Dustin Home AB

3.8

60 omdömen om Dustin Home AB

Mattias H
Skrev om Dustin Home AB

Dustin skickade först en defekt vara, när jag sedan returnerade varan skadades den av Postnord och därefter vill varken Dustin eller Postnord ersätta mig. Nu har jag förlorat tusentals kronor. Supporten går inte att nå via telefon. Jag kommer välja återförsäljare som har fysiska butiker i fortsättningen i fall jag behöver reklamera varan.

Tunby Fritid
4.7/5 i betyg av 323 omdömen 4.7 av 323 omdömen

Jon S
Skrev om Dustin Home AB

Mer två månader efter att jag beställde en Ring-kamera är den fortfarande inte levererad. Jag bad att de kontaktade deras leverantör för att få en förklaring till förseningen men allt jag får är generiska svar "kolla vår hemsida", och "vi är i diskussion med leverantören" men ingen riktig förklaring eller datum för leverans. Dustin tvekade dock inte att ta mina pengar. Jag kommer aldrig att använda Dustin igen. Skamlig.

Kjell Leo M
Skrev om Dustin Home AB

Dustin är värdelösa på att leverera saker de inte har i lager, de ger ett leveransdatum på hemsidan som de sedan flyttar tills man ger upp och avbeställer. Har råkat ut för det ett flertal gånger, någon gång har de flyttat leveransdatum 4-5 gånger, alltid 7-10 dagar framåt. Så köp aldrig någon från Dustin som de inte har i lager, personligen så har jag gett upp och kommer aldrig köpa från Dustin igen.

La Villa Travel
4.6/5 i betyg av 464 omdömen 4.6 av 464 omdömen
BadgeThreeYears

Peter H
Skrev om Dustin Home AB

2021-05-05 köpte en HP Laserjet skrivare och betalade kontant. Än idag 17/7 har jag ännu inte fått skrivaren levererad eller pengarna tillbaka. Jag avstår för ytterligare kommentarer

Andrus  S
Skrev om Dustin Home AB

Har bara bra erfarenhet av dustin och har handlat av dem i 10 år.

jan w
Skrev om Dustin Home AB

Mycket prisvärd produkt och blixtsnabb leverans. Dock har jag inte testat de när det hackar i maskineriet och inte allt gå som på räls.

Omid G
Skrev om Dustin Home AB

Har handlat från dustin i 20år och jag har inget att klaga på sortiment eller leverans MEN jag dubbelbetala min order och så började problemen. Alltså jag betalade ordern med kort men när jag fick fakturan så stod det inte tydligen att den var betalad utan det stod faktura så jag betalade in den på nytt till deras bankgiro. Nu har jag i 2 månader försökt få tillbaka min dubbelbetalning och det är helt stopp trots att jag ringer och mailar till dem flera gånger i veckan. Flera gånger har jag fått mail om att återbetalningen...

Krille R
Skrev om Dustin Home AB

Bra utbud. Skapliga priser. Snabba leveranser.

Oscar S
Skrev om Dustin Home AB

Riktigt dålig upplevelse gällande reklamation av defekt produkt. De brister i information om vad som kommer att göras (reparation/utbyte) och när ärendet bedöms vara klart samt återkopplar inte på mailfrågor överhuvudtaget! Att vänta fem veckor produkt som jag har betalat för utan vettiga besked från Dustin känns inte OK. Inget förslag till kompensation, det jag fått i form av återkoppling efter reparation är "Ursäkta sent svar". Tack Dustin. Det som gör allt ännu värre är att det inte går att beställa leverans med något...

Adam
Skrev om Dustin Home AB

Väldigt usla arbetsförhållanden på deras lager i Rosersberg!

Björn G
Skrev om Dustin Home AB

Har beställt hyggligt regelbundet här vilket väl bevisar att de fungerar bra. Ett jäkla sortiment, väldigt mycket i lager och oftast välfungerande leveranser. Men ibland tar leveransen någon dag extra och kundtjänsten är varken särskilt snabb eller så där extra bra som t ex webbhallens. Habila men inte mer.

Axel U
Skrev om Dustin Home AB

Dustin Home och Trygg e-handel väljer att feltolka och bortse från stycken i ett beslut från Allmänna Reklamationsnämnden. Citat från Dustins kundombudsman: "Vi har tidigare varit i kontakt med ARN och vi har i det fallet blivit tillsagda att inte att själva tolka deras ”skälen för beslut” utan bara följa det som står under Nämndens beslut kort och gått." Efter mycket stångades mot en vägg så kontaktade jag Trygg e-handel, "branschorganisationen" som Dustin är kopplat till förra veckan. Trygg e-handel var på min linje...

