Djurgårdsbrunn

Djurgårdsbrunnsvägen 68, 115 25 Stockholm — Visa karta

Djurgårdsbrunn ligger i en av Stockholms mest pittoreska oaser, nämligen Kungliga Djurgården där folk från alla delar av världen samsas. Menyn på Djurgårdsbrunn, som går att avnjuta så väl vinter som sommar, består av svenskt husman med inspiration av medelhavet, tolkade av Djurgårdsbrunns fantasirika och flitiga kockar. Utöver en middag i goda vänners lag erbjuder vi även festarrangemang för så väl mindre cocktailprtyn som stora bröllopsfester samt konferens. Vår serviceinriktade personal finns alltid till ert förfogande.

Om ni önskar hitta på något kul i samband med ert besök så har vi i samarbete med More Activities populära upplevelser och aktiviteter, till exempel lerskytte med laser, isskulptering, båttur eller varför inte lådbilsrace!

Läs vad 3524 kunder tycker om Djurgårdsbrunn

• Nina J
    Nina J skrev om Djurgårdsbrunn
    Väldigt vackert ordnat av den lokal vi hade till vårt förfogande. Bra och trevlig personal och de har mött våra behov på ett utomordentligt sätt.
    Vi är mkt nöjda.
    Tack!
  • Hugo T
    Hugo T skrev om Djurgårdsbrunn
    Grillbuffe. Smartboxpaket. Bra bemötande vid telefonbokning..
    Maten motsvarade förväntningarna.
    Pluss i kanten för boule efter maten.
  • Lena F
    Lena F skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig personal, lite slitet men helt ok.
  • Ulrika F
    Ulrika F skrev om Djurgårdsbrunn
    Väldigt trevligt bemötande via telefonen när jag ringde och ändrade tiden 30 min. Stort plus att hundar var välkomna
    Trevlig personal. Servcen var ok, men kan utvecklas
  • Gunvor B
    Gunvor B skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevligt ställe och bra bemötande.
    Tyvärr var brunchbuffen lite kall och avslagen när vi kom kl14.00
    Framförallt den stekta potatisen och de grillade auberginerna och squashen.
    Troligtvis mycket bättre när ni öppnar och allt är nygrillat.
    MVH
  • Jennifer V
    Jennifer V skrev om Djurgårdsbrunn
    Very good place for brunch! Friendly staff and beautiful environment... what else?!
  • Charlotte D
    Charlotte D skrev om Djurgårdsbrunn
    Supertrevligt! Dock luktade allt och alla rök efter grillbuffén.
  • Eva-Britt A
    Eva-Britt A skrev om Djurgårdsbrunn
    Perfekt kväll . Fint väder, god mat och trevligt bemötande.
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Djurgårdsbrunn
    God mat, fantastisk miljö och trevligt bemötande!
  • Christina N
    Christina N skrev om Djurgårdsbrunn
