Djurgårdsbrunn

Djurgårdsbrunnsvägen 68, 115 25 Stockholm — Visa karta

Djurgårdsbrunn ligger i en av Stockholms mest pittoreska oaser, nämligen Kungliga Djurgården där folk från alla delar av världen samsas. Menyn på Djurgårdsbrunn, som går att avnjuta så väl vinter som sommar, består av svenskt husman med inspiration av medelhavet, tolkade av Djurgårdsbrunns fantasirika och flitiga kockar. Utöver en middag i goda vänners lag erbjuder vi även festarrangemang för så väl mindre cocktailprtyn som stora bröllopsfester samt konferens. Vår serviceinriktade personal finns alltid till ert förfogande.

Om ni önskar hitta på något kul i samband med ert besök så har vi i samarbete med More Activities populära upplevelser och aktiviteter, till exempel lerskytte med laser, isskulptering, båttur eller varför inte lådbilsrace!

Läs vad 3319 kunder tycker om Djurgårdsbrunn

• per olov b
    per olov b skrev om Djurgårdsbrunn
    Bprdsbokning vianätet inte helt imin smak.
    Bemötandet vänligt bröd och dryck kom snabbt på bordet, rödingem var läcler. Kalvschnitzeln kunde varit godare, miljön mycket.tiltalande.
  • Anette L
    Anette L skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig miljö och personal. Har tidigare varit kund hos er och upplevde då bättre kvalite på buffen som serverades.
  • Eva G
    Eva G skrev om Djurgårdsbrunn
    Fick väldigt bra bemötande från hjälp med bordsbokning och vid den fina brunchen.
  • Lena K
    Lena K skrev om Djurgårdsbrunn
    För att fira att min man fyllde 50 år hade vi bokat boule samt middag i Djurgårdsbrunns Lusthus för familjen. Totalt var vi 13 personer och samtliga var nöjda med upplevelsen, med allt från boule, tilltugg, maten, drycken och servicen. Vänligt och serviceinriktat bemötande upplevde vi från det att jag kontaktade företaget via mejl tills vi gick därifrån i försommarens ljusa och varma kväll. Ett mycket lyckat arrangemang!
  • Hilland M
    Hilland M skrev om Djurgårdsbrunn
    När jag beställde brunchbuffé så beställde jag det. 2 dagar före vi skulle äta hos er fick vi ett mail att det var grillbuffé. samma dag vi åt hos er stod det på hemsidan brunchbuffé med vi fick grillbuffé. Vi blev mycket besvikna eftersom ni ändrade fastän brunchbuffén stod kvar. Lite mat på buffén.
    trevlig personal.
  • Ing-Sofie L
    Ing-Sofie L skrev om Djurgårdsbrunn
    Utsikt och läge utmärkt. Maten höll kvaliteten men var inte utsökt. Serveringspersonalen var inte så uppmärksamma. Det blev fel på dessertbeställning och på kvittot. Det drar ner på betyget tyvärr
  • Urban B
    Urban B skrev om Djurgårdsbrunn
    Köpte en tre rätters meny via Letsdeal.se . Välkomnandet var trevligt, men den personal som tog hand om våra beställningar kunde bara förstå och prata på engelska. Den förrätten vi beställde var gjord på färsk fisk och jättegod. När vi fick in varmrätten där köttet skulle vara kalventrecote med potatispuré ,smakade köttet och såg ut som fläskfilé, samma ljusa täta struktur och smak. Vi tillagar och äter ofta kalventrecote hemmavid och vet hur mör fin den kan vara även smaken på köttet brukar otroligt gott. Så att få en så dåligt huvudrätt efter den positiva upplevelsen av förrätt gjorde att man inte skulle varken vilja äta där igen eller rekommendera stället. Personalen glömde osten, biskvier fattades (var slut) till kaffet. efterrätten var ok men inte mer. Den totala upplevelsen var maten och stället inte motsvarade ens det rabatterade pris vi betalat utan att det bara var bortkastad tid och pengar för oss istället för en fin matupplevelse vid vårt korta stockholmsbesök.
  • Pischa S
    Pischa S skrev om Djurgårdsbrunn
    Jag var jättenöjd med mitt besök!
  • Jan O
    Jan O skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig fräsig ung personal.
    Goda köttbullar, bra pris.
  • Peter V
    Peter V skrev om Djurgårdsbrunn
    Jag tycker utbudet av mat inte motsvarar det jag förväntar mig av en brunch. Kvalitén på maten var bra, men för 315 kr/person skulle jag vilja att utbudet är betydligt större. Nu kändes det mer som en lunchbuffé än brunch. Restaurangmiljön och servicen var dock mycket bra.
  • Marcia O
    Marcia O skrev om Djurgårdsbrunn
    Bemötandet av personalen bra!
    Tyvärr motsvarade det som erbjöds inte det som utlovades.

