Doowin Norrköping

En del av doowin - doowin.se

Läs vad 6 kunder tycker om Doowin Norrköping 2

• skrev om Doowin Norrköping
    2021-08-11
    Har besökt showrummet 5 ggr mellan maj-augusti, på angivna öppettider. Det har varit löst och aldrig varit någon där. Har ringt på angivet telefonnummer stående utanför den låsta dörren, vid showrummet, då har barn svarat i telefonen. Telefonen har alltså varit hemma troligtvis den som skulle ha svarat också, under angivna öppettider. Jag har stått i telefonkö i en halvtimme som "nummer ett i kön". Jag har aldrig varit med om ett mer oseriöst företag.
  • skrev om Doowin Norrköping
    2021-07-01
    Börjar fundera på om detta är ett bluff-företag då det inte går att få tag i någon och inte heller får man några svar. Blev garanterad ett fönsterbyte i april efter hembesök samt efter att jag bekräftat offerten. De var på och hörde av sig tills jag godkänt offerten. Sen blev det helt tyst. Försökte flera ggr ta kontakt men utan resultat. Efter 5 veckor får jag svar där de ber om ursäkt och ger oss rabatt samt garanti på utförande innan juni månads slut. Har inte hört ett ljud nu heller efter återkommande försök att få kontakt med dem. Helt tyst. Tråkigt när man ger ett företag chansen när vi hade tre andra företag som var villiga att åta sig jobbet. Fy skäms! Så besviken!!!
  • Bengt Anders L
    skrev om Doowin Norrköping
    2021-06-03
    Fönster och Dörrbyte i Gryt
    Yasser var och inspekterade på plats och jag har godkänt offerten för fönster och dörr byten 4/3-2021. Han gav ett proffsigt intryck. Det skulle ske i mitten på maj efter 6-8 veckor. Jag har mejlat Yasser och Doowin i Norrköping utan svar. Det enda jag önskar är någon form av svar och leveransbesked. Läser här att Yasser är sjukskriven men det betyder väl inte att hans kunder lämnas åt sitt öde.
    Tacksam för svar. Mvh. Anders.
    Redigering 22/6-21
    Jag sänker mitt omdöme om Doowin Norrköping då jag besökt ett tomt kontor och jag 3ggr. minst blivit lovad att få reda på läget med min offert på 176.000kr. Hur svårt kan det vara? Jag har aldrig varit med om sämre respons. "Tvärtyst". Funderar på att dra mig ur men jag har godkänt offerten med bankid så det blir nog problem.
    /Anders
    Redigering 29/6-21
    Jag har nu en överenskommelse med Doowin om installation och höjer rekomendationen till 4 på den 5-gradiga skalan.
  • Boa K
    skrev om Doowin Norrköping
    2021-05-24
    Vi har bytt 14 fönster och en altandörr. Har aldrig varit med om sämre service. Alla fönster och dörren sattes där de skulle, men fodret var i helt fel nyans av vit. De hade målat på med pensel så det såg hemskt ut. Vi påpekade detta och då kom de efter många försök att få kontakt med dem. Det blev en nyans som var lite mer lik den som var på fönsterramen men det är fortfarande fel nyans. De monterade dessutom altandörren felhängd trots att vi tydligt beställde samma hängning när de var här och skrev ner vår beställning. Efter 2 veckor byttes dörren till rätt hängning men vi har fortfarande inte fått rätt handtag monterat, och nu har det gått 6 veckor! Att nyansen är fel kommer de inte korrigera trots att vi påpekat det. Det tog 2 veckor innan de var så klara att de kunde ta bort all skyddspapp som satt på golvet i hela huset. Vi har i 6 veckor tvingats hänga upp lakan, täcken och annat i sovrummet för att kunna sova. De har vetat måtten på våra fönster i 4 månader men de har ännu inte satt upp persiennerna för ”de har inte kommit”. En av våra markiser går inte att fälla ner för de har monterat ihop fönster och markis så de inte passar med varandra, utan markisen går emot väggen bredvid. De svarar väldigt sällan när vi ringer, och de svarar inte heller på mejl. De lovar att de ska skicka saker på mejl samma dag, men det dröjer veckor innan det kommer. Välj ett annat företag om ni kan. De här killarna är INTE kul att ha att göra med! Vi har tjatat till oss fjuttiga 4000kr i rabatt, men det är ju löjligt lite med tanke på hur dåligt arbete och bedrövlig service de haft.
    Hej Jenny & Boa
    För det första vill vi be om ursäkt för missad feedback jag har lovat att mejla och inte gjort det men det betyder inte att det vi kom överens om per telefon inte gäller! Att jag inte har kunnat svara på dig är för att jag är ute och monterar så jag kan inte svara hela tiden på min telefon och yasser är sjukskriven.

