Djurgårdsbrunn

Djurgårdsbrunnsvägen 68, 115 25 Stockholm — Visa karta

Djurgårdsbrunn ligger i en av Stockholms mest pittoreska oaser, nämligen Kungliga Djurgården där folk från alla delar av världen samsas. Menyn på Djurgårdsbrunn, som går att avnjuta så väl vinter som sommar, består av svensk husman med inspiration från medelhavet, tolkade av Djurgårdsbrunns fantasirika och flitiga kockar. Utöver en middag i goda vänners lag erbjuder vi även festarrangemang för så väl mindre cocktailpartyn som stora bröllopsfester samt konferenser. Vår serviceinriktade personal finns alltid till ert förfogande.

Om ni önskar hitta på något kul i samband med ert besök så har vi i samarbete med More Activities populära upplevelser och aktiviteter till exempel lerskytte med laser, isskulptering, båttur eller lådbilsrace.

Äntligen har våren kommit till Djurgårdsbrunn!
Varmt välkommen att fira in våren med brunch, eller varför inte en middag med vår välkomponerade vårmeny!
Mån-Sön: 11:30-23:00

Läs vad 5197 kunder tycker om Djurgårdsbrunn

• 2019-06-26

Karin M skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket bra bemötande före när jag höll på att ändra antal fram och tillbaka, trevlig lokal men kanske lite inte på tårna personal...

men vi är nöjda och glas Läs mer
  • 2019-06-26

Jenny K skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket trevlig miljö och god mat. Skulle velat se lite mer grönsaker i olika former, både varma och kall. Läs mer
  • 2019-06-24

Charlotte E skrev om Djurgårdsbrunn
    Bokningen och bemötanded före ankomst var väldigt bra!
    Även bemötandet på plats den 15e var också bra, men vi var rätt besvikna över att 1) den överenskomna (mindre) ommöbleringen inte var gjord 2) det var väldigt ostädat i paviljonen, läs INTE alls städat. Vi hade bokat paviljongen för vår vigselceremoni och det kändes rätt tråkigt med en provisorisk ommöblering och grisigt golv. Läs mer
  • 2019-06-21

Magnus E skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket trevlig service, fin plats och bra mat! Läs mer
  • 2019-06-20

Anna S skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra bemötande och anpassningsbara. Det veganska alternativet hade kunnat innefatta mer protein och inte bara grönsaker och potatis i huvudrätten. Läs mer

Eivor W skrev om Djurgårdsbrunn
    Lunch med väninna - utsökt tonfisksallad (grillad tonfisk med en mycket god majonnäs). Vi blev vänligt bemötta och kunde sitta ute på terrassen en vacker sommardag. Levde upp till mina förväntningar om ett genuint ställe med atmosfär. Men ett minus - dyra viner på glas - i alla fall för en sommarlunch. Läs mer

Lena E skrev om Djurgårdsbrunn
    Middag för 12 personer.
    Trevligt bemötande men inkorrekt information vid bokningen. Frågade specifikt 2 gånger vid olika tillfällen om man skulle förbeställa meny eftersom vi var så pass många men fick till svar att det behövde vi verkligen inte. Vet inte om det hade hjälpt heller men väntetiden blev för lång trots att de flesta beställde samma mat. Det är inte OK att behöva vänta 50 minuter mellan för och varmrätt. Dessutom glömdes en varmrätt bort det ordnades dock men det var inte OK att få en trasig ugnsform med pommes frites "framslängd". Personalen var över lag mycket ung och lite okunnig och skylde ifrån sig från den ena till den andra.
    Som värd för en företagsmiddag var detta inte en roligt upplevelse, hade jag varit ute privat hade vi lämnat restaurangen men det gör man inte gärna med en ledningsgrupp på 12 personer.
    Uppskattar kompensationen som lämnades men hade föredragit en korrekt måltid till fullt pris. Läs mer

Sören H skrev om Djurgårdsbrunn
    Vår servitris var okunnig och ointresserad.
    Visste inte vad en Aperol Spritze är, kunde ingenting om vinlistan, glömde en espresso men försökte ta betalt för den..........
    Maten var ok, men inte mer.
    Tycker ledningen ska träna sitt team innan de får jobba med gästerna.
    Omgivningen är magisk och bara därför kommer vi tillbaka. Läs mer
  • 2019-06-18