Maten var väl gjord, men alldeles för ensidig, i form av att allt var mellanösterninspirerat. Variation med traditionella inslag saknades, t ex äggrätter såsom kokt, stekt ägg, äggröra, pajer mm. Endast desserterna motsvarade förväntningarna väl. Just där skulle det varit mer passande med ett mellanöster-alternativ. Det skulle det varit mer spännande då!

Trångt i lokalen, vickande bord. Inga kryddor på bordet. För få bland personalen som hämtade använda tallrikar gjorde miljön slafsig. Vid mathämtnings-öarna låg matrester kvar alldeles länge, ingen torkade upp. Omsorg saknades!

Ljudnivån var för hög, vilket säkert inte kan hjälpas, men tillsammans med ovan gav en billig IKEA-känsla. Synd!

Med tanke på det höga priset och vad som sedan levererades kommer det att ta ett bra tag innan jag kommer tillbaka.
  • Ingeborg W
    Ingeborg W skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra mottagande av hovmästarinnan som var mycket proffsig.
    Vår servitör tog hand om oss på ett mycjet trevligt sätt.
    Maten var fräsch och lahom stor buffe.
    Solen sken så det var också ett plus i kanten.
  • Anna-Karin N
    Anna-Karin N skrev om Djurgårdsbrunn
    Kändes inte ok att ta betalt för kolsyrat vatten.
  • Andréas L
    Andréas L skrev om Djurgårdsbrunn
    Supertrevlig upplevelse hos Djurgårdsbrunn.
  • Lotta N
    Lotta N skrev om Djurgårdsbrunn
    Tack för igår! Vilken underbar oas att få sitta i ert lusthus. En Stockholmsdröm med fantastisk utsikt. God mat och dryck och supertrevlig och bra service. Vi var alla mycket nöjda!
  • Maria O
    Maria O skrev om Djurgårdsbrunn
    God brunch och trevlig personal
  • Camilla A
    Camilla A skrev om Djurgårdsbrunn
    Bokade lusthuset för stort sällskap med internationella gäster. Fantastisk miljö, bra service och jätte god vällagad mat. Tyvärr är lokalen både sliten och stolarna fulla av fläckar vilket drog ned betyget.
  • Pelle B
    Pelle B skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi fick ett trevligt bemötande av vänlig och kunnig personal. Vi behövde inte vänta på att få beställa eller på att få in maten vid rätt tillfälle. Gott bröd som smakade hembakt och vackert upplagda rätter gjorde sitt till för att skapa en fin stämning. Allt smakade mycket gott och var gjort på bra råvaror. Rikliga portioner vilket uppskattades av hunden som var med i restauranten. Han slukade alla bitar vi inte orkade trots att han fick in en jätteportion sirlonstek som köket trollade fram för en billig penning.
  • Fredrik C
    Fredrik C skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig miljö och trevlig personal, men något pricy för matnivån...
  • Wing Kin S
    Wing Kin S skrev om Djurgårdsbrunn
    Beautiful and relaxing environments. Friendly service. Good food.
  • Susanne L
    Susanne L skrev om Djurgårdsbrunn
    Mysigt läge vid Djurgården, trevlig restaurang. Varmrätterna var torra, tråkiga och rätt så smaklösa. Vi kom på 2:a sittningen och jag tycker det är självklart att dem fyllt på allt ordentligt och att allt är fräscht men istället kom vi fram till halvfulla fat och en del saker hann ta slut innan vi knappt börjat sittningen. Jag skulle inte rekommendera brunchen till andra.
  • Bo J
    Bo J skrev om Djurgårdsbrunn
    14/5 -17. 8 vuxna, 2 barn fulla av förväntan. Vackert väder, vänligt mottagande, snabb beställning av dryck. Där missadees 3 glas "bubbel" vilket kom långt senare utan ursäkter.
    Det kalla bordet var torftigt; samma varor på flera fat.
    Det varma bordet saknade flera delar; slut, kommer strak, kommer,. Men det kom inte. Allt på varma bordet var endera ljummer eller kallt med klara spår av föregående sittning.

