Djurgårdsbrunn

Djurgårdsbrunnsvägen 68, 115 25 Stockholm — Visa karta

Djurgårdsbrunn ligger i en av Stockholms mest pittoreska oaser, nämligen Kungliga Djurgården där folk från alla delar av världen samsas. Menyn på Djurgårdsbrunn, som går att avnjuta så väl vinter som sommar, består av svensk husman med inspiration från medelhavet, tolkade av Djurgårdsbrunns fantasirika och flitiga kockar. Utöver en middag i goda vänners lag erbjuder vi även festarrangemang för så väl mindre cocktailpartyn som stora bröllopsfester samt konferenser. Vår serviceinriktade personal finns alltid till ert förfogande.

Om ni önskar hitta på något kul i samband med ert besök så har vi i samarbete med More Activities populära upplevelser och aktiviteter till exempel lerskytte med laser, isskulptering, båttur eller lådbilsrace.

Är det dags att planera årets julbord med kollegorna? På Djurgårdsbrunn serveras ett klassiskt julbord mellan 1-22 december. Anländ till julfestligheterna i en RIB-båtstur från Nybrokajen eller ta en taxibåt, och njut sedan av hemkryddad glögg när ni kommer fram. Därefter följer hela nio omgångar av julbordets läckerheter, om ni följer vår guide om hur julmaten bäst avnjuts. Vill ni hellre bli serverade en trerätters meny? Då ska ni reservera det härliga Lusthuset. Boka redan nu via bokningsknappen längst upp till höger!

