Djurgårdsbrunn

Djurgårdsbrunnsvägen 68, 115 25 Stockholm — Visa karta

Djurgårdsbrunn ligger i en av Stockholms mest pittoreska oaser, nämligen Kungliga Djurgården där folk från alla delar av världen samsas. Menyn på Djurgårdsbrunn, som går att avnjuta så väl vinter som sommar, består av svenskt husman med inspiration av medelhavet, tolkade av Djurgårdsbrunns fantasirika och flitiga kockar. Utöver en middag i goda vänners lag erbjuder vi även festarrangemang för så väl mindre cocktailprtyn som stora bröllopsfester samt konferens. Vår serviceinriktade personal finns alltid till ert förfogande.

Om ni önskar hitta på något kul i samband med ert besök så har vi i samarbete med More Activities populära upplevelser och aktiviteter, till exempel lerskytte med laser, isskulptering, båttur eller varför inte lådbilsrace!

Läs vad 3580 kunder tycker om Djurgårdsbrunn

• Fredrik L
    Fredrik L skrev om Djurgårdsbrunn
    Service väldigt bra!
    Mat väldigt bra. Bäst var öppningsrätt samt dessert
    Vinmenyn var inte så imponerande
  • Maria Ö
    Maria Ö skrev om Djurgårdsbrunn
    Middag igår! En mycket trevlig blond servitris som gav oss både rekommendation om vilken mat vi skulle äta = fantastiskt gott och berättade smått & gott = underhållande! När hon dessutom sa: men hämta in hundarna från bilen, de får vara här o sedan bjöd dem på vatten! Vilken upplevelse för oss som kom från Hälsingland o ville äta lite mat!! Säger bara: Fantastiskt!!! Tack så mycket för upplevelsen!!
  • Maggie J
    Maggie J skrev om Djurgårdsbrunn
    Det blev en trevlig brunch med uppmärksam personal och god mat. Bra rutiner vid bokning och påminnelse inför besöket. Trevligt med många barn med sina familjer samt även tillåtelse att ta med hund in i restaurangen. Kanske lite kort tid att äta på två timmars pass.
  • Stefan R
    Stefan R skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi är 4 stycken som omvartannat har gett varandra en Brunchupplevelse på Djurgårdsbrunns Värdshus, även julbord.
    Denna gång var det som vanligt bra (Telefonbeställningen gick
    inte som förväntat vi blev bortkopplade varje gång) det löste sig med mail och att vi blev uppringda.
    Att vi återkommit flera gånger beror på miljön personalen, och naturligtvis maten, det har inte vrid brunch varje gång.
    Vi minns alla en kalventrecote, som var suverän.
    Denna gån saknade vi lite grann bl a kycklingspett med olika smak, den friterade kycklingen var jättegod.
  • Isabelle J
    Isabelle J skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevligt bemötande och god mat. Dock svårt att ta sig hem pga bussarna gick inte men fick hjälp med att ringa taxi
  • Richard N
    Richard N skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra hemsida där eftersökta frågor kunde besvaras genom en titt. Väl bemött av personal som var både trevlig och flexibel. God mat med trevlig variation inkl dessert.
  • Birgitta L
    Birgitta L skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra och trevligt bemötande. vi var på Brunch. Mycket trevligt bra servitris lugn atmosfär.
  • Linda P
    Linda P skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevligt, bra bemötande och fantastisk mat!
  • Diana A
    Diana A skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra och trevligt. Konferensvärdinnan var lite stressad vilket var mindre trevligt men annars vad övrig personal, mat och plats mycket uppskattad!
  • Torborg Lisbeth W
    Torborg Lisbeth W skrev om Djurgårdsbrunn
    God mat i fin miljö. Dock något osigt i rummet som buffén var uppdukad i. Möjligen var det våfflornas fel.