Sen kom Grejen; Notan på 3400 SEK visade sig vid hemkomsten ha förvandlats med ett tilläg på 21%. 3400 blev 4.114.
    Man har alltså ett system som automatiskt räknar upp notan med 21% och slutbeloppet maskeras helt av ursprungsbeloppet i stora siffror. Detta är skamligt, ovärdigt en Svensk restaurang.
    Eftersom bristerna var så stora fanns ingen anledning att ge någon extra dusör men jag lämnade en 50-lapp på bodet till den som skulle städa av.
    Ovan text har tidigare (i går) skickats till Djurgårdsbrunn men inget svar eller kommentar
  • Ida H
    Ida H skrev om Djurgårdsbrunn
    Besviken över maten som dels inte levde upp till förväntningarna men som framförallt hela tiden var slut. Kommunikationen mellan servering och kök var mycket bristfällig då vi bla fick vänta 20 minuter på äggröra. Hela uplevelsen blev en enda lång kö vid tomma fat.
  • Ola H
    Ola H skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra brunch och trevlig personal.
  • Göran P
    Göran P skrev om Djurgårdsbrunn
    God brunch, men vi fick vänta länge på vissa varmrätter.
  • Mats B
    Mats B skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket fin service, trevligt bemötande, snabbt och bra. Maten superb. Rekommenderas å det varmaste. Inte minst för miljön.

