Dörrakuten

Dörrakuten

Välkommen till Dörrakuten - ett säkert val!

Sedan 2008 har vi levererat säkerhetslösningar till hyresföreningar, bostadsrättsföreningar,företag, privatpersoner och fastighetsbolag. Vi tillhandahåller säkerhetsdörrar, jalusier och gallergrindar till ett konkurrenskraftigt pris och förträfflig kvalitet.

Har du blivit utsatt för inbrott eller vill förhindra ett ovälkommet besök. Inga problem, vi hjälper dig i några enkla steg att hålla tjuvarna borta. Vi på Dörrakuten fokuserar på att leverera hög kvalitet och behålla ett gott rykte. Vi har auktoriserad och certifierad personal som utför slutmontering av dina dörrar. Välkommen att höra av dig till oss eller besök vår hemsida för mer information!

Läs vad 113 kunder tycker om Dörrakuten 2

• 2021-04-19
    Snabbt och proffsigt och fint blev resultatet
  • 2021-04-19
    Snabbt.smidigt och bra resultat. Tyckte lite synd om montören som kom släpandes själv med dörren 5 trappor. Fogning kunde kanske vart lite snyggare. Men toppenbetyg.
  • 2021-04-16
    Jättebra, är supernöjd! Känns mycket tryggare att ha en säkerhetsdörr och jag slipper höra vad alla pratar om i trappuppgången :)
  • 2021-04-09
    Använde dessa för att göra en justering utav ytterdörr som blivit monterad på ett mindre bra sätt av annat företag.
    Bra bemötande utav samordnaren Fredrik som ställde relevanta frågor och gav ett syfte med frågorna. Kändes bekvämt och proffesionellt.

Montören var supertrevlig, kom på utsatt tid och löste problemet direkt. Gav bra tips på andra säkerhetslösningar/tillägg när han var på plats.

Om vi skall titta på minimala detaljer så var den enda detaljen som inte var exakt som beskrivits att montören inte ringde innan han kom.

Men vad gör det när montören kommer på utsatt tid? Mao finns inget att anmärka på, vi kommer med hög sannolikhet att använda dessa igen när något strular hemma eller vi önskar tilläggstjänster.

Priset ligger i nivå med andra företag.
  • 2021-03-19
    Lätt och smidig installation av min säkerhetsdörr.
    Trevligt bemötande.
  • 2021-03-19
    Lätt att komma i kontakt med företaget, trevliga och serviceinriktade.
    Montören Mohammad gjorde ett finfint arbete, dörren kom på plats och det blev städat och skräpet forslades bort. Så bra utfört arbete.
    Top notch företag ✅✅✅✅✅
  • 2021-03-05
    Montören var trevlig och dörren snygg. Bokade via bostadsrättsföreningen.
  • 2021-03-05
    Säkerhetsdörr
    Utmärkt bemötande av kundservice
    Säljaren kom snabbt och gav korrekt info. Försökte inte sälja på mig mer än vad mitt behov var.
    Monteringskillen jobbade på bra o h fixade superfin trälist.
    Minus för att det tog två månader innan dörren kom och minus för att montören var sen. Men det var snökaos den morgonen så det fanns en naturlig förklaring.
  • 2021-03-02
    Smidigt och bra, inget att klaga på!
  • 2021-02-17
    En utmärk och säker dörr. Skicklig montör.
  • Ola
    skrev om Dörrakuten
    2021-02-16
    Proffsigt och trevligt. Trevligt företag med bra priser, rekommenderas
  • 2021-02-16
    Snabb service och väl utfört arbete!
  • 2021-02-16
    Jag köpte en säkerhetsdörr. Under nyårshelgen hade jag ett inbrottsförsök i min lägenhet.
    Vid anmälan till mitt försäkringsbolag fick jag tips om att anlita
    "Dörrakuten".
    Jag blev mycket väl bemött och fick snabbt en offert och tid för installation.
    Installationen skedde på avtalad tid och jag är nöjd med både bemötandet och arbetet,
  • 2021-02-16
    Bställde en säkerhets dörr. Gick snabbt och smidigt att få dörren levererad och monterad. Super bra service.

