Djurgårdsbrunn

Djurgårdsbrunnsvägen 68, 115 25 Stockholm — Visa karta

Djurgårdsbrunn ligger i en av Stockholms mest pittoreska oaser, nämligen Kungliga Djurgården där folk från alla delar av världen samsas. Menyn på Djurgårdsbrunn, som går att avnjuta så väl vinter som sommar, består av svensk husman med inspiration från medelhavet, tolkade av Djurgårdsbrunns fantasirika och flitiga kockar. Utöver en middag i goda vänners lag erbjuder vi även festarrangemang för så väl mindre cocktailpartyn som stora bröllopsfester samt konferenser. Vår serviceinriktade personal finns alltid till ert förfogande.

Om ni önskar hitta på något kul i samband med ert besök så har vi i samarbete med More Activities populära upplevelser och aktiviteter till exempel lerskytte med laser, isskulptering, båttur eller lådbilsrace.

Äntligen har våren kommit till Djurgårdsbrunn!
Varmt välkommen att fira in våren med brunch, eller varför inte en middag med vår välkomponerade vårmeny!

Läs vad 4293 kunder tycker om Djurgårdsbrunn

• Anita H
    Anita H skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi fick i present en lyx brunch,ingick 2 glas champ.
    God mat, gott kött o lax (saknade gravad lax) trevlig kock.
    kaffe o kakor var också gott saknade dock en efterrätt!
    Tack för trevligt bemötande! 👍
    Kommer tilbaka Läs mer
  • Peter S
    Peter S skrev om Djurgårdsbrunn
    God mat o bra service i en fantastisk omgivning Läs mer
  • Josefine F
    Josefine F skrev om Djurgårdsbrunn
  • Louise R
    Louise R skrev om Djurgårdsbrunn
    bokat bord på nätet för grillbuffe, mycket folk men otroligt bra service där de trollade, bokstavligen, fram ett bord åt oss i skuggan. Otroligt god mat, små fat som fylldes ofta ja allt var suveränt bra. Läs mer
  • Linda N
    Linda N skrev om Djurgårdsbrunn
    Var på grillbrunchen igår och vi blev välkomnade när vi kom. Grillbrunchen var outstanding med massa maträtter att välja på. Efterrättsbuffe var lite skral tycker vi men fint presenterad och det som fanns var gott. Vi blev väl bemötta av den trevliga personalen trots att de glömde vår dricka. Vi kommer gärna tillbaka igen! Läs mer
  • Per G
    Per G skrev om Djurgårdsbrunn
    Alltid trevligt med trevlig personal. Spännande ny meny.
    Men halfbreadpizzan var lite för blöt.
    Kul med stort utbud av alkoholfria öler. Läs mer
  • Birgitta H
    Birgitta H skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi var hos er på brunch. Trevligt och bra mottagande. Brunchen tyckte jag dock var lite för mastig, men ungdomarna åt dock med god aptit - och mycket. Läs mer
  • Ulf G
    Ulf G skrev om Djurgårdsbrunn
    Grillbuffé. Mycket god mat med fräscha korv- och kötträtter + matiga sallader.
    Snabb och trevlig personal fanns alltid till hands när man behövde dem.
    Jag firade min födelsedag med brunchen, tillsammans med min familj, och jag är mer än nöjd.

Tack Läs mer
  • Torbjörn M
    Torbjörn M skrev om Djurgårdsbrunn
    Svag service, lång ologisk väntan på dessertmeny, nota...
    Meny inte avpassad för säsongen.
    Svag kvalitet på råvaror, både huvudrätt och dessert.
    Andra gången med samma upplevelse, återkommer förrän det sker förändringar. Läs mer
  • Evy G
    Evy G skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra bord. Bra mat. Något trög serverings-personal. Läs mer
  • Frida E
    Frida E skrev om Djurgårdsbrunn
    God mat o utmärkt service. Super ställe en sommarkväll. Läs mer
  • Benny L
    Benny L skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra mat, härligt ställe, trevlig personal:) Läs mer
  • Ulrika L
    Ulrika L skrev om Djurgårdsbrunn
    Sällskap på 14 personer åt SL dagar incheckningen buffé

Bra första manlig servitör med vänlig service och bemötande. En bra första sittningstid. Mycket bra grillpersonsl (särskilt kock/grillmästare) som bjöd på bra service och tog en förstan kontakt med att ge info om maten och frågade om jag sökte vegetariska alternativ.