    Större sällskap på 14 personer (middag). Trevligt bemötande när vi kom fram till Djurgårdsbrunn (även om vi själva fick leta reda på hovmästaren). Bordet inte klart 17.00 så som vi bokat. Vi fick vänta en stund (helt OK). Genomgående trevlig och uppmärksam personal. Bra timing av för- och varmrätter, trots att vi var ett större sällskap. Vi hade fått info att vi endast kunde välja från en begränsad meny, men fick välja från den större. Vi hade fått info att man inte fick ha med en hund inomhus (utan endast utomhus), men det visade sig gå bra. Både delarna positiva för oss, men hade förstås varit bra med rätt info vid bokning. Alla i sällskapet var nöjda med de rätter man valt. Tyvärr spillde en servitör smörigt fiskspad i hår och kläder på en av gästerna. Sånt kan förstås hända, men som gäst väntar man sig ändå en ursäkt och att restaurangen kanske erbjuder kaffe eller efterrätt. Servitören torkade upp på golvet, men ingen kommunikation med gästen. Antar att det beror på orutin. Trots en del fadäser hade vi en trevlig/god middag, blev väl omhändertagna och skulle kunna tänka oss att gå hit igen.
  • Ann-Marie Å
    Ann-Marie Å skrev om Djurgårdsbrunn
    Det var jätttrevligt och god mat .Trevlig personal .Men det vore bra om det fanns skyltar vi varje mat rätt med inne håll och info vilken mat då i vårt sällskap var 3 av 4 som har alllergier .
  • Janna E
    Janna E skrev om Djurgårdsbrunn
    Jättetrevlig service, personlig o glad. Maten ok, men ingen höjdare!
  • Kristoffer S
    Kristoffer S skrev om Djurgårdsbrunn
    Onlinebokningen var smidig. Vi fick snabbt bord när vi kom fram och personalen var vänlig och hjälpsam. Vi valde att sitta ute trots regnet och personalen hjälpte oss ha det bekvämt. Vi beställde alkoholfri dryck och den kom fort. Till mat tog vi grillbrunch, dvs. buffé; kön till buffén rörde sig något långsamt (det fanns bara en station till allting) men maten var god och såg tilltalande ut och det var trevligt med grillstationen utomhus. Antalet olika rätter var inte så stort men tillräckligt. Dessertutbudet var särskilt högkvalitativt.
    Restaurangens läge är mycket tilltalande med utsikt över Djurgårdsbrunnskanalen, och interiören är också mysig, även om vi inte satt inne. Priserna är ganska höga. Överlag hade vi en väldigt trevlig brunch och är nöjda.
  • Ellen D
    Ellen D skrev om Djurgårdsbrunn
    Lugnt, mysigt, trevligt och väldigt god mat!
    Bra uteservering med infravärme.
  • Anna Carin L
    Anna Carin L skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevligt och underbart beläget. Lite svårt när fler och fler barn blir vegetarianer dock. Soltorkade tomater och bönröra är lite slabbigt och i övrigt köttbullar på barnmenyn. Tror på vegotallrik för barn med mer "ren" mat. Skivad gurka, skivad tomat, _grillad_ halloumi, lax utan fänkålsbädd, enkla pastaskruvar. Qornbiff. Salt o peppar bara.
    Det rena enkla okladdiga vegoköket för barn.
    Bara förslag eftersom fler och yngre barn blir vego. :)