Kinkigt vad gälle barnvagnar. Vi hade behövt ha med oss barnvagnen in och det fanns plats för den också. Givet är att det finns begränsningar med hur många. Det kan gäster säkert acceptera.
  • Marika H
    Marika H skrev om Djurgårdsbrunn
    Det är alltid supertrevligt och mysigt att äta på Djurgårdsbrunn. Jag har haft stor glädje av dessa Deals som alltid håller hög kvalité rakt igenom. Hade turen att få samma servitris som i höstas och hon är verkligen jätteproffsig på ett varmt och förtroendeingivande sätt!
    Jag tycker dock att upplägget med ostbricka var ännu bättre. Det blev lite för mättande med både soppa, förrätt och varmrätt.
    Ser fram emot flera besök!
    Med värme,
    Marika (+ Dawid Dahl, 30 år:)
  • Johannes R
    Johannes R skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi åt en tidig fredagsmiddag och fick alldeles utmärkt service och god mat!
  • Titti H
    Titti H skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi är nöjda med mat och bemötande. Bra personal. Kommer inte på nåt som kan bli bättre ens 😊.
  • Mary H
    Mary H skrev om Djurgårdsbrunn
    Brunch en lördag i september.
    God mat, bra upplägg på buffébordet. Rent & fräscht!
    Brödet var helt fantastiskt gott!
    Rekommenderas!
  • Karim B
    Karim B skrev om Djurgårdsbrunn
    Väldigt god mat och jättebra service
  • Linda H
    Linda H skrev om Djurgårdsbrunn
    Suveränt! Xtremt god mat, vacker och mysig miljö, underbar servis. Skulle önska lite större portioner.
  • Jan W
    Jan W skrev om Djurgårdsbrunn
    Perfekt ! Inget mer att önska. Allt gott, trevlig personal och fin miljö.
  • Albin G
    Albin G skrev om Djurgårdsbrunn
    Mysig atmosfär men flegmatiskt och lojt vad det gäller service och mat.
  • Siv S
    Siv S skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket trevligt bemötande redan från första stund.
    Väl omhändertagna på plats.
    God mat
  • Vendela L
    Vendela L skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi fick ganska bra bemötande, men det hade varit trevligt med lite mer information (det var ju första gången vi var där). För mig som är vegetarian fanns det inte så mycket att välja på då det kom till brunchen men det var ganska väntat. Bäst av allt var desserten, ett jättegott chokladmousse!
  • Elisabet R
    Elisabet R skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi var 4 vuxna och 2 barn (min dotters familj). Vi tyckte det var jättetrevligt med grillbrunch och var mycket nöjda. Kanske hade varit trevligt med lite mer än godis för barnen.
    Det fanns ju en korvsort, men det kanske kunde ha varit några fler sorter, kanske också några små hamburgare.
    Både kycklingklubbor, högreven och fläskköttet var mycket gott. Vi kommer säkert att komma tillbaka till den trevliga miljön.
  • Gvendolina S
    Gvendolina S skrev om Djurgårdsbrunn
    En tydlig förbättring sedan sista besöket för ett par år sedan när det gäller maten! Mycket utsökt fyrarätters middag!
  • Lisa B
    Lisa B skrev om Djurgårdsbrunn
    God mat men flera saker var slut på buffén redan efter 20 min som följd att flera av oss inte ens fick möjlighet att prova.
    Det tog 35 min från det att vi satt oss tills vi fick beställa dricka trots att vi bett om att få beställa dryck flera gånger. Vänlig personal men vi kände oss förbigångna. Onödigt också att upplysa till alla som ville höra att en i personalen valt att gå hem i protest mot att det blev en sittning kl. 14.00. ( vi hade bokat 2 veckor i förväg för 6 personer så det borde ni ju känna till).Gav en tråkig klang och inledning på måltiden.
  • Claes W
    Claes W skrev om Djurgårdsbrunn
    Mysig miljö på natursköna Djurgården, okonstlad personal och genuin mat baserad på relevanta råvaror. Mycket prisvärt.
  • Madeleine E
    Madeleine E skrev om Djurgårdsbrunn
    Grillbrunchen var god men inte minsta laget och inte grillad från grill utan serverad från köket.
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Djurgårdsbrunn
    Toppen i alla avseende, från bokning som gick smidigt och med bekräftelse och påminnelse, välkommande och trevligt bemötande till en toppen grillbrunch och med allt man kan önska sig i efterrätts väg. Trevlig personal. Vi hade en toppen brunch!
  • Fredrik M
    Fredrik M skrev om Djurgårdsbrunn
    Första återbesöket på Djurgårdsbrunn på två år, åt grillbrunch söndagen 10/9.
    Kvaliten på maten var som förväntad och lika god som alltid.

Servicen däremot var undermålig.
    Förklaringen vi fick var att flera i personalen blivit sjuka och gått hem, varpå kyparen klappade sig på magen.
    Han gjorde uppenbarligen sitt bästa och hade säkert haft en tuff dag, vilket var trist.
    Dryckesbeställningarna tog mycket lång tid och serverades lagom till man börjat fundera på efterrätten

Brunchen var utplockad till en början men fylldes på allt eftersom och efterätten (blåbärspaj) var slut med hänvisning till att sittningen avslutades om en halvtimme. Det som fanns var däremot väldans gott.

