Djurgårdsbrunn

Djurgårdsbrunnsvägen 68, 115 25 Stockholm — Visa karta

Djurgårdsbrunn ligger i en av Stockholms mest pittoreska oaser, nämligen Kungliga Djurgården där folk från alla delar av världen samsas. Menyn på Djurgårdsbrunn, som går att avnjuta så väl vinter som sommar, består av svenskt husman med inspiration av medelhavet, tolkade av Djurgårdsbrunns fantasirika och flitiga kockar. Utöver en middag i goda vänners lag erbjuder vi även festarrangemang för så väl mindre cocktailprtyn som stora bröllopsfester samt konferens. Vår serviceinriktade personal finns alltid till ert förfogande.

Om ni önskar hitta på något kul i samband med ert besök så har vi i samarbete med More Activities populära upplevelser och aktiviteter, till exempel lerskytte med laser, isskulptering, båttur eller varför inte lådbilsrace!

Läs vad 3486 kunder tycker om Djurgårdsbrunn

• Ulf B
    Ulf B skrev om Djurgårdsbrunn
    Ett proffesionellt bemötande och mycket bra service. Mycket god mat och vin. Ett ställe som jag varmt kommer att rekommendera till vänner och bekanta. Detta tillsammans med restaurangens fantastiska läge gör att jag kommer tillbaka snart igen.
  • Therese J
    Therese J skrev om Djurgårdsbrunn
    Överskattat. Bra utsikt men buffen var ett skämt. Inlagda grönsaker, känns som att det iaf borde vara färska grönsaker...
  • Annica L
    Annica L skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra bemötande vid bokning via telefon. Trevlig personal i resturangen. Dock lite dåligt urval för oss som inte ville äta grillbuffé
    I övrigt en trevlig eftermiddag.
  • Christina L
    Christina L skrev om Djurgårdsbrunn
    Maten var god och servicen var trevlig!
    Med andra ord var vi mycket nöjda!
  • Krister L
    Krister L skrev om Djurgårdsbrunn
    Jag bemöttes vänligt och proffsigt på telefon vid bokningen, vi avnjöt lyxbrunch med champagne som start och en mycket god grill buffé därefter. Personalen bjöd på god service och var mycket trevliga.
  • Alexsandra W
    Alexsandra W skrev om Djurgårdsbrunn
    Maten var okej, grisköttet väldigt torrt. För det priset man fick betala var det inget vidare. Det fick ner med ingen höjdare. Efterrätterna var inte heller något höjdare förutom vattenmellonen.. och gelégodiset resten var torrt. Fanns ej salt eller peppar till hands eller smör till brödet man fick fråga om allt. Inget att rekommendera
  • Anna N
    Anna N skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi åt lammstek och kalvschnitzel. Drack husets vin. Är mycket nöjda med allt! Avslutade med chokladkaka och kardemummaglass. Mycket gott det också. Sammantaget var allt över förväntan och vi kommer gärna tillbaka. Duktiga ungdomar serverade oss två pensionerade väninnor från Göteborg!
  • Sune W
    Sune W skrev om Djurgårdsbrunn
    Utmärkt bemötande.
    Personlig service.
    Mycket god mat.
  • Dan B
    Dan B skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra bemötande. Uppmärksam och snabb service. Efter begäran att betala kom notan efter bara några minuter. Föredömligt. På restaurang får man alltför ofta vänta irriterande länge på notan.
    Brunchen var rikhaltig och mycket välsmakande. Väldigt trevligt ställe nu på sommaren och vi hade tur med vädret.
  • Åsa J
    Åsa J skrev om Djurgårdsbrunn
    Bästa service, god grillbuffe och underbar utsikt.
  • Fred K
    Fred K skrev om Djurgårdsbrunn
    En minnesvärd middag!! Alla 15 i vårt sällskap trivdes perfekt och efteråt har jag som värd fått många lovord för valet av Djurgårdsbrunn för mitt födelsedagsfirande!! Kanonbra mat och personal samt ett fantastiskt fint läge gör restaurangen helt super!!
  • Kjell H
    Kjell H skrev om Djurgårdsbrunn
    Supertrevlig eftermiddag med god mat och väldigt trevlig personal.
  • Filip G
    Filip G skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig personal och väldigt fin plats. Huvudrätten får 3,5 av 5 men efterrätten får fan 5 av 5 tack vare den goda pajen. Väldigt trevligt att man efter den häftiga brunchen kunde sätta sig i solstolarna dricka kaffe oc kolla på båtarna!
  • Elin W
    Elin W skrev om Djurgårdsbrunn
    Djurgårdsbrunn är en trevlig resturang i trevlig miljö, bra bemötande från personalen, god mat o dryck. En omgivning/restaurang jag skulle rekomendera till andra.
  • Robert E
