Djurgårdsbrunn

Djurgårdsbrunnsvägen 68, 115 25 Stockholm — Visa karta

Djurgårdsbrunn ligger i en av Stockholms mest pittoreska oaser, nämligen Kungliga Djurgården där folk från alla delar av världen samsas. Menyn på Djurgårdsbrunn, som går att avnjuta så väl vinter som sommar, består av svensk husman med inspiration från medelhavet, tolkade av Djurgårdsbrunns fantasirika och flitiga kockar. Utöver en middag i goda vänners lag erbjuder vi även festarrangemang för så väl mindre cocktailpartyn som stora bröllopsfester samt konferenser. Vår serviceinriktade personal finns alltid till ert förfogande.

Om ni önskar hitta på något kul i samband med ert besök så har vi i samarbete med More Activities populära upplevelser och aktiviteter till exempel lerskytte med laser, isskulptering, båttur eller lådbilsrace.

Äntligen har våren kommit till Djurgårdsbrunn!
Varmt välkommen att fira in våren med brunch, eller varför inte en middag med vår välkomponerade vårmeny!

Läs vad 4278 kunder tycker om Djurgårdsbrunn

• Joakim F
    Joakim F skrev om Djurgårdsbrunn
    Omtänksam personal och bra mat i en trevlig miljö Läs mer
  • Ann M
    Ann M skrev om Djurgårdsbrunn
    Middag för 4 vuxna o 2 barn. Bemötandet var jättefint o trevligt. Mina förväntningar var höga då vi skulle se oss omkring och prata meny inför kommande bokning i Augusti för 20 personer. Nu fungerade inte kommunikation mellan servis och kök. Vi fick förrätt istället för huvudrätt och när huvudrätten väl kom saknade vi en. De andra hade ätit färdigt för länge sedan. Dessert var en vänlig kompensation. Men intrycket var rörigt och slarvigt. Tyvärr. Annars trevligt och vi hoppas fortfarande på en fin fest i augusti eftersom allt då är förbeställt. Läs mer
  • Rainer E
    Rainer E skrev om Djurgårdsbrunn
    Slarvigt. Lite mat och ingen vinlista. Läs mer
  • Per L
    Per L skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi bokade bord till den 20 maj. Vi upptäckte på vägen dit att det var ett veteranbilslopp den dagen vilket gjorde att busslinjerna var omlagda. Det borde restaurangen informerat om till sina gäster som bokat den dagen. Väl på plats blev vi snabbt placerade vid bord och sedan tog det tid att få beställa dryck. Servitörerna var sedan ointresserade av oss som sittande gäster och vi fick säga till dem om påfyllning av vatten och att duka bort tomma tallrikar och glas. När vi sedan skulle betala fick vi påminna flera gånger om att få betala och servitören lovade återkomma. totalt tog det 30 minuter från första gången vi bad att få betala tills vi genomförde betalningen. Under all kritik.
    Synd på ett sånt fint ställe när servisen inte ens kan de grundläggande delarna i att ta hand om sina gäster. Läs mer
  • Eva R
    Eva R skrev om Djurgårdsbrunn
    Tyvärr var buffen klart sämre än för ett år sedan. Färre rätter. Inte fräscht eller aptitligt.
    Lång väntan på service. Beställda drycker leverarades inte. Lång väntan på notan som dessutom inte stämde.
    Så besviken.
    Djurgårdsbrunnsvärldshus har alla möjligheter att vara en fantastisk och unik restaurang. Något som man idag fullständigt missköter. Läs mer
  • Catharina G
    Catharina G skrev om Djurgårdsbrunn
    Bygg ut infravärmen,så att den täcker hela altanen.
    Nu blir gästerna som sitter längs med kanterna utan infravärme.Detta borde lätt kunna ordnas,så att inga gäster
    behöver frysa. Läs mer
  • Irene E
    Irene E skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevligt att kunna ta med sig sin hund. God buffé. Trevlig personal. Läs mer
  • Nooshin K
    Nooshin K skrev om Djurgårdsbrunn
    lugnande miljö och färsk mat, rekommenderas starkt Läs mer
  • Sanja G
    Sanja G skrev om Djurgårdsbrunn
    Super god mat, bra service,mysigt ställe Läs mer
  • Lena J
    Lena J skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig personal
    God mat
    Härlig miljö Läs mer
  • Léo N
    Léo N skrev om Djurgårdsbrunn
    Över lag bra med fantastisk omgivning.
    Något tråkigt utbud av variation på annars väl tillagad mat.
    Negativt med köande till buffén. 20-25min av mina 2 timmar gick åt att köa. Gör dubbelfilig buffé tack.
    Trevlig personal, ibland lite oorganiserad.
    Bra helhet. Läs mer
  • Kerstin O
    Kerstin O skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi använde en smartbox lyxbrunch.
    Bemötande var jättebra.
    Vi var jättenöjda. Läs mer
  • Åsa S
    Åsa S skrev om Djurgårdsbrunn
    Serveringen verkade ligga lite efter, det tig tid att få beställa och få sin mat. Glassmaskinen var sönder.
    Personal mkt trevlig dock. Läs mer
  • Marika B
    Marika B skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi bokade boulebana och middag för 6 personer. Eftersom vi varit där vid flertal tillfällen genom Lets Deal så hade vi stora förväntningar denna gången då det brukar vara 100% bra. Det blev en STOR besvikelse. Oengagerad personal, bubbel som vi hade förbeställt ca 1 vecka innan var ej kyld när vi kom, boulespelet var ej komplett, den lilla bollen var ersatt av en hoprullad foliebit. Bordet vi fick var fullt av mjöldagg vilket vi själva fick be om att få avtorkat. Inte en enda gång frågade personalen hur maten smakade och om vi ville beställa något annat såsom dessert eller mera dricka. Köttet vi beställde gick inte att få rare/medium. Sammanfattningen är tyvärr dåligt och stor besvikelse. Läs mer
  • Johan D
    Johan D skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig personal. God mat. Torskryggen var suveränt god. Trevlig atmosfär. Läs mer
  • Sven-Åke B
    Sven-Åke B skrev om Djurgårdsbrunn
    Lunch för fyra personer. Fin service, vänligt bemötande. Varmt och ombonat i lokalen.