God mat kan inte kompensera för undermålig service, har dock alltid blivit fantastiskt bemött på wärdshuset och hoppas att detta var en one-off.
  • DORIS S
    DORIS S skrev om Djurgårdsbrunn
    Brunch 9/9. Lätt att boka på nätet. Mycket trevlig personal och miljö. Vackert dukade bord. Mycket god mat. Första gången vi var där. Återkommer gärna.
    Doris Sandberg
  • Ann-Marie R
    Ann-Marie R skrev om Djurgårdsbrunn
    Hade smartbox lyxbrunch. Min man och jag hade fått det i present. Vi hade gett 2 vänner detsamna.
    Hade tidigare varit på Strand Radisson hotel och ätit lyxbrunch. Där var det mycket bra så vi såg fram emot detta hos er.
    Vi hälsades välkomna och fick varsitt glas Cava. Hänvisades ett bord som vi trodde var tillfälligt medan vi drack Cavan.
    Vi trodde vi sedan skulle gå in i en annan lokal
    och äta. Mindes den fina uppdelningen på Strand Radisson med kall mat bl a skaldjur och sedan varm mat och ett mycket stort dessertbord.
    Visade sig att vi skulle sitta kvar vid bordet vi gott. Vi skulle ta mat från ett bord bakom vårt bord.
    Vi tittade på det som fanns och allas synpunkt var - vad är detta. Kändes som mycket enkel lunchmat på en billig lunchrestaurang.
    Mest grönsaker, en gubbröra, kycklingben, lax och något kött. Samma potatis till både köttet och fisken och ingen sås. Fanns något som liknande dressing.
    Besvikelsen var stor!
    Ost, dessertbordet var ok men inte på minsta sätt lyxig känsla.
    Personalen var trevlig det var det positiva!
    Kallt blev det ickså i rummet vi satt i vi fick känslan av en somnarrestaurang som borde varit stängd i september.
    Mycket tråkigt! Lyxbrunch kostar 599:- och vi fyra hade för 1.198:- kunnat äta en bra middag på något annat ställe.
  • Maria A
    Maria A skrev om Djurgårdsbrunn
    Servicen var jättebra, personalen var trevlig och kunnig och maten var utmärkt
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om Djurgårdsbrunn
    God mat, mycket trevligt bemötande och duktiga servitörer.
  • Joakim S
    Joakim S skrev om Djurgårdsbrunn
    God mat, trevlig personal och mysig miljö
  • Johan R
    Johan R skrev om Djurgårdsbrunn
    Supertrevlig restaurang med grym personal!
  • Ronny N
    Ronny N skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket trevligt bemötande och trevlig personal.
    Blev dock förvånad över att det tilläts hundar i matsalen.
  • Emma K
    Emma K skrev om Djurgårdsbrunn
    Oerhört sparsmakat utbud av rätter och tillbehör på grillbuffen, så pass att man knappt kunde tro att det verkligen var allt. Det som väl fanns var dock mycket gott. Personalen var trevlig. Jag skulle inte gå tillbaka då jag förväntar mig avsevärt mer av en buffé till så pass högt pris.
  • Conny W
    Conny W skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi åt en grillbuffé med efterföljande dessert- och godisbord. Maten smakade bra och personalen var verkligen supertrevlig. Tänk om alla restauranger hade så bra personal. Enda smolket i bägaren var att de glömde berätta för oss att det fanns mat i grillarna bredvid buffén, så missade en del mat. Vi såg det när vi skulle gå. Sen var herrarnas toalett i minsta laget. Det var knappt man kunde vända sig därinne och knäna slog i dörren. :-)
  • Caroline B
    Caroline B skrev om Djurgårdsbrunn
    Grym service. Bra mat. Trevlig stämning.
  • Carl S
    Carl S skrev om Djurgårdsbrunn
    Supertrevlig kräftskiva - god mat, entusiastisk personal!
  • Roberta E
    Roberta E skrev om Djurgårdsbrunn
    Helt okej, inget toppen ställe. Oupmärksam personal och gles service. Ligger fint.
  • Nina G
    Nina G skrev om Djurgårdsbrunn
    Super god buffé och serviceinriktad personal!
  • Tiberio R
    Tiberio R skrev om Djurgårdsbrunn
    Hej
    Bemötandet var väldigt bra
    Maten: Ena rätten var bra (Grillad Tonfisk Nicosei)
    Andra rätten var väldigt dåligt, en an de sämsta kött jag
    har ätit (Grilla Black Angus) hård och mycket seg.
    Efterrätt: Var bra

