Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Stockholm Kungsholmen DLC Bygg & VVS AB

DLC Bygg & VVS AB

Alströmergatan 32, 112 47 Stockholm — Visa karta

Kontakta gärna oss på DLC Bygg & VVS för hjälp med er renovering eller ombyggnad.

Läs vad 2 kunder tycker om DLC Bygg & VVS AB

• David S
    David S skrev om DLC Bygg & VVS AB
    Jag vill verkligen varna för att anlita detta företag. Istället för utlovade 3 - 4 veckor (står i kontraktet) tog det mer än 7 månader innan de blev klara, vilket var väldigt påfrestande och kostsamt eftersom jag var tvungen att hyra ett boende under ett antal veckor.
    "Byggledaren" David Cederqvist kunde aldrig svara på varför det tog så lång tid när jag frågade via email. Istället blev han väldigt arg och otrevlig. Han skulle hälsa på mig och prata igenom saken mellan våra ögon skrev han...
    (Han ville heller inte svara besiktningsmannen (som kostade mig 7500 kr) som ställde samma fråga vid det andra besiktningstillfället.)

David går inte att lita på alls. Några exempel:
    * I stort sett aldrig gjorde de det som han sa skulle göras nästa dag.
    * Han bad om betalning för material i förskott trots att vi kom överens om att han köper in allt och att jag betalar när allt jobb är klart. Jag betalade dock. Men efter någon månad när viss leverans inte hade kommit ringde jag företaget (K-Rauta). Det visade sig att DLC Bygg inte hade gjort någon beställning alls. Men David sa till mig att förseningen berodde på att K-Rauta strulade med leveransen och hans beställningar haha....

Exempel på själva jobbet:
    * Jordfelsbrytaren var inte inkopplad till golvvärmen i badrummet (livsfarligt)
    * De blandade jordade och icke jordade uttag i hallen vilket inte är tillåtet idag (dessutom var en del uttag förberedda för jord men jord var inte inkopplat. Kan vara farligt om man tror att det är det.)
    * David vägrade att leverera dokumentation på jobbet, som t. ex. golvvärmen och annat eljobb. Detta är viktigt för att kunna få garanti från golvvärmetillverkaren och ersättning från försäkringsbolaget om något händer. Men efter att jag anlitat en elbesiktningsman lyckade jag till slut få den dokumentationen. Väldigt tråkigt dock att jag var tvungen att behöva lägga ned tid och pengar (5000) och oro på detta eftersom det ska vara helt självklart att få dokumentationen ändå!

David sa att han har en anställd elektriker. Men hans företag (DLC Bygg) är inte registrerat hos Elsäkerhetsverket, vilket innebär att dessa eljobb är olagliga.

När jag sa att jag ville ha en slutbesiktning från honom (eftersom det står på hans hemsida att han alltid genomför en slutbesiktning tillsammans med kunden) bokade vi en sådan. Han kom, men innan jag ens märkte det försvann han sedan utan att besikta något...
    När jag sedan sa att jag inte ville slutbetala förrän efter en riktig slutbesiktning hotade han med att anmäla mig hos Kronofogden.

Jag har egentligen mycket mer att skriva. Men jag tror att det här räcker för att förstå att det finns stor anledning till att undvika detta oseriösa företag. Läs mer
  • Peter L
    Peter L skrev om DLC Bygg & VVS AB
    Proffsigt utfört arbete och riktigt snyggt resultat riktigt duktiga hantverkare som kom punktligt varje morgon och blev klara lite före uttsatttid.jag kan verkligen rekommendera DLC AB Läs mer
    David B gillar detta

Bästa byggföretagen i Stockholm:

Johan I Johan I tycker:
“Superbra och håller vad de lov...” Läs mer

Skälderviksplan 1, 12060, ÅRSTA