Alla kategorier Byggföretag Västra Götaland Göteborg DNB Bygg & Fastighetsservice

DNB Bygg & Fastighetsservice

Gamla Tuvevägen 23, 417 05 Göteborg — Visa karta

DNB Bygg & Fastighetsservice startade med idén att hjälpa våra kunder att förverkliga deras drömmar. Hör av dig så berättar vi mer om hur vi kan ta oss an ert nästa projekt.
Hildedalsgatan 4 C, 41705, Göteborg
David A:
Hantverkare som håller vad de lovar! Enkla att jobba med, stor kunskap. Jag rekommenderar verkligen goton bygg, och kommer att använda de ...

Byggföretag nära DNB Bygg & Fastighetsservice:

Hildedalsgatan 4 C, Göteborg
Kontakta oss på GotOn bygg så kan vi återkomma med en offert! Läs mer ›
David A:

Dirigentgatan 3, Västra Frölunda
Kontakta gärna Gotia Tak för konsultation. Läs mer ›
Peter G:
Gotia Tak gör i princip alla våra tätskikt på tak och terrasser i Gbg med omnejd, pålitliga, kommer på avtalade tider samt utför bra arbeten...

Gjutjärnsgatan 16, Göteborg
Martinez Totalentreprenad erbjuder dig en effektiv totalentreprenad i Göteborg! Läs mer ›
Annika M:
Som nyinflyttad i Göteborg med 0 kontakter och en elektriker behövdes för att få hjälp med kontakter och armaturer. Ringde månge via Google,...

Gustaf Wernersgata 8 B, Västra Frölunda
Kom gärna förbi oss på en kopp kaffe så berättar vi gärna mer. Läs mer ›
Robert A:
Bra bemötande och levde upp till mina förväntningar :-)

Läs vad 7 kunder tycker om DNB Bygg & Fastighetsservice

• Sebastian V
    Sebastian V skrev om DNB Bygg & Fastighetsservice
    Ganska dåligt hantverk. Det är väl okej att det finns alla nivåer på hantverkare, men är man på en mycket låg nivå samtidigt som man tar samma timpris som proffsen och jobbar hälften så fort, då blir det inte bra.

Reco tjatar genom mejl om min åsikt, men tyvärr kan jag inte rekommendera företaget.
    2015-11-05 DNB Bygg & svarar Sebastian V
    Vi har gjort flera jobb åt dig under loppet av ett år, vilket innebär att vi aldrig kan vara ett företag som bedriver oprofessionellt verksamhet och dålig beteende mot sina kunder annars hade du inte anställd oss för flera olika arbeten under loppet av ett år. Varför du är missnöjd med oss är orsaken enligt följande.
    AUGUSTI 2013 (ca 20 arbetsdagar) Montering av Marbodal köket på Vårväderstorg som vi kom överens att jobbet kommer utföras för fastpris. Vi har gjort vårt jobb professionellt och du var mycket nöjd med vårt arbete. Om vi är ett oprofessionellt företag och om vi har dåliga hantverkare skulle vi ha då MARBODALMÖNTÖR CERTIFIKAT.
    SEPTEMBER 2013 (4 arbetsdagar) Du ringde till oss igen och ville att vi utför ett arbete på södra Skärgård Vrångö som vi också kom överens för fastpris. Vi kom överens att du skulle stå för kostnaden av transportering av material och alla maskiner till ön, för första transporteringen stod du för kostnaden, för den andra transporteringen som innebar transportering av maskiner tillbaka och en del av soporna gjorde vi själva, bar alla saker runt 500 m från huset till fartyget och transporterade allt med passagerarfartyget så du kunde spara på det och att du inte behövde betala en till transport och det har vi inte fakturerad dig.
    DECEMBER 2013 (1 Arbetsdag) Södra skärgård Vrångö öppna hål för frånluft i varje rum och installation av ventiler, den delen av arbete har vi överenskommit per timme, vi arbetade en dag 8 h x 2 hantverkare = 16 timmar och jag fakturerade till dig bara 8 timmar, den tid som vi förlorade i resan med båten för att det var mycket vind och båtarna körde nästan 3 timmar fram och tillbaka den delen har inte jag heller fakturerad till dig inte heller parkerings avgift för hela dagen, och återigen var du nöjd för denna del av arbetet, vilket visar att vi återigen blev uppringda av dig efter ett par månader för att ge dig ett pris för fönsterbyte och renovering inne i huset (golv och målning) Naturligtvis utförde vi inte jobbet för priset passade inte dig.
    OKTOBER 2014 (5 arbetsdagar) MONTESSORISKOLA CENTRUM Vi fick ett samtal av dig för att utföra en del arbete på skolan där du är rektor, det här arbete har vi också kommit överens per timme på grund av att vi måste arbeta mellan 8:00 till 16:00 naturligtvis när barnen är där som verkligen försvårade arbetet om man tar hänsyn till att dessa är barn under 10 år. Det fanns arbete som du dagligen kom med förslag utanför det som vi kom överens på första dagen, sammanlagd arbetade vi 63 timmar på det här arbetet och det fakturerade vi till dig för timpris för en hantverkare.
    Under tiden vi var där du erbjuder mig att vi renoverar en andra projekt att helt renovera på in sidan i samma gård men vi måste tömma först alla saker och sen kan vi diskutera vidare om alla kostnader.
    Vi började direkt med att bära saker ut som fakturerades till ett mycket lägre timpris vi barrade alla saker till gården för att alla lärare skulle titta på alla saker och ta bort det dem ville spara, allt som sparades bar vi in igen och resten slängdes in i 2 container på 32m3 , den totala tiden som arbetet utfördes var på 26 timmar. Det största problemet var när jag skickade fakturan för alla jobb och material, du tyckte att det var för många timmar och ville att jag skulle ta bort 23h från det totala arbetet och 13h från hantverkare och 10 h för den tiden för slängning av sopor, din anledning var att arbetarna förlorade tid när dem bar ut och in alla saker som gjorde mig väldigt arg och jag gick med på att kreditera dem timmarna men jag sa också att jag inte ville fortsätta samarbeta med dig eftersom jag kände stor ansvarslöshet från din sida, det första var att barnen hela tiden störde medan vi arbetade eftersom de hela tiden närmade sig för att se vad vi gör som försvårade vårt arbete och den andra på gården när de var dem saker vi bar ut barnen bar runt dem och mina hantverkare fick samla in allt tillbaka och titta att ingen av barnen skadar sig. Och jag tackade nej för alla vidare samarbete med dig för att du alltid försökte dra på timmar och jag ville inte jobba till någon som du som bara tänker på eget intresse, detta var huvud anledning att du var missnöjd med os det var inget fel på arbete.
  • Magnus W
    Magnus W skrev om DNB Bygg & Fastighetsservice
    Jag tycker dnb bygg har gjort ett utmärkt arbete. Dnb har bytt ut delar av fasaden och målat huset.
  • Damir K
    Damir K skrev om DNB Bygg & Fastighetsservice
    Allt är perfekt Tack Damir brå Jobbat .
    2015-11-03 DNB Bygg & svarar Damir K
    Tack för uppdraget Damir,
    Jag hoppas att ni kommer trivas bra i en helt renoverade lägenhet.
  • Leif N
    Leif N skrev om DNB Bygg & Fastighetsservice
    Det var lätt att att komma fram på telefon och beställa sin vara
    Bemöttes på ett trevligt sätt och fick rätt vara hemskickat.
    Har inte kopplat kranen i badrummet än så jag kan inte bedöma kvalitén på produkten men den är snygg att titta på
    Köpte en av Oras produkter
  • Emir S
    Emir S skrev om DNB Bygg & Fastighetsservice
    Väldigt proffsigt genomfört, dem håll vad dem lovade och gjorde till och med mer än vi kom överens om i början
    2015-11-03 DNB Bygg & svarar Emir S
    Tack Emir för rekommendation och en fint kommentar.
  • Jacob B
    Jacob B skrev om DNB Bygg & Fastighetsservice
    Gjorde ett bra jobb.

Svarade lite långsamt på mail dock
    2015-10-14 DNB Bygg & svarar Jacob B
    Jag tackar för din förtroende och att du valt oss för att utföra arbetet på din stege , tack också till din positiva kommentar (omdöme).

När det gäller svaret på din e-mail så håller jag med att vi var lite sena men anledningen är att jag skickade ett erbjudande den 2015/05/02 och fick det första svaret från dig 2015/06/26 och sedan väntade jag ytterligare en månad att du ska skicka mig information som behövdes för att kunna göra den riktiga offerten som du skulle kunna acceptera. Jag hoppas att du håller med angående detta. I vilket fall som helst är det viktigast att du är nöjd med vår sida när det gäller kvaliteten på varan jobb och överenskommelse som vi har följt ända till slutet.
    DNB Bygg & gillar detta
  • Thomas P
    Thomas P skrev om DNB Bygg & Fastighetsservice
    Trevlig personal som håller vad dom lovar..
    2015-10-14 DNB Bygg & svarar Thomas P
    Tack för ditt förtroende och samarbete som varar ett par år sedan, det är mycket lätt att hålla sitt löfte när man har en kund som dig. Tack!!!
    DNB Bygg & gillar detta

Gamla Tuvevägen 23, 417 05 Göteborg