Djurgårdsbrunn

Djurgårdsbrunnsvägen 68, 115 25 Stockholm — Visa karta

Djurgårdsbrunn ligger i en av Stockholms mest pittoreska oaser, nämligen Kungliga Djurgården där folk från alla delar av världen samsas. Menyn på Djurgårdsbrunn, som går att avnjuta så väl vinter som sommar, består av svensk husman med inspiration från medelhavet, tolkade av Djurgårdsbrunns fantasirika och flitiga kockar. Utöver en middag i goda vänners lag erbjuder vi även festarrangemang för så väl mindre cocktailpartyn som stora bröllopsfester samt konferenser. Vår serviceinriktade personal finns alltid till ert förfogande.

Om ni önskar hitta på något kul i samband med ert besök så har vi i samarbete med More Activities populära upplevelser och aktiviteter till exempel lerskytte med laser, isskulptering, båttur eller lådbilsrace.

Äntligen har våren kommit till Djurgårdsbrunn!
Varmt välkommen att fira in våren med brunch, eller varför inte en middag med vår välkomponerade vårmeny!
Mån-Sön: 11:30-23:00

Läs vad 5939 kunder tycker om Djurgårdsbrunn

Saga I skrev om Djurgårdsbrunn
    Ouppmärksam personal och medioker mat. Läs mer

Daniel S skrev om Djurgårdsbrunn
    Lång väntetid mat - 75 min
    Problem med service Läs mer

Robert N skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra service, god mat och gott vin. Läs mer

Angelica W skrev om Djurgårdsbrunn
    Jag tycker att hovmästsren kunde ha varit mer flexibel och visat oss var man kan sitta i skuggan när vi letade efter ett bord i skugga.

Han fällde ut den delen av den långa parasolen( rektangelformad) efter att vi satte ner inomhus även fast vi tyckte det var trevligare att sitta utomhus med skugga. Läs mer

Helene L skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevligt bemötande och fantastiskt god mat. Läs mer
  • Oriel R

2020-06-03

Oriel R skrev om Djurgårdsbrunn
    Generellt väldigt bra, ligger fint på djurgården. Maten smakade mycket bra.
    Lite besviken över att första beställningen tog lite väl lång tid och att få i. Huvudrätten tog oacceptabelt lång tid. Vi kom till er 17:55 och satte oss. Vid 19:10 fick vi in våra huvudrätter. Tycker inte det är helt OK....
    I övrigt trevlig personal och trevlig miljö Läs mer
  • Karsten P

2020-06-03

Karsten P skrev om Djurgårdsbrunn
    Uppskattar stället SÅ mycket.
    I kväll... fick vi vänta lite länge att serveringen tog vår beställning på fördrink & sedan maten. Sedan tog det en bra stund innan förrätten kom. Rosmarin-laxen var super... sotad oxfilé försvann.i senapssmak. Synd. Det var en kylig kväll och huvudrätten ljummen när vi fick den men köttet var mört och läckert.
    Vi kommer altid tillbaka 🥂 Läs mer

Mattias L skrev om Djurgårdsbrunn
    4 personer som åt Fisk och kött, varmrätt och dessert.
    Mycket bra mat. Mycket goda drinkar.
    Bra service och trevlig personal. Läs mer

Lars L skrev om Djurgårdsbrunn
    Två dagen lunch, ypperligt tillagat. Men vi fick säga till om såsen som skulle vara med. Den glömde de. Fick sedan rikligt med sås!
    Bra service och vänliga leenden! Läs mer

Lars N skrev om Djurgårdsbrunn
    Lång väntan innan möjlighet att beställa mat. Kycklingen i Caesarsalladen kändes inte särskilt bra. Lemonaden kändes som någon droppat citronkoncentrat och lite socker i. Ölen var god och möjligheten till barn Fish & chips var också bra. Espresson var besk. Läs mer

Ingrid L skrev om Djurgårdsbrunn
    Åt 2-3 rätters middag. Upplevde att maten höll en dålig klass.
    Det var ingenting som gav en smakupplevelse vilket man förväntar sig av någon rätt i alla fall. Jag åt en snackrätt, friterad ansjovis, samt förrätt; sparris och till varmrätt; kalv.
    VI blev väl bemötta så det var inget fel och det var en solig kväll.
    Kommer inte gå dit mer och betala bla 140 kr för jordgubbar och glass. Läs mer

Tony H skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi hade en familjemiddag på tre och beställde tre olika rätter. Priserna helt ok, servicen utmärkt (det visade sig att servitrisen kände igen oss)Maten var ingen riktig hit dessvärre, min mat var inte varm t.ex. De andra två rätterna saknade lite mer smak. Miljön helt i min smak så vi kommer tillbaka nästa gång på en brunch, och förmodligen fler middagar. Jag arbetar på Östermalm så det kommer bli en och annan lunch också. Läs mer