    Robert E skrev om Djurgårdsbrunn
    Ok mat men inte mer. Desserten barn jättegod dock. Omgivningen och är vacker en fin sommardag. Personalen bra och trevlig. Ganska överprisad om du frågar mig.
  • Matilda F
    Matilda F skrev om Djurgårdsbrunn
    Toooopppppeeeeeeeeeeeeeeennnnnnn!!!!!!!
  • Simon M
    Simon M skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket god mat i trevlig oas (dåligt att texten måste va 30 tecken)
  • Birgitta M
    Birgitta M skrev om Djurgårdsbrunn
    Jättetrevligt och god mat!
    Mysigt för små barn att få ha spring i benen!
  • Gudrun Y
    Gudrun Y skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi har bara goda vitsord om Djurgårdsbrunns värdshus! Proffsigt och vänligt bemötande, mycket goda rätter, t ex den grillade rödingen, lugn miljö utan skrällande musik, och det sköna sommarvädret var ju också en bonus! Vi kommer igen, var så säkra!
  • Lotta T
    Lotta T skrev om Djurgårdsbrunn
    Deras brunch var super. Trevlig och serviceminded personal.
    Läget är också fantastiskt☺️
  • Nathalie S
    Nathalie S skrev om Djurgårdsbrunn
    God mat, lyhörd personal. Bra att man kunde beställa på plats även som större sällskap om 13 personer! Vacker uteservering också!
  • Thomas H
    Thomas H skrev om Djurgårdsbrunn
    Jag bokade lunch för 7 personer.
    Fick snabbt en bekräftelse.
    Bra service vid lunchen och god mat.
    Sammanfattningsvis en positiv upplevelse.
  • Shahla H
    Shahla H skrev om Djurgårdsbrunn
    Harmoni, välbemötande.och fin stämning.
  • Sandra W
    Sandra W skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevligt bemötande och välkomnande. Fick fina sittplatser ute mot vattnet. Skönt att kunna sitta lite i lä i solen. Fantastiskt god mat. Den vegetariska rätten (purjolök) imponerade. Barnen älskade sina räksmörgåsar. Bra kvalitet på köttet. Goda efterrätter, fin uppläggning och trevligt med en kaffekanna. En av de godaste födelsedagsluncher jag avnjutit! Fin konversation med vår servitris där vi via köket fick veta hur purjolöken tillagadles :) Miljön på Djurgårdsbrunn är också fantastisk. Vi kommer absolut tillbaka och kommer att rekommendera er!
  • Mats S
    Mats S skrev om Djurgårdsbrunn
    Personalen var serviceminded och positiva i sitt bemötande, trots att det började regna och de hastigt var tvungna att duka av de bord som var under bar himmel. Mysig känsla på uteserveringen med en trevlig utsikt.
  • Richard S
    Richard S skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevligt, fräscht god service hög kvalité på mat
  • Mikaela S
    Mikaela S skrev om Djurgårdsbrunn
    Bemötandet både i telefon och på plats var 5 men brunchen i överlag var en besvikelse. Önskar mer lagad mat. Alltså inte gurkor från burk osv. Den lagade maten som fanns var inte speciellt god. Grisköttet var segt osv. Men något vi gillade var den rökta kycklingen! Samt så var det inget på efterrättsbordet som föll oss i smaken förutom smågodiset och så ska det inte vara när man går på brunch.
  • Suanita M
    Suanita M skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi var där och åt grillbrunch, den är helt ok, men det är omgivningen och atmosfären som är toppen!
  • Anna D
    Anna D skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra bemötande och service. God mat!
  • Lovisa S
    Lovisa S skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket trevlig personal och bemötande på grillbrunchen.
  • Attila N
    Attila N skrev om Djurgårdsbrunn
    Smaklös mat, laxen var kall, bbq kycklingen saknades. En av dom sämre bruncher vi varit på.
  • Lina F
    Lina F skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig personal, god mat, började ösregna men de var mycket positiva där ändå
  • Eva C
    Eva C skrev om Djurgårdsbrunn
    Det var väldigt trevlig miljö, bra service, god mat men portionerna var små.
  • Jan P
    Jan P skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi intog en Brunch på Djurgårdsbrunn och upplevde det som mycket angenämt:

Läget är fantastiskt vid kanalen - vi fick ett glas champagne som välkomstdrink - bra bord med trevlig utsikt - bra maträtter - mycket trevlig och tillmötesgående personal.
    Vädret visade sig dessutom från sin allra bästa sida, så vi kunde helt enkelt inte ha önskat oss en bättre söndagseftermiddag!!

