Easyserv

Easyserv

Ring 035-710 11 50 www.easyserv.se
4.4

Välkommen till Easyserv! Få full koll på din värmepump och hur mycket energi den gör av med. Vi på Easyserv är experter på värmepumpar och kan sänka din energiförbrukning med hjälp av smarta algoritmer. Upptäcker du ett mindre fel eller avvikelse i databasen så får du fri service från oss. Vi erbjuder en rad smarta lösningar...

34 omdömen om Easyserv

Mats M
Skrev om Easyserv

Super proffsigt och vänligt bemötande!

Bäkmarks VVS & Värmepumpar — Mitsubishi Electric
4.6/5 i betyg av 570 omdömen 4.6 av 570 omdömen

Fick en Mitsubishi-värmepump installerad för några månader sen. Från beställning till installation tog det bara 2v., trevlig tekniker som va

Lars-olof S
Skrev om Easyserv

Vi köpte en IVTvent302. Eftersom vi hade lite svårt med alla data i menyerna och att kunna känna oss säkra på att att vår panna var inställd på de bästa värdena, tyckte vi att det var en god idé att koppla upp oss till Eacyserv där vår data kunde jämföras med andras, samt ha koll på att allt fungerar. Det har Easyserv verkligen visat på ett proffessionellt sätt. Vi har fått svar på alla våra frågor på ett betryggande sätt, vilket vi inte fått av vår installatör. Per-Ola har t.o.m på eget bevåg kört hit till Laholm för att...

Carl Johan Magnus T

Kanontips via Mail och telefon för dels inkoppling och dels för att finjustera bl.a. värmekurvan för att sänka energiförbrukningen rejält!

A4U I Skåne AB — Mitsubishi Electric
4.9/5 i betyg av 136 omdömen 4.9 av 136 omdömen

Bra bemötande och info om leveranssvårigheter i god tid. Utedelen var det fel på vid driftsättningen och en ny kom inom en vecka.Kan rekomme

Stefan B
Skrev om Easyserv

Köpte abonnemang för att övervaka min värmepump i fritidshuset. Fungerar bra tror jag men samtidigt när jag varit på plats och haft driftstopp så har jag inte kunnat se det i appen, som också verkar ha en rejäl eftersläpning i dom värden som presenteras.

Svar från Easyserv

Hej Stefan, Det kan under vissa omständigheter vid korta driftstopp bli så att vi inte får några avvikande larmsignaler eller att värmepumpen inte skickar iväg larmet. Tyvärr finns det flera styrsystem som inte är anpassade för loggning, och det kan hända i vissa fall att de då inte skickas.Det är dock väldigt sällan det händer, och sannolikheten att ett larm inte uppmärksammas är mycket mindre med Easyserv. Återkom gärna till oss om tidpunkt för larmet, så ska vi kontrollera varför du/vi inte fått notis om larmet. Vi...

Ulf B
Skrev om Easyserv

Kontroll av IVT bergvärmepump med anläggning. Jag får påminnelser om något är fel och behöver ej se över den.

Bo K
Skrev om Easyserv

En verkligt bra tjänst som de levererar. Hjälpsamma och hög servicenivå. Perfekt för att för en liten peng ha koll på sin värmepump.

Rgw Konsult & Entreprenad Ab R

Ville få bättre kontroll på min bergvärme pump. Jag fick verkligen kontroll på detta samt mycket mera. Efter ett tag, så kommer det tips om hur jag kan förbättra cirkulationen på värme kretsen. Har efter detta fått många andra värdefulla tips. Jag är mer än nöjd med service - feedback. Mycket värdefull satsning med EasyServ.

Rörfix I Veddige Aktiebolag R

En bra tjänst för att lätt få koll på hur din värmepump mår.

Cynthia T
Skrev om Easyserv

Mycket bra bemötande från företaget. Kontinuerlig uppdateringar och information om min enhet. Känns tryggt har Endast positiva upplevelser.

Andreas Å
Skrev om Easyserv

Personligt tillgängligt och kompetent vägledning via videolänk rörande problem med bergvärme.

Martin B
Skrev om Easyserv

Bra, när uppföljning via supporten, väldigt kunniga . Produkten bör innehålla fjärrstyrning.

Lars M
Skrev om Easyserv

Bra bemötande! Lätta att nå. Får svar på frågor.