Trevlig och tillmötesgående personal. God grillbuffe.
  • Helena S
    Helena S skrev om Djurgårdsbrunn
    Alltid vällagad mat i lugn och trevlig miljö!
  • Rabi G
    Rabi G skrev om Djurgårdsbrunn
    Fantastiskt, mysigt och gott som vanligt!
  • Frida L
    Frida L skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi hade bokat ett bord för två och när vi väl kom dit stod vi och väntade på hovmästaren i 10 minuter utan att få någon hjälp. Under denna tid var det tre servitörer/triser som dukade av bord några meter i från oss och gick fram och tillbaka utan att ens titta åt vårt håll. Under tiden vi stod där kom det också ut en bartender och började arbete i baren precis bredvid oss. Eftersom ingen av de fyra personerna som var ute på terassen där vi skulle sitta och där vi stod och väntade kom fram till oss eller tittade åt vårt håll gick vi till slut därifrån. Kändes förnedrande att stå där och bli ignorerade under en sådan lång tid utan att få någon hjälp. fruktansvärt oprofessionellt utav personalen att inte komma fram till oss, eller hälsa och visa att de sätt oss.
  • Emilia B
    Emilia B skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket trevligt mottagande från personalens sida. Snabb och vänlig service. Mycket god mat som våra amerikanska besök uppskattade jättemycket. Också trevligt att vår hund fick vara med.
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om Djurgårdsbrunn
    Har bara positiva saker att säga om besöket hos er.
    Trevlig personal och god mat.
  • José G
    José G skrev om Djurgårdsbrunn
    Det var ett mycket bra mottagande, service, mat. Personalen är mycket trevlig och proffesionell.
    Enda kommentör: vinlista är mycket begränsad.
  • Ulf H
    Ulf H skrev om Djurgårdsbrunn
    Djurgårdsbrunn bjuder på god och prydligt presenterad mat, visserligen inga gastronomiska överraskningar, men bra på alla sätt och vis. Ungefär som man kan förvänta sig. Men, en av sommarens bästa dagar är det knappt halvfullt ute och helt tomt inne. Kanske ett memento för en lite vassare satsning?
    (Betyg 3+)
  • Robin G
    Robin G skrev om Djurgårdsbrunn
    Stort sett mycket bra! Trevlig personal, god mat, fantastiskt läge.
  • Ruth B
    Ruth B skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig historisk miljö med god service och härligt god mat!
  • Kicki W
    Kicki W skrev om Djurgårdsbrunn
    Personalen var mycket trevlig.
    Maten var bra.
    Men ställen behöver en upprustning, det ser rätt skabbigt ut.
    Kanske det hade sett bättre ut om man dammsugit upp allt fnas från träden strax innan öppningsdax, då hade jag nog inte tittat så mycket på golven.
  • Lisbeth T
    Lisbeth T skrev om Djurgårdsbrunn
    Fin miljö, bra grill, saknade glassen som dessert.
  • Ann G
    Ann G skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi var många glada som besökte Djurgårdsbrunn, allt toppen, alla gick hem nöjda. Bra service, god mat och lugn miljö.
  • Tommy S
    Tommy S skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket trevlig personal. Mycket god mat. Det var tydligt att det var kaos bakom kulisserna. Det skötte personalen bra men managementdelen kan nog utvecklas. Inget bord fanns reserverat trots att jag hade bekräftelse. Detta löste hovmästaren snabbt. De glömde att ta beställning på vin till maten så halva maten åts utan vin. Det fanns en person som kunde vinlistan och han var upptagen. Summa summarum. Personalen gjorde ett fantastiskt jobb utifrån sina resurser.
    Tips:
    Anställ även erfarna personer tillsammans med de sommarvikarier som ni använder.
    En eloge till kocken. Det var alldeles utmärkt mat som dock hade lyfts ordentligt med ett bra vin i rätt tid.
  • Helena J
    Helena J skrev om Djurgårdsbrunn
    Inte vad vi förväntat oss Kall mat ingen upplysning om var maten ska hämtas . Ingen koll när maten tog slut Vi hade brunch med bubblor fick fråga om bubbel och visa upp värdebeviset flera gånger allt var förvirrat personal dålig koll Har varit på andra ställen på brunch med bubblor fick ett helt annat mottagande
  • Marie S
    Marie S skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevligt välkomnande. Trevlig restaurang i vacker miljö. Valde olika rätter vid bordet. Maten kom snabbt. Alla var nöjda med sina rätter. Tonfisken var mycket god. Efterrätten med kardemummaglass riktigt smarrig.
    Servitören trevlig, kanske något oerfaren - likaså servitrisen. Dock mycket vänliga.
    Något smutsigt på restaurangen. Duken på bordet hade gamla fläckar, glassplitter på golvet och godispapper som ej plockats bort.
    I stort ett trevligt helhetsintryck.
  • Bilal A
    Bilal A skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra bemötande
    Nöjd med mitt besök till restaurangen
  • Rigmor H
    Rigmor H skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket trevligt bemötande vid telefonbokningen, vid ankomst och servering.
    Vi hade en grillbuffe den var ok.
    Tack vare så trevlig personal så blev det en trevlig dag
  • Nils P
    Nils P skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevligt mottagande av rerstaurangchefen/hovmästarinnan.
    Grillbuffén helt Ok. I höst ska vi prova den andra buffén.
    Trevligt att dricka kaffe efteråt på uteterrassen. Underbar miljö med utsikt över kanalen
  • Charlotte N
    Charlotte N skrev om Djurgårdsbrunn
    Fin lokal, extremt trevlig och kompetent personal! Maten hade gärna fått smaka mer- experimentera mer med smakerna men fortfarande vällagat!

