Alla kategorier Postorder Stockholms län Nacka Dustin Sverige AB

Augustendalsvägen 7, 131 52 Nacka strand — Visa karta

Läs vad 55 kunder tycker om Dustin Sverige AB

• jan w
    jan w skrev om Dustin Sverige AB
    Mycket prisvärd produkt och blixtsnabb leverans. Dock har jag inte testat de när det hackar i maskineriet och inte allt gå som på räls. Läs mer
  • Omid G
    Omid G skrev om Dustin Sverige AB
    Har handlat från dustin i 20år och jag har inget att klaga på sortiment eller leverans MEN jag dubbelbetala min order och så började problemen.
    Alltså jag betalade ordern med kort men när jag fick fakturan så stod det inte tydligen att den var betalad utan det stod faktura så jag betalade in den på nytt till deras bankgiro.
    Nu har jag i 2 månader försökt få tillbaka min dubbelbetalning och det är helt stopp trots att jag ringer och mailar till dem flera gånger i veckan.
    Flera gånger har jag fått mail om att återbetalningen är utförd men ett par dagar senare så säger de att de ska kolla upp varför de inte har betalt ut sen hör de inte av sig.
    Och ja de har fått rätt uppgifter ett antal gånger.

I fortsättningen så handlar jag hellre från Komplett, Webhallen eller någon annan som fortfarande vet vad kundservice är för något. Läs mer
  • Krille R
    Krille R skrev om Dustin Sverige AB
    Bra utbud. Skapliga priser. Snabba leveranser. Läs mer
  • Oscar  S
    Oscar S skrev om Dustin Sverige AB
    Riktigt dålig upplevelse gällande reklamation av defekt produkt. De brister i information om vad som kommer att göras (reparation/utbyte) och när ärendet bedöms vara klart samt återkopplar inte på mailfrågor överhuvudtaget! Att vänta fem veckor produkt som jag har betalat för utan vettiga besked från Dustin känns inte OK. Inget förslag till kompensation, det jag fått i form av återkoppling efter reparation är "Ursäkta sent svar". Tack Dustin.

Det som gör allt ännu värre är att det inte går att beställa leverans med något annat företag än PostNord. När en TV av större storlek (65") levereras kommer den på pall med företagspaket och då lämnar posten en pall utanför porten i markplan mellan 08.00-16.00. Det går alltså inte att beställa inbärning eller leverans kvällstid vilket jag tror att kunder gladerligen betalar extra för... Läs mer
  • Adam
    Adam skrev om Dustin Sverige AB
    Väldigt usla arbetsförhållanden på deras lager i Rosersberg! Läs mer
  • Björn G
    Björn G skrev om Dustin Sverige AB
    Har beställt hyggligt regelbundet här vilket väl bevisar att de fungerar bra. Ett jäkla sortiment, väldigt mycket i lager och oftast välfungerande leveranser. Men ibland tar leveransen någon dag extra och kundtjänsten är varken särskilt snabb eller så där extra bra som t ex webbhallens. Habila men inte mer. Läs mer
  • Axel U
    Axel U skrev om Dustin Sverige AB
    Dustin Home och Trygg e-handel väljer att feltolka och bortse från stycken i ett beslut från Allmänna Reklamationsnämnden.

Citat från Dustins kundombudsman: "Vi har tidigare varit i kontakt med ARN och vi har i det fallet blivit tillsagda att inte att själva tolka deras ”skälen för beslut” utan bara följa det som står under Nämndens beslut kort och gått."

Efter mycket stångades mot en vägg så kontaktade jag Trygg e-handel, "branschorganisationen" som Dustin är kopplat till förra veckan. Trygg e-handel var på min linje i fredags, Citat: "Har Dustin skickat komponenter till dig som möjliggör att du kommer åt innehållet på dina hårddiskar? Om de inte gjort det så följer de ej ARN:s rekommendationer."

Trygg e-handel bytte riktning igår troligtvis efter kommunikation med Dustin vilket gör Trygg e-handel till ett ytterst tveksamt & subjektivt företag som inte tar konsumenten på allvar.

Jag har löpande kontakt med ARN som håller med mig och tycker detta är märkligt. Här är vi i skrivande stund "Anm frågar om beslutet. Anger att MP inte anser att beslutsmotiveringen ska beaktas utan endast beslutstexten." Detta kommer behöva gå upp till nämnden igen vilket troligtvis lägger till 2 månader på denna twist.

Efter 4 veckor & drygt 30 mail så är jag nu riktigt trött.