Mvh Leon
  • 2021-02-16
    Jag fick en säkerhetsdörr till min lägenhet. Han som kom och satte upp den var väldigt kunnig och duktig samt tillmötesgående. Jag skulle absolut rekommendera Dörrakuten.
    //Helena
  • 2021-02-16
    Jag har fått mina dörrar utbytta till säkerhetsdörrar.Jag är jätte nöjd med allt,jag skulle vilja rikta ett speciellt tack till en kanontrevlig,yrkesskicklig,noggrann montör,jag rekommenderar gärna er till alla som behöver byta dörrar m v h Mia Borg
  • 2021-02-16
    Beställt säkerhetsdörr. Bra service, snabba att leverera samt montera. Allt blir snyggt och prydligt. Trevligt bemötande.
  • 2021-02-01
    Jag fick en säkerhetsdörr installerad. Kontakten ombesörjdes av vår fastighetsansvarige och jag tog endast emot installatören. Han gjorde ett bra jobb och var effektiv. Jag är nöjd! 😄
  • 2021-01-21
    Köpte en säkerhetsdörr till bostadsrätt, fick det jag beställde, ganska lång väntetid, då jag ville ha vit insida, är mycket nöjd, snabbt monterat!
  • 2021-01-21
    Proffsiga, snabba och bra priser!
  • 2021-01-21
    Pga flera inbrott har vi varit tvugna att byta ut dörren.
    Alla som jag varit i kontakt med har varit korrekta och bra.
    Företaget levde upp till förväntningarna.
    På det hela taget: utmärkt!
  • 2021-01-21
    Mycket nöjd med nytt säkradörren på min lägenhet , allting gick smydig och bra från tidbokning till installationsdag! Tack för töppen service
  • 2021-01-21
    Jag beställde en dörr genom min bostadsrättsförening.

-Tillgängliga,trevliga och serviceminded på telefon vid kontakt.
    -Möjlighet att påverka leverensdatum
    Ni får gott betyg fr mig. Mvh Ann Carlsson
    Säkerhetsdörr
    Proffsigt installerat
    Mycket trevliga installatörer
    Utmärkt instruktioner ang låsen m m
    Jag kan varmt rekommendera detta installationsföretag.
    Tack!!!
  • 2020-12-13
    Har installerat en säkerhetsdörr och fick mycket bra bemötande och service, både av den administrativa personalen samt montören. Snabbt och smidigt utförande med ett snyggt resultat. Jag kände mig lyssnad på som kund och kan verkligen rekommendera Dörrakuten till alla som värdesätter bra service och väl utförda arbeten.
  • 2020-10-03
    Snabbt och bra! Andra dörren de fixar åt mig
  • 2020-10-01
    Jag har köpt och låtit installera en säkerhetsdörr av Dörrakuten.
    Jag gjorde en telefonbeställning efter info på nätet. Försäljaren var vänlig och mkt snabb. Den korta leveranstiden uppskattades.
    Montören gjorde ett jättebra jobb. Han instruerade mig så att jag kunde känna mig trygg. Att en ny fin tröskel ingick i priset blev som grädde på moset!
    Jag har bara lovord att ge alla som jag hade kontakt med.
  • 2020-10-01
    Allt löpte smärtfritt förutom att namnskylten inte sattes tillbaka.
  • 2020-10-01
    Installation av två säkerhetsdörrar.
    Positivt.
    Leverans och installation enligt mina förväntningar, montör kom på utsatt lovad tid, trevlig var han också.
    I stort sätt nöjd, minus var ett samtal med säljaren som gick på för hårt
  • 2020-09-18
    Blidde en säkerhetsdörr med montage snabba besked och toppen service. Och trevliga montörer
  • 2020-09-18
    BRF Sthlm Fjäll där jag är ordförande beställde säkerhetsdörrar och nya portar av Dörrakuten. Jag hade själv, tidigare, använt mig av företaget och nöjd som jag var anlitade dem igen.

Dörrakuten har varit kommunikativa, snabba, vänliga och hjälpsamma. Våra förväntningar var högt ställda och de levererade verkligen!

Alltifrån beställning till montage gick smidigt och professionellt till!
  • 2020-09-10
    Det var enkelt att beställa. Jag fick ett bra pris. Leveransen skedde på utsatt tid av en trevlig person som gjorde ett snyggt och snabbt jobb. Jag är mycket nöjd med min nya dörr och känner mig trygg både när jag är hemma och när jag lämnar lägenheten.
  • 2020-09-09
    Proffsigt och snabb installation samt bra städat!
  • 2020-07-02
    Jag beställde och fick en säkerhetsdörr installerad. Mycket bra bemötande på företaget, dom gav sig tid att förklara och lyssna på mina frågor. Montörerna som kom var väldigt trevliga och gjorde ett mycket bra jobb. Jag är helnöjd.
    Håkan Rask
  • 2020-07-02
    Jag beställde en säkerhetsdörr.
    Superbra service på telefon!