Bengt Arne Lennart M

Det känns bra att ha en tjänst som håller koll på pumpen. Önskar lite mer förslag på inställningar som optimerar pumpens prestanda. Tystnaden i detta fall kanske betyder att inställningarna är perfekta. Vem vet?

Hans Arvid Christian D

Fin överblick med snabb respons

Svar från Easyserv

Tack snälla för ditt omdöme! Det värmer. :-)

Jonas M
Skrev om Easyserv

Skönt med automatisk övervakning och en samtalspartner om värmepumpen inte går optimalt

Svar från Easyserv

Många tack för du tog dig tiden att skriva ett omdöme! Och tack för de fina orden, det värmer. :-)

Robert H
Skrev om Easyserv

Känns bra att man har koll på sin bergvärmepump. Man får bra tipps vad som gäller inställningar osv.

Svar från Easyserv

Det glädjer oss att höra Robert. Tack för du delade med dig, vi uppskattar verkligen det!

Niklas B
Skrev om Easyserv

allt funkar bra och bra support. det som hindrar full pott är att betalningen krånglade i början så jag fick förseningsavgift trots att det inte var mitt fel.

Svar från Easyserv

Hej Niklas, Så otroligt trist att det krånglade med betalningen i början, det ber vi återigen om ursäkt för. Vi tackar ödmjukast för ditt omdöme, vi uppskattar att du tagit dig tiden!

Jan R
Skrev om Easyserv

när man har lärt sig att förstå alla diagram mm så är det en bra produkt så har man full kontroll på värmepumpen samt att det finns support med

Svar från Easyserv

Härligt att höra Jan! Tack så mycket för ditt omdöme, vi uppskattar det verkligen! :-)

Peter M
Skrev om Easyserv

Fick min gamla router utbytt utan diskussion och sedan support vid installation. Upplever att företaget är lätt att ha att göra med.

Svar från Easyserv

Tack för du tagit dig tiden att lämna ett omdöme Peter! Vi är glada att du fick hjälp snabbt och lätt, det är precis så vi vill ha det. :-) Allt gott!

Kent F
Skrev om Easyserv

Helt klart jättenöjd. Köpte router till min värmepump där jag kan övervaka pumpens funktioner och strömförbrukning

Svar från Easyserv

Härligt att höra Kent! Vi blir otroligt glada över denna feedback. Tack :-)

Stefan J
Skrev om Easyserv

Bra service och väldigt bra kundtjänst.

Svar från Easyserv

Tusen tack för fint omdöme Stefan. Vi uppskattar det! :-)

Linusson Grisslehamn Ab L

Har fungerat helt ok, men tappat kontakten en par gånger som jag inte hittat orsaken till.

Svar från Easyserv

Tack för din feedback! I vissa hus kan det var låg signalstyrka på wifi i pannrummet och då kan detta uppstå. Vi har även gateway-enheter med mobilt bredband och med utomhus-antenn som med fördel används där wifi-signalen inte räcker till. Vi kanske ska byta hos dig om det inte redan är gjort. Skriv till oss i chatten (easyserv.se) eller slå en signal till vår support så hjälper vi dig! Tel: 035-710 11 50

Peter B
Skrev om Easyserv

Mycket hjälpsam och trevliga! Proffsig tjänst.

Svar från Easyserv

Många tack för ditt fina omdöme Peter! Vi uppskattar dina ord otroligt mycket. :-)

Lars Gunnar D

Jag har köpt övervakning av värmepump. Bra bemötande och enkelt att kommunicera. Relativt bra redovisning av olika parametrar. Brister dock i tillförlitlighet då kontakten med server tappas allt för ofta.

Svar från Easyserv

Hej Lars-Gunnar, I vissa hus kan det var låg signalstyrka på wifi i pannrummet och då kan detta uppstå. Vi har även gateway-enheter med mobilt bredband och med utomhus-antenn som med fördel används där wifi-signalen inte räcker till. Vi kanske ska byta hos dig om det inte redan är gjort. Skriv till oss i chatten (easyserv.se) eller slå en signal till vår support så hjälper vi dig! Tel: 035-710 11 50

Sten Göran Edvard H

Fungerar väldigt smidigt och ger en trygghet

Svar från Easyserv

Skönt att höra Sten! Det är precis så vi vill det ska vara. :-) Allt gott! Kajsa på Easyserv

Jonny O
Skrev om Easyserv

Köpt ett bevaknings & remote justering system till min Nibe360 p frånluftsvärmepump. Easyserv har gett bra support & har gett mej den support som man kan förvänts sej.