Karl T
Skrev om Dustin Home AB

Sveriges bästa elektronikaffär. Ingen tvekan. Har köpt saker för säkert över 50 000 kr hos Dustin. Det är ett bra betyg i sig.

Jonatan J
Skrev om Dustin Home AB

Beställer du något som är i lager innan kl 12 så får du varan dagen efter.. grymt bra

Anna J
Skrev om Dustin Home AB

+ för bra priser, utbud, snabba leveranstider och bra studentrabatter. - för att det är plocklista och inte följesedel som följer med när paketen skickas ut, vilket kan ge den ouppmärksamme skrämselhicka när en försändelse á 2 kollin skickas på olika dagar och man tror att saker saknas.

Marcus R P K

....................................................

Daniel S
Skrev om Dustin Home AB

Stort utbud till bra priser och för det mesta mycket snabba leveranser. Gratis frakt och rabatt på utvalda varor med studentrabatt. Rekommenderas!

Mikael P
Skrev om Dustin Home AB

snabba leveranser och bra service om något skulle gå fel. Bra priser på ram-minne till Mac-Datorer.

Fredrik L
Skrev om Dustin Home AB

Snabb och proffsig butik, med bra utbud. Inte de allra billigaste men är på andra sida pålitliga och varit i branchen sedan yngre stenåldern. Inga problem med returer heller. Senast skickade de mig en ny KVM som ersättning för en DOA, utan att jag behövde sända tillbaka den defekta.

Dennis Agne Tommy H
Skrev om Dustin Home AB

Har handlat från Dustin Home i snart tre år både små och stora köp. Väldigt snabb leverans och bra kundtjänst. Har aldrig varit några som helst problem som inte gått smidigt att lösa. Rekommenderas varmt även om det kan skilja några hundralappar på prislappen.

Johan Samuel H
Skrev om Dustin Home AB

Handlat från Dustin Home 2-3 gånger nu, med bra resultat varje gång. Det blev lite krångel vid en retur (bristande information vilket drabbade mig som kund) men det är sånt som händer alla företag. Helt klart ett pålitligt ställe att handla hemelektronik ifrån!

anonym a
Skrev om Dustin Home AB

Handlat flera gånger rätt nöjd! Tycker dock att de lite för ofta för lätt hänvisar till 3e part som har hand om returerna. Givetvis är det ok, men om man inte får rätt stöd från 3e part borde de vara mer hjälpsamma...

Anders S
Skrev om Dustin Home AB

Bra utbud, snabba leveranser: Vad mer kan man önska? Jo, de kapar frakten om du har studentkonto. Dock är de väl inte billigast i branchen, men känns värt med tanke på deras service.

Anders B
Skrev om Dustin Home AB

Stort utbud och stort lager. Med andra ord slipper man långa väntetider. Ofta får man mail om att ens varor är på väg redan efter en eller två timmar. Jag har ingen erfarenhet av deras kundtjänst eftersom jag aldrig varit i behov av att kontakta dem.

Björn Å
Skrev om Dustin Home AB

Kan inte mer än VARMT rekommendera Dustin Home. Deras utbud är väldigt bra och leveranstider som imponerar. Har dock aldrig haft problem med defekt vara eller varit tvungen att skicka tillbaka något.

Peter N
Skrev om Dustin Home AB

Inte billigast i alla lägen men supporten och de snabba leveranserna väger oftast upp det.

Jan J
Skrev om Dustin Home AB

Bra på alla sätt. Inte billigast men perfekt service. Tar också bra hand om eventuella garantier

Benjamin O
Skrev om Dustin Home AB

Oerhört snabba leveranser! Sjuukt imponerad! Bra utbud och hyfsade priser. Känns som en mycket pålitlig webshop.

Jonas P
Skrev om Dustin Home AB

Sålänge produkterna inte är defekta är det säkert inget problem att handla på Dustin. Men HP i kombination med Dustin är inget bra. Har jobbat i 6 veckor på att få min bärbara dator tillbaka och i nuläget kan de inte ens ge ett datum när jag kommer att få min dator. 2 månader? Kan du garantera det? Nej jag kan inte ge ett besked. Datorn hinner bli antik innan jag ens börjat använda den. Fullt betald men ingen dator. Första och sista gången jag handlar på Dustin !!!

Line F
Skrev om Dustin Home AB

Otroligt bra service. Blir något fel kompenseras det. Snabb leverans.

Cj L
Skrev om Dustin Home AB

Kan bara instämma med de flesta tidigare! Mycket bra firma! Snabb leverans och stort utbud!

Arvid N
Skrev om Dustin Home AB

Ett föredömme för alla webbutiker. Seriösa, snabba och med mycket generös studentrabatt. Handlar där ofta och brukar nästan alltid ha paketet i handen dagen efter.