Kan varmt rekommenderas!!
  • Christina Ö
    Christina Ö skrev om Djurgårdsbrunn
    Maten var mycket bra och väl avvägd med tanke på variationerna av de olika rätterna. Servicen alldeles förträfflig så hit återkommer vi gärna
  • Ingrid F
    Ingrid F skrev om Djurgårdsbrunn
    Det regnade och maten var slut eller för blöt.
    Personalen gjorde sitt bästa, men brunch är endast för soliga dagar.
    Ingrid
  • Safar Y
    Safar Y skrev om Djurgårdsbrunn
    Jag har varit på djurgårdsbrunn förut och läget är fantastiskt. Vad som stack ut var ett våra servitörerna var mycket trevliga. Lite besviken på grillbrunchen som jag tyckte var lite väl liten. Hade önskat fler tillbehör. Destbordet var bra.

Trevligt ställe som hade fått mycket bra betyg om det inte vore för huvudakten: maten.
  • Hedvig T
    Hedvig T skrev om Djurgårdsbrunn
    Gott bemötande. God mat på brunchen. Fin miljö. Kycklingklubborna var dock dessvärre inte genomstekta.
  • Patrik M
    Patrik M skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig personal och hyfsad service i fin miljö men brunchen var inte värd priset. En knappt existerande buffé med kallskuret och ett tafatt försök till grillad mat. Efterrätten var ok men vägde inte upp för den dåliga maten. Tråkigt! Jag har tidigare varit nöjd med deras a la carte lunch.
  • Stefan M
    Stefan M skrev om Djurgårdsbrunn
    Jag formligen älskar stället. Det brukar bli grill brunch varje sommar en gång. Under vintern kommer k
    Jag oftare.
  • Natali G
    Natali G skrev om Djurgårdsbrunn
    Riktigt bra service från att vi kom till att vi gick. Trevlig personal och god brunch!
    Detta är ett ställe jag kan rekommendera för dig som vill äta en god grill brunch tillsammans med din vän/partner/familj.
  • Caroline B
    Caroline B skrev om Djurgårdsbrunn
    Lovely dinner, staff and setting! Grilled tuna, makrill and oven baked char! Thumbs up!!
  • Jan O
    Jan O skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket trevlig personal. Bra bemötande, bra service och mycket god mat
  • Kjell S
    Kjell S skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra service och mottagande. Tyckte inte om att maten stod ute med tanke på flugor och getingar. God mat och väl tlltaget.
  • Åke S
    Åke S skrev om Djurgårdsbrunn
    En väldigt trevlig kväll med god mat och ypperlig service!
  • Marjaana W
    Marjaana W skrev om Djurgårdsbrunn
    Hej
    Fantastisk bemötande från det att jag ringde och hade bokat bord till vi gick därifrån. Jag hade fått en SmartBox Lux- brunch i present och bokade bord via nätet. Jag ringde till Djurgårdsbrunn och tjejen (tror hon hette Linda) var underbar i telefon och det var inga problem med att lämna presentkortet när vi väl var på plats. Hon som tog emot oss var professionell hela vägen och glad. God mat, trevlig stämning. Hade inte direkt några förväntningar, men blir glatt överraskad när allt stämmer med service och proffsigheten. Jag och min dotter kommer att gå dit fler gånger, var så säker. Tack.
  • Mari H
    Mari H skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra service, bra mat. Saknade wåfflor som vi hört om och det var slut på mat när vi skulle ta men det kom ut nytt till slut. Skulle gå hit igen.
  • Thomas T
    Thomas T skrev om Djurgårdsbrunn
    Enkelt att boka. Vi bokade bord till 14. Vid 13 sätt vi på min syster o svågers båt och fick uppleva ett riktigt hällregn som inte ville ta slut. Ungefär 13.45 ringde jag och sa att vi satt fast på båten och inte kom därifrån. Inte minst på att det lätt blir blött på en båt och halkigt. Då jag och min syster bjöd ut våra föräldrar som present till deras 60 åriga bröllopsdag ville vi inte ha någon olycka på båten. Bra bemötande från den som svarade. Jag håller ett bord. Då hade jag inte nämnt det jag skrivit ovan om våra föräldrar.

Om grillbrunchen skulle kunna tas från två håll skulle kön bli lite smidigare.

Annars trevligt med god mat o trevlig atmosfär.
  • Johanna E
    Johanna E skrev om Djurgårdsbrunn
    Grillbrunch utöver det vanliga! Strålande sol och bästa läge på terassen! Supertrevlig personal, vällagad och prisvärd mat och svalkande dryck! Tiopoängare! Hade inte skadat om buffén var än större med fler saker att välja på. Hit kommer jag igen!
  • Marina B
    Marina B skrev om Djurgårdsbrunn
    För mig som hundägare fick vi ett fantastiskt mottagande där hunden både fick vatten och en egen fullt är ligga på. Generellt var maten bra och personalen trevlig och lyhörd.

Djurgårdsbrunnsvägen 68, 115 25 Stockholm