Djurgårdsbrunn, sid 2

Djurgårdsbrunnsvägen 68, 115 25 Stockholm — Visa karta

Djurgårdsbrunn ligger i en av Stockholms mest pittoreska oaser, nämligen Kungliga Djurgården där folk från alla delar av världen samsas. Menyn på Djurgårdsbrunn, som går att avnjuta så väl vinter som sommar, består av svensk husman med inspiration från medelhavet, tolkade av Djurgårdsbrunns fantasirika och flitiga kockar. Utöver en middag i goda vänners lag erbjuder vi även festarrangemang för så väl mindre cocktailpartyn som stora bröllopsfester samt konferenser. Vår serviceinriktade personal finns alltid till ert förfogande.

Om ni önskar hitta på något kul i samband med ert besök så har vi i samarbete med More Activities populära upplevelser och aktiviteter till exempel lerskytte med laser, isskulptering, båttur eller lådbilsrace.

Äntligen har våren kommit till Djurgårdsbrunn!
Varmt välkommen att fira in våren med brunch, eller varför inte en middag med vår välkomponerade vårmeny!

Läs vad 4659 kunder tycker om Djurgårdsbrunn

• Tommy B skrev om Djurgårdsbrunn
    Dåligt att kaffet inte ingick i det redan dyra priset, det brukar det vara. Den varma maten var ljummen. Inget dessertbord, bara onödigt mycket godis. Jag o min man placerades på ett bord för sex personer ensamma i utkanten på lokalen. Väldigt mörkt i lokalen o dåligt med ljus på bordet. Läs mer
    2018-12-10 Bockholmengruppen svarar Tommy B
    Tommy,
    Det är supertrist att höra att du inte är nöjd med din upplevelse här på Djurgårdsbrunn. Vi gillar godis och tanken var att slå stort på det i år. Skulle du vilja få direkt kontakt med oss kan du mejla oss på hov@djurgardsbrunn.com

Ha en trevlig måndag!

• Bo E skrev om Djurgårdsbrunn
    Bra mat brauppläggning trevlig personal .tyvärr var vårt bord tråkigt 4 personer vid ett bord för 8 Persomer bordet var runt Vid detta tillfälle fel på ventilationen det blåste en kall vind Läs mer
  • Martin K skrev om Djurgårdsbrunn
    Julbordsfabriken. Åt julbord på lunchen i ett stort "glastält" som ger en provisorisk känsla. Möttes av två köer vid ankomst. Här kan logistiken förbättras. När alla väller in så behövs två personer i garderoben och två personer, "hovmästare" som tar emot och placerar ut sällskapen.
    Julbordet är omfattande, det mesta är gott. Dock var potatisen hård och konstigt gulfärgad (gurkmeja?). Janssons var alldeles för salt.
    Serveringen ok, något osäker person som skulle vinna på en klädsel som signalerar "serveringspersonal". Snabb avplockning från borden.
    Positivt att det fanns en stor termos att ta glögg ifrån, men mindre bra att ingen informerade om det (brukar inleda julbordet). Läs mer
  • Tommy K skrev om Djurgårdsbrunn
    Jag och min särbo hade nöjet att äta Jullunch på Djurgårdsbrunns Värdshus igår fredagen den 7 december.
    Vi var imponerade av flera saker:
    Lokalen var fint julsmyckad och det var lätt att finna sitt bord.
    Det var gott om plats mellan borden så att inte gästerna riskerade att stöta till varandra på väg till/från serveringsborden.
    Julmaten var nog den allra bästa jag upplevt, trots att jag varit på de flesta julborden runt om i Stockholm.
    Ljudnivån i lokalen kändes behaglig, det gick att prata utan att skrika till varandra.
    Sammanfattningsvis var vi mer än nöjda och kommer gärna tillbaka näst jul!

God Jul från Tommy Kåberg Läs mer
  • Jasmine D skrev om Djurgårdsbrunn
    Julbord på Djurgårdsbrunn är tyvärr inte den upplevelse som jag trodde det skulle vara. Mycket av maten hade stått framme och var torr. Pepparkakorna var alldeles mjuka eftersom det var fuktigt i godistältet. Ägghalvorna med olika röror hade ”skinn” på sig. Vi hade bokat till en viss tid men fick ändå sitta och vänta på att bord skulle städas av och blev då ombedda att sitta i soffgrupper vid baren men där var det fullt med disk också. Jag fick själv städa av ett bord och tända ett värmeljus... Läs mer
    2018-12-10 Bockholmengruppen svarar Jasmine D
    Hej Jasmine,
    Tråkigt att höra om din upplevelse här på Djurgårdsbrunn, maten ska så klart inte vara torr.
    Vi värnar om feedback vi får av våra gäster så hör gärna av dig till oss på hov@djurgardsbrunn.com.

Hoppas du har en bra måndag!

• maija T skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi åt julbord. Väldigt mycket god mat. Extra tack för kocken som serverade lutfisken med alla tillbehör!
    Trevlig personal. Mycket god service. Läs mer
  • Peter S skrev om Djurgårdsbrunn
    Vilken besvikelse. Vi hade bokat med förhoppning om att det var Djurgårdsbrunns värdshus vi skulle till. Ni blev det istället en sittning i deras provisoriska partytält. Kändes som att sitta på en Ålandsbåt. Fullständigt utan charm, tradition och helt i avsaknad av julkänsla. Vi skrattade bara åt eländet. Dessutom var maten dålig. Köttbullarna gick inte att äta då de var lika hårda som sten. Det enda som motiverar att jag ger en etta i betyg och inte en nolla är personalen. De jobbade på så gott de kunde och försökte göra oss nöjda. Synd om dem. Läs mer
    2018-12-10 Bockholmengruppen svarar Peter S
    Hej Peter,
    Det är supertråkigt att dina förväntningar inte blev mötta. Vi kör på en annan inrikting av julbord i år :)
    Du får gärna lämna din feedback hos oss på hov@djurgardsbrunn.com.
    Härligt att du tyckte att personalen var stjärnan i upplevelsen, guldstjärna åt dem!

Ha en bra dag Peter.

• David C skrev om Djurgårdsbrunn
    Stort Julbord med god kvalitet på maten. Vänligt bemötande. Läs mer
  • Paulina S skrev om Djurgårdsbrunn
    Köpte julbord för 2 pers genom Letsdeal. Vi blev bra bemötta och maten var jätte god och julstämningen och dekorationerna var på topp! Det enda som var lite tråkigt var att man satt på långbord o ”trängdes” med andra , där borde det varit flera småbord för 2-4 personer. Och när man kom till efterrätten så orkade man inte riktigt äta upp alla goda praliner o smågodisar så det jade varit trevligt om de kunde ha erbjudit en liten påse att kunna få ta med det man hade kvar på tallriken. Det är så synd att behöva slänga för att man just då är för mätt för att få ner en enda bit till.. Annars 10 av 10 och en guldstjärna! Läs mer
  • Fredrik D skrev om Djurgårdsbrunn
    Trivsamt, gott och stämningsfullt. Läs mer
  • Annika H skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi var på julbord och vi var inte helt nöjda med maten, sillarna var lite slamsiga, jansson inte god, köttbullarna hårda mm

Sedan har vi förbeställt dricka som skulle stå framme när vi kom men det gjorde det inte. Läs mer
  • Sandra D skrev om Djurgårdsbrunn
    Tog del av hösterbjudantet vilket var mycket prisvärt!

- Trevlig personal men det tog lång tid mellan förrätten och varmrätten (närmare en timma).
    - På menyn stod det kantarellsoppa med kumminkräm, men det visade sig vara trattkantarellsoppa med spiskumminkräm. Detta är i sig såklart inte fel men tycker att det borde stått på menyn då kantarell och trattkantarell inte är samma svamp och kummin och spiskummin inte samma krydda. (personligen tyckte jag inte att spikumminen passade så bra till soppan, men soppan var väldigt god)
    - tog del av hösterbjudandet förra året också och då ingick en till förrätt som var mycket trevlig samt kaffe, vilket det inte gjorde i år. Uppskattades förra året och en till (kall) förrätt mellan soppan och huvudrätten hade varit bra för att inte behöva vänta så länge på varmrätten.
    - någon till sorts marmelad och/eller någon grönsak eller frukt hade lyft ostbrickan/buffén ännu mer
    - varmrätten (kalven) var helt fantastisk!!! Själva köttet och lökcrémen var spot on.
    - generellt var det en mycket uppskattad kväll med god och prisvärd mat. Läs mer
  • Pauline A skrev om Djurgårdsbrunn
    Julbord för 35 personer. Tog lång tid innan jag fick kontakt med hovmästaren om vår placering, lång tid innan vi fick beställa dricka till maten och det tog lång tid att få den.
    Maten var ljummen och vi fick säga till att dom skulle fylla på vissa saker. Det var kallt i tältet Läs mer
    2018-12-10 Bockholmengruppen svarar Pauline A
    Hej Pauline,
    Långa väntetider är aldrig kul.
    Du får väldigt gärna höra av dig till oss på hov@djurgardsbrunn.com så fåt vi kika närmare på vad som hände.

Ha en magisk dag!

• Siv F skrev om Djurgårdsbrunn
    Brunch

Trevlig personal, god mat Läs mer
  • Anna v skrev om Djurgårdsbrunn
    Det stod inget om att julbordet inte skulle vara i de vanliga lokalerna utan i ett fult tält bredvid. Servicen var heller inte bra.
    Vi ombads behålla våra bestick, fick ingen dryckeslista och när vi frågade vilket vin som passade till maten fick vi ett förvånat svar av servitören att det hade han ingen aning om.
    Kvinnan i baren var otroligt sur och såg besvärad ut när man beställde.
    Förutom sillen så smakade maten inte bra. Läs mer
    2018-12-10 Bockholmengruppen svarar Anna v
    Hej Anna,
    Låter som en del gick snett med ditt besök hos oss.
    Du får jättegärna höra av dig till hov@djurgardsbrunn, om du skulle vilja dela med dig din upplevelse direkt till oss här på restaurangen. Vi vill gärna emot din feedback.

Ha en fin måndag!

• Helene P skrev om Djurgårdsbrunn
    God mat och fin miljö. Trevlig personal. Miss pga smittorisk att det ej fanns skedar till godisskålarna. Barn plockade med fingrarna, men det åtgärdades när gäster tog kontakt med personal ang detta. Läs mer
  • Lisa E skrev om Djurgårdsbrunn
    Jag åt julbordet på djurgårdsbrunn. Vi tog med hunden dit vilket var positivt. Det var tydligt skyltat med allergener. Jag tycker att maten var bra men jag har ätit bättre julbord. Det fanns knappt alls vegetariska allternativ så jag hade inte velat gå om jag var vegetarian. Livebandet gjorde det väldigt stämningsfullt och det var fint dekorerat. Dessvärre var det extremt kallt så jag fick sitta med jacka och halsduk på. Läs mer
  • Elisabeth J skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket trevlig och observant servitör. Bra mat Läs mer
  • Louise B skrev om Djurgårdsbrunn
    Julbord. Jättegod mat och fin variation.
    Mycket trevlig personal!

Lite dimmigt med alla långbord. Skulle möblera annorlunda med mindre öar och julgranar emellan. Skapar en större myskänsla. Läs mer
  • Henrik F skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevligt bemötande och bra service. Lyckad kväll med god mat. Läs mer
  • Tommy B skrev om Djurgårdsbrunn
    Åt julbord på en lunchsittning. Inte så mycket folk vilket gjorde upplevelsen bättre. Rikligt julbord som var prisvärt. Halva priset på lunchen. Bra och trevlig servicepersonal i natursköna omgivningar. Läs mer
  • Eva C skrev om Djurgårdsbrunn
    När vi kom blev vi mottagna på ett trevligt sätt, allt fungerade utan problem. Jag hade bokat Lets Deal 2 för 1. vi var ett sällskap på 4 pers. allt fungerade bra, maten var jättegod och personalen i köket var supertrevliga och vi fick mycket bra info om maten.
    Det enda som var så där var ventilationen - det blåste väldigt mycket från fläkten.
    Annars var allt toppen. Läs mer
  • Maria L skrev om Djurgårdsbrunn
    Ett av de sämre julborden jag varit på i Stockholm. Lägg pengarna på något annat julbord är mitt tips! Läs mer
    2018-12-10 Bockholmengruppen svarar Maria L
    Hej Maria,
    Tråkigt att höra att din upplevelse inte mötte dina förväntningar.
    Skulle du vilja ge oss feedback av det som gick snett för din bokning hör gärna av dig till hov@djurgardsbrunn.com

Må så gott!

• Jan-Eric S skrev om Djurgårdsbrunn
    Maten var mycket bra, men den gemytliga stämningen som var förra året är bort. För stort tält. Irriterande med värmefläkten Läs mer
  • Anette H skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi åt jullunch med jobbet. Bra pris 2 för en. Väldigt julig stämning, mycket granar och glitter och en ombonad känsla trots att det var ett stort tält. God mat med rikligt utbud och fantastiskt efterrätts- och godisbord. Enda minus var att alkoholfri glögg inte ingick vid ankomst, ej heller kaffe. Läs mer
  • Cecilia L skrev om Djurgårdsbrunn
    Ointresserad personal, dåligt bemötande vid avbokning Läs mer
    2018-12-10 Bockholmengruppen svarar Cecilia L
    Hej Cecilia,
    Tråkigt att ni avbokade julbordet :(
    Skulle du vilja ge oss mer detaljerad feedback angående personal och avbokning får du gärna skicka över ett mejl till hov@djurgardsbrunn.com.

Ha en fin Måndag nu!

• Pelle T skrev om Djurgårdsbrunn
    Mycket bra och komplett julbord i en fantastiskt trevlig julatmosfär. Vi kommer tillbaka! Läs mer
  • Jesper N skrev om Djurgårdsbrunn
    Kallt i tältet. Relativt tråkig stämning. Maten var ok men inte alls något att hurra för.
    Detta var en lunch och säkert bättre stämning under kvällarna. Läs mer
    2018-12-10 Bockholmengruppen svarar Jesper N
    Hej Jesper,
    Tack för din feedback och tråkigt att stämningen mötte dina förväntningar.

Ha en fin Måndag!

• Eva P skrev om Djurgårdsbrunn
    Maten var toppen på julbordet men i övrigt var inte upplevelsen vad som lovats. Vi blev ombokade till en mellansitting kl. 15.30 och då verkar det som om vi missade en del av underhållningen. Vi var visserligen en kvart sena, men tex snöfallet som barnen väntade mest på fick vi aldrig se. Läs mer
  • Johan T skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevligt julbordsarrangemang på Djurgårdsbrunn i år - gott om utrymme i sitta i en juldekorerad tältdel, bra mat - särskilt sill och lax - och njutbar julmusik spelat av liveband. Dessutom trevlig service! Läs mer
  • Niklas E skrev om Djurgårdsbrunn
    Julbord, personalen hade dålig koll och ganska arroganta. Lite som en dålig företagsfest. Dålig kvalite på maten. Läs mer
    2018-12-10 Bockholmengruppen svarar Niklas E
    Hej Niklas,
    Att mötas av arrogans är inte kul, Supertråkigt.
    Skulle du vilja lämna en mer detaljerad feedback får du gärna höra av dig till oss igen på; hov@djurgardsbrunn.com

Ha en magisk Måndag!

• Johan F skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi har vart här många gånger och aldrig vart besvikna utan snarare haft detta som vår favorit. Julbordet har vart något man längtar efter. I år hade man ändrat om rejält och den mysiga känslan man får i restaurangen försvann helt i den provisoriska byggnad man nu åt i. Maten var för första gången inge vidare i sin helhet och kändes lite ofräsch då vi hade sista sittningen. Blir inget mer julbord här om man inte går tillbax till det gamla. Läs mer
    2018-12-10 Bockholmengruppen svarar Johan F
    Hej Johan,
    Tråkigt att höra att vi inte mötte era förväntningar :(
    Hoppas ni njöt av maten och skulle du vilja ge oss mer feedback om din upplevelse är det bara att mejla till hov@djurgardsbrunn.com
  • Helen B
    Helen B skrev om Djurgårdsbrunn
    Fint och mysigt pyntat och trevlig personal. Bra musik i bakgrunden till att börja med senare väl högt då vi blivit felinformerade om att det inte skulle vara allsång på eftermiddagen. Vi hade bäbisar i sällskapet. Maten var Ok, karamellrummet var fantastiskt ❤️ Små påsar hade varit önskvärt 😉 Läs mer
  • Ingrid L
    Ingrid L skrev om Djurgårdsbrunn
    Fantastiskt julbord: Mkt god kvalitet och utbud. Lutfisk👍🏻
    Lokalen var en överraskning, men ”vann i längden”. Avspännt. Trevlig service. Kul med levande musik! Läs mer
  • Alyson R skrev om Djurgårdsbrunn
    Julbord 2018 was absolutely amazing, large dining room with fantastic array of christmas food and amazing christmas atmosphere and live music. Läs mer
  • Sanna C skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi åt deras julbord. Stor variation och mycket god mat. Läs mer
  • Susanne R skrev om Djurgårdsbrunn
    En härlig upplevelse med nära o kära. Vänlig personal och supergod mat. Kommer jättegärna tillbaka! Läs mer
  • Ziba A skrev om Djurgårdsbrunn
    Mysigt ställe med bra variation! Läs mer
  • Helene W skrev om Djurgårdsbrunn
    Brunch.
    Trevligt bemötande och bra mat Läs mer
  • Susann G skrev om Djurgårdsbrunn
    Underbar miljö, vällagad mat och fantastisk personal Läs mer
  • Per T skrev om Djurgårdsbrunn
    3 Brunch
    Mycket bra bemötande av personalen.
    Höga förväntningar som helt infriades
    -god mat
    -perfekt fönsterbord

- mycket trevlig och tlllmötesgående personal Läs mer
  • Lena H skrev om Djurgårdsbrunn
    Fin service trots bökig garderoblogistik och köbildning. Fin miljö och bra mat. Läs mer
  • Julia H skrev om Djurgårdsbrunn
    Vi var där på brunch och var nöjda med bemötande och maten. Det minus vi har är att det fanns hundar inne på restaurangen och vi var en allergiker i sällskapet. Kan vara bra att skriva tydligt på hemsidan att ni har hundar, så allergiker kan få en chans att undvika er resturang innan de kommer dit. Läs mer
  • Pernilla E skrev om Djurgårdsbrunn
    Åt brunch med mamma.
    Jag tycker att det var jätte positivt att man fick ha hund med sig inne i lokalen. Mysig atmosfär. Jag fick ingen någon upplevelse om personal var bra eftersom de vände sig till min mamma istället för till mig. Frågade aldrig rak till mig vad för dryck jag ville ha. Jag är döv men inte död eller biter folk.
    Maten var ganska ok eftersom alla hade svag smak alltså de var försiktiga, det hände inte så mycket i munnen.
    Stolarna var dåliga, man kunde inte sitta bekvämt. Det var kämpigt att sitta skönt i 2 timmar. Läs mer
  • Kristin A skrev om Djurgårdsbrunn
    Trevlig service. Bra brunch, men med få överraskningar Läs mer
  • Stina K skrev om Djurgårdsbrunn
    Det var god brunch, speciellt tonfisksslladen! Saknade ”det lillaextra” både på efterrättsbuffen och i servicen. Läs mer
  • Sari N skrev om Djurgårdsbrunn
    Åt brunch. Maten var god men tyvärr lite dåligt med påfyllning då vissa maträtter var slut. Läs mer
  • Anna skrev om Djurgårdsbrunn
    Sååååå mysigt i höstrusket. Jättebra service! Läs mer
  • Ann L skrev om Djurgårdsbrunn
    En brunch med make, barn och barnbarn för att fira min 60-årsdag. Alla var mycket nöjda och buffén bjöd på någonting för alla. Det var även trevligt att se alla barn som fanns med i andra sällskap. Läs mer
  • Åsa W skrev om Djurgårdsbrunn
    Helt ok! Mysigt m ljus o brasa dock lite högt ljud av trubadur som spelade då vi satt nära. Störde i vår konversation. Maten god men skulle önska mer fräsch lax och sill inte nermalt cremer. Bra sallader ocv efterättsbord . Tyvärr blev två av oss dåliga i magen några timmar efter brunchen , vet ej om det var därifrån men hade inte ätit ngt annat..., gick över under kvällen. Trevlig service men borde flytta garderoben då det krockar med mottagandet av hovmästaren. 🤔 Läs mer

Djurgårdsbrunnsvägen 68, 115 25 Stockholm