Maten var mycket gott liksom vinet.

Min fru klagade dock på kaffer efteråt som hon menade smakade ingenting (lank).

Allmänna intrycket var gott. Bokningen verifierad genom mail med påminnelse samma dag.

Återkommer gärna!

Sven-Åke Björk Läs mer
  • Sofia M
    Sofia M skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi hade bokat bord för två till lunchen. När vi kom var det ingen som tog någon som helst notis om oss fastän vi stod väl synliga vid skylten där det stod man skulle stå. Två kypare såg oss men fortsatte bara med sitt. Inte ett leende, inte ett "välkomna, jag ber om ursäkt, snart kommer värdinnan", absolut ingenting. Det var inte så att de var överösta med arbete, restaurangen var halvtom. Det var som om de ville vi skulle gå. När så 10 minuter hade gått, var jag tvungen och fråga någon, om det var han som var värden man skulle vända sig till. Då visade det sig att han vi frågade hade väntat i 15 minuter själv, utan någon som helst respons eller välkomnande från restaurangen och personalen. Vi skämdes alla tre oerhört över detta kalla mottagande.

Bordet var fint, fisken god. Räksalladen sådär! Kaffebeställningen blev fel.

Med andra ord, fruktansvärt! Läs mer
  • Mia H
    Mia H skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi var ett gang på 12-15 stycken och maten var väldigt god när man väl fick den. Servicen var sådär, missade beställningar, vi fick lite uppmärksamhet och det tog så lång tid innan maten kom att vi fick påpeka det. Läs mer
  • Veronica L
    Veronica L skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig miljö. Maten var god. Dålig service. Läs mer
  • Carina C
    Carina C skrev om Djurgårdsbrunn
    Tur att det var fint väder och att miljön är så fin.
    Vi hade bokat Boulebana som var ok men ingen ordning på kloten som var rostiga och av samma så det var svårt att se vems kula.
    Vi hade bokat bord kl.19 men vi blev lite tidiga. Fick bord ändå. Fick sen vänta på menyn och beställa en halvtimma. När vi väl fått beställa glömde de bort så vi fick vänta en halvtimma till på dryck och sedan en halvtimma till på maten.
    Vi försökte få kontakt med personalen men de undvek oss.
    Vi var ett sällskap på 6 personer. Läs mer
  • Henrietta L
    Henrietta L skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi tog grillbrunchen och maten var otroligt god. Stället är också väldigt trivsamt vilket förhöjde stämningen. Betjäningen kändes lite orutinerad, kanske det berodde på att de var för få eller så var det så i början av säsongen. All in all en mycket trevlig upplevelse och rekommenderar varmt! Funderade på att det kunde vara ett ypperligt ställe för att ordna en middag för nära och kära. Jag kommer gärna igen! Läs mer
  • Sophia F
    Sophia F skrev om Djurgårdsbrunn
    Stort kalas för 15 pers. Sittande bordsbuffe med massor av olika rätter. Gott, variationsrikt och generöst.
    Härlig miljö.
    Tack. Läs mer
  • Lottie B
    Lottie B skrev om Djurgårdsbrunn
    Födelsedagsmiddag 21 personer.
    Bra bemötande innan och på plats.
    God mat och trevligt upplägg. Lite förvirrat i dryckesserveringen.