Andra kvinnliga servitör var lite otydlig och svår stt läsa av om hon förstod vad man sa iom hennes bristfälliga svenska och stt hon bara log men i te svara (även om man kommer långt med ett leeende, så kanske man kan önska sig av personal de enklaste terminologierna som krävs på en restaurng). Andra halvan av sittnigstiden blev vi lite bortglömda och bordet dukades inte av eller erbjöds eventuell påfyllning.

Överlag god mat och bes service.

Vänligen, Läs mer
  • Emelie R
    Emelie R skrev om Djurgårdsbrunn
    Härlig personal, god grillbuffé (helgbuffé) och efterrättsbord. Jag hade önskat ännu lite mer fräscha bär/fruktfat, men som helhet rekommenderar jag andra hit. Läs mer
  • Ylva K
    Ylva K skrev om Djurgårdsbrunn
    lunch, men saknade fatöl. Bra service. Läs mer
  • Maria G
    Maria G skrev om Djurgårdsbrunn
    Födelsedagsmiddag, förrätt. varmrätt, kaffe .Gott vin. Gott ,riktigt gott tyckte vi. Vänlig personal. En fantastiskt vacker sommarkväll, Vi såg vacker natur, småbåtar åkte i kanalen. ryttare var ute och motionerade sina hästar. restauranggäster runtomkring som också verkade trivas och åta gott. Plats för romantiska träffar. Synd att vi inte visste att man skulle boka Boulbanan. Hade blivit ett trevligt avslut på kvällen att spela boule. Läs mer
  • Irene V
    Irene V skrev om Djurgårdsbrunn
    Åt lunch med en kollega .Dagens rätt revbenspjäll inte det bästa. Efterrätten Jordgubbar med glass toppenbra. Personalen trevlig men inte helt uppmärksam hämtade menyn själv fick även betala i kassan. Omgivningen förträfflig luftigt o kanalen med båtar gör det trivsamt.. Kommer tillbaka. Mvh Irene Läs mer
  • Jesper C
    Jesper C skrev om Djurgårdsbrunn
    Bokade ett bord för en födelsedagsbrunch.
    Blev bemött ganska bra, lite lojt emellanåt. De förutsatte att man visste hur allt gick till och var man hämtade mat, dricka osv. Fick dessutom hämta en servitör för att hjälpa oss med drickat. Men när väl det var på plats så gick allt fint. Maten var också väldigt god vilket höjer betyget en aning. Önskat bättre service. Läs mer
  • Marie-louis A
    Marie-louis A skrev om Djurgårdsbrunn
    Bokat bord för lunch 6 pers
    Fick vänta jättelänge på service Läs mer
  • Joakim F
    Joakim F skrev om Djurgårdsbrunn
    Omtänksam personal och bra mat i en trevlig miljö Läs mer
  • Ann M
    Ann M skrev om Djurgårdsbrunn
    Middag för 4 vuxna o 2 barn. Bemötandet var jättefint o trevligt. Mina förväntningar var höga då vi skulle se oss omkring och prata meny inför kommande bokning i Augusti för 20 personer. Nu fungerade inte kommunikation mellan servis och kök. Vi fick förrätt istället för huvudrätt och när huvudrätten väl kom saknade vi en. De andra hade ätit färdigt för länge sedan. Dessert var en vänlig kompensation. Men intrycket var rörigt och slarvigt. Tyvärr. Annars trevligt och vi hoppas fortfarande på en fin fest i augusti eftersom allt då är förbeställt. Läs mer
  • Rainer E
    Rainer E skrev om Djurgårdsbrunn
    Slarvigt. Lite mat och ingen vinlista. Läs mer
  • Per L
    Per L skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi bokade bord till den 20 maj. Vi upptäckte på vägen dit att det var ett veteranbilslopp den dagen vilket gjorde att busslinjerna var omlagda. Det borde restaurangen informerat om till sina gäster som bokat den dagen. Väl på plats blev vi snabbt placerade vid bord och sedan tog det tid att få beställa dryck. Servitörerna var sedan ointresserade av oss som sittande gäster och vi fick säga till dem om påfyllning av vatten och att duka bort tomma tallrikar och glas. När vi sedan skulle betala fick vi påminna flera gånger om att få betala och servitören lovade återkomma. totalt tog det 30 minuter från första gången vi bad att få betala tills vi genomförde betalningen. Under all kritik.
