DOFAB AB

DOFAB AB

www.dofab.se
  • BadgeTwoYears

Välkommen till DOFAB! Vi är ett familjärt företag som tillverkar fönster, dörrar och portar. Vi är experter på udda mått och tror på massiva material och gedigna konstruktioner- samtidigt som det ska vara vackert för ögat. Tillsammans har vi många års erfarenhet av arkitektur, tillverkning och projektledning och vi hjälper...

58 omdömen om DOFAB AB

Sedan starten hos Reco 2018

Jan P
Skrev om DOFAB AB

Vi ville bygga ett orangeri/vinterträdgård som skulle paras ihop med ett torp från 1750-talet. Redan i planeringsstadiet förstod vi att just glaspartiernas form och utförande skulle vara enormt viktigt för slutresultatet. Vi kikade runt lite och kunde snabbt konstatera att för oss fanns det bara en leverantör som hade samma ambitioner och kvalitetskänsla som vi hade, det var DOFAB. Dom har följt oss genom hela processen från arkitek till färdigt och slutbesiktat. Det har aldrig varit någon tvekan från deras sida, dom svarar...

Linda W
Skrev om DOFAB AB

Mycket bra service av vår kontaktperson / säljare.

Victoria F
Skrev om DOFAB AB

Vi har tidigare köpt fönster via Dofab och är väldigt nöjda med allt: mottagandet av säljaren, offertförfarandet och såklart framförallt kvaliteten på produkten. Nu har vi köpt dörrar, dock ej monterade än, men så här långt är det samma trevliga och tjänstvilliga mottagande. Vi är enbart nöjda!

Agneta S
Skrev om DOFAB AB

Trevligt bemötande och god service! Fann precis den produkt jag sökte, ett specialtillverkat fönster för att stämma överens med övriga fönster i huset. Inte monterat ännu men det ser jättefint ut!

Kristina P
Skrev om DOFAB AB

Mycket bra service och smidig/snabb kommunikation. Arbetet utfördes enligt plan, och resultatet är toppen.

Ann-Britt K
Skrev om DOFAB AB

Mycket trevligt och professionellt bemötande. Leverans på avtalad dag. Blev väldigt bra. Mycket nöjd.

Christer C
Skrev om DOFAB AB

Allt bra utom en båge som griper i ovankant , är felanmält.

Eva E
Skrev om DOFAB AB

Jag tycker att det fungerade väldigt bra. Hade inget att klaga över. Allt material anlände i fint skick och inga missöden inträffade. Mvh Eva Emneus

Anders S
Skrev om DOFAB AB

Vi har köpt vikdörrsparti och fönster från DOFAB och allt har fungerat väldigt bra - från första kontakt till leverans och uppföljning. DOFAB levererade snabba svar och enkel kommunikation, var väldigt tillmötesgående och lyhörda för våra behov. Vi är också supernöjda med produkterna som passade vårt 50-talshus på ett väldigt fint sätt. Jag kan varmt rekommendera DOFAB och deras produkter.

Sandra E
Skrev om DOFAB AB

Mycket bra och snabb kommunikation och nöjd med både produkten och bemötandet.

Daniel H
Skrev om DOFAB AB

Vi är otroligt nöjda med alla fönster och dörrar. Bättre kvalitet än DOFAB kan man inte hitta på marknaden!

Ragnar C
Skrev om DOFAB AB

Väldigt bra kundkontakt. Trevliga medarbetare. Vi kom 5min efter stängning för att hämta fönstret vi köpt och dom väntade på oss och gav ett trevligt bemötande trots detta. Produkten vi köpt (fönster i gammal stil) är vi jättenöjda med så här långt. Väldigt flexibelt upplägg med avseende på mått.

Hanna Elisabeth Filippa B

David på Dofab har varit väldigt tillmötesgående och dörrarna och fönstren som levererades var jättefina. Vi hade ett litet annorlunda case då vi ville att våra fönster mått skulle utgå från dimentionerna i originalspröjsen i vårt 1800-talshus. Karmmåttet var alltså sekundärt. David hjälpte oss att räkna "innifrån och ut" och vårt dörrparti och nya fönster ser ut som de alltid suttit i vårt gamla hus. Kärnvirke, äldre beslag och ett fint hantverk. Inga problem med leverans upp till Norrland heller. Rekommenderas varmt!

Helena F
Skrev om DOFAB AB

Fantastiskt bra service! Trevliga och kunniga. Kan varmt rekommendera.

Robert H
Skrev om DOFAB AB

De levererar vad de lovar med ett leende och i tid.

Nikolaj D
Skrev om DOFAB AB

Unikt kvalitets produkt! Trygg och ansvarsfull projektledning. Duktiga hantverkare. Perfekt finish och känsla för detalj. Helt igenom perfekt upplevelse.

Anna J
Skrev om DOFAB AB

Vi är väldigt nöjda med våra nya dörrar, men också med det proffsiga och serviceinriktade sätt som DOFAB bemötte oss, från vår första kontakt till själva leveransen av dörrarna. Vi kan varmt rekommendera DOFAB!

