Djurgårdsbrunn, sid 2

Djurgårdsbrunnsvägen 68, 115 25 Stockholm — Visa karta

Djurgårdsbrunn ligger i en av Stockholms mest pittoreska oaser, nämligen Kungliga Djurgården där folk från alla delar av världen samsas. Menyn på Djurgårdsbrunn, som går att avnjuta så väl vinter som sommar, består av svensk husman med inspiration från medelhavet, tolkade av Djurgårdsbrunns fantasirika och flitiga kockar. Utöver en middag i goda vänners lag erbjuder vi även festarrangemang för så väl mindre cocktailpartyn som stora bröllopsfester samt konferenser. Vår serviceinriktade personal finns alltid till ert förfogande.

Om ni önskar hitta på något kul i samband med ert besök så har vi i samarbete med More Activities populära upplevelser och aktiviteter till exempel lerskytte med laser, isskulptering, båttur eller lådbilsrace.

Äntligen har våren kommit till Djurgårdsbrunn!
Varmt välkommen att fira in våren med brunch, eller varför inte en middag med vår välkomponerade vårmeny!

Läs vad 4394 kunder tycker om Djurgårdsbrunn

• Britt H
    Britt H skrev om Djurgårdsbrunn
    God mat, trevligt och kunnigt bemötande. Läs mer
  • Meta L
    Meta L skrev om Djurgårdsbrunn
    Brunch.
    Trevligt bemötande.
    Maten helt okej Läs mer
  • Thomas Z
    Thomas Z skrev om Djurgårdsbrunn
    Vacker miljö och fantastisk grillbrunch. Personal var trevliga och skapade fin atmosfär. Efterrättsbordet med gräddtårta var pricken över i. Thomas Zettergården och Helen Frid Läs mer
  • Lennart F
    Lennart F skrev om Djurgårdsbrunn
    God mat , bra service , men det var ett bröllops party och ett födelsedags party och oss 2 !! Det var lite konstigt att höra alla tal och sånger. Dom skulle inte ha tagit oss dom gäster eller åtminstone informerat om situationen !! Läs mer
  • Sofie F
    Sofie F skrev om Djurgårdsbrunn
    Väldigt trevlig personal och underbara miljöer! Läs mer
  • Pia K
    Pia K skrev om Djurgårdsbrunn
    Lunch för 4 personer. Mycket trevlig personal1 Läs mer
  • Leif J
    Leif J skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket negativ upplevelse vad beträffar bemötande av hovmästaren. Vi har bokat bord via telefon för att fira en högtid i familjen. Vi bemöts arrogant betr bordsreservationen som vi har uppfyllt korrekt.
    Vi äter frekvent på högkvalitativa restauranger och vi var beredda att lämna restaurangen vid ankomst pga hovmästarens uppförande. Läs mer
  • Ivar B
    Ivar B skrev om Djurgårdsbrunn
    Mkt trevlig och personlig service. Bra vin och drink. Maten helt ok. Läs mer
  • Agneta K
    Agneta K skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi hade fått ett presentkort och hade beställt brunch.

Maten blev vi inte så nöjda med pga det inte var så mycket att välja på samt att det inte var varmt.