Mycket uppskattad kväll. Läs mer
  • Jennifer M
    Jennifer M skrev om Djurgårdsbrunn
    Jag tycker Djurgårdsbrunn är en fantastisk location, men servicen, utbudet och hur man bemöter bokningar mm är inte optimalt. Vilket är synd då det är enkla problem ni står inför. Vi bokade Lusthuset och hade flera problem med maten där det skedde förändrigar med menyn och diverse allergier. Hur man bemötte detta tyckte jag var riktigt osmidigt.

Tips på förbättringar!

1, Det ska framgå TYDLIGT att alla ska beställa ifrån samma meny. Egentligen tycker jag att det är helt galet att alla ska äta samma rätt när det bara är 14 personer. Hellre i sådant fall att det finns möjlighet att beställa ifrån vanliga menyn. Underlättar för er också då det är samma kök och mat ni redan serverar. Detta ställde till det mycket med vår bokning.

2, När alla har valt samma meny, men man skickar in allergier/restriktioner mm. Skicka en bekräftelse på vad man kommer ersätta med istället. Så blir det inga överraskningar på plats.

3, Om misstag inträffar, så tycker jag inte personalen ska storma in och ifrågasätta bokningen utan bättre i sådant fall, att i lugn och ro gå iväg och prata utan att störa resten av sällskapet. Blev lite konstig stämning i sällskapet när personal gör en stor grej av ett litet problem. Att vara lite smidig i sådanna fall uppskattar nog alla. Läs mer
  • Marianne H
    Marianne H skrev om Djurgårdsbrunn
    Maten var utmärkt liksom servicen. Smartboxtrasslet var ett elände. Parasollet vid vårt bord var dåligt förankrat och flyg iväg över oss med dramatisk påföljd. Händelsen borde ha kompenserats. Läs mer
  • Patrik N
    Patrik N skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra mat och miljö. Varierande service. Väldigt personberoende. Några av de personer som vi möte var jättebra, medan ett par av dem drog ned betyget rejält. Läs mer
  • Dan B
    Dan B skrev om Djurgårdsbrunn
    Grillbuffe med dryck maten helt ok, lite dyrt. Svårt att få kontakt på telefon. Läs mer
  • Gunmarie H
    Gunmarie H skrev om Djurgårdsbrunn
    Bokade bord via telefon, berättade att vi hade 2 barn under 5 år i vårt sällskap på 6. Tomt på personal vid entreen, den som kom efter en stund fick leta i datorn, verkade inte hitta vår beställning, fick springa och fråga innan vi fick vårt bord.
    Lång väntan, en person i vårt sällskap fick gå och fråga efter bröd, en 2- och 4-åring har inte så långt tålamod och är hungriga.
    Mao så var servicen inte bra, dessutom var min beställning, köttbullar, inte alls vad man kan förvänta, gummiaktiga och tyvärr med ett smaklöst potatismos.
    Jag var hungrig och behövde mat och ville dessutom inte skapa en trist stämning så jag skickade inte tillbaks tallriken till köket, vilket jag i efterhand ångrade kan jag säga.
    Vi återkommer nog inte, med eller utan små barn. Läs mer
  • Inger T
    Inger T skrev om Djurgårdsbrunn
    Fick ett utmärkt bemötande.
    Bra mat. Trevlig personal.
    Rekomenderas Läs mer
  • Arne K
    Arne K skrev om Djurgårdsbrunn
    Fin miljö och service.
    Entrcoten var seg och svårskuren. Läs mer
  • leif b
    leif b skrev om Djurgårdsbrunn
    God mat,trevlig miljö.
    Enda negativa var att vi fick vänta på att få vårt bokade bord
    i ca15 minuter.Bra service där vi kunde flytta vårt bord så att vi
    fick sitta i kvällssolen.Rekomderas för en trevlig matupplevelse. Läs mer
  • Maria G
    Maria G skrev om Djurgårdsbrunn
    Mysig miljö och maten var god men saknade det lilla extra.