Birger F skrev om Djurgårdsbrunn
    Stod på väntelista men fick aldrig nåt meddelande att det fanns gott om bord ute hela em o kvällen i det fina vädret. Gick in och frågade. Läs mer
  • 2019-06-18

Michelle W skrev om Djurgårdsbrunn
    Bokade bord och bad om ett bord utomhus pga barnvagnar och hundar i sällskapet.
    Fick svar från bokningen att de skulle lägga in de i bokningen.
    Väl på plats får jag veta att de inte tar emot bokningar utomhus vilket bokningen borde kommunicerat till oss. Vidare kan man undra varför det inte går att boka bord ute då de platserna är de bästa.
    Vi fick bord i ett otroligt varmt rum. Vår servitör tog sedan 45minuter på sig att ta fram två flaskor och 2 cola, så när vi väl började äta fick vi höra att vi måste skynda för att de snart stänger buffén.
    Otroligt amatörmässigt, många i servisen verkade oerfarna och väldigt förvirrade. Hela stället verkar oklart drivet.
    Maten var god men utbudet var tunt. Eloge till hovmästaren som gjorde sitt bästa för att lösa vårt problem. Läs mer

Ammelie F skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig personal, fina lokaler, god mat och dryck. Läs mer

Karin S skrev om Djurgårdsbrunn
    Genuint, mysig miljö och god mat Läs mer

Amanda T skrev om Djurgårdsbrunn
    I det stora hela hade jag och mina kollegor en väldig bra upplevelse på Djurgårdsbrunn, det enda minuset jag upplevede var att det tog lite tid med det allergifria brödet trots att vi påpekat allergier (det allergifria smöret kom ut på bordet ca 40min innan brödet). Även efterrätten tog tid att få fram på bordet, jag fick själva fråga efter denna och då fick jag nästan känslan av att den glömts bort.

Det var väldigt mycket folk i fredags så har ändå en viss förståelse för detta! Som sagt, i det stora hela hade vi en väldsigt trevlig kväll med god mat och dryck! Läs mer

Carina H skrev om Djurgårdsbrunn
    Upplevelsen var bra men servicen av servitrisen var inte den bästa Läs mer

Rose-Marie J skrev om Djurgårdsbrunn
    Lunch med familjen. Servicen var långsam pga av ett stort sällskap kom samtidigt. När vi väl fick hjälp var den väldigt trevlig! Läs mer

Kristina P skrev om Djurgårdsbrunn
    Lite rörigt när man beställde mat och dryck. Den ena visste inte vad den andra gjorde. Missade dryck tex
    Tog lång tid innan man förstod att vi inte kunde sitta där vi satt, då det var väldigt varmt och solen stekte. Vi hade en 85 åring som satt i solgasset och det fungerade verkligen inte.
    Annars var maten god och trevlig omgivning Läs mer

Anna K skrev om Djurgårdsbrunn
    Brunch - lite mat och dålig variation för att vara brunch.
    Dock sjukt god tonfisk! Läs mer
  • Ingela B

2019-06-16

Ingela B skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi åt brunch och det var mycket gott. Ett fantastiskt bemötande av all personal. Läs mer

Maria O skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket trevlig brunch, tack!!! Läs mer

Ulrich L skrev om Djurgårdsbrunn
    food did not come at the same time to the people

team started closing the evening when still guests have been eating

took super long to pay

salad/tomatos not fresh

..so a lot to improve!

call me for more: 0736337003 ulrich lenz Läs mer

Sven R skrev om Djurgårdsbrunn
    Vänlig personal bra service
    God mat o dryck Läs mer

Fredrik S skrev om Djurgårdsbrunn
    Fantastiskt läge och atmosfär, utmärkt service, bra mat på brunchen men saknade att dessertbordet inte hade gott om,färsk frukt och glass, nu barnfetma mest tårta & godis vilket inte riktigt är vad jag vill ha en varm sommardag. Läs mer

Desiree H skrev om Djurgårdsbrunn
    Maten var inte ok
    Hårdpanerad kyckling
    Kycklingen hård och torr
    Annars var det ok Läs mer