Kontakta mig gärna om ni är intresserade av att läsa beslutet Läs mer
  • Karl T
    Karl T skrev om Dustin Sverige AB
    Sveriges bästa elektronikaffär. Ingen tvekan. Har köpt saker för säkert över 50 000 kr hos Dustin. Det är ett bra betyg i sig. Läs mer
  • Jonatan J
    Jonatan J skrev om Dustin Sverige AB
    Beställer du något som är i lager innan kl 12 så får du varan dagen efter.. grymt bra Läs mer
  • Anna J
    Anna J skrev om Dustin Sverige AB
    + för bra priser, utbud, snabba leveranstider och bra studentrabatter.
    - för att det är plocklista och inte följesedel som följer med när paketen skickas ut, vilket kan ge den ouppmärksamme skrämselhicka när en försändelse á 2 kollin skickas på olika dagar och man tror att saker saknas. Läs mer
  • Marcus B
    Marcus B skrev om Dustin Sverige AB
    Beställde en HTC Legend i måndags från hemsidan. Det stod att det skulle ta 1-2 dagar innan den skulle skickas från lagret. Skrev i dag och frågade om den skickats eller var på väg snart. Jag fick mejl där de sa att den angivna orderstatusen var felaktig och att det kan dröja till den 4/4?!?! Jag skrev att jag på något sätt vill kompenseras för detta, antingen genom nedsatt pris eller annat. Så här ska det inte gå till. Det värsta är att jag fick infon EFTER att jag mejlat och frågat, inte innan.

DÅLIGT! Läs mer
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Dustin Sverige AB
    Stort utbud till bra priser och för det mesta mycket snabba leveranser. Gratis frakt och rabatt på utvalda varor med studentrabatt. Rekommenderas! Läs mer
  • Mikael P
    Mikael P skrev om Dustin Sverige AB
    snabba leveranser och bra service om något skulle gå fel.

Bra priser på ram-minne till Mac-Datorer. Läs mer
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Dustin Sverige AB
    Snabb och proffsig butik, med bra utbud. Inte de allra billigaste men är på andra sida pålitliga och varit i branchen sedan yngre stenåldern. Inga problem med returer heller. Senast skickade de mig en ny KVM som ersättning för en DOA, utan att jag behövde sända tillbaka den defekta. Läs mer
  • Dennis H
    Dennis H skrev om Dustin Sverige AB
    Har handlat från Dustin Home i snart tre år både små och stora köp. Väldigt snabb leverans och bra kundtjänst. Har aldrig varit några som helst problem som inte gått smidigt att lösa. Rekommenderas varmt även om det kan skilja några hundralappar på prislappen. Läs mer
  • Johan H
    Johan H skrev om Dustin Sverige AB
    Handlat från Dustin Home 2-3 gånger nu, med bra resultat varje gång. Det blev lite krångel vid en retur (bristande information vilket drabbade mig som kund) men det är sånt som händer alla företag.