Personalen hade ett mycket proffsigt bemötande. Men annars blev vi jättenöjda. Läs mer
  • Mattias J
    Mattias J skrev om Djurgårdsbrunn
    God mat, bra brunch buffé, trevligt personal ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Läs mer
  • Lars R
    Lars R skrev om Djurgårdsbrunn
    Har ätit lunch på Djurgårdsbrunns Värdshus efter den trevliga konstpromenaden längs vattnet både 13/8 och 16/8 och maten
    har varit väldigt god. Trevlig personal och mysig restaurang. Även bra kommunikationer därifrån till stan. Läs mer
  • helge r
    helge r skrev om Djurgårdsbrunn
    trevlig personal vid bokning och servering.
    lunch: husmanskost som smakar bra.
    boulbana som var alldeles utmärkt.
    Vackert läge vid Djurgårdsbrunnskanalen. Läs mer
  • Maja V
    Maja V skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi hade en mycket lyckad personalmiddag!
    Allt i bokningshanteringen var effektivt och tydligt!
    Serveringen bra!
    Maten smakade fantastiskt!
    Vi kommer gärna tillbaka! Läs mer
  • Marianne H
    Marianne H skrev om Djurgårdsbrunn
    Jätte trevlig personal och omtänksam. Vi kände oss välkomna.
    Toaletterna var fräscha vilket jag tycker är jätte viktigt.
    Vi var 4 st 13.8 och åt dagens lunch halstrad lax. Vi tyckte
    alla att det smakade mycket gott. Två av oss drack vitt vin riesling. Också mycket bra. Jag var den enda som åt efterrätt
    jordgubbar, maräng och basilikaglass. Mums vad gott!
    Det var första gången jag var hos er. Jag har alltid fastnat
    först på Villa Källhagen. Jag kommer tillbaka och kommer
    även rekommendera Djurgårdsbrunns Wärdshus för mina vänner. Läs mer
  • David S
    David S skrev om Djurgårdsbrunn
    Jag och min sambo åt sommarbrunchen där. Supergod mat! Allt smakade verkligen fantastiskt. Även bemötandet var bra. Kommer gärna tillbaka! Läs mer
  • Gimja K
    Gimja K skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi var jätte nöjda med allting. Hade velat ha mer barnvänligt mat. Läs mer
  • Elisabeth P
    Elisabeth P skrev om Djurgårdsbrunn
    Lunch för 9 personer.
    Professionellt bemötande.
    Blev bemötta som vi förväntades oss. Läs mer
  • Göran E
    Göran E skrev om Djurgårdsbrunn
    Framför allt är läget härligt.
    Maten var bra, efterrätten blåbärspaj var mycket bra.

Tråkigt att den Easy Rider IPA som jag ville ha inte fanns, och att jag fick en lättöl istället. Läs mer
  • Kenneth H
    Kenneth H skrev om Djurgårdsbrunn
    Lyxbrunchen var fantastiskt god och med en mycket trevlig samt alert personal som skötte om oss kan vi varmt rekommendera denna restaurang. Läs mer
  • Inger H
    Inger H skrev om Djurgårdsbrunn
    Åt lunchbuffén en varm och solig dag, där personalen hade dukat upp under markiser, vilket var bra. Mycket trevlig personal och bra service. En mycket avslappnad atmosfär och god smakrik mat. Läs mer
  • Iman I
    Iman I skrev om Djurgårdsbrunn
    ok bemötande
    förväntade mig mer utbud av brunch buffen, kändes mer som lunch
    efterrätten var helt ok, tråkigt med bara ett alternativ av tårta Läs mer
  • Zandra B
    Zandra B skrev om Djurgårdsbrunn
    Oengagerad personal och maten var under förväntan Läs mer
  • Marja F
    Marja F skrev om Djurgårdsbrunn
    Jag o min sambo kom dit på lördagen 4/8 för att äta Lyxbrunch. Vi blev mottagna o välkomnade på ett mycket trevligt sätt av hovmästaren. Blev visade till bordet o fick all behövlig information direkt vid ankomst, kort o koncist.

Vårt besök överträffade våra förväntningar.

Vi kände oss väldigt välkomnade o fick lust att komma åter igen!

En MYCKET positiv upplevelse! Läs mer
  • Henrik J
    Henrik J skrev om Djurgårdsbrunn
    Tråkig enkel mat som inte är vällagad, höga priser och orutinerad personal.
    De lever helt på läger med vackra omgivningar. Läs mer
  • Erik Z
    Erik Z skrev om Djurgårdsbrunn
    Magiskt läge, topp service och god mat, älskar det. Läs mer
  • Britt C
    Britt C skrev om Djurgårdsbrunn
    Avslappnad stämning med väldigt god mat. Vi hade en bröllopsfest där 20 år tidigare och hade inte varit där efter det. Inga förväntningar men gick där ifrån mkt nöjda och belåtna. Läs mer
  • Vera B
    Vera B skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig miljö, trevlig personal men maten var bara värd en 3 Läs mer
  • Monica S
    Monica S skrev om Djurgårdsbrunn
    Arrangerade lunch för 16 personer. Dessa valde mycket skiftande matval. Jag själv åt dagens lunch, kaffe och tryffel. Trevligt som vanligt med miljö och service. Bra utbud på menyn. Det enda jag reagerar på är priset på kaffe när man intagit en måltid- borde vara 10 -15 kr lägre.
    Mina gäster vill komma tillbaka nästa sommar så det är väl ett utmärkt betyg. Läs mer
  • Carin D
    Carin D skrev om Djurgårdsbrunn
    Åt räksallad . För mycket majonnäs och inte speciellt god. Trevlig personal Läs mer
  • Lovisa S
    Lovisa S skrev om Djurgårdsbrunn
    Grillbrunch via presentkort från smartbox.