Rasmus H skrev om Djurgårdsbrunn
    Dålig service i salladslök utom en trevlig lite yngre kille. Stressad och i allmänhet rörig personal. Opersonligt. Läs mer

Gabriella M skrev om Djurgårdsbrunn
    Långsam service
    Kall mat
    3 fel på order på 5 huvudrätter
    Dålig kompensation ”Vi bjuder på kaffe” Läs mer
  • 2020-05-30

Jacob H skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra service, bra mat o ett utmärkt läge! Läs mer
  • 2020-05-25

Nassim M skrev om Djurgårdsbrunn
    Härlig atmosfär och god brunch! Rekommenderar starkt. Läs mer
  • 2020-05-25

Maja S skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi hade en helt okej upplevelse. Tyckte dock att personalen var lite slö. Vi hade bokat bord och ändå fanns inget bord uppdukat för oss, ingen kom och fråga om maten smakade bra etc. Maten var helt ok. Läs mer
  • 2020-05-21

Teresa M skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi var ett sällskap på 10 st, både vuxna och barn som åt brunch Luftigt mellan borden, bra service och bemötande samt jättegod mat. Särskilt nöjda att det fanns något för alla oavsett ålder. Innan besöket ordnades det dessutom med både plats till hunden och glutenfri kost. Suveränt! (sedan att solen sken gjorde inte besöket sämre).

Vi är alla jättenöjda! Läs mer
  • 2020-05-18

Karolina A skrev om Djurgårdsbrunn
    God mat men sliten tråkig lokal. Läs mer
  • 2020-05-16

Jessica R skrev om Djurgårdsbrunn
    Supergod mat.
    Vi var 4 personer som var mkt nöjda.
    Jessica Läs mer
  • 2020-05-11

Eva T skrev om Djurgårdsbrunn
    Rörigt, fick vänta på beställningen ganska länge. Vi märkte att flera gäster var missnöjda.
    Trevlig plats att sitta på annars, så synd att servicen inte fungerade så bra. Helt ok mat. Läs mer
  • Irene K

2020-05-10

Irene K skrev om Djurgårdsbrunn
    3-rättersmiddag för 3 personer. Personalen var proffsig. Tyckte inte maten var speciellt bra för det priset. Vi fick vänta på potatisen efter det vi fått in varmrätten. Skulle föredragit att köttet stekts längre. Satt inne vid fönstret o det drog. Läs mer
  • 2020-05-10

Natalie L skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket bra service och mat. Vi åt middag och satt ute. Läs mer
  • 2020-05-07

Lotta Ö skrev om Djurgårdsbrunn
    3-rättersmenyn var helt OK. Oxfilén något snålt tilltagen, men på det hela taget var vi nöjda. Mycket trevlig servitör! Läs mer
  • 2020-05-05

Hans-erik L skrev om Djurgårdsbrunn
    God mat och trevlig miljö. Lite lång väntetid på maten, men det kompenserades med gratis kaffe. Läs mer
  • 2020-05-05

Leif S skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi kom dit en timme innan vi hade bord för det var väldigt bra väder. Då var baren stängd för att all personal skulle få rast samtidigt. Annars var allt bra. Läs mer
  • 2020-05-04

Gustav W skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra mat, trevlig lokal men dålig service. Tände lamporna vid 22.15 när de ville gå hem trots att det var valborg i coronatider. Läs mer
  • 2020-05-03

Matthew John P skrev om Djurgårdsbrunn
    Excellent food and service! We will definitely be back and happy that the quality has remained outstanding over the years. Highly recommend Läs mer
  • 2020-05-02

Maria P skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi tog take away och jag måste säga att jag var lite skeptisk till att en tre rätters meny kyunde bli bra när vi tagit hem den. Men det blev mycket bra. Läs mer
  • 2020-05-02

Petra T skrev om Djurgårdsbrunn
    Som förrätt tog jag jordärtskockssoppa som var utmärkt. Varmrätten var oxkind, mör och smakrik. Efterrätten en smörstekt sockerkaka med bär. Jag kommer absolut att äta på Djurgårdsbrunns värdshus igen! Läs mer

Susanne B skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig service, dock lite slitna lokaler. Läs mer

Anatoliy S skrev om Djurgårdsbrunn
    Jättegod mat, bra service (om än något långsam), trevlig stämning.
    Med tanke på covid-19 borde avståndet mellan borden/gästerna vara större. Läs mer

Ann-christine L skrev om Djurgårdsbrunn
    Köpte vintererbjudande.
    Har blivit mycket proffsigt o trevligt bemött av personalen.
    Har varit på Djurgårdsbrunn ett flertal gånger, alltid trevligt o mycket god mat!! Läs mer
  • 2020-04-28