Kommer inte att rekommendera att äta kött på Djurgårdsbrun
  • Gunvor B
    Gunvor B skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig personal, goda smaker.
    Köttet var inte varmt och för långa ledtider.
  • Catharina W
    Catharina W skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevligt bemötande och trevlig service. Läget är utmärkt.
    Vi åt grillbuffé och den var en besvikelse. Det smakade ingenting eller väldigt lite. Inga roliga såser att ha till heller med smak. Vi äter ofta ute både hemma och utomlands och det tråkigaste som finns är mat som inte smakar något alls.
    Efterrättsbordet var dock trevligt och bra.
  • mats f
    mats f skrev om Djurgårdsbrunn
    Hej. Jag hade beställt bord på d-brunn för att Fira min sons födelsedag .servicen var tyvärr obefintlig vi fick vänta på att få bord säkert 15 min . Därefter hände ingenting . Efter ung en kvart letade jag upp ngnså vi kunde beställa . Maten hygglig. Kostnaden upplevs som överkant i förhållande till servicen . Jag kan inte rekommendera ngn att gå dit. Mats flygare
  • Hasse K
    Hasse K skrev om Djurgårdsbrunn
    Grym Service och mycket God Mat!
  • Britt B
    Britt B skrev om Djurgårdsbrunn
    Som gäst vill man att personalen ska lösa oförutsägbara problem friktionsfritt i servicemötet. Men i vårt fall återspeglade det en dålig stämning. Vi blev väldigt oprofessionellt bemötta när de beklagade sig att de hade haft 400 gäster på Grillbrunch.
    Personalens beteende i servicemötet skall vara tillmötesgående omhändertagande och proffesionellt. Men i vårt fall var det mycket oprofessionellt.

Några konkreta exempel :
    • Vårt bord var bokat 17.15
    • Vi fick vänta 15 min. på Hovmästaren, som var
    stressad och nonchalant
    • 15 min. på bordsplacering
    • 15 min. på menyn (Vi beställde både förrätt och huvudrätt.)
    • 20 min väntan, på förrätt
    • ca 19.20 kom huvudrätten.
    • Den Halstrade makrillen var alldeles mjuk, istället för spröd, jag trodde jag skulle få mer än1 st Mandelpotatis
    • Servitören kom med fel förrätt och likaså fel huvudrätt.

Vi valde att fira min 60-årsdag på Djurgårdsbrunn`s Värdshus på natutsköna Djurgården.
    Men dessvärre blev det ingen positiv upplevelse.
    Inget vi kan rekommendera.
    Tråkigt att behöva skriva detta klagobrev men hoppas ni tar till er kritiken.
  • Daniella K
    Daniella K skrev om Djurgårdsbrunn
    Tyvärr var vår upplevelse av det som skulle vara en trevlig faniljebrunch väldigt tråkig. Restaurangen var uppenbart underbemannad i förhållande till antalet gäster som hade tagits emot. Detta noterades och kommenterades inte bara av oss gäster utan även av personalen själv.
    Efter att ha blivit visad till vårt bord, kom ingen för att ta emot beställning på väldigt länge och vi fick själva fråga oss fram till vad som gällde för brunchbuffén. Beställd dricka fick vi till slut gå och hämta själva för att inte maten skulle bli kall. Kön till buffén var oproportionerligt lång då alla skulle ha mat samtidigt. Kaffet var slut och vi fick själva säga till om påfyllning, vilket sen tog väldigt lång tid.
    Personalen sprang omkring och gjorde sitt bästa men hade helt enkelt inte förutsättningar för att sköta sitt jobb.
    Maten smakade bra, däremot var urvalet något begränsat.
    Överlag: alldeles för dyrt för en restaurang där man fick sköta sig helt själv!
  • Susanne L
    Susanne L skrev om Djurgårdsbrunn
    Kräftskiva . Bra bemötanden från början till slut.
    En trevlig kväll
  • Hervor S
    Hervor S skrev om Djurgårdsbrunn
    Jag kan inget annat än strö rosor över alla. Vänliga svar via e-mail, precis lagom uppvaktning av personalen på plats, god mat. Min gäst sjöng lovsånger över rödingen. Vinrekommendationen var perfekt. Jag, som körde bil, fick tipset alkoholfritt bubbel. Det var ju superbra, annars hade jag druckit vatten(vilket ju inte ger så mycket glans över en sen middag). Min gäst, som inte är från Sverige, var också förtjust över hela miljön, och vill nog gärna komma till Djurgårdsbrunns Värdshus igen. Tom vädret hade ni lyckats få till.
    Stort tack!
    Hervor
  • Rosanna S
    Rosanna S skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi hade en trevlig kväll men det var tyvärr underbemannat vilket drog ner på upplevelsen. Vi hade ett företagsevent med gäster från internationella kontor och var ett sällskap på totalt 34 personer. Jag hade förväntat mig bättre service eftersom jag hade gett tydliga instruktioner i god tid innan eventet. Det tog lång tid innan vi fick mat och dryck. Gästerna började undra vad som pågick. Som jag förstod det var det några som ringt sig sjuka samma dag bland personalen. Nästa gång, vänligen ring in extra personal så ni slipper ge en dålig upplevelse till era gäster.

Djurgårdsbrunnsvägen 68, 115 25 Stockholm