    Synd på ett sånt fint ställe när servisen inte ens kan de grundläggande delarna i att ta hand om sina gäster. Läs mer
  • Eva R
    Eva R skrev om Djurgårdsbrunn
    Tyvärr var buffen klart sämre än för ett år sedan. Färre rätter. Inte fräscht eller aptitligt.
    Lång väntan på service. Beställda drycker leverarades inte. Lång väntan på notan som dessutom inte stämde.
    Så besviken.
    Djurgårdsbrunnsvärldshus har alla möjligheter att vara en fantastisk och unik restaurang. Något som man idag fullständigt missköter. Läs mer
  • Catharina G
    Catharina G skrev om Djurgårdsbrunn
    Bygg ut infravärmen,så att den täcker hela altanen.
    Nu blir gästerna som sitter längs med kanterna utan infravärme.Detta borde lätt kunna ordnas,så att inga gäster
    behöver frysa. Läs mer
  • Irene E
    Irene E skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevligt att kunna ta med sig sin hund. God buffé. Trevlig personal. Läs mer
  • Nooshin K
    Nooshin K skrev om Djurgårdsbrunn
    lugnande miljö och färsk mat, rekommenderas starkt Läs mer
  • Sanja G
    Sanja G skrev om Djurgårdsbrunn
    Super god mat, bra service,mysigt ställe Läs mer
  • Lena J
    Lena J skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig personal
    God mat
    Härlig miljö Läs mer
  • Léo N
    Léo N skrev om Djurgårdsbrunn
    Över lag bra med fantastisk omgivning.
    Något tråkigt utbud av variation på annars väl tillagad mat.
    Negativt med köande till buffén. 20-25min av mina 2 timmar gick åt att köa. Gör dubbelfilig buffé tack.
    Trevlig personal, ibland lite oorganiserad.
    Bra helhet. Läs mer
  • Kerstin O
    Kerstin O skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi använde en smartbox lyxbrunch.
    Bemötande var jättebra.
    Vi var jättenöjda. Läs mer
  • Åsa S
    Åsa S skrev om Djurgårdsbrunn
    Serveringen verkade ligga lite efter, det tig tid att få beställa och få sin mat. Glassmaskinen var sönder.
    Personal mkt trevlig dock. Läs mer
  • Marika B
    Marika B skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi bokade boulebana och middag för 6 personer. Eftersom vi varit där vid flertal tillfällen genom Lets Deal så hade vi stora förväntningar denna gången då det brukar vara 100% bra. Det blev en STOR besvikelse. Oengagerad personal, bubbel som vi hade förbeställt ca 1 vecka innan var ej kyld när vi kom, boulespelet var ej komplett, den lilla bollen var ersatt av en hoprullad foliebit. Bordet vi fick var fullt av mjöldagg vilket vi själva fick be om att få avtorkat. Inte en enda gång frågade personalen hur maten smakade och om vi ville beställa något annat såsom dessert eller mera dricka. Köttet vi beställde gick inte att få rare/medium. Sammanfattningen är tyvärr dåligt och stor besvikelse. Läs mer
  • Johan D
    Johan D skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig personal. God mat. Torskryggen var suveränt god. Trevlig atmosfär. Läs mer
  • Sven-Åke B
    Sven-Åke B skrev om Djurgårdsbrunn
    Lunch för fyra personer. Fin service, vänligt bemötande. Varmt och ombonat i lokalen.