Vill gärna prova middag i lusthuset nästa gång!
  • Kurt K
    Kurt K skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevligt hotell i en utmärkt miljö. Trevlig och hjälpsam personal.

- WiFi var totalt värdelöst, hoppade ur hela tiden och vi var tvungna att köpa extra surf av vår operatör.

- Vi bodde i rum 26 och vi reagerade för att det luktade illa i rummet, kan ha att göra med problem med vattenläcka i hotellet ??

- Vi bodde tillsammans med goda vänner från England och åt middag på hotellet sista kvällen. Vår utländska gäst vqlde som dessert " assorted Swedish cheeses ". Han fick en liten ostbit och några kex fastän det stod ostar ( pluralis ) i menyn. Servitrisen rättade dock till situationen.

Trots dessa malörer så kommer vi gärna och bor hos er en annan gång:)).

Med vänliga hälsningar,

Kurt Ketonen
  • Kerstin Ö
    Kerstin Ö skrev om Djurgårdsbrunn
    Hej, trevligt bemötande både vid bokningen och när vi kom. God mat och dryck och en mycket trevlig betjäning. Vi var alltså mycket nöjda. Mvh Kerstin Österberg
  • Anna L
    Anna L skrev om Djurgårdsbrunn
    Fantastiskt mat och bra service.
  • Ulf B
    Ulf B skrev om Djurgårdsbrunn
    Ett proffesionellt bemötande och mycket bra service. Mycket god mat och vin. Ett ställe som jag varmt kommer att rekommendera till vänner och bekanta. Detta tillsammans med restaurangens fantastiska läge gör att jag kommer tillbaka snart igen.
  • Therese J
    Therese J skrev om Djurgårdsbrunn
    Överskattat. Bra utsikt men buffen var ett skämt. Inlagda grönsaker, känns som att det iaf borde vara färska grönsaker...
  • Annica L
    Annica L skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra bemötande vid bokning via telefon. Trevlig personal i resturangen. Dock lite dåligt urval för oss som inte ville äta grillbuffé
    I övrigt en trevlig eftermiddag.
  • Christina L
    Christina L skrev om Djurgårdsbrunn
    Maten var god och servicen var trevlig!
    Med andra ord var vi mycket nöjda!
  • Annika B
    Annika B skrev om Djurgårdsbrunn
    Positivt: Personalen var trevliga och mycket servicemedvetna

Negativt: Röken från grillen som eldades med vedträn rykte in i restaurangen. Stort minus att vi som matgäster stank brandrök som satt i kläder och hår. Var tvungen att tvätta kläderna efter besöket. Astmatiker har besvär med denna rök.
    Litet utbud för vegetarianer. Grillbuffe kunde innehålla mer grönsaker

Hälsar
    Annika
  • Krister L
    Krister L skrev om Djurgårdsbrunn
    Jag bemöttes vänligt och proffsigt på telefon vid bokningen, vi avnjöt lyxbrunch med champagne som start och en mycket god grill buffé därefter. Personalen bjöd på god service och var mycket trevliga.
  • Alexsandra W
    Alexsandra W skrev om Djurgårdsbrunn
    Maten var okej, grisköttet väldigt torrt. För det priset man fick betala var det inget vidare. Det fick ner med ingen höjdare. Efterrätterna var inte heller något höjdare förutom vattenmellonen.. och gelégodiset resten var torrt. Fanns ej salt eller peppar till hands eller smör till brödet man fick fråga om allt. Inget att rekommendera
  • Anna N
    Anna N skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi åt lammstek och kalvschnitzel. Drack husets vin. Är mycket nöjda med allt! Avslutade med chokladkaka och kardemummaglass. Mycket gott det också. Sammantaget var allt över förväntan och vi kommer gärna tillbaka. Duktiga ungdomar serverade oss två pensionerade väninnor från Göteborg!
  • Sune W
    Sune W skrev om Djurgårdsbrunn
    Utmärkt bemötande.
    Personlig service.
    Mycket god mat.
  • Dan B
    Dan B skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra bemötande. Uppmärksam och snabb service. Efter begäran att betala kom notan efter bara några minuter. Föredömligt. På restaurang får man alltför ofta vänta irriterande länge på notan.
    Brunchen var rikhaltig och mycket välsmakande. Väldigt trevligt ställe nu på sommaren och vi hade tur med vädret.
  • Åsa J
    Åsa J skrev om Djurgårdsbrunn
    Bästa service, god grillbuffe och underbar utsikt.
  • Fred K
    Fred K skrev om Djurgårdsbrunn
    En minnesvärd middag!! Alla 15 i vårt sällskap trivdes perfekt och efteråt har jag som värd fått många lovord för valet av Djurgårdsbrunn för mitt födelsedagsfirande!! Kanonbra mat och personal samt ett fantastiskt fint läge gör restaurangen helt super!!
  • Kjell H
    Kjell H skrev om Djurgårdsbrunn
    Supertrevlig eftermiddag med god mat och väldigt trevlig personal.

Djurgårdsbrunnsvägen 68, 115 25 Stockholm