Läs vad 3824 kunder tycker om Djurgårdsbrunn

• Fredrik G
    Fredrik G skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra service. Smidig betalning
  • Olga M
    Olga M skrev om Djurgårdsbrunn
    Det är en årlig tradition för oss att äta en utmärkt middag hos er och vi har bara gott att säga I'm detta.
    Olga och Lennart
  • Katharina A
    Katharina A skrev om Djurgårdsbrunn
    Underbart trevligt på alla sätt och vis. Trevlig och tillmötesgående personal. Fantastiskt god mat i precis lagom mängd dvs. blev lagom mätt och helt uppfylld av smakerna och dofterna.
  • Annika K
    Annika K skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevligt bemötande och trevlig personal. Helhetsintrycket mycket positivt.
  • Christer H
    Christer H skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra meny, vacker utemiljö, stämningsfull matsal, uppmärksam och vänlig personal.
  • Härje F
    Härje F skrev om Djurgårdsbrunn
    Maten var superb. Bemötandet vid ankomsten vänligt och flexibelt. Betjäningen vid bordet var inte perfekt. dt kändes som om man inte riktigt klarade av det vid fullsatt.
  • Jenny J
    Jenny J skrev om Djurgårdsbrunn
    Hade en trevlig kväll med jättegod mat från höstmenyn! Rekommenderar varmt Djurgårdsbrunns värdshus.
  • Sara N
    Sara N skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra pris genom Lets Deal. Tyvärr var maten ingenting speciellt. Miljön vid Djurgårdsbrunn är det bästa, väldigt mysigt!
  • Jenny B
    Jenny B skrev om Djurgårdsbrunn
    Personalen trevlig, men det var svårt att få kontakt med personalen. Vi satt vid ett bord som var längst in i wärdshuset och kyparen såg oss sällan. När vi skulle betala och vi äntligen hade fått kontakt med en kypare så kom han och la notan på bordet och gick därifrån, så då fick vi sitta och vänta i ca 5 min innan vi fick kontakt med kyparen igen och då kom han och lämnade kortläsaren och gick där ifrån och kortläsaren började bara pipa och ha sig så då fick vi vänta ytterligare innan kyparen kom och hjälpte oss med kortläsaren, därav blev dricksen mycket lägre. Men annars blev vi mycket trevligt bemötta.
  • Nina P
    Nina P skrev om Djurgårdsbrunn
    Väldigt trevlig o gemytlig miljö, fantastisk god klassisk mat m twist, välkomponerad meny, trevlig personal.
    Vi såg ett annat sällskap som hade med sig hunden, det tyckte vi var mysigt.
  • Anita H
    Anita H skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi var fyra personer som hade en superkväll med mycket god mat. Vackert och smakfullt serverat. Vinpakeyey var spännande och passade till rätterna. Myckey trevlig personal.
  • Helena D
    Helena D skrev om Djurgårdsbrunn
    Jättetrevligt och vänlig personal! Mysig miljö o god brunch!!! Saknade bara en sås o knäckebröd. Bra kommunikation innan besöket, de svarade snabbt på mail!
  • Mimmi A
    Mimmi A skrev om Djurgårdsbrunn
    Väldigt mysigt ställe. Gärna vill se vägbeskrivning till restaurangen. Enligt SL så skall man stiga av 450 meter bort, men det fanns busshållplatsen strax utanför.
  • Jennie S
    Jennie S skrev om Djurgårdsbrunn
    Mysfaktorn på stället var kanon, men maten var inte så jättespännande. Det var inte så att det var äckligt. Det var bara inget speciellt, ingen smaksensation. Men personalen var mysig och att få sitta vid öppna spisen var drömmen.
    På en skala mellan 1-10 satte jag 9 på myset och 5 på maten.
  • Amanda F
    Amanda F skrev om Djurgårdsbrunn
    Mysig miljö, bra för barn men både rörigt vid buffén och inte så imponerande mat. Tyvärr.
  • Lena M
    Lena M skrev om Djurgårdsbrunn
    Det var bra på alla sätt och vis.
  • Jenny Å
    Jenny Å skrev om Djurgårdsbrunn
    Tyvärr var bemötandet ej bra. Kändes som om personalen var stressad och inte hade någon struktur kring vem som hade vilket bord. Olika servitörer som serverad dricka och tog beställning.
    Maten var god men helhetsintrycket sjunker tyvärr då det var dåligt påfyllt på buffen samt kladdigt och matrester på bufféborden. Känns tråkig att servicen var så dålig på ett så fint ställe.
  • Yiqi H
    Yiqi H skrev om Djurgårdsbrunn
    I had my birthday dinner there with my boyfriend and both of us were very happy about our dinner!
  • Magdalena H
    Magdalena H skrev om Djurgårdsbrunn
    Maten var väl okej men inget märkvärdigt. Bäst var middagen (kalv).
  • Victoria H
    Victoria H skrev om Djurgårdsbrunn
    Maten supergod, till bords glömdes vatten bort och även brödet. Trots påpekande så kom inte brödet, inte hela världen men för andra gäster kanske det ska fungera.
  • Endela L
    Endela L skrev om Djurgårdsbrunn
    Dålig personal , mat god , höga priser
  • Maria L
    Maria L skrev om Djurgårdsbrunn
    Tycker inte det var värt
    Pengarna. För att klassa som White Guide så köndes det mer som ett kroghak.
  • Victoria C
    Victoria C skrev om Djurgårdsbrunn
    Det är andra gången jag besöker er och vår känsla var att det var mindre portioner och att man inte lagt ner samma kärlek på naten, därav billigare letsdeal pris (vi betalade 800kr och det stod på menyerna att det hade sänkts till 600kr för 2 pers). Betalar hellre lite mer för maten. Tycker även att stället skulle kunna piffas upp och lyxas till lite mer, det ligger ju så fint till.
  • Karin O
    Karin O skrev om Djurgårdsbrunn
    Både min man och jag tyckte middagen på Djurgårdsbrunn var mycket god. Kunde inte varit bättre. Miljön också trevlig.
  • Viviann R
    Viviann R skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket gott allt från förrätt till efterrätt. Tack.
  • Ulla L
    Ulla L skrev om Djurgårdsbrunn
    Jag och min man har ätit lyxbrunch, och förstår nu att "lyx" är ett glas cava. Det var inget fel med buffén, men den kändes inte särskilt generös och det var si och så med påfyllning när faten blev tomma. Servitrisen var trevlig, men inte särskilt uppmärksam. Vi fick påminna henne ett par gånger, vilket hon tackade för. Betyg 2,5.
  • Jonas H
    Jonas H skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig brunch på trevligt ställe. Mysig atmosfär på djurgården och mycket trevligheter att välja mellan.
  • Ralf P
    Ralf P skrev om Djurgårdsbrunn
    Brunch. sex pers, unga vuxna till medelålders.
    Varierade intryck & omdömen.
    Det kalla: från bra till mycket bra. Särskilt gubbröran. Men det utbudet borde varit större. Kallskurna charkuterier fanns det knappt.
    Varmt: från sådär till ok. Tyvärr var det så att ingen jublade. Trångt där, i trängseln både svårt att få överblick & att ta, vilket drar ner intrycket. Sedan var det varma utbudet inte så spännande.
    Efterrätterna fick gott betyg av dom som åt.
    Typ så.
  • Annika M
    Annika M skrev om Djurgårdsbrunn
    Jag tyckte maten var fantastisk. Personalen bra och stämningen toppen. Supernöjd med allt utom att det var olidligt kallt där maten fanns.
  • Anna S
    Anna S skrev om Djurgårdsbrunn
    Maten var inte god tyvärr. Så trångt när man skulle ta mat. Kändes inte som det var någon kärlek över maten.. mjölken var gammal till kaffet så det blev helt grynigt i koppen. Han som då bytte mjölken när man sa till bad inte ens om ursäkt. Vår servitör den unga kille var trevlig. Nej det blir inget återbesök vilket är synd då vi bor nära.
  • Julia K
    Julia K skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevligt bemötande, men mycket hundar på restaurangen vilket inte passar oss som är allergiska. Tyvärr gillade vi inte maten, mycket bacon och korv och inte värt pengarna.
  • Lena N
    Lena N skrev om Djurgårdsbrunn
    Dålig mat, lite utbud och inte vad vi förväntade oss.
  • Lena F
    Lena F skrev om Djurgårdsbrunn
    4-rätters middag med mamma. Servicen var jättebra och det var mycket stämningsfullt i restaurangen med pianospel i högtalarna, brinnande ljus och brasa. Dessutom smakade maten utsökt.
  • Maud D
    Maud D skrev om Djurgårdsbrunn
    Maten var jättegod och vi är väldigt nöjda med besöket.
  • Ralf H
    Ralf H skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra bemötande och i regel fin mat. Vi kommer gärna tillbaka,(3:e) gången.
  • Gunilla S
    Gunilla S skrev om Djurgårdsbrunn
    Supertrevligt bemötande när vi kom
    Fick jättetrevligt bord att sitta vid
    God mat och mysig stämning
    Vi är supernöjda😀
  • Lars E
    Lars E skrev om Djurgårdsbrunn
    Avnjöt en fyrarätters middag ("Let's-deal") och maten var fantastiskt god och bemötandet var mycket bra.
    Det som drar ner betyget är att medföljande hundar släpptes in utan vidare. Tur att ingen var pälsallergiker!
  • Ann-Sofi H
    Ann-Sofi H skrev om Djurgårdsbrunn
    Utmärkt mat , uppmärksam och trevlig personal och en exklusiv men ombonad atmosfär .
  • Susanne B
    Susanne B skrev om Djurgårdsbrunn
    Maten var lite ojämn, väldigt bra förrätt men kall lite tråkig varmrätt (åt Kalv) sedan bra efterrätt. Mysig miljö men lite besviken på att det kändes lite sunkigt (massor av fingeravtryck på balkongdörren tex) en uppfräschning av lokalerna skulle inte sitta helt fel. Trevlig personal men stundtals lite dålig skärpa vad gäller uppmärksamheten. Ska inte vara någon skillnad för att man köper en rabattkupong och vi hoppas nu på att julbordsbokningen blir bra, känns kanske inte helt självklart.

