Alla kategorier Övrigt Stockholms län Solna Doorline AB

Doorline AB

Infanterigatan 1, 171 59 Solna — Visa karta

Aktiebolaget ska bedriva försäljning av inredningsprodukter såsom innerdörrar, kök, skjutgarderober, rumsavskiljare, glaspartier samt golv och säkerhetsdörrar och även produkter till bostadsrättsföreningar såsom uteplatstillbehör, trapphus- inredningar, förråds- samt soprumsprodukter.
NYBROKAJEN 7, 11148, STOCKHOLM
Bygg & BadrumsPartner
Olof O:

Övriga företag nära Doorline AB:

Torplyckegränd 134, Vällingby
Kontakta oss för mer info! Läs mer ›
Björn F:
Fräste ett gäng stubbar åt mig. Snabbt och smidigt. Toppservice!

Läs vad 34 kunder tycker om Doorline AB

• Lasse L
    Lasse L skrev om Doorline AB
    Träffade först deras inredare som gjorde planlösning av mitt kök. Var själv med och ritade. Ett upplägg som passade mig. Några veckor senare monterades allt. Mkt kompetent företag med inspirerande och kunnig personal. Jag blev mer än nöjd.
  • Martin C
    Martin C skrev om Doorline AB
    Riktigt besviken. Skulle byta 4 innerdörrar och sätta in en skjutgarderob, jobbet tog över 6 månader(!), bl.a. p.g.a. felmätningar och felbedömningar. Under långa perioder var mitt hem en byggarbetsplats utan att man hade minsta aning om när de tänkte dyka upp igen. När jag ville diskutera ev kompensation gjorde de sig oanträffbara, svarade inte på några meddelanden. Och säljförfarandet var inte som man är van vid, hade räknat med att få en seriös offert att ta ställning till i lugn och ro, men det var inte att tänka på.
  • Danja S
    Danja S skrev om Doorline AB
    GRUNDLURAD av Dolrin. Köpte en säkerhetsdörr för 24000 kr. Säljaren tvingade på mig kontraktet vid hembesöket och så tog det 3 dagar att montera Ytterdörren. M.a.o sov vi utan ytterdörr i 2 nätter tack vore Dorlins inkompetens.

Senare visade det sig att de även tog överpriser. Samma dörr med montering hade kostat mig 13500 hos Daloc.

SE UPP för dessa skojare.
  • Nils
    Nils skrev om Doorline AB
    Efter många års funderande att byta ut våra gamla innerdörrar, beslutade vi oss för att byta dessa mot nya 3-spegeldörrar. Vi fick ett reklamblad och kontaktade inredningssäljaren. Han hade ett trevligt och proffsigt bemötande. Det märktes att han kunde sin sak. Priset var lite mer än vad vi förväntat oss men å andra sidan ingick allt. Arbetet var rätt så omfattande då vi blev tvungna att byta karmar också men det gick snabbt och nästan friktionsfritt. Men jag måste säga att resultatet blev över förväntan. Har bara positivt att säga och rekommenderar varmt Doorlin AB
  • Daniel F
    Daniel F skrev om Doorline AB
  • Andreas E
    Andreas E skrev om Doorline AB
    Folk som tycker dom gör ett bra jobb vet ej vad kvalitet är. Dåliga äpplen är goda så länge man inte smakat dom goda.

Dom ska ha 20tusen kr för ytterdörr inkl montage detta med påstådd rabatt om alla i föreningen köper.

Dock så tar daloc.se , proloc.se dom kända dörrfirmorna endast 15tusen kr med montage varav ca 5tusen av dom 15 är för installationen.

Så även med rabatten ska dom ha 5000kr mer, alltså riktiga skojare. Dom lever på att folk tror att det är så dyrt så om doorlin tar 20 tänker man att proloc ska ha 25 , vissa kollar då inte och blir lurade.