Helt klart ett pålitligt ställe att handla hemelektronik ifrån! Läs mer
  • anonym a
    anonym a skrev om Dustin Sverige AB
    Handlat flera gånger rätt nöjd!
    Tycker dock att de lite för ofta för lätt hänvisar till 3e part som har hand om returerna. Givetvis är det ok, men om man inte får rätt stöd från 3e part borde de vara mer hjälpsamma... Läs mer
  • Anders S
    Anders S skrev om Dustin Sverige AB
    Bra utbud, snabba leveranser: Vad mer kan man önska?
    Jo, de kapar frakten om du har studentkonto.
    Dock är de väl inte billigast i branchen, men känns värt med tanke på deras service. Läs mer
  • Anders
    Anders   skrev om Dustin Sverige AB
    Stort utbud och stort lager. Med andra ord slipper man långa väntetider. Ofta får man mail om att ens varor är på väg redan efter en eller två timmar. Jag har ingen erfarenhet av deras kundtjänst eftersom jag aldrig varit i behov av att kontakta dem. Läs mer
  • Björn Å
    Björn Å skrev om Dustin Sverige AB
    Kan inte mer än VARMT rekommendera Dustin Home. Deras utbud är väldigt bra och leveranstider som imponerar.
    Har dock aldrig haft problem med defekt vara eller varit tvungen att skicka tillbaka något. Läs mer
  • Peter N
    Peter N skrev om Dustin Sverige AB
    Inte billigast i alla lägen men supporten och de snabba leveranserna väger oftast upp det. Läs mer
  • Jan J
    Jan J skrev om Dustin Sverige AB
    Bra på alla sätt.
    Inte billigast men perfekt service.
    Tar också bra hand om eventuella garantier Läs mer
  • Benjamin O
    Benjamin O skrev om Dustin Sverige AB
    Oerhört snabba leveranser! Sjuukt imponerad!
    Bra utbud och hyfsade priser. Känns som en mycket pålitlig webshop. Läs mer
  • Jonas P
    Jonas P skrev om Dustin Sverige AB
    Sålänge produkterna inte är defekta är det säkert inget problem att handla på Dustin. Men HP i kombination med Dustin är inget bra. Har jobbat i 6 veckor på att få min bärbara dator tillbaka och i nuläget kan de inte ens ge ett datum när jag kommer att få min dator. 2 månader? Kan du garantera det? Nej jag kan inte ge ett besked. Datorn hinner bli antik innan jag ens börjat använda den. Fullt betald men ingen dator. Första och sista gången jag handlar på Dustin !!! Läs mer
  • Line F
    Line F skrev om Dustin Sverige AB
    Otroligt bra service. Blir något fel kompenseras det. Snabb leverans. Läs mer
  • CJ L
    CJ L skrev om Dustin Sverige AB
    Kan bara instämma med de flesta tidigare! Mycket bra firma! Snabb leverans och stort utbud! Läs mer
  • Arvid N
    Arvid N skrev om Dustin Sverige AB
    Ett föredömme för alla webbutiker. Seriösa, snabba och med mycket generös studentrabatt. Handlar där ofta och brukar nästan alltid ha paketet i handen dagen efter. Läs mer
  • Helen
    Helen skrev om Dustin Sverige AB
    Alltid snabba leveranser, stort utbud och (oftast) konkurenskraftiga priser. Läs mer
  • Samuel M
    Samuel M skrev om Dustin Sverige AB
    Man behöver aldrig bli besviken på Dustin. Känns som seriösaste e-handlaren i datorsegmentet i Sverige. Snabb leverans, proffsig service. Ett stabilt företag som dessutom har bra priser. Läs mer
  • Elina E
    Elina E skrev om Dustin Sverige AB
    Jag har använt mig flera gånger av Dustin Home när jag köpt tekniksaker. Har köpt såväl dator, mobil och kamera och aldrig haft några problem med leveranser eller krångel och fel. De är billiga , de skickar varorna snabbt och har trevlig kundservice. Jag kommer fortsätta använda Dustin Home när jag ska köpa teknikprodukter :) Läs mer
  • andreas o
    andreas o skrev om Dustin Sverige AB
    Dustins största starkhet är den snabba leveranstiden. Dessutom är de mycket duktiga på att hantera varor som måste återsändas pga. transportskada eller tillverkar fel. Utbudet är stort och en bra hemsida som är lätt att använda. De är dock inte billigast på nätet. Läs mer
  • Martin P
    Martin P skrev om Dustin Sverige AB
    Snabba leveranser, bra utbud, ganska bra priser.