En supertrevlig måltid, ett glas cava (som ingick) serverades med en gång och en förklaring kring buffén strax efter.

Otroligt proffsigt bemötande av personalen som aldrig var långt borta!
    Maten var fantastisk! Läs mer
  • Ann S
    Ann S skrev om Djurgårdsbrunn
    God mat trevlig miljö trevligt bemötande! Läs mer
  • Robert G
    Robert G skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig personal och supergod mat topp of the line helt enkelt och ett underbart läge Läs mer
  • Paulina G
    Paulina G skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi abonnerade lusthuset och valde att äta en 3-rättersmiddag. Vi var 8 personer vid ett runt bord. Personalen var avslappnade och tog hand om oss lagom mycket. Vi passade på att spela boule innnan maten vilket var kul och mysigt i den härliga och lugna miljön! Läs mer
  • Anna S
    Anna S skrev om Djurgårdsbrunn
    Mysig uteservering med fantastiskt läge. God mat och trevlig personal. Relativt höga priser där man betalar för det fantastiska läget snarare än fine dining... Läs mer
  • Madeleine S
    Madeleine S skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi åt brunch en lördag i juli. Vi satt på uteserveringen och såg båtarna puttra förbi i kanalen utanför. Vi fick fin service, buffen var fräsch och eftersom jag inte äter kött fick jag istället en väldigt god och vackert komponerad vegetarisk huvudrätt. Djurgårdsbrunn levde definitivt upp till mina förväntningar. Läs mer
  • Björn B
    Björn B skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket god mat i form av ångad torsk Läs mer
  • Åsa G
    Åsa G skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi hyrde Lusthuset, för att fira min mors 80-årsdag. Vi ville fira på ett vackert, speciellt ställe med god mat och Djurgårdsbrunns Lustgården, infriade detta. Vi fick mycket gott bemötande sv Allechandro, som jobbade sin andra vecka på restaurangen.
    Han gjorde allt för att ge oss den bästa upplevelsen.
    Så vi är mycket nöjda, också med mailkontakten innan festen. Läs mer
  • Lena B
    Lena B skrev om Djurgårdsbrunn
    Middag med väninna, vi upplevde servitören till bordet som väldigt arrogant, maten var medioker. Vacker omgivning, men uppväger inte upplevelsen - går inte dit igen. Läs mer
  • Anette N
    Anette N skrev om Djurgårdsbrunn
    Åt brunch, allt var gott men en väldigt liten buffé. Trevlig service och ett bra ställe för hundägare då jycken får vatten vid bordet😀 Läs mer
  • Berit B
    Berit B skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket bra bemötande och fantastisk mat. Allt var supergott. Läs mer
  • Stefan M
    Stefan M skrev om Djurgårdsbrunn
    Middag med hela familjen. Mkt bra mat och service. Fantastiskt atmosfär. Något dyrt Läs mer
  • Maria R
    Maria R skrev om Djurgårdsbrunn
    God mat, gott vin, trelligt och vackert men orutinerad personal (utom en) som intehar koll och frågar om man vill ha påfyllning av dryck, om man vill ha dessert eller kaffe m.m..... Läs mer
  • Kanthi and Marie Anntoinetter B
    Kanthi and Marie Anntoinetter B skrev om Djurgårdsbrunn
    har varing många gg Djurgårdsb. vår favorite, good food, service etc. Läs mer
  • Mona L
    Mona L skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi hyrde paviljongen för en bröllopsmiddag! Jättebra respons och service via mail innan. Vi hade en del ändringar och önskningar men fick snabbt svar och trevligt bemötande. Vi var nöjda med maten som var fräsch och vällagad. Flexibel och bra service vid serveringen och i övrigt. Vi kände oss omhändertagna fast vi satt litet isolerade från övriga restaurangen. Mysigt och perfekt ställe att ha bröllopsmiddag på! Kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • Lena A