Svar från Easyserv

Tack snälla för ditt omdöme Jonny! Vi är otroligt glada att du fått en positiv upplevelse med Easyserv. :-) Allt gott! Kajsa på Easyserv

Fredrik L
Skrev om Easyserv

Bra stöd inför köp. Gatewayen tappade uppkopplingen till och från. Då skickade de en ny på eget initiativ.

Svar från Easyserv

Hej Fredrik, Tack för fin feedback! Kul att vi kunde hjälpa dig snabbt och att det nu fungerar som det ska. :-)

Ionut C
Skrev om Easyserv

Toppen tjänst. Känns bättre när proffsen övervakar min värmepump. Dessutom är tjänsten billig.

Svar från Easyserv

Många tack för du tog dig tiden att lämna detta fina omdöme Ionut! Vi uppskattar det. :-)

Anneli S
Skrev om Easyserv

Toppservice 👍. Bra engagemang o information.

Svar från Easyserv

Tack snälla för ditt omdöme Anneli, det värmer i hjärtat. :-)

Ann-charlotte Catrine M

Jag kan gå in i appen och se att ”pumpen verkar gå som den ska”. Det är ju bra men jag trodde jag skulle få mer återkoppling från Easyserv om hur min pumps inställningar kan justeras för en effektivare driftsekonomi. Det har jag inte fått. Men det är klart att om man reser bort på vintern så är det ju bra att se hur pumpen går. Det är väl den enda fördelen men Easyservappen som jag ser det.

Svar från Easyserv

Tack för du tog dig tiden att lämna ett omdöme Ann-Charlotte! När vi loggat en längre tid så har vi mer driftsinformation att kunna jämföra med, och då kommer du få mer info och support kring detta. Och då även få mer input kring hur inställningarna kan förbättras. :-) Vi ser fram emot att fortsätta ge dig och din värmepump fin service! Allt gott, Kajsa på Easyserv

Magnus S
Skrev om Easyserv

Trevlig bemötande och bra service respons. Känner dock att vi inte haft någon direkt nytta av produkten ännu. Men det kanske oxå bero på att vi har en relativt ny värmepump som inte har strulat, ännu...

Svar från Easyserv

Hej Magnus, Den riktigt stora nyttan är den dag det händer något med din värmepump, då har du snabb hjälp med felsökning, förslag till åtgärder och support med våra servicetekniker. Det är lite som en försäkring. Tack för du tog dig tiden att lämna ett omdöme och för dina synpunkter! Allt gott!

Sune Ingemar S

Försäljare ringde trevlig förklara på bra sätt övervakning värmepump funkar bra men kunde vara mer funktioner

Svar från Easyserv

Hej Sune, Tack för du tog dig tiden att lämna ett omdöme, vi uppskattar det! Vi utvecklar tjänsten hela tiden och nya funktioner tillkommer. Önskar du något speciellt tar vi tacksamt emot förslag. Allt gott! Kajsa på Easyserv

Ole W
Skrev om Easyserv

Systemet er fint, men med stor udviklingspotentiale. Så som, timer funktion, extra varmt vand, det er for mange ting der stadigvæk skal laves på selve varmepumpen, men ellers er det en god løsning.

Svar från Easyserv

Hej Ole, Trevligt att du gillar vår tjänst! Det kommer fler nya funktioner eferhand, tacksam för dina tips och vi lägger dem i vår "ska-göra-lista", tack!

Jonas S
Skrev om Easyserv

Köpte Easyserv med tjänst. Rabatterat genom Byggahus.se. Gateway kom snabbt och var lätt att installera tack vare videostöd från easyserv allt fungerade nästan direkt. Att köpa gateway och tjänst genom pumpens tillverkare var urkrångligt och väldigt dyrt.

Svar från Easyserv

Hallå Jonas! Det glädjer oss att höra att du haft en positiv upplevelse av Easyserv! Vi ser fram emot att fortsätta ge dig och din värmepump grym service. Bästa hälsningar, Kajsa på Easyserv