Jens P
Skrev om DOFAB AB

Trevligt bemötande och bra service. Leverans på tid

Ola H
Skrev om DOFAB AB

Proffset bemötande av kunnig personal. Snabb hanterande/tillverkning. Proffsig montering av kunnig personal. Över förväntan och kan rekommenderas. Fönster och entrédörr.

Maria M
Skrev om DOFAB AB

Mycket bra kommunikation, snabb och tydlig. Utmärkt kundservice från offert till leverans. Nu hoppas jag att fönsterna håller måttet i många år framöver. Mvh, Maria Murphy

Ingegerd W
Skrev om DOFAB AB

Bemötandet: Mycket positivt och vänligt Förväntningar : Helt till min tillfredställelse Sex fönster bytes ut, vilket gick väldigt smidigt. Snickarna var noga med att städa efter sig, vilket uppskattades mycket. De kom och avslutade arbetet efter planerad tid.

Erik Johan Richard S

Genomgående professionellt och trevligt bemötande. Snabb service (fick mina fönster före utlovat datum) och hög kvalitet :)

Anna A
Skrev om DOFAB AB

Det är mycket fina produkter och deras anställd Fredrik har en mycket hög servicenivå och svarar snabbt och ordnar och är flexibel och mycket noggrann. En ytterst engagerad person som tar stort ansvar i hela kedjan.

Lena A
Skrev om DOFAB AB

DOFAB AB är 100% professionella i sitt yrke. Korrespondensen tydlig. Vi har nu Solnas snyggaste entréport. Helt i stil som den ursprungliga entréporten som av någon anledning byttes ut till aluminium på 1980-talet. Alla inblandade entreprenörer/montörer har utfört sina arbeten på ett utmärkt sätt. Rekommenderar varmt DOFAB AB. Heimdall Fastighetsförvaltning AB Jimi Axelsson

Sofia K
Skrev om DOFAB AB

Bra service, håller det de lovar. Från offert till leverans. Snabb återkoppling. Uppföljning efter leverans och installation. Kvalitativa fina produkter. Ett seriöst företag som sätter kunden i fokus och tullar inte på kvalitet.

Philip W
Skrev om DOFAB AB

Trevliga och professionella. Snabba i kontakten och lätta att ha att göra med.

Paulina W
Skrev om DOFAB AB

Dofab gör fantastiskt fina fönster och dörrar i högsta kvalitet! Vi bytte ut ca 50% av all fönster och dofabs fönster är precis som de gamla klassiska sekelskiftefönstren, men nya! Vi kommer helt klart använda Dofab igen!

Martin L
Skrev om DOFAB AB

Jag är jättenöjd. Bra service, leverans och uppföljning.

Monica B
Skrev om DOFAB AB

Otroligt gott bemötande från första kontakt! Mycket god service och nära samverkan i dialog. Många samtal och diskussioner för att få till mina drömfönster till mitt nya hus, allt specialanpassat, där engagemang och lyhördhet varit Dofabs framgångsfaktorer! Från allra första kontakt, i själva framtagandeprocessen, till leverans och uppföljning har jag varit så otroligt nöjd och vill varmt rekommendera detta företag som verkligen har kundens behov i fokus.

Bengt C
Skrev om DOFAB AB

Vi har köpt fönster, ytterdörrar och ett stort vikparti till vår ombyggnad av en sommarstuga. Allt har fungerat väldigt bra med vår kontakt hos Dofab. Hela vägen från offert till leverans samt hanteringen av en transportskada. Även de sista injusteringarna sköttes mycket bra av Dofab.

Maria R
Skrev om DOFAB AB

Väldigt vänligt och proffsigt bemötande. Leverans enligt överenskommelse. Supernöjda!

Erik Daniel E

Är väldigt nöjd med våra vikdörrar från DOFAB. Supertrevligt och proffsigt bemötande, snabb leverans och framförallt superbra kvalitet på dörrarna. Snickaren som hjälpte oss är också väldigt imponerad över både kvalitet och precision och vill använda DOFAB i framtida projekt.

Karl-Johan Daniel N

Är verkligen supernöjd på såväl våra vikdörrar som bemötandet av både säljare och montörer. De svarade alltid snabbt o tydligt på alla mina frågor. Fick ett fint bemötande och proffsig installation. Även efter installationen har jag kunnat vända mig dit för råd och de har utan problem kommit ut och gjort små justeringar på dörrarna. Kommer definitivt att använda mig av dem igen vid nästa fönsterbyte.

Joakim S
Skrev om DOFAB AB

Vi har beställt fönster och altanpartier från Dofab. Mkt mkt bra support i allt från rådgivning, konfigurering och leverans. Snabbt, proffsigt och serviceinriktat!

Nils Emil B
Skrev om DOFAB AB

Mycket trevlig kundsupport och lösningsorienterade säljare. Jag beställde träfönster till mitt hus, förråd och garage är hittills nöjd.

