Djurgårdsbrunn, sid 2

Djurgårdsbrunnsvägen 68, 115 25 Stockholm — Visa karta

Djurgårdsbrunn ligger i en av Stockholms mest pittoreska oaser, nämligen Kungliga Djurgården där folk från alla delar av världen samsas. Menyn på Djurgårdsbrunn, som går att avnjuta så väl vinter som sommar, består av svensk husman med inspiration från medelhavet, tolkade av Djurgårdsbrunns fantasirika och flitiga kockar. Utöver en middag i goda vänners lag erbjuder vi även festarrangemang för så väl mindre cocktailpartyn som stora bröllopsfester samt konferenser. Vår serviceinriktade personal finns alltid till ert förfogande.

Om ni önskar hitta på något kul i samband med ert besök så har vi i samarbete med More Activities populära upplevelser och aktiviteter till exempel lerskytte med laser, isskulptering, båttur eller lådbilsrace.

Är det dags att planera årets julbord med kollegorna? På Djurgårdsbrunn serveras ett klassiskt julbord mellan 1-22 december. Anländ till julfestligheterna i en RIB-båtstur från Nybrokajen eller ta en taxibåt, och njut sedan av hemkryddad glögg när ni kommer fram. Därefter följer hela nio omgångar av julbordets läckerheter, om ni följer vår guide om hur julmaten bäst avnjuts. Vill ni hellre bli serverade en trerätters meny? Då ska ni reservera det härliga Lusthuset. Boka redan nu via bokningsknappen längst upp till höger!

Läs vad 3824 kunder tycker om Djurgårdsbrunn

• Muhammad A
    Muhammad A skrev om Djurgårdsbrunn
    It was great to had a dinner there, everything was the best, food, atmosphere and the staff was really wolcoming.
    Worth visiting it, highly recommend.
  • Maria M
    Maria M skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevligt, avslappnat. God mat. Mycket mysig stämning
  • Sara O
    Sara O skrev om Djurgårdsbrunn
    Åt 4-rätters middag på värdshuset igår och är supernöjd. Jättetrevlig personal och utsökt mat.
  • Susanne H
    Susanne H skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi var och åt brunch, om man nu kan kalla det brunch. En av de sämsta bruncher jag varit på faktiskt. Saknade massor som man kan förvänta sig. Fanns ingen yoghurt, filmjölk, musli, granola, olika sorters (enda bröd som fanns var typ skivad baugette och knäckebröd). Saknade även kokta ägg, juice, omelett, pannkakor mer varianter av pålägg.

Jag tänker att om man nu har Djurgårdsbrunns Wärdshus så har man något att leva upp till i form av namn, läge och kvalitét. Tyvärr var det ett riktigt bottennapp. Dyrare än andra bruncher vi varit på, dåligt utbud och halvdant tillagat.

Kan inte rekommendera någon att lägga pengar på detta.
  • Susanne F
    Susanne F skrev om Djurgårdsbrunn
    Igår 8/11 var vi på Djurgårdsbrunn och avnjöt en underbar 4-rätters middag. Mycket gott allting och perfekt service från början till slut. En fantastisk kväll med tända marschaller och öppen brasa. Vinpaketet var ypperligt och passade mycket bra till alla rätterna. Vi kommer garanterat tillbaka.
  • Therése Ä
    Therése Ä skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig personal med ett personligt och genuint bemötande. God och högklassig mat, tillsammans med en mycket mysig atmosfär (bra musik och trevligt med öppen spis).
  • Güler S
    Güler S skrev om Djurgårdsbrunn
    Toppen bemötande och super gott mat. Det kunde inte vara bättre. Vi kommer tillbaka❤️
  • Marija T
    Marija T skrev om Djurgårdsbrunn
    Helt ok meny, avslappnad miljö. Det enda vi reagerade på var att huvudrätten verkade vara en betydligt mindre portion än det som visas på hemsidan (2 skivor kalvfile jmf med 4 på bilden...). Kan ju ha att göra med att det var en 4-rättersmeny, men då ska man inte skriva på Let's Deals hemsida "hur mycket" kronor man sparar då den jämförs med vanliga kvällsmenyn.
  • Elisabeth S
    Elisabeth S skrev om Djurgårdsbrunn
    Kanontrevlig personal/1:a möte

Drycken kom inte in innan maten utan mitt i rätten eller efteråt (!)
    Tyvärr var en del av maten nog upplagd ganska långt i förväg - delar av förrätten hade fastnat i tallriken. Jag upplevde att det nog var lite för lite personal vid vårt besök - alla var trevliga men min upplevelse är att de var lite för stressade.

Maten levde inte riktigt upp till förväntningarna heller - gnocchin skiljde sig inte från den jag köper själv i affären. Ni får en 3:a, men skulle helst vilja sätta 2,5 då mina förväntningar på just denna restaurang låg högre. Speciellt om man jämför med kvalitén på de andra restaurangerna i Bockholmengruppen.
  • Catharina E
    Catharina E skrev om Djurgårdsbrunn
    Välkomnande bemötande!
    Kanongod mat och utmärkt service.
    Avslappnad och mysig atmosfär.
  • Bibbi D
    Bibbi D skrev om Djurgårdsbrunn
    Bemötandet bra men maten tyvärr medioker. Jag har varit på betydligt bättre bruncher. Tänk att inte ha kokt potatis till sillen !
    Jag har inte ätit kött sedan 1975 och givetvis smakat på många vegetariska lasagner. Det här var den absolut sästa jag någonsin provat. Tyckte inte den var ätbar ens. Så tyvärr. Det blir ett bottenbetyg.
  • Torleif N
    Torleif N skrev om Djurgårdsbrunn
    Vänligt bemötande och snabb service. Kunnig personal och trevliga lokaler.
  • Therese A
    Therese A skrev om Djurgårdsbrunn
    God mat men det glömde bröd , vatten och våra choklad tryffel som ingick i min 4 rätters.
    Mysigt och mycket god mat. Personal trevlig men värkade vara lite stressade.
    Therese
  • Lena N
    Lena N skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevligt bemötande vid bokningen Jag gjorde en preliminär bokning och korrigerade den en vecka innan. Hovmästaren hade inte noterat det utan dukat för det preliminära alternativet. Jag ville få bord med en vikvägg....vikväggen gick sönder dagen innan? 2 fel av 2 möjliga.
    Vi var nöjda med servicen när under brunchen och bemötandet där. God mat både för vuxna o barn.
  • Curt B
    Curt B skrev om Djurgårdsbrunn
    Lite besviken på maten, 4 rätters , trist kvalite, slarvigt och vinpaketet var snålt tilltaget. Till förrätterna utlovades ett halvt glas vin till vardera, ett pyttelitet glas bars in och fylldes med 1/3.
    Fick säga till, det var ju redan ett halvt glas som ställts fram.
    Killen var ny sa han, visste inget om vinerna, druva, land--?
    Äntligen kom torsken in--överkokt--
    Förslag: satsa hellre på EN bra huvudrätt och skippa fejkförrätterna.
  • Lena K
    Lena K skrev om Djurgårdsbrunn
    God mat och väl lagad som alltid...trevlig och vänlig personal
  • Emma S
    Emma S skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket trevligt brunchstälke, rekommenderas varmt!
  • Micaela S
    Micaela S skrev om Djurgårdsbrunn
    Tyvärr hade inte hovmästaren koll på era egna erbjudanden. Han bad mig vid PULPETEN att visa en qr-kod som ni aldrig hade skickat då jag inte köpt hösterbjudandet via leta deal, detta sa jag även till honom men han insisterade på att den ska ha skickats till mig!
    Kände mig förnedrad faktiskt, man frågar inte en gäst om en betalning (som dessutom blev stressigt för mig under heeela middagen då jag letade o letade efter denna förbannade er-kod! Dålig service!! Tog 45 min att få ut maten.
  • Julia S
    Julia S skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket trevligt och en riktigsmakuplevelse. God service!
  • Lars G
    Lars G skrev om Djurgårdsbrunn
    Miljön, bemötandet och servicen var bra, däremot tyckte vi att buffén var snål. Endast en typ av lax (tartar) och klent med kött om man bortser från bacon och korv. Det var också dåligt med sill, mest lök i burkarna när vi skulle ta.
  • Angelika R
    Angelika R skrev om Djurgårdsbrunn
    Genom en present från Smartbox där jag hade möjlighet att boka en lyxbrunch
    valde jag Djurgårdsbrunn. Från tidigare besök där visste jag att vi inte skulle bli besvikna. Bokningen gjorde jag enkelt och smidigt på nätet och en bekräftelse kom på ett bra sätt.
    Bemötandet när vi kom var trevligt och glatt. Vi behövde inte vänta utan servicen fungerade utmärkt. Buffen som stod uppdukad var av en god blandning maträtter och väldigt fräsch.
    Miljön är trevlig och trots att det var mycket folk i restaurangen upplevde vi ett lugn och en fin stämning.
    Det blev en bra lyxbrunch.
  • Lisa B
    Lisa B skrev om Djurgårdsbrunn
    Jättebra service och god mat! Enda minus att de inte har micro men det löste sig ang barnmaten.
  • Emelie L
    Emelie L skrev om Djurgårdsbrunn
    Jag är faktiskt ganska missnöjd då maten nästan alltid var slut när vi skulle ta. Det fanns ingen kokt potatis till sillen, Mac 'n cheese smakade endast makaroner och lasagnen hade ingen smak alls. Sedan när vi skulle ta våfflor så var sylten slut och menyn lovade mer än vad som fanns på dessertbordet.

Allt detta för 315kr och sen dricka på där vi drack en st Göran som inte heller smakade speciellt gott.

535kr känns som kastade i sjön.

Det enda som var härligt var miljön.
  • Åsa W
    Åsa W skrev om Djurgårdsbrunn
    Mysig restaurang i naturskönt läge. Åt en fyra rätters middag som var väldigt god och prisvärd.
  • Marie M
    Marie M skrev om Djurgårdsbrunn
    Super bra mottagande, proffsig servitör som berättade om maten och vinpaketet vi köpte till, underbar atmosfär och verkligen god mat.
    Hit kommer vi gärna igen.
  • Tommy S
    Tommy S skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra mat och services!
    Kan ibland ta lite extra lång tid mellan de olika serveringarna.

I det stora hela mycket bra arrangemang.

MVH
    Tommy
  • Susanne C
    Susanne C skrev om Djurgårdsbrunn
    Åt brunch lördagen den 4 november. Mysigt ställe men vi blev besvikna på maten ( dock ej dessertbordet som var bra). När det gäller maten så var det dels utbudet, men också att många fat stod tomma. Har förståelse för att det kan var körigt när det är fullt men man förväntar sig lite mer av ett ställe som Djurgårdsbrunns värdshus.
  • Yvonne M
    Yvonne M skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig atmosfär och personal, god mat men saknade "nylagatkänsla" .....maten lite för förberedd så vissa ingredienser blivit lite hårda.
  • Emilia G
    Emilia G skrev om Djurgårdsbrunn
    Supermysig omgivning och jättegod brunch!! Rekommenderas till alla.
  • gunilla c
    gunilla c skrev om Djurgårdsbrunn
    Djurgårdsbrunns värdshus har, i många år, varit ett av mina favoritstället. Har ätit där otaliga gånger och det har varit bra. Blev därför lite ledsen när jag i går upplevde det motsatta men eftersom ni ber mig så svarar jag. Fick ett litet bord precis vid entrén som öppnades hela tiden och jag fick sitta med ytterkläder. Ett ostädat dragit trägolv, inte trevligt. Brunch: tomma skålar redan när vi kom dit, brända makaroner, en s.k. äggröra klimpig, utan smak, en enda laxrätt, grovmalen till en sörja, gubbröra med nästan rå potatis i. enda potatisen till sillen var en hårdfriterad potatis. Dessertbord OK. Tråkigt, man, förväntar sig en trevlig stund och det fick vi inte. Nu tog jag bara upp en del av det som inte var bra. Kanske ni kan se det som positivt, 0och en hjälp . Många säger inget men vi pratade med varandra och tyvärr delade många samma uppfattning.
    Gunilla Cross
    OBS: betygknapparna fungerade inte. Jag ville trycka nummer 2 där inte nummer 1
  • Jon-erik M
    Jon-erik M skrev om Djurgårdsbrunn
    God mat och väldigt mysigt ställe!
  • Helene W
    Helene W skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket trevligt och god mat. Verkligen ett mysigt ställe.
    Helene Wallén
  • Paula L
    Paula L skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi upplevde att servitrisen var en nybörjare. Min man skulle beställa vin men det tog lång tid att få kontakt med henne.

Vi hade fått "smartbox" och allt från början gick fort och Vi fick info Hur Vi skulle göra.

Maten och efterrätten var god och det fanns mycket att välja på.

Trivsam atmosfär.

Tyvärr var kaffet för svagt.
  • Sophie U
    Sophie U skrev om Djurgårdsbrunn
    Har fått ett väldigt bra bemötande hela vägen och en väldigt trevlig kväll med god mat och fin service i mysig miljö.
  • Ingegerd T
    Ingegerd T skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi har ätit hösterbjudandemenyn och är mycket nöjda.Alla rätter
    var goda och snyggt upplagda.trevlig och uppmärksam serveringspersonal och mysig miljö! Dessutom till ett fantastiskt pris.
    En mycket trevlig upplevelse!
  • Tomas N
    Tomas N skrev om Djurgårdsbrunn
    Gudomligt! HImmelskt god mat, vänligt och trevligt bemötande, vackra miljöer.
  • Gösta N
    Gösta N skrev om Djurgårdsbrunn
    Vänligt bemötande,snabb service dessutom mycket god mat o dryck
  • Ann-christine W
    Ann-christine W skrev om Djurgårdsbrunn
    Trots lite strul med att få fram koden så fick vi ett hjälpsamt och mycket trevligt bemötande. God mat i trevlig miljö.
    Går gärna dit igen!
  • Yvonne B
    Yvonne B skrev om Djurgårdsbrunn
    Hej,

Vi fick fin respons från start trevligt bemötande från personalen fin service vid bordet och väldigt god mat. Det var en fin kväll för oss.
  • Margot A
    Margot A skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra och god upplevelse. God mat och bra ervice.
    Härligt med halva priset på menyn.
  • Ulrika N
    Ulrika N skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket revlig personal som hade för mycket att göra. Maten ok men inte så mycket smak. Undekokt potatis och överkokta linser.
  • Leif N
    Leif N skrev om Djurgårdsbrunn
    vänligt bemötande och professionel personal mycket god mat.Tack för en trevlig kväll
  • Bengt S
    Bengt S skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket stämningsfullt och trevligt
  • Elenor N
    Elenor N skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi åt Brunch en söndag vid 12. Alla gäster kommer samtidigt så det kändes lite kaosigt. Bra mat men synd att man inte hade olika köer för varm mat och kall mat. Det tog lite tid innan man fyllde på det sim var slut. Personalen trevlig men inte mer.
  • Birgitta A
    Birgitta A skrev om Djurgårdsbrunn
    En brunch som var lätt att boka. Medelmåttig restaurang med mat som var OK, inga överraskningar.
  • Emelie B
    Emelie B skrev om Djurgårdsbrunn
    Efter vi hade blivit visad till bordet och fått dryckesmenyn fick vi inget besked avseende om vi skulle beställa dryck först eller gå och börja ta av buffén. Vi fick vänta länge innan vi fick haffa en person för att beställa dryck. Dålig logistik vid buffén; lång kö och inget bra flöde. Mycket god buffé dock.
  • Goldis H
    Goldis H skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevliga personal
    God mat
    Jätte nöjda
  • Patrik E
    Patrik E skrev om Djurgårdsbrunn
    Levde verkligen inte upp till förväntningarna tyvärr!!
    Kändes direkt pinsamt :( ingen känsla alls!!
  • Helen P
    Helen P skrev om Djurgårdsbrunn
    Ingen bra upplevelse. Smutsiga dukar. Ranliga bord. Lång tid att få in dryck. Långa köer vilket också medförde att maten var slut och att det upplevdes "slappigt" runt om. Lite för "billig" känsla utifrån pris. Ni måste se över logistiken. Maten smakade dock bra.
  • Kamilla R
    Kamilla R skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket trevligt och god mat. Kommer gärna tillbaka snart igen.

Djurgårdsbrunnsvägen 68, 115 25 Stockholm