Du blev lovad 4000 kr och en förlängning på originalfakturan i 30 dagar istället för 14 dagar som är standard den har du fått eller hur?

Att du ska kräva 2000 kr mer för ett försenat handtag och persienner vet jag inte hur jag ska tolka det. Om du beställer material på nätet och den blir försenad så kan du inte kräva dem på reducerat pris det funkar inte så.

Ni har godkänt en offert med en högerhängd altandörr samt ett avtal där det står högerhängd altandörr också, så enligt avtalet så behöver inte jag hjälpa er med en ny altandörr och ta tillbaka den som du har beställ.

jag har försökt också vara tillmötesgående och bytt ut din orginal dörr utan att bekosta dig en extra krona samt dragit av på priset för färgnyansen då material var slut hos vår leverantör du fick 4000 kr i avdrag och de ska du få

Nytt handtag till dörren ska vi få in snart persiennerna är försenade pga vi hade ett problem med elitfönster och då stannar alla beställningar men det är nu löst,  så exakt datum för leveransen kommer du få av mig i slutet av veckan/början av nästa.

vad gäller markisen så är det inte möjligt att borra i fönstret då det är Alu och vi ser inte om vi träffar glas eller annat som kan påverka isolerförmågan på fönstret annars hade vi hjälp till att montera tillbaka den på samma plats det som blev skillnad är att det är andra fönster så de som monterade in er markis har monterat dem fel på fönstret och inte på dess rätta plats på fodret vid sidan om, kanske för deras markis var för kort. detta är inget vi kan ta ansvar för att återställa då det var fel från början

Jag återkopplar angående persienner och handtaget som sagt i slutet av veckan eller början av nästa vecka.

Men bara för att vi att vi känner med er och för det problem som har skett med försening m.m ska jag ge dig ytterligare 2000 kr som du önskar för detta per mejl så nu har du fått en ny dörr samt 6000 kr rabatt.

jag vill också tacka er för erat tålamod.

MVH
    George
  • skrev om George Gerges en del av Doowin Norrköping
    2021-03-28
    Jag bytte ut alla fönster i huset till Elitfönster och köpte fönster och byte av Doowin. Grabbarna från Doowin gjorde ett professionellt arbete som blev snyggt och väl genomfört!
    Jag rekommenderar Doowin!
    Hej Magnus, vi är tackar er för erat förtroende vi vill också att du ska veta hur mycket vi uppskattar att du tog dig tiden för att skriva om oss vi hoppas vi kan bistå med flera arbeten som du har planer för. i framtiden.

ta hand om er !
    George Gerges
  • Nils-Erik P
    skrev om George Gerges en del av Doowin Norrköping
    2021-03-26
    Vi bytte dörrar och fönster på vår villa i Brånnestad. Vi var lite tveksamma då det skulle ske i vintermånaden februari, men det var inga problem. Arbetena utfördes välplanerat/effektivt och med ett utmärkt resultat. Både arbetsledning och montörer hade utmärkt yrkeskunnande och hög servicenivå. Vi är så nöjda med George och hans grabbar arbete och våra nya fönster och dörrar. Nils och Liliana.
    Hej Nils-Erik,

jag vill tacka dig för detta svar och vi var jätte glada att vara hos er ni var ett härligt och trevligt par vi hoppas på att ses igen ta hand om er !
    George Gerges