Maten var mycket gott liksom vinet.

Min fru klagade dock på kaffer efteråt som hon menade smakade ingenting (lank).

Allmänna intrycket var gott. Bokningen verifierad genom mail med påminnelse samma dag.

Återkommer gärna!

Sven-Åke Björk Läs mer
  • Sofia M
    Sofia M skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi hade bokat bord för två till lunchen. När vi kom var det ingen som tog någon som helst notis om oss fastän vi stod väl synliga vid skylten där det stod man skulle stå. Två kypare såg oss men fortsatte bara med sitt. Inte ett leende, inte ett "välkomna, jag ber om ursäkt, snart kommer värdinnan", absolut ingenting. Det var inte så att de var överösta med arbete, restaurangen var halvtom. Det var som om de ville vi skulle gå. När så 10 minuter hade gått, var jag tvungen och fråga någon, om det var han som var värden man skulle vända sig till. Då visade det sig att han vi frågade hade väntat i 15 minuter själv, utan någon som helst respons eller välkomnande från restaurangen och personalen. Vi skämdes alla tre oerhört över detta kalla mottagande.

Bordet var fint, fisken god. Räksalladen sådär! Kaffebeställningen blev fel.

Med andra ord, fruktansvärt! Läs mer
    2018-06-13 Bockholmengruppen svarar Sofia M
    Hej Sofia
    Vad tråkigt att ni hade en så tråkig upplevelse hos oss
    Det är inte vår vision när vi går till jobbet varje dag
    Vi tar till oss er kritik och vi ska bättra oss på att vara uppmärksamma emot alla gäster så ni inte känner er förbisedda
  • Mia H
    Mia H skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi var ett gang på 12-15 stycken och maten var väldigt god när man väl fick den. Servicen var sådär, missade beställningar, vi fick lite uppmärksamhet och det tog så lång tid innan maten kom att vi fick påpeka det. Läs mer
    2018-06-13 Bockholmengruppen svarar Mia H
    Hej Mia
    Tack för ert besök samt för er feedback
    Vi har mycket ny personal såhär i sommarsäsongen och det tar tyvärr tid att få till alla rutiner
    Vi ber om ursäkt för detta
    Välkommen åter
  • Veronica L
    Veronica L skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig miljö. Maten var god. Dålig service. Läs mer
    2018-06-13 Bockholmengruppen svarar Veronica L
    Hej Veronica
    tack för ert besök samt feedback
    Vi ber om ursäkt för att ni inte fick den service ni förväntade er
  • Carina C
    Carina C skrev om Djurgårdsbrunn
    Tur att det var fint väder och att miljön är så fin.
    Vi hade bokat Boulebana som var ok men ingen ordning på kloten som var rostiga och av samma så det var svårt att se vems kula.
    Vi hade bokat bord kl.19 men vi blev lite tidiga. Fick bord ändå. Fick sen vänta på menyn och beställa en halvtimma. När vi väl fått beställa glömde de bort så vi fick vänta en halvtimma till på dryck och sedan en halvtimma till på maten.
    Vi försökte få kontakt med personalen men de undvek oss.
    Vi var ett sällskap på 6 personer. Läs mer
    2018-06-13 Bockholmengruppen svarar Carina C
    Hej Carina
    Detta låter helt galet
    Drt verkar tyvärr som allt fallit mellan stolarna vid ert besök
    Vi kan inte mer än be om ursäkt av hela vårt hjärta
    kontakta mig gärna på linda@djurgardsbrunn.com
  • Henrietta L
    Henrietta L skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi tog grillbrunchen och maten var otroligt god. Stället är också väldigt trivsamt vilket förhöjde stämningen. Betjäningen kändes lite orutinerad, kanske det berodde på att de var för få eller så var det så i början av säsongen. All in all en mycket trevlig upplevelse och rekommenderar varmt! Funderade på att det kunde vara ett ypperligt ställe för att ordna en middag för nära och kära. Jag kommer gärna igen! Läs mer
    2018-06-13 Bockholmengruppen svarar Henrietta L
    Hej Henrietta
    Tack för ert besök hos oss
    Vi har väldigt mycket ny personal så här inför sommarsäsongen och det tar lite tid att sätta alla rutiner
    Hoppas ni kommer åter snart igen
  • Sophia F
    Sophia F skrev om Djurgårdsbrunn
    Stort kalas för 15 pers. Sittande bordsbuffe med massor av olika rätter. Gott, variationsrikt och generöst.
    Härlig miljö.
    Tack. Läs mer
    2018-06-13 Bockholmengruppen svarar Sophia F
    Tack Sophia
    Vad roligt att läsa detta
  • Lottie B
    Lottie B skrev om Djurgårdsbrunn
    Födelsedagsmiddag 21 personer.
    Bra bemötande innan och på plats.
    God mat och trevligt upplägg. Lite förvirrat i dryckesserveringen.