Hanna S skrev om Djurgårdsbrunn
    Tack för bra service god mat och fina stunder vi hade med familjen Läs mer
  • 2020-04-28

Olivera M skrev om Djurgårdsbrunn
    Jag köpte en middag för 2 via Lets Deal.
    Maten var helt fantastiskt samt service
    Det var över föväntan bra. Super bra allt!!!! Läs mer
  • 2020-04-27

Christina N skrev om Djurgårdsbrunn
    Allt var mycket bra: bemötande, service och framförallt så smakade maten så gott. Läs mer
  • 2020-04-27

Christina L skrev om Djurgårdsbrunn
    En let’s deal kod på en trerätters meny med bubbel för 2 personer. De flesta ur sällskapet åt Skagen, oxfilé och cremé brulée. Fantastiskt gott och mört kött. Trevlig personal som var serviceminded. Mysig miljö. En härlig upplevelse som vi alla minns med glädje. Läs mer

Karin W skrev om Djurgårdsbrunn
    Väldigt bra omhändertagna och god mat. Tack! Läs mer

Eva G skrev om Djurgårdsbrunn
    Jag har köpt vintermenyn för 2 personer och det fanns mycket att välja mellan och det vi valde smakade jättebra. Personalen var hjälpsam och kunnig. Går gärna dit igen. Läs mer

Hans L skrev om Djurgårdsbrunn
    Hämtade 3- rätters meny för 2 personer, alldeles utmärkt i dessa Corona- tider. Snabbt o bra hanterat på uteserveringen. Läs mer
  • 2020-04-25

Ann G skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi åt jordärtkockssoppa till förrätt, underbart god tillsammans med ett glas bubbel. Mycket god efterrätt bakad choklad med hallon.
    Trevlig personal.
    Mysiga lokaler och mysig omgivning. Läs mer
  • 2020-04-25

Fredrik B skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket trevligt, mat och service i topp Läs mer

Ulla F skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi hade en jättetrevlig kväll med god mat, trerättersmeny köpt via lets deal.

Tips: personalen hade kunnat uppvakta oss mer aktivt och stämma av/tipsa om passande dryck, påfyllning etc.

Vi fick be om detta själva. Gällde både vin till maten och kaffe till efterrätt. Detta hade högst troligt gett er endel
    merförsäljning :) Läs mer

Johan R skrev om Djurgårdsbrunn
    Vintermenyn - godkänd för- och huvudrätt(skagen/oxfile), ingen wow-känsla. Efterrätt(sockerkaka) var snäppet bättre.

Personalen verkade lite stirrig när vi kom. Vår servitör verkade yr och beställningen tog tid, men vi fick rätt till sist. Maten kom i tid.

Helhetsintrycket är godkänt då vi förväntade oss mycket mer. Det var väldigt varmt i lokalen. Läs mer

Anncharlotte S skrev om Djurgårdsbrunn
    Let´s Deal erbjudande. Mycket gott och mysig restaurang. Tycker att vår servitör var uppmärksam och trevlig. Önskar kanske att hovmästaren kan säga hej då då man lämnar, men annars positiv upplevelse. Läs mer

Kurt L skrev om Djurgårdsbrunn
    Liten Skagen på rågbröd, Bakad röding och smörstekt sockerkaka. Allt smakade utmärkt, lagom stora portioner.
    Det kommer vi att göra om! Läs mer

Carina E skrev om Djurgårdsbrunn
    Vänligt bemötande och riktigt god mat! Bra vintips. Läs mer

Sandra Z skrev om Djurgårdsbrunn
    Bokade 3-rätters via lets deal. Hovmästaren var väldigt arrogant och inte alls välkomnande, vart väldigt överraskad faktiskt. Maten var ok för det priset men hade aldrig betalat det dubbla för vad vi fick. Huvudrätten (oxkind) höll måttet. Förrätten (Skagen) smakade ingenting och efterrätten (choklad-ok, sockerkakan-torr). Hade ett smutsigt glas också och bad att få det utbytt. Kyparen ska då förklara att det är vattenfläck, vilket det tydligt inte var. Oavsett så ska de bara byta ut det utan att förklara sig. Larvigt. Kommer inte besöka djurgårdsbrunn igen faktiskt. Helhetsbetyg var dåligt. Läs mer
  • 2020-04-23

Caroline L skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi hade fått i present en tre rätters middag. Den gick inte att förlänga så vi bokade bord trots coronatider. Jag var förvånad över att vi, trots att det var tomma bord mellan, satt så tätt. Bemötandet var artigt men gick verkligen på rutin. Maten var fantastiskt god.
    Vänliga hälsingar Läs mer
  • 2020-04-22

Ulla W skrev om Djurgårdsbrunn
    Maten var mycket God men ack så lite. Rekommenderar att äta en stadig frukost hemma innan brunch. Läs mer

Djurgårdsbrunnsvägen 68, 115 25 Stockholm