Kristina R skrev om Djurgårdsbrunn
    Väldigt fin service! Maten var mycket god! Och miljön var fantastisk!! Läs mer

Thomas E skrev om Djurgårdsbrunn
    Lång vänta på hovmästare.
    Lång väntan på mat.
    Mat som som inte höll måttet. Läs mer

Åsa O skrev om Djurgårdsbrunn
    Härlig utomhus brunch med kollegor och familjer! Läs mer

Davy K skrev om Djurgårdsbrunn
    Hade brunch med vänner och familj för min sambo. Maten och allt annat var superbra. Bara en sak som var lite tråkig och det var att personen som hade hand om vårat sa till sin kollega efter att vi hade betalat att dem kunde slänga ut oss eftersom vi redan hade betalat och det skulle vara ett bröllop efter sittningen. Sånt är lite tråkigt att höra och jag hoppas det inte händer igen. Men annars var allting superbra från maten till servicen, förutom den lilla incidenten. Läs mer

Pernilla K skrev om Djurgårdsbrunn
    Ett mysigt ställe och rymligt. Inga trånga yter.
    God mat, kul med grillat. Saknade något som passade barn. Fanns inget mer än pommes. Kan vara bra att tänka på för att "roa" dem en längre tid.
    Väl bemött.
    Gick smidigt att betala med smartbox!!!!
    Kan varmt rekommendera brunchen men då inget i matväg till barn. Läs mer

Mikael E skrev om Djurgårdsbrunn
    Brunch för hela familjen, trevlig personal o bra service. Maten var mkt god. Läs mer

Bengt L skrev om Djurgårdsbrunn
    Dålig service och blandad kvalitet på maten Läs mer

Harald A skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket trevlig servering och alla var så service minded. Mysigt! Läs mer
  • 2019-06-10

Laurent L skrev om Djurgårdsbrunn
    Snygg deko, bra mat och service.
    Pris dagens ok Läs mer
  • 2019-06-10

Elin N skrev om Djurgårdsbrunn
    Brunch på en helg, mycket folk. Jag har varit där en gång tidigare och maten var god den här gången också. Det som är under all kritik är personalens bemötande. Ingen ögonkontakt, hon som visade oss till bordet släppte av oss och gick utan vidare instruktioner, han som hällde upp dricka presenterade sig inte och gick snabbt där ifrån fast jag försökte ställa frågor. Jag kommer inte att boka fler besök där då jag inte upplever personalen som serviceminded överhuvudtage, tyvärr. Läs mer
  • 2019-06-09

Peter C skrev om Djurgårdsbrunn
    Väldigt trevlig ställe med god mat. Lite långsam service men då kan man ju njuta av utsikten Läs mer

Malin H skrev om Djurgårdsbrunn
    Lunch på Nationaldagen. Beställde snaps som inte serverades för det var för mycket att göra i baren.
    Ca 30 min kö till baren under de 3 timmar vi var där.
    Katastrof, vill ni ha kunder till det fantastiska läget restaurangen ligger på får ni se till att det finns personal och möjlighet att servera det som beställs.
    Tyvärr återkommer jag nog inte igen på grund av att det blivit så dåligt! Under flera år har jag stått ut med lång kö till baren, men detta tog priset!
    Vill dock förtydliga att personalen gjorde vad de kunde, ingen skugga på dem. Kritiken är helt riktat mot ledningen som inte ser till att ge personal/gäster en fantastisk upplevelse! Läs mer

Christina B skrev om Djurgårdsbrunn
    En väldigt blandad upplevelse
    + Väldigt god mat
    + Bra bemötande när det gäller bokning och flexibilitet att boka bord utomhus
    - alldeles för lång väntetid på att få dryck - baren var helt klart underbemannad
    - stökigt med betalning och 700 kr på notan som var från annat bord Läs mer

Jennie B skrev om Djurgårdsbrunn
    Magen och omgivningen var underbara, men slö och slarvig service. Läs mer