1955 besökte jag senast den fina krogen då min far fyllde 50 år.
  • Lisa O
    Lisa O skrev om Djurgårdsbrunn
    Vår middag på Djurgårdsbrunns värdshus blev en fantastisk upplevelse för oss. Både bemötande, mat och upplevelse får top betyg. Kommer absolut att komma tillbaka fler gånger och kommer även rekomendera andra att göra ett besök.
    Mvh/Lisa
  • Krister I
    Krister I skrev om Djurgårdsbrunn
    Ett personligt bemötande med vilja att göra bra för gästen. Vi kom med hund och fick bra hjälp med bordsplacering utan invändning. Servitören ville gärna få feedback på nya menyn. Allt ländes välkomnande
  • Marianne L
    Marianne L skrev om Djurgårdsbrunn
    Fick en väldigt bra bemötande. Egentligen var restaurangen stängd, men de fixade så vi kunde sitta i paviljongen. Mycket god mat och dryck och bra service. Rekomenderar dem varmt!
  • Eva L
    Eva L skrev om Djurgårdsbrunn
    Bokade middag för 15personer, bokade via mejl och hade även telefonkontakt.Olika önskemål med uppdelning av bet , faktura för mat o viss dryck resten betalade var och en .Allt gick mkt smidigt.
    Fin dukning, god mat och bra sevice
  • Kirsti K
    Kirsti K skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevligt , god mat, vackert väder
  • Malin S
    Malin S skrev om Djurgårdsbrunn
    Inte så imponerad av brunchen, väldigt dyr men kändes inte särskilt exklusiv eller högkvalitativ. Fin terass och bra drinkar.
    Ofräscha och ostädade toaletter.
  • Göran S
    Göran S skrev om Djurgårdsbrunn
    Många fräscha rätter på brunch bufe`n. både kallt och varmt med en härlig dessert bord. Mycket bra service!
  • Serina I
    Serina I skrev om Djurgårdsbrunn
    Supergod mat i trevlig miljö och bra personal!
  • Kerstin H
    Kerstin H skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi har besökt Djurgårdsbrunn vid flera tillfällen. Läget är fantastiskt, Vi hade bokat brunch 6 maj och fått tid 14:15. Personalen var mycket trevlig och tillmötesgående. Flickan som serverade oss var ganska oerfaren men var mycket trevlig och hjälpsam. Maten var god särskilt sill och laxen. Men det var väldigt utplockat. Vi fick påtala det för personalen vid flera tillfällen. Den varma maten fylldes inte på. Vi återkommer nog inte på brunch men kommer vid annat tillfälle.
  • Per-Ola J
    Per-Ola J skrev om Djurgårdsbrunn
    Fick vänta över 1 och en halv timme på maten. När vi påtalade maten togs ingen notis av oss. Vi hade en 93-årig kvinna med oss som hade sett fram mot god mat. När så maten kom var den kall. Maten skickades tillbaka. Då vågade även gäster vid grannborden klaga över kall mat. All serveringspersonal ljög för oss att varm mat var på gång. Då färdtjänstbilen var bokad lämnade vi stället 20.00. Uruselt! Respektlöst! Har lämnat dåliga betyg på facebook och andra sociala medier. Inga andra gäster ska bli lidande.
  • Julia M
    Julia M skrev om Djurgårdsbrunn
    Mixed experience. One waitress was awfully rude, it took 40 minutes to get the first drink. The rest of the team was fantastic. Food was tasty, but we waited over 2 hours for our main course because the kitchen was launching a new menu and was overwhelmed. Nevertheless, I would give it another try due to the professional attitude of the management (and the second waiter of the night, who was brilliant) and hope the second time will be a bit smoother. Stunning location, that's for sure!
  • Maria H
    Maria H skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi åt en brunch hos er som inte höll någon bra kvalité, maten var undermålig specifikt den varma delen. Tyvärr var också servicen dålig, vi fick be fler ganger för att få beställa dricka.
    Inte prisvärt och inget vi kan rekommendera
  • Hans U
    Hans U skrev om Djurgårdsbrunn
    Åt lördagsbrunch. Bra sill och lax men förfärligt dåliga varmrätter. Torr kyckling, torra ribs och allmänt trötta torra och halvkalla rätter. Dessutom oftast flera tomma kantiner så man inte kunde ta de rätter man tänkt sig. Dock bra efterrätter/kaffebröd, bl a nygräddade våfflor. Sammanfattningsvis kan det inte rekommenderas.
  • Lena S
    Lena S skrev om Djurgårdsbrunn
    Fantastisk miljö och en underbar brunch !
    Världsklass !
  • Catherine G
    Catherine G skrev om Djurgårdsbrunn
    It is a very good place to have a brunch. I found the food a bit less good as usual but the overall atmosphere was very good.
  • Malin E
    Malin E skrev om Djurgårdsbrunn
    Okej buffé. Otrevlig personal. tog långt tid att få ut påfyllning om någon mat tog slut. Slut på alkoholfritt vin= STORT MINUS!
  • Daniela S
    Daniela S skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra bemötande, god service och prisvärd brunch! Har man tur att besöka restaurangen en solig o varm dag så blir upplevelsen fantastisk.
  • Birgitta Ö
    Birgitta Ö skrev om Djurgårdsbrunn
    God mat och ett mycket trevligt bemötande
  • Matilda M
    Matilda M skrev om Djurgårdsbrunn
    Brunch i solen. Det var jättebra!
  • Mathias M
    Mathias M skrev om Djurgårdsbrunn
    Väldigt bra mat o så underbart läge
  • Katrin W
    Katrin W skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevligt och bra service. Dock var maten sisådär. Tyvärr.
  • Irina S
    Irina S skrev om Djurgårdsbrunn
    Djurgårdsbrunn, personalen och omgivningarna är super! Maten var ok
  • Inga-Lill W
    Inga-Lill W skrev om Djurgårdsbrunn
    Mat, dryck och service är av högsta klass. Mycket trevlig och talangfull servitör - han kan med rätta gå långt i brsnschen!
  • Maria E
    Maria E skrev om Djurgårdsbrunn
    Great experience, a must go! Food is amazing and very tasty, employees were always very kind and even offered some traditional Swedish sweets for us to take home when we left. Great location as well, very chilled especially if it is a sunny beautiful day! Definitely recommend and will for sure go back whenever I visit Stockholm again!

Djurgårdsbrunnsvägen 68, 115 25 Stockholm