Helen
Skrev om Dustin Home AB

Alltid snabba leveranser, stort utbud och (oftast) konkurenskraftiga priser.

Samuel M
Skrev om Dustin Home AB

Man behöver aldrig bli besviken på Dustin. Känns som seriösaste e-handlaren i datorsegmentet i Sverige. Snabb leverans, proffsig service. Ett stabilt företag som dessutom har bra priser.

Elina E
Skrev om Dustin Home AB

Jag har använt mig flera gånger av Dustin Home när jag köpt tekniksaker. Har köpt såväl dator, mobil och kamera och aldrig haft några problem med leveranser eller krångel och fel. De är billiga , de skickar varorna snabbt och har trevlig kundservice. Jag kommer fortsätta använda Dustin Home när jag ska köpa teknikprodukter :)

andreas o
Skrev om Dustin Home AB

Dustins största starkhet är den snabba leveranstiden. Dessutom är de mycket duktiga på att hantera varor som måste återsändas pga. transportskada eller tillverkar fel. Utbudet är stort och en bra hemsida som är lätt att använda. De är dock inte billigast på nätet.

Martin P
Skrev om Dustin Home AB

Snabba leveranser, bra utbud, ganska bra priser. (Men när jag idag ringde för att reklamera min kamera som plötsligt slutat fungera så hänvisade dom mig vidare till Canon. Är det inte återförsäljarens, i det här fallet Dustin Homes, ansvar att ta hand om sånt?)

Johan S L
Skrev om Dustin Home AB

Allitd snabba leveranser och bra suport

Oskar L
Skrev om Dustin Home AB

Som van konsument av datortillbehör och liknande är Dustin Home en av mina favoritaffärer helt klart. Studentrabatt och även gratis frakt är svårt att slå. Sedan att frakttiden är endast 1 dag är väldigt bra.

Mathias L
Skrev om Dustin Home AB

Mycket bra butik som är klart professionell och ger ett mycket seriöst och bra intryck. Som student är det också förmånliga priser som uppskattas väldigt mycket.

Daniel K
Skrev om Dustin Home AB

Har under 2-3 år handlat datordelar och tillbehör från dustin home för en ansenlig summa till mig själv men också många i min närhet. Bra priser och de blir inte sämre med studentrabatter som kan vara ganska generösa. Paketering och ivägskickande med Posten får de gjort med sinnessjuk hastighet för den som tycker det är viktigt. Har "bara" haft ett returärende med en trasig produkt och detta avlöpte smidigt.

Mattias N
Skrev om Dustin Home AB

Alltid smidiga att ha att göra med, den gången det blev fel på en order fick jag väldigt bra bemötande, inget krångel.

Per N
Skrev om Dustin Home AB

Jag köpte en Western Digital bärbar hårddisk från Dustinhome och är jättenöjd! Jag betalade direkt över internet och jag fick fri frakt på grund av studentrabatten. Allt fungerade smidigt och lätt och leveransen skedde fort och smärtfritt.

Karin N
Skrev om Dustin Home AB

Det här företaget har snabb leverans och produkter man behöver. Det absolut bästa är att de har studentrabatt och gratis frakt för studentkunder. De säljer datorer och tillbehör, samt annan elektronikutrustning.

Rickard Ö
Skrev om Dustin Home AB

Otroligt bra. Väldigt snabba leveranser (dagen efter om du beställer in kl. 15). Väldigt stort datortillbehörs sortiment. Lite dåligt på TV-fronten men börjar kommer mer. Har aldrig haft problem med leveranser härifrån. Supporten svarar snabbt på frågor om beställningar/produkter.

Daniel T
Skrev om Dustin Home AB

Jag har bara haft positiva erfarenheter av Dustin. De är hjälpsamma om något krånglar och de har stort utbud av hemelektronik.

Markus C
Skrev om Dustin Home AB

Det bästa elektronikföretaget på nätet! Alltid snabba leveranser och svar på tal om det är något som blivit galet. Utbudet är väldigt stort och priserna är konkurrenskraftiga - speciellt för dig som är student då studentrabatt tillämpas på nästan alla produkter. Dessutom är det gratis frakt för alla studenter.

Fredrik L
Skrev om Dustin Home AB

Ett bra företag med ett brett utbud av elektronik och mycket mera. Dustin Home har dessutom studentrabatter, vilket alltid uppskattas

Melica G
Skrev om Dustin Home AB

Mycket snabba leveranser. Min mobiltelefon jag köpte därifrån behövde jag skicka in på lagning under min garanti-tid, detta gick även det smidigt och snabbt. Hemsidan är lätt att hitta på och beställa från.

tobias ö
Skrev om Dustin Home AB

Schysst företag som har stort sortiment till bra priser. De erbjuder även fraktfrikt till studenter vilket alltid är trevligt. www.dustin.se