Samma sak hände i thailand när vi var på största juvelvaruhuset där hade dom faktiskt bäst priser dom andra småhandlarna försökte bara luras, ja har också märkt att i tex indien så är småaffärerna såna som inte har så många kunder dom som försöker lura en på pengar medans dom större är rädda om sitt rykte (verkar som om småfirmorna försöker klämma varje dom kan på pengar så dom klarar sig en månad tills nästa kund). Om det har något samband här vet jag inte. Men vad jag vill säga är kolla hos dom kända först där är risken minst att du blir blåst, blir du blåst blir du ju tvungen att gå till nån annan och har då betalt dubbelt och det blir då dyrare att vara dumsnål. Och i det här fallet så spar man 5000kr genom att gå till dom kända och strunta i rabatten, ordnar man med rabatt kanske man spar 1000-1500kr till. NEJ DOORLIN ÄR INGET ATT HA. Snart byter dom väl namn och fortsätter i samma regi.
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om Doorline AB
    Våra båda ytterdörrar till lägenheten behövdes bytas ut. Den ena efter ett inbrottsförsök för ett halvår sen. Doorlin AB kom med ett jättefint prisförslag som vi godtog. Grabbarna började vid åttatiden på morgonen och allting blev klart till lunch. Trevligt bemötande, proffsigt arbete och ett sjysst totalpris. Vi är väldigt nöjda och vill varmt rekommendera Doorlin AB.
  • torbjörn r
    torbjörn r skrev om Doorline AB
    Vi behövde nya dörrar och ringde hit en inredare från doorlin som vi verkligen gillade. Trevlig, engagerad och noga. priset vi fick var dyrare än bauhaus vilket var väntat eftersom doorlins priser inkluderar montering. vi gjorde beställningen och nu är vi väldigt nöjda med renoveringen vi gjort. Enda minuset var att det tog en vecka längre än lovat.
  • Per A
    Per A skrev om Doorline AB
    Håller med dig fullständigt, fick uppmaningen av Doorlin AB som kund att kolla denna sajt och upptäcker att flera mindre trevliga människor använder detta forum för privat pajkastning där de kan få utlopp för mer eller mindre personliga aggressioner som borde lösas med företaget istället för att orättvist skriva ner personer som inte har en chans att bemöta kritik i etern. är själv också hantverkare och har själv drabbats av denna näthets efter en faktura som jag tagit i hand på med kund, fick efteråt läsa om mig själv som en lurendrejare som bryter mot heder o moral, hoppas att sajter som Reco börjar granska vad dom själv publicerar.
    Är nöjd med mina innerdörrar
  • Börje L
    Börje L skrev om Doorline AB
    Vadå dyrt ??? Att få ett jobb utfört kostar pengar. Jag har själv jobbat med snickerier och bygg i hela mitt verksamma liv. Priset på en produkt är INTE detsamma som att få den monterad på plats.
    Termostaten till min Volvo kostade 220 spänn. Att få den ditmonterad kostade 2495:-
    Jag anlitade Doorlin AB för att byta mina innerdörrar. Jag visste att det var krångligt för att karmarna har specialmått osv. Klart att det inte blev särskilt billigt med dom löste problemen och jag själv sparade massor av tid och irritation.
  • Jhon D
    Jhon D skrev om Doorline AB
    Doorlin AB har som en affärsidé att lura så många som möjligt med sin arme av dammsugareförsäljare, som i sig använder en säljteknik som användes för över 20 år sedan,
    vilket går ut på att göra hembesök och sen övertala och lura skjortan av oss.
    Om ni undrar varför fem innerdörrar kostar ca 26 000 kr, så är det mest för att det kostar att ha en arme av dammsugareförsäljare, och inte för att dörrarna är dyra i sig.

Nu vill jag bara varna er som kommer att köpa inredning eller svindyra mdf dörrar av Doorlin AB, att inte betala något först när arbetet är klart. Doorlin använder sig av Wasa Kredit för att dra in pengarna, men betalar du till Wasa fast arbetet inte är klart så har du gjort en förtäckt förskottsbetalning i praktiken, undvik att betala fast dom skickar fakturor ifrån Wasa, fast jobbet inte är helt utfört.

Ni alla som är drabbade av Doorlins misskötsel. Om alla drabbade bara vände sig till ARN, så kanske dom skärper sig. Fördelen med att anmäla tvisten till ARN för prövning, är att prövningen är kostnadsfri. Prövningen sker också enbart på handlingarna. Någon personlig närvaro är därför inte aktuell. Detta innebär också att det är viktigt att man skickar in det material som man vill åberopa, t.ex. intyg från sakkunnig som visar att arbetet är felaktigt utfört. Anmäl Wasa Kredit till ARN också, så kanske dom också skärper sig. Ta bilder på era skadade Ekstrands dörrar, Inaria garderober och lägg ut dem på internet.

Fem stycken släta mdf innerdörrar kostar inte 26 000 kr, så kolla upp med lokala snickare och andra företag, för billigare än Doorlin går det att få, eller så kan du ringa tillverkaren och fråga, en del har prislista på hemsidan och andra får man ringa till, men det finns oftast andra återförsäljare där man kan köpa hem trycken och kökshandtag billigare. De flesta listar sina återförsäljare på deras hemsidor.