Mycket uppskattad kväll. Läs mer
    2018-06-13 Bockholmengruppen svarar Lottie B
    Hej Lottie
    Tack för er feedback
    Förstod att det var lite rörigt med drycken till ert sällskap
    Visionen är att alla i sällskapet ska beställa dryckespaketet, annars blir det rörigt och svårt att hålla koll på vilka som druckit vad
    Vi skulle helt enkelt ha enkel dryckesbeställning på er så ha allt blivit smidigt
  • Jennifer M
    Jennifer M skrev om Djurgårdsbrunn
    Jag tycker Djurgårdsbrunn är en fantastisk location, men servicen, utbudet och hur man bemöter bokningar mm är inte optimalt. Vilket är synd då det är enkla problem ni står inför. Vi bokade Lusthuset och hade flera problem med maten där det skedde förändrigar med menyn och diverse allergier. Hur man bemötte detta tyckte jag var riktigt osmidigt.

Tips på förbättringar!

1, Det ska framgå TYDLIGT att alla ska beställa ifrån samma meny. Egentligen tycker jag att det är helt galet att alla ska äta samma rätt när det bara är 14 personer. Hellre i sådant fall att det finns möjlighet att beställa ifrån vanliga menyn. Underlättar för er också då det är samma kök och mat ni redan serverar. Detta ställde till det mycket med vår bokning.

2, När alla har valt samma meny, men man skickar in allergier/restriktioner mm. Skicka en bekräftelse på vad man kommer ersätta med istället. Så blir det inga överraskningar på plats.