MVH Susanne
  • Åsa N
    Åsa N skrev om Djurgårdsbrunn
    4 rätters middag + 1 glas bubbel, kaffe och tryffel till ett fantastiskt pris, med trevlig miljö och härligt bemötande av personalen. Rekommenderas varmt!
  • Karin H
    Karin H skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevligt bemötande i telefon och även på restaurangen, men lång väntan på bordet trots att vi hade bokat.
    Vi åt brunch som inte får högsta betyg. Många gäster och väntan på påfyllning. En del av maten var god medan annat kändes som bukfylla.
  • Birgitta D
    Birgitta D skrev om Djurgårdsbrunn
    Tyvärr, jag är mycket besviken. Lokalen ser ut och upplevs som ett provisorium, speciellt där brunchen är uppdukad. Stolarna i matsalen hårda plaststolar. Bordet rangligt, fick tillkalla kypare för hjälp. Maten hade inga utstickare, möjligen laxsalsan som var mkt god. Gubbröra stod det .... Kallt och dragigt. Tråkigt upplägg, trångt för gästerna. Efterrättsbuffén - kladdkaka, vispgrädde ur en kladdig plastbunke, hårda karameller och segt lösgodis. - ja ni hör, min besvikelse är stor - dock var personalen mycket trevlig och vinerna (1 glas mousserande + ett glas vitt) vältemperade och goda. Det var mer som en bespisning/utspisning än ett trevligt Wärdshus att äta en god brunch på. Så tyvärr kommer jag inte att rekommendera någon att gå hit och avnjuta en brunch efter en skön promenad på Djurgården. Med vänlig hälsning, Birgitta de Verdier (11/12-17)
  • Peter A
    Peter A skrev om Djurgårdsbrunn
    Inget som stack ut i bemötandet. Maten ok och engagemanget från personal var lojt
  • Ronnie S
    Ronnie S skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra service i trevlig miljö. Vår servitris var lyhörd
  • Margareta S
    Margareta S skrev om Djurgårdsbrunn
    Let´s Deal paket. Vänligt bemötande. Hyfsad mat.
    Bordet var vingligt och personal fick tre gånger krypa in under bordet och stadga det med vikta papperslappar som lossnade gång på gång. Störande.
    Garderoben var ett trångt skyffe och överfull med ytterkläder.
    Gäster som lämnade möttes av kön med inkommande gäster som väntade vid hovmästarns disk. Trångt och lite kaotiskt.
  • Katina P
    Katina P skrev om Djurgårdsbrunn
    Fin atmosfär och trevlig servitris. Vi fick dock vänta en stund innan en hovmästare tog emot oss trots att övrig personal såg att vi stod där. De hälsade oss varken på oss, log eller tillkallade hovmästare för att han skulle veta att vi var där. Maten var en besvikelse. Lammet som vi hade valt hade alldeles för mycket fett och personalen frågade aldrig hur vi ville ha vårt kött, rear,medium eller well done. Det var rått för vår smak.
  • Stefan M
    Stefan M skrev om Djurgårdsbrunn
    Gediget, trevlig. Bra komponerad meny med torsken som "spets".
  • Monica R
    Monica R skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevligt och familjärt bemötande. Vi åt middag en fredagkväll.
  • Hannele v
    Hannele v skrev om Djurgårdsbrunn
    Jätte god mat, men stressig & dålig service av vår servitris.
  • Lina S
    Lina S skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig miljö, fantastisk mat och god service

Djurgårdsbrunnsvägen 68, 115 25 Stockholm