Ekstrands har masiva innerdörrar, där kan man se vilka olika typer av innerdörrar det finns och välja på.
    www.ekstrands.com

Här finns skjutgarderober och dom har en prislista på hemsidan som man kan kolla in.
    www.inaria.fi/sv/

Här finns allt med köksluckor, bänkskivor och tillbehör.
    www.ramos.se

Här finns ALLA handtag och knoppar som finns att välja på till era nya köksluckor.
    www.linfalk.se
    EBBA A, Danne gillar detta
  • Gun S
    Gun S skrev om Doorline AB
    Fick mina skjutgarderober igår och vill bara rekomendera företaget det varmaste.
    Särskillt tack till Inredaren som lyckats mycket bra med sin planering av både inredning och stöd i val av färg och form.
  • Bertil E
    Bertil E skrev om Doorline AB
    Trevlig och duktig inredare som verkligen kunde hjälpa mig med allt, han ordnade nya innerdörrar och köksluckor med montage och allt, vi är jättenöjda med resultatet, tack Doorlin AB
  • Bengt-Olov P
    Bengt-Olov P skrev om Doorline AB
    Jag fick mina gamla 60-tals luckor i köket utbytta förra veckan. Kanonsnyggt!!! Nöjd!!! hittade företaget, Doorlin AB på en visning dom hade i föreningen. Lite lång leverans men med ett fullgott resultat. Bra grabbar som gjorde jobbet på en halv dag. Kul !
  • Birgitta T
    Birgitta T skrev om Doorline AB
    Vi anlitade Doorlin för flera delar av vår lägenhetsrenovering. Vi byggde två nya garderober i hallen, lade nytt golv i köket och satte in en ny säkerhetsdörr. Vi blev väldigt nöjda med resultatet och vill gärna rekommendera företaget.
  • Lennart H
    Lennart H skrev om Doorline AB
    Fick mina skjutgarderober i glas från Doorlin igår och måste bara säga att det var värt väntetiden, montaget tog hela dagen men till slut fick de den skickliga montören till det, bjöd faktiskt på fika efteråt.
    Skitsnygga glasdörrar som når ända upp till taket med helt nya inredningar innanför.
    Tack även till inredaren som hjälpte till med planeringen
    Nästa projekt jag har och se fram emot är målning och tapetsering, ska dock göra detta själv.
  • Anders J
    Anders J skrev om Doorline AB
    Ville byta innerdörrar och skåpluckor hemma och fick samma besked på alla byggmarknader att det skulle vara tvunget att bytas ut stommar och rubbet.
    Eftersom min ekonomi i dagsläget inte tillåter detta så såg denna ansiktslyftning av min lägenhet ut att hamna på vänt.
    Fick dock en rekommendation av en granne om Doorlin som specialicerat sig på att ta fram luckor o dörrar som skulle passa överallt, även på gamla hus.
    Arbetet lät vänta i ca 8 veckor men resultatet blev en total uppfräschning av lägenheten. Fick dessutom nya handtag o lås på de glasdörrar jag valde att behålla i vardagsrummet på köpet.
    Arbetet gick bra och problemfritt
  • Göran G
    Göran G skrev om Doorline AB
    Beställde Skjutgarderober och innerdörrar från Doorlin AB
    Ville samtidigt ha hjälp med att riva de gamla fast byggda garderoberna och dra om elen därbakom.
    Arbetet tog alltsomallt ca 2 dagar och dom återkom också eftersåt för komplettering gällande inredningarna.
    Tycker det var ett bekvämt alternativ till att knata runt på div byggvaruhus och fråga runt.
    Skulle kanske efterlysa lite enklare färdiga alternativ på inredningarna eftersom ett stort utbud skapar svårigheter i urval och kräver mycket planering.
    Fick dock hjälp med detta av en inredare från Doorlin.
    Finns det andra alternativ på gamla måttsdandarder gällande innerdörrar ??
    Valde själv massiva trädörrar med designhandtag.
    ROT avdraget fungerade enkelt och drogs automatiskt på priset.
    Någon som har en bra rekommendation på Golvfirma ??
  • Tina L
    Tina L skrev om Doorline AB
    Doorlin i Solna, håller ej leveranstiderna och levererar dörrar med dålig kvalitet till ett dyrt pris. Säljaren var påstridig och ville göra affär vid hembesöket.
    Vi tänkte dock ett dygn och fick en litet fönster på en av dörrarna i en slags rabatt.
    Beställde 9 sept 2009 och fick leverans 10 november efter ett otaliga telefonsamtal. (Säljaren lovade leverans inom ett par veckor)
    Otydliga besked gavs, om man kom fram och leverantören ringde aldrig tillbaka för att ge besked. Attityden var vänlig men uppgiven och aldrig arrogant.
    Priset för 7 dörrar var 26.000:- och vi köpte den helt släta varianten. Med tanke på priset, som säljaren uppgav, räknade vi med stabila dörrar av god kvalitet. Men icke. Dörrarna är ”slamringa” p g a sitt magra utförande. Samma dörr kan köpas på vilket byggvaruhus som helst för under 1.000:-. Köp på en brädgård och kontakta en snickare. Det blir mycket billigare och bättre.
    En dörr var skadad och vi fick vänta ytterligare till 19 februari 2010 för hämtning och isättningen av en ny.
    En dörr passade inte och då var man tvungen, att hugga ut en bit av karmen och lämnade det i oslipat och omålat skick. Den avslutande spacklingen och målningen fick vi själva ombesörja. På en karm som var nymålad. Kring varje gångjärn fick slipning, spackling och målning ske.
    Daniel F, Danne gillar detta
  • David K
    David K skrev om Doorline AB
    STARK VARNING! (Idioter!)