Kallt att sitta utomhus i skuggan. Läs mer
  • Monica A
    Monica A skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi hade bokat bord till 70-årsdag 12 personer i januari med besök för avstämning i april för att allt skulle fungera lördagen den 5 maj med bruch.
    Vi upplevde inte att man gjort ngn ansträngning att vi skulle få sitta vid ett bord ,vi erbjöds två bord sex pers på varje vi hade blivit lovad en dukning för högtiden ..vårt val blev att sitta ute men då fick vi beställa dryck själva o ingen speciell service. Vi var sex vuxna o sex barn( 13-11-7-7-5-2 i ålder)..vi förväntade oss lite fler rätter som var barnanpassade bland huvudrätterna exvis köttbullar....nu blev det så att dom åt mest dessert o godis...för oss vuxna var maten superb.Vädret var fint så det blev lyckat ändå o miljön är ju fantastisk Läs mer
  • Anneli N
    Anneli N skrev om Djurgårdsbrunn
    Presentkort, lyxbrunch.
    Bokat bord veckor iförväg. Vackert väder, cava slut, champange slut, stressigt, vagt bemötande.
    Smutsiga tallrikar, som visserligen byttes ut, me var vid flera tillfällen. Kladdiga uppläggningsfat, saknad av uppläggningsbestick, folk tog med händerna. Tråkig, smaklös mat. Trist upplägg.
    Jag arbetar på en förskola, där maten är färgrik smaksensation varje dag. Förväntar mig mer av Djurgårdsbrunns värdshus som en gång varit bra. Läs mer
  • Kathrine A
    Kathrine A skrev om Djurgårdsbrunn
    Slow service, rude hostess, not enough options on the wamr buffet only lots of pork dishes. Läs mer
  • Niklas K
    Niklas K skrev om Djurgårdsbrunn
    Vacker miljö, bara OK brunch. Lite nonchig serveringspersonal. Läs mer
  • Ewa F
    Ewa F skrev om Djurgårdsbrunn
    Dålig service, pga för få i personalen .
    Inte spec god mat, torra köttbullar Läs mer
  • Isabel W
    Isabel W skrev om Djurgårdsbrunn
    gott och mysig miljö!!! tips om att gå dit när det är fint väder! Läs mer
  • Karin B
    Karin B skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi åt brunch en lördag. Stort urval i buffén för hela familjen. Snabb och trevlig service. Oslagbar omgivning intill Djurgårdskanalen. Läs mer
  • Nils L
    Nils L skrev om Djurgårdsbrunn
    Väldig enkel mat....inte bra att fyll apå, lite urval av varmrätter Läs mer
  • Kerstin v
    Kerstin v skrev om Djurgårdsbrunn
    Hade beställt bord till brunch. Stod länge i kö innan vi placerades och fick vänta länge tills jag sa till om att få beställa dricka.
    I övrigt god mat och trevligt. Läs mer
  • Elsy S
    Elsy S skrev om Djurgårdsbrunn
    God mat och trevlig personal.
    Djurgårbrunn ligger väldigt fint till, nära till natur. Läs mer
  • Yvonne L
    Yvonne L skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra bemötande. Mysig lokal. Kunnig personal vad gäller mat och dryck. Läs mer
  • Eva B
    Eva B skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi var 16 personer som bokat bord tillsammans för att äta brunch.
    När vi kom dit var det oklart hur vi skulle få sitta. Vi ville sedan beställa dricka till maten men ingen kom och tog beställningen så jag fick gå och leta efter någon som vi kunde beställa av. Maten var verkligen dålig. Jag har tidigare ätit brunch på djurgårdsbrunn och varit nöjd men nu hade det sparats in på det mesta. Svampomeletten tex var inte med svamp utan kålstuvning. Fruktsalladen fanns inte längre. Jag upplevde att allt var smaklöst och tråkigt. Läs mer
  • Katrine L
    Katrine L skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi hade bokat ett "vårerbjudande" den 27/4. Riktigit sur och snorkig hovmästare. Tack och lov vägde det upp av en trevlig servitör som bytte ett vin som inte alls smakade bra (vilket han höll med om) samt bytte ut espresson som var kall.

Maten var helt ok. Läs mer
  • Åsa K
    Åsa K skrev om Djurgårdsbrunn
    God mat och dryck och en hyfsat snabb servering. Däremot syntes inte personalen till då det var dags att be om notan. Läs mer
  • Claes v
    Claes v skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi, 2 pers, åt middag. Vänligt bemötande vid ankomsten.
    Vår servitör var mycket bra - imponerande.

Lokalen är inte vidare trevlig, utan lugn och stämning.

Maten var god men kunde varit lite mer kryddad. Om faten hade varit väl uppvärmda hade det varit en ännu bättre upplevelse. Läs mer
  • Else E
    Else E skrev om Djurgårdsbrunn
    Enkelt att boka bord
    Fin och avspänd miljö
    Goda kalla rätter - fisk och grönt
    De varma rätterna för mäktiga för brunch
    Våfflorna blev sega, platta ich oätliga
    Kakor och kaffe helt ok Läs mer
  • Jan S
    Jan S skrev om Djurgårdsbrunn
    Åt middag. både maten och servicen var jättebra! Läs mer
  • Lena W
    Lena W skrev om Djurgårdsbrunn
    Fantastisk skrei med goda tillbehör.
    Det vita vinet inte tillräckligt kallt men löstes snabbt med ishink.
    Snabb service och trevlig miljö. Läs mer

Djurgårdsbrunnsvägen 68, 115 25 Stockholm