Bengt N skrev om Djurgårdsbrunn
    Hade bokat bord för sex personer. Snabbt och villigt ordnades plats för ytterligare två barnstolar.
    Vi åt olika förrätter, huvudrätter och desserter. Allt mycket gott och allt serverades snabbt och samtidigt och varmt.
    Väldigt bra bemötande av hovmästare och framförallt vår servitris.
    Förväntningarna var efter tidigare besök inte jättehöga när det gällde servicen, men nu hade nivån höjts ordentligt. En utmaning inför nästa besök!
    Ett väldigt lyckat restaurangbesök! Läs mer
  • 2019-06-05

Monika B skrev om Djurgårdsbrunn
    En mycket fräsch och väl avvägd brunch som gav en skön mättnad (ovanligt)Dessutom god!
    Vacker miljö och väder som lät oss sitta ute. Läs mer
  • 2019-06-05

Sarah H skrev om Djurgårdsbrunn
    Jag åt middag en söndagskväll i början av juni. Maten var väldigt god, så all heder åt kocken. Servicen var dock usel. Vi blev serverade av fyra olika personer. Vi fick beställa förrätt relativt snabbt, men efter det fick vi gå och säga till om att få beställa varmrätt efter att ha väntat i en halvtimme på att någon skulle komma och ta beställning. De som jobbade verkade totalt ointresserade av sina jobb och när vi gick stod två av dem och hängde i baren och pratade om var de skulle gå ut efter jobbet. Läs mer
  • 2019-06-04

Michael N skrev om Djurgårdsbrunn
    en mycket trevlig kväll med god mat och fin och snabb service Läs mer
  • Allan L

2019-06-04

Allan L skrev om Djurgårdsbrunn
    Lördagsbrunch.
    Bra personal, väldigt trevliga över lag.
    Trodde det var toppklass, priset sa det.
    Maten var undermålig. Nästan allt var kallt eller i bästa fall lite ljummen. Tänker på den varma maten alltså.
    Tonfisken var god, allt annat "så där".
    Varit okay på lunchbuffe för 119:-

Mysigt place och söta, rara snubbar som jobbar. Läs mer

Jennie S skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi åt middag, 5 personer + hund och fick fantastiskt bemötande i härlig miljö! Läs mer

Bengt V skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig och uppskattad familjemiddag med min frus barnbarn och deras föräldrar!
    Välsmakande och vällagat!
    Bra förbindelser och bra parkering! Vackra omgivningar! Läs mer
  • Barbro L

2019-06-03

Barbro L skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi åt buffe´som var ok men inget märkvärdigt. Miljön är underbar. Läs mer

Felix K skrev om Djurgårdsbrunn
    -Brunchbuffé.
    -Oerhört bra bemötande. Vi kom in lite tidigt men fick slå oss ner vid ett ledigt bord direkt.
    -Hade inte jättemycket förväntningar men när vi gick därifrån var vi glada över att ha valt Djurgårdsbrunn. Vi hade en smartbox där flera restauranger fanns att välja på.
    -God mat, trevlig personal, härlig omgivning. Mätt och belåten Läs mer
  • 2019-06-02

Staffan P skrev om Djurgårdsbrunn
    Mkt god lunch. Fantastiska omgivningar Läs mer
  • 2019-06-01

Thomas S skrev om Djurgårdsbrunn
    Härligt väder och trevlig atmosfär. Både rödingen och majskycklingen var klart godkända och trevliga smakupplevelser.
    Men en hel Skagen borde vara större och serveras på en tjock levain-brödskiva. Denna Skagen var en besvikelse och ingenting att minnas som upplevelse. Tips till kocken, jämför Lilla Strand på Vaxholm, där serveras minnesvärda hela Skagen.
    Lite slö service. Den första drinken tog tid att beställa och få till bordet. Man vill se service som är mer "på" när man kommer.
    Stället behöver bli mer barnvänligt med skötbord och plats för barnvagn. Läs mer
  • 2019-05-30

Kerstin L skrev om Djurgårdsbrunn
    Brunch för hela min familj
    Trevligt bemötande av personal
    Mkt god mat Läs mer
  • Ben A

2019-05-30

Ben A skrev om Djurgårdsbrunn
    Allt fungerade väl, med bokning mm. Bra trevlig betjäning.
    God mat, fisk, kyckling o grönsaker. Läs mer

Djurgårdsbrunnsvägen 68, 115 25 Stockholm