    Lena A skrev om Djurgårdsbrunn
    Middag för 4 pers
    Väldigt trevligt och personligt bemötande
    Vacker plats och god mat
    Återkommer gärna! Läs mer
  • Peter F
    Peter F skrev om Djurgårdsbrunn
    Åt sommarbrunchen, den var trevlig! Läs mer
  • Donia B
    Donia B skrev om Djurgårdsbrunn
    Ett ställe med fantastisk atmosfär och suverän mat.
    Dock var hovmästaren hård i ton och snäppet till otrevlig mot vissa gäster, en dålig dag hoppas jag. T.ex ropade han med irriterad röst o pekade ”hörrni, HÄR är utebaren” till några gäster som råkade gå förbi baren o ville kika in på själva innerestaurangen.
    Kommer du med barnvagn får inte vagnen stå vid ert bord, även om barnet sover, vagnen får stå avsides längst ut på uteserveringen under stekhet sol(sommartid och vi satt på uteserveringen, de har specifikt skrivit på bokningsbekräftelsen att man inte får ha vagn med sig inomhus). Ett skötbord finns inte heller på restaurangen så man får byta blöja i soffan el på golvet, mindre kul för resterande gäster som sitter o äter..
    Skulle rekommendera stället till par o grupper utan barn 😉 Läs mer
  • Irantzu S
    Irantzu S skrev om Djurgårdsbrunn
    The overall experience was terrible. I was there yesterday with my mum that she is in Stockholm for visiting. We booked a table at the restaurant from 20:45 to 23:00.
    We were there at 20:45 and order the food: one starter to share and two main dishes. During the dinner, we had to say three times that we do not want any drink (sorry, but we do not drink any alcohol). But the pressure from the staff was too much in my opinion.
    At 21:35, we wanted to order the desserts. Suddenly, without us asking for it, the waitress came with the bill. At the beginning, I thought that she made a mistake but no. She said that we could not order a dessert because the kitchen was closing at 22:00. No one informed us about this, but anyway… it was still 21:35. No time for more orders? I could not understand the situation because in our booking clearly says 20:45 – 23:00.
    Then, the waitress suggested that if we wanted to have some dessert, she could bring some chocolate balls that were left in the kitchen. This was embarrassing. It felt like offering the leftovers.
    The disappointment was huge and I think that she could feel it so after some minutes she came and said that she was going to reduce 20% the price of the bill (140 kr), which I also think that it was miserable and ridiculous. When I go out for dinner 140 kr do not play any role. The most important thing is to get a nice experience and enjoy the time with my mum (which we did not). At 21:50 we left the restaurant, only 1 h after hour booking.
    For this reason, I would like to show my huge disappointment with the very bad and impolite service. I hope that you will avoid having these situations in the future because it is really unfair and disrespectful for the customers.
    Med vänliga hälsningar

Irantzu Läs mer
  • Gunilla O
    Gunilla O skrev om Djurgårdsbrunn
    En mycket trevlig kväll med god mat och vänlig och uppmärksam service. Torsken var läcker och rabarbersorbeten kommer jag att minnas länge. Speciellt roligt för mig var att jag fick ha min lilla hund med mig och att hon blev ompysslad och fick vatten innan jag frågade. Tack för en fin födelsedag! Läs mer
  • Tobias A
    Tobias A skrev om Djurgårdsbrunn
    Helgbuffé

Maten var ok men servicen sådär.
    Hovmästaren var ganska otrevlig i sitt välkomnande. Läs mer

Djurgårdsbrunnsvägen 68, 115 25 Stockholm