst intill perfekt

Eleonor J
Skrev om Dinner 22

Maten och personalen var bra. Hade bokat dock 21-23,30 men de stängde kl 22.00 så var lite tråkigt att bokningstiden inte stämde överens då vi oxå firade min sambos 50 års dag. Men i stort sätt är vi mer än nöjda

Fredrik A
Skrev om Dinner 22

Trevlig restaurang, bra mat trevlig och kunnig personal.ä

Camilla J
Skrev om Dinner 22

Mysig miljö med avskildhet och superbra service. Vi åt oxfile med potatis gratäng med rödvinsås. Maten var fantasisk god och perfekt behandlad. Kommer mer än gärna tillbaka!

Louise W
Skrev om Dinner 22

Har besökt Dinner 22 vid flertalet tillfällen och har alltid gått därifrån otroligt nöjd över upplevelsen. Ett toppenteam av servitörer som kan service och otroliga menyer där hänsyn tas till t ex vegetarianer. På så vis kan jag ta med vem som helst dit för alla kan få en otrolig matupplevelse.

Paola S
Skrev om Dinner 22

Senast så fick vi ett väldigt tråkigt bord längst in i restaurangen, in i en mörk tarm med två bord. När jag påpekade att jag inte var riktigt nöjd med detta bordet så sa servisen att det var helt fullbokat. När vi gick efter middagen så var det flera lediga bord på betydligt trevligare ställen i restaurangen lediga- trist. Maten är överlag god och bra, trevligt med brödkorg och goda bröd innan maten, betyg 4 på maten.

Harriette S

Underbar mar och vin! Högsta klass på allt Och SEN den trevliga servitören👍👍👍

Johan W
Skrev om Dinner 22

Bra mat tyvärr lite dålig service. Vi blev skickade till deras drink.bar för att vi kom 20 min för tidigt. Konstigt när det nästan var tomt i restaurangen..

Jens J
Skrev om Dinner 22

Kanon bra mat och service. Lyckad kväll på alla sätt

Anncharlotte C

3 rätters Ovan personal som inte hade mycket kunskap tyvärr om varesig viner eller menyn . Jag hade fått rekommenderat Dinner 22 och hade höga förväntningar på maten eftersom priserna är därefter. Maten var bra men servicen ur usel. Det luktade avlopp i restauranger precis där vi satt längst in vid ett avskilt bord tyvärr som gjorde upplevelsen sämre . Ingen som uppmärklammade oss under långa stunder och vi fick veta att det var kort om personal . Ingen sa tack och adjö . Kommer ej besöka eller rekommendera !

Hans G
Skrev om Dinner 22

Mycket god mat och bra service

Anna B
Skrev om Dinner 22

Trevlig och duktig personal. Kommer absolut besöka restaurangen igen.

Meta W
Skrev om Dinner 22

Trevligt bemötande, god service och god mat!

Lars-erik J
Skrev om Dinner 22

Från början till slut Toppen. Maten, Personalen, Servicen,Miljön allt var s å å å bra. Kommer gärna tillbaka. Detta var 3:Je eller 4:Jr. Gången vi var här. Varje gång lika bra.

Jan T
Skrev om Dinner 22

Trevliga lokaler, trevlig personal och mycket god mat.

Birgit L
Skrev om Dinner 22

goda drinkar innan maten Biff Ryberg, Ryggbiff - gudomligt goda båda rätterna En flaska rött Pannacotta Irish coffee Trevlig uppmärksam personal Ej för hög bakgrundsmusik Kommer definitivt att gå dit igen

Hans-olov B
Skrev om Dinner 22

Bra mat och trevlig personal. Jag blev överraskad av kvaliteten och kunskapen om vin, som var riktigt bra.

Annalotta L
Skrev om Dinner 22

Mycket gott och prisvärt, trevligt bemötande.

Agneta B
Skrev om Dinner 22

Vi köpte torskrygg, mycket gott. Trevlig personal med ett gått bemötande. Helt nöjd.

Katri S
Skrev om Dinner 22

Trivsamt, proffsigt, läcker mat och utmärkt service! Alltid en bra upplevelse som uppfyller alla förväntningar.

Siv J
Skrev om Dinner 22

Hej vi var där i lördags god mat trevlig personal. Med vänlig hälsning, Siv o Magnus. Åter kommer gärna tbx er.

Mats E
Skrev om Dinner 22

Maten och servicen var utmärkt

Martin F
Skrev om Dinner 22

Väldigt god mat till ett förhållande bra pris. Trevlig och professionell personal.

Norunn P
Skrev om Dinner 22

alldeles för dyrt. nu är jag klar