3, Om misstag inträffar, så tycker jag inte personalen ska storma in och ifrågasätta bokningen utan bättre i sådant fall, att i lugn och ro gå iväg och prata utan att störa resten av sällskapet. Blev lite konstig stämning i sällskapet när personal gör en stor grej av ett litet problem. Att vara lite smidig i sådanna fall uppskattar nog alla. Läs mer
    2018-06-13 Bockholmengruppen svarar Jennifer M
    Hej Jennifer
    Håller verkligen med på vissa punkter
    Vi försöker ge så bra förutsättningar som möjligt i vår Chambre separée och därför har vi valt att göra på detta viset gällande meny
    Vi tar till oss av er feedback och vi ska tänka på detta
  • Marianne H
    Marianne H skrev om Djurgårdsbrunn
    Maten var utmärkt liksom servicen. Smartboxtrasslet var ett elände. Parasollet vid vårt bord var dåligt förankrat och flyg iväg över oss med dramatisk påföljd. Händelsen borde ha kompenserats. Läs mer
    2018-06-13 Bockholmengruppen svarar Marianne H
    Hej Marianne
    Detta låter inte så bra
    Hoppas ni inte skadade er
    maila mig på linda@djurgardsbrunn.com så ska jag hjälpa er att kika på detta vad som kan ha hänt
  • Patrik N
    Patrik N skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra mat och miljö. Varierande service. Väldigt personberoende. Några av de personer som vi möte var jättebra, medan ett par av dem drog ned betyget rejält. Läs mer
    2018-06-13 Bockholmengruppen svarar Patrik N
    Hej Patrik
    Tack för er feedback
    Dessvärre är det mycket ny personal inför sommaren så vi tar till oss denna kritik
    Hoppas ni kommer åter snart igen
  • Dan B
    Dan B skrev om Djurgårdsbrunn
    Grillbuffe med dryck maten helt ok, lite dyrt. Svårt att få kontakt på telefon. Läs mer
    2018-06-13 Bockholmengruppen svarar Dan B
    Hej Dan
  • Gunmarie H
    Gunmarie H skrev om Djurgårdsbrunn
    Bokade bord via telefon, berättade att vi hade 2 barn under 5 år i vårt sällskap på 6. Tomt på personal vid entreen, den som kom efter en stund fick leta i datorn, verkade inte hitta vår beställning, fick springa och fråga innan vi fick vårt bord.
    Lång väntan, en person i vårt sällskap fick gå och fråga efter bröd, en 2- och 4-åring har inte så långt tålamod och är hungriga.
    Mao så var servicen inte bra, dessutom var min beställning, köttbullar, inte alls vad man kan förvänta, gummiaktiga och tyvärr med ett smaklöst potatismos.
    Jag var hungrig och behövde mat och ville dessutom inte skapa en trist stämning så jag skickade inte tillbaks tallriken till köket, vilket jag i efterhand ångrade kan jag säga.
    Vi återkommer nog inte, med eller utan små barn. Läs mer
    2018-06-13 Bockholmengruppen svarar Gunmarie H
    Hej Gun-Marie
    Vad tråkigt att ni fick en så dålig upplevelse
    Maila gärna mig linda@djurgardsbrunn.com så vi få ta detta vidare där
  • Inger T
    Inger T skrev om Djurgårdsbrunn
    Fick ett utmärkt bemötande.
    Bra mat. Trevlig personal.
    Rekomenderas Läs mer
    2018-06-13 Bockholmengruppen svarar Inger T
    Tack snälla Inger
  • Arne K
    Arne K skrev om Djurgårdsbrunn
    Fin miljö och service.
    Entrcoten var seg och svårskuren. Läs mer
    2018-06-13 Bockholmengruppen svarar Arne K
    Hej Arne
    Tack för er feedback
    Vi har nu bytt ut denna köttbit så vi hoppas få se er åter under sommaren:)
  • leif b
    leif b skrev om Djurgårdsbrunn
    God mat,trevlig miljö.
    Enda negativa var att vi fick vänta på att få vårt bokade bord
    i ca15 minuter.Bra service där vi kunde flytta vårt bord så att vi
    fick sitta i kvällssolen.Rekomderas för en trevlig matupplevelse. Läs mer
    2018-06-13 Bockholmengruppen svarar leif b
    Heej Leif
    Vad tråkigt att ni upplever att ni inte fick hjälp på en gång
    Vi har väldigt mycket att göra ibland och det kan vara en enkle förklaring att hovmästaren för dagen var och hjälpte någon annan gäst
    Hoppas ni gör ett återbesök snart

Djurgårdsbrunnsvägen 68, 115 25 Stockholm