Jag köpte 6 dörrar inklusive installation för ~25.000kr. Detta jobb utfördes enormt slarvigt och både flertalet dörrar och dess karmar blev stötskadade vid monteringen, samt så lämnades några "snygga" brännmärken på en nymålad vägg då de sågade till gängorna med vinkelslipen. Några dagar senare var det endast en dörr som gick att stänga normalt. Badrumsdörren gick ej att få igen mer än att man lämnade en ca 5mm stor glipa. När vi felanmälde detta och bad de åtgärda problemet/slutföra jobbet möttes vi av en tvärdålig attityd och efter närmare en månad dök en hantverkare tillslut upp. Denne använde en slipmaskin för att slipa ner karmarna ytterligare men gjorde ett så fruktansvärt dåligt och snett jobb att det i praktiken enbart innebar att hela lägenheten täcktes av ett millimetertjockt lager trädamm..

Efter ytterligare påtryckningar och en sista otillfredställande visit så fick jag själv spendera en heldag med att slutföra slipning av 4 portaler samt målning av dessa för att alla dörrarna skulle gå att stänga utan problem. Jag har aldrig stött på maken till sämre hantverkare, som andra redan sagt är en sexåring med snickarglädje ungefär lika kompentent. DYRT, OTREVLIGT, INKOMPETENT och LÅNGSAMT är Doorlin i ett nötskal. De förtjänar inte ens 1/5 i betyg. Dörrarna har nu börjat spricka och jag känner mig tvungen att registrera mig här och skriva denna uppsatts för att varna alla som fått för sig att anlita denna firma. Vi lyckades inte få kompensation eller ens en ursäkt trots att vi reklamerat dessa till ARN samt förklarat för banken som var föga förstående.
  • Åke P
    Åke P skrev om Doorline AB
    Att byta innedörrar i vår gamla lägenhet skulle visa sig vara allt annat än enkelt, vände mig först till Bauhaus som sa att jag hade gammal måttstandard och nya dörrar inte skulle vara möjliga att installera utan att riva karmar och foder etc, eftersom detta ingrepp skulle vara alltför krångligt och ge omfattande skador på bef telelina, väggputs etc blev jag rekommenderad Doorlin AB som är specialiserade på gammal måttstandard, Valde en handbyggd massiv spegeldörr och dom byggde om bef karmar utan att göra åverkan på tapeter etc, snyggt jobb och smidig installation, fick dock tryckena en dag senare.
    Blev jättestor skillnad i lägenheten.
  • Fredrik D
    Fredrik D skrev om Doorline AB
    Det var äntligen dax att göra nåt åt lyan. Fick en lapp i brevlådan om att de skulle vara i området. Man kunde boka tid så skulle de komma på hembesök. Sagt och gjort. Bokade ett besök och hem kommer en inredare. Det blev ett långt besök och vi kom överens om att de skulle montera ett nytt kök och en garederob. Det blev skitbra till slut.
  • Johan S
    Johan S skrev om Doorline AB
    Beställde en skräddarsydd garderob med skjutdörrar samt montage av denna. Kan inte annat än säga att jag är mycket nöjd.
  • Maria
    Maria skrev om Doorline AB
    Mina föräldrar anlitade Doorlin för att renovera deras lägenhet inför försäljning. Dörrar och kök gjordes och dom blev väldigt nöjda. Det var nån liten grej som saknades men det blev åtgärdat utan vidare problem.
    Daniel F, fredrik l gillar detta
  • Ann-Marie P
    Ann-Marie P skrev om Doorline AB
    Jag beställde mina nya innerdörrar genom Dorlin och grabbarna som var här gjorde ett jättebra jobb. Jag är skitnöjd rent ut sagt. Jag känner inte igen mig i nedanstående varningar. Löjligt!!!
    Daniel F, fredrik l gillar detta
  • Conny S
    Conny S skrev om Doorline AB
    Vi fick inbrott i vår bostadsrätt. Dörren totalförstörd. Doorlin ordnade ny säkerhetsdörr inom tre timmar. Kanonsnabbt jobbat. Proffsiga killar
  • Ingvar B
    Ingvar B skrev om Doorline AB