Det enda jag vill peka på är att han som monterade kom in o bad mig göra kaffe åt honom. Jag kände mig lite stött av frågan (hade inte haft problem o göra om jag själv skulle ha) men med tanke på att jag chillade hemma under min lediga dag så tyckte jag att det var lite konstigt att be mig göra kaffe åt honom.
  • 2020-06-21
    Smidig och proffsig installation.
  • 2020-06-18
    Lägenhetsdörr
    Det tog tid att få kontakt, meddelandet som jag skickade via hemsidan kom inte fram. När ordinarie projektledare äntligen gick att nå per telefon fungerade allting perfekt.
  • 2020-06-17
    Fick en säkerhetsdörr installerad i lägenheten. Fint utfört arbete som inte lämnade spår eller skador på den i övrigt nytapetserade/målade hallen.
  • 2020-06-17
    En ny ytterdörr med montering. Mycket trevlig och som jag tyckte proffsig man , snyggt gjort jobb även borttagning av innerdörr . Jag är jättenöjd🥰
  • 2020-05-16
    Ytterdörr till brf. Bra bemötande av både säljare och utförare. Såg bra ut och fungerade bra när jag lämnade och låste lgh. Bor inte där så jag använder den inte men har inte hört något alls från hantverkare som har tillgång till lgh. Så det måste ju ses positivt.
    Installering av säkerhetsdörr.
    Snabb och effektiv kommunikation.
    Hej Joakim! Tack för recensionen! Vad roligt att du är nöjd med servicen du fick. Dörrakuten
  • 2020-05-13
    Allt gick fint, hantverkarna var vänliga och uppdaterade mig medans tjänsten pågick. Snabbt, smidigt och effektivt, helt enkelt.
    Hej Staffan! Tack för din recension. Roligt att höra att du tyckte det gick så bra under montaget. Ha det fint! Dörrakuten
  • 2020-05-13
    Allt gick snabbt och smidigt till.fick bra bemötande och jag är mycket nöjd.
  • 2020-04-26
    Vi letade länge efter ett företag som kunde byta vår ytterdörr med sidoglas och när vi väl stötte på Dörrakuten gick det fort. Snabb service av säljaren, fantastiska snickare och en trevlig säljare som följde upp hur monteringen gått. Arbetet gick snabbt och smidigt men gjordes ordentligt. Vi är supernöjda!
    Hej Jamie! Tack för recensionen. Roligt att ni kände er nöjd hela vägen fram till montage. Ha en fortsatt fin dag! Dörrakuten
  • 2020-04-23
    Dörrakuten monterade en säkerhetsdörr åt mig. Montören gjorde ett bra arbete som tog några få timmar. Min innerdörr kunde jag ha kvar vilket jag uppskattade. Montören var trevlig och städade upp det mesta efter sig. Dörren har gjort lägenheten tryggare och tystare!
  • 2020-04-23
    Hyresvärden hade beställt dörrbyte.
    Firman kom på utsatt tid och var snabba och trevliga. Resultatet är proffsigt.
    Hej Magnus! Tack för recensionen. Kul att höra att du är nöjd! Ha fortsatt trevlig dag. Dörrakuten
  • 2020-04-23
    Snabb hjälp, trevligt bemötande. Smidigt!
    Hej Agi. Tack för recensionen. Roligt att du är nöjd med hjälpen du fick. Ha en fortsatt trevlig dag! Dörrakuten
  • 2020-04-23
    Köpt säkerhetsdörr till min lägenhet. Allt gick smidigt från beställning till montering. Trevligt bemötande från säljare, bokare och montör på plats. Bra och snabbt utfört jobb.
    Hej Ana Maria! Tack för din recension. Roligt att du tyckte allt gick så smidigt. Tack för de fina orden. Önskar dig en trevlig fortsatt dag! Dörrakuten
  • 2020-04-02
    Från första kontakt till montering av säkerhetsdörr tog det bara fyra dagar! Över förväntan. Mycket nöjd.
  • 2020-04-02
    Satte in ny dörr efter inbrott.
    De var snabbt på plats och spikade igen den gamla. (Däremot var det ganska lång väntan på det nya ’materialet’.)
    Men den nya dörren sitter nu — som den ska.