(Men när jag idag ringde för att reklamera min kamera som plötsligt slutat fungera så hänvisade dom mig vidare till Canon. Är det inte återförsäljarens, i det här fallet Dustin Homes, ansvar att ta hand om sånt?) Läs mer
  • Johan S L
    Johan S L skrev om Dustin Sverige AB
    Allitd snabba leveranser och bra suport Läs mer
  • Oskar L
    Oskar L skrev om Dustin Sverige AB
    Som van konsument av datortillbehör och liknande är Dustin Home en av mina favoritaffärer helt klart. Studentrabatt och även gratis frakt är svårt att slå. Sedan att frakttiden är endast 1 dag är väldigt bra. Läs mer
  • Mathias L
    Mathias L skrev om Dustin Sverige AB
    Mycket bra butik som är klart professionell och ger ett mycket seriöst och bra intryck. Som student är det också förmånliga priser som uppskattas väldigt mycket. Läs mer
  • Daniel K
    Daniel K skrev om Dustin Sverige AB
    Har under 2-3 år handlat datordelar och tillbehör från dustin home för en ansenlig summa till mig själv men också många i min närhet. Bra priser och de blir inte sämre med studentrabatter som kan vara ganska generösa. Paketering och ivägskickande med Posten får de gjort med sinnessjuk hastighet för den som tycker det är viktigt. Har "bara" haft ett returärende med en trasig produkt och detta avlöpte smidigt. Läs mer
  • Mattias N
    Mattias N skrev om Dustin Sverige AB
    Alltid smidiga att ha att göra med, den gången det blev fel på en order fick jag väldigt bra bemötande, inget krångel. Läs mer
  • Per N
    Per N skrev om Dustin Sverige AB
    Jag köpte en Western Digital bärbar hårddisk från Dustinhome och är jättenöjd! Jag betalade direkt över internet och jag fick fri frakt på grund av studentrabatten. Allt fungerade smidigt och lätt och leveransen skedde fort och smärtfritt. Läs mer
  • Karin N
    Karin N skrev om Dustin Sverige AB
    Det här företaget har snabb leverans och produkter man behöver. Det absolut bästa är att de har studentrabatt och gratis frakt för studentkunder. De säljer datorer och tillbehör, samt annan elektronikutrustning. Läs mer
  • Rickard Ö
    Rickard Ö skrev om Dustin Sverige AB
    Otroligt bra. Väldigt snabba leveranser (dagen efter om du beställer in kl. 15). Väldigt stort datortillbehörs sortiment. Lite dåligt på TV-fronten men börjar kommer mer. Har aldrig haft problem med leveranser härifrån. Supporten svarar snabbt på frågor om beställningar/produkter. Läs mer
  • Daniel T
    Daniel T skrev om Dustin Sverige AB
    Jag har bara haft positiva erfarenheter av Dustin. De är hjälpsamma om något krånglar och de har stort utbud av hemelektronik. Läs mer
  • Markus C
    Markus C skrev om Dustin Sverige AB
    Det bästa elektronikföretaget på nätet! Alltid snabba leveranser och svar på tal om det är något som blivit galet. Utbudet är väldigt stort och priserna är konkurrenskraftiga - speciellt för dig som är student då studentrabatt tillämpas på nästan alla produkter. Dessutom är det gratis frakt för alla studenter. Läs mer
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Dustin Sverige AB
    Ett bra företag med ett brett utbud av elektronik och mycket mera. Dustin Home har dessutom studentrabatter, vilket alltid uppskattas Läs mer
  • Melica G
    Melica G skrev om Dustin Sverige AB
    Mycket snabba leveranser. Min mobiltelefon jag köpte därifrån behövde jag skicka in på lagning under min garanti-tid, detta gick även det smidigt och snabbt. Hemsidan är lätt att hitta på och beställa från. Läs mer
  • tobias ö
    tobias ö skrev om Dustin Sverige AB
    Schysst företag som har stort sortiment till bra priser.

De erbjuder även fraktfrikt till studenter vilket alltid är trevligt.

www.dustin.se Läs mer
  • Jesper G
    Jesper G skrev om Dustin Sverige AB
    Mycket bra sortiment av elektronikprodukter. De har bra service, snabba leveranstider och framförallt så har de vassa erbjudanden för studenter. För studenter erbjuder Dustin Home både fri frakt och sänkt pris på nästintill alla produkter i deras sortiment. Jag rekommenderar starkt Dustin Home tills du ska göra ditt nästa inköp varesig du är student eller vanlig privatperson! Läs mer
  • Sebastian N
    Sebastian N skrev om Dustin Sverige AB
    Bra sortiment, bra priser och väldigt snabba leveranser, plus i kanten för deras studentrabatter i form av fri frakt och lite lägre priser på varor. Har vid något enstaka tillfälle kontaktat supporten och har alltid fått svar på mail inom 24h. Kort sagt, är du student och gillar att köpa teknikprylar, skaffa ett konto ;) Läs mer
  • Emil E
    Emil E skrev om Dustin Sverige AB
    Bra priser, snabba leveranser och studentrabatt. Kan inte bli mycket bättre. Läs mer
  • Oscar B
    Oscar B skrev om Dustin Sverige AB
    En väldigt bra nätbutik! Utbudet är stort inom olika prisklasser. Hittade en väldigt bra dator till bra pris. Leveransen skedde snabbt och utan problem. När datorns nätkabel gick sönder, var det dock svårt att få kontakt med tillverkare för att få en ny. Synd, men knappast Dustins fel. En bra affär, som rekommenderas varmt. Läs mer
  • Henrik S
    Henrik S skrev om Dustin Sverige AB
    Har aldrig haft några problem med dustin home, alltid snabba leveranser och smidig betalning. Dessutom stor plus för deras studentrabatt som gör dom överlägsett billigast på tillbehör som kablar och liknande. Läs mer