    Varning för oseriöst företag!!! dålig kvalitet på jobbet, t.ex. snickarna(??) sågar dörrar snett och krokigt, monterar höger hängd dörr på karm för vänster hängd dörr etc. Företaget följer inte rekomendationer från ARN!
  • Kent K
    Kent K skrev om Doorline AB
    Varning, varning.......!!!!!
    Har aldrig varit med om sämre utfört jobb.
    6 åring med snickar glädje hade fått ett lika bra eller bättre resultat.
    Danne, David K gillar detta
  • Kent N
    Kent N skrev om Doorline AB
    Böt ut innerdörrarna hemma via Doorlin AB, funkade jättebra med tanke på att vi har krångliga mått på karmarna, bra jobb och snabbare leverans än utlovat
  • erik l
    erik l skrev om Doorline AB
    Vi fixade till vårt gamla kök i juli via Doorlin, fick bra info om olika renoveringsalternativ av deras säljare och behövde inte riva ut rubbet utan bara luckor och lådor. Trevliga killar som monterade och mkt bra slutresultat.
  • Per K
    Per K skrev om Doorline AB
    VARNING!!! Helt oseriöst företag. Beställde ganska omfattande jobb från dem. De använder en betalningsmetod där man kan betala av månadsvis genom att man får lån hos WASA kredit som i sin tur betalar dem. Detta innebär att de får hela betalningen innan jobbet ens är gjort, vilket förklarar deras "Vi struntar väl i er"-attityd. Jobbet tog fem månader längre tid än vad de sade att det skulle ta och de hyrde till slut ut deljobben till andra firmor eftersom de "inte hade tid". Nästan alla dörrar vi fick installerade har nu spruckit. Tyvärr var vi så naiva att de lyckades lura oss att gå med på något som resulterade i en avsevärd försämring av ursprungsavtalet, men det får man ju delvis ta ansvar för själv i o f. Det ser nu för dj-vligt ut här hemma. De har inte tagit något ansvar för något av de många saker som gick fel, vi har inte fått någon kompensation från dem utan mötts av avfärdande attityd från alla utom en ung nyanställd kille som var här för att fixa ett av felen. Han i sin tur var helt förbluffad av att det hade gjorts ett så uruselt jobb.
    Danne, David K, fredrik l gillar detta
  • Josefin L
    Josefin L skrev om Doorline AB
    VARNING!!!Bemötandet gick från trevligt till otrevligt, levde ABSOLUT INTE upp till förväntan, Dyrt och inte värt det. Fick inte alls det jag beställt och de drog av 800:-! Fruktansvärd upplevelse!
    Danne, Conny S gillar detta
  • Tobias
    Tobias skrev om Doorline AB
    Har inte köpt något, men säljarna är väldigt påstridiga. Det är nästan omöjligt att få ett pris av dom om de inte får komma hem till dig. Väl hemma så är de väldigt svåra att bli av med. För den som har svårt att säga nej så kan detta vara något väldigt negativt. Deras priser var för dyra för min smak. Dessutom så försöker dom pracka på en massa avbetalningar osv.
  • Ami E
    Ami E skrev om Doorline AB
    VARNING för uruselt företag.Jättetrevliga till du har beställt och skrivit under men sen börjar helvetet.De skyller på fabriken, budbilarna och på kreti och pleti förutom dem själva förståss.De lovar att det tar max två arbetsdagar att få upp dörren NÄR DE VÄL HAR FÅTT DEN.Det tog tre månader att få den från fabriken.Det tog två månader att ens påbörja att sätta upp dörren och är än idag ej färdigjusterad.Det har gått ett år.För varje gång de kommit har de tblivit värre.Jag släpper inte in dem igen.Fick efter mycket om och men avdrag med 1000:- på fakturan och var dessvärre tvungen att betala.Självaste VD´n Dan Lindström var hemma personligen en helg och lovade dyrt och heligt att återkomma själv med en ny låskolv dagen efter.Visst !! VARNING VARNING !
    Danne, David K, Karin H, Kent N gillar detta

Infanterigatan 1, 171 59 Solna