Djurgårdsbrunn

Djurgårdsbrunnsvägen 68, 115 25 Stockholm — Visa karta

Djurgårdsbrunn ligger i en av Stockholms mest pittoreska oaser, nämligen Kungliga Djurgården där folk från alla delar av världen samsas. Menyn på Djurgårdsbrunn, som går att avnjuta så väl vinter som sommar, består av svensk husman med inspiration från medelhavet, tolkade av Djurgårdsbrunns fantasirika och flitiga kockar. Utöver en middag i goda vänners lag erbjuder vi även festarrangemang för så väl mindre cocktailpartyn som stora bröllopsfester samt konferenser. Vår serviceinriktade personal finns alltid till ert förfogande.

Om ni önskar hitta på något kul i samband med ert besök så har vi i samarbete med More Activities populära upplevelser och aktiviteter till exempel lerskytte med laser, isskulptering, båttur eller lådbilsrace.

Är det dags att planera årets julbord med kollegorna? På Djurgårdsbrunn serveras ett klassiskt julbord mellan 1-22 december. Anländ till julfestligheterna i en RIB-båtstur från Nybrokajen eller ta en taxibåt, och njut sedan av hemkryddad glögg när ni kommer fram. Därefter följer hela nio omgångar av julbordets läckerheter, om ni följer vår guide om hur julmaten bäst avnjuts. Vill ni hellre bli serverade en trerätters meny? Då ska ni reservera det härliga Lusthuset. Boka redan nu via bokningsknappen längst upp till höger!

Läs vad 3963 kunder tycker om Djurgårdsbrunn

• Sidiri E
    Sidiri E skrev om Djurgårdsbrunn
    Jättebra bemötande och väldigt mysigt julbord. En favorit var helt klart efterrättsbordet med allt man kan önska sig. Läs mer
  • Marie A
    Marie A skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra personal eller mycket bra men maten höll inte högsta klass Läs mer
  • Eleonora F
    Eleonora F skrev om Djurgårdsbrunn
    God mat och fantastiskt stämningsfull miljö. Personalen trevlig men hade kunnat vara lite mer tillgänglig.

Generellt en trevlig upplevelse Läs mer
  • Sofie B
    Sofie B skrev om Djurgårdsbrunn
    Jag har varit på julbord på Djurgårdsbrunn förut och älskar den avslappnade och trevliga atmosfären. Det är så genuint julmysigt och fantastisk mat. Otroligt glad och trevlig personal. Läs mer
  • Catarina C
    Catarina C skrev om Djurgårdsbrunn
    Bokat julbord tisdag den 19 december. Det enda som var ok var miljön utomhus, inne knappt ok. Miljön som tidigare var mysig kändes nu avskalad och trist. När vi kom verkade personalen nästan överraskad och få gäster i restaurangen. Enligt personalen skulle fler gäster komma vilket det gjorde. Hårda stolar utan dynor, kallt, vi frös. ( vi hämtade några filtar att sitta på). Maten var riktigt dålig, få rätter som presenterades trist, ofräscht, bränt i botten på köttbullar, korv så hård att den inte gick att skära knappt. Gravad lax i tjocka skivor med massa vätska på fatet i botten. Ofräscht. Vi beställde lutfisk, tog oacceptabelt lång tid, när den kom var det obefintlig med sås, ingen smak, trist, tråkig, besvikelse.
    Ägghalvor med någon kaviarkräm, Inte rom, riktigt dåligt!
    Inte ens dessertbordet var gott. Smaklöst och trist. För detta pris och tron att Djurgårdsbrunns Värdshus borgade för kvalite var vi oerhört besvikna. Var inte ens mätta när vi kom hem!
    Kommer avråda vänner att besöka denna restaurang. Läs mer
  • Bengt E
    Bengt E skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra bemötande och mycket god mat Läs mer
  • Hans E
    Hans E skrev om Djurgårdsbrunn
    Min fru och jag hade igå,r nöjet att njuta av er utmärkta och rika jullunch., Det fanns ingenting som saknades ochn Läs mer
  • Stefan M
    Stefan M skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi var på Djurgårdsbrunn i samband med ett julbordsfirande. Jag tycker att maten var fantastisk, stort utbud, mycket gott. Provade till och med lutfisken. Bra och trevligt bemötande. Om det finns något att nämna som kan bli bättre, vore det luften, som tidvis var lite för varm, vi satt ändå närmast långsidan. Läs mer
  • Lotta O
    Lotta O skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevligt bemötande.
    Maten lite blandad kvalitet.
    Sillen och laxen var bra, även om den varmrökta laxen inte smakade något.
    Jansson usel, likaså ris a la maltan. Rinnigt, ingen stadga.
    Dessert bordet sådär. Läs mer
  • Maria H
    Maria H skrev om Djurgårdsbrunn
    Åt julbord och hade vid bokningen påtalat att en medarbetare var rullstolsburen och det skulle inte vara något som helst problem. Trots detta fanns ingen ramp ner till det rum där maten fanns uppdukad. Det fick till följs att vi fick lyfta hennes rullstol upp och ner. Inget erbjudande om hjälp från personalen, trots att lokalen inte ens var halvfull. Urdåligt! Vi kommer aldrig att boka hos Djurgårdsbrunn igen! Maria Hedlund/SVT Läs mer
  • Harry L
    Harry L skrev om Djurgårdsbrunn
    Mkt trevlig och gott! Det enda vi saknade var snön men det kan inte ni göra så mkt åt. Läs mer
  • Marie R
    Marie R skrev om Djurgårdsbrunn
    God mat och mycket bra service Läs mer
  • Felicia Q
    Felicia Q skrev om Djurgårdsbrunn
    Djurgårdsbrunn var supermysigt, med ett mycket gott julbord. Kommer definitivt komma tillbaka! Läs mer
  • Camila M
    Camila M skrev om Djurgårdsbrunn
    Väldig fin miljö och trevlig personal!
    Men tyvärr så var maten ingen höjdare. Läs mer
  • My A
    My A skrev om Djurgårdsbrunn
    Toppen julbord med jättegod mat! Trevlig personal och fin lokal. Plus att bussen stannat precis utanför restaurangen. Vi drack deras egna röda vin till som passade mycket bra till hela julbordet. Läs mer
  • Johan S
    Johan S skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig miljö och bra sortiment i utbudet av julbord. Löste även veganmeny. Läs mer
  • Tony P
    Tony P skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket bra bemötande och riktigt god mat samt trevliga lokaler Läs mer
  • Linus P
    Linus P skrev om Djurgårdsbrunn
    Mkt bra service, mat och lokal Läs mer
  • Annelie J
    Annelie J skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket trevligt bemötande och bra service från första stund vid entrn !!
    Mycket trevligt och gott julbord. Bra bordsplacering.
    Vi är mycket nöjda och återkommer. Läs mer
  • Lars-Eriik S
    Lars-Eriik S skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig men något stressad personal. Lite ofräscht med tappad mat på golvet där man tog maten.
    Goda mat, speciellet sillarna och det övriga kalla rätterna. Läs mer
  • Cecilia A
    Cecilia A skrev om Djurgårdsbrunn
    Julbordsmaten var mycket bra. Ganska stimmigt och tätt mellan borden och delar av dryckesutbudet var slut. Glöggminglet var på väldigt liten yta. Annars bra! Läs mer
  • Sara H
    Sara H skrev om Djurgårdsbrunn
    Julbord på Djurgårdsbrunn. Gott och trevlig miljö men delvis brister i personalens service. Läs mer
  • Malin L
    Malin L skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevligt bemötande från start. Hade gärna (som bokare) fått lite mer information om julbordet (meny e d) inför besöket - dock mycket glatt överraskad (och nöjd) med det fina julbordet. Roligt, bra och uppskattat, med meny x9 (snyggt!) och mycket gott. Tack! Läs mer
  • Weronica L
    Weronica L skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket trevlig och tillmötesgående personal. Bra mat och mysig miljö. Kunderna var jätte nöjda. Läs mer
  • Clara S
    Clara S skrev om Djurgårdsbrunn
    Servicen helt ok.
    Maten inte så bra tyvärr. Sillen var mjölig och med för mycket ättika. Läs mer
  • Zizi K
    Zizi K skrev om Djurgårdsbrunn
    God julbord, trevlig personal och både barn och hundar var välkomna Läs mer
  • Cecilia P
    Cecilia P skrev om Djurgårdsbrunn
    superbra i all kontakt från mail innan och själva besöket

lagom folk

god mat

jul känsla

lite tomt och stökigt på buffen mot slutet Läs mer
  • Sara W
    Sara W skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig, kunnig och serviceinriktad personal, bra utbud (julbord) och förbeställd specialkost var utmärkt. Läs mer
  • Wilhelm L
    Wilhelm L skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig personal, bemötande oklanderligt.
    Alldeles för dyrt, maten var inte tillräcklig bra för att rättfärdiga priser.
    Inte riktig julskinka
    Torra köttbullar
    Ingen löjrom
    För få sillar
    Dålig jansson
    Ingen ål Läs mer
  • Brigitta holm H
    Brigitta holm H skrev om Djurgårdsbrunn
    Fantastiskt, personligt bemötande med ett leende på läpparna. Läs mer
  • victor b
    victor b skrev om Djurgårdsbrunn
    Alla i personalen var väldigt trevliga och vi gillar verkligen att vara hoss er.
    Skall man ge någon form av kritik så skulle det vara att en från er personal stod och pratade med sina kollegor och sa högt så att vi kunder hörde att det skulle vara kul att försöka maxa kassaflödet idag!
    Det kändes inte så proffsigt då det är jag som kund som skall bidra till er framgång.

Sillarna, charken och efterrätten var extremt bra!!!
    Köttbullarna kändes billiga och saknade helt smak, kändes nästan som en kokt köttbulle.
    Revbenen skulle kunna ha varit bra men pga att det inte fans ben och ingen form av glaze så var de väldigt torra och kändes onödiga.

Skulle detssa saker ändras till det bättre så skulle jag ge högsta betyg. Läs mer
  • Carl-johan T
    Carl-johan T skrev om Djurgårdsbrunn
    Ett väldigt bra julbord med det mesta.
    Väldigt trevlig personal och ett underbart läge vid kanalen.
    Plumpen som drog ner upplevelsen var att vi inte fick ta ett glas glögg vid brasan innan julbordet pga många bokningar (vi var där 15 min innan vår tid). Däremot kunde andra gäster göra detta efter. Läs mer
  • Roland B
    Roland B skrev om Djurgårdsbrunn
    Först en mindre lyckad brunch. Sedan mycket positiv kontakt med Linda på Djurgårdsbrunn och därefter ett mycket bra och fräscht julbord. Ett rejält lyft sedan förra besöket. Läs mer
  • Anton  J
    Anton J skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi åt julbord i det lilla lusthuset i trädgården, vilket var en fantastisk upplevelse. Mer unik setting får man nog leta efter. Maten var jättegod och personalen såg till att vår kväll blev toppen genom kanonservice. Ser fram emot nästa år! Läs mer
  • Sören N
    Sören N skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi blev välkomnade av Johanna som var vår projektledare. Allt var uppdukat precis som utlovat. Vi trivdes bra och var nöjda, en tanke dock. Jag tycker ni kunde har frågat runt efter vilka som behövde specialkost så att de inte behövde fråga efter sin mat. Läs mer
  • Annika L
    Annika L skrev om Djurgårdsbrunn
    Jag bokade julbord till den 14/12 och hela bokningsproceduren sköttes perfekt. Vid själva lunchen var bemötandet av samtlig personal också helt utan anmärkning - kanonbra.
    Däremot tycker jag att själva julbordet i vissa delar behöver förbättras, t.ex. var kalvköttbullarna väldigt torra liksom en egentillverkad korv.
    Efterrättsbordet var lite sparsmakat. Läs mer
  • Anders J
    Anders J skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig atmosfär och personal. Utsökt julbord. Kan rekomenderas varmt! Läs mer
  • Pernilla M
    Pernilla M skrev om Djurgårdsbrunn
    Besökte djurgårdsbrunn förra året med en bättre upplevelse än gårdagens. Vi kom till restaurangen 16:50 och hade bord kl 17:00, det var då inte färdigdukat eller buffen färdig, vilket nte gör något då vi var tidiga. Dock fick vi vänta på att bli hänvisade till "vänthörnan" vid öppna spisen (som inte heller var på). Kvällen kändews stressig trots att det var långt i från fullsatt, fick inte den där härliga stämningen som fanns förra året. Läs mer
  • Catrin B
    Catrin B skrev om Djurgårdsbrunn
    fint och mysigt julbord, vi hyrde "lusthuset" och det kostade 2000 kr, då vi kom var inte ljusen på bordet tänkt och de var lite "sena" med drickat men å andra sidan var vi lite "stressade" och inte ett gäng som satt i 100 år och åt så i det stora hela var vi jättenöjda. Läs mer
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Djurgårdsbrunn
    Superbra julbord och bra service. Läs mer
  • Kerstin M
    Kerstin M skrev om Djurgårdsbrunn
    Tyvärr inte nivå på mat och service som jag förväntat mig.
    Inget som var något extra i maten. Varmrätterna halvkalla och torra.
    Inga alkoholfria öl.
    Service ”halvhjärtad ”
    Tråkigt när restaurangen och gården var så fint pyntad. Läs mer
    2017-12-14 Bockholmengruppen svarar Kerstin M
    Hej Kerstin. Vad synd att ni fick denna upplevelse. Vi har alltid 2 st alkoholfri ölsorter på menyn. Kan ju tyvärr varit så att det var slutsålt just när ni var på besök, vilket var synd. Hoppas ni kommer åter och ger oss en chans till
  • Helge L
    Helge L skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevliga omgivelser, bra mat, vänligt bemötande. Läs mer
    2017-12-14 Bockholmengruppen svarar Helge L
    Tack Helge. Vad roligt att ni uppskattade ert besök hos oss. Vi önskar er välkommen åter
  • Nisse B
    Nisse B skrev om Djurgårdsbrunn
    Alltid like god mat och supertrevlig personal!!! Läs mer
    2017-12-14 Bockholmengruppen svarar Nisse B
    Men tack Nisse. Vad roligt att läsa er fina feedback. Varmt välkommen åter
  • Diana K
    Diana K skrev om Djurgårdsbrunn
    Håller tyvärr inte samma nivå som det gjorde för 2 år sen när vi var där senast på julbord. Både maten och personalen var på medelnivå, kändes trist och nästa år går vi någon annanstans. Läs mer
    2017-12-13 Bockholmengruppen svarar Diana K
    Hej Diana
    Vad tråkigt att ni inte fick samma upplevelse som sist. Vi kan inte annat be om ursäkt och hoppas att ni kommer åter
  • Carolina U
    Carolina U skrev om Djurgårdsbrunn
    Hej. Jag tycker det var för mycket kött och inte så spännande mat. Det var inte heller så smakrikt. Currysillen var supergod och knäcken. Mysig miljö Läs mer
    2017-12-13 Bockholmengruppen svarar Carolina U
    Hej Carolina
    Tack för er feedback. Önskar ni sagt till på plats så hade vi säkert kunnat hjälpt er. Testade ni vår lutfisk? Hoppas få se er snart igen
  • Cesilia K
    Cesilia K skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig personal, dock lite missvisande eftersom jag sa att jag letar efter ett "mysigt" julbord. Ingen från min organisation tyckte det var på något sätt mysigt med "Glashuset" (som vi dessutom trodde var lusthuset, vårt fel). Ett stort tält som kändes som skolmatsbespisning. Jag fick inte jättebra feedback på årets julbord. Maten god trots allt men efterrätterna var under all kritik eftersom de antingen var slut eller helt kraschade när vi skulle ta. De flesta som jag bjöd på julbordet åt geléhallon till dessert. Dyrt, för en väldigt slabbig upplevelse.
    Om det hade varit antingen billigt eller inne i värdshuset hade vi varit nöjda men nu var det inte så. Tyvärr. Läs mer
    2017-12-13 Bockholmengruppen svarar Cesilia K
    Hej Cesiia.
    Vad tråkigt att ni inte fick en 100% upplevelse i vårt fina glashus.
    Hoppas verkligen ni kommer åter och ger oss en chans till.
  • Monika L
    Monika L skrev om Djurgårdsbrunn
    Hjälp att få byta bord direkt för att underlätta för en av oss som hade gångsvårigheter. Trevligt bemötande och hjälpsam personal.
    God mat, julbord. Trevlig stämning och trevlig inredning.
    Hjälp att beställa taxi som fanns på plats när vi skulle åka hem.
    Besöket motsvarade våra förväntningar av ett stämningsfullt julbord. Läs mer
    2017-12-13 Bockholmengruppen svarar Monika L
    Tack Monika för er fina feedback
    Vi hoppas verkligen ni kommer tillbaka snart
  • Ingrid  B
    Ingrid B skrev om Djurgårdsbrunn
    Vacker miljö & trevligt ombonat. Maten var god, vackert uppdukad Julbordsbuffé, saknade dock lite fler gröna rätter. Personalen (&företaget) skulle vinna på bättre uppmärksamhet och garanterat öka merförsäljningen. Alltför mycket var slut på dryckeslistan. Råkade tyvärr välja samma afton som ett skrålande gäng ungdomar som verkade tro de ägde stället, hade uppskattat om personalen hade tagit ett upplysande snack med dem om att det fanns fler gäster istället för att bara himla med ögonen. Läs mer
    2017-12-13 Bockholmengruppen svarar Ingrid B
    Hej Ingrid.
    Vad roligt att ni uppskattade vårt julbord och vår fina miljö.
    Vi ber om ursäkt å de andra gästerna om ni blev störda, förstår att de bara hade supertrevligt men vi ska absolut tänka på detta om det händer igen.
    Välkommen åter
  • Kristina F
    Kristina F skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi var på julbord. Satt i stora temporära glaspaviljongen. Trevligt uppdukat bord och mottagande. Lite mindre bra saker var en ganska konstig och otrevlig servitör. t ex så när en dam i vårt sällskap frågade om en av strålkastarna kunde omdirigeras så sade han att hon kunde ju "ta på sig solglasögon".....När vi sedan frågade en annas så både fick vi ursäkter och hjälp så blev bra till slut. Det enda andra var kanske lite väl mycket stora granris utanför så att folk nästan snubblade. Maten var bra och god och ingen egentlig kö vilket var skönt. Läs mer
    2017-12-13 Bockholmengruppen svarar Kristina F
    Hej Kristina.
    Tack för er feedback. Ber om ursäkt ifall ni uppfattade personalens svar otrevligt, de menade säkert inget illa, men vi ska absolut tänka på hur vi uttrycker oss. Vi har flyttat undan granriset på sidorna nu, tack för tipset
    Välkommen åter
  • Crissa B
    Crissa B skrev om Djurgårdsbrunn
    Allt var utmärkt! Vi blev jätte nöjda och vill tacka er för den underbara servicen. Läs mer
    2017-12-13 Bockholmengruppen svarar Crissa B
    Tack snälla Crissa.