Peter L
Skrev om DOFAB AB

Köpte ett stort glasparti med skjutdörrar. Allt från första kontakten till den sista skruven, excellent! Kan verkligen rekommendera dem. Inte bara ett vänligt bemötande utan även proffsigt arbete. Peter

Anna Hertha v

Vi köpte terrassdörrar av DOFAB till vår skånelänga. Väldigt proffsigt bemötande, snabba leveranser och sist men inte minst dörrar av mycket hög kvalitet. Vi är så nöjda att när vi byggde till valde vi självklart DOFAB igen för både fönster och ytterdörr.

Liselott B
Skrev om DOFAB AB

Vi skulle byta fönster och dörrar på vår gård och tog kontakt med DOFAB för att få hjälp med vilka möjligheter vi hade. De ritade upp ett förslag på hur det skulle kunna se ut i både rött och grönt. Vi bestämde oss för rödbruna kulturfönster och dubbeldörrar till båda entréerna. Det blev en fantastisk skillnad och gården fick tillbaka sin gamla stil igen. Bemötandet och flexibiliteten hos DOFAB var helt outstanding. Jag hade tveklöst använt mig av DOFAB igen. Tack Karolin för att ni fick oss att välja rätt!

Madeleine L
Skrev om DOFAB AB

Dofab hjälpte mig återställa en 100 år gammal patriciervilla med sin skicklighet att skapa nya, högkvalitativa fönster men som ser ut som förr. De är snabba med ritningsförslag och offerter och leveranserna kommer när de lovat! Jag var så nöjd att jag i sommar återigen anlitade Dofab. Denna gång för att skapa ett ljust trädgårdsrum/tillbyggnad. Rummet har fantastiska vikdörrar och även matchande fönster till resten av huset. Jag rekommenderar Dofab varmt. En trygg och proffsig leverantör från början till slut!

ANDERS M
Skrev om DOFAB AB

När vi valde fönster till vårt projekt i Köpingsvik på Öland åkte vi runt till olika leverantörer. Vi fastnade helt klart för Dofab. Känslan var hög kvalite och en servicenivå hos Rikard som vi inte upplevde hos andra. Nu har fönsterna levererats och vi har fått all hjälp av Rikard efter lite strul med transporten. Första partierna är monterade och vi är verkligen supernöjda. Extra glada var vi när våra duktiga snickare sa ”det verkar vara bra kvalite på dom här fönsterna”. Yes, det var kvittot. Vi hade valt rätt fönsterleverantör. Tack Dofab och särskilt Rikard som gett oss en grymt bra service.

My Alexandra Samantha G

Dofab har installerat nya flaggfönster, samt ekdörrar hos oss. Fin, personlig service, mycket snygga och välgjorda produkter. Man blir glad varje dag när man ser sina fina fönster och dörrar. Bra priser är det också. Rekommenderas varmt. /Alexandra

Kristofer Olof G

Bostadsrättsföreningen Kusttorget i Majorna i Göteborg beställde nya ekportar till huvudentrén och till cykelrummet. Vi är fantastiskt nöjda med allt från återkoppling, uppföljning till slutresultatet. Kvalitén och servicen är det vi minns, nu när man har glömt bort kostnaden :-) Dofab kan starkt rekommenderas!

Kamilla H
Skrev om DOFAB AB

Vi har köpt vikparti. Bemötandet har varit mycket bra, väldigt hjälpsamma och lätta att få tag i.

Nathalie L
Skrev om DOFAB AB

Jag och min sambo köpte en Ekdörr som vi själva valde hur den skulle se ut och fick den sedan uppritade av dofab. Vi visste att dörren skulle bli jättefin men slutresultatet slog alla våra förväntningar! Dörren vi fick, samt all service och hjälp vi fått ifrån Dofab har varit guld värd. Skulle rekommendera detta företag till alla!

Anette L gillar detta
Paul P
Skrev om DOFAB AB

Beställde en specialdesignad pardörr i massiv Ek. Då jag själv är utbildad snickare så hade jag högt ställda krav redan vid beställning och offert stadiet. Dofab levde upp till alla mina förväntningar och levererade en fantastisk snygg dörr precis som jag ville ha den. Kan varmt rekommendera Dofab som leverantör till alla som funderar på en ny dörr eller fönster

Hjalmar B
Skrev om DOFAB AB

Bra, snabb, personlig, proffsig service. Det är inte enkelt att beställa stora fönster & dörrpartier utan teknisk kunskap. Jag fick utomordentlig hjälp med att hitta rätt produkt och mått, från start till mål

Malin A
Skrev om DOFAB AB

fönster och dörrar. Som alltid blir vi väldigt väl bemötta. Vi skickar alla som behöver fönster till DOFAB. Vi återkommer med fler beställningar.

Cristoffer H

Kunnig personal med vilka att hjälpa mig som kund. När det som inte ska hända hände och det blev ett fel i produktionen har även detta hanterats med mig som kund i focus.

Hanna Y
Skrev om DOFAB AB

Bytte fönster och altandörrar i huset i Dofabs regi. Genomgående trevligt bemötande både med kontor och hantverkare. Fint genomfört arbete. Mycket nöjd!

Margareta S
Skrev om DOFAB AB

Vi köpte dörrar och fönster till glasveranda. Hög kvalitet på arbetet och